Sziasztok!
Szeretnék egy szöveges társasjátékot írni PHP és JavaScript alapon. Hogyan lehetne könnyen és gyorsan a felhasználók között információt cserélni? pl. hogy külön "szobákban" játszhatnának a játékosok. Vannak olyan globális változók PHP-ban, melyeket mindegyik játékos (session) el tud érni? Nem szeretnék minden műveletet adatbázisban tárolni, mivel gyors műveletvégzést szeretnék megvalósítani. A játék úgy működne, hogy minden játékosoknak körönként egy stringet kell beírniuk és elküldeniük, közben pedig láthatják, hogy az adott "szobában" mely játékos tette már ezt meg és addig vár a rendszer és ha minden játékos végzett, akkor kerülnek csak a stringek feldolgozásra. Tehát azért ötlött fel bennem, hogy van-e ilyen változó (esetleg tömb változó), melyben az adott szobára és körre vonatkozó információkat lehetne tárolni, amit a kliensek böngészőjében egy javascript timer időnként egy php szkripttel "megnézne" és ha az elvárt értéket olvassa ki a változóból, akkor hajt végre további műveleteket. Tehát szeretném az adatbázis műveleteket minimalizálni és nem szeretnék fölösleges adatokat adatbázisban tárolni.
Köszi.
MysteryKe.
u.i.: bocsi, ha esetleg nem tisztán írtam le a bajaimat.... :D
szerk:
Ja és egy ingyenes webtárhelyre szeretném kirakni, ezért szeretnék benne minnél kevesebb adatbázis-műveletet :) A saját szerverem nem sokáig lesz már a jelenlegi helyén és valszeg működni sem fog már sokáig :(
- 1182 megtekintés
Hozzászólások
szvsz nincs ilyen, adatbazisban fogod tudni ezt a legegyszerubben megoldani. nem hiszem hogy par select akkora terhelest okozna..
(esetleg valami memcache megoldas, de ilyet nem fogsz ingyen tarhelyen talalni, ha jol sejtem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lesz kismillió játékos és belefér némi késés, akkor a flock() és a fileműveletek a barátaid. Ha a file folyamatosan változik, sokat van írva és nem szükséges a mentése, akkor érdemes a szerveren létrehozni egy ramdisket és abban tárolni.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Memcache, vagy fájlműveletek és tmpfs :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni