Benzin/dízel motoros autómban Start/Stop rendszer ...

Címkék

Régi meghajtású, azaz benzines és dízeles autók vezetőit kérdezem a start/stop rendszerről. Nem kell saját tulajdonú autónak lennie, amit használsz.

Választások

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 05. 14., k – 09:08

(x) Egyéb, leírom

Az eggyel korábban autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.

A mostani mild hybridben teljesen máshogy működő rendszer van, akár menet közben 100 km/h-nál is lekapcsolja a 2 vagy 4 hengert, használom, mert jó (coasting).

trey @ gépház

autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.

Pontosan ez a process nálam is. mert ugye by default be van kapcsolva (2019-es Passat).

Nem mellesleg egy diesel motort leállítani a piros lámpánál... hát minimum kérdéses. de megkockáztatom: baromság.

ráadásul olyakor is leállította, amikor nem lámpa volt csak 'aktívan' vártam hogy végre kikanyarodhassak, és pont akkor állt le, amikor kiindulhattam volna. Na ez meg ráádásul kibaszottul balesetveszélyes is.

 

szerintem.

Eleve, önindítóval rángatni, nekem kicsit fájó (sajnáltam a mechanikát) volt.

A BAS (villanymotor) pedig olyan szépen kapcsolgatja ki-be, hogy észre se lehet venni. Ezzel semmi bajom nincs. Ahogy a Cylinder on Demand-ot (4-ből két hengert kikapcsol, ha szükségtelen) is megszoktam már.

Haveromnak dízel Golf-ja van, abban rossz hallgatni a Start/Stop rendszer működését, nem is használja ...

trey @ gépház

Ha nem céges hanem saját, felmész face-n a passat b8.5 csoportba, és hírdet ott 1-2 emberke aki átprogramozza neked valamennyi pénzért h. automatikusan kikapcsolt startstoppal induljon a kocsid. Plusz még vagy 2 tucat kényelmi opciót tudnak neked aktiválni, amit a gyártó eldug előled.

Az eggyel korábban autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.

Latom Trey milyen gondosan ugyelsz a kornyzetvedelmre es fontosnak tartod az autok idodben valo lecsereleset ujabbakra, hiszen azok megfelelnek a legszigorubb kornyezetvedelmi eloirasok ezzel is tamogatva es fontosnak tarva a zold ujitasokat, odafigyelve a kornyzetunkre. Oh, wait... ;)

Te itt valami rossz mozit nézel, én folyamat a sötétzöldeken röhögök. Grétácskátokon, EV-iteken, miközben az orosz-ukrán háborúban egy nap alatt több környezetszennyezést csinálnak (nyugati barátaink hathatós közreműködésével), mint amennyit én 1000 év alatt se tudnék.

trey @ gépház

az orosz-ukrán háborúban egy nap alatt több környezetszennyezést csinálnak (nyugati barátaink hathatós közreműködésével), mint amennyit én 1000 év alatt se tudnék.

Igy van. De ha mindenki igy gondolkodik, akkor sose lesz jobb semmi.

A haboru egyszer veget er, akkor mi lesz majd a kifogas?

Igy van. De ha mindenki igy gondolkodik, akkor sose lesz jobb semmi.

Így van. Én nem akarom - papíron - megváltani a világot.

A haboru egyszer veget er, akkor mi lesz majd a kifogas?

Az, hogy az itt felhánytorgatott autót már 3 éve nem használom. Az újon (EURO 6+) meg default megy a Start/Stop mild hybrid + coasting + intelligens start/stop + CoD 🤷‍♂️

(megint csak a szokásos köcsögösködési próbálkozás volt a felszólaló részéről, visszautalva egy 3 évvel ezelőtti állapotra)

trey @ gépház

Van meg tennivalo boven mire eljutunk odaig. Majd ha az allamok, vallalatok mind betartjak akkor keress meg. En viszem magammal a fem szivoszalamat (vicc b+) mert mindenhol papirizu uditot divat ma kortyolgatni. 
Ne nekem kelljen mar egyedul megvaltani a vilagot amikor superyacht-ok, oceanjarok, szinesfembanyak szennyezik a foldet meg 3 csilliard liter olajat borogatnak ki az oceanba.

Latom, nem ment at az uzenet.

Azt nem ertitek, hogy TI vagytok az 'emberek'. TI dolgoztok a 'nagy cegek' -nel, es TI szavaztok az orszag vezetoire (akik a tobbi embernek meg a TI orszagotok).

 

De pontosan ezert tartunk itt, ahol, mert sokan gondolkodnak pont igy, mint ti itt. "majd a masik" - gondolja mind.

Nem, tenyleg nem 1 szivoszal fogja megmenteni a vilagot, de meg csak 10 milliard sem -- a lenyege annak a figyelemfelkeltes, a 'raise awareness', hogy igenis vedd eszre, hogy minden kicsi szamit.

Es igen, valoban, nem 1 auto fogja megvaltani a vilagot - de csak ezen a pici sarmelleki MO-n van 4 millio, egesz EUban parszaz millio - az mar bizony szamit.

A nagy cegeket is elo kell venni: igy van! Es elo is veszik. De ahhoz, hogy meg jobban koppintsanak a kormukre, az kell, hogy meglegyen a kritikus tomeg, hogy mindenhol a nyugati vilagban igy tegyenek, mert addig sajnos 'elbujnak' a masik orszagba, ha szoritanak rajtuk egyet.

Ehhez az emberek tamogatasa kell. Az, hogy "majd a masik", nem eleg, es pontosan ez vezet ahhoz, hogy a gyerekeink egy meg nagyobb szart orokoljenek tolunk, mint mi a szuleinktol.

En? Alig inditok autot, ott all a garazsban. Atlag 3-4 havonta tankolok. Amugy kerekparozok vagy bkv+setalok. Hoszivattyus a futes, gazt most fogom kikottetni. Rajtam nem fog mulni a jovo.

En meg havonta 1x oszt? Ezt a ti szavaztok dolgot szerintem hagyjuk is. Nem eltem meg olyan orszagban ahol ez tokeletesen mukodne. Mindenhol szar csak esetleg mas szinten :D

Elassak a szeleromuvek lapatjait mert nem tudnak veluk mit kezdeni. Es ez csak egy kiragadott pelda a milliobol egy orszagban. Ez nem az embereken mulik. Hanem hja hat kerem ezt nem tiltottak meg jogszabalyban de igen nezze meg en bezzeg bazzeg szetvalogatom a szemetet latja? Meg mar gonosz mekdoncis muanyag szivokam sincsen...

Gondolod az allamokat vagy cegeket erdekelni fogja? Hat nezd mar a tigrincs figura is mekkora kiraly mar hat meg a sajat fekaliajat is felhasznalja a kiskertjeben. Ideje lenne nekunk is csinalni valamit?

Ez forditva mukodik. Ha egy processz nem jo akkor nem atfestjuk meg a vegfelhasznalot szopatjuk meg guilttripezzuk a mediaban hanem atalakitjuk. Ha ez megvan akkor le lehet menni individual szintre.

En? Alig inditok autot, ott all a garazsban. Atlag 3-4 havonta tankolok

Lehet, hogy versenyezhetnénk ki megy kevesebbet.

Amugy kerekparozok vagy bkv+setalok.

Én gyalogolok.

Hoszivattyus a futes, gazt most fogom kikottetni.

Az lenne a legjobb, ha nem is fűtenél.

Rajtam nem fog mulni a jovo.

Valóban. Ezekkel semmit nem változtatsz rajta.

trey @ gépház

Szomszédnak már van hőszivattyú, úgy zúg, mint a qrvaanyja. A 3 rétegű passzív házas ablakaimon át is hallom a monoton zúgást. Qrva jó lesz, mikor mindenhol ilyen zajos szar lesz az ablakok alatt. A gáz ehhez képest teljesen kussba teszi a dolgát itthon, nem szennyezem zajjal a környezetet vele.

Nem a hőszivattyú fogja megmenteni a világot, hanem a 20+cm-es szigetelés, meg a 3 rétegű ablakok+hőcserélős szellőztetés. Ha ez mind megvan, már mindegy mivel fűtesz.

Szerintem szimplán elbaszták, mert balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be.

Efelől semmi kétségem. Az elbaszás a részükről már ott kezdődött, hogy a feladatra nem megfelelő eszközt választottak.

Azzal folytatódott, hogy a felszerelés minősége kritikán aluli volt, hogy 6 alkalommal (szó szerint) kellett visszarendelni őket, mert a metil alkoholos hűtőközeg folyamatosan csöpögött valahonnan, fullasztó szaggal elárasztva a helyiséget és most itt van egy fos, amit állandóan adjusztálni kell, hogy a feladatát ellássa. Azt a feladatot, amit egy 3,5 kW-os, 250 ezer forintos hűtő-fűtő klíma _jól_ elvégezne.

trey @ gépház

Az elbaszás a részükről már ott kezdődött, hogy a feladatra nem megfelelő eszközt választottak.

Az adott feladatra tökéletes. A probléma nálad mindössze az, hogy balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be. Ha minden szinten szakemberek lettek volna, akkor nem csöpög, nem folyik és nem kell adjusztálni sem, egyszer kell beállítani és évekig elvan, akár egy hűtő-fűtő klíma.

Értem, akkor laikus számára, akit faszra sem érdekel sem a klíma, sem a hőszivattyú, sem a hűtés-fűtés kérdéskör, nem fog kiderülni, hogy miért nem kell állítgatni a vízhőfokot - annak ellenére, hogy a telepítést végző azt állította, hogy kell - anélkül, hogy egy shitload tl;dr írást el ne olvasnának.

Thx!

trey @ gépház

Ugy erted, igazi ember? Amator.

Itt van kerlek szepen a legfaszabb, 4o modellel keszult osszefoglalo. A .pdf az a fenti link szovege. https://chat.openai.com/share/a4bf912b-973e-4cfd-bbe4-55a3569053a2

Mondjuk nem lett sokkal rovidebb, meg kulonosebben egzakt valaszt sem sikerult kapni a kerdesre, ugyhogy lehet, az embereid allasa meg par honapig nincs veszelyben. :)

A dokumentum szerint a hőszivattyú beállítása és karbantartása minimalizálható az időjáráskövető vezérlés alkalmazásával, amely automatikusan optimalizálja a rendszer működését. Ez biztosítja a maximális hatékonyságot és kényelmet anélkül, hogy gyakori kézi beállításra lenne szükség

Ááá! Tehát, nem elég, hogy 10 klíma ára volt, költsünk még több pénzt erre a szarra! Ennél olcsóbb, hogy felküldjük a gazdasági i gondnokot a tetőre, hogy állítson rajta egy évben kétszer :D

trey @ gépház

költsünk még több pénzt erre a szarra

Alapvetően mindegyik szar tudja ezt az időjáráskövető dolgot, a szakemberek balfaszok jelentős része nem tudja, hogy van ilyen; ha tudja, hogy van ilyen, akkor nem tudja beállítani; ha mégis beállította, akkor szarul. A non plus ultra az, amikor az épületgépész mérnök rendesen megtervezi, lerajzolja, ír hozzá táblázatot beállítani, a balfasz szerelők meg csinálják, ahogy szokták: szarul.

Az egységsugarú felhasználónak meg az jön ki az egészből, hogy szar a hőszivattyú.

Mikor a kazáncserét intéztem, megvettem a kazánt, láttam h. van hozzá kültéri-hőmérséklet szenzor. Megvettem ezt is. Jött a szerelő, mondom neki h. a hőmérséklet szenzor is itt van, azt is lesszívesek felrakni, bekötni, beállítani. Csak hümmögött h. ezt senki nem szokta kérni, nem szokták sehol felszerelni. Mondom neki nem baj, itt most kell. Lusták gondolkodni, a megnövekedett gázfogyasztás a kuncsaftnak fog évekig extra költéget okozni. Ő a pénzét megkapta a trógerül elvégzett munka után, nem neki fáj h. a szenzor kimaradt a telepítésből, a kazán anélkül is elműködik valahogyan.

Eleve a kondenzációs kazánok működésének fontos része, h. tudja mennyi a kinti hőmérséklet, mert ennek ismeretében tudja optimalizálni a működési tartományát. Nem mellékesen pedig így takarít meg működési költséget (gázfogyasztás jobb lesz ahhoz képest, mintha nem tudná mennyi a kinti hőmérséklet). 

A végfelhasználót nem érdekli, hogy ki mit baszott el, ki kire mutogat.

Nézd, engem se érdekel, hogy nálad ki mit baszott el. Az a helyzet nem a hőszivattyú - mint technológia - szar, hanem nálad van elbaszva a tervezés/szerelés/beüzemelés trió valamelyike vagy mindegyikte. És engem nem érdekel, hogy téged ez nem érdekel, csak gondoltam jelzem - leginkább másoknak, akik még olvassák, hogy ez nem ilyen üzemszerűen, hanem nálad el van baszva. Innen a te dolgod, hogy ezt az információt feldolgozd magadban, de láthatóan szokás szerint nem fog menni.

Tehát, akkor vissza az elejére:

A mi szobánkra tettek fel egy hőszivattyút. Nem elég, hogy drága volt, lehet állítgatni tavasszal, ősszel a vízhőfokot, vagy mi a rossebet. Nyáron szarul hűt, télen szarul fűt.

Jobban jártunk volna egy hűtő-fűtő klímával. 10-ed annyiért.

Nem az volt az állítás, mint a szalmabábod ("Az a helyzet nem a hőszivattyú - mint technológia - szar"). De, hogy ez itt szar, az kétségtelen.

trey @ gépház

De, hogy ez itt szar, az kétségtelen.

Nem, nem a hőszivattyú a szar, hanem a rendszer megtervezése, a beszerelése és a beüzemelése a szar. Innen a te dolgod, hogy ezt az információt feldolgozd magadban, de láthatóan szokás szerint nem fog menni, jön a sokadik 'classic trey'. Aki értelmesen el tudta olvasni, annak már nincs új információ, neked meg felesleges bármit is írni. :D

Nem, nem a hőszivattyú a szar, hanem a rendszer megtervezése, a beszerelése és a beüzemelése a szar. 

Ja, sokadjára is szép a szalmabábod! Birkózz vele!

De, gyere el, van itt pár ember, aki használja, magyarázd el nekik, hogy tulajdonképpen ők a hülyék. Nagy sikered lesz :D

Majd meséld el nekik, hogy el kéne olvasniuk faszomtudja kit nem érdeklő írásokat, obskurus számításokat, keresni az országban (nekik?!) egy darab (ez lennél te) szakembert, aki beállítja, aztán onnantól tejjel-mézzel folyó kánaán.

trey @ gépház

Szomszédnak már van hőszivattyú, úgy zúg, mint a qrvaanyja.

Rosszul szerelték fel, tippre nincs alatta gumi rezgéscsillapító talpkonzol (egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány helyen van) és nem a levegőn keresztül megy be hozzád a zaj, hanem testhang megy be a talajon, alapon keresztül.

Qrva jó lesz, mikor mindenhol ilyen zajos szar lesz az ablakok alatt.

Nekem a hálószoba ablak mellett van a saját hőszivattyúm és nem hallom. Mondjuk a Panasonic dupla talpkonzolán van.

Nem a hőszivattyú fogja megmenteni a világot, hanem a 20+cm-es szigetelés, meg a 3 rétegű ablakok+hőcserélős szellőztetés.

Ez a passzívházas-szekta álláspontja... :D

A passzívházba annyi embodied carbon kerül, hogy a "TCO" emisszió nagyobb, mint egy rosszabb energetikájú ház esetén. A fő probléma az, hogy csak az éves fűtéssel számolsz, azzal nem, hogy mennyi energia elérni, hogy kevesebb legyen az éves fűtési igény, mintha az autónál csak az üzemanyaggal számolnál.

Lehet, h nincs alatta csillapítás, nem tudom, de ha este kimegyek sétálni, akkor 3-4-5 házzal arrébb is hallatszik a búgás. Mondtam már, h csináljon vele valamit, mert én azt tervezem, h egy ~3m magas zsalukő falat építek majd elé, ha nem. Perelni, ügyvédezni nem akarok.

Lehet, h nincs alatta csillapítás, nem tudom, de ha este kimegyek sétálni, akkor 3-4-5 házzal arrébb is hallatszik a búgás.

Ilyen: http://aquareashop.hu/Kulteri-talp-a-zaj-es-rezgesek-elnyelesere

Mondtam már, h csináljon vele valamit, mert én azt tervezem, h egy ~3m magas zsalukő falat építek majd elé, ha nem.

Namost, ha ún. léghang, ami a levegőn keresztül terjed, arra jó a nagy tömegű fal; ha ún. testhang, ami a tömör anyagokon keresztül terjed, akkor nem jó a nagy tömegű fal, mert csak átadja a levegőnek a rezgéseket.

Perelni, ügyvédezni nem akarok.

Lehet, hogy kénytelen leszel... a probléma az, hogy ad-hoc odateszik valahova és valahogy a hőszivattyút, két szempontot figyelembe vége: a legrövidebb csövezéssel beköthető legyen és a telek szélére kerüljön. Ha értelmes az épületgépész tervező, akkor nem a szomszédok felé tájolja, hanem az előkert vagy a hátsókert felé, másrészt odatervez zajcsökkentő és rezgéscsökkentő rögzítést és előtétfalat. De a legtöbb kivitelezés épületgépész tervező nélkül történik, mert ugye a mérnök drága, másrészt a kivitelezők is keresztülhugyoznak a terven, mert nem értik, hogy miért olyan, sose láttak olyat, hülyeség és csinálják, ahogy "szokták".

Akkor is átmegy a betonon a rezgés, ha másik alapon van, mint a szivattyúja? Mert akkor nagyon szomorú leszek, mert számomra a járható út csak a költözés maradna. Elképzelni sem merem, mi lesz itt nyáron, mikor mi teljesen nyitott ablakoknál alszunk.

Nem csak a betonalapon megy át, hanem a talajon is átmegy a rezgés, mint testhang. Minél kötöttebb a talaj, annál jobban vezeti a rezgéseket. És minél inkább rigid a hőszivattyú talajhoz kötése (beton + fém konzol), annál jobban levezeti a rezgéseket a talajba, ahol onnan szétterül.

Azonnal kikapcsolom (diesel). Az lenne a jo, ha a kormanyon lenne egy "most allitsd le a motort" gomb es amikor tudom, hogy most valahol perceket kell varni, akkor leallna, egyebkent meg nem probalna 10 masodpercre leallni es szinte azonnal inditani.

Mazda 6 (gondolom a többi is, ez volt alattam) ezt faszán csinálta, nem gomb volt, hanem megállás után még egyet rá kell nyomni a fékre, addig nem okoskodik, szóval nem akad meg körforgó előtt, meg ilyen faszságok. Abban használtam is, most a passatban azonnal nyomom ki, mert idegesítő (meg mert ennek én fizetném a szervízt :D)

Mazda6: Akármilyen finom fékkel álltam meg, mindig leállította a motort, ha aktív volt a startstop. Ott is a kiiktatása volt a berögzült automatikus mozdulat indítás után.

Az elmúlt 10 évben használtam vagy 5 féle start-stop-os kocsit, mind más gyártó más típusa volt. Egyikben sem úgy működött a rendszer, mint ahogy a marketingbullshit állítja: hidegen, 1 perccel beindítás után már leállítja magát (télen, hideg garázsban állva több óra után elindulva). Autópályás meghajtás közepén benzinkúton megállva (tűzforró turbo): azonnal leállította a motor-t stb. stb. stb. Egyedül akkor nem állt le, ha nyáron 50 fokban ment 100-on a klíma.

Mmint miben? A mazda deklaráltan így működött, míg nem olvastam el, addig nem állt le. Db kb az egyetlen, amit vezettem, és nem volt agyfasz*, kb minden másban rém idegesítő. Jó, nem igaz, vicces módon manuális váltóval jó, ott ugye üres, kuplung felre áll meg, és a kuplung kinyomására indul újra.

*leszámítva, hogy valami ferdeszemű gyökér miatt az auto holdot nem lehetett fixre kapcsolni, mindig offban indult, mert valami homályos legenda van safetryről csak. Na most ettől jellemzően az volt, hogy beültél, elindultál, véletlen nem kapcsoltad be, akkor első lámpánál megállsz, kicsit ráfékezel, motor leáll, te felengeded a féket, és szépen vársz, majd ha automatán úgy dönt, hogy most ráindít a motorra (mer' légkondi, vagy jó ég tudja), akkor lévén nem volt auto-hold, ezért rögtön el is kezdett gurulni. Safety, az. Szóval ott nem a start/stop off gombot kellett vegetatív idegrendszerbe iktatni, hanem az auto holdot :facepalm:

Ah, közben szerkeszettél: lehet a régi hatos ezt játszotta, nekem asszem ~21es volt a seggem alatt, az nem csinált ilyet, meg a kolléga hasonló  cx-30-a (vagy mi, városi hátizsák) sem.

Van, használom, de a forgalomtól függően (jellemzően araszolós csúcsforgalomban) kikapcsolom.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Manuális váltós dízel Passat, szal gyakorlatilag én szabályozom, mikor áll le. Soha nincs kikapcsolva teljesen a Start/stop.

It is our choices that define us.
Thinkpad X1 Carbon | Arch linux

Szerkesztve: 2024. 05. 14., k – 10:21

Néha kikapcsolom, néha lenyomva tartom a kuplungot, néha hagyom működni.

Nincs, de ha lenne benne, kiiratnám/induláskor kikapcsolnám.

17 éve automata váltós autóim voltak, most full hibrid, szóval induláskor eldöntöm, hogy előre vagy hátra akarok menni, a többi az autó dolga... :D

6-7 éve nem vezetek autót. nem is tervezem

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

[x] egyéb: nincs autóm, a mol limokban/egyéb bérleményben szokott lenni AFAIK, de annyira nem érdekel, hogy odafigyeljek rá.

Használnám, ha működne. 4 éves korában vettem márkaszerviztől, kezdetektől fogva nem működik. Senki se tudott vele mit kezdeni, elengedtem. Most 9 éves az autó, semmi baja, karbantartott, mindent megkap.

Csak tippként:
Cserélj benne akku-t és jó nagyot tegyél bele. Nekem is az volt a problémám, hogy hol megy, hol nem megy, de inkább az utóbbi konstansan. (Meg nézesd meg az önindítóját.)
Bekerült egy f...m se tudja mekkora, új akku, azóta megy és ugyanaz, mint amit mások is írnak, hogy 30 másodperccel az indulás után is leállít "mert bemelegedett már". Ergo kikapcsolom szinte mindig.

mint amit mások is írnak, hogy 30 másodperccel az indulás után is leállít "mert bemelegedett már"

Prius is ezt műveli, pár órás állás után mindig végigcsinál egy start up procedurát, aztán lekapcsolja a benzinmotort, vagy addig megy még, amíg már tud fűteni (30-35 fokos a víz), ha kell... aztán meg menet közben is ki-be kapcsolgatja, mégis simán mennek 400-500 ezer kilométert... szóval _annyira_ nem kellene ártson a motornak, csak van valami makacs hiedelem, hogy árt a motornak.

Engineering Explained youtube csatornán kiszámolták, hogy 7 másodpercre már megéri leállítani a motort. És hogy nem árt a motornak, mert így van megtervezve az egész.

Nekem kb az volt az egyetlen zavaró tapasztalat amikor beindult: érezni lehetett a motor megrándulását kicsit (céges Octavia). Ahhoz mindig az a gondolat társult, hogy ez mennyire nem lehet jó a motornak. Lehet hogy élettartamig bírná, de a pszichikai hatása meg volt. Ennek ellenére nem nyomkodtam ki, bíztam a gyártóban. Másoknál volt az is, hogy egy kicsit lassabban csinálja az indítást, mint ahogy szeretették volna - de ez engem nem zavart, nem olyan a vezetési stílusom.

Volt olyan (rosszindulatú?) legenda is régebben, hogy nem tartós használatra van a start-stop, hanem azért hogy papíron jobb legyen a fogyasztás városban.

A hibridekben ez más kávéház. :)

Kb. az a magyarázat mögötte, hogy a leálláskor a rendszerben fenntartja az olajnyomást

Azt is észrevettem, hogy az olajnyomás lámpa a VW konszernnél csak dísz. Konkrétan elszakadt az olajpumpát hajtó lánc és mindenki azt hitte van olajnyomás alapjáraton. Ráadott gyújtásnál világított a visszajelző lámpa, indítás után elaludt mintha minden rendben lenne. Csak alapjárati fölötti fordulatszámon jelzett a lámpa és ott sem egyből hanem kb. 10s után. Ezek után én erősen kétlem, hogy fenntartja az olajnyomást inkább csak megoldották okosban egy program frissítéssel.

Szerkesztve: 2024. 05. 14., k – 15:03

Szerintem akinek van és kikapcsolja/utálja, ott vagy szar az autó, vagy nem tudja kezelni.

Ugyanis normális autóval TUDOD közölni, hogy ne álljon le, mert máris indulnál tovább, méghozzá a fékkel. Igen, meg kell tanulni kezelni, hogy hol van az a pont ameddig vissza kell engedni és még meg sem mozdul az autó, onnan tudja, hogy ne kapcsoljon le, műszerfalon jelzi is olyankor. (BMW)

Az biztos jót tesz a kuplungnak, hogy 30-50 sec kinyomás van minden lámpánál....

Mindig kikapcsolom, kizárt, hogy nem árt a motornak. Nem is kapcsol ki, amíg nem elég meleg, de nekem még úgy is egy kellemetlen dolog. Főleg, hogy mindig úgy próbálta leállítani, hogy fél másodperc múlva indultam... Na ez tuti nem jó neki. Ford mondeo, 1.5 benzin.

Aha, köszi! :)

És amikor várok, hogy besorolhassak az Üllői útra reggel, akkor honnan tudom előre, hogy ki fog beengedni?

Van, hogy percekig állok, van, hogy ugyanolyan sor mellett 2mp-et. De ha majd nagyon elterjedt lesz az időgép, akkor megigérem, hogy ilyenkor majd mindig visszamegyek...

Ebben igazad van, de nem csak lámpánál rossz ötlet. Fehérvár ennyivel előbb jár... Itt meg saccolni lehet, cserébe sokkal gyorsabban váltanak a lámpák, emiatt a sacc is pontatlanabb....Mint írtam a kikanyarodáskor szórakozott velem a legtöbbet. Egyébként ma kipróbáltam, mert többen is írták, hogy ha nyomom a féket, akkor nem áll le (vagy legalábbis úgy értelmeztem, amit írtak). Leáll.

Az autószerelőm nem használja, a kisebbik fia (taxis) nem hasznalja, a nagyobbik fia -aki felprofi szinten autoversenyző- nem hasznalja. Ez nekem eleg indok, hogy mindenhol keruljem. :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2024. 05. 14., k – 17:12

Van és használom, sőt rajongók érte (dizel).
Kifejezetten hiányozna ha nem lenne: a motor hangját és rezonanciáját kellene álló helyzetben élveznem.

_Minden_ motort megvisel a leállítás és indítás. Bár a huzamosabb ideig alapjárat sem tesz neki jót, ez a találmány különösen káros. 0 olajnyomás mellett, melegen többször leállítani egy motort majd beindítani, majd rögtön indulni vele, még valószínűleg fel sem épült olajnyomással nem egészséges.

De egy 85-ös VW T3-ast vezetek naponta és a másik autóm is 84-es, tehát annyira nem izgat a kérdés. Leállítom, ha megérkeztem :)

Hibridem van, nem csak a piros lámpánál, hanem úgy általában leállítja a motort, ha úgy gondolja hogy van elég szufla az akkuban.

2020-as de gyárilag nincs benne, nem is hiányzik.

"Everything fails, all the time."

Kézi váltósban fogjuk rá oké, mert gyakorlatilag én szabályzom, de biztosan nem egészséges. Kedvenc esetek: tök hideg motort leállít, majd rájön hogy hülye ötlet volt és azonnal újraindítja. Vagy autópályán lemész benzinkútra és instant leállítja (tűzforró turbo lájkolja ezt)

Normális autóban start-stoptól függetlenül van álló motornál a turbó hűtés keringetve.

És pont a kéziváltósban nem tudod szabályozni, vagy a kuplungon állsz folyamatosan. Automatában tudod tökéletesen vezérelni, fékpedál-erővel. Ha akarod leáll, ha nem akarod, nem áll le.

Normális autóban start-stoptól függetlenül van álló motornál a turbó hűtés keringetve.

Ettol fuggetlenul _mindig_ erdemes figyelni arra, hogy turbos autot ne allits le azonnal, akkor is ha erre kulon keringetes van.

Automatában tudod tökéletesen vezérelni, fékpedál-erővel. Ha akarod leáll, ha nem akarod, nem áll le.

Igy van. User error.

Én is használtam a Citroen C4 Grand Picasso 1.6Hdi-vel mert magyon jól működött. Soha nem volt rángás indításkor, csak a rezgésmentesség volt fura amit meg kellett szokni. Ezek szerint a német gyártók már start-stop rendszert sem tudtak gyártani (vagy vásárolni)... 5 év és kb 140000km alatt se akksi csere nem volt se motor probléma. Most az elektromos Berlingo is mindig leáll de itt egy percisg sem volt fura mert menet közben sincs rezgés 😊

Nálam 5.8l/100km asszonynál 6.1l/100km. Nem voltam vele etéren teljesen megelégedve mert a Peugeot 307SW-m (szintén 7 üléssel) 4.9l/100km-el elment. Azt vettem észre, hogy 110 fölött kezdett torkosabb lenni - de ez lehet a légellenállás miatt volt (vagy az is szerepet játszott benne).

Egyszer elsötétült a műszerfal kijelzője. Azt gariban cserélték. Az adblu tartályt nem cserélték benne, mert kiautóztam belőle a hibát. COVID alatti állás után adott adblue hibát (urea) de mire a szervízbe jutottam vele (meg meghajtottam az M7-en) elmúlt és utána se jött visza. (még 1,5 évig nálam volt) A gyakoribb olajcserét ajánlottak csak, de gariban a gyártói előírások szerint volt benne cserélve.

Fuggetlenul attol, hogy gyakrabban cserelgethetunk dragabb akksikat, amivel sikerult megint a gyartok altal rank tolni a zoldites koltseget, azzal ugye minden zold fanatikus tisztaban van, hogy Start-Stop rendszeru autok csak es kizarolag bekapcsolt Start-Stop rendszer mellett teljesitik az eloirt karosanyag-kibocsatasi normakat?

Igy lehet budosebb, retkesebb es nagyobb teljesitmenyu dizel autokat forgalomba helyezni, mert ha a teszt kor alatt 3x2 perce leall a motor, akkor a szumma retkeles alacsonyabb.

volt kollegam kocsijaban (valami olcso suzuki) is volt, minden megallaskor, piros lampanal leallt (lefulladt) magatol :)  az egesz startstoposdi akkoriban jelent meg, cukkoltam is vele mindig hogy milyen modern kocsija van :)

Nem használom, mert képes leállítani már akkor is amikor az olajhőfok még az messze az üzemi hőfok alatt van.
Keményebb taposás után is leállítja, esélyt sem adva a turbónak, hogy le tudjon kicsit hűlni.

Indításkor mindig kikapcsolom.
Csak akkor kapcsolom vissza ideiglenesen, ha látom értelmét pl: piros lámpánál állok fél-1 percet vagy a dugóban se előre - se hátra helyzet van. Tempós haladás után pedig hagyom lehűlni a motort, turbót, nem hagyom neki az automatikus leállítást.

Amúgy nincs vele bajom. Elég okosan működik az enyémben.
Az én használati profilommal nagyon ritkán ad valódi előnyt a leállítás.

Ahogy fentebb is olvasom az alsóbb kategóriás/korábbi VW konszern kocsiknál sikerült elbaszni. Meg kell erősítsem. Cégesnek egy Skoda Scala-t hajtok, 1.5 TSI, 150 LE. Az az első, hogy kikapcsolom indítás után a start-stop rendszert. Nekem ne akarják megmagyarázni, hogy ez jó a motornak és a fogyasztásnak... Az egészet nézve, szerintem több kárt okoz, mint amit használ. A belsőégésű motorok is, mint sok más mechanikus szerkezet az állandósult/egyenletes üzemet szeretik.

Viszont a takarékosság jegyében, amit Trey is írt, igaz ez nem hibrid, sokszor visszakapcsol 2 hengerre. Simán hozom vele a 5.3-5.5 liter/100 km fogyasztást. Kb. 85% autópálya, a többi város.

Az előző 2 autómban (benzines és diesel) volt start-stop, egy idő után már automatikusan kikapcsoltam, nem is emlékeztem rá. A mostani plugin hybrid, abban nem lehet, de értelmetlen is lenne.