Új, izgalmas funkcióval gyarapodott az RPCS3 nevű PlayStation 3 emulátor

Címkék

Az RPCS3 nevű PlayStation 3 emulátor fejlesztői egy videót tettek nemrég közzé, amelyben arról számolnak be, hogy az elmúlt évben végzett munkájuknak köszönhetően előállt egy privát PSN szerver helyettesítő, amelyet ők RPCN-nek hívnak. Ahogy a fő projektjük, ez is szabad és nyílt forrású és ezt is Rust-ban írták.

Egyelőre csak azok a játékok működnek az RPCN-en, amelyek P2P kapcsolatot igényelnek, szóval azok a játékok, amelyek dedikált szerver igényelnek, még nem játszhatók online. Egyelőre csak a Demon's Souls és a Bomberman ULTRA játékok működnek vele, de a fejlesztők azon dolgoznak, hogy még több játék legyen játszható. Részletek a videóban és a GitHub-on.

Hozzászólások

Nem tudtam, hogy van épkézláb PS3 emulátor PC-re :)

Github szerint a fő projektjüket c++ban írták.

„Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat.”

Nem érted: a Rust az most hype, azt kell használni, amíg buzzword. Már kifejtettem én is a kerneles hír alatt, hogy milyen komolytalannak tartom az egész Rustot, jöttek is a fanjai, hogy nem értek hozzá.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Az egyik Rust-fan cimkét magamra veszem. :)

Sry, azt, hogy „nem értesz hozzá”, így nem mondta senki.  Azt, hogy nem programoztál benne, azt Te mondtad.

Részemről sokmindennek tartom a Rustot.  Ha a hátrányait nézzük, akkor mondjuk nehéznek, meg a külsős (nem std) libekből most még hiányzik ez-az.  De komolytalannak biztos nem.

Vannak, plusz Vulkan is, de - fölteszem, azért kérdezted, mert tudod - a GUI még nem kiforrott.  Ez eléggé érthető, tekintve a nyelv fiatal korát, és elsődleges orientációját (rendszerprogramozás).  Közben nem félek tőle, hogy idővel ne fejlődne ki a GUI is.  (Már ha a következő években bárkinek is lesz kedve-lehetősége még ilyenekkel játszani, de ez egy másik kérdés.)