( zeller | 2021. 02. 09., k – 12:58 )

Anno másképp éltünk, mások voltak azok a folymatok, amik a szolgáltatások díjainak a kifizetését,vagy épp a kereskedelmet jellemezték. Ennek a jogi és egyéb szabályozása is ezekhez volt kitalálva, úgy a határidők, mint az adatkezelés és egyéb kapcsolódó dolgok tekintetében.
Anno villanyszámla, vízdíj meg tévéelőfizetés (postás hozta, neki fizettük) volt nagyjából mindenkinek, oszt' jónapot - városon persze szemétdíj, távhő, ingyombingyom kött még hozzá - mindet humán erőforrással (saját emberke vagy posta) célba juttatott papír alapú számlával, illetve kézspénzes fizetéssel (saját emberüknél vagy a postán).

Ezt most "visszaépíteni" gyakorlatilag lehetetlen feladat - gondolj abba bele, hogy mekkora összegekkel kéne sétálgatni a villanyszámlásnak, vagy épp a vízdíjat szedő emberkének - vagy a postának mekkora mennyiségű készpénzt kéne kezelnie a sárga csekkek használata miatt (mert ugye "internet" nuku, tehát netbank/mobilbank is nuku).