( _Franko_ | 2020. 11. 02., h – 16:09 )

A két dolognak annyi köze van egymáshoz, hogy kb. látszik, mennyi idő kell egy ilyen dolog bevezetéséhez.

Miért, az ISA mikor merült fel először?

Sokadszorra is: nem mondtam, hogy a pecséted lehetetlen, csak azt, hogy sokáig tart, és lényegesen bonyolultabb annál, hogy "hé, egy ilyen má' van az autóba, hasznájjuk má erre is". Lehet, hogy a jövőben lesz ilyen, de biztosan nem hamar.

És? Mi az, ami hiányzik most az elektromos autókból ezen a téren? Mert az ISA például egy több nagyságrenddel komplexebb dolog, mint egy dróton mérni az áthaladó elektronokat és ezt feljegyezni. Minden háztartásban van legalább egy ilyen, tényleg lementél ennyire retardba, hogy egy szimpla fogyasztásmérő hitelesítését ekkora problémának látod, amihez évek kellenek?

Továbbra is azért rossz a példád, mert amit egy gombnyomással ki lehet kapcsolni, azt nem érdeke a felhasználónak megtákolni.

Feltéve, ha tényleg ki lehet kapcsolni és nem csak ideiglenesen letiltani. De ettől még bele kell tenni minden gyártott és importált autóba 2022 után.

Ahhoz, hogy a mérés hiteles legyen, HW és SW oldalról is komolyan biztosítani kell a kapcsolódó berendezéseket a szándékos manipuláció ellen, és igazolni is kell, hogy az tényleg ellenáll az ilyen jellegű beavatkozásoknak.

Igen. És? Nem volt még ilyen dolgokra példa a világtörténelemben, az elektromos autók lesznek az elsők, ahol hitelesített fogyasztásmérőt fog használni az emberiség?