( hzsolt94 | 2014. 12. 22., h – 22:19 )

"Hol van az a határ, amit be kell írnod a számológépedbe ill. ki kell keresni a képletgyűjteményből?"
Ez nagyon erősen függ attól hogy épp mit csináltam. A határ ott van hogy emlékszem-e rá. Amit gyakran használok, arra emlékszem, és ehhez nem kell külön megtanulnom. Amit külön kéne megtanulnom az felesleges.

Most egészen konkrétan: A hatványozás azonosságai mennek, mert használom, az 5+6-ot már lehet inkább beütöm gépbe. Ennek az az oka hogy egyenleteket gyakran rendezek, eredményt viszont csak ritkán számolok, akkor is inkább paraméterest, ahol meg az a+b-t akkor is érdemesebb beírni ha történetesen A=1,B=1-re vagyok kíváncsi, mert utána kíváncsi lehetek az a=pi/4 b=gyök(3)+6,23-ra is esetleg.

"konstruktív munka nem megy anélkül, hogy a szükséges alapokkal ne lennél alaposan tisztában"
Nem tart tovább a tudást megszerezni konstruktív munka közben, mint előtte, így aztán teljesen mindegy mikor tanulod meg, majd rájössz közben. Persze, van ahol ez nem lehetőség (veszélyes üzem, életvédelem, ...) de ha belegondolsz, ott is valaki tapasztalati úton szerezte meg a tudást év(tized)ekkel ezelőtt - csak lehetőleg nem kellene megismételni. A legtöbb esetben a tanulás simán belefér a feladatba, a gyakran még csak lassabb sem vagyok emiatt.