- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ki más, ugye? 🙃
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezdjük akkor ... Elhangzott, hogy azoknál a cégeknél, amelyek LMBTQ friendly-k vagy nyitottak voltak, a hatékonyság 62%-kal nőtt. Kimutatták.
Tehát, a for-profit cégek saját maguk ellenségeik, amikor most visszaskálázzák ezt a DEI-izét, hiszen a hatékonyságuk vissza fog esni.
Home Office 2. Ott is azért rendelik vissza a cégek a dolgozókat, mert saját maguk és a profitjuk ellenségei. Ugye? Hiszen a HO-ban nagyobb a hatékonyság.
Az a baj ezekkel az elméletekkel, hogy logikailag hibásak.
Egyszerűen rájöttek, hogy a gyengébb gazdasági környezetben a smoothie-készítő és egyéb kvótamunkavállalókat nem lehet eltartani. Musk esete a Twitter munkavállalóival. Emlékszünk ... Woke vs. Work ...
Ez nyilván mindenki számára ismert volt, csak a valóságtagadók számára nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/cikkek/20221126/elon_musk_az_egykori_ps3_hacker_geohot-o…
^ kommentszekció :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontatlan picit a hasonlításod. Abban igazad van, hogy a multi cégek mindig számolnak hatékonyságot. Ha a politikai simulékonyság többet hoz, mint a DEI-izé, akkor azt fogják választani. Ez tiszta business.
A HO-t meg már kitárgyaltuk. A dilettáns vezetőség - élükön a középvezetőkkel - képtelen mérni a beosztottjaik hatékonyságát HO-ban. Tisztelet a hozzáértő kivételeknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyesebben: HO-ban sem képesek mérni a beosztottjaik hatékonyságát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi pontatlan nincs benne. Max. neked nem tetszik. Okokat tudjuk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éspedig?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most a home office vagy a DEI tekinteteben nem erted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinte aki nincs bent nem dolgozik. Kiveve o mert o mindenhonnan mindenkor IS!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán kapcsolódik:
(nem megyek bele ilyen végtelenül egyszerűsítő faszságba, számtalanszor leírtam a HO-ról az összetett véleményem, aki akarja meg tudja keresni)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán kapcsolódóra reagálnék:
Ez pusztán arról szól, hogy a politikus (Trump) igyekszik kiszolgálni az őt hatalomra segítő érdekkörök (techmilliárdosok) igényeit. Ez tiszta politika. Semmi köze se a DEI izéhez, se a HO minőségi megítéléséhez.
Aztán majd jön a pislogás és picsogás, hogy nem találnak embert pozíciókba. Ez egyre nagyobb probléma az USA-ban is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Trump) igyekszik kiszolgálni
Azzal, hogy az államigazgatásba visszahívja? Nem tudom. Szerintem csak szükség van a munkaerőre, ami eddig HO-ban punnyadt kényelmesen, hogy ki tudják baszni az országból a H. Joe tevékenysége nyomán elburjánzott illegális bevándorlókat.
az őt hatalomra segítő érdekkörök (techmilliárdosok) igényeit
Miiiii?! Hogy az emberek a munkahelyen dolgozzanak és profitot termeljenek, ne otthon sziesztázzanak? Micsoda "kapitalista-imperialista" nézetek! Skandalum! (halkan kérdezem: a szocializmusban nem ezt néztétek tátott szájjal, áhítva?)
Aztán majd jön a pislogás és picsogás, hogy nem találnak embert pozíciókba.
Vagy éppen azt akarják elérni, hogy a smoothie-készítők önként felmondjanak, legyen egy áramvonalasítás|minőségi csere, mert szoc., DEI és egyéb alapon lettek ballaszttal feltöltve a helyek a Joe idején. Nos, ezekkel nehéz lenne az illegális migránsokat helyükön kezelni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal meghirdették, hogy karcsúsítják az államapparátust. Ennek simán lehet eszköze, hogy megszüntetik a HO-t, akinek ez nem tetszik, elmegy magától. Más kérdés, hogy ilyen esetekben legtöbbször az megy el először, aki értékesebb, de ha az annyira nem számít (vagy a többség amúgy sem annyira értékes), akkor ez a legolcsóbb módja a leépítésnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah hat sokan azt gondoljak, hogy ilyenkor a lehulyebb smoothie-keszitok fogjak otthagyni a ceget, nem pedig a legjobb szaki, aki masnap talal uj munkat! okos otlet! :DDD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, az államigazgatás - legyen szó bármely országról a világban - az a "legjobb szakik" gyűjtőhelye 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legjobb nem biztos, hogy jó is 😉 Ettől még ő lép le először és el is tud helyezkedni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármely tetszőleges sokaságban lesz legjobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy ilyen esetekben legtöbbször az megy el először, aki értékesebb
citation needed
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erre sajna pontos statisztikat nem tudok mutatni, ahogy te sem az ellenkezojere \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
??? tole kell kernem statisztikat vagymi? :o
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Friczy állított valamit
- Kértem, hogy támassza alá
- Erre TE: sajnos nem tudok számokat hozni
- Én: 🧐
Mit nem értesz?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert hiszed hogy Friczy == en? csak mert valaszoltam helyette? aszittem a drupal adminja meg tud kulonboztetni ket accountot. na mind1.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolkodás needed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis ha valami neked nem tetszik, még végiggondolni sem vagy hajlandó. Vagy pedig számodra megerőltető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, mert kértem, hogy egy állításod igazold valamivel? 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Például én. Versenyszféra, nem állami. Több ilyen exkollégám is volt, aki hamarabb lelépett. 90%-uk értékes munkaerő.
Ha több munkahelyen is megfordultál volna és nem 20+ éve lennél ugyanazon a helyen, akkor ezt te is tudhatnád, amit Friczy írt. Semmi baj, majd mi felnyitjuk a szemed. Ebben is. 😀
Államapparátusról meg: Mindig meghirdetik a karcsúsítást (Magyarországon is volt ilyen többször), aztán idővel mégis visszatér a korábbi létszám vagy még nagyobbra hízik a szervezet. Szóval ez a karcsúsítás általában nettó mellébeszélés, politikai ígéret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anekdoták. Friczy, aki többet húzott le egy helyen, mint én.
n.Balazs, a mindennek is tudója.
De, adatok még mindig nincsenek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott az adat. Én és exkollégáim. De látom ez nem tetszik neked. Írj ki róla szavazást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LMBTQ-hoz informatikailag kapcsolódó szösszenet.
Olyat meg nem is szeretnék meghallani, hogy be lehet menni az LMBTQ-sokkal homokozni, erre te ezt a fantasztikus lehetőséget passzolnád is, hogy otthon maradsz Home Office-ban. Nagyon nem polkorrekt húzás. A diverzitás azért van, hogy kiélvezze mindenki, ez nem olyan, amiből kimaradhatsz.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Los Angeles Los Ángeles Didn’t Earn It kinevezett tűzoltó parancsnokai is hogy megoldották.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha szerinted a szivárványos tűzcsap volta az oka és piros tűzcsappal meg lehetett volna oldani ajánolm a következő cikket: https://en.wikipedia.org/wiki/Palisades_Fire kivonat: https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2025_Palisades_Fire
Ezek fontos részletek:
The fire was first reported at about 10:30 a.m. PST on January 7, 2025, covering around 10 acres (4.0 ha) of the mountains north of Pacific Palisades. It quickly spread due to a combination of severe drought in Southern California (the driest 9-month period on record), and a worsening Santa Ana wind event which created wind gusts up to 80 mph (130 km/h).[10][11] Within 20 minutes, the fire grew from 20 acres (8.1 ha) to 200 acres (81 ha). The California Department of Forestry and Fire Protection (CAL FIRE) said the blaze had reached more than 700 acres (280 ha) by 2:10 p.m.,[12] with over 250 firefighters fighting it as it started to reach homes.
On January 12, a CAL FIRE status report at 6:33 a.m. said the fire had grown to 23,707 acres (9,594 ha).[35] At 8:00 a.m., city officials held a press conference, where Crowley said 4,720 personnel were assigned to the blaze;
Jah miközben nem csak ott volt tűz: https://en.wikipedia.org/wiki/January_2025_Southern_California_wildfires
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát annyit segíthetek a szövegértési problémádon, hogy ha a Didn’t Earn It kinevezettek a woke ostobaságok helyett a tűzoltóság megelőző feladataival foglalkoztak volna, akkor előrébb lennének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom milyen woke ostobaságot beszélsz. Én ostobábbnak látom azokat akik távolról támadják a katasztrófa elhárításán dolgozókat. (Ahelyett, hogy mennének segíteni. A Mexikóiak ott vannak!)
Olvasnivaló:
https://www.politico.com/news/2025/01/15/republicans-dei-la-fires-00198551
Két konkrét dolgot említ a DEI részeként:
- Vietnámi alkalmazottak felvételét. Ami gondolom igaz a többi helyi közösségre is. Ezzel több emberük lesz + hatékonyabb ezekkel a közösségekkel munka a hely és nyelvismeret miatt.
- Női öltözők, WCk és zuhanyzók építése. Az 5% női tűzoltóknak is emberhez méltó körülményeket teremtenek. Hű de szörnyű ostobaság...
Mindkettő intézkedés potenciális létszámnövekedést okoz. Ami eldöntheted, hogy jó-e vagy szimplán ostobaság...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mexikóiak ott vannak!)
Segitek: arrol van szo, hogy vegre megint Mexicannak hivjak es ismet az szamit, hogy jobban tudnak-e tuzet oltani, mint barki mas, vagy sem.
Tavaly egy ilyen cikkben az amugy "latinok" es "latinak" altal is nagy tobbsegben utalt gender semleges LatinX kifejezes szerepelt volna, nem a Mexican.
Ezenfelul tavaly az szamitott volna, hogy nem feher ferfiak elso sorban, masodlagos lett volna, hogy tudjak-e egyaltalan, hogy hogy kell tuzet oltani...
Amugy senki nem mondta, hogy a DEI csak szart hozott. Nem a noi oltozo epitese a baj, hanem amikor a legjobb tudasu jelentkezo eppen egy feher ferfi, megsem azt veszik fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem Ők tényleg Mexikóból jöttek, nem a helyi latinók. 😉 A helyiek azok evidens, hogy részt vesznek az oltásban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Női öltözők, WCk és zuhanyzók építése. Az 5% női tűzoltóknak is emberhez méltó körülményeket teremtenek. Hű de szörnyű ostobaság...
Ha valóban a hatékonyság számítana, akkor 5%-nak nem építenének WC-t, hanem egyszerűen nem lennének női tűzoltók és kész. Már csak a WC építésen is sokat lehetne spórolni. A diverzitás-faneket kivéve senkinek nem fájna. Pont ez a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert tenyleg pont ne azt az 5% not basztassuk, aki tenyleg urhajos vagy tuzolto akar lenni es epp alkalmas is ra. Basztassuk azt, aki kvotaba hozna egy joval kesobbi inkremensben, hogy 25%-nyi no is kotelezoen kell oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit mivel értelmesek voltak nem kvótázták. És WC-t is csak oda építettek ahol voltak női alkalmazottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit mivel értelmesek voltak nem kvótázták.
Lehet, hogy a tuzoltosagnal pont nem (biztos vagy benne?), de tul sok helyen lattuk mar, hogy igen. California es EU: reszvenytasasagok board membereinel mar van noi kvota. Es ez mar nem csak egy belsos DEI policy, hanem torveny. :( Definiciod szerint California allam es az EP donteshozoinak tobbsegei nem ertelmesek. (Szerintunk se, ebben nincs vita).
Innen nezve mellekes, hogy pont a tuzoltosagnal lehet tenyleg nem volt ennyire tultolva a DEI a nagy kep szempontjabol. A lokalis vita szempontjabol persze szamit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kvótázást indirekten következtettem. Ha lett volna már tudnánk róla mert ezt harsogná minden támadó szándékkal fellépő médium. Ehelyett csak az van, hogy csökkentették a fizikai követelményeket a mi megint oda mutat: kevesen vannak és több embert szeretnének felvenni.
Abban teljesen egyetértünk, hogy a DEI-t is túl lehet tolni mint minden vállalati programot és sok helyen idióta módon túl is tolták.
De ez nem azt jelenti, hogy hülyeség a DEI. Jó példákat is lehet találni nem csak rosszakat. 😉
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lett volna már tudnánk róla mert ezt harsogná minden támadó szándékkal fellépő médium.
Harsogjak is. Olyan mediumok amiket el se olvasol, mert szerinted hiteltelen. Meg feltunt volna, hogy epp a californiai tuzoltosagrol is lejott egy ilyen hir ket masik DEI tulkapas hir kozott teszem azt 2022 nyaran peldaul?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az LAFD-ről van csak szó. A DEI-t beállítani minden baj forrásának ugyanolyan hiba mint eszetlenül túltolni. 😉
Nekik itt a stratégiájuk: https://lafd.org/sites/default/files/pdf_files/LAFD-2023-2026-STRATEGIC-PLAN-04042023%20.pdf
A DEI egy a 7ből és még csak nem is az első.
RCA/audit nélkül ítéletet hirdetni, hogy a DEI minden problémák okozója eléggé elhamarkodott...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy egyáltalán rajta van bizonyítja, hogy ha nem is minden, de bajok nagyobb részének a forrása a DEI.
Mit keres egy FD stratégiában a DEI?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert van értelme, mert a létszám az egyik megoldandó proléma.
Ott a doksiban pl ezek miért rossz célok?
- Explore the potential for multiple career pathways to enter and advance within the Department
- Examine whether alternative schedule options would accommodate a broader pool of employees
- Identify funding sources and subsidize test fees associated with the entry process for financially disadvantaged candidates
Ott a kép is a DEIs értékeikről: #ONETEAMLAFD. Melyik káros rájuk?
- One Team
- Innovation
- Professionalism
- LAFD
- Trust
- Respect
- Leadership
- Service
- Commitment
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nagyon mellé ment. Ha nem lennének női tűzoltók akkor annyival kevesebb tűzoltó lenne. A problémájuk nem a WC-k költsége, hanem a tűzoltók száma. A mostani legnagyobb tűznél (Palisades) két nap alatt majd 5000 tűzoltót bevetettek. (Magyarországon az egész országban 10000-12000 hivatásos van) Miközben aktívan dolgoznak másik két nagy tűznél és másik kb 30-at meg eloltottak. A cikket ha elolvastad, a női tűzoltók nagy része nem megy a tűzbe. A kitelepítéseknél, meg a szervezésben segítenek. (Ezzel felszabadítva a bevethető állományt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Ez nagyon mellé ment.
>A cikket ha elolvastad, a női tűzoltók nagy része nem megy a tűzbe
Csak ezt az egy mondatot nézve sem látom be, hogy én mentem volna mellé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hatékonysági fejtegetésed. A női wc építés teljesen védhető és nagy valószínűséggel pozitív hatással volt a létszámra. Abban igaza van a tűzoltóknak, hogy több bevethető állomány kellene, de ennek az is megoldása, hogy a bevethetőket leveszik olyan feladatokról amihez nem kell pl a fizikum. (lásd kitelepítések)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>nagy valószínűséggel pozitív hatással volt a létszámra
Ha részletre fokuszálás helyett panorámára állítanád az objektívedet, akkor megfigyelhetnéd, hogy amikor egy szakmában megjelenik több nő, akkor csökkennek a bérek. Azzal, hogy nőket kezdtek alkalmazni férfiak helyett, csak a béreket csökkentették. Tisztességesen megfizetett férfiak nélkül pedig csökken a hatékonyság. Gondolom Kalifornia egy szegény ország, és nem volt elég pénz, hogy felvegyenek elegendő férfit. Ja, de lett volna, csak DEI-re "akarták" inkább költeni.
De Kaliforniában nem is ez volt a legnagyobb baj. A ránézésre leszbikus főtűzoltó csak a cseresznye a hab tetején. A probléma gyökere az volt, hogy olyan szabályokat hoztak évek óta, amik lehetetlenné tették a tűz elleni védekezést. Már évekkel ezelőtt hallottam (kb 4 éve volt egy műsor erről), hogy a száraz fát nem szedik ki az erdőből, tilos fát kivágni, stb. Nincsen védelem a tűz terjedése ellen. Az elektromos hálózat meg karbantartás hiányában tűzveszélyes. A biztosítók elkezdték felmondani a tűz elleni szerződéseket, mert kiszámolták, hogy túl kockázatos nekik. Igazuk lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval Musk is jobban tenné a DOGE keretében, ha több női alkalmazottat forszírozna az állami és az önkormányzati munkahelyeken? 😉
CA annyiban hasonló a többi USA államhoz, hogy adót fizetni arrafelé senki sem szeret. Az állami szolgáltatásokra minimumot vagy annál kevesebbet szeretnének fordítani.
Voltam párszor arrafelé (CA), de nem vagyok tudója az ottani növényzetnek, de rémlik, hogy azokon ahelyeken ahol gyakoriak a szárazdságok és az erőtüzek a növényzet alkalmazkodott és periodikusan kiszárad és megújul. Szóval ki kéne pusztítani minden növényzetet? (nem állna távol az ottani gondolkodástól. Mikor kint éltem a helyi vadászok azon lamentáltak, hogy ki kéne írtani minden ragadozót mert azért kevés a white tail PA erdeiben)
Az alap infrastruktúra, beleértve az elektromos hálózatot is lerohasztott állapotban van mindenhol. Lásd: nem szeretnek adót fizetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az alap infrastruktúra, beleértve az elektromos hálózatot is lerohasztott állapotban van mindenhol. Lásd: nem szeretnek adót fizetni."
Az usa tagállamai közül kimagaslóan vezet beszedett adókban kalifornia. Rengeteg adót szednek be.
Ezen kívül rengeteg szabály van építkezésekre is, rengeteg költséges hülyeséget követelnek meg. Viszont mégsem tartalmaznak olyat, hogy ne műanyagból legyen a kerítés és a ház burkolata, hogy ne fahánccsal legyen feltöltve a ház körüli terület. Vannak már videók arról, hogy hogyan épültek azok a házak, amelyek teljesen leégett területeken mégis épségben maradtak. Általában semmi extra, csak minimális józan ésszel készültek.
Az egyik tűzoltóparancsnok 2x akkora fizetést kap, mint az usa elnöke. Közben elhanyagolta a rábízott feladatokat, a többi vezetővel együtt. Csak azzal foglalkoztak, hogyan lehet a pénzt kilapátolni. A kormányzó nyíltan kijelentette, hogy a hawai spekulánsokkal már egyeztetet, hogy felvásárolják a plebs telkeit olcsón és majd nagy beruházásokat csinálnak rajtuk. Semminek nincs gazdája és csak a lopással vannak elfoglalva. Az egész dei propaganda csak ködösítés, amivel a hülye választókat szédítik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rengeteget USA mércével kell mérni. ÁFA 7.25%, a sávosan progresszív személyi jövedelemadó legmagasabb kulcsa 12,30% - 1.3 M$ felett (USA legmagasabb) Forrás: https://www.ftb.ca.gov/forms/2023/2023-540-booklet.html
Magyarországról nézve - 27% ÁFA, 16% SZJA mellett ez nem tűnik soknak miközben nálunk is rohadt az infrastruktúra (amíg meg nem kaptuk a helyreállítási EU pénzeket). Konkréten egy 20000USD-t kereső 0 SZJA-t fizet (~magyar átlag). Egy 60000usd-t kereső - 1200USD-t. (2%) Sőt még családi adózás is van 😉
Választókat szédíteni nem csak a DEI alkalmas, sőt... Azért abba gondolj bele, hogy CA nem véletlenül az USA egyik legnagyobb és leggazdagabb állama.
Én ennek felettébb tudnék örülni itthon is: https://smartasset.com/taxes/california-paycheck-calculator#oweHYF9s0v
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A százalék szép, de azzal nem lehet jól lakni.
220 milliárd us dollár éves adó bevétellel magasan első az állam, majdnem 2x annyi, mint ny államnak.
https://www.statista.com/statistics/248932/us-state-government-tax-reve…
Nem csak szja-t kell nézni, hanem az élet minden területén ezerféle adókat. Hogy bármit csinálni mocskosul sokba kerül és ezért hiába magasak a fizetések, sokaknak az (ottani mércével mérve) mégis épphoz elég az egyik hétről a másikra átvergődéshez.
Azt hiszem innen voltak doku riportok arról, hogy a tech cégek nem elit dolgozói sokszor hajléktalanok, autókban laknak, mert nem futja a fizetésből lakásra (biztonságiak, nem IT személyzet).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne a nominális számokat hozd, vagy a lakhatást. Adó mértékről volt szó. Ehhez hozzá kell venni ezt is: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_GDP#:~:text=Overall%2C%20in%20the%20calendar%20year,New%20York%20(%242.284%20trillion).
Overall, in the calendar year 2024, the United States' Nominal GDP at Current Prices totaled at $29.017 trillion, as compared to $25.744 trillion in 2022.
The three U.S. states with the highest GDPs were California ($4.080 trillion), Texas ($2.695 trillion), and New York ($2.284 trillion).
Szóval a GDP is majdnem dupla nemcsak az adóbevétel... 😉
Sőt: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_population
CA: ~40M, NY: ~20M. Kétszer többen laknak kaliforniában mint New York államban...
Még egy jó link: https://www.census.gov/library/visualizations/interactive/state-tax-collections-per-capita.html
CA 11. a per capita adóbevételben. (T00, 2023) (21-ben és 22-ben vizsont CA volt az első)
CA átlag income (per capita): ~136k$ átlag adó ~6k$.
Megnéztem. Magyarország 2023. HU lakos átlag bevétele ~20k$, átlag adó ~5k$. 😢
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen... és továbbra sem személyi jövedelem a téma, hanem az, hogy az államnak mocskosul sok bevétele van, de mégsem sikerül arra költeni, hogy időben és rendesen felkészüljenek a bozóttüzekre. Bocs, ha nem derült ki a kontextus az idézetből.
"az alap infrastruktúra, beleértve az elektromos hálózatot is lerohasztott állapotban van mindenhol. Lásd: nem szeretnek adót fizetni."
És igen, más államokban, más országokban költenek arra, hogy eltakarítsák az elhalt növényzetet tűzveszélyes helyekról. Vagy legalább olyan sávokat hozzanak létre, ahol fennakadhat a tűz. A szezonra legyen működőképes a víztároló és ne legyen 100 tűzoltóautó szervizelésre várva használaton kívül. A kulcspozíciókba legyen előkészítve felszerelés. Meg úgy egyáltalán legyen kialakítva egy parancsnoki lánc és folyamatok az üzemeltetésre és a vészhelyzetekre is. De itt hippi vezetés van, akik pénz költésben ügyesek, de közösség számára eredmény felmutatásában nem. Ugyanitt olcsó leégett telek eladó hawaii befektetőknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy az LAFD a téma. Azt a helyi adóból tartják fent (önkormányzati nem állami).
A városnak nincs mocskosul sok bevétele. Innen szeretnéd kiírtani a növényzetet? https://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Palisades,_Los_Angeles#/media/File:Pacific_Palisades_Photo_D_Ramey_Logan.jpg
Hogy hozol létre sávokat egy ilyen sűrűn lakott területen? Esetleg a hegyeken kopasztanád le a vegetációt?
Nincs szezon. Január van. A bozóttüzek szezonja nyáron van. Profi vezetés van de rá kéne jönni, hogy egy ilyen méretű katasztrófára nem voltak felkészülve és lehet nem is lesznek. Én megvárnám az RCA-t mert mint profi szervezet ki fogják elemezni, hogy mit lehetett volna jobban csinálni.
- Azt már biztosan le lehet vonni, hogy a felmelegedés miatt vége a szezonokban gondolkodásnak. Egyre gyakoribbak és erősebbek a téli tüzek is.
Parancsnoki lánc és folyamatok biztosan professzionálisak. Ez látszik a stratégiai dokumentumukból és a szervezetből is. Nézd meg mennyi idő alatt mennyi embert telepítettek ki és mennyi tűzoltót mozgósítottak. Ez ad-hoc nem ment volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez nem így van. A város nem az államon kívül van, tehát az állam bevételei minden állambéli feladatra használhatóak. Az államtól kapnak a városok is.
Egyéként LA sem egy város, hanem vagy 80. Ez is része a problémának.
https://www.youtube.com/watch?v=pVmPN5ked68
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A város fizeti: https://openbudget.lacity.org/#!/year/2025/operating/0/department_name/Fire/0/program_name?vis=barChart
Itt vannak a bevételeik is. https://openbudget.lacity.org/#!/year/2024-2025/revenue/0/fund_type
Mi a fenének adóznak külön a városnak és külön az államnak, ha utána az állam működtetésre az visszadná a városnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A rengeteget USA mércével kell mérni. ÁFA 7.25%, a sávosan progresszív személyi jövedelemadó legmagasabb kulcsa 12,30% - 1.3 M$ felett (USA legmagasabb) Forrás: https://www.ftb.ca.gov/forms/2023/2023-540-booklet.html
Magyarországról nézve - 27% ÁFA, 16% SZJA mellett ez nem tűnik soknak ..."
Én úgy tudom, hogy az USA-ban két fele kell adózni, állami szint mellett vannak szövetségi adók is. Kicsit olyan mint nálunk a vállalkozásoknál IPA* önkormányzati és TA meg országos.
* A globális minimum adó értékébe beszámítható lett az IPA, ha jól tudom, akkor ezt a "könnyítést" kaptuk a bevezetés/belépés vitájában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Ezért tettem be a kalkulátor linkjét ami mindennel számol. Csak erős idegzetűeknek ajánlott! 😉
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy a bevethetőket leveszik olyan feladatokról amihez nem kell pl a fizikum.
Én a nem bevethető tűzoltót nem nevezem tűzoltónak, jó lesz az irodistának is, akinek pont a tűzoltóság központi épületében van a munkahelye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
terepre is kell olyan ember aki nem rohan be az ego hazba, de megis hasznos: iranyitas (ki hova menjen), logisztika (egy fejfedot felsegiteni az emberre, targyak mozgatasa), stbstb. oket minek hivnad? lotifuti? :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínüleg ezek olyan emberek akik régen rengeteg tapasztalatot szereztek azzal, hogy berohangáltak égő házakba és nem csak úgy ki lettek nevezve azért mert kissebségiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert a fejfedo rasegitsehez nemkell egohazas tapasztalat. de mondjuk egy kocsi vezeteshez sem. demost megint keresed az edgecasekez.... oda valoban nem jok a nok.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanítom, hogy a sisakjukat önnállóan is fel tudják venni és nem kell hozzá külön ember, de ez egy tökéletesen hülye példa amit nem is értem mért hoztál fel, gondolom keresed az edge caseeket hogy neked lehessen igazad.
De egy tűzoltó autót vezetni megint nem lehet csak úgy B-s jogsival. Az, hogy a helyszíni irányító meg csak úgy akárki lehet az meg teljes röhej. Pont neki kell átlátnia pillanat tört része alatt, hogy hova kell a legnagyobb figyelmet fordítani, mi mennyire károsodott az égésben, hova nem érdemes már bemenni, milyen útvonalakat lehet vagy nem lehet használni stb. stb. Maximálisan meg kell biznia benne az összes tűzoltónak aki tényleg bemászik az égő épületekbe és embereket ment és/vagy tüzet olt. Ide berakni nőket csak azért, hogy meg legyen a kvóta már több mint felelőtlenség. A helyükben én is elhúznék, inkább égjen le egész Kalifornia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bazze, lattal te mar tuzoltot hogy mennyi cucc van rajtuk??? igaz fel tudja venni az onalloan is, de megis hasznos ha valaki segit. nyilvan igy gondoltam a "sisakfelvetelt", aszittem ennyi szovegertelmezes megy, en kerek elnezest ha nem :(
Es kosz hogy megerositetted hogy barki tud tuzoltoauto vezetni, ha megszerzi a megfelelo jogsit, semmilyen _extra_ fizikai kepesseg nemkell hozza.
btw, senki nem beszelt hogy a tuzoltasvezeto csak ugy barki lehet. szovegertes #2 \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bazze, lattal te mar tuzoltot hogy mennyi cucc van rajtuk???
Igen. Bakancs, nadrág, kabát, sisak, oxigén palack maszkkal. Sőt olyat is láttam már, hogy a tűzoltó örsön benyomják a riasztót és mindezeket gyorsan magukra kapják. Hiába vergődsz a tűzoltók nem egymást öltöztetik sőt önnállóan és gyorsan felvenni a védő cuccot követelmény.
Es kosz hogy megerositetted hogy barki tud tuzoltoauto vezetni, ha megszerzi a megfelelo jogsit, semmilyen _extra_ fizikai kepesseg nemkell hozza.
Semmi ilyesmit nem írtam, de persze látom téged ez nem gátol a saját hülyeségeid eröltetésében. De a lényeg, hogy hiába fáj nektek akkor is a nők és a férfiak különbözőek. A nők úgy általában nem alkalmasak tűzoltónak. Nem mintha ezt bármikor is belátnád. Mindegy elegem van ebből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ha ennyire jol tudod akkor nem is ertem miert nem te vezeted a tuzoltokat?? akkor biztos jol lenne feltoltve!!! :DDD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lennének női tűzoltók akkor annyival kevesebb tűzoltó lenne.
Ez konkrétan nem igaz.
A történet régebbről indult. Kezdődött azzal, hogy voltak nők akik úgy gondolták nekik joguk van tűzoltónak lenni. Aztán kicsit később -mikor elérkeztek a vizsgák- elkezdték panaszolni, hogy a (fizikai) követelmények teljesen feleslegesek, eltúlzottak és csak azért vannak, hogy ne lehessenek a nők tűzoltók. (hogy honnan is ismerős ez?). Mivel azonnal megvédték őket a DEI szervezetek előhírnökei, módosították a feltételeket, bizonyos feladatokat kivettek a vizsából, de (s erre határozottan emlékszem) avatáskor a parancsnok azért megjegyezte, reméli, ha hozzá kell egyszer kijönni, nem az 50-60 kg -os hölgy jön. Természetesen ezért aztán hamarosan ki is rúgták. Majd jöttek a kvóták. Neten lehet találkozni posztokkal, amik leírták, hogy a férfi már 4 éve vár, hogy tűzoltó lehessen, majd mikor behívták a sorban előtte állóval (véletlenül, fekete, és véletlenül nő) beszélgetve, megkérdezte hogy mikor jelentkezett, " a múlt héten" volt a válasz. Erre jött a a tűzoltóság költségcsökkentése, illetve a abból a kevesebb büdzséből mindenféle érzékenyítő programok fedezése (is).
Szóval ha nem lennének női tűzoltók, akkor több olyan lenne, akit ki lehet küldeni tüzet oltani. S szervezés megoldásra ilyenkor kifejezett pazarlás kiképzett tűzoltót alkalmazni. Azt akár önkéntesek is el tudják látni. Nem kellett volna az év nagy részében, mint ballasztot fizetni, azért hogy ha majd tűz lesz, akkor legyünk boldogak, mert van aki segít a kitelepítésben, meg a szervezésben, nem kell a férfiakat elvonni a tűztől.
Míg nem voltak női -ezek után nyugodtam írhatom, hogy nem tűzoltók- szervezők, segítők, ezt a munkát, akkor se a kiképzett tapasztalt férfi tűzoltók végezték.
És ha nem rugdossák ki a tapasztalt, de hímsoviniszta tűzoltókat, talán többen értettek volna hozzá, mit kell tenni.
És ha nem csökkentették volna a tűzoltóság budzséjét, többen lennének, és nem kellene a férfiaknak éveket sorban állni, hogy azok lehessenek.
Szóval a te hozzászólásod ment nagyon mellé.
Hogy ne csak a tűzoltókról hanem a tűzről is essen szó. A vízhiány: ha a 100 milliós, milliárdos celebek nem a nagyra méretezett "fürdőkádjukba" engedték volna a vizet*. Hanem a a víztározókba hagyják, lehet nem ég le a házuk. De szokták mondani "Isten nem ver bottal"
*Egy köztudomású vízhiányos és rendszeresen erdőtüzekkel megáldott területen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mielőtt a személyes limitált történetekből megpróbálnád megfejteni a nagy képet csak jelzem az LAFD létszáma történelmileg alacsony. Azt is ajánlanám, hogy ne csak LA-t nézd. Itt van például: https://www.fox10phoenix.com/news/horton-fire-forces-set-evacuations-passes-600-acres-burned Itt is a DEI a probléma, hogy már 6 napja nem tudják eloltani? (jelenleg is vannak tüzek még AZ-n kívül TX és FL államokban is)
Nem LA lenne ha nem így tennének a lakók. Ez nem segíti a tűzoltókat az biztos. Meg az sem, hogy egy tűzveszélyes helyen felhúznak palotákat fából...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LAFD létszáma történelmileg alacsony.
És a DEI-nak köszönhetően egy részük a csak a " fejfedot felsegit"ésére alkalmasokból tevődik ki.
S igen, a" csak jelzem, a " csak szólok" nagyképű kifejezést használók nálam kiírták magukat a válaszra érdemesek közül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézésed kérem ha nagyképűnek tűnt a kifejezés, nem volt szándékos, és értékelem az őszinteségedet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom milyen woke ostobaságot beszélsz.
Igen, látszik, hogy nem vagy képben. Pl.:
"You want to see somebody that responds to your house, your emergency, whether it's a medical call or a fire call, that looks like you. [...] Am I able to carry your husband out of a fire? Which my response is, He got himself in the wrong place if I have to carry him out." (src)
Lehet tagadni a tényeket, meg csukott szemekkel járni, csak minek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom milyen tényekről beszélsz. Mennyi haláleset volt pl LAFD-nél ami azért történt mert a tűzoltó nem bírta kivinni a sérültet a veszélyzónából? Az tény lenne, kivizsgálásokkal, jegyzőkönyvekkel. Egy ilyen X bejegyzés mióta tény? Az megvan, hogy a TVben nem mindig mondanak igazat? És az X-en sem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudni, elégett a dokumentáció :D
"LAFD Assistant Chief" az a nagyeszű, aki azt nyilatkozta, hogy az a fontos, hogy a tűzoltók úgy nézzenek ki, mint a lakók, hogy bizalmat gerjesszenek. És hogy ha valakit ki kell menteni a tűzből, az minek ment oda. Voltak paródia videók is, de ez az eredeti, ahol a főnökség kretén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oooo, mekkora magas labda. Trey-t kellett volna meghivni, hogy megmondja a frankot. :) Mar 15 perce megy a video, de meg csak kerulgetik a kasat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másfél évig nem mertek vele előjönni, pedig megspóroltak volna nekem másfél évnyi flame-et ... ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...megspóroltak volna nekem másfél évnyi flame-et...
Ilyenkor csak azt nem értem, hogy minek foglalkozol ilyen kitartóan valamivel, amiről teljesen kialakult véleményed van és ami mellesleg frusztrál.
Tölthetted volna hasznosan is ezt az időt.
Köthettél volna például pulóvert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ismeretterjesztést és a sötétség oszlatását szívügyemnek tekintem. Tekintsd a részemről társadalmi felelősségvállalásnak.
BTW: ez nem vélemény, ha bizonyosságot nyert tény és abszolút nem frusztrál, hanem szórakoztat. Főleg ilyenkor :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...abszolút nem frusztrál, hanem szórakoztat.
És azt szeretted volna, ha valaki elveszi tőled ezt a kedves játékodat, vagy miért mondtad, hogy meg lehetett volna spórolni?
Nem vagyunk mi szadisták!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végén a kacsintós smiley választ adhat a kérdésedre!
BTW: kíváncsi lennék a véleményedre a nyitóban szereplő dolgokról. Szóval, valami a témához? 🤔
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg hiányzom?!
Most teljesen meghatódtam... ;-)
(Egyébként beláttam, hogy - hozzád hasonlóan - túl sokat foglalkoztam a kérdéssel és kicsit javítottam a statisztikámon.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megértem, hogy szekunder szégyened volt saját magadtól. Nekem is volt, csak nem reagáltam rá.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szekunder szégyenérzete az embernek csak más viselkedésétől tud lenni. Ettől szekunder.
Egyébként pedig igazad van, tényleg a szekunder szégyenérzet miatt töröltem, amit írtam. Nem is emlékszem, hogy valaha ilyesmit csináltam volna, de itt ez volt a helyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, meg a 360 fokos fordulatot tett :D
Nem baj, ha nem érted.
Mégis szekunder szégyened lett saját magadtól? Eleve, a beszólásod se értettem már először se. Másfél évig hezitáltak előjönni a témával, amin én már évek óta röhögök. Nem nekem kell itt szégyenkeznem, hanem azoknak, akik a DEI-vel, Woke-kap kapcsolatos nyilvánvaló hazugságokat terjesztették, támogatták, vagy tudatlanságból vagy akár személyes érdekből.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most bukinek van igaza, legalábbis a szégyenérzettel kapcsolatban.
Ha valaki szégyelli magát: primer szégyenérzet.
Ha valakinek más miatt támad szégyenérzete: szekunder szégyenérzet.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, nekem támad szekunder szégyenem a postjától, mert nem a témáról írt, hanem valami lelki válságáról a Rolexszel kapcsolatban. Nem is csoda, hogy elkaparta, mint kutya a piszkát.
Én szégyelltem magam helyette.
A továbbgondolását nektek nem kell értenetek, elég, ha én értem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Függetlenül a primer/szekunder szégyenérzet problémájától (majd eldöntöd, mid van) az az érzésem, hogy ez a topic kb. modellezi azt, ami ezen a portálon 2025-ben történni fog.
A magam részéről ezzel úgy vagyok, mint a horrorral: néha jó olvasni, sokkal kevésbé jó benne szereplőnek lenni.
További kellemes hidegrázást! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez a topik azt mutatja meg, hogy magukat kurva okosnak gondoló emberek egy fals világkép összedőlése után nehezen tudnak megküzdeni azzal, hogy
a) nem csak, hogy nem volt igazuk
b) olyan emberek mutattak rá már jóval korábban erre, akiket ezek a kurva okos emberek maguknál butábbnak tartanak
így nem csodálom, hogy egyeseknek nehezen megy a megküzdés.
PS: mi a prognózisod, mi fog a portállal történni? 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most lehet en ulok fordiva a lovon ,de ennek nem az az ertrelme, hogy ha teszem azt, jelentkezik egy munkara egy "atlagos" es egy "extra" dolgozo, mindketten ugyanolyan kvalitassal , akkor a szivarvanyost ne erje hatranyos megkulonboztetes a dolgai miatt? Mert en ezt tartanam logikusnak....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, akkor lenne értelme, ha a szivárványost nem részesítenék pozitív diszkriminációban. A kvótázás nem ezt szolgálja.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a negativ es a pozitiv diszkriminacio kozotti sav nagyon vekony. Mar csak azzal, hogy egyaltalan ez a tema felmerul recruitment soran, mar konnyen belecsuszik a ceg a pozitivba. A kvotazas meg aztan teljesen szetbarmolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint a cél az lett volna, hogy egyformán kezeljék őket, ha olyan dolgokról van szó, amik teljesen irrelevánsak a cégnek, pl férfi vagy nő, LBMTQ, vagy nem, stb.. mert nincs köze a kérdésnek melóhoz, amihez a tudás kell csak.
Csak ezt gondolom nem lehet kvótázással, meg szabályokkal megoldani. Már eleve furcsa, hogy egy cégnek ilyenekkel kell foglalkoznia. Nem mondom, hogy értem a dolgot, nekem is úgy logikus ahogy @Vamp írja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo egy eve lattam egy beszelgetest valami Blackrock fejessel. Azt mondta, hogy o mar nem hasznalja ezeket a kifejezeseket.
...
Ahogy kell:
Bevezetunk valamit, hogy mostantol ez fontos.
A piac fejre all
Veszunk-eladunk, zavarosban halaszunk
Kivezetjuk
A piac fejre all.
Zavarosban ujfent.
goto 10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem én is. Az jó volt, hogy inkább gondolkodós volt, minthogy valami fekete fehér nézetek letolása.
Szerintem pár kérdés kimaradt.
Az egyik, hogy az, hogy női mérnökök is legyenek, az nem tűnik magától értetődőnek, ez nem egy abszolút univerzális érték, mint a ne ölj. Ez egy társadalom döntése, hogy fontosnak tartja-e, hogy minden szakmában minden társadalmi részcsoport jelen legyen, vagy épp ezen csoportok szerint történik a munkamegosztás. A beszélgetésben ez magától értetődőnek hangzik el, hogy az gond, hogy a fiú tanul programozást, matekot intenzívebben kis kortól.
Szóval az első kérdés az ilyen általános dolog lehetne, hogy milyen értékek mentén szeretnénk a társadalmat. És pl. akkor itt lehetnek érvek, hogy gazdaságilag előnyösebb lenne, ha többen tudnának részt venni nagyobb hozzáadott értékű munkákban (és akkor pl a román példa), vagy az, hogy maga a sokszínűség javít e akár gazdasági, akár emberi szempontból dolgokon. De lehet amellett is érv, hogy megőrizni a hagyományos nemek szerinti munkamegosztást (aminek meg más fajta árai lesznek). (meg az is gáz, ha mondjuk egy csoport csak az alacsonyan fizető munkákban vehetne részt. ez ilyen indiai kaszt rendszer lenne. de nyilván ez is az adott társadalom döntése)
Másrészt szerintem fontosak a nyelvi hátrányok is. Főleg ha egy olyan országról van szó, ahol nem angol a fő nyelv. Ami európában simán megtörténik. És ekkor pl probléma lesz, hogyha valaki nem beszéli olyan szinten a helyi nyelvet, csak az angolt, akkor eleve hátrányban lesz, és angolon belül is probléma lehet, hogy az van meghallva, aki jobban beszél angolul és nem aki a jobb érveket mondja. Ez tökéletes DEI téma lehetne és alig van jelen.
Viszont az jó, hogy volt neurodiverzitás, én úgy látom ez mostanában kerül elő, részben pont, hogy az irodai visszarendeződés kapcsán. Meg lehet csak mostnában lett felismerve, hogy autizmusból fajtákból egész gyakran van egy vonónyi IT arcokban. De itt sem látom, hogy mit lehet ténylegesen tenni. Mert ha valaki ezt felvállalja, akkor a következő leépítésnél, hogy lehet biztos benne, hogy nem ő repül, mert hogy bizonyos szempontból problémásabb. Ez pl egy jó kérdés lenne, hogy tudja megvédni ilyenben a DEI a dolgozókat. Mert ha nem tudja, akkor ez is befog halni, mert inkább mindenki csöndben lesz erről.
És a politika tényleg a legnagyobb nyomor. Abban is, ahogy ezeket a kvótákat kikényszerítette, és abban is, hogy most esetleg a fürdővízzel a gyerek is ki lesz öntve. Szerintem, ha kvótákat, meg egy pár dolgot levesszük, akkor egy nemzetközi cégnél, ahol tényleg az van, hogy csak a közvetlen kollégák 3-4 földrészből vannak, minden nagy vallás, más normák, csomó akcentus, lenne helye ennek, mert a végén szerintem azon mennek el a dolgok, hogy van e egy olyan kultúra a cégben, amivel tud azonosulni az ember, mert különben az lesz, hogy csak megcsinálja a minimumot és túlél, és nem fog átkerülni arra az oldalra, aki ténylegesen tolja a dolgokat előre.
Szerintem itt sem merev elvek mentén kellene dolgokat csinálni, hanem praktikus kompromisszumok mentén. Folyton esetileg dönteni, hogy épp melyik eredményezi a több jót. Meg hol legyenek a prioritások. Ami meg országról országra, adott gazdasági környezettől függően folyton változhat. Ha egy cégben sok külföldi van is más, meg ha a cégnek toborzási gondjai vannak is más. stb. De nem ilyen jó és rossz küzdelmeként kellene egyik oldalról sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak pénzről szól az egész. Lásd Zukerberget, aki egyik napról a másikra megszüntette az egész cuccot. Ha azt hiszed ez valami új, akkor gondolj vissza, hogy anno a Coca Cola sem szégyellte termékeit horogkereszttel reklámozni a náci Németországban.
Most az alkonyáról beszélünk, négy év múlva lehet fordul a kerék vagy lehet lesz még rosszabb: a asszony fejkendő nélkül nélkül nem tud majd kimenni, avagy angol helyett ruszkit tanul majd a gyereked az iskolában.
Személy szerint ismerek meleg meg transz személyeket is, nem kedvelik a propagandát, véleményük az, hogy az emberek jobban és hamarabb elfogadnák őket, ha nem lenne a propaganda. Persze ők felnőttek, tanultak, karriert csináltak, nem feltűnési viszketegségben szenvedő tinédzserek meg olyanok akik meglátták bennük a könnyű pénzkeresési lehetőséget. Nekik is joguk kellene legyen egy normális élethez, kapcsolatuk legyen elismerve ugyanis rengeteg helyen törvény szerint ők egymásnak csak két ismeretlen. Ha egyikük megbetegszik, meghal a másik semmit nem tud tenni a társa érdekében.
Mielőtt valaki ítélkezne ezen emberek felett gondoljon bele, hogy Magyarország himnuszát és alkotmányát is buzi írta.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami kérdés, hogy nem ott ment e félre valami, amikor nyelvi kérdések kaptak túl nagy hangsúlyt. Mert egy ideig tényleg ennyi volt, hogy szerethessen vagy szexelhessen akivel akar. Ami kb még párhuzamban volt a korábbi emancipációs irányokkal, hogy az ember szabadon vezethesse az életét, amíg ezzel nem árt másoknak. És eddig azért nincs túl sok konfliktus. Ha valakinek az ízlését ez zavarja is, de attól még nem avatkozik ez be nagyon az ő életébe, hogy valaki meleg.
Viszont amikor a kérdés a házasság lesz, akkor egy nyelvi dologról lesz szó. Hogy eddig házasságnak férfi-nő közötti valamit hívtak. És itt a szó jelentése változna meg. És ezzel meg már adott lehet konfliktus. Ha pl az lenne amit írsz, hogy a praktikus dolgokról szólna a dolog, akkor az jóval kevésbé lehetne átpolitizálni és társadalmi konfliktust csinálni belőle. Szóval, ha lenne valami jogi csomag ami kezelné ezeket azonos neműek között, és egy másik neve lenne ennek a viszonynak nem 'házasság' akkor könnyebb lenne.
Angolban a névmásokkal is, ami gond van szerintem abból jön, hogy nem csak az van, hogy ő másképp használná a nyelvet, de elvárná, hogy mindenki más is így tegyen.
És ez lehet OK, mert folyamatosan változik a nyelv. Viszont lehet nem OK is. A többieknek is van beleszólása ebbe. Nem fair azt mondani, hogyha te továbbra is a korábbi nyelvhasználatot akarod, akkor nem elég okos, vagy nem vagy elég progresszív vagy bármi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy eddig házasságnak férfi-nő közötti valamit hívtak.
Ez amúgy régen sem így volt, a zsidó-keresztény-muszlim vallás esetén volt/lett ez így azon környéken, ahonnan ez a három vallás egy tőről kirügyezett a vallások fáján. Simán vannak akár 5-6 ezer éves "same-sex-marriage" közvetett bizonyítékok, írásos emlékek vagy közvetlen régészeti feltárások képében világszerte. Azon lehet vitázni, hogy meddig nyúljunk vissza hagyományok tekintetében, de akkor az egyszerű válaszok hirtelen igen komplex történetekké válnak.
Amúgy még a keményvonalas republikánusok is elfogadták azt, mondhatni természetes már, hogy van same-sex-marriage, a leendő pénzügyminiszter konkrétan same-sex-marriage viszonyban él, két férfi és két gyereket nevelnek, errefelé erre még az ország nagy része nincs felkészülve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azonos neműeknek lehet bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni, ez elég sok dologban hasonlít a házassághoz (anyakönyvvezető, két tanú, szertartás, stb), némileg kevesebb joggal, tehát ez a része többé-kevésbé megoldott, csak épp nem házasságnak hívják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted többé - kevésbé megoldott, akit tényleg érint, annak jó eséllyel súlyos negatív diszkrimináció.
És olyan "apróságokat" ne felejtsünk el, hogy hiába adott egy rendezett hátterű, jó keresetű meleg pár, mennyire könnyen fognak tudni pl. gyereket örökbefogadni. Ezek a párok a piacképes tudásukkal nagyobb eséllyel dobbantanak a hanyatló nyugatra, oda fogják termelni a GDP-t, ott alapítanak családot, oda adóznak, az ottani gyermekotthonokból fogadnak örökbe. Ez egészen pontosan kinek jó? Mert a magyar társadalomnak biztos nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a gyerek örökbefogadás az a legnagyobb korlátozás. A többit én nem látom súlyos diszkriminációnak, de kíváncsian várom, hogy te mire gondoltál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szegények, hogy nem kapnak gyereket ... közvetlen ismerős, IT-ben dolgozó (tehát jól kereső, rendezett hátterű), heteró pár évek óta vár "megfelelő" gyerekre. Cigány, öreg (értsd pár hetesnél/hónaposnál idősebb) nem kell nekik.
Majd, ha minden heteró pár, aki gyereket szeretne, már kapott, utána lenne kérdés kb. hogy a homókkal mi a helyzet. Ugyanis a homo párok nem egyenértékűek a heteró párokkal.
Pszichológusok emberek millióit kezelik, akik apa- vagy anyafigura nélkül nőttek fel.
Ennek a fals izének, hogy a homo párok egyenértékűek a hetero párokkal, szintén volt egy felfutása a DEI-divattal együtt, remélhetőleg ezek a fals-/tévhitek is visszarendeződnek szépen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyerek örökbefogadás -elméletileg- a gyerekről szól. Nem pedig egy juttatás, ami mindenkinek, így a nem heteró embereknek is, jár.
Ha a homo párok nem az újszülött, nem cigány, nem drogos, nem alkoholista anya gyermekére versenyeznének a hetero párokkal, s (sokszor nyernek, mert ha nem, jajaj , akkor diszkriminálják őket) akkor még el is fogadnám a sírást.
De, tudomásul kell venni, hogy a gyereknek jobb, ha az azonos háttérrel rendelkező örökbefogadók esetén a gyermek a heteró párokhoz kerül.
Persze ilyenkor jönnek a csúsztatások, hogy mennyi az örökbe fogadandó gyerek (ami azért szemétség, mert azok senkinek, így nekik se kellenek), meg hogy a homo pár is jobb mint az alkoholista szülő. (De nyilván egy alkoholista párnak esélye nincs örökbefogadni, szóval nem velük kell példálózni.)
A gondot abban látom, hogy a homo-k (egy része), mivel érezték, hogy a DEI-divat miatt nekik áll a zászló, nem azonos, hanem többlet jogokért küzdenek, s ezért még azoknál is ellenszenvet keltenek, akik eddig simán elfogadták őket. És ennek azok a homo-k isszák meg a levét akik csak élni akarnak, ugyanúgy mint mint más.
Visszatérve a házasság intézményre és névre. Vicces, hogy azok akik saját állításuk szerint mások, ugyan azzal a névvel akarnak élettársi kapcsolatot létrehozni. Nyilván a jogoknak ugyanannak kell lenni, de a névnek is? Vagy ezentúl jó dolog lesz, ha minden csonthéjas gyümölcsöt baracknak hívunk? (Mint leszögeztem fent, az örökbefogadás lehetősége nem jog)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gondot abban látom, hogy a homo-k (egy része), mivel érezték, hogy a DEI-divat miatt nekik áll a zászló, nem azonos, hanem többlet jogokért küzdenek, s ezért még azoknál is ellenszenvet keltenek, akik eddig simán elfogadták őket. És ennek azok a homo-k isszák meg a levét akik csak élni akarnak, ugyanúgy mint mint más.
Igen, így van. Ez az egész a DEI-divathullámmal lett ennyire "érdekes" kérdés, egyébként a kutya nem foglalkozna velük. Meséltem már a hölgyismerősről, aki a DEI-láz tetőfokán leszbikusként azonosította magát, de már elmúlt?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában nem is olyan válogatósak a nem hetero párok ha örökbe fogadásról van szó. Persze erről nem lehetne törvényt írni, mert az önmagában is negatív diszkrimináció lenne. Mindenesetre valóban, az általad leírd "megfeleleő" gyerek rendkívül ritka. Ellenben a többi valamilyen szempontból hátrányos helyzetű gyerekkel, akik boldogan mennénk valamilyen nem hetero szülőkhöz, de nem mehetnek... Nyilván az árvaház jobb nekik, ott nem sérülnek tovább és nem lesz belőlük lecsúszott bűnöző, vagy öngyilkos 20 évesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ellenben a többi valamilyen szempontból hátrányos helyzetű gyerekkel, akik boldogan mennénk valamilyen nem hetero szülőkhöz, de nem mehetnek..
Ismét egy csodálatos csúsztatással állunk szemben. Nem az a kérdés, hogy ezek a gyerekek mennének -e nem hetero szülőkhöz, hanem az hogy a nem hetero szülőknek kellenének-e ezek a gyerekek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elméleti fejtegetés, jelenleg csak arra jó, hogy hangulatot lehessen kelteni a homo párok ellen, hogy nekik nem kellenének. Ezt persze bizonyítani nem lehet, mert ha kellenének, se fogadhatnának örökbe, de ezt hangoztatni gond nélkül lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Csak feltételezem, hogy semmivel nem másabb a mentalitásuk, mint a nem homo pároknak, s így ők se visznek el idős, beteg, nem fehér, stb. gyereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok a téma szakértője, a ChatGPT az alábbiakat mondja. Ezek szerintem jelentős különbségek.
1. Közös névhasználat
Házasság: A házastársak szabadon dönthetnek arról, hogy közös nevet vesznek fel, és milyen formában (pl. az egyik fél felveszi a másik nevét, vagy mindketten új közös nevet használnak).
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Nem biztosít jogot közös névhasználatra.
2. Gyermekekkel kapcsolatos jogok
Házasság:
A házasságban született gyermek automatikusan a férj gyermekének minősül, és a férj neve apaként bejegyzésre kerül az anyakönyvbe.
A házastársak között automatikusan fennáll a közös szülői felügyeleti jog a gyermekek felett.
Bejegyzett élettársi kapcsolat:
Az egyik bejegyzett élettárs gyermekére a másik félnek nincs automatikusan szülői joga.
Örökbefogadás csak egyéni alapon történhet, közös örökbefogadás nem lehetséges.
3. Vallási szertartás lehetősége
Házasság: Sok vallás elismeri és megáldja a házasságot szertartás keretében.
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Nem minden vallási közösség ismeri el ezt az intézményt, így vallási szertartásra általában nincs lehetőség.
4. Törvényes öröklés az egyenes ági rokonokkal szemben
Házasság: A házastárs törvényes örökösként megkapja az özvegyi jogot (haszonélvezeti jogot) a teljes hagyaték felett, és a gyermekekkel osztozik az öröklésen.
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Bár az élettárs örökölhet, a törvényben meghatározott helyzete gyengébb, különösen, ha a családtagok vitatják a hagyatékot.
5. Családjogi státusz
Házasság: A házastársak közötti kapcsolat szorosabb jogi elismerést kap, például a családjogi státuszukból fakadóan szélesebb körű jogokat és kötelezettségeket von maga után (pl. közös tartás, együttélés kötelezettsége).
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Bár sok hasonló jogot biztosít, a családjogi státusz nem olyan teljes körű.
6. Nemzetközi elismerés
Házasság: A házasságot széles körben elismerik más országokban, így joghatásai külföldön is érvényesülnek.
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Nem minden országban ismerik el, és ahol igen, ott is eltérhetnek az elismert jogok.
7. Házasság megszüntetése bírósági döntéssel
Házasság: A válás bírósági eljárás keretében történik, amely átfogóan szabályozza a felek vagyoni és családjogi kérdéseit.
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Egyszerűbb eljárás keretében, akár közjegyző előtt is megszüntethető, ami korlátozottabb jogi védelmet nyújt.
8. Különleges jogok bizonyos eljárásokban
Házasság: A házastárs bizonyos speciális jogokat élvezhet, például:
Betegellátás során automatikusan közeli hozzátartozónak számít.
Büntetőeljárásban a házastárs mentesülhet a tanúskodási kötelezettség alól.
Bejegyzett élettársi kapcsolat: Ezek a jogok nem automatikusan biztosítottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utóbbi évben megfogadtam, hogy akinek nincs saját véleménye, hanem megelégszik azzal, hogy a ChatGPT mint hangszóró használja, az nem érdemes a válaszra.
Szóval neked utoljára.
Azt azért végig kellene gondolni (már ha ehhez nem kell a ChatGPT-t segítségül hívni) , hogy a fenti sirámok 80% az automatikus vs. szabadon választott lehetőség. Ebből származik még pár olyan dolog ami a kapcsolat nem automatikus szorosságának következménye. pl. (a házasság) "szélesebb körű jogokat és kötelezettségeket von maga után," ezért működhetnek az automatizmusok.
De senki nem tiltja meg, hogy hivatalosan ne vállaljanak kötelezettségeket, s kapjanak automatikus jogokat. Ha úgy nézed, ez a kapcsolat nagyon is liberális, szabadon választható összetevők alapján összerakható verziója.
Nem értem mi vele a liberális elfogadó stb. stb. vele a gondjuk.
A külföld és vallás kérdés is szabadon választott. Nem értem, hogy ha egy vallás nem biztosít számomra "szentséget" -igen a katolikusoknál a házasság szentség- akkor miért nem hagyom ott az egészet? Miért kötelező katolikusnak maradni, ha nem "fogadnak" el?
Miért kell fel-alá sétálni egy hentesnél, ha szigorúan vegán vagyok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közös névhasználat: lehet, hogy így van, szerintem nem nagy ügy.
Házasságban született gyermek: homoszexuális párok esetén irrreleváns. Az jó kérdés, ha valamelyik félnek korábban már volt gyereke, és ő neveli. Az örökbefogadásról már korábban elismertem, hogy ez valóban jelentős.
Vallási szertartás: ezt ne a törvénytől kérjük számon, mindenki intézze el a saját vallásával, ahogy tudja.
Törvényes öröklés:
https://hatter.hu/jogsegely/reszletes-jogi-informaciok/bejegyzett-elett…
Bejegyzett élettársi kapcsolat
Az azonos nemű pároknak 2009. július 1-től van lehetősége Magyarországon bejegyzett élettársi kapcsolatban együtt élni. Bár házasságot nem köthettek, de a bejegyzett élettársi kapcsolat nagyon hasonló a házassághoz:
- ugyanúgy jön létre, mint a házasság;
- ugyanúgy örököltök egymás után, mintha házasok lettetek volna;
- ha elváltok, ugyanúgy kell osztozkodnotok a közösen megszerzett vagyonon;
- ugyanazokra az adó-, szociális-, munkajogi és bevándorlási kedvezményekre vagytok jogosultak, mint a házastársak.
A bejegyzett élettársi kapcsolat csak a következőkben különbözik a házasságtól:
- csak azonos neműek köthetik meg;
- csak 18 éves kor felett köthetitek meg (házasodni különleges esetekben lehet 16 éves kortól is);
- nem vehetitek fel egymás nevét;
- nem fogadhattok közösen örökbe, még egymás gyermekét sem fogadhatjátok örökbe
- nem vehettek részt mesterséges megtermékenyítésben;
- ha az egyikőtöknek gyermeke születik, a másik nem lesz automatikusan a szülője (és nem is lehet később sem);
- ha el akartok válni, bizonyos esetekben közjegyző is megszüntetheti, nem kell feltétlenül bírósághoz fordulnotok.
A fentieket leszámítva minden más tekintetben ugyanazok a jogok és kötelezettségek illetik meg a bejegyzett élettársakat, mint a házastársakat. Ez akkor is igaz, ha az adott jogszabályban csak a házastársak vannak megemlítve.
Az általad említett családjogi státusz a jelek szerint csak minimális különbség.
Gyermek:
Gyermeknevelés
Ha az egyik bejegyzett élettársnak van saját vagy örökbefogadott gyermeke, a pár másik tagja a gyermek mostohaszülőjének minősül. Mostohaszülőként
- a párod gyermekével kapcsolatban tartási kötelezettséged keletkezik;
- gyermekgondozási díjat (GYED) és/vagy gyermekgondozást segítő ellátást (GYES) kaphatsz a gyermek után;
- családi pótlékot és családi adókedvezményt igényelhetsz;
- táppénzre mehetsz, ha beteg a gyermek.
Nem folytatom, szinte minden felvetett kérdésre választ ad a linkelt oldal. Fenntartom, hogy ez alapján nem olyan nagy a különbség, kivéve az örökbefogadást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen, ez hasznos volt, ChatGPT hülyeségeket beszélt (már megint).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egészen pontosan kinek jó?
Annak az ugyan ilyen keresetű, piacképes tudással rendelkező hetero párnak, aki így örökbe tud fogadni egy gyereket, ja és még az örökbefogadott gyereknek.
Nagyon okos lehetsz, ha ilyen magabiztosan tudod mi a jó a " a magyar társadalomnak", én megelégszem azzal, hogy így is jó legalább egy párnak meg egy gyereknek.
P.S. A GDP nagy eséllyel most is máshová termelik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyes ismeretségben van egy hetero pár akik 2év után kaptak egy akkor másfél éves gyereket, aki súlyosan elmaradott volt érzelmileg, testileg, a kortársaihoz képest. Mivel a születésétől fogva intézetben "nevelkedett", 15-öd magával együtt egy csoportban, egy gondozó jutott rájuk. Mennyi figyelmet, törődést kapott ezen idő alatt?
Szóval az ugyanazért versengenek nem feltétlenül igaz minden esetben.
Tőlük megkapja nem csak a családot, de viszik mindenféle fejlesztésre is, önmagához képest szépen fejlődik, kérdés leküzdhető-e ez vagy állandó hátrányban lesz.
A tudományos alapja, hogy minél előbb családba kell kerülni minden gyereknek pedig ez. https://hu.wikipedia.org/wiki/Hospitalizmus
Ezért jó a társadalomnak, ha családba kerülnek nem pedig rossz esetben egész életükre kiható hátrányt szenvednek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom nem olvastad el amit írtam, igaz, eggyel feljebb. A helyzet az, hogy mindenki a max fél éves és "fehér" * gyerekért meccsel, a az idősebbek, meg sérültek(akár genetikailag, akár csak pszichésen, kulturálisan), meg nem kell senkinek. Nézz körül, a meleg celeb félceleb szivárvány örökbefogadók közt, valahogy mind pár hónapos egészséges fehér gyereket fogadott örökbe.
"Szóval az ugyanazért versengenek nem feltétlenül igaz minden esetben." Ezt nem értem. Hacsak nem azt érted alatta, hogy az ismerőseid is ugyanazért meccseltek eredetileg, de 2 év után feladták és elhoztak egy "futottak még"- et.
S most bunkó voltam, de legalább érthető.
" Ezért jó a társadalomnak, ha családba kerülnek nem pedig rossz esetben egész életükre kiható hátrányt szenvednek."
Ezt senki nem vitatta. Én -tldr- azt írtam, hogy ha a meleg párokat kizárod az örökbefogadásból, ugyanannyi gyerek lesz örökbe fogadva, csak a hetero párok rövidebb várakozás után jutnak a vágyott gyerekhez.
Azzal meg hogy a "problémás" gyerekek nem kellenek csak a nagyon "érdekes" befogadó szülőknek, lehet sajnálkozni, de attól nem változik semmi. Ez ellen egyféleképp lehet tenni, ha a gyerek (anyjának, apjának) környezetének, a felelősségérzetét valahogy**növelni lehetne, hogy lehető legkevesebb kerüljön intézetbe. Mert sajnos aki odakerül, minimum mentálisan sérülten jön ki onnan.
*az amúgy nagyon elfogadó meleg pároknál is szempont ez.
**Hogy ezt hogy lehetne elérni? Fogalmam sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, egy kollégám kb. két éve fogadott örökbe egy gyereket, a gyerek nem pár hónapos volt, hanem kb. óvodás korú. Ne a celebvilág alapján ítéld meg az összes embert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy kollégám kb. két éve fogadott örökbe egy gyereket,
Jé, akkor mégis lehet ! Pedig kicsit feljebb azt írtad
Ezt persze bizonyítani nem lehet, mert ha kellenének, se fogadhatnának örökbe,
Nem értem én ezt a világot, abba is hagyom az elmélkedést kérdésről..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevered a dolgokat, az említett kollégám hetero, csak arra reagáltam, hogy szerinted minden örökbefogadó fél éves fehér gyermeket akar csak örökbefogadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És megkérdezted tőle miért nem inkább egy újszülöttet fogadott örökbe?
Ugyanis az akar és a tud között elég nagy különbség szokott lenni.
A nem heterókról:
Mint mások írták, tudnak, csak egyemberes nem páros. Szóval még egyszer
Ezt persze bizonyítani nem lehet, mert ha kellenének, se fogadhatnának örökbe,
Ha kellene, lehetne bizonyítani. Szóval "ne bántsátok a fekete rigót" hangulatkeltést inkább te fejezd be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel eddig is csak állításod volt bizonyítás nélkül, semmi alapod nincs felszólítani engem bármire is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért én érzek némi humort abban, hogy a meleg világot a celebek alapján ítéljük meg, akiknek a világon semmi sem fontosabb a külső, általános megítélésnél. Meg abban is, hogy heterók ülnek egy asztalnál körben, és próbálják kitalálni mi fontos a szivárvány pároknak. Kicsit hasonlít ez azért arra, amikor a nők helyzetéről beszélgetnek - férfiak.
No offense srácok, de próbáltatok keresni egy meleget a környéketeken, és megérdeklődni tőle, hogy neki milyen preferenciái lennének örökbefogadásnál - ha lehetne ilyet itthon?
Több példáról is hallottam amúgy, hogy meleg párok örökbefogadtak (egyemberes örökbefogadással, mert itthon csak így lehet) sérült, beteg gyereket, és mindent megtesznek a rendbehozásukért.
Egyébként pedig minden "intézetis" gyerek valamennyire sérült árú. Így vagy úgy, de sérülnek. Arról lehet vitatkozni, hogy mennyire sérültet tudsz bevállalni, de ennek is van ám nagyon sok faktora, mert azért egy beteg gyereket örökbefogadni mocsok nagy felelősség és mocsok nagy anyagi megterhelés is, amit nem mindenki tud bevállalni. Nem biztos, hogy csak amiatt mennek az egészséges gyerekekre, mert nem "fancy" beteg gyereket örökbefogadni, hanem azért is, mert az ezzel járó esetleges extra eü és egyéb költségeket már nem tudják bevállalni (tudván, hogy az állami - ingyenes - eü ellátás itthon a bányabéka seggét űrtávcsővel nézi).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként pedig minden "intézetis" gyerek valamennyire sérült árú. Így vagy úgy, de sérülnek. Arról lehet vitatkozni, hogy mennyire sérültet tudsz bevállalni, de ennek is van ám nagyon sok faktora, mert azért egy beteg gyereket örökbefogadni mocsok nagy felelősség és mocsok nagy anyagi megterhelés is, amit nem mindenki tud bevállalni. Nem biztos, hogy csak amiatt mennek az egészséges gyerekekre, mert nem "fancy" beteg gyereket örökbefogadni,
Ezzel tökéletesen egyetértek. Szóval
1. Nincs olyan sok egészséges újszülött gyerek. Komoly várólista van. Itt azért engedtessék meg, hogy (azonos anyagi, kulturális, és érzelmi háttér esetén) a hetero párok előnyt élvezzenek.
2. A " sérült árú"-k. * aki nagyon vágyik gyerekre, és nem lát esélyt, hogy az preferált verzióhoz jut, bevállal egy sérült árút. És ez nagyon bátor döntés, elismerésem.(direkt nem a respect-et írtam)
Rengeteg, elsőre nem is felfogható akadállyal fog szembesülni. De aki ezt nem akarja bevállalni, akár azért mert nem ilyen lovat akar, vagy csak tudja gyenge lenne a feladathoz, azt nem tudom elítélni, megértem.
3. Pont ezért nem tudom elfogadni azt a sírást, hogy de ők nem tudnak örökbefogadni. Akik akarnak, tudnak. Tudom egyemberes.
És itt jön amit én személyszerint támogatni tudnék. Legyen egy módosított élettársi kapcsolat, szigorúbb kötelezettséggel, egyezzenek meg a tartalmában,s adjanak neki nevet a nem heterók (lehetőleg ne olyat ami már ezer éve jelent valamit, és így majd nem lesz egyértelmű mi az. (a meleg pl. kifejezetten rossz példa rá). De az egyértelmű, hogy egy laza élettársi kapcsolat nem elegendő az örökbefogadáshoz. Mivel elsősorban a gyerek jólétéről (mind mentális, mind fizikai) kellene szólnia.
Most a ceremónia részéhez nem szeretnék hozzászólni.
Más:
amikor a nők helyzetéről beszélgetnek - férfiak.
Mivel bőven érinti őket, igen. Nem tartom helyesnek, hogy akármilyen csoportok (orvos, gyógyszerész, tanár. vasutas ....) helyzetéről csak maguk döntsenek. Ugyanis akkor a döntés csak maguknak lesz jó, aztán a többieknek, meg nem. És ez nem jó irány mert ezer csoport ezer fele akar majd menni.
De nyilván nők nélkül, csak férfiak, ne beszélgessenek a nők helyzetéről. Feltéve ha az nem egy kocsmában történik, és hatása csak a sűrű piszoár látogatás. :D
* én is majdnem ilyet írtam, de nem mertem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem az történt amit elképzelsz, hogy belefáradtak és na jó mi van még raktáron elvisszük azt. Kettő év után ez a lehetőség volt, és örökbefogadás lett belőle. Tehát ők nem futottak másokkal együtt az idealizált gyerekért és hetero pár. Az egy folyamat, hogy elvihetik a gyereket sokszor kell találkozni, összeszoktatás.
Nem ilyen egyszerű ha melegeket kizárjuk (amúgy már egy ideje ki vannak zárva),olvasd el a cikket, több okot is leírnak miért nem fogadnak örökbe minden gyereket, akit igen azokat is lassan.
https://telex.hu/belfold/2024/10/13/korhazban-hagyott-csecsemok-gyermek…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert egy ideig tényleg ennyi volt, hogy szerethessen vagy szexelhessen akivel akar.
Ami nyugaton már elég régóta adott, csak ugye szeretnek nem létező bolhából elefántot csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bárki, aki vett már részt multis DEI oktatáson, tudja, ez eddig azzal kezdődött: a DEI profittermelő dolog. Ezek szerint elvesztette proftittermelő jellegét.
Felkészül: AI, mint a munkaválalló kiváltásának eszköze című mese.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Don't make me tap the sign again! Azért veszik vissza a DEI-t, mert készülnek a háborúra, és a megalázott kirekesztet fehér férfi nem menne háborúzni. Most egy kicsit engednek, hogy utána be lehessen sorozni őket, hogy mehessenek a húsdarálóba. Eurázsia mindigis az ellenségünk volt, ezért szükségszerű lesz a vérünket adni a homoszekszuális-jogokért Zamibában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lábjegyzet: Lehet, hogy elérkezett a DEI alkonya, de a DEI-t kitermelő gondolkodásmód itt maradt és jobban virul, mint valaha. Úgyhogy ez maximum átmenet egy újabb ostobaság felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de a DEI-t kitermelő gondolkodásmód itt maradt
Nem elköltözött Bécsbe nagy dirrel-durral?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A kormányzati támogatás és elvárások mentén szerveződő DEI programok" = társadalom-mérnökösködés, mint ősi komcsi szokás.
"A programok alapját adó normák azonban velünk maradnak" - mint neo-komcsi ideológia.
„Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat.”
"Az Antikrisztus ledarálja Mészáros Lőrincet."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vitathatatlanul fontos értékek
Bullshit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marketing.
Olyan a DEI is, mint a trapézfarmer. Időről-időre vissza fog térni, ideig-óráig "nagy divat" lesz, majd megy a süllyesztőbe. Ezt üzletileg is meg lehet majd lovagolni újra.
Mindig jön majd egy generáció, aminek minden vicc új. Ők két pofára zabálják majd, az idősebbek meg popcorn-nal a kézben nézik a hintaszékből ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. De bevezető legelső mondatából egyértelmű, hogy nincs értelme megnézni a videót. Mondjuk a HWSW-n a címek is gyakran olyanok, mintha retardáltak írnák őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj ezzel a "vitathatatlanul "-al, hogy akik ezt mondják, tudják, hogy vitatható, de nem szeretnének tudomást venni azokról akik vitatnák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az "egyenlő bánásmód" képlete nagyon egyszerű:
Csak az érdekel, mit tudsz, és mit nem tudsz, az nem érdekel, hogy honnan jöttél, milyen nemű, színű vagy, kit szeretsz a magánéletedben, miért tudod, amint tudsz, és miért nem tudod, amit nem tudsz.
Are you fit for the job or not? Minden munkához jól meghatározott követelményrendszer kell, kizárólag szakmai alapon, nyilván a szükséges soft skilleket is figyelembe véve. Semmilyen kivételezés, kvóta nem elfogadható, semmilyen előjellel. Állások betöltése kizárólag tudás alapján, az érkezés sorrendjében történik, bármilyen munkakörről legyen is szó, fizikai, szellemi, akármi.
Ez az egyenlő bánásmód egy munkahelyen vagy szervezetnél - mindenkinek ugyanazokat a feltételeket kell teljesítenie. Az, hogy a társadalom egyenlőtlen, azt nem ezen a szinten kell kezelni. A társadalom egyenlőtlenségét kompenzálni hivatott feltételrendszer ugyancsak egyenlőtlen, szükségszerűen, ebből következően nem is lehet egyenlő bánásmódnak nevezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni