Fórumok
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_5-only_games
Ez 23 darab cím. PS2-nél még 515 volt, PS3-nál 180, PS4-nél 58
A Nintendo az utolsó aki tudja még mi lenne az a konzol. A Valve pedig úgy mellékesen megalkotta a Steam Deckkel azt, amire a Sony és a Microsoft képtelen: megérteni az idők szavát!
Hozzászólások
Az én időmben arról szólt a konzol, hogy ami játékot arra kiadtak, az mindig megfelelő teljesítménnyel működött. Nem szaggatott vagy ilyesmi. Nem az volt a lényeg, hogy az adott szoftver csak azon fusson.
Ezért is jobb alternatíva ma már a gamer pc.
Kényelmes kezelőfelület kontrollerrel ✔
Upgrade lehetőség vagy széles beállítási lehetőség ha szaggatna a játék ✔
90% akciók, 100% rendszeres akciók ✔
“Az ellenség keze betette a lábát”
Én már kiestem a PC-ből is. Nincs se kedvem se fix helyem ezzel tökölni. Vettem Gamer laptopot és ennyi.
Előzőleg egy Lenovo Ideapad volt, vagy 7 évig megvoltam vele, a végén már mondjuk nem volt valami profi, régebbi játékok se mentek már vele fullosan sokszor, végül munkásgép lett, végül a zsanér megadta magát. Azt megcsináltam, valamire jó lesz, de vettem új munkásgépet linux-al ami még játékokat is egész jól elfuttat, pl portal 2 gond nélkül ment vele fullon pedig integrált vga-s. Mellé meg vettem egy Lenovo Legion -t játékra. Jópár évig tuti kihúzom vele. Azon eddig elment minden fullosan amit próbáltam. Így mobilis vagyok, oda viszem ahova akarom. Persze a Legion egy kazán, de annyira nem zavar.
Szerencsére Jc Denton kalandjai egy irodai pc-n vagy akár mobilon is újrajátszhatóak! :-) Linuxszon is tökéletesen játszható, még a Revision is.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Bizony :)
De sajna vannak itt árnyoldalak is.
Legutóbb végigtoltam Deus Ex 1-et, hát az elején majdnem otthagytam, annyira bugyutának, gagyinak tűnt, pl a lopakodás. Gyerekkoromban sokkal izgibb volt. Aztán valahogy beindult újra a fantáziám és marhára élveztem.
Erre kiderült, hogy a Deus Ex 2 magyarosítás sikeresen elkészült, 20 év után. Régebben valahogy félbehagytam, nem volt annyira izgi meg az angol se ment annyira. Mondom jólvan, nézzük. Egy csomót kellett vele küzdenem mire elindult win 11 alatt.
Olyan iszonyúan szar volt, hogy azt nem tudom elmondani. A főhős úgy néz ki benne mint egy drogos. Az élmény meg se közelítette az 1. részt. Nem csoda, hogy gyerekként is félbehagytam, bár akkor inkább a konzolos stílus volt ami nem tetszett annyira (lebutitott gui meg egyebek)
Öröm az ürömben, hogy HR viszont rettenetesen bejött (igen azt is csak most játszottam elsőnek). Marha vicces volt, hogy egy csomó dolgot lemásoltak az 1. részből. Csatornában mászkálást, sikátorban fegyver dílerekkel üzletelést, Kínába utazgatást, és még egy halom dolgot ami most nem ugrik be.
Megvettem végül MD-t is, de addig még nem volt elég időm, hogy elkezdjem :) Mondjuk beszarás, hogy már az is egy 8+ éves játék.
magyarítás lesz az hacsak az UNATCO nem kalocsai paprikasprével harcol benne
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
De akkor már nem UNATCO hanem ENSZTEK
“Az ellenség keze betette a lábát”
Ami félelmetesen jó az első Deus Ex-ben az a története. Kicsit kár is, hogy játékként készült el, mert így egy szűkebb közönséghez jut el és a gamervilág sajátosságai miatt hamar elöregszik például a grafika miatt. Könyvként hosszabb lenne az élettartama. A Deus Ex szerintem a 21. század 1984-e.
Nagyon sokminden már megvalósult az ott megjósolt dolgokból. Meg olyan apróságok is, mint a hiányzó WTC tornyok Manhattan sziluettjén, bár ez csak véletlen alakult így, kevés volt a Vram akkoriban.
Szépen karbantartja a közönség amennyire lehetséges. Deus Ex Vision a Steamre is felkerült. Nehezít a játékmeneten, a helyszínek is nagyobbak amiken változtat és persze az időközben elkészült grafikai upgradet is megkapta. Készül még egy Unreal 5 enginre való átültetés. Erre kíváncsi leszek ha elkészül.
A Deus Ex Invisible War szerintem önmagában nem lenne egy rossz játék, de a nagy előd árnyékában nem méltó utód.
A Human Revolution nekem is bejött és sikeres is volt a játék. A története is jól kitalált ha nem is olyan nagyszabású filozofikus mint az első Deus Ex. A zenéje is igen jól sikerült. Sőt lett egy David Sarif is mára Elon Musk személyében. Sőt a nagy kínai Tai Yong Medical konkurens is megjelent BYD néven, bár itt ma még csak ev autókról van szó. :-)
Mankind Divided nálam is még a todo listán van :-) Ebből van natív linuxos verzió is.
Van még egy eredetileg mobilos játék a Deus Ex The Fall, később lett belőle PC kiadás is. Rövidebb persze meg egyszerűbb mint a PC Deus Ex játékok, de érdemes kipróbálni. A érintőképernyő - PC irányítás problémáit szerencsére megoldották patchekkel, így már PC-n is teljesen jól játszható.
Voltak hírek egy új nagy Deus Ex játékról. Időközben Eidos Montreallal együtt megvett mindent egy arab
gamerolajherceg, hogy aztán ledarálja az egész projektet. Ezért sajnos nem várható belátható időn belül új Deus Ex játék. Nagy kár, hogy nem a lengyel CDPR vette meg. Náluk pont passzolt volna a portfólióba a Cyberpunk 2077 mellé. Ráadásul a Deus Ex 1 pont az a játék, amiből egy jól megcsinált remake hatalmas siker lehetne, nemcsak olyan remakes-siker, ami egyébként nagy divat mostanában.“Az ellenség keze betette a lábát”
Linuxszon?
Engem a PC vonal elveszített a windows miatt. Gép megy otthon, be van állítva h frissítsen mindent magától (forzát is store-ból), haverom hív hogy csapassuk mert ráér, gyerekek pont alszanak, indítom, nem csatlakozik. Store megnyit, 12 gigás patch letöltésre vár. És ez akkor amikor még szutyok de legalább rohadt drága netem volt amin madzagon ha mákom volt jött 100 megabit de inkább kevesebb.
Vagy amikor egy driver update levágta a wifit és többet nem volt hálózatom, vagy amikor bootloopal fogadott a gép mert elakadt a rollback közben és húzhattam újra az egészet.
A fenti listát még tudnám hosszasan folytatni de felesleges, a konklúzió a lényeg.
Amiket írsz mind igaz és valid érvek, de ha valaha lesz is "gémer" PC-m akkor egészen biztosan nem lesz windows rajta.
A mikroszoft ezt zseniálisan elintézte a windows 10-el, illetve állítólag a 11 még rosszabb ebben a tekintetben.
"Store megnyit"
Mármint Microsoft Store?
Igen, MS store app aminek a beállításaiban be volt húzva a "update apps automatically" vagy hasonló nevű kapcsoló.
Egyébként ezt konzolon is meg tudod szopni... hogy játszanál, és ott egy több gigás update közted meg a játék között. :D
https://iotguru.cloud
Lekopogom, anno ps4 és most series s is gyönyörűen updatel a háttérben.
Ja, ha be van kapcsolva és fut, akkor igen, de akkor bármelyik Store is képes erre, hogy a háttérben fut és letölti a frissítést...
https://iotguru.cloud
Azért nem egészen :D Konzolok stadby-ba is megcsinálják, asztali W10 akkor se frissült ha egész nap ment a gép, csak ha kimondottan elindítottam a store-t akkor vette észre magát.
A stand-by az "fut". A "* Store" meg ha nem fut, akkor nyilván nem frissít, innen nézve ez PEBKAC.
https://iotguru.cloud
Szerintem pebkac akkor lenne ha a store-ba nem lett volna beállítva az auto update, de nem fogunk ezen összeveszni. Ez az eset csepp a tengerben kategória a többi mellett.
Nekem Series X van. Stand by-ban fogyaszt 10-15W-ot, off esetén csak 2W a nyugalmi állapot. Mivel főleg ki van kapcsolva, ezért én elkönyveltem, hogy nem támogatott és marad a 2W.
https://naszta.hu
Kb fél éve jött rá update amikor beharangozták ezt a nagyon energiatakarékos módot. Én is ebben a 3-5 wattos állapotában pihentetem nagyrészt és gyönyörű szépen frissül a konzol szoftvere és a rajta lévő játékok is.
Nekem a játékoknak még nem sikerült soha. Még iterálok, hátha én vagyok a láma, de a Google első találat konfigok jól vannak.
https://naszta.hu
Mennyi a maximális fogyasztása játék közben? A tényleges, már ha azt is mérted?
AZ derék. Hát... majd egy következő verzióban...
Az én időmben meg a konzol úgy nézett ki, mint egy írógép.
https://imgur.com/ZVIELNH
És ezen mit játszottál?
Brutália MUD :-)
“Az ellenség keze betette a lábát”
A gimnáziumban Fortran volt a tárgy és csináltam egy "gyufaelvevős" játékot, amit ott az operátor lelyukasztott és futtatott (azt hiszem SZTAKI volt az intézmény neve a Kelenföldi pályaudvarnál). Amikor gyakorlatra mentünk, az operátor már ott ült a konzol előtt és játszott vele. Mindig a gép győzött. Nekünk persze nem volt szabad a konzolhoz ülni, jutott alfanumerikus terminál, szép zöld betűkkel.
Legalább Storage tubeosak voltak?
“Az ellenség keze betette a lábát”
Igen, hasonlóan néztek ki. A gyakorlaton megtanultuk, hogy mit jelent a gépidő, a job control, a batch. Az egész első éves egyetemi tananyagot megtanultuk érettségi előtt. Mondjuk nem csak számítástechnikából, hanem analízisből is.
Semmi köze ehhez, azért ilyen kevés az exkluzív cím, mert jóval könnyebb lett a multiplatform fejlesztés.
A régebbi konzolokra nem azért fejlesztettek exkluzív címeket, mert PC-re vagy konkurens konzolra nem lehetett, legalább a PS3 óta. Jó pénzt fizetett az exkluzivitásért a konzol platform gazdája. A Sony kifejezetten ügyesen választotta ki az exkluzív játékokat magának.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Mit vegyen most a casual gamer, aki csak hétvégente játszana pár órát, kanapén, nagy képernyőn? Oké, hogy a Steam Deck fasza, meg kevesebb az exkluzív cím, de szerintem az nem ezt a szegmenst célozza.
Egy jó Androidot meg hozzá Chromecastot! :-)
“Az ellenség keze betette a lábát”
telefont :D
Semmit, aki hétvégén játszana az nem gamer :D
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
mondjuk ez is igaz, de o casual gamert irt, van ilyen kategoria.
az igazi gamer az este 11-tol jartszik hajnali kettoig, miutan a kurva kolkok az utolso pisilesre is kimentek es a 4dik pohar vizuket is megittak :D
:D Ismerős, legalábbis a vége :) Gyerekkel nem kompatibilis a játék.
Amúgy most 4 évesen ültettem először gép elé, egyelőre Dangerous Dave és Chessmaster 2100 :)
Iszonyat élvezi, de nem függő, ha egy hétig nincs, akkor egy hétig nincs. Szeretném ha így is maradna.
"Gyerekkel nem kompatibilis a játék."
Dehogynem! Nintendo Switch kimondottan kompatibilis, lánygyerekkel exkluzívan. De szerintem az is egyfajta játék, hogy robotot építünk közösen, ami utána tök viccesen lebukfencezik a lépcsőn, mert arra még nem találtunk ki megoldást.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Két gyerekes apukaként nálam a recept így néz ki:
Series S 3 játékkal, egy single player story based, egy autós amivel ha csak 10-15 perced van is belefér egy verseny (nálam forza horizon 5), és egy szüttyögős ha csak nézelődni akarsz, nálam ez tipikusan cities skylines, kb digitális hangyafarm amikor már elindult a városod. Opcionálisan valami multi ha szereted.
Ezen felül előjött mostanában a retro láz, egy ősrégi gép be lett fogva "gémer PC"-nek hogy a W98-korai XP korszak játékait tudjam játszani rajta ha épp olyan a hangulat, főleg régi stratégiákra pattantam rá.
Kicsit lentebb felmerült hogy a játék nem szülőkompatibilis: De az, csak le kell tenni egy rakat felesleges timewastert, social mediát, youtube szörfölést, fórumtrollkodás, rémhírolvasást, sorozatfüggést és hipp-hopp lesz napi 2-3 órád még két gyerek mellett is.
Amennyiben pedig gyerek vs játékok: Nekem 4 éves kisgyerek néha mahjongozik tableten, de elég időszakos, most pl több mint egy hónapja eszébe se jutott, de ha kedve van szól, játszik vele 15-20 percet aztán leteszi és megy mást játszani, annyira nem fogja meg a képernyő szerencsére.
Szerintem egy gamer PC-t. Azt másra is lehet használni, ha úgy van lehet fejleszteni is kesőbb. Továbbá a mai hardverekkel lehet akár egy csinos kis gépet is építeni, ami jól mutat a nappaliban is, mint multimédiás/játék gép.
Persze ez az én véleményem, soha nem volt konzolom, a gamepad-et meg nem tudom megszokni. Ez érdekes mondjuk, mert régen, mikor még C=64-en játszottunk, ott pont én voltam, akinek "szappan" joystick volt, a többieknek meg karos.
Ma már a PS és az Xbox is egy gamer PC, azzal a különbséggel, hogy nem lehet fejleszteni csak megvenni a drágább pro modellt amikor megjelenik, illetve a következő generációt a konzolból amiben ugyanúgy amd64 apu van mint az előd konzolban csak újabb lágyabb jobb és természetesen erősebb. Ebben is hasonlít egy gamer PC-hez, viszont csak akkor és úgy fejleszthetsz amikor a konzolplatform mindenható ura akarja és annyiért amennyit diktál.
Performanciaproblémák ugyanúgy előállnak amit utána vagy javít a játék fejlesztője vagy nem. Update, reboot, download ugyanaz. Fejleszteni a konzumér konzonlon nem lehet, AI programozást nem tanulhatsz rajta akármennyi CU van benne. Természetesen ez a régi konzolokra is igaz volt, csak ott valóban igaz volt a játék betesz és minden megy probléma nélkül élmény. Továbbá olcsó volt a konzol bár a játékok régen is drágábbak voltak rá. Ma már nem kényelmesebb egy gamer PC-nél a PS és Xbox, Steam big-picture régóta ugyanazt az élményt adja. Drága is leszámítva az Xbox series S-t.
Nintendo marad az utolsó igazi konzol. Ők nemcsak viszik tovább a valódi konzolos hagyományokat, de kreatívan tovább is fejlesztették.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Nem a konzol halott, hanem az exkluzív játékok.
Ma már csak mulitplatform éri meg fejleszteni, és akkor is első körben mobilra, ugyanis a mobil adja a játékipar bevételeinek túlnyomó többségét: https://www.spglobal.com/market-intelligence/en/news-insights/research/…
A mobil az több, mint a konzol + PC összesen. Csak úgy éri meg kiadni valamit, hogy az többplatformos, az exkluzív játékok nem termelnek annyi pénzt, amennyibe a fejlesztésük kerül.
Teljesen más piac a kettő, a best selling mobile és a best selling konzol + PC lista között gyakorlatilag nincs átfedés...
https://iotguru.cloud
Hát izémizé! Minecraft, Fortnite, Among Us,... tovább is van mondjam még?
“Az ellenség keze betette a lábát”
Ezek egyike sincs a top listákon a bevételben mindkét oldalon, ráadásul adott esetben totál más a mobil, mint a desktop, nem csak UI kapcsán.
https://iotguru.cloud
A Fortnite az ötödik legtöbb pénzt hozó játék a világon all-time, pedig az a legújabb a top 5-ben.
Mobilon? Sehol nincs, a bevételének nagyon nagy részét PC-n hozta össze.
https://iotguru.cloud
Komolyan mondom te vagy a hup Zuzu Petalsa! Az megvan, hogy volt az elmúlt időszakban némi erőteljes pofozkodás Epic kontra Mobilok önkényuralkodói között, ami még Eu bizottság ingerküszöbét is megütötte?
Biztos lehetsz benne, amint megtelepedik az Epic bolt mobilokon PC-vel összemérhető, ha nem egyenesen több bevételt fog hozni mobilokon.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Szerintem ez te vagy, amikor fogalmatlanul írsz hülyeségeket.
Oszt ez hol releváns abban, hogy a bevételeinek nagyon nagy részét PC-n hozta össze? Nyilván lehajoljak pár száz millió dollárért, de a 26 milliárdos eddigi bevétel nagyon nagy része nem mobilról jött.
Nem fog jelentősen több bevételt hozni, mitől táltosodna meg, mitől lenne hirtelen jelentősen több mobil játékos?
https://iotguru.cloud
Ugye te az Auth vezetéknevet nem apai ágon kaptad, hanem a szülészorvostól, amikor már születésed után megállapította nálad az Authizmust!
“Az ellenség keze betette a lábát”
Na, jön a személyeskedés az érvek helyett... :D
https://iotguru.cloud
Miután write-only módban fittyet hánytál a korábban leírt számtalan érvre, és Andrej Januarjevics Visinszkij imitátorként ráolvasás-szerűen ismételgeted a dogmatikus elképzeléseidet, ez volt a minimum amit megérdemeltél.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Nem igazán hoztál érveket, bedobtad, hogy a konzol halott, mert alig van már konzolra exkluzív játék, aztán meg képtelen vagy feldolgozni, hogy hülyeséget állítottál, amikor meg elfogytak az érveid, akkor jött a szokásos durva személyeskedés.
https://iotguru.cloud
Konkrétan három ismert eredendően nagy-képernyős PC eredetű játékot soroltam fel. Ezt egészítette ki persicsb egy linkelt listával, ahol legalább kettő további cím hasonlóan PC,(konzol)/Mobil többplatformos játék.
Ebben a szálban már régen a nagy-képernyő (PC vagy konzol) AND Mobil kis-képernyő a téma, ahol minden érved többszörösen cáfolva lett kedves fekete-lovag.
Mellesleg pont te térítetted el a témát, amikor persicsb hozzászólására próbáltál rákontrázni.
Ami a kiinduló felvetést illeti, miszerint kevés exkluzív játék van PS5-re (ott nem írtam de Xbox Series X-re még annyi sincs) és ez egy válságtünete a 9-ig generációs konzoloknak az ma egy felkapott téma. Nem én találtam ki, hanem számtalan cikk foglalkozik ezzel a témával hasonló következtetéseket levonva.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Amelyek közül egyik se ugyanaz mobilon, mint PC-n és amelyek közül egyedül a Fortnite az, ami Top 10 és annak a mobil verziója szinte sehol nincs. Nem azért, mert a Google mohó, hanem azért, mert ez a formátum nem játszható jól mobilon (ezért nincs cross-play se).
Továbbra sincs cáfolva az, hogy mobil first lenne a játékfejlesztés, hiába hozol fel olyat, hogy a Android-ra van Windows emulátor, amiben futtathatóak azok a tavalyi és idei AAA PC játékok, amelyeknek nincs mobil kiadása.
Szeretnék én úgy válságban lenni, mint a konzolok... :D
Xbox MAU most haladta meg az 120 milliót (év-év növekszik), a PS MAU is kissé lemaradva 120 millió körül jár (év-év növekszik). Hagyjuk már ezt a válságot, ami oldalt felhoztál azon egyszerűen az van, hogy a vásárlók nem szeretik az exkluzív platform specifikus játékokat, ezért az a trend, hogy évek óta mindenre kijönnek a nagyobb játékok (PC + Xbox + PS) és a régi nagy címeket is portolják PC-re (lásd például God of War legutóbb).
https://iotguru.cloud
"Amelyek közül egyik se ugyanaz mobilon, mint PC-n és amelyek közül egyedül a Fortnite az, ami Top 10 és annak a mobil verziója szinte sehol nincs. Nem azért, mert a Google mohó, hanem azért, mert ez a formátum nem játszható jól mobilon (ezért nincs cross-play se)."
Nemcsak Fornite. Ott volt a listámban a Minecraft is. Volt még más is, de nem akarom leterhelni az agyadat.
Érved megcáfolva!
"Továbbra sincs cáfolva az, hogy mobil first lenne a játékfejlesztés, hiába hozol fel olyat, hogy a Android-ra van Windows emulátor, amiben futtathatóak azok a tavalyi és idei AAA PC játékok, amelyeknek nincs mobil kiadása."
Mobile-first érvet nem én hoztam fel, nem velem kell megvitatnod. Abban egyetértek Persicsbvel, hogy egyre fontosabb a mobil a játékfejlesztőknek ha a jövőre tekintenek. Az Android egyébként sem kizárólag kis-képernyőt jelent. Okostévé rendszerként is jelen van az Android. Ott pedig lesz egy egyre láthatóbb piac, amely fogyaszt OkosTv tartalmat, pláne ha van érdemi tartalom mint Android Tv-nél. Konzolra vagy gamer pc-re sohasem költene. De ha egy két valóban nagy játékcím megjelenne az okostévéje boltjában akkor megfontolná, hogy kipróbálja és még fizetne is érte.
Én a winlator témájával egészítettem ki a szálat. Adott egy ma már érett technológia, amivel eljuttathatóak kis költséggel a nagy AAA játékok mobil os platformokra is. Nincs licencdíj, sőt nyílt forráskód miatt még módosítható is a winlator ilyen igény esetén. Ezért olcsó egy ilyen port. A mobile hardver esetleges teljesítményproblémáira megoldás a minimal követelmény alacsonyabb szintre helyezése. B megoldás, hogy később adják ki a mobil verziót, amikor már alkalmas az időközben megjelent mobilhardver. Jelentek már meg így is eredendően PC (konzol) világból származó játékok mobilra. A Steam havi toplistái szerint sok éves játékok is előkelő helyen szoktak szerepelni. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően a pc game - mobil emuláció időeltérése 10+ évről lecsökkent 0-3 évre.
"Xbox MAU most haladta meg az 120 milliót (év-év növekszik), a PS MAU is kissé lemaradva 120 millió körül jár (év-év növekszik)."
Monthly Active Usersben benne vannak a PS4 és Xbox One gamerek is!
Nem szokásuk rendszeres eladási statisztikák publikálása a konzolgyártóknak. Becslések szerint mostanáig PS5-ből 44 millió kelt el, de kerekítsük fel 50 millióra. Az Xbox Series X és S 23 millió körül jár. Az eltérés oka, az elemzők többsége szerint éppen az exkluzív játékcímek száma, ami ugyan kevés a korábbi Playstation generációkhoz képest de még így is lényegesen nagyobb mint Xbox S|X konzolnál.
Tehát a csodálatos 120 milliós MAU számnak csak töredékét teszik ki az Xbox Series S és X konzolosok.
Olvastam 500 milliós MAU számot is a Microsofttól. Vagy szeretnek kreatívan statisztikát kozmetikázni a Microsoftnál, vagy ha igaz mindkét adat akkor erőteljes a PC túlsúly Xbox konzolokkal szemben.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Igazad van mindenben is.
https://iotguru.cloud
Pubika! Adós vagy még egy "ellentmondással"
“Az ellenség keze betette a lábát”
A játékból eredő bevételt nézd, ne az eladott (telepített) darabszámot. Tudod, in-app purchase, mikrotranzakciók. Paradox módon a legnagyobb bevételt hozó játékok ingyenesek.
https://www.visualcapitalist.com/sp/video-games-industry-revenue-growth…
Érdemes megnézni ezt a listát: https://vgsales.fandom.com/wiki/List_of_highest-grossing_video_games
Hány multi-platform játék van benne és hány exkluzív.
Te két heterogén masszát hasonlítasz össze, újra: nincs játéknál olyan, hogy mobile first. Jelenleg az van, hogy egy játék van mobile only (sőt, iOS only) vagy konzol + PC és nagyon-nagyon ritkán van az, hogy konzol + PC platformról átmegy mobilra és ennél gyakrabban, de mégis ritkán van az, hogy a mobilról átmegy konzol + PC platformra is.
A multi-platform az nem azt jelenti, hogy mobil + konzol + PC, multi-platform az is, hogy PC only, de Windows + Linux. De még az se jelent semmit, ha ugyanazon névvel kijön mobilra és PC-re, mondok konkrét példát a PUBG annyira más azonos név ellenére, hogy két külön cég viszi a PC és a mobile játékot és nincs crossplay lehetőség, csak Xbox és PS között.
https://iotguru.cloud
Dehogy, a gaming statisztikákban az OS nem számít külön, ez mind PC eladásnak számít. A Linux gaming az kerekítési hiba a maga 1.4% körüli részesedésével.
Ez a jogtulajdonost nem érdekli, a bevétel egy helyre megy.
A listádban, amít írtál, ott nem ezt jelenti.
Sok játék esetén a mobile vagy PC szintén.
Én még mindig ezt az egy állításod vitatom: "csak mulitplatform éri meg fejleszteni, és akkor is első körben mobilra", mert ez hülyeség. Baldur's Gate 3 ki se jött mobilra, ahogy a Starfield se, ahogy megszámlálhatatlan egyéb PC + konzol játék se. A God of War Ragnarök most jött ki PC-re szeptemberben, konzol only volt, mobilra soha nem fog kerülni. Cserébe a tavalyi top 10 mobil játékok közül egy se jött ki konzolra vagy PC-re.
https://iotguru.cloud
How to Install a Game on Winlator for Android
Baldur's Gate 3 (DXVK 2.4, Turnip 24.3.0 R5) on Winlator 7.1
Mivel mindez jelenleg nulla játékfejlesztői erőforrás ráfordítással is működik, nem kell sok idő ahhoz, hogy rájöjjenek a játékfejlesztők ha ráköltik a fejlesztési költség kevesebb mint 1%-át egy mobil kiadásra, már akkor is megérte nekik ha +10% pont a mobil verzió miatt fogja megvenni. Különösen a távolkeleten fogékonyak a mobilos megoldásokra. A megkerülhetetlen 30%, ill 15% sarc kivezetését épp mostanában tolják le a mobilplatfrom uraságok torkán erőből. Így már ez sem lesz akadály.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Meglepőt mondok, van mobilra például GeForce Now, sőt, e-book olvasóra is feltelepítettem már, ott is "fut" bármilyen PC-s játék, de ettől még nem lesz mobilon futó a játék, hanem felhőben fut, aminek a képét lehet mobilon látni, de játszani kb. alkalmatlan, nem is használják.
A sok balfasz játékfejlesztő a játékiparban, lófaszhoz se ért, bezzeg jevgenyij a hupon megmondja a jövőt... :D
Egyrészt nem csak ott, mindenhol, de ettől még a mobil és a konzol és a PC teljesen külön tábor, másrészt a 15-30% jutalék kiváltása nem lesz aranykor, eddig se ez volt az akadály, hanem az, hogy mobilon, konzolon és PC-n teljesen másképp és más játékokkal szoktak játszani akár ugyanazok az emberek és ez nem fog megváltozni.
https://iotguru.cloud
"Meglepőt mondok, van mobilra például GeForce Now, sőt, e-book olvasóra is feltelepítettem már, ott is "fut" bármilyen PC-s játék"
Nem nem ott fut! Az Nvidia gamerserverén fut, nálad pedig egy arra kapcsolódó terminál van. A jó öreg X-Window terminál koncepció egyfajta késői spirituális utóda.
"de ettől még nem lesz mobilon futó a játék, hanem felhőben fut"
Ez igaz! Pont ezért teljesen felesleges volt a mondat első része. Teljesen irreleváns ennél a témánál a remote-play.
"aminek a képét lehet mobilon látni, de játszani kb. alkalmatlan, nem is használják."
Nem a falu végén, ide ilyen jutott internetszolgáltató hálózatán kellene kipróbálni, akkor működne! Geforce Now nem egy ma indult szolgáltatás és nem is az egyetlen. Ha dogmatikus kinyilatkoztatásodnak, miszerint "alkalmatlan" lenne bármilyen valóságalapja már régen felhagytak volna vele. Ehelyett van több tízmilliós aktív felhasználói bázisa a Geforce Nownak.
"A sok balfasz játékfejlesztő a játékiparban, lófaszhoz se ért, bezzeg jevgenyij a hupon megmondja a jövőt... :D"
Láthatóan anyanyelveden sem megy neked az értő olvasás. A Winlator mostanában jutott abba az állapotba, hogy az újabb játékok is működésre bírhatóak elfogadható fps mellett felső-kategóriás mobilokon, sőt már lassan közép-kategórián is. Továbbá a Play és AppStore restriktív, lehúzós szerződési feltételei is eltántorítottak sok fejlesztőt.
"Egyrészt nem csak ott, mindenhol, de ettől még a mobil és a konzol és a PC teljesen külön tábor, másrészt a 15-30% jutalék kiváltása nem lesz aranykor, eddig se ez volt az akadály, hanem az, hogy mobilon, konzolon és PC-n teljesen másképp és más játékokkal szoktak játszani akár ugyanazok az emberek és ez nem fog megváltozni.
Megértem, hogy zárt világodban számodra elképzelhetetlen, hogy másik ember fejével gondolkodj vagy csak kicsit is megértsd. Gamer világban is már 100 milliókban kell gondolkozni. Sok kultúra, sok regionális, helyi szokás, igény létezik.
Az Epic Games és a Google közötti vita az Epic által indított perhez vezetett, amelyben az Epic Games azt állította, hogy a Google tisztességtelen monopóliumot tart fenn az Android rendszerre szánt alkalmazásboltjával, a Google Play Store-ral. Az Epic 2020-ban saját fizetési rendszert vezetett be az Android verziójú Fortnite-ban, megkerülve a Google által megkövetelt tranzakciós díjakat. Ezért a Google eltávolította a Fortnite-ot az alkalmazásboltjából. Az Epic azzal érvelt, hogy a Google korlátozza a versenyt azáltal, hogy nem engedi meg a harmadik féltől származó app-store-okat, és hogy a fejlesztőknek irreálisan magas díjakat kell fizetniük.
Az 2024-es ítélet szerint a illegális monopólium a Google Play. Az Epic Games azzal érvelt, hogy a Google olyan exkluzív megállapodásokat kötött fejlesztőkkel, szolgáltatókkal és gyártókkal, amelyek megakadályozták a rivális alkalmazás-áruházak létrejöttét és növekedését. A bírósági döntés következtében a Google-t kötelezték arra, hogy 2025-től megnyissa a Play Store-t harmadik fél áruházai számára, és engedélyezze az alternatív fizetési lehetőségek használatát az alkalmazásokon belül. A Google fellebbezett a döntés ellen, de az előírásokat várhatóan be kell tartania az új eljárásig.
Ami az Applet illeti, nekik 2024-től lehetővé kell tenniük, hogy alternatív alkalmazás-áruházak is megjelenhessenek az iPhone készülékeken, valamint hogy a fejlesztők saját fizetési rendszereiket is használhassák az Apple fizetési rendszere helyett. Ezt az EU a verseny erősítésére és a monopol helyzetek megszüntetésére hozta meg, mivel az Apple jelenleg szigorúan korlátozza az alternatív áruházakat és fizetési lehetőségeket.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Na, akkor kezdődnek a definíciós problémák, hogy mobilon fut-e az adott játék, amikor a mobilnak a hardvere kevés hozzá...
Onnan indultunk, hogy Baldur's Gate játékot kiadták-e mobilra. Nem, nem adták ki. Attól, hogy emulátoron VGA@7 fps futtatható és/vagy felhőben fut és mobilon jelenik meg a képe, attól még nem lesz mobiljáték, ahogy a mobiljáték se lesz PC-s, hogy Android emulátorban fut.
Lófaszt tántorítottak el sok fejlesztőt, a fejlesztők maradni fognak a Play-en is, mert ott van a potenciális ügyfélkörük.
Segíts már: hova akarsz mindebből kilyukadni a katyvaszból? Mit akarsz bizonyítani? Azon kívül, hogy zsigerből ellent akarsz mondani, csak a fingóversenyben időnként lefosod a bokádat?
https://iotguru.cloud
"Na, akkor kezdődnek a definíciós problémák, hogy mobilon fut-e az adott játék, amikor a mobilnak a hardvere kevés hozzá..."
Hú bazd+! Nagy zavar van a fejedben. Próbálom egyszerűen megfogalmazni: ha egy játék nem működik egy internetről levágott mobilon, ahol legfeljebb a multis játékszerverhez van hozzáférés, nos az a játék biztosan nem a mobil hardverén fut. Ha viszont ilyen feltételek mellett is elindul és működik egy játék, akkor az abban az esetben is a mobilon fut, azaz a mobil hardverét használva működik ha történetesen néha az fps 7-re is leesik néha. Ezen a fejlesztő tud segíteni például a grafika részletességének csökkentésével, erőforrás-igényes fícsörök kikapcsolásával.
"Onnan indultunk, hogy Baldur's Gate játékot kiadták-e mobilra. Nem, nem adták ki. Attól, hogy emulátoron VGA@7 fps futtatható és/vagy felhőben fut és mobilon jelenik meg a képe, attól még nem lesz mobiljáték, ahogy a mobiljáték se lesz PC-s, hogy Android emulátorban fut."
A Baldur's Gate 3-at konkrétan te citáltad ide. Erre linkeltem két videót is, ahol láthatóan működik Android mobilon a Baldur's Gate 3. Azt is hozzátettem, hogy ez a játékfejlesztőknek lehetőség arra, hogy minimális extra befektetéssel Android verziót is készítsenek. Amennyiben minimál beállítások mellett nem kielégítő a mobil teljesítmény, minden eszköz adott a játékfejlesztő kezében ahhoz, hogy lejjebb tegye a minimális hardvertől elvárt követelményt. Máris van egy használható mobil kiadás minimális ráfordítással. Ez ugyan Auth Gábort nem érdekli, talán az európai vagy észak-amerikai piacon sem érdekel sok játékost, de ha történetesen a Fülöp szigeteken van rá jelentős kereslet és még a térség pár másik országában már megérte.
"Lófaszt tántorítottak el sok fejlesztőt, a fejlesztők maradni fognak a Play-en is, mert ott van a potenciális ügyfélkörük."
Nincs gyógypedagógiai végzettségem, nem is tervezek ilyen irányú tanulmányokat folytatni. Ráadásul már nagyon unom, hogy sokadjára írom le a csökönyös egódnak, hogy a "fejlesztők" nem egy egységes massza. Vannak csak mobilra fejlesztők, vannak mobilra, PC-re, konzolokra párhuzamosan fejlesztők. Vannak olyanok is mint az Epic, akinek saját boltja van PC-n és játéka amit mobilokra is eljuttatna úgy, hogy közvetlenül ő szedje be a mobilokon is a pénzt utána. Ez "eltántorított fejlesztők" erre az utóbbi típusra vonatkozik. Azaz akik nagy költségvetésű PC (konzol) játékaikat vinnék Mobilra. Dzsízasz! Ilyen gyenge asszociációs képességet amit itt mutatsz mennyi égetett szeszes italt kell inni? :-) Mintha egy rossz mesterséges intelligenciával vitatkoznék.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Feladom, a konzol halott, és a PC is döglődik, a mobil az új platform, ahova mindent is ki fognak adni. Jó így?
https://iotguru.cloud
Nem! Nem is írtam ilyet. A Gamer PC nem haldoklik. Éppen arról írtam több hozzászólásban is, egyre több érv szól a PC mellett a konzolok ellenében. Olcsóbb játékok, nagyobb rugalmasság, Steam big-picture miatt hasonló konzolos élmény.
Az egyik fő hátrány a lassú és megkerülhetetlen letöltések, pláne lassú internet mellett ugyanúgy érintik ma már a Playstation és Xbox konzolokat is.
A címbe ugyan nem került be, már az elején írtam, hogy a Nintendot kiveszem a "hanyatló konzol" kategóriából. Az utolsó konzolgyártó a Nintendo, aki nem felejtette el mitől jó egy konzol és egyben a jövő igényeit helyesen felmérve fejlesztette a Switchet. Ebből 50 milliót adott el a Nintendo 2020 novembere, azaz a PS5 megjelenése óta. Azaz legalább ugyanannyi kelt el az akkor már bő 3,5 éve piacon levő Switchből mint az optimistább becslés szerint PS5-ből.
2020 novembere előtt 80 millió Switch fogyott, azaz összesen eddig 130 millió.
A gamer PC eladások jövőjét leginkább a PC piacra belépő Arm módosíthatja. Ma már nem lehetetlen, hogy Arm alapú PC kiszerelésű gépek jelentős részesedést szerezzenek a gamer pc piacból. Ha így lesz, akkor az mai gamer pc-khez hasonló, sok gyártós, moduláris, fejleszthető és legfőképp nyitott arm gamer pc-ket fog jelenteni. De arra is reális lehetőség van, hogy megmarad x86/amd64 platform dominanciája a gamer pc piacon.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Teljes mértékben igazad van, ha ellentmondasz magadnak egy bekezdésen belül, abban is.
https://iotguru.cloud
Hol vélsz ellentmondást látni?
“Az ellenség keze betette a lábát”
Szóval semmi! Miért nem lepődök meg ezen?!
“Az ellenség keze betette a lábát”
Dehogy ezt jelenti. Nem tudsz olyan, a listában multi-platformként megjelenített játékot mondani, ami NEM jelent meg konzolra vagy mobilra, csak PC-re, és azon belül több OS-re.
Csak egy példa: A World of Warcraft megjelent Windowsra és Mac OS-re, mégis PC-ként szerepel a listában - nyilván, mivel nem jelent meg sem konzolra, sem mobilra.
Nincs rajta ilyen, viszont attól még nem ezt jelenti és pláne nem is azt jelenti, hogy mobile-ra kiadták, amiről épp beszélünk...
Mert PC-n fut alapvetően, Mac OS verziója egy emulátoron fut kb, nem natív. A játékiparban a "PC" kifejezés alatt azt értik, hogy Windows PC, lásd keresőben például play PC games on Mac, szinte kivétel nélkül Windows lesz a PC értelmezése.
https://iotguru.cloud
Ez nem felel meg a valóságnak. A World of Warcraft már Intel-es korszakban is natívan támogatott volt MacOS-en. Most Arm korszakban is natívan támogatja a Blizzard az MacOS gamereit. M1 és M2-n is natívan megy a World of Warcraft.
.
https://iotguru.cloud
Hát nem tudom. Most ránéztem erre a Steam Deckre, és kb. egy árban van a PS5-tel. Handheld konzoltól szignifikánsan alacsonyabb árat várnék.
Annyi különbséggel, hogy a Steam Deck-en futtatsz PC-s játékokat.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
... ami olcsóbb mint a PS5 játékok. A rendszeres 80% 90% akciók miatt pedig sokkal olcsóbbak. Olvastam kamionos gamerektől, hogy ők azért veszik a Steam Decket mert sokat kell várakozniuk és azon ott vannak ilyenkor a kedvenc PC játékaik.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Azt valamilyen Windows kompatibilitási rétegen keresztül? Oké, így már nem tartom elszálltnak az árát. (Bár a 120 euró a dokkolóért lopás, de nem én vagyok a célközönség.)
Ha nem menne rajta közvetlenül (mégiscsak egy gyenge vas), akkor felhőben fut, viszont akkor kell hozzá vastag internet.
https://iotguru.cloud
Ember láttál te már az életben Steam Deck-et? Nekem van, használom de az életben nem találkoztam még Steam boltból vásárolt játékkal amit felhőből tolna a Steam! Nincs is ilyen szolgáltatása jelenleg a Valve-nek. SteamOS fut a Steam Deck-en, a 3.0 verzió óta ez Arch Linux alapú rendszer. Proton biztosítja a kompatibilitást a windows-only játékoknál meglepően jól.
Eddig két játékba futottam bele ami nem működött Deck-el: Starfield és Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition. Nyilván van még pár, de nagyon kevés. Doom Eternal, Baldur's Gate 3, Witcher 3, Cyberpunk 2077 játszhatóak Deck-en. Természetesen nem maxolt grafikával. Phantom Liberty DLC az utóbbinál néha akad az új helyszíneken de nem vészes. Mindegyik a Deck hardverét használja, ott fut helyben.
Honnan vetted ezt a felhős dolgot? Citation needed! Ha tévednék és lenne ilyen Steam Deck-en én kérek elnézést, eddig nemcsak nem találkoztam ilyen megoldással de nem is hallottam erről Deck-kel kapcsolatban.
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5337
https://iotguru.cloud
Lyézusmária!
Itt nem tűnt fel neked, hogy itt valami nem kerek? "1. From the Steam Deck interface, press the Steam button, navigate to the Power menu, and Switch to Desktop"
Soha nem kell desktop-ra menned hivatalos Steam-ről vásárolt játékokkal, ajánlott megoldást használva. Ez csak egy extra mert megadja a szabadságot a Valve, hogy úgy használd a Deck-edet ahogy neked tetszik. Lehet ezért GeForce Now-t is telepítened, meg Edge böngészőt, LibreOffice-t, Gimp-et, Kdenlive-ot, Kodi-t, akár Blender-t is, amit csak akarsz. De a Steam-en vett játékokhoz nem kell GeForce Now! Nagyon kevés játék kivételével szinte minden működik a Deck hardverén is. Az előbbi játékok amiket felsoroltam újabbak, modern hardvert igényelnek és mindegyik működik Deck-en mindenféle Cloud mókolás nélkül. Egy Cyperpunk persze szebben néz ki GeForce Now-ról streamelve, mert akkor maxolt grafikával is játszhatsz vele és úgy szebb mint amikor Deck hardver dolgozik a játék alatt minimálra állított grafikával. De egyáltalán nem kötelező a GeForce Now! és mivel ez kézikonzol a kisebb képernyője miatt kevésbé feltűnő a különbség minimal és ultra-high grafikai beállítások között. Dockolva nagy képernyőre csatlakoztatva látható inkább csak különbség.
Honnan vetted ezt a badarságot, hogy csak úgy lehet játszani?! Teljesen független egymástól a Valve és az Nvidia, nincs közöttük semmi megállapodás arra, hogy ingyen GeForce Now felhőjátékozhatnak a Steam Deck tulajdonosok, amire egyébként nincs semmilyen kötelező előfizetési díj.
Xbox Cloud Gaming in Microsoft Edge with Steam Deck
Amazon Luna is működik Steam Deck-en
Ebből még véletlenül sem következik, hogy Steam megvett játékod by default ezek közül bármelyik játékos felhőszolgáltatáson kellene játszanod! Valamit nagyon félreértettél. Helyesen így kellett volna írnod:
Ha nem menne rajta közvetlenül (
mégiscsak egy gyenge vas), akkor futtathatod felhőben, vagy telepíthetsz dual-bootba Windows-t.Kézikonzolnak egyáltalán nem gyenge vas a Steam Deck. Mint gamer pc nem high-end de megfelel egy normális alsó-közép kategóriának. Kevés játék nem működik rajta és még kevesebb ezek közül amelyik azért nem működik mert kevés lenne neki a vas. Inkább anti-cheat okoz problémát néhány játéknál.
GeForce Now-on ott van az összes megvett Steam játékod...
Ennyi.
Írtam én olyat? Annyit írtam, hogy ha nem menne rajta az adott játék (beleértve, hogy kb. képregényt kell nézz játék helyett), mert gyenge a hardver, akkor felhőben lehet játszani, csak vastag internet kell hozzá. Leírtad ugyanezt hosszan.
https://iotguru.cloud
"GeForce Now-on ott van az összes megvett Steam játékod..."
Álmaidban! Úgy 3,5%-a érhető el a Steam játékkínálatának a GeForce Now szolgáltatásán.
"beleértve, hogy kb. képregényt kell nézz játék helyett"
Most őszintén, van neked Steam Deck-ed? Vagy volt valamikor legalább 1 hónapig?
Még a konkurencia sem talált ki ilyen FUD-ot! Mintha a 2000-es évek elején hibernáltak volna és most olvasztottak ki. De még inkább mintha a 90-es évekből léptél volna ki pár napja. Tájékoztatlak, régen elmúltak azok az idők amikor minden évben új grafikus kártyát kellett venni ahhoz, hogy ne kelljen "képregényt" nézned az aktuális játékok helyett. Sajnálattal arról is tájékoztatnom kell téged, hogy 3dfx nincs többé. Voodoo kártyák ma már múzeumi darabok. Az integrált GPU-kat már a CPU mellé rakják és egyáltalán nem lesznek használhatatlanok az ilyen grafikájú PC-k játékra. Még az új játékok is futnak rajtuk elfogadható teljesítménnyel. Képzeld a Playstation 5 valamint az Xbox Series S|X is ilyen CPU mellé integrált grafikát használ. Ezek már kilencedik generációs konzolok. Ugyanúgy AMD APU van bennük mint a Steam Deck-ben. Mivel a Steam Deck kézikonzol ahol számít az áramfogyasztás, természetesen kevesebb CU van a benne mint a kilencedik generációs konzolokban. A CU Compute Unit-ot jelent és a grafikus teljesítményt meghatározó egyfajta szám. A kisebbik Xbox Series S-ben 20 rdna2 CU van a Steam Deck-ben 8 CU. Viszont a Steam Deck beépített képernyő-felbontása 1280x800, amire elég ez a grafikus teljesítmény.
Fontos változás még, hogy az utóbbi évtizedben megváltoztak a játékfejlesztés paradigmái. Ma már a sikeresség egyik feltétele, hogy egy játék hardverigénye szélesen skálázható legyen. Egyaránt működjön a belépő-szintű hardveren, természetesen megfelelő fps mellett. A "képregény" nem fogadható el, ugyanakkor ki tudja használni a high-end hardver lehetőségeit is. A Cyberpunk 2077 kiadásakor kialakult botrány egyik oka épp az volt, hogy gyengébb hardveren rosszul teljesített a játék. Nem elsősorban a fps esett vállalhatatlanul alacsony szintre, bár itt is voltak kisebb problémák, hanem a közeli objektumok, NPC-k grafikája volt elfogadhatatlanul gyenge egyes esetekben. Volt is ökölrázás rendesen! Elmúltak azok az idők amikor az ilyet el lehetett volna intézni annyival, hogy "akkor vegyél egy új grafikus kártyát, vagy inkább cseréld ki a gépedet kicsi Csíra! Meg vegyél újabb konzolt ha konzolos vagy". Direkt megnéztem ezzel a játékkal is a teljesítményt. Ahogy írtam, normális fps mellett játszható a Cyberpunk is Steam Deck-en. Még azt sem hallgattam el előled, hogy a később kiadott Phantom Liberty helyszínek egyes részein előfordul, hogy már érezhetően leesik a fps különösen intenzív harci-jeleneteknél. De ez már extrém példa, a CDPR már bejelentette a váltást saját REDEngine-ről Unreal5-re, többek között a Cyberpunk botrányos rajtja miatt. A friss AAA játékok túlnyomó része problémamentesen fut a Steam Deck hardverén.
Az a kisebbség játék amelyik nem működik Steam Deck-en jellemzően az anti-cheat megoldása miatt nem játszható. De ennek a Linuxos SteamOS az oka és nem a hardver. Ilyenkor pedig nem a gamer felhő az általános megoldás ami a Deck tulajok eszébe jut először, hanem Windows telepítése inkább dual-boot-ba mint SteamOS helyett, mert egyébként aksiidőben, kezelhetőségben is sokkal jobb a SteamOS mint a Windows. 20 emberből max 1 fog felhővel bajlódni Windows helyett.
Egyáltalán nem "ugyanazt írtam le", ezek az 'apróságok' lényeges különbséget jelentenek. A Steam Deck jelentősége abban áll, hogy ez az első sikeres gamer konzol, kézikonzolként, ahol megállta a helyét egy Linux alapú operációs rendszer úgy, hogy a rajta játszott címek jelentős része windows-only. A évekkel korábbi Steam Machine nem volt sikeres, azok többségén lecserélték a Linuxos SteamOS-t Windowsra. Deck-en tartja magát a SteamOS sőt a gamerek, akik kipróbálják például dual-bootba a windowst maguk jegyzik meg, hogy sokkal kényelmetlenebb a windows és még az aksi is jobban merül vele. Így tényleg csak akkor kell windows ha a játék nem hajlandó működni SteamOS-en. Ebben elég erős a konszenzus.
Ez egy kurva rég nem frissített lista...
Volt. Aztán eladtam, pont azért, mert a friss játékok nem túl jól futottak rajta, 10-20 fps lebutított grafikával pedig nem annyira szórakoztató, főleg, ha minimum 60 fps az, amihez hozzá vagy szokva. GFN viszont jól működött, de annyit nem ért együtt.
Még mindig leginkább saját magaddal vitázol, olyanokat tulajdonítva nekem, amit én nem írtam és nem is említettem.
https://iotguru.cloud
Itt az Nvidia hivatalos listája
2000 cím, a duplája de még mindig közelében sincs a Steam teljes kínálatának. Többek között Call of Duty Warzone, Overwatch, Alien Isolation, Mass Effect 1 és 2 valamint remake, The Witcher 1 hiányzik pedig 2 és 3 ott van. Csak pár cím ami eszembe jutott. Ez a mai állapot, ami holnap megváltozhat. A legrosszabb, hogy bármikor visszavonnak játékokat a Geforce Now-ról. Teljesen érhetetlen okból játéksorozatoknál van amikor a korábbi részek nem érhetőek el, máskor az újabbak.
Milyen játékokkal tapasztaltad ezeket az fps értékeket?
Ez nem a GeForce Now supported lista, hanem a GeForce Experience supported lista, vagyis az, hogy mely játékok vannak GeForce GPU-ra optimalizálva és vannak bekötve a driverbe API-n keresztül, ezért nem látsz rajta régi játékokat, mert azok vagy soha nem voltak részei az Experience-nek vagy már kikerültek onnan, mert optimalizáció nélkül is gond nélkül futnak a mai GPU-n.
Szinte bármelyik új játék, például a Baldur's Gate se tudott nagyon 20-25 fps fölé menni normál beállításokkal idén év elején, ha mentem feljebb a minőséggel, akkor meg jött a képregény. Starfield is futott rajta februárban, amikor próbáltam, hát, a menüt leszámítva alig tudott 60 fps környékére menni, több esetben beszakadt 15 fps alá. Csodát nem kell várni, lehet tologatni a dolgot, de bármelyik recent laptop GPU is agyonveri a Deck tudását, nemhogy egy rendes desktop rig. A fizikát nehéz átbaszni.
https://iotguru.cloud
Baldur's Gate 3 low beállításokkal bőven 20-25 fps felett működik. Itt van egy csomó játék tesztje fps értékekkel mindegyik egyértelműen a játszható fps kategóriában van.
Starfield soha nem volt hivatalosan támogatott Steam Deck-en. Ezt írtam is. Attól még elindulhat de elfogadható fps sosem volt garantált.
Egy laptop nem kézikonzol, amit úgy hordozhatsz mint egy mobilt. Természetesen erősebb hardver kényelmesen elfér egy gamer notebookban. Gamer pc végképp nem ez a kategória, ott az áramfogyasztás abszolút nem számít. Mintha azt írnád, hogy a Lexus LS500 egy fos autó, mert még 500 lóerőt sem tud, bezzek a Liebherr T284 több mint 4000 lóerős. Teljesen más kategória a kettő! Steam Deck-el például a ROG Ally állítható szembe. Annak kicsit nagyobb a hardveres teljesítménye, de ezért rosszabb az aksiideje, és túlmelegedési problémák vannak vele. Mivel nem PC kézikonzolra optimalizált operációs rendszere van hanem csak sima Windows 11, ezért kezelése is kényelmetlenebb mint a Steam Deck-é. De meg tudom érteni ha valaki ROG Ally-t választ, ha nála a kézikonzolon is a maximális, ebben a kategóriában elérhető teljesítmény a legfontosabb.
Ha minden csúszkát lehúzol a Low alá a Shit kategóriába, akkor igen, hogyne, normálban már erősen szaggat, feljebb meg nem nagyon érdemes próbálni se.
Hogyne, vagy régi játék vagy le van butítva a grafika. Egy 15/30 wattos GPU-ról beszélünk, magadat vágod át, ha azt mondogatod, hogy tud annyit, mint az a GPU, ami ezeknél a játékoknál a minimum requirement... hagyjuk már ezt a faszságot, ha több platformon is próbálod ugyanazt, akkor tudud, hogy ordító a különbség.
Értem, csak ezeknél a játékoknál sokszor a minimum requirement jóval a Deck tudása felett van, a recommended requirement pedig egy lapon nem is említhető. Ámíthatod persze magad vég nélkül, hogy mennyi fps van így is, csak nem értem a célját, kit akarsz átvágni?
Nem állítok semmit szembe vele, annyit írtam, hogy sok játék kb. a játszhatatlan kategória Deck-en, hiába indul el rajta és fut így-vagy-úgy. ROG Ally szintén. Te pörögsz azon, hogy de akkor is fasza, miközben meg a következő mondatod az, hogy össze se hasonlítható.
Továbbra is azt tudom mondani, amivel nyitottam: a Deck egy csomó dologra jó, régebbi játékokra tökéletes, az újabbakhoz meg ott a GFN.
https://iotguru.cloud
Ott tévedsz, hogy ez nem egy niche opensource gamer disztró projekt, amit lelkes de még tapasztalatlan egyetemisták fejlesztenek. Ez A Valve. A világ legnagyobb játékplatformjának tulajdonosa. Nem fogják odaírni egy játékhoz, hogy Steam Deck kompatibilis ha nem az. A Gamer a legkritikusabb szarrágó társaság. Mégis elégedettek a Steam Deck-kel.
Ezek a játékcímek vannak letesztelve a linkelt első videóban:
1:34 - Crysis Remastered
3:11 - Cyberpunk 2077
4:46 - Doom (2016)
5:51 - Dying Light
7:08 - Forza Horizon 5
8:41 - GTA 5
10:07 - Red Dead Redemption 2
12:10 - Insurgency Sandstorm
14:04 - Ark Survival Evolved
15:47 - Monster Hunter World
17:08 - Metro Exodus
18:31 - Beam NG
19:58 - Resident Evil 4
21:31 - The Witcher 3
23:14 - Resident Evil 2
24:57 - Subnautica
25:55 - Horizon Zero Dawn
27:04 - Generation Zero
28:18 - The Division
Ezek mind jól játszható játékok. Ott van, meg lehet nézni képminőséggel, fps-sel, mindennel. Mindegyik 2024-ben is játszott játék, természetesen ez csak egy apró szelete a Steam Deck támogatott játékoknak. És nem "15/30 wattos GPU-ról beszélünk", a 12W, 15W teljesítményprofilok a teljes APU-ra vonatkoznak. A 30W csak a ROG Ally-ra értendő.
Fejezd be a szalmabábozást! Nem írtam sehol, hogy "tud annyit". Arról írtam, hogy kézikonzol kategóriában a Steam Deck megállja a helyét. Ezt igazolja a több millió elégedett Steam Deck user. Az, hogy te ki tudja milyen indíttatásból, direkt szuboptimális módon próbáltad használni a Steam Deck-et az a te egyéni szoc problémád.
Baldur's Gate 3 videónál látható a grafika minősége is. Egyáltalán nem "Low alá a Shit kategória". Ilyen kicsi képernyőn nincs nagy különbség minimum és normal grafikus beállítások között.
Hát ezt most egyben beidéztem. Egyáltalán elolvasod amire válaszolsz?! Semmilyen játékokról nem írtam. Nagyobb gép, nagyobb fogyasztás, erősebb hardver DE más kategóriák. A Steam játékgyűjtemény jelentős része pedig egyáltalán nincs a Deck tudása felett. Ne akard már megszakérteni amit a Valve állít és több millió Steam Deck gamer igazol, illetve ráolvasva győzködni arról, hogy nem az a valóság amit a Deck-em képernyőjén látok hanem az amit te írsz!
Hiába állítod nem igaz! Kézi-konzolnak tökéletes. Ezt próbáltam egy hasonlattal megvilágítani a számodra, ezek szerint nem sok sikerrel. Hiába erőlködsz nincs igazad! A Steam Deck ugyanis is SIKERES termék.
Jelenlegi adatok szerint a Steam játékok körülbelül 71%-a vagy teljes mértékben kompatibilis, vagy legalább játszható a Steam Deck-en. A Verified-nél a játék hibátlanul fut alapbeállítások mellett. Playable-nél kisebb beállítási módosításokat igényelhet a megfelelő élményhez. Általában a Proton megközelítőleg azonos teljesítményt kínál, mint a Windows, néha viszont jobbat vagy gyengébbet. Fontos, hogy Valve folyamatosan javítja a Proton réteget, hogy egyes játékok alatt jobb teljesítményt nyújtson, mint amit a natív Windows-os verzió biztosít. Főként DirectX 12 játékok esetében lehet jelentős, mivel a Proton Vulkan-t használhat helyette, amely hatékonyabb lehet bizonyos címekben. Az újabb játékokra pedig éppen jellemzőbb a DirectX12.
A számok mást mondanak a 2023 utáni játékoknál is tartja a Steam Deck a 71% körüli kompatibilitási arányt. A Geforce Now meg a te becsípődésed. Neked bejött, örülök neki. De azzal az erővel mobiltelefon képernyőjéről is lehet használni Geforce Now szolgáltatást. Kontrollerre pedig vannak mobilos tokkal kombinált kontrollerek. PS5 és Xbox kontrollerekre szerelhető mobiltelefon tartók. Sőt gyári Android tablet is van gyári kontrollerrel egybeépítve. De ezzel az erővel lehet a saját otthoni gamer PC-t is használni Steam remote play-el úgy a teljes játékgyűjteményed a rendelkezésedre áll nem csak a GFN szűkített listája.
Feladom, igazad van. A Deck a legfaszább mindenben is, nem kell hozzá GFN, ha mégse futna jól a játék.
https://iotguru.cloud
Értelmi fogyatékos-e vagy? :-)
“Az ellenség keze betette a lábát”
Irigylem a türelmedet! Tele van futóbolonddal az internet az OPNI bezárása óta, de ez az Authista Gábor azok között is a legtenyérbemászóbb.
“Az ellenség keze betette a lábát”
Jah, így van, igazad van. Szopkod... izé, veregethetitek egymás vállát, én meg röhögök azon, hogy a konzol halott. :D
https://iotguru.cloud
Köszönöm leülhetsz! Ez elégtelen!
“Az ellenség keze betette a lábát”
Windowsos, nem?
Szerk: Nem!
De mivel egy mezei PC, ezért tudsz rá telepíteni Windows-t, a Valve adott ki drivert is. (mondjuk az oled verzióhoz csak pár hete/hónapja).
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
Lehet rá Windows-t telepíteni de miért tennél ilyet? :-) Az fentebb említett két játék közül a Starfield valószínűleg Windowson sem menne megfelelően Deck-en. Illetve van még két ismert játék ami nem megy SteamOS-en, Fortnite és a Destiny 2. Ezek Windows telepítése után működnek, a SteamOS-en egyébként az anti-cheat miatt nem játszhatóak. Egyik sem érdekel különösebben. Akik szeretik ezeket a játékokat, azoknak valóban kell a Windows Deck-re. De ebben az esetben is érdemesebb szerintem dual-boot telepíteni a Windows-t és csak ahhoz as néhány játékhoz bootolni, ami csak Windows-on működik.
SteamOS alatt hosszabb az aksiidő, és a kezelőfelület is jobb, kézreállóbb, kényelmesebb SteamOS alatt.
Kollégámnak azonnal Windows-t tett rá, SteamOS-t soha el sem indította. Még úgy is, hogy az OLED esetén hiányoztak driverek, pl nem volt hang.
Nekem Asus ROG Ally-m van, alapból Windows-zal érkezett, én meg a Linuxos fejlesztést követem. Sokat elvesz a kézikonzol élményből, hogy gyakran vacakolni kell a frissítésekkel, a Windows se erre a kis képernyőre meg érintőképernyőre van tervezve.
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
Hát Magyarország Microsoft ország. Ez látszik minden szegmensben. Én is otthonosabban mozgok C# .net világban mint például Java bazárban. Ezt oktatják itt hol jobban hol kevésbé jól már a szakirányú középoktatásban is. Egyetemen nálunk abszolút C# volt a fősodor. Állítólag Xbox konzoleladások is mindig erősebbek Magyarországon Playstation-höz képest mint a világátlag. Talán még a Lumia sem bukott volna meg, ha olyan részesedést szerez a világpiacon mint a magyar piacon.
Szóval ez a Windows-t tett rá azonnal Hungary as usual! :) Szerintem rosszul járt vele. Ha már Windows Deck-en, csak dual-book.
A ROG Ally-n én is gondolkoztam, de két okból is inkább a Steam Deck-et választottam. Jobb az aksiideje és sokkal jobban kezelhető, mert a SteamOS optimalizálva lett Deck-re a Windows nem. Illetve speckója alapján a Ally túl forrófejű hardver nekem. Jött már le nekem nvidia GPU notebookban a nyákról. Egy kézikonzol kerülhet párnák közé miközben izzasztja egy játék, ezért jobb ha minél kevésbé kötelező a tökéletes szellőzés. Jó azért a Steam Deck-et sem szoktam beágyazni! :) Vigyázok rá, nem akarok beágyazott rendszert belőle, még Windows 11 IoT Enterprise LTSC-t sem telepítek rá. :D Komolyra fordítva a szót később olvastam arról, hogy melegedés miatt problémák voltak a ROG Ally-al főleg SD kártya slot körül de más hibák is előfordultak. Lenovo Legion Go akkor még nem volt, a hátrányaként emlegetett nagyobb méret nekem bejönne, a melegedés ott is ellenérv.
Kimaradt a listából rengeteg olyan játék, ami ps4-re és ps5-re is kijött, de már a ps5-ös érában, pl. Gran Turismo.
Az is baj, ha nem kényszerítenek hardver cserére? Van baj a fejekkel ..
Én mindenesetre megérkeztem a ps5 (hamarosan pro) + ps portal kombómmal, nekem nem kell több.
Single játékoknál elég a 300 msec mobilnettel, haptic feedback, 3-4 órás üzemidő, bár lehetne oled, de szép ips.
Biztos igénytelen vagyok. :)
Ps ökoszisztéma köszöni jól van, nálam series x, pc, switch közül ez megy általában (2 gyerek van).
Ez nem jelenti a PS5 halálát. Azt jelenti, hogy a nagy kiadók mind kihozzák PS4-re, meg esetleg XBOX-ra is a címeiket. Azt is vedd figyelembe, hogy a PS5 még nincs azért olyan sok éve piacon, az előtte lévő generációk azért sokkal több évet lehúztak, mire lett rájuk annyi exkluzív cím, amennyit idéztél.
Egyébként én nem szeretem a konzolt, nem magával a hardverrel van bajom, hanem hogy nem engedik a billentyűzetes-egeres irányítást, grafikai finomhangolást, játékokhoz modokat, stb..
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
És PC-re (elsődlegesen Windows-ra)...
https://iotguru.cloud
PC-re és ezáltal Linuxra is, Proton óta a Windows játékok linuxos kompatibilitása 90% feletti.
Épp azért hozzák ki mert nagyon sokan maradtak aktívan a ps4-nél és nem szeretnék kihagyni ezt a célközönséget.
Mit hoz újításnak a PS5?
Nagyobb teljesítményt, rövidebb töltési időket, egy érdekes kontroller koncepciót és egy consumer szinten is életképes VR megoldást.
Ez tech kockáknak érdekes, de aki konzolon játszik az általában csak ledöglik a TV elé és annál több erőfeszítést nem akar beletenni hogy megnyomja a gombot, induljon el a a játék aztán ha megunja leteszi a kontrollert és kész. Az ő szemszögükből a ps5 egy drágább és gyorsabb ps4 egy jópofa kontrollerrel és víárizével ami amúgy még egy rohadt drága addon és alig van rá játék.
Amúgy én pont azért szeretem a konzolt amiért te utálod. Nem akarok grafikai finomhangolni, játszani akarok és nem nagyítóval pixeleket vadászni és arra verni hogy hány fps-el fut valami. Egér/bill támogatás amúgy mindkét konzolon van, a játékok fejlesztőin múlik hogy támogatják-e. Cities skylines és age of empires IV pl tökéletesen megy egér/billel. Modolás is van (szintén játék fejlesztőin múlik a támogatás), csak limitáltabb mint PC-n.
Az sg.hu -n egy ideig nagy népszerűséggel futott a "PC -s játékoknak leáldozott" fórum topic a konzol szekcióban. Változnak az idők. 🙂
a demoscene is halott...asszondják!:D
1 hónapja írtunk egy demót, a 40 éves Primo iskolagépre. meg is nyertük az oldschool demo kategóriát!:D
https://youtu.be/wLWccJrVMI4?si=PScJ-L8yruo4zedL