- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ha az EU igy folytatja, jarhattok majd a Broken Brexit Britainba szeptemberenkent iPhone-t venni. Na jo, lehet eleg lesz "Jugoba" is atmenni erte, mint a 90-es evekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*jarhatok
Gondolom igy ertetted.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a hupkon en vagyok az egyetlen, aki iPhone-t vesz termeszetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki nem szarja le ki vesz iPhone-t? Az Apple. Ha lehetővé teszik, hogy más gyártók is gyárthassanak órát, stb hozzá havi 30$ royalty ellenében az fog változtatni valamit? Nem.
Majd leviszik 30$/évre ...
Te meg több termékből tudsz választani, és több Apple szolgáltatást tudsz majd használni más gyártók eszközein. Persze ebből te azt látod, hogy az Apple csak a saját felhasználói érdekeit védi.
Segíts már hogy is volt ez a lightning technológiával? Soroljam még milyen csökevények és őskövületek vannak begyógyítva, azért, hogy majd később újításként hozhassák elő? Ez mind azért van, mert a hegemóniának inkább nem a felhasználók javára fordítják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak az orarol van szo. Epp meg akar az EU annak is agyazni, hogy az Apple Pay felulete helyett megtehesse a bankom, hogy szemelyi kolcson reklamot kelljen neznem fizetes elott a sajat kocsog appjaban.
Meg raneztel a buntetes mertekere? (revenue 10%-a) Realisnak tartod, hogy ennyit kene fizetniuk? Leginkabb a buntetes merteke miatt kene az Apple-nek erot mutatnia es azt mondani, inkabb kivonul ebbol az autoriter rendszerbol.
(Aminek vegeredmenyekent amugy megegyeznenek realisztikusabban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán, mivel az Apple Pay is korlátozó tényező, azt elősegítendő, hogy csak az Apple-nek legyen ebből bevétele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide is johetne benz, hogy ne sajnald mar a bankokat annyira.
Elobb tanuljak meg nyitva tartani a fiokjaikat, hogy a lakossag hozzaferjen a penzehez. UK-ban most kellett erre szabalyt hozni, hogy azert minden bankfiokot ne zarogassanak mar be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint ez a butaság. Miért gondolod hogy én a bankokat sajnálom? Én csak annyit mondok, hogy ha több lehetőség van az csökkenti a kiszolgáltatottságot, ami csökkenti a monopólium erejét és így más árstratégiára készít.
De te a normális válasz helyett tereled a témát, majd okoskodsz mit kellene inkább tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
leszarom. jo az a rendszer, ahogy van, az EU meg el akarja cseszni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán majd ha az Apple megegyezik a köcsög bankoddal és kiteszi azt a személyi kölcsön reklámot az Apple Pay felületre, mert pénzt kap érte, akkor ki lesz a hibás és mi lesz a megoldás?
Mert az Apple mindenből pénzt csinál, amiből csak lehet. Nyiván, ez az elemi érdeke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple 2015 ota nem tette ezt meg. De ha megteszi, szavazok a penztarcammal es nem veszek tobbet Apple telefont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces, hogy pont a Lightning-ot hozod fel: az USB comity erőltette a MicroUSB-t (így optimális elektronikai szempontból), az EU már majd bevezette kötelezően mindenkinek. Erre az Apple kihozta a Lightning-ot, amit mindegy hogy dugsz be, működik (a dugót emberek használják, pl. nagyanyám). Nem túl meglepő módon bevált és aztán ezek után az új USB már bárhogy bedugható lett (USB-C). Kőbe vésett dogmákkal nincs innováció….
BTW: legközelebb, amikor telefont cserélek, 5-6 kábel kuka az előző telefon 0-ához képest. Lightning->USB-C.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sikerült feldolgozni. Biztosan akartad, de nem sikerült. A két momentum között sok év telt el, és az Apple a technológiát tudatosan nem fejlesztette, sőt a feltételrendszerek mellet nagyon drága volt ilyen csatlakozós berendezést eladni, és ezzel is magát hizlalta. Erre még mondhatnánk ez azért volt a vevőnek "mert". Csakhogy már semmiben nem volt jobb mint az USB-C akkor is ezt tolták. Átment, így a probléma megoldva. Ezt próbáltam levezetni, ezek a korlátozások nem a vásárlók hanem az Apple miatt vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es egyebkent tudjatok mi a kulonbseg az EU es a Kinai Nepkoztarsasag kozt? Utobbi kevesbe betarthatatlan dolgokat kert cserebe azert, hogy ott bunti nelkul lehessen Apple termekeket forgalmazni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott kemkedesben kell segitenie, azzal semmi problemaja nincs az AAPL-nek. De amit az EU ker, az betarthatatlan.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy egy már meglevő feature-t kell rollout-olni új piacra, vagy fejleszteni valamit aminek a gátlásán évekig dolgoztál
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Par eve mar ez a trend. Az Epul probalja minel jobban szivatni a felhasznaloit a walled gardennel, az EU meg probalja kinyitni. Aztan amikor az utobbi bekemenyit, akkor jon a surprised Pikachu face az elobbitol.
Ha jo penzert felvenne az AAPL tanacsadonak (mondjuk nem dolgoznek ilyen rohadekoknak) akkor jo penzert megmondanam nekik, hogy a tobbi hasonlo geciseguket is meg akarja majd szuntetni az EU. Szoval ha nem akarnak buntit, akkor elkezdhetnek mar most felkeszulni.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért vagyunk olyan naivak, hogy nem tudta előre?
Mmint nem tudom most milyen featurerol van szó.. De jó pár dolognak nem elébe ment, hanem.megvarta, hátha..
Am valószínűleg elég széleskörű nemzetkozi jogász gardajuk van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert komoly lóvé van belőle, a kockázat részleg büdzséjéből meg telik fizetni. Ez a 10% már nem fér bele a büdzsébe :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szivatni?
az apple felhasznalok boldogok, mert nem kell szivniuk az androidos faszsagok miatt.
olyan ez mint az open bootloader: azt a kocka 0.00001%-ot kiveve mindenki leszarja, aztan ment a hiszti. a leenugzhuszarok ugy latom mindenen csak sirni tudnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megemlítenéd az androidos nehézségeket? Csak hogy tudjuk (kb úgy írd, hogy itt van előttem egy iphone meg egy android, és használom őket párhuzamosan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy konkret pelda a multipoint bluetooth kerdese. Van egy Apple fulesed, es egyszerre tud kapcsolodni a notebookhoz a telefonhoz, a tablethez, az apple tv-hez, (talan meg a watch-hoz is, passz, nekem nincs).
A walled gardenen kivul van szep szabvanyos multipoint megoldas, ami elvileg tudna ugyanezt, de a gyakorlatban kemeny ketto (azaz 2) eszkozhoz tud csatlakozni a headset. Mindezt vegigcsinaltam 80-700 Euros headsetekkel (Jabra, Sony, Bang&Olufsen), egyik sem tudja.
Tehat tudom, hogy kisebb a valasztekom az apple termekek kozott (nem zavar, mert amiket en hasznalok toluk azok nekem jok), es premiumot kell fizetnem erte (nem vag foldhoz), de a tortenet vegen tudom ugy hasznalni, ahogy elterveztem. Nekem a nyilt szabvany onnantol jelentene extrat, ha megugorna a hasznalhatosagi felteteleket. Viszont nem ugorja meg (nekem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értelek, nekem nem Apple fülesem van tökéletesen megy multiponttal. Igaz ebből csak egy pont egy iPhone. Nem biztos hogy én ezt nehézségi listára tenném simán kezeli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
appstore tele van kinai kemfossal, 5x meg kell nezni mindig hogy jot rak-e fel az ember valamibol
ahogy irtak a bluetooth is baromi idegesito
namedrop nincs, pedig volt, csak kinyirta a google
tamogatas hamar lejar, kidobhato a telefon (szevasz hajbazi!)
az assistant egy fos, nem tud magyarul sem, de angolul sem ert komplexebb kerdeseket
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
appstore tele van kinai kemfossal, 5x meg kell nezni mindig hogy jot rak-e fel az ember valamibol
Ezt miből gondolod? Egyáltalán nem így van. Ha van akkor kiszűrik egy idő után. Ha nem tudod mit csinálsz ne installálgass appokat.
Nem értelek, milyen bluetooth bajotok van sima Earphone olcsójóska megcsinálja neked.
A jelenlegi telefonomon 3 Android főverziót és 4 év security patch van. A telefont előbb fogom lecserélni minthogy a 3 főverzió beérne.
Te azt gondolod hogy az assistant egy fos, nekem jól megy igaz nem magyarul használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na te kurvaokos meselj mar, hogy tudom nem magyarul (mert te ennyire uberbrutalh4x0r vagy!!!!) berakni az így tedd rától a rétibe és kapiba cimu szamot spotifyon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én mondjuk leszarom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elfogytal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? Gemini megoldja neked a problémát. Nagyon pici rétegigényről beszélsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> aminek a gátlásán évekig dolgoztál
A hülyeség fárasztó és sokba kerül. Most ez utóbbi a helyzet. Ha már ennyire balfaszok voltak, hogy elhitték, hogy évtizedekig építgethetik a kis zárt belterjes hegemóniájukat... (félig trollkodok :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért is lenne ez betarthatatlan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fel evuk van rendszerszintu API-kat megnyitogatni. Mikor most volt major release es egy ev mulvara van tervben a kovetkezo.
Es ha nem tartjak be fizessek be a revenue 10%-at buntikent.
Szerinted ez igy realis elvaras?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne sajnald mar oket (semelyik masikat se!). Kurva szarul nezel ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne erts felre, nem a Apple-t sajnalom, hanem az EU-s dontesben ez egy fontos precedens egy olyan szintu pofatlansagra, amiknek sokan a letezeset, sot, lehetoseget is tagadni szoktak.
Raadasul egy fillert nem fogsz magyarkent latni a beszedett buntetesbol. Meg annyira se, hogy kivulrol nezhetsz egy Lolo hotelt, hogy felujitottak - bar az is szar.
Mar akkor esznel kellett volna lennie az EU lakossaganak, amikor a GDPR oldalaiba csak az allamnak befizetendo oriasi merteku buntetes fert bele, a karosult polgar karteritesenek minimumelvarasait elfelejtettek belefoglalni a szovegbe azota is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted pofatlansag open-api-t kerni, szerintem nem. A bankoknak miert kellett megnyitni az API-t? Az USA monopolium-ellenes pere a Microsoft ellen pofatlansag vagy nem? A zart API mindig versenyellenes, a nyilt pedig tamogatja a versenyt.
Az ertekrendbeli kulonbseg koztunk az, hogy te hiszel abban, hogy a piac majd mindig megoldja, en pedig nem. A piaci szereplok (es igy a piac) a monopolizalas fele torekszik/sodrodik (mert a monopolium nem csak siman eri meg, hanem extra mod megeri). Ez tortent a MS eseteben, a bankok eseteben, az Apple eseteben, a Google eseteben, a viz, aram, egyeb kozszolgaltatok eseteben. Ilyenkor az allamnak be kell avatkoznia _az emberek erdekeben_.
A penzrol/karteritesrol (apple,GDPR): nem az a lenyeg, hogy ki mennyi penzt kap a beszedett penzbol. Akar el is egethetnek! A lenyeg, hogy fajjon annak, aki geciskedik. Es _buntessuk_ gazdasagi ertelemben a nem megfelelo viselkedest, hatha abbahagyjak (ha nem, akkor kicsi a buntetes merteke!).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Loszart.
Engem hadd zavarjon mar, hogy a karosult polgar loszart nem lat egy ekkora merteku buntetesbol es ezt ennyire normalizaltuk. 600 millio ember ot evente valasztott kepviseloi majd eldontik mire koltsek helyettunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apple revenue 2023: $385.70 B
10%-a: 38.57 * 10^9
osztva 600millio EU polgarral: 38.57 * 10^9 / (0.6 * 10^9) = 63.4 dolcsi fejenkent. Szerintem tovabbra sem ez a lenyeg. Az igazi haszon az, hogy lesz vegre verseny az Apple haza tajan is.
Valojaban arrol szol itt a mese, hogy lassan-lassan a telefon (bizony, az iphone is) commodity lesz, es nem igazan fog hasznot hozni. Ezert az apple kokemenyen ki akarja zarni a vilagabol az accessories gyartokat, amik eladasan a nagyobb marzs van. Ebben egy eszkoz a zart API.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lesz vegre verseny
van rengeteg telefongyarto, mindenki olyan szoftvert szallit, amilyet akar = nincs verseny
a kormany megmondja, mit tudjon a szoftver = van verseny
a fene se erti a logikatokat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki olyan bankot, es olyan szamlacsomagot valaszt, amilyet akar = nincs verseny
a kormany megmondja, hogy open-api kell a bankok reszerol = van verseny
Na latod. Ne jatszd itt meg magad, megerted te, csak most epp nem tetszik, mert az apple nekiallt faszozni az EU-val (valojaban leginakbb a sajat felhasznaloival). De emiatt nem a szabalyozo a hibas. Jobs idejeben nem allt volna neki faszulni. Nem vagy fontos felhasznalo nekik, ennyi, fogadd el. Tudom, nehez, majd kuldok 100-as papirzsepit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy év nyivákolás után rájönnek, hogy ettől csak jobb lett nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki olyan bankot, es olyan szamlacsomagot valaszt, amilyet akar = nincs verseny
He? Mar hogyne lenne. Ezt jelenti a verseny. Hogy valaszthatok. Lehet mondjuk OTP-s szamlam anelkul, hogy belepofaznek, milyen szamlacsomagot adjon az Erste a sajat ugyfeleinek.
Nem vagy fontos felhasznalo nekik
Baszki, szazmillioszamra adjak el az iPhone-okat, en pontosan tudom, mennyire nem vagyok fontos user azzal, hogy negyevente veszek egy-egy telefont.
Tudom
Kerlek szepen, ne allits valotlansagokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól van, játszd tovább a hülyét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25% az Apple (smartphone) reszesedes Europaban. Ez hol monopolium?
Ha engem kerdeztek, en azt tippelem, hogy egy zsarolasi jatek bontakozik ki a szemunk elott. Ha azt hiszik itt egyesek, hogy ebbol a chicken game-bol az EU polgarainak szeleskoruen barmifele haszna lesz, azok azert eleg komoly naivitasrol tesznek tanubizonysagot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem keres, ez zsarolas. A keres az lett volna, ha az EU udvariasan megkeri az Apple-t, hogy nyissa meg a platformot, majd az Apple az adekvat 10 masodperces megfontolas utan nemet mond.
Szerintem Europai cegeknek USA cegeket versenyzo magatartasrol oktatni eleg megmosolyogtato. Volt ennek a kontinensnek frankon versenyzo mobilos ipara. Olyan ma is nagynevu mobilgyartokkal, mint Nokia, Ericsson, Siemens. Oh, wait! Szerintem, ha a versenyt akarjak serkenteni, akkor inkabb tanulniuk kellene ezektol a cegektol, nem lebuntizni oket. Ha az utszeli a rablas a terv, (mert lathatoan van penzuk, az europai cegek meg azert nem dontenek beveteli rekordokat minden nap), akkor hajra, mindent bele. Mindket verzio mehet, csak neven kell nevezni a dolgokat, es akkor nem lesz csalodas kesobb a langlelku forradalmaroknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól van, majd pár év múlva ha be mered majd ismerni (legalább magadnak) jól fog ez jönni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raadasul hol jo ez a customernek?
Meg az is realisabb lenne, es jo lenne a customernek, ha egymillio eladott peldanykent kotelezo lenne Apple Store-t nyitni ahova beviheti a user a garis telefont. Es meg az is betarthatobb lenne es munkahelyet is teremtene. Igy viszont az EU csak siman beszedi a penzt, tovabbmossa pl. az ukranokon keresztul es kilopja es par fejes es rokonsaga kivetelevel mindenki rosszul jart.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey csak szólok, megjelent a politika, nem kellene feltenni a POL tag-et?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
willy csak szolok, nem kellene becsuknod inkabb a browsert ha butthurt lettel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van valami a tartalomhoz is, azon kívül hogy "nyenyenye nem akarom" vagy te még most is lightning usb-c átalakítót használsz, hogy kicsesszél az EU-val? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tartalom? leszarom a tartalmat, azert jottem, hogy veletek trollkodjak kishuszarok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a jó a felhasználónak, mert ha megnyitják ezt akkor más is versenyezhet velük ami az ármeghatározást befolyásolja majd. Lásd töltőcsatlakozó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A toltocsatlakozo nemcsak hogy jo pelda valami masra, de pl. Svajc hamarabb kovetelte, mint az EU.
Viszont Svajcban volt annyi, hogy azt mondta, "anelkul nem arulhatod a kovetkezo utani hardvert". Nem pedig "add ide a beveteled 10%-at, amibol a lakossagom loszart nem lat majd". Azert van kulonbseg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es, melyik mukodott?
...
Az mukodott, hogy Kina is kozolte, hogy akkor kb. holnaptol nem ad el mast egyik gyarto sem. Rogton meg lehetett oldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USB-C erthetobb, mint az Apple Pay megkerulhetosege, foleg, ha az is megkerulheti, aki ezen keresztul unsupportedda teheti az Apple Pay-t.
Az USB-C-tol mindenkinek csak elonye szarmazott. Ha kitalalnak jobbat, max lesz ket port a telefonon, megoldhato, lenyeg, hogy az egyik USB-C legyen, es azon toltodjon is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Androidon a Google Pay mellett létezik, működik - trükközés nélkül - egy csomó más fizetési megoldás. Pl. a Samsung Pay, mint készülékgyártói megoldás, vagy több banknak a saját NFC-s fizetési megoldása.
Mégsem szüntette meg egy bank sem (itthon legalábbis) a Google Pay támogatását, sőt, egyre többen bevezetik akkor is, ha van saját megoldásuk. Ugyanis a felhasználók szeretik, használják, a banknak meg az az érdeke, hogy az ügyfél költse a pénzt. Az majdnem mindegy, mi módon.
Szóval az Apple Pay kizárólagosságának megszüntetése nem vonja automatikusan maga után azt, hogy az eddig kényszerből azt használó szolgáltatók kivonulnak belőle. Na persze lehet, hogy az Apple-nek ehhez a jutalékán változtatnia kell, hogy megérje bent maradni saját megoldás helyett... De ha saját megoldást is fejlesztene egy bank, nem feltétlen állna érdekében rontani a felhasználói élményt fizetéskor, mert neki az elsőszámű érdeke, hogy költsd a pénzt (ahogy fentebb is írtam), nem más.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Androidon a Google Pay mellett létezik, működik - trükközés nélkül - egy csomó más fizetési megoldás. Pl. a Samsung Pay, mint készülékgyártói megoldás, vagy több banknak a saját NFC-s fizetési megoldása.
Szuper, akkor akinek ilyesmire van igenye, valasszon ennek megfeleloen telefont. Ez miert nem jo?
A Samsung Pay mikor lesz kotelezve arra, hogy mukodjon Apple Watch-on is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem kellene kötelezni. Ha lehetne az Apple Watch-on másfajta Pay, mint az Apple-é, akkor már lenne az össze féle, mert mindnek kell az ügyfél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eeees mar meg is erkeztunk a tereleshez. Tehat a kerdesem az, hogyha a Samsungot a "piaci kenyszernek" kell bizonyos dolgok megtetelere rabirnia (merthat kell az ugyfel), akkor miert kellene az Apple-t ra szabott buntikkel belehajszolni ugyanilyen jellegu dologba. FYI: Samsung market share Europaban 32%, Apple market share: 25% (https://www.statista.com/statistics/632599/smartphone-market-share-by-v…). Tehat ha a monopoliumok ellen megyunk harcba, akkor rossz celpontra lo az EU.
Elmondom a megfejtest: nem a market share szamit itt, az egyetlen lenyegi kulonbseg a ket ceg kozott, hogy az Apple mobilos profitrataja elkepesztoen magas a Samsunghoz, vagy barmelyik mas gyartohoz kepest (forras: https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2019/12/22/global-phone-profi…). Az EU-ban azt feltetelezik, hogy mivel az Apple-nek sok penze van, a majdan megszuleto dealnek resze lesz valamifele penzugyi transzfer az EU-ba. Vagy akar csak annyi, hogy az Irorszagban parkolt penzek tovabbra is itt fognak parkolni esetleg befekteti az Apple ide (gyar/fejlesztokozpont/adatkozpont bovites/innovacios megallapodasok/....).
Csak mondjuk kommunikacios szempontbol az nem jonne ki szepen, hogy van itt egy ceg, ami valami ordogi modon elkepesztoen hatekony kozgazdasagtani szempontbol, ugyhogy ideje elkapni a tokuket es elvenni toluk a tizoraipenzt. Pont a tartos hatekonysagi/versenykepessegi gondokkal kuzdo Europa burokratikus politikai csucsszervezete csinalja ezt, szerintem ironikus.
Tenyleg az egegyadta vilagon semmi nem kenyszeriti a usereket arra, hogy bevasaroljak magukat az Apple okoszisztemaba. Az Apple is ad boven okot a kismillio malorjevel, arkepzesevel, biztonsagi incidensevel, bugjaval, hogy ne szeressek. Kiszallni is kurva konnyu, a secondhand Apple piacon eros a kereslet es jo arat lehet kapni a cuccaidert. Es megis letarolja az Apple a piacot. Szerintem az EU-nak ahelyett, hogy lepten nyomon belefolyna egy ilyen teljesen felesleges ideologiai kuzdelembe, inkabb meg kellene ertenie ezeket a sztorikat es valamit tanulni belole.
Fura modon ott van a masik sztori, ahol lenne keresnivalo: a kinai autogyartok azert sikeresek Europaban mert olyan allami tamogatasokkal tomik oket, a melosok olyan szinten kizsakmanyolhatoak arrafele. Ez az europai cegek eszkoztaraban nincs benne. Van ertelmezheto europai jarmugyartas, nekik jo lenne ha nem szembeszelben kellene versenyezni legalabb Europaban. Na itt lenne miert izmozni, ez az a kereskedelmi haboru, amit meg lehetne vivni, mert strategiailag van mit nyerni. Hogy magyar relevanciat felmutassak, ha a Volkswagen konszern tartosan bukdacsol es a gyori gyarat bezarnak, mert mar nem eri meg, azt nem csak Gyor es Kisalfold, de az egesz magyar gazdasag sulyosan megszenvedne (nem lepodnek, meg 5%-nagyobb GDP csokkennesen sem, ahhoz kepes a COVID visszaeses egy enyhe docceno lenne).
Egy 700 millios nagy vasarloereju piachoz valo hozzaferes kontrollalasa oriasi fegyver. Lehet ezt persze hasznalni az Apple ellen is, csak nincs ertelme, nincs europai ceg vagy szektor, akit ezzel segitenenek. Az allampolgarok meg a piaci eredmenyek alapjan szerertik az Apple-t ugy ahogy van minden elonyevel es hatranyaval egyutt.
Ha haboruba kezdesz, nagyon tisztan meg kell fogalmazni, hogy mit akarsz nyerni. Ez a nyilt-platform-bullshit, meg toltoszabvanyositasi cicaharc szerintem nem az a szint, amivel az EU-nak foglalkoznia kellene. Az EU versenykepesseget befolyasolo, egesz regiok/orszagok/iparagak prosperitasat megalapozo kornyezet tamogatasan kellene dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Samsungnak melyik eszkoze zart annyira, mint az almae? Ha az Androidos telefonjara akarsz fejleszteni, letoltod az SDK-t/IDE-t, es menni fog. Trukkozesek nelkul tudsz ra telepiteni sajat programot, persze megy a Play, de a Play-en kivul is van par store (pl. f-droid a kedvencem).
Az oraikat nem neztem, de az okosoraknak is szokott lenni sajat store-ja, meg fejlesztoi eszkozei.
Androidos okoszisztemaban a fejlesztoeszkozok jellemzoen ingyenesek (bar biztos van valami 3rd party premium cucc), a Play-be regisztracio is valami jelkepes osszegbe kerul ($5-20 remlik evekkel ezelottrol).
Az Apple ennek mindenben az ellentete.
Epp egy hete beszeltem egy ismerossel/volt kollegammal. A korabbi fonokunk uj startupba kezdett, es pont AAPL kornyezetbe akar valamit fejleszteni. 2 honapja csak papirokat irogatnak ala meg leveleznek az almaval, de ok minden hulyesegbe belekotnek (pl. miert nincs egy most indult startupnak weboldala mielott egyaltalan elkezdenek fejleszteni a termeket - vegul osszedobtak valamit).
Ja, es ha mar a Samut kiemelted: naluk van mindenbol sajat, van mindenbol Guglis-Androidos, plusz abbol az okoszisztemabol beengednek mindenkit. Ha nem tetszik a Samsung store-ja, hasznalod a Playt, ha nem tetszik a Pay, akkor hasznalod a Google sajatjat vagy a bankodet, amelyik epp tetszik. Ha valakinel van verseny, akkor ok pont azok.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Latod, ott van minden a Samunak, amitol a fogalom nelkuli EU-s szabalyozo a gatyajaba elvezhet. Es a Samu vezeti a piacot. Ha majd az Apple nem lesz olyan hulye, hogy a szotyit is hejastul egye, majd ok is megcsinaljak ugyanezt, vagy csodbe fognak menni. Dehat a rohadt eletbe haromszor akkora a mobilos profitjuk, mint a Samunak. A franya userek markahusege megsuvegelendo. Tenyleg ebbe kell belenyulni 'okos' szabalyozokent? Szerintem pont a mobilos piacon aztan viragzik ezer virag. Ezt akarjak szabalyozni, hogy jobb legyen? Lof*szt, csak le akarnak buntizni valakit, hogy legyen penz, mert most, hogy meg Nemetorszagban sem csupa moka a gazdasag, feltehetoen nincs eleg. Az egy percig sem erdekli oket, hogy kinek lesz igy jobb. Valszeg senkinek.
Ja, teljesen mellekvagany, de hamar idelett cibalva a fejlesztoi kornyezet: az XCode is ingyenes szerintem (nekem legalabbis van es kulon soha nem fizettem erte, mert nem hasznalom), minden API-val es egyeb csatolmanyaval. Mondjuk windows-ra/linux-ra nincs, az igaz. Halistennek, mert akkor meg arrol menne a temazas, hogy a Kitudjamilyen Linux z-verzio KDE-jen nem mukodik vele a vagolap, az Ubuntu Y-on meg 100%-on porgeti a CPU-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy dual bootos laptopom (Ubi+W10) meg egy Androidos telefonom. Ha szeretnek ra fejleszteni, egy Hello World kb. 5 perc mulva mar rajta lenne (Winen mondjuk 10, mert ott le kell tolteni a Studiot meg telepiteni). Szifonon ezt nem tudnad megtenni, mert a sajat telefonodra nem tudod feltenni a sajat programodat trukkozesek nelkul. Zart.
Egyebkent XCode-ot valamikor 2011 korul hasznaltam par napig, akkor borzalmas volt. Remelhetoleg azota javult - volt honnan.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az elvárás reális, szerintem ha az Apple azt mondja, hogy neki erre kell 2 év akkor az EU-val meg tud egyezni, hogy legyen inkább 1. Ennyi. Én értem, hogy te ezentúl is az Apple logós kiegészítőt választod majd, ez a te jogod, de ha valaki gyártani akar egy kiegészítőt, attól ne vonják meg a verseny jogát azzal, hogy _teljesen elzárják_ a hasonló szolgáltatások nyújtásától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, elfogadom, hogy szerinted ez epp most meg egy realis elvaras - eppen folyamatosan tolodik el a golvonal, de ez most mindegy. Legyen az elvaras realis.
A buntetes merteke, mint kiindulasi alap: az szerinted realis?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én inkább emelném, hogy komolyan vegyék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU-s megadott büntetés az jellemzően a maximális mérték, nem a biztosan ténylegesen kiszabott. Nem egy fix tétel, hanem mérlegelés után állapítják meg a konkrét összeget. Kétlem, hogy ez esetben ez máshogy lenne, és fix 10% a bünti, ha nem úgy lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de az Apple-nek lathatoan az az uzleti modellje, hogy gyorsabban tud innovalni, ha nem kell mindenfele obskurus eszkozgyartok es 3rd party-k nyugjeivel torodni. Es ez szemmel lathatoan bejon. Nem azert szeretik a userek az Apple cuccait, mert zartak, hanem azert mert a zartsagbol eredo elonyoket ertekelik, a hatranyok pedig nem annyira erintik oket. Amint mast dobna az egyenlet nekik, 1 nap alatt tudnanak valtani nyiltabb okoszisztemara. De amit mar tobbszor probaltam itt kommentekben kifejteni, nem azt mutatja az eredmenyjelzo, hogy tomegevel valtananak. En azt hiszem, hogy az Apple reszesedes csokkenese foleg annak tudhato be, hogy az Apple feljebb pozicionalta magat, es a userek egy resze kiarazodott.
Amit en inkorrektnek tartok az ilyen nyitott szabvanyos sztorikban, hogy a balhekat gyakran nem csak a hibas fel viszi el. Jelen esetben a platform gyartoja is sorra kabatlopasi ugyekbe keveredik. Azert annak az odiumat majd valamilyen szinten az Androidnak/Google-nek is el kell vinnie, amikor az evek ota patcheletlen okostv-ket tomegevel fogja felnyomni az elithaxxor barati kor, hogy bitcoin-t banasszon vele es botnetet szervezzen beloluk. Merthogy a userek tomegei nem fogjak a root cause analizist megcsinalni, hogy ez kinek a sara volt. De menjunk messzebb, nezzuk meg, hogy a zart apple okoszisztemaban az eszkozokon mekkora a penetracioja az uj, (elvileg) biztonsagosabb verzioknak.
Ezeket az elonyoket eltagadni nemigen lehet szerintem. Az, hogy kinek hol a tradeoff-ja ebben a tobbvaltozos sztoriban, azt meg ne az EU probalja mar megmondani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyorsabban tud innovalni
Említenél bármi innovációt az elmúlt 4 évből?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tenyleg mekkora kurvanagy ko alatt elsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor biztos nem lesz nehéz mondani egyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha eddig nem volt belső dokumentációjuk erről, az elég nagy blama az Apple-nél. Mert ez lényegében ennyi + le kell gyártani a fejléc fájlokat meg exportálni függvényeket. Ráadásul ez nem is feltétlenül generál OS fejlesztést, a meglevő dolgokat kell csak megnyitni a 3rdparty-k előtt, abszolút nem biztos, hogy befolyásol bármilyen kiadást.
És pont azért kaptak fél évet, hogy a 3rdparty-k az új telefonra már tudjanak készülni.
Igen, ez teljesen reális elvárás, csak az Apple szeret szenvedő mártírt játszani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ez lényegében ennyi + le kell gyártani a fejléc fájlokat meg exportálni függvényeket.
igy van, mi baj tortenhet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hrgy nem szoftverfejleszto, honnan tudna?
PCbol annyit latott hogy van bekapcsgomb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a billentyuzetet is ismeri a PC-n.
Anelkul nem tudta volna eveken at annyiszor leirni, hogy "sracok, ezt legyszi fejezzetek be", meg ilyenek. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt vajon azelőtt, vagy azután rakták össze, hogy az eszméletlenül kártékony, az EU versenyképességét leromboló Thierry Bretont kibaszták, mint macskát szarni?
Sajnos ahogy látjuk, a szelleme még mindig velünk marad.
Sokat kell az EU-nak még dolgoznia ahhoz, hogy rendbehozza azt, amit ez a fasz elbaszott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezesd már le, hogy rombolja ez az EU versenyképességét? Mennyi munkaerőt fog kivonni emiatt az Apple EU-ból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤖 (Grok): Based on the information available up to September 20, 2024, here are some brief examples where Thierry Breton's policies have been criticized for potentially hurting EU innovation:
1. EU AI Act: Critics argue that this legislation imposes strict compliance requirements on AI developers, particularly for "high-risk" AI systems. This might increase the cost and complexity of developing AI technologies in Europe, potentially driving AI innovation to more regulatory lenient regions like the US.
2. Digital Markets Act (DMA): While aimed at ensuring fair competition, there's a perspective that the stringent rules could inadvertently disadvantage smaller tech companies in the EU or startups due to high compliance costs, thus stifling innovation.
3. Resignation and Sentiment from Tech Community: Following Thierry Breton's resignation, there was a sentiment expressed on platforms like X that his policies were seen as a burden to innovation. For instance, his approach was perceived to create a hostile environment for tech companies, which might have encouraged some to move their operations or focus their growth outside of the EU.
4. Regulation Over Innovation: There's a narrative that Breton's push for heavy regulation, although aimed at protecting consumers and ensuring ethical AI development, might slow down the pace at which new technologies can be developed and adopted within the EU. This could be seen as placing Europe at a competitive disadvantage compared to regions with more relaxed regulatory environments.
5. Impact on Startups: Comments from startup founders and tech commentators on platforms like X suggested that policies championed by Breton, like the AI Act, made it exceedingly difficult to start or scale AI startups in the EU, thereby potentially hurting the region's position in the global tech landscape.
These examples reflect a perspective where regulation, although well-intentioned for consumer protection and fair market practices, might come at the cost of agility in innovation, particularly in fast-evolving sectors like AI and digital services. However, it's worth mentioning that these criticisms represent one side of the debate, with others arguing that such regulations could lead to more sustainable and ethically sound technological development in the long term.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kívánok vitatkozni most ezekkel, de inkább várnám a saját szavaiddal melyik az ami érvényes ebben az esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolod, hogy majd itt nekiállok neked fogalmazgatni :D
El vagy te tévedve, öcsém.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolom hogy ennek esélye lenne, de nem azért mert nem akarod, csak egyszerűen neked ennyire telik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem kívánok vitatkozni most ezekkel" willy,
ahelyett, hogy engem próbálnál (sikertelenül) csicskáztatni, hogy fogalmazzam újra neked azt, ami már le van írva (nem gondolnám, hogy azért, mert nem érted. De ennek az esélye sose nulla), ahelyett inkább kezdj el valami konkrétumot is hozni ebbe a szálba, mert eddig pontosan zéró a hozzáadott értéked.
Gyere, inkább beszélgessünk azokról a fránya, makacs tényekről...
Véleményed szerint miért van minimális, gyakorlatilag elhanyagolható részesedése az EU-nak az AI technológiákban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azon már meg sem lepődök, hogy egy egyszerű magyar mondatot nem tudsz feldolgozni. Én nem csicskáztatlak, csak jeleztem, az önálló gondolat hiánya nálad jellemző, és végre kitűnhetnél abban, hogy a témában relevánsan hozzászólsz két értelmes mondatban. Nem sikerült, hát ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🥱
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ammápedig bittos, hogy igazságod van!
De ahho' miccósz, hogy a zEU nemkapja meg az OpenAI Advanced Voice-t?
https://x.com/benjamindekr/status/1838681385109741927?s=61
Bittos cak véjetlen!
Europe not getting Advanced Voice... two thoughts
1. I'd be pissed if I were a paying customer in the EU / UK
2. at the same time, Europe kind of painted themselves into a corner with AI Act and a generally decel stance.
Countries that don't accelerate will be left behind.
Hmm... mintha, mintha... mintha láttuk volna ezt már fentebb...
1. EU AI Act: Critics argue that this legislation imposes strict compliance requirements on AI developers, particularly for "high-risk" AI systems. This might increase the cost and complexity of developing AI technologies in Europe, potentially driving AI innovation to more regulatory lenient regions like the US.
4. Regulation Over Innovation: There's a narrative that Breton's push for heavy regulation, although aimed at protecting consumers and ensuring ethical AI development, might slow down the pace at which new technologies can be developed and adopted within the EU. This could be seen as placing Europe at a competitive disadvantage compared to regions with more relaxed regulatory environments.
Ismételjétek utánam:
Countries that don't accelerate will be left behind.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm...
Got voice mode. Put the ChatGPT voice Shortcut on the iPhone's Action button.
Her is real.
Válasz:
Not for us Europoors
:(
-----
https://x.com/sama/status/1838644910985003126?s=61
Advanced Voice is not yet available in the EU, the UK, Switzerland, Iceland, Norway, and Liechtenstein.
Köszi, Thierry Beton!
Köszönjük szépen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, személyest tudnék erre írni, nem akarok. Borogasd. Elmúlik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
😂
willy -> 🤡 (igen willy, a te értelmi szinteden ez azt jelenti, hogy "willy nyilat lőtt a bohócba". Igen. Igazad van. Pontosan azt jelenti).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te willyke, ahhoz amúgy mit szólsz, hogy a Meta letiltotta a Llama használatát az EU-ban?
Nézzük, mit lehet tenni vele?
Restriction on Llama Multimodal Models in the EU
Is an employee that lives in the EU but is directly employed by a non-EU based company restricted from using the Llama multimodal models?
The employee may use the Llama multimodal models within the scope of the employee’s work for the non-EU based company, since the license extends to the non-EU based company. However, the employee may not use the Llama multimodal model for their own individual purposes if they are domiciled in the EU, although they may use a product or service that incorporates Llama multimodal models as an end user.
Ha nem EU vállalkozásnak dolgozol közvetlenül, akkor használhatod. Csak munkára. Amúgy nem. De fizethetsz egy nem-EU cégnek, és akkor használhatod.
Can a non-EU based company develop a product or service using the Llama multimodal models and distribute such product or service within the EU?
Yes, if you are a company with a principal place of business outside of the EU, you may distribute products or services that contain the Llama multimodal models in accordance with your standard global distribution business practices (for additional clarification, please contact llamamodels@meta.com). The EU restriction contained in the Llama 3.2 AUP only restricts the rights granted to EU based companies and individuals. The company’s customers in the EU would be able to use the product or service that incorporates the Llama multimodal models.
---------------
Magyarázd már el nekem légyszíves, hogy az, hogy non-EU cégek használhatják a modellt, hogy olyan (fizetős) szolgáltatásokat hozzanak létre, amit aztán EU-s cégek/személyek is használhatnak, de EU-s cégek/személyek le vannak tiltva a lehetőségről, az hogyan segíti elő az EU versenyképességét?
Hogy is mondtad?
Vezesd már le, hogy rombolja ez az EU versenyképességét?
😂😂😂😂😂😂😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak azért van, hogy holnap téged ne rúgjanak ki. Köszönd meg szépen az EU-nak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja értem.
Az EU nagyon jól megvédi a munkahelyeket.
Azt látjuk.
A recent study estimates that 186,000 jobs could be lost over the next decade as the industry switches to EV production, which requires fewer employees than traditional car manufacturing. Of those potential losses, 46,000 jobs have already disappeared.
https://www.euronews.com/business/2024/10/30/germanys-auto-industry-pre…
---
Europe’s Richest Economy Struggles As Layoffs Rock The Auto Industry
https://www.forbes.com/sites/chriswestfall/2024/11/25/europes-richest-e…
---
Grok 🤖:
Volkswagen plans to lay off tens of thousands while shut at least three factories in Germany
Bosch aims to cut 5,500 jobs by 2032
Continental is reducing thousands globally
Schaeffler is cutting 3,700 jobs in Europe with 2,800 in Germany
ZF Friedrichshafen is considering up to 12,000 job reductions by 2030.
---
Ezek csak így az elmúlt hónapból.
---
Ez csak azért van, hogy holnap téged ne rúgjanak ki. Köszönd meg szépen az EU-nak :)
Valóban.
Köszi szépen EU!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez azért van, hogy téged ne ma rúgjanak ki, hanem holnaptól szüntessék meg biztosan a munkakörödet (annak részeit), de ne legyen esélyed sem az azt helyettesítő új munkakörre átképzeni magad, esetleg eszközöket termékeket fejlesztened melyekkel a munkaköröd egy része lefedhető lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tehetek róla, hogy nem értitek az LLM-et. Nincs ezzel baj, idő kell hozzá, hogy a megfelelő helyen kezeld.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
willy, te bohóc :D
Eddig zéró a hozzáadott értéked a topichoz.
Mondjuk ezt már megszoktuk tőled.
Ennyire vagy képes.
Csak az a baj, hogy közben az elvtársaid szépen lassan tönkreteszik az EU-t.
Az ipar leépítését már megkezdték.
Most miattatok a szellemi vállalkozások is végveszélybe kerültek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalábbis szerinted. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nulla konkrétumot hoztál ebbe a topicba.
Egy bohóc vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalábbis szerinted. Ennyi.
Az ipar leépítése kapcsán a német közmédia is egyetért vele. A túlszabályozással csírájában megfolytott K+F tényét is el szokták ismerni a témában járatos személyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te willyke, a személyeskedés helyett inkább azt mondd már meg nekem, hogy a Thierry Beton féle EU versenyképességét földbe taposó, és hasonlóképp a UK hasonszőrű baromsága hogy segíti az európai kontinens versenyképességét irgalmatlan gyorsasággal való lemaradásának megakadályozását, ha és amennyiben az OpenAI Sora nem lesz elérhető (legalábbis egy ideig) az EU-ban/UK-ben?
I looks like no EU nor UK (among many others).
https://x.com/koltregaskes/status/1866121453655195699?s=61
https://help.openai.com/en/articles/10250692-sora-supported-countries
Csak hogy értsd, hogy miről is marad le épp az EU/UK első körben:
- 1-minute video outputs
- text to video
- text + image to video
- text + video to video
Szerinted versenyképességet nyer, vagy veszít a UK/EU, ha ez a cutting-edge technológia nem lesz elérhető számu(n)kra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudok mit mondani arra, hogy azt sem érted, hogy ez az érdekedben történik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor talán fejtsd ki...?
Ez ilyen "érted jöttünk elvtárs, nem ellened" szellemű EU-s direktíva? Vagy mire gondolsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sam Altman a Sora európai bevezetéséről:
we want to!
we want to offer our products in europe, and believe a strong europe is important to the world.
we also have to comply with regulation.
i would generally expect us for new products to have delayed launches in europe, and that there may be some we just can't offer.
Válasz:
How can the Taliban have access before us 😭😭
---
willy, ez szerinted hogyan segíti elő Európa versenyképességét?
Hogy segíti Európa versenyképességét az, hogy a legújabb AI termékek, amik (mind piaci és alapkutatás) produktivitást növelnek, fizetős szolgáltatásokat lehet készíteni velük, nem elérhetőek Európa számára?
Mennyire érzed cikinek azt, hogy a talibán Afganisztánban hamarabb kapja meg a legújabb cutting-edge technológiákat, mint Európa?
Szerinted milyen lehetőségei vannak Európának arra, hogy ne maradjon le végérvényesen a technológiai versenyben? Abban a technológiai versenyben, amit az AI szolgáltatások, termékek, technológiák (amelyek nem elérhetők Európa számára) nagy ütemben gyorsítanak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ezt neked érteni, csak fogadd el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lock
Azt a kurva!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
willy, én azt értem, hogy nekem csak elfogadni kell, amit elfogadok. Csak azt nem értem, hogy Macron miért nem fogadja el? Nem érti?
Washington and Beijing (igen, willy, a városok) are leaving the European Union lagging behind, French President Emmanuel Macron said in pessimistic remarks.
"Our former model is over. We are overregulating and underinvesting. In the two to three years to come, if we follow our classical agenda, we will be out of the market," he warned during a panel discussion at the Berlin Global Dialogue meeting on Wednesday.
"The EU could die, we are on a verge of a very important moment," he added. The French president argued that Europe is lagging behind the Unites States and China on key files such as climate change, Al, defense and security.
---
willy, én azt elfogadom, hogy nem értem, csak azt nem értem, hogy el kell-e fogadnom, hogy Mario Draghi nem érti...?
"Across different metrics, a wide gap in GDP has opened up between the EU and the US, driven mainly by a more pronounced slowdown in productivity growth in Europe. Europe’s households have paid the price in foregone living standards. On a per capita basis, real disposable income has grown almost twice as much in the US as in the EU since 2000."
"First – and most importantly – Europe must profoundly refocus its collective efforts on closing the innovation gap with the US and China, especially in advanced technologies. Europe is stuck in a static industrial structure with few new companies rising up to disrupt existing industries or develop new growth engines. In fact, there is no EU company with a market capitalisation over EUR 100 billion that has been set up from scratch in the last fifty years, while all six US companies with a valuation above EUR 1 trillion have been created in this period. This lack of dynamism is self-fulfilling."
---
willy, én csak azt nem értem, hogy elfogadjam-e, hogy az EU érti...?
The bubbles on the left are US publicly traded companies that are less than 50 years old with a market capitalization of $10B+. The bubbles on the right are the same but for the EU.
---
willy, szerinted itt mi történhetett? Én ezt nem értem. Elfogadnád ezt nekem, hogy ne értsem?
16 years ago, the EU and US economies were neck and neck. Today, the US economy is 50% larger than the entire EU combined.
---
willy, nem értem, hogy a Euronews miért írta két nappal ezelőtt ezt a cikket. Értenéd nekem elfogadóan?
Europe’s AI progress ‘insufficient’ to compete with US and China, French report says
The European Union’s regulation of artificial intelligence (AI) is “insufficient” to compete with the progress of the US and China in harnessing the technology, lawmakers in France have said.
(...)
“The challenge is one of digital sovereignty, to avoid becoming a mere digital colony,” Corinne Narassiguin, a Senator from the Socialist Party and one of three rapporteurs of the report, said at a press conference.
“The European Union is currently focusing on regulating AI, but this is still insufficient in the face of the size and progress of the American and Chinese powers,” she added.
https://www.euronews.com/next/2024/12/10/europes-ai-progress-insufficie…
---
willy, megértenéd nekem, hogy milyen fejlődésen ment keresztül az AI technológia az elmúlt egy (1) évben? Elfogadom.
In one year, AIs went from random guessing to expert-level at PhD science questions
---
willy, segítenél nekik is elfogadni? Ők még nem értik...
I've put the eu/acc goals on http://euacc.com now
All of these are crowdsourced by you
We desperately need a ⑂ fork in the road, in Europe too!
https://euacc.com
https://x.com/levelsio/status/1866825138554937552
---
willy, én nem értem. Thierry Beton érti? Én ezt elfogadom.
Deal!
---
willy, teljes elfogadás melletti meg nem értéssel kérlek, hogy segíts nekem ezeket meg nem érteni, elfogadóan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek a jó része nettó FUD és terelés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi munkaerőt fog kivonni emiatt az Apple EU-ból?
🤖 (Grok): Recent sentiments and discussions, especially highlighted by prominent figures like Mario Draghi, indicate a growing concern over the European Union's regulatory environment being perceived as hostile towards technology companies. Here are some brief examples and mentions of this trend:
1. General Sentiment on Regulation: Mario Draghi has explicitly stated that EU regulations are killing innovation, suggesting that the legislative environment is pushing tech companies away. This has been echoed across various discussions on platforms like X, where users and commentators have noted the adverse effects of EU tech laws.
2. Start-ups and Stock Exchanges: There have been reports, like those mentioned in posts from X, about European stock exchanges raising alarms over start-ups choosing to move to Wall Street. This indicates a shift where emerging tech companies prefer the US due to a more favorable business and regulatory climate.
3. Tech Company Relocation Discussions: High-profile discussions and criticisms from within the EU, like those from Thierry Breton's policies being seen as hostile to tech companies, suggest that there's been an exodus or consideration thereof, due to which tech companies might look for more welcoming environments like the US.
4. Direct Quotes and Opinions from X: Various posts on X reflect a narrative where EU's stringent regulations, especially those around AI and digital services, are seen as self-defeating. For instance, discussions around the Digital Markets Act (DMA) and the Artificial Intelligence Act suggest these regulations might be too restrictive, prompting companies to consider relocating.
5. Corporate Taxation and Regulatory Reasons: Although less directly tied to tech-specific regulation, general corporate taxation and regulatory burdens have historically led companies to reconsider their geographical base. While not exclusively a 2024 phenomenon, this continues to factor into why tech companies might prefer locations outside the EU.
These examples are drawn from public sentiment and statements rather than an exhaustive list of companies that have moved out. The discussion largely revolves around the regulatory environment being less conducive to tech innovation and business growth, prompting a rethink of where tech companies choose to base their operations. However, for specific names of companies or more detailed case studies, further investigation or corporate announcements would be necessary.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elo Scores by AI Company that's how it evolved
| Company | Economic Area |
|----------------|------------------------|
| OpenAI | United States |
| Google | United States |
| xAI | United States |
| Anthropic | United States |
| Meta | United States |
| Mistral | European Union (France)|
| DeepSeek | China |
| O1 AI | United States |
----------
World's top 20 companies by generative AI patents in 2023:
1.🇨🇳 Tencent: 2,074
2.🇨🇳 Ping An Insurance: 1,564
3.🇨🇳 Baidu: 1,234
4.🇺🇸 IBM: 601
5.🇨🇳 Alibaba Group: 571
6.🇰🇷 Samsung: 468
7.🇺🇸 Google: 443
8.🇨🇳 ByteDance: 418
9.🇨🇳 BBK Electronics: 377
10.🇺🇸 Microsoft: 377
11.🇨🇳 NetEase: 337
12.🇯🇵 NTT: 330
13.🇨🇳 Huawei: 328
14.🇨🇳 China Mobile: 300
15.🇨🇳 State Grid: 291
16.🇺🇸 Adobe: 257
17.🇯🇵 Sony Group: 218
18.🇩🇪 Siemens: 208
19.🇨🇳 Ant Group: 202
20.🇨🇳 ICBC: 191
----------
Here's a brief overview of notable Generative Video AI companies along with their economic areas:
| Company | Economic Area |
|----------------------|--------------------------------------------|
| Synthesia | Global, focus in Europe & North America |
| Runway (RunwayML) | New York City, USA |
| Stability AI | London, UK, with global operations |
| Meta | Menlo Park, California, USA |
| Adobe | San Jose, California, USA |
| Anthropic | San Francisco, California, USA |
| Google (DeepMind) | Mountain View, California, USA |
| Microsoft | Redmond, Washington, USA |
| Amazon (AWS) | Seattle, Washington, USA |
| Cohere | Toronto, Canada, with global reach |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként mókás, hogy ez a hír itt van, de az iOS 18 (iPadOS, TvOS és 15.0 MacOS, 11.0 WatchOS) nem fért bele, pedig az egyik utolsó igazi Unix egy új major verziói.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, tegyuk fel, 10% buntetes, de mibol? Teljes Apple worldwide bevetel? Vagy EU leanyceg bevetel? Vagy csak a telefon eladas? Elvegre a fel millas Apple Pro Display XDR állványbol befolyo penzhez mi koze az iOS -nak?
Az Apple helyeben csinalnek egy diviziot ami az iOS/iPhone ertekesitest vegzi, igy a bunti ezt erinti majd. Persze elotte a benne levo penz valahogy elveszti a buntetheto jelleget.
Vannak jogaszai, ugyvedei az Applenak? Akkor ez nem technikai problema.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem értek a gyémántokhoz."
Viszont azt sem értem, hogy miért kötelez egy céget bárki is arra, hogy változtasson az irányelvein? Értem én, hogy elvileg a fogyasztók érdekében, de ha egy fogyasztónak nem tetszik az adott technológiai cég irányelve, akkor egyszerűen nem veszi meg a termékét. Hát de nem? De. Én például azért bízom meg az Apple cuccokban már legalább 13 éve, mert nem az a cél, hogy mindennel is kompatibilisek legyenek, kevésbé tudják szétcseszni mindenféle megbízhatatlan bővítménnyel. Ezért tértem át windowsról és desktop linuxról anno és nem is volt azóta fejfájásom.
De, "Nem értek a gyémántokhoz."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma azzal amit mondasz az, hogy nem is minden céget köteleznek erre, hanem azokat akik jelentős piaci erővel rendelkeznek és _ezzel a fölénnyel_ visszaélnek.
Ez egy értelmes, versenyt segítő intézkedés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha a jelentős piaci erővel rendelkező szereplő termékével nem vagyok megelégedve ilyen-olyan okból (akár csak mert nem kompatibilis más gyártók termékeivel, vagy más gyártók termékei nem kompatibilisek vele), akkor megveszem más nagy piaci erővel rendelkező szereplő termékét. Nem véletlenül használom az apple cuccait. Egyszerűen csak nem szeretném, hogy olyan megbízhatatlan legyen, mint a többi. Lehet, hogy megveszem a sokadik osztályú kínai gyártó valamilyen cuccát és azt várom, hogy az iOS-es eszközömmel működjön, mert rá van írva, hogy kompatibilis az iOS-el, aztán kiderül, hogy kalap kakát sem ér........... addig, míg ezt a marhaságot nem erőltetik rá az Apple-re, addig nagyobb magabiztossággal tudom megvenni az adott eszközt, mert már a vásárláskor nyugodt vagyok, hogy kifogástalanul fog működni minden.
Van pl. egy Decathlon-os aktivitásmérőm (mert olcsó), de hol szinkronizál az iOS-es alkalmazásával, hol nem, hol jelzi ha hívásom vagy üzenetem jön, hol nem; van egy Decathlon-os alkalmazással kompatibilis szobabringám, amit hol megtalál az alkalmazás a bluetoot-on keresztül, hol pedig negyed órát kell könyörögni neki...... szóval ha ezt a "mindent-mindennel-is-kompatibisnek-akaró" mentalitást rá akarják erőltetni egy nem véletlenül zárt szemléletet képviselő cégre, akkor az iOS-ből lesz egy windows-szintű megbízhatósági faktorral rendelkező rendszer. Ha erre vágynék, akkor vennék olcsóbban androidos cuccokat vagy visszatérnék a windows-ra.
A Google TV okosítóm például androidos, de mivel nem munkaeszközöm, ezért kevésbé érdekel, hogy mennyire jól működik. De mivel tudom, hogy a Google csinálja a hardvert és a rendszert is ő reszeli rá, ezért még mindig jobban megbízok benne, mint más hasonló termékben. Az Apple-ben is azért bízom meg, mert ők tervezik a konfigurációt és a rendszert is rá és nincsen másra mutogatás, hogy most miért is nem működik a dolog.
Szóval azért nem értem, hogy mire az EU-s hiszti, mert senki sem kötelezi az embereket, hogy csak iPhone-t vehetnek. Ráadásul kevesebbeknek is van/lesz az ára miatt, mint az android-os telefont vásárlóknak, szóval ezért sem értem a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha a jelentős piaci erővel rendelkező szereplő termékével nem vagyok megelégedve ilyen-olyan okból (akár csak mert nem kompatibilis más gyártók termékeivel, vagy más gyártók termékei nem kompatibilisek vele), akkor megveszem más nagy piaci erővel rendelkező szereplő termékét
Na ez a baj. Eddig nem jutottál el a feldolgozásban. Ne aggódj, nem vagy ezzel egyedül. Esélyed sincs hogy megismerj más termékeket mert nem tudnak versenyezni. Szerinted ez így van jól. Csak ugye attól ha valaki nem szereti a sóskát elfogadjuk, hogy nem kér, de ne magyarázzon arról hogy rossz az íze, ha még nem kóstolta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj, billy, már megint hülye vagy.
Szokásod szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két külön pályán folyik ez a vita már egy ideje itt ebben a topikban (is), és folyamatosan hangzanak el a valójában nem releváns érvek.
Ha az Apple-t kötelezik a nyitásra, hogy más is gyárthasson terméket az ökosziszémájába, azzal a kizárólag az Apple-ben hívőket nem kötelezik arra, hogy meg is vegye azt a harmadik féltől származó valamit.
Te, mint Apple hívő, továbbra is vásárolhatsz kizárólag Apple gyártmányú termékeket, szoftvereket, és az Apple annyira csiszolja össze amennyire csak akarja/tudja ezeket. Az Apple-hívők érdeke semmiben nem sérül.
Mindenki más meg, aki nem ragaszkodik ehhez ennyire, kipróbálhatja, hogy a más által, az Apple rendszeréhez gyártott termék jó-e neki. Majd azok a gyártók, akik sok szart gyártanak, kiesnek a piacról, akik meg jót gyártanak, megtalálják a helyüket. Egy ilyen intézkedéssel kizárólag az Apple-nek lesz rosszabb, mert lesz még egy terület, ahol nem lesz teljhatalmú úr, és nem szed annyi pénzt, amennyit nem szégyell.
A legtöbb Apple fanboy meg azt fújja ezekre a hírekre, hogy az Android ökoszisztéma milyen szar, mert a sok-sok gyártó össze-vissza termékei milyen rosszak. De ez hol releváns akkor, amikor - aki szeretné - továbbra is vásárolhat Apple-only módon...
P.s.: ráadásul akik annyira nagyon az Apple mellett kardoskodnak, akár "vérre menően", az pénzt kap ezért? Merthogy más értelmes indokot nem látok ilyen szinten elkötelezettnek lenni az egyik leg-profitéhesebb cég irányába...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégegyszer: Ki, vagy mi fogja nekem garantálni, hogy az a harmadik féltől származó cucc, amire rá van írva, hogy "For iOS" és aztán amit meg is veszek, az hibátlanul is fog működni. Megmondom: senki. És a pénzedet sem kapot vissza, ami lehet, hogy pont hiányoznak abból az összegből, amiből kell majd venned egy másikat, ami valóban, az apple által is elismerten kompatibilis. Ez egy szűrő, hogy még véletlenül se vegyek sz@rt. Én inkább költök egyszer többet valamire, csak megbízható munkaeszközöm legyen, mint többször egy olyanra, amire nincsen semmilyen garancia. Ha nem működik így jártál. Emiatt nyergeltem át 20 év után PC-ről, mert annak is pont ugyanez a rákfenéje, hogy mindenkitől megvehetsz mindent és utána csak magadat hibáztathatod, ha át lettél verve. És leírtam fentebb, példákkal alátámasztva, hogy mi is a problémám. Én csak tapasztalatból írok, a legtöbbekkel ellentétben. Ugyanez a bajom a Google Play és más áruházakkal is. Az Apple Store-ból megvett cuccnál meg nem kell aggódnom, hogy sz.r, mert azt már leellenőrizték helyettem mások.
Ha "Apple fanboy"-nak lenni azt jelenti, hogy vannak 10 év múlva is megbízható munkaeszközeim, és nem kell újat vennem egy jódarabig, vagy egy frissítés mikor vág alá egy határidős melónak, akkor igen, az vagyok.
Nekem a megbízhatóság a fontos, nem a márka. Amíg ezt nem látom más gyártótól, addig maradok neked "Apple fanboy".
Mindenki hozza hozzám az ilyen-olyan laptopjait, meg telefonjait, hogy mondjam már meg, hogy mi a baja....... azt szoktam válaszolni, hogy nincsen rajta az alma logó. Mert tényleg nincsenek problémáim már 2013 óta. Talán majd 2 év múlva lecserélem az akkor már 11 éves laptopomat újratelepítés nélkül, de nem biztos, lehet várok, míg lerohad. De lehet, hogy sosem jön az el. Eddig csak akkut kellett cserélnem benne.
Az EU meg az én nevemben ne kardoskodjon egy olyan dologban, amit pont én nem akarok. Ha valaki nem akar Apple cuccot venni, akkor nem veszi meg. Ennyi.
Nem azért váltottam Apple ökoszisztémára, hogy aztán az is nyílt legyen. De lehet perverz vagyok, viszont az idő a környezetemben eddigi tapasztalatok alapján engem igazolt.
Ha más meg játéknak tekinti a készülékét, azzal meg nem tudok mit kezdeni.
Amúgy meg PC-fronton a ThinkPad-ekben bízom meg, mert jó a támogatása és az együttműködés az oprendszerek gyártóival (gyűjtöm is T-szériát és hasznosítom), illetve asztali környezetben meg workstation osztályú konfigurációkban bízom meg, de azok árai is az egekben vannak, viszont azoknál sem kell félned, hogy akár tizenév múlva is cserben hagyna. Szóval ennyire vagyok "Apple fanboy".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újra leírom: senki sem kötelez, hogy vegyél bármi "for iOS" terméket, amit nem az Apple gyártott. Továbbra is veheted az Apple gyártmányút, ha Te abban bízol kizárólag. Nem tudsz véletlenül rosszat venni, mert az egyértelműen kiderül minden termékről, hogy eredeti Apple gyártmány, vagy csak kompatibilis azzal.
A "kötelező" nyitás arra vonatkozik, és annak az életét befolyásolja, aki venne nem-Apple gyártmányú kiegészítőt Apple eszközhöz, hátha bejön és nem szívja meg.
Vagy most azért megy a harcod, hogy mindenkit megvédj egy lehetséges buktától, és senki más se dönthessen úgy, hogy nem-Apple gyártmányt vesz?
Vagy kockázatosnak látod, hogy elcsábulsz az olcsóbb felé ha létezik - amit akár meg is szívhatsz ahogy írod-, így inkább ne is legyen olcsóbb kivitel, csak az eredeti?
Nem azért váltottam Apple ökoszisztémára, hogy aztán az is nyílt legyen. De lehet perverz vagyok, viszont az idő a környezetemben eddigi tapasztalatok alapján engem igazolt.
Komolyan azt gondolod, hogy azért jó az Apple mert, mert zárt? Ennek ellenére feltételezed róluk, hogy ha nyíltabbak lennének, akkor már szar lenne? Fura...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azt allitom, hogy nyiltnak lenni jelentos eroforrasba kerul es lassitja az innovaciot. Olyan dolog elkeszitesebe es tamogatasaba kell penzt es idot olnod, amire eddig nem volt szukseged. Az egysegsugaru purista a nyitassal elvesziti a zart platform elonyet, es az uj szisztemabol nem profital.
De szeretnem visszaforditani a felvetest: senki sem kotelez teged az amugy is altalad rossznak tartott iOS termekek vasarlasara. A mobilos piac kb. 75%-a nem Apple. Nem lehetne meghagyni az Apple jogat ahhoz, hogy hulye legyen?
Bar ahogy egy fentebbi hozzaszolasban mar emlitettem, az eredmenyjelzot figyelve, lehet, hogy nem ok mennek a forgalommal szemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es lassitja az innovaciot.
milyen innovációt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan azt gondolod, hogy azért jó az Apple mert, mert zárt? Ennek ellenére feltételezed róluk, hogy ha nyíltabbak lennének, akkor már szar lenne? Fura...
Nem, en azt mondom, hogy azert jo az Apple, mert ok tudjak jobban az uzleti/technologia modelljuknek az elonyeit kihasznalni, a hatranyait pedig kezelni, es ezt visszaigazolja a piac.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ki, vagy mi fogja nekem garantálni, hogy az a harmadik féltől származó cucc, amire rá van írva, hogy "For iOS" és aztán amit meg is veszek, az hibátlanul is fog működni.
Miért, most ki garantálja, hogy az Apple AirPods az hibátlanul fog működni? Senki. Soha, senki nem vállal ugyanis ilyen garanciát, még az Apple sem, mindenki tisztában van azzal, hogy a technológia az olyan, hogy lehetnek benne hibák.
Az egy másik mondat, hogy ha netalántán mégis történik valami hiba, akkor kicseréli/visszáruzza. Ezt vállalhatja egy 3rdparty gyártó is, neked meg nem sérül semmilyen jogod megintcsak.
> Mindenki hozza hozzám az ilyen-olyan laptopjait, meg telefonjait, hogy mondjam már meg, hogy mi a baja
Végtelen olyan történetet tudnék sorolni, ahol Alma logós cuccok fosták össze magukat, telefontól fülesen át laptopig. Az Apple se varázseszközöket gyárt, hanem elektronikai eszközöket, mára körülbelül hasonló hibarátával, mint egy márkásabb, közép-felsőkategóriás bármilyen másik gyártó termékei. Az, hogy neked 2013 óta nem volt vele semmi problémád, tök jó, csak ebből általánosítani olyan, mintha azt mondanád, hogy nálam zöld a fal, meg esetleg a barátaimnál is zöld a fal, tehát mindenki egy idióta, aki pirosra festi a falat otthon, és valószínűleg azért tart itt az ország, mert nem mindenhol zöld a fal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye nálad is zöld? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, egy-ket meresbol nem erdemes nagy kovetkezteteseket levonni, de mondjuk elvonulsz megnezni secondhand piacon az arakat, azt fogod latni, hogy az Apple cuccok meglepoen jol tartjak az ertekuket. Ebbol azert 1-2 altalanositas levonhato.
Probalok emlekeimben kutatni egyeb "közép-felsőkategóriás" gyartok utan, akiknek a termekei ugyanezt tudjak produkalni, dehat sajnos nem jut eszembe egy sem ;). Emlekszem anno sajat karomon kellett megtanulnom, amikor beszalltam az Apple notebook sztoriba. Egy high-end 3 eves Toshibat akartam elpasszolni, legtobb helyen a szemuket lesutve mertek csak megmondani, hogy az ujkori ar 10%-ert mernek csak bevenni. Ugyanez a deal Apple-falvan konnyen lehet, hogy 50% kornyeken megkottetne. A 3 eves M1-emet az uj ar 50-60%-ert vettek at.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most ennek a bizonytalan működésnek két oka lehet. Az egyik, hogy a nyílt API hiányában muszáj volt tákolni valamit, esetleg visszafejtett protokol alapján, ami nem sikerült tökéletesre. A másik, hogy a sufnituningolt aktivitásmérőt illetve annak firmware-ét gányul ratkák össze. (vagy akár mindkettő) Az előbbi esetben segíthet az API nyílttá tétele, vagyis megadhatja az esélyt azoknak, akik normálisan össze tudnak rakni egy eszközt hw és sw szempontból egyaránt. A második esetre nincs megoldás, azon kívül, hogy nem veszed meg. Ez utóbbit viszont meg tudod tenni akár nyílt az APi, akár nem.
Szóval felhasználóként nem igazán vesztesz a nyílt API-val semmit, nyerni esetleg nyerhetsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az apple a 25% iphone reszesedesevel mar jelentosnek szamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy en nem is a "jelentost", hanem a "megkerulhetetlent" tartom indokoltnak szabalyhozasra. Pl. hogy muszaj egy macOS-en alairni egy iOS appot. Ha ebbe kotott volna bele az EU, egy szavam nem lenne pl. Ehhez mar eleg az a 25%, igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint az androidos szavazok kedveert korlatoznak engem abban, hogy milyen funkciokat hasznalhatok a megvasarolt keszulekemen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Seki nem korlátoz semmiben. Sőt, pont többlet lehetőséget kapsz, mert használhatsz iPhone-t mondjuk Samsung earpod-dal. És vica-versa. De attól te még nyugodtan vehetsz Apple AirPods-t meg Magic Mouse-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Seki nem korlátoz semmiben
https://www.euractiv.com/section/digital/news/apple-halts-rollout-of-fe…
pont többlet lehetőséget kapsz, mert használhatsz iPhone-t mondjuk Samsung earpod-dal
Eddig is hasznalhattam, nem errol volt szo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
European Digital Markets Act (DMA)
Az Apple saját oldala szerint az EU DMA egy 2019-es és 2020-as szabályozás kiterjesztése, mely 2022-ben lépett életbe, és az EU 2023.09.09-án sorolta az Apple-t kapüőrnek, melyekre vonatkozik a szabályozás. Az Apple 2024.01.25-én bejelentette, hogy a releváns rendszereiben és szolgáltatásaiban bevezeti a szükséges változásokat a DMA-nak való megfelelés miatt.
Erre a 2024.07.21-es bejelentésükben arra hivatkoznak, hogy azért nem jelennek meg az új funkciók az EU-ban, mert a DMA...
Mellesleg a sokat szidott, katasztrófálisan szar Android ökoszisztémában ezek a jelenleg a DMA miatt az EU-ban kihagyott szolgáltatások (3-ból kettő legalábbis) benne van vagy 10 éve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fülhallgató jellemzően szabványos BT, az egér is. Nekem egy régi Sony fülhallgató van az iPhone-hoz, semmi kompatibilitási probléma nincs, ahogy a Logitech trackball és billentyűzet is gond nélkül megy a Mac Minivel. Szóval ezek miatt felesleges cirkuszolni, itt - gondolom - elsősorban a Watch interface játszhat, illetve a Mac-iPhone-iPad együttműködéshez felhasznált funkciók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egész pontosan hol és hogyan valósul meg a Te korlátozásod akkor, mikor _bővíteni_ kell a választási lehetőségek számát valahol? Tehát a jelenlegi 1-nél nagybb számú lehetőségből választhatsz majd - ha akarsz. Ez miképpen válik korlátozássá?
Arról nincs szó ebben az ügyben, hogy a 3rd party gyártók beengedésével párhuzamosan kezdődően az Apple nem gyárthat ilyen eszközöket és az eddigi vevői nem vehetnek Apple gyártmányt aztán...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egész pontosan hol és hogyan valósul meg a Te korlátozásod akkor, mikor _bővíteni_ kell a választási lehetőségek számát valahol?
Nezzuk a merleget, az EU-s szabalyozasok miatt:
- Nincs
- iPhone Mirroring
- SharePlay
- Apple Intelligence
- Van
- Takolmany 3rd party NFC fizeto app
Ha igy bovulnek a szolgaltatasok, inkabb kimegyek wizzairrel Londonba telefont venni. Igy legalabb adunk a kornyezetnek is egy sallert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Phone Mirroring és SharePlay hiányát 10 éve kellett volna az Apple és nem most az EU szemére hánynod. Azóta adósok vele más platformhoz képest.
Az Apple Intelligence-hez meg valószínű csak jó kifogás a DMA, leginkább valami adatvédelmi vagy kapacitásbeli dolog lehet a valós késlekedés oka, mert ugye AI alapú szolgáltatás, amiről tudjuk, hogy nem szív fel minden létező adatot és nem használ el minden erőforrást. Az iPhone 16 bejelentésekor azt mondták, hogy majd valamikor később, a majdani szoftver verziókba kerülnek be az AI funkciók mindenhol a világon (nem csak az EU-ban). Mi változott ezen a téren egy bő hét alatt?
Egyébként miért az EU-n kéred számon? Miért nem az Apple-ön, hogy nem képesek megfelelni a szabályozásoknak éves átfutással sem, és így késleltetik a vevők felé a szolgáltatásokat? Ugye az iPhone 15 jött ki, amikor bekerültek hivatalosan a DMA alá, eltelt egy év, kijött az iPhone 16, hozzá új iOS 18, és az új telefon fejlesztése, meg az új OS fejlesztése belefért egy évbe, de a DMA-megfelelőre fejlesztés meg már nem. Hát persze.
De valóban, az lenne a jó, ha az Apple-nek soha senki semmit nem szabályozna, és az csinálnának, amit akarnak. Biztosan a _vevők érdekeit_ szem előtt tartva történne minden fejlesztés, bejelentés, szolgáltatás elérés, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De valóban, az lenne a jó, ha az Apple-nek soha senki semmit nem szabályozna, és az csinálnának, amit akarnak.
Nem mondott senki olyat, hogy ne legyen semmi szabalyozva. Ez igy komolytalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj egy szabályozást, ami az Apple kedvelők szerint _is_ hasznos volt, és az Apple nem magától csinálta, hanem muszájból, a szabályozás miatt.
Szerintem eddig minden, az Apple-t valami változtatásra kényszerítő szabályozás az Apple kedvelők szerint szar, és a kedvelt gyártójuk/platformjuk ellen szól, nem a fejlődés, a verseny és főleg a fogyasztók nevében. Legalábbis én nem emléxem ettől eltérő esetre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azért lehet mert rosszul tartod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj egy szabályozást, ami az Apple kedvelők szerint _is_ hasznos volt
Nekem a GDPR a kedvencem, bar inkabb kozepesen elegedett usernek mondanam magam, mint Apple kedvelonek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GDPR meg a cooki consent szabalyozas gyakrolatilag kinyirta a kedvenc Safari preview feature-omet. :( Meg a GDPR-ert azert haragszom, mert a polgari karosultnak SEMMILYEN karteritesrol nem rendelkezik SPECIFIKUSAN. Csak az allamnak befizetendo buntirol. Azota is. :(
Nekem amugy az USB-C eroltetese volt az, ahol kivetelesen a "tulszabalyozok" (nem csak EU, Svajc volt az elso) es nem az Apple melle alltam. Rossz volt nezni, hogy Hevi-felek is bekajaltak a wireless chargingos meg "ujabb port nelkul nincs innovacio"-s gaslightingot az Apple-tol. :( (Hint: ha akkora innovacio egy mas alaku port, lehet ket portot is rakni egy telefonra, az Apple meg hazudott)
De ha a fizikai SIM kartyat kenyszeritenek ki szabalyozassal (szerencsere tovabbra is csak US modellekbol hagytak le) azzal is egyetertenek, de akkor evone fejezne le, willy meg forgatna hirtelen egy koponyeget, mert szerinte is az eSIM a kiraly.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GDPR meg a cooki consent
Na, azert a ketto nem ugyanaz.
Meg a GDPR-ert azert haragszom, mert a polgari karosultnak SEMMILYEN karteritesrol nem rendelkezik SPECIFIKUSAN
Ezzel egyetertek, viszont a GDPR olyan municiot adott az egyszeru jobbagynak a gennyes corporate adatkezelesi szokasok ellen, ami elotte nem volt, es az EU-n kivul meg most sincs nagyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A full esim-el nekem annyi bajom van, hogy sok helyen ez még vagy nincs normálisan implementálva (szolgáltató/nemzeti szabályozás) és ezzel sok visszaélés történhet. De a nap végén úgyis itt fogunk tartani, minden telefonnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A weboldal preview-anak milyen adatvedelmi relevanciaja van? Biztos, hogy a szabalyozas nyirta ki, nem az AAPL hisztizett be?
A GDPR-os bunti szerintem azert lett ilyenre megalkotva, mert vannak paran, akik megprobalnanak minden ceget feljelenteni, es ebbol elni. Ugy, hogy nem kapnak erte semmit, nem teszik. Igy is van egy-ket ilyen perlekedesi tebolyult, de az EU-ban van olyan orszag, ahol ennek komoly penzugyi kovetkezmenye lenne, mert nem a pervesztes fizet.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasznalhatatlan lett, mert a preview helyett cookie consentet latsz. Magat a feature-t az Apple erintetlenul megtartotta, csak a weboldalak atalakultak, igy nem hasznos tobbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez inkabb tunik PEBKAC-nak az oldalak keszitoinek oldalarol, mint az EU hibajanak. Ha az also csikbeli cookie consent (ami egyebkent nem is lenne kotelezo, ha nem kovetnek a felhasznaloikat) kitakarja a teljes oldalt, ott valami nem oke.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letezik olyan Apple vasarlo akinek erre igenye van?
Megvesz egy iPhone-t meregdaragan es vele valami full gagyi fos Xiaomi fulest akar hasznalni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltehetőleg simán működne vele, én egy Sony fülest használok (régebben megvolt, mint az iPhone), problémamentesen működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg tokot is vesznek ra az egyeuros boltbol, ha arrol van szo. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy erted, hogy ha megvesznek egy kinai telefont, akkor ahhoz kinai fulest mar nem vehetnek, kulonben besargulnanak?
Egyebkent az en telefonom is kinai, viszont egy Sennheiserrel hasznalom.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni