Yettel VoWifi

Fórumok

Sziasztok,
legutóbbi iOS upgrade (?) óta megjelenent az iPhone miniben egy új opció: wifi calling
utána néztem, és a Yettel-nél elérhető immár publikusan a VoWifi szolgáltatás egy 1744-re küldött aktiváló SMS után.

A tesztek is sikeresek: airplane módban, wifi bekapcsolása után csont nélkül ment a hívás indítás és fogadás is.
Mivel időnként döcögös a jelszint felénk - az internet meg elég jó - ezért ennek örülök.

Amit nem sikerült (eddig) megfejtenem: hogyan láthatom, h bekapcsolt 4G és Wifi esetén éppen melyiken megy a hívás?
Működik a 2 között a roaming? Ezt lehet force-olni?

Hozzászólások

Érdekes, ez pont az a szolgáltatás, amit nagy lelkesedés után inkább kikapcsoltam az összes telefonon, ami a házban aktívan tartózkodik.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Mert bár a házban kiváló wifi lefedettség van, de bizonyos helyeken (ahol egyébként minden más tökéletesen működik) telefonálás közben a másik fél folyton arról panaszkodott, hogy nem hall - kimarad a hang. Úgyhogy -mivel ez inkább a telekomnak fontos mintsem nekem -ezért inkább kiiktattam a picsába'.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ezzel nem értek egyet. Nekem nagyon jól jön. Én kifejezetten ezért is választottam anno a Telekomot mobil szolgáltatómnak. Rendszeresen vagyok olyan helyen ahol esélytelen a mobil térerő viszont stabil wifi van, a mobil pedig nem csak hogy a családdal könnyíti meg a kommunikációt de akár életet is menthet. Nálam tökéletesen működik amúgy, hogy a mobil hálózatot preferálja és csak backup legyen a wifi de fordítva is jó volt. One Plus 9 pro

Lehet még nincs aktiválva a szolgáltatás vagy másik SIM bekavar ha van. Nekem Telekomos SIM-el működik remekül, a mellette lévő Yettel SIM-en nekem se látszik pedig ma elküldtem én is az SMS-t a bekapcsoláshoz. Yettel support chat azt írta, hogy 72 óra is lehet az átfutás. Repülő mód ki/be még segíthet, nem próbáltam még.

Ha a VoLTE is be van kapcsolva akkor passz. Az látszik a telefon menüjében amúgy? Valahol mintha írták volna, hogy kell hozzá mobilnet előfizetés is. Hogy minek, azt nem tudom, de írtak ilyet a yettel.hu -n valahol. Pár napon belül kiderül nálam megjelenik e. Én ma küldtem az aktiváló SMS-t. Válasz még nem jött.

oneplusról nem tudok nyilatkozni, de samsungon semmi köze a menüpontnak ahhoz, hogy aktiváltad-e. A menüpont mindig is ott volt, még aktiv is volt (be volt kapcsolva) de nem csinált semmit, amig el nem küldtem az sms-t yettelnek. Utána kb fél órával elkezdett működni is, statusbarban látszódott, hogy vowifi-n van.

Kapcsolgassa a franc! Nekem még soha nem volt gondom vele, automatán kapcsol ki-be (illetve használja, vagy nem), csak ott és akkor, ha a WiFi-n keresztül jobb minőségűnek ítéli a kapcsolatot.

Az mindenképp jó benne, hogy olyan pincében, meg betonbunkerben is legalább elérhető a telefonom, ahol amúgy nem lenne térerő.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Egy ismerosomnel nincs rendes tererom. Egyedul akkor kapcsolom be, mikor nala vagyok. Mikor jovok el, lovom is ki.

Szerkesztve: 2024. 07. 01., h – 09:22

Nalam, ha VoWiFi-re all at a szifon, akkor a szolgaltato neve helyett az van, hogy "Wi-Fi Hang". Szerk: Nalam, Magyar Telekom a szolgaltato.

Szerkesztve: 2024. 07. 01., h – 09:25

Az a baj az egesszel, hogy visszalepes: ha bekapcsolod, visszamesz 20 evvel ezelottre a "setalos" telefonok koraba a mobiltelefonok elottre. Mert ha kimesz a range-bol, call drops. Nehogy azt hidd, hogy visszatalal 2G-re vagy LTE-re es folytatodik a hivas. Eselytelen. Pedig a szabvany resze lenne, hogy ennek is kene mukodnie.

A a baj, hogy nem nyersz vele semmit, nem lesz ingyenes a hívás attól, hogy a saját wifidet használod vonalnak, és mivel hibalehetőség (pontosabban a hibakezelés hiánya) van kódolva ebbe a szolgáltatásba, nem látni értelmét a használatának.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A youtube, skype, spotify, stb (nem tudom milyen előfizetésed van..) is megmondod, hogy márpedig adjanak netet a szolgáltatásukhoz, mert te aztán nem fogod a sajátodat használni (ami amúgy gondolom korlátlan, és ugyanannyit fizetsz akkor is ha használod, meg akkor is ha nem)? Meg esetleg még az áramot is a modemhez?

"Sose a gép a hülye."

Kicsinyes vagy.
Az Internet előfizetést nem a telefonálás miatt fizeted; e nélkül is fizetnéd. És ettől nem fizetsz érte többet.
Cserébe tudsz telefonálni ott, ahol van wifi, de

  • nincs vagy gyenge a lefedettség
  • neked épp nem jut a véges cellakapacitásból (mondjuk tömegrendezvény van épp a cellában vagy ilyesmi)

+ sok. Ráadásul én még emlékszem, amikor femtocellákat próbáltak a cégre sózni. Most meg sima wifi-vel megy otthon is a pincében, nem kell űrtechnika milliós áron, csak simán megy. Én nem mennék már olyan szolgáltatóhoz, ahol nincs VoWifi.

Szerintem azért, mert nem akarnak magukra húzni felesleges supportot.

Egységsugarú user jön valami random Temuról vásárolt kínai telefonnal, és felhívja az ügyfélszolgálatot, hogy nem megy a VoWifi, akkor le lehet szépen zárni a hibajegyet azzal, hogy a készülék nem támogatott. Franc se akarja nyomozgatni, hogy nevenincs telefonok random szoftverével miért nem megy a VoWIFI.

Amit meg ők forgalmaznak, arra adnak támogatást. Amit nem, arra meg nem. Nem olyan bonyolult ez.

De ez le is van írva az általad linkelt oldalon:

Az egyes gyártók folyamatosan új készüléktípusokkal és szoftververziókkal jelennek meg, melyek esetén mind több és több készülékkel lehet használni a VoWiFi-t.
Ugyanakkor a készülékoldali VoWiFi képességekre Yettel oldalon nem tudunk garanciát vállalni, különösen igaz ez az általunk nem forgalmazott típusok esetén.

A Yettel forgalmazta ezt a készüléktípust? Ha nem, ezt neked kell lenyomoznod, a Yettel nem fog ebben neked segíteni, ez a te problémád.

 

Ezek közül minden teljesül?

  • Hang alapú Yettel előfizetés
  • VoWIFI képes készülék
  • Megfelelő szoftver verzió
  • 4G képes SIM kártya aktív internet szolgáltatással
  • Megrendelt VoWIFI szolgáltatás
  • Aktív WIFI kapcsolat, melyen elérhető a nyilvános Internet

Az Internet kapcsolatnál ez fontos:

WiFi AP-on vagy tűzfalon (ha van) engedélyezni kell az IPSec miatt az UDP 500 és 4500 -as portot. Illetve szükséges az „IPSEC passthrough” beállítása (ilyenkor az a portokat is felengedi).

Annyit sikerült kideríteni, hogy az OxygenOS 14-re való frissítéskor régebbi OnePlus-okról is eltűnt az opció (OnePlus 12-n alapból OxygenOS 14 van).
Minden olyan, mint itt: https://www.androidpolice.com/oneplus-enable-wifi-calling-tutorial/
Kivéve, hogy a "Wi-Fi Calling" opció teljesen hiányzik. (Tehát nem az van, hogy bekapcsolom, csak nem megy, hanem maga a bekapcsolási lehetőség sincs ott.)

Mi lehet az oka, hogy főverzió frissítéskor (aka. Android 14-re váltáskor) van egy ilyen regresszió, hogy a VoWIFI-t full letiltják?
(Obskúrus APK mókolásokkal állítólag valakinek sikerült visszakapcsolni, de ezt inkább most kihagynám.)

Hát már jó régen volt, de pl. iPhone-on nem jelent meg addig az opció, amíg a szolgáltatónál nem volt bekapcsolva a funkció. Ráadásul miért vennék ki az OS-ből támogatást?

Ha telefongyártó tényleg kipakol szolgáltatókat egy OS frissítésnél, akkor azt nem szabad megvenni.

Nem tudom, mi történt pontosan. Régebbi telókkal többen panaszkodtak, hogy eltűnt az opció, amikor frissült az fw 14-esre.
Szolgáltatónál a VoWIFI elvileg engedélyezve van (jött róla visszaigazoló üzenet és mutatja a profilomban is).
VoLTE gond nélkül megy.

Nem tudom, mi van pontosan, miért tűnt el a menüből. Mert mások meg posztolnak olyan jutub videót, ahol megvan a menüpont a OnePlus 12-esükben. Ezért gondoltam, hogy esetleg carrier-függő összetevője is lehet a képletnek. Így végül nem is tudom, ki a ludas. A szolgáltatók is sokszor nagy faszok.
A menü más pontjain megtalálni a VoWIFI illetve WiFi-Calling related menüpontokat (pl. hogy jelezze-e a status bar-on).

A második SIM-en nincs engedélyezve a VoWIFI szolgáltatás. Ennek a SIM-nek a letiltása után se változott a helyzet (nem tudom, ezen múlik-e egyáltalán). Ez is Pannon GSM-es SIM.

Egyébként nagyon szeretem a OnePlus 12-t. S24(Ultra) volt a másik jelölt, végül ezt vettem. Újra megvenném. Bár valószínűleg a Samsung sem okozott volna csalódást.

Nem oneplus, de van ilyen, "normalis helyeken" dialer "koddal" kapcsolgathato, utana mar nem foglalkozik a telo azzal, benne van-e a carrier a telo altal ismert listaban (volte detto ugyanez):
https://xiaomi.eu/community/attachments/img_20200710_112231-jpg.39131/
Siman el tudom kepzelni, hogy ezt szetcsesztek az oxygenOS-ben. Vagy csak kimaradt a "feluletre kivezetes". Onnantol viszont nem sok marad, mint root-kent megszerkesztgetni a konfigokat.

OnePlus-nál ez régen úgy ment, hogy *#800# dialer kóddal elindítottad a szervizalkalmazást (LogKit a neve asszem), amiben tudtad a feature-öket ki/be kapcsolgatni (function switch). Az új telókból azonban kiszedték a function switch menüt, már csak bugreport-ra jó. Ezért vissza szokták tenni a régi APK-t, és azzal aktiválni. Ezt az untrusted helyről származó APK telepítést viszont inkább kihagynám.

Látod, ezért nem támogatja a Yettel a random másoktól vett telefonokat. Nincs nekik erőforrásuk arra, hogy minden piacon vehető készülék minden szoftververziójának problémáját ismerjék.

Ez bizony user error, a te feladatod megoldani, vedd fel a kapcsolatot a OnePlus terméktámogatásával, biztosan szívesen segítenek neked.

Ha más OnePlus készülékeken is a 14-es update elérhetetlenné tette az előtte még létező WiFi callingot, akkor az bizony nem szolgáltatói whitelist, hanem telefon oldali szoftveres probléma Android 14-es OnePlus ROM-mal.

Tudtommal a Yettelnél nincs is whitelist erre, bármelyik készülék, ami VoWIFI képes készülékoldalról, és megvan hozzá a weboldalukon leírt műszaki feltétel (IPSec portok nyitva, hang előfizetés, megfelelő SIM kártya stb.)

És a Yettel a készülékoldali problémákra nem ad támogatást 3rd party készülékek esetén:

Ugyanakkor a készülékoldali VoWiFi képességekre Yettel oldalon nem tudunk garanciát vállalni, különösen igaz ez az általunk nem forgalmazott típusok esetén.

Nem is akarok tőlük támogatást kapni, ez a része és ennek filozófiai háttere nem érdekel.

Most, hogy írod, viszont egy SIM kártya cserét megpróbálok. 5-6 éves a SIM-em, akkor a 4G miatt kellett cserélni (emlékszem, még eredeti Pannon GSM-es SIM-et adtam le, persze azóta nano-ra levágva).

Valójában nem tudom, mi a probléma, illetve hogy van-e whitelist. Egyelőre csak spekulálok. Mivel sok helyen írják, hogy a carrier check disable megoldotta, ezért merült fel bennem.

A carrier check disable az telefon oldali dolog (a telefon ellenőrzi, hogy a szolgáltató, amihez csatlakozol, az az ő saját whitelistjében benne van-e), azaz magában a OnePlusban van a probléma ilyenkor, és nem a Yettelnél.
Ahogy a VoLTE esetén is, itt is a szolgátlató megfelelő profiljának telepítve kell lennie a telefonodra, anélkül nincs meg ez a szolgáltatás.

És ha mondjuk nem magyar piacra kiadott OnePlust vettél, akkor valószínűleg hiányzik a magyar szolgáltatók profilja a telefonon. Eleve EU ROM-od van?

Sok helyen -ahol akadozik beltéren a mobilhálózat- van rendesen működő internet és wifi. Sokkal kényelmesebb benyomni a wifi-call gombot, mint kimenni a házból :-)

Én is úgy emlékeztem, h anno Digi-nél működött az automatikus váltás a GSM/Wifi hálózat között - de erre rákérdezek ottani ismerősnél aki ezt szerelte.

Tapasztalatom alapján a mobilhálózat használata sokkal hibatűrőbb mint amit vowifi-n tud az átvitel, de kinek hogy megy, úgy döntsön a használata mellett, vagy ellen... Nekem VoIP qos ellenére is zsinórban előfordult a túloldali hangkimaradás, többféle telefonnal, ugyanazon a helyen, ahol egyébként teljes wifi térerő volt, nyilván valami zavar, de kizárólag a vowifi esetében volt hiba, egyéb VoIP szolgáltatás esetében nem jelentkezett.. nem akartam megfejteni.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ez azoknak van, akiknek nincs választásuk és azoknak baromi jó. Nálunk van egy szuterén iroda, használhatatlan az összes szolgáltató. Az ott dolgozó emberünknek korábban fel kellett rohannia a földszintre, ha bejövő hivása volt, vagy ha ő akart hivni valakit. (annyi térerő van, hogy csörög a mobil, de egyetlen hang se jön át rajta)

Mióta vowifi van, semmi problémája. És nem, szuterén, föld alatti helységekbe nem fog és nem is kötelezhető fejleszteni a szolgáltató, hogy normális térerő legyen. (és ennek örüljünk, mert ha nem igy lenne, akkor mindenki fizethetne tripla dijat, mert annyiba kerülne lefedje ezeket a területeket)

konkrétan írja, hogy:

  • A segélyhívó szolgáltatás (112) a VoWIFI szolgáltatáson keresztül nem elérhető, az a jelenlegi módon, az elérhető magyar mobiltelefon-hálózatokon keresztül lehetséges.

segélyhívás ugye bármely hálózaton ki fog tudni menni (amennyiben van elérhető)

Mondjuk, ha a saját céges telephelyed egy betonbunker, akkor valóban csesztetheted a szolgáltatót.

Másrészről: amúgy, ki használja még jelentős mennyiségű hanghívásra a telefont?

Harmadrészt: cseszheted az alternatív hangszolgáltatásokat, ha éppen azon a mobilszámodon próbálnak elérni, amin épp nincs térerő a pincében.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Persze, szerintem legtöbben így vagyunk ezzel, ezért nem értem azokat, akik képesek azon hőbörögni, hogy "fizetek a szolgáltatónak, aztán a saját wifi-men telefonálgatok. akkor van jobb netes hangszolgáltatás is"

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

azért senki nem fog hálózatot fejleszteni, hogy neked a pincédben legyen lefedettséged. Azért sem fognak -az esetek többségében- infrát fejleszteni, hogy 3-5-10 munkatárs a konténerirodában jobb lefedettséggel tudjon dolgozni.

Egy ilyen fixen telepített mobil erősítő nem két fillér - értsd: 10 munkatárs a havi 6000Ft alapdíjából nem fizeti ki ezt a kütyüt 12 (de lehet h 24) hó alatt sem.