Fórumok
Sziasztok,
legutóbbi iOS upgrade (?) óta megjelenent az iPhone miniben egy új opció: wifi calling
utána néztem, és a Yettel-nél elérhető immár publikusan a VoWifi szolgáltatás egy 1744-re küldött aktiváló SMS után.
A tesztek is sikeresek: airplane módban, wifi bekapcsolása után csont nélkül ment a hívás indítás és fogadás is.
Mivel időnként döcögös a jelszint felénk - az internet meg elég jó - ezért ennek örülök.
Amit nem sikerült (eddig) megfejtenem: hogyan láthatom, h bekapcsolt 4G és Wifi esetén éppen melyiken megy a hívás?
Működik a 2 között a roaming? Ezt lehet force-olni?
Hozzászólások
Érdekes, ez pont az a szolgáltatás, amit nagy lelkesedés után inkább kikapcsoltam az összes telefonon, ami a házban aktívan tartózkodik.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
miért?
Mert bár a házban kiváló wifi lefedettség van, de bizonyos helyeken (ahol egyébként minden más tökéletesen működik) telefonálás közben a másik fél folyton arról panaszkodott, hogy nem hall - kimarad a hang. Úgyhogy -mivel ez inkább a telekomnak fontos mintsem nekem -ezért inkább kiiktattam a picsába'.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
+1, néha darabos volt, és elvből is kikapcsoltam.
echo crash > /dev/kmem
Ezzel nem értek egyet. Nekem nagyon jól jön. Én kifejezetten ezért is választottam anno a Telekomot mobil szolgáltatómnak. Rendszeresen vagyok olyan helyen ahol esélytelen a mobil térerő viszont stabil wifi van, a mobil pedig nem csak hogy a családdal könnyíti meg a kommunikációt de akár életet is menthet. Nálam tökéletesen működik amúgy, hogy a mobil hálózatot preferálja és csak backup legyen a wifi de fordítva is jó volt. One Plus 9 pro
Nyilván jó, ha éppen jól működik. Nekem viszont nem működik jól, úgyhogy én nem használom.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
OnePlus 12 menüjében nem találom ezt az opciót. Mi lehet az oka?
(Pannon GSM, SMS-ben aktiváltam a szolgáltatást.)
Lehet még nincs aktiválva a szolgáltatás vagy másik SIM bekavar ha van. Nekem Telekomos SIM-el működik remekül, a mellette lévő Yettel SIM-en nekem se látszik pedig ma elküldtem én is az SMS-t a bekapcsoláshoz. Yettel support chat azt írta, hogy 72 óra is lehet az átfutás. Repülő mód ki/be még segíthet, nem próbáltam még.
Az aktiválás hetekkel ezelőtt megtörtént. Jött róla visszaigazoló SMS, és a profilomban is azt mutatja, hogy be van kapcsolva.
Azóta már a teló is újra lett indítva.
Két Pannon GSM-es SIM van benne, a VoWIFI-t az egyikre aktiváltam.
Ha a VoLTE is be van kapcsolva akkor passz. Az látszik a telefon menüjében amúgy? Valahol mintha írták volna, hogy kell hozzá mobilnet előfizetés is. Hogy minek, azt nem tudom, de írtak ilyet a yettel.hu -n valahol. Pár napon belül kiderül nálam megjelenik e. Én ma küldtem az aktiváló SMS-t. Válasz még nem jött.
VoLTE megy. Az ügyfélszolgálat szerint alapból aktiválva van, és valóban: tudok netezni hívás közben, meg a call log-ban is látszik a kis ikon a hívások mellett.
oneplusról nem tudok nyilatkozni, de samsungon semmi köze a menüpontnak ahhoz, hogy aktiváltad-e. A menüpont mindig is ott volt, még aktiv is volt (be volt kapcsolva) de nem csinált semmit, amig el nem küldtem az sms-t yettelnek. Utána kb fél órával elkezdett működni is, statusbarban látszódott, hogy vowifi-n van.
VoWIFI menüpont nekem meg se jelenik. Felettébb érdekes, hogy régebbi OnePlus-okról látok screenshot-ot, hogy ott van, a legújabb 12-esben meg nem találom.
Azt nem tudom, hogy a két SIM-hez lehet-e köze. De miért kellene, hogy köze legyen?
Kapcsolgassa a franc! Nekem még soha nem volt gondom vele, automatán kapcsol ki-be (illetve használja, vagy nem), csak ott és akkor, ha a WiFi-n keresztül jobb minőségűnek ítéli a kapcsolatot.
Az mindenképp jó benne, hogy olyan pincében, meg betonbunkerben is legalább elérhető a telefonom, ahol amúgy nem lenne térerő.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Én sem kapcsolgatom, egyszer kikapcsoltam, és soha többet nem kapcsolom be, így most minden jó.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Egy ismerosomnel nincs rendes tererom. Egyedul akkor kapcsolom be, mikor nala vagyok. Mikor jovok el, lovom is ki.
Nalam, ha VoWiFi-re all at a szifon, akkor a szolgaltato neve helyett az van, hogy "Wi-Fi Hang". Szerk: Nalam, Magyar Telekom a szolgaltato.
Az a baj az egesszel, hogy visszalepes: ha bekapcsolod, visszamesz 20 evvel ezelottre a "setalos" telefonok koraba a mobiltelefonok elottre. Mert ha kimesz a range-bol, call drops. Nehogy azt hidd, hogy visszatalal 2G-re vagy LTE-re es folytatodik a hivas. Eselytelen. Pedig a szabvany resze lenne, hogy ennek is kene mukodnie.
Hát, diginél (RIP) kezdettől fogva volt, és tök jól ment. Seamless átváltott oda-vissza.
"Sose a gép a hülye."
A a baj, hogy nem nyersz vele semmit, nem lesz ingyenes a hívás attól, hogy a saját wifidet használod vonalnak, és mivel hibalehetőség (pontosabban a hibakezelés hiánya) van kódolva ebbe a szolgáltatásba, nem látni értelmét a használatának.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Pontosabban, ezzel csak a szolgáltató nyer, mert nem a véges torony infrát kell használni.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
De, azt nyerem vele, hogy ha lemegyek a pincébe és van wifi, akkor tudok telefonálni is. Meg úgy általában bárhol, ahol nincs vagy gyenge a térerő.
Szerintem nincs ezzel semmi gond, szerintem az összes kommunikációs app is tudja már évek óta.
"Sose a gép a hülye."
ja csak azoknak nem fizetek semmit
itt meg a telco szolgaltato beszedi az elofizetesi, hivasi dijat es hasznalja az en inframat, az internetelofizetesemet, amiert kulon fizetek. tenyleg szuper
A youtube, skype, spotify, stb (nem tudom milyen előfizetésed van..) is megmondod, hogy márpedig adjanak netet a szolgáltatásukhoz, mert te aztán nem fogod a sajátodat használni (ami amúgy gondolom korlátlan, és ugyanannyit fizetsz akkor is ha használod, meg akkor is ha nem)? Meg esetleg még az áramot is a modemhez?
"Sose a gép a hülye."
Kicsinyes vagy.
Az Internet előfizetést nem a telefonálás miatt fizeted; e nélkül is fizetnéd. És ettől nem fizetsz érte többet.
Cserébe tudsz telefonálni ott, ahol van wifi, de
+ sok. Ráadásul én még emlékszem, amikor femtocellákat próbáltak a cégre sózni. Most meg sima wifi-vel megy otthon is a pincében, nem kell űrtechnika milliós áron, csak simán megy. Én nem mennék már olyan szolgáltatóhoz, ahol nincs VoWifi.
https://naszta.hu
Sok helyen -ahol akadozik beltéren a mobilhálózat- van rendesen működő internet és wifi. Sokkal kényelmesebb benyomni a wifi-call gombot, mint kimenni a házból :-)
Én is úgy emlékeztem, h anno Digi-nél működött az automatikus váltás a GSM/Wifi hálózat között - de erre rákérdezek ottani ismerősnél aki ezt szerelte.
Tapasztalatom alapján a mobilhálózat használata sokkal hibatűrőbb mint amit vowifi-n tud az átvitel, de kinek hogy megy, úgy döntsön a használata mellett, vagy ellen... Nekem VoIP qos ellenére is zsinórban előfordult a túloldali hangkimaradás, többféle telefonnal, ugyanazon a helyen, ahol egyébként teljes wifi térerő volt, nyilván valami zavar, de kizárólag a vowifi esetében volt hiba, egyéb VoIP szolgáltatás esetében nem jelentkezett.. nem akartam megfejteni.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ez azoknak van, akiknek nincs választásuk és azoknak baromi jó. Nálunk van egy szuterén iroda, használhatatlan az összes szolgáltató. Az ott dolgozó emberünknek korábban fel kellett rohannia a földszintre, ha bejövő hivása volt, vagy ha ő akart hivni valakit. (annyi térerő van, hogy csörög a mobil, de egyetlen hang se jön át rajta)
Mióta vowifi van, semmi problémája. És nem, szuterén, föld alatti helységekbe nem fog és nem is kötelezhető fejleszteni a szolgáltató, hogy normális térerő legyen. (és ennek örüljünk, mert ha nem igy lenne, akkor mindenki fizethetne tripla dijat, mert annyiba kerülne lefedje ezeket a területeket)
amióta az EU kötelezte a szolgáltatókat, hogy max mennyi lehet egy perc díja ez kevéssé opció...
Akkor szerencsétek van, lásd problem with vowifi..
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Vodafone-nal megy kulfoldrol is, nem EUs orszagban ezzel nagyot lehet nyerni.
Btw nalam - szinten vodafone - mukodik az vowifi-volte atallas.
úgyérted, hívás közben is?
uitt a yettel oldalán:
Persze, hivas kozben.
Arra én is kíváncsi vagyok fog e VPN-en keresztül menni. Ha van ipsec passthrough tippre fog. Arra viszont érdemes lesz mindneképp figyelni, hogy a segélyhívás ebben az esetben rosszul fog működni azon a telefonon.
konkrétan írja, hogy:
segélyhívás ugye bármely hálózaton ki fog tudni menni (amennyiben van elérhető)
Akkor nemzetközi környezetben felteszem roamingra fog váltani.
és? a segélyhívás mindenhol díjmentes - gyakorlatilag SIM kártya nélküli telefonnal is tudsz segélyhívni... szerintem
Az a jó ha roamingra vált. Akkor van gond ha nem így tesz.
Mégis mit lehet nyerni ezen nem EU-s országból?
mondjuk többszáz forintos percdíjat meg tudod spórolni?
mégis hogyan? ugyanúgy EU-n kívüli hívás lesz, a VoWIFI ugyanúgy számlázódik.
Nem lesz az.
ha VoWifi-t használva NEM lesz az útvonalban roaming szolgáltató, pontosan úgy fog számlázódni a hívás, mintha otthon a pincédben ülve telefonálnál wifin.
Amennyiben működik külföldről... Mert -mint írják- a Vodafone esetén megy, Yettel esetén nem megy.
De, nyersz : ha külföldön vagy, pl. nem EU, azaz van extra roaming költség. És persze érdemes Mo.-n is tesztelni a használatát, hogy ne akkor érjen meglepetés amikor ténylegesen lenne értelme használni!
Jalos
Annyit nyersz vele, hogy sok helyen, ahol nincs lefedettség, de van vezetékes internet és arra rákötve egy AP, tudsz mégis telefonálni.
Legyen lefedettség. Ne én építgessem már occsó-kókány módon a cell carrier infráját, hogy aztán drágáért, laggolva telefonálgassak rajta.
No meg ahol net van, ott van n+1 alternatív, ingyenes, jobb minőségű hang szolgáltatás.
echo crash > /dev/kmem
Mondjuk, ha a saját céges telephelyed egy betonbunker, akkor valóban csesztetheted a szolgáltatót.
Másrészről: amúgy, ki használja még jelentős mennyiségű hanghívásra a telefont?
Harmadrészt: cseszheted az alternatív hangszolgáltatásokat, ha éppen azon a mobilszámodon próbálnak elérni, amin épp nincs térerő a pincében.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Nem is a jelentős mennyiség a lényeg, hanem az, hogy elérhető legyek, ha lehet, mert bármikor bejöhet fontos hívás.
azért senki nem fog hálózatot fejleszteni, hogy neked a pincédben legyen lefedettséged. Azért sem fognak -az esetek többségében- infrát fejleszteni, hogy 3-5-10 munkatárs a konténerirodában jobb lefedettséggel tudjon dolgozni.
Egy ilyen fixen telepített mobil erősítő nem két fillér - értsd: 10 munkatárs a havi 6000Ft alapdíjából nem fizeti ki ezt a kütyüt 12 (de lehet h 24) hó alatt sem.
Egy pincehelyiségben nehéz mobil lefedettséget csinálni, ha feletted van 30 emeletnyi vasbeton. Míg egy optikai kábelt lazán be lehet húzni.