Yettel VoWifi

Fórumok

Sziasztok,
legutóbbi iOS upgrade (?) óta megjelenent az iPhone miniben egy új opció: wifi calling
utána néztem, és a Yettel-nél elérhető immár publikusan a VoWifi szolgáltatás egy 1744-re küldött aktiváló SMS után.

A tesztek is sikeresek: airplane módban, wifi bekapcsolása után csont nélkül ment a hívás indítás és fogadás is.
Mivel időnként döcögös a jelszint felénk - az internet meg elég jó - ezért ennek örülök.

Amit nem sikerült (eddig) megfejtenem: hogyan láthatom, h bekapcsolt 4G és Wifi esetén éppen melyiken megy a hívás?
Működik a 2 között a roaming? Ezt lehet force-olni?

Hozzászólások

Érdekes, ez pont az a szolgáltatás, amit nagy lelkesedés után inkább kikapcsoltam az összes telefonon, ami a házban aktívan tartózkodik.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Mert bár a házban kiváló wifi lefedettség van, de bizonyos helyeken (ahol egyébként minden más tökéletesen működik) telefonálás közben a másik fél folyton arról panaszkodott, hogy nem hall - kimarad a hang. Úgyhogy -mivel ez inkább a telekomnak fontos mintsem nekem -ezért inkább kiiktattam a picsába'.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ezzel nem értek egyet. Nekem nagyon jól jön. Én kifejezetten ezért is választottam anno a Telekomot mobil szolgáltatómnak. Rendszeresen vagyok olyan helyen ahol esélytelen a mobil térerő viszont stabil wifi van, a mobil pedig nem csak hogy a családdal könnyíti meg a kommunikációt de akár életet is menthet. Nálam tökéletesen működik amúgy, hogy a mobil hálózatot preferálja és csak backup legyen a wifi de fordítva is jó volt. One Plus 9 pro

Lehet még nincs aktiválva a szolgáltatás vagy másik SIM bekavar ha van. Nekem Telekomos SIM-el működik remekül, a mellette lévő Yettel SIM-en nekem se látszik pedig ma elküldtem én is az SMS-t a bekapcsoláshoz. Yettel support chat azt írta, hogy 72 óra is lehet az átfutás. Repülő mód ki/be még segíthet, nem próbáltam még.

Ha a VoLTE is be van kapcsolva akkor passz. Az látszik a telefon menüjében amúgy? Valahol mintha írták volna, hogy kell hozzá mobilnet előfizetés is. Hogy minek, azt nem tudom, de írtak ilyet a yettel.hu -n valahol. Pár napon belül kiderül nálam megjelenik e. Én ma küldtem az aktiváló SMS-t. Válasz még nem jött.

oneplusról nem tudok nyilatkozni, de samsungon semmi köze a menüpontnak ahhoz, hogy aktiváltad-e. A menüpont mindig is ott volt, még aktiv is volt (be volt kapcsolva) de nem csinált semmit, amig el nem küldtem az sms-t yettelnek. Utána kb fél órával elkezdett működni is, statusbarban látszódott, hogy vowifi-n van.

Kapcsolgassa a franc! Nekem még soha nem volt gondom vele, automatán kapcsol ki-be (illetve használja, vagy nem), csak ott és akkor, ha a WiFi-n keresztül jobb minőségűnek ítéli a kapcsolatot.

Az mindenképp jó benne, hogy olyan pincében, meg betonbunkerben is legalább elérhető a telefonom, ahol amúgy nem lenne térerő.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Egy ismerosomnel nincs rendes tererom. Egyedul akkor kapcsolom be, mikor nala vagyok. Mikor jovok el, lovom is ki.

Szerkesztve: 2024. 07. 01., h – 09:22

Nalam, ha VoWiFi-re all at a szifon, akkor a szolgaltato neve helyett az van, hogy "Wi-Fi Hang". Szerk: Nalam, Magyar Telekom a szolgaltato.

Szerkesztve: 2024. 07. 01., h – 09:25

Az a baj az egesszel, hogy visszalepes: ha bekapcsolod, visszamesz 20 evvel ezelottre a "setalos" telefonok koraba a mobiltelefonok elottre. Mert ha kimesz a range-bol, call drops. Nehogy azt hidd, hogy visszatalal 2G-re vagy LTE-re es folytatodik a hivas. Eselytelen. Pedig a szabvany resze lenne, hogy ennek is kene mukodnie.

A a baj, hogy nem nyersz vele semmit, nem lesz ingyenes a hívás attól, hogy a saját wifidet használod vonalnak, és mivel hibalehetőség (pontosabban a hibakezelés hiánya) van kódolva ebbe a szolgáltatásba, nem látni értelmét a használatának.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A youtube, skype, spotify, stb (nem tudom milyen előfizetésed van..) is megmondod, hogy márpedig adjanak netet a szolgáltatásukhoz, mert te aztán nem fogod a sajátodat használni (ami amúgy gondolom korlátlan, és ugyanannyit fizetsz akkor is ha használod, meg akkor is ha nem)? Meg esetleg még az áramot is a modemhez?

"Sose a gép a hülye."

Kicsinyes vagy.
Az Internet előfizetést nem a telefonálás miatt fizeted; e nélkül is fizetnéd. És ettől nem fizetsz érte többet.
Cserébe tudsz telefonálni ott, ahol van wifi, de

  • nincs vagy gyenge a lefedettség
  • neked épp nem jut a véges cellakapacitásból (mondjuk tömegrendezvény van épp a cellában vagy ilyesmi)

+ sok. Ráadásul én még emlékszem, amikor femtocellákat próbáltak a cégre sózni. Most meg sima wifi-vel megy otthon is a pincében, nem kell űrtechnika milliós áron, csak simán megy. Én nem mennék már olyan szolgáltatóhoz, ahol nincs VoWifi.

Szerintem azért, mert nem akarnak magukra húzni felesleges supportot.

Egységsugarú user jön valami random Temuról vásárolt kínai telefonnal, és felhívja az ügyfélszolgálatot, hogy nem megy a VoWifi, akkor le lehet szépen zárni a hibajegyet azzal, hogy a készülék nem támogatott. Franc se akarja nyomozgatni, hogy nevenincs telefonok random szoftverével miért nem megy a VoWIFI.

Amit meg ők forgalmaznak, arra adnak támogatást. Amit nem, arra meg nem. Nem olyan bonyolult ez.

De ez le is van írva az általad linkelt oldalon:

Az egyes gyártók folyamatosan új készüléktípusokkal és szoftververziókkal jelennek meg, melyek esetén mind több és több készülékkel lehet használni a VoWiFi-t.
Ugyanakkor a készülékoldali VoWiFi képességekre Yettel oldalon nem tudunk garanciát vállalni, különösen igaz ez az általunk nem forgalmazott típusok esetén.

Sok helyen -ahol akadozik beltéren a mobilhálózat- van rendesen működő internet és wifi. Sokkal kényelmesebb benyomni a wifi-call gombot, mint kimenni a házból :-)

Én is úgy emlékeztem, h anno Digi-nél működött az automatikus váltás a GSM/Wifi hálózat között - de erre rákérdezek ottani ismerősnél aki ezt szerelte.

Tapasztalatom alapján a mobilhálózat használata sokkal hibatűrőbb mint amit vowifi-n tud az átvitel, de kinek hogy megy, úgy döntsön a használata mellett, vagy ellen... Nekem VoIP qos ellenére is zsinórban előfordult a túloldali hangkimaradás, többféle telefonnal, ugyanazon a helyen, ahol egyébként teljes wifi térerő volt, nyilván valami zavar, de kizárólag a vowifi esetében volt hiba, egyéb VoIP szolgáltatás esetében nem jelentkezett.. nem akartam megfejteni.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ez azoknak van, akiknek nincs választásuk és azoknak baromi jó. Nálunk van egy szuterén iroda, használhatatlan az összes szolgáltató. Az ott dolgozó emberünknek korábban fel kellett rohannia a földszintre, ha bejövő hivása volt, vagy ha ő akart hivni valakit. (annyi térerő van, hogy csörög a mobil, de egyetlen hang se jön át rajta)

Mióta vowifi van, semmi problémája. És nem, szuterén, föld alatti helységekbe nem fog és nem is kötelezhető fejleszteni a szolgáltató, hogy normális térerő legyen. (és ennek örüljünk, mert ha nem igy lenne, akkor mindenki fizethetne tripla dijat, mert annyiba kerülne lefedje ezeket a területeket)

konkrétan írja, hogy:

  • A segélyhívó szolgáltatás (112) a VoWIFI szolgáltatáson keresztül nem elérhető, az a jelenlegi módon, az elérhető magyar mobiltelefon-hálózatokon keresztül lehetséges.

segélyhívás ugye bármely hálózaton ki fog tudni menni (amennyiben van elérhető)

Mondjuk, ha a saját céges telephelyed egy betonbunker, akkor valóban csesztetheted a szolgáltatót.

Másrészről: amúgy, ki használja még jelentős mennyiségű hanghívásra a telefont?

Harmadrészt: cseszheted az alternatív hangszolgáltatásokat, ha éppen azon a mobilszámodon próbálnak elérni, amin épp nincs térerő a pincében.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

azért senki nem fog hálózatot fejleszteni, hogy neked a pincédben legyen lefedettséged. Azért sem fognak -az esetek többségében- infrát fejleszteni, hogy 3-5-10 munkatárs a konténerirodában jobb lefedettséggel tudjon dolgozni.

Egy ilyen fixen telepített mobil erősítő nem két fillér - értsd: 10 munkatárs a havi 6000Ft alapdíjából nem fizeti ki ezt a kütyüt 12 (de lehet h 24) hó alatt sem.