Az EV fiaskó után lemondott a Hertz autókölcsönző vezérigazgatója

Címkék
 

[...]

További tweetek ...

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 03. 19., k – 10:25

As a result, the company started unloading 20,000 EVs, about a third of its electrified fleet. That resulted in a $245 million charge for Hertz and its largest quarterly loss since the pandemic. Other rental car firms have also recently ditched EVs, with Germany's Sixt doing away with its entire fleet.

trey @ gépház

Ugye itt is arra az apróságnak tűnő tényre kellene figyelni, hogy csak a Tesla flottát vezeti ki a Sixt, közben WV és Stellaris EV-t vesz és szakmányban szerződik EV töltési lehetőségekről különböző partnerekkel, illetve fejleszti a saját töltőinfrastruktúráját is...

A legutóbb írtátok (nem tudom ki és nem is ellenőriztem az igazságtartalmát. Amikor én autót béreltem, akkor a legolcsóbb fosszilist választottam, mert kellett menni sokat.), hogy azzal szivatják a kuncsaftokat, hogy feltöltve kell visszahozni az elektromos kocsit, meg hogy nem tudják a parkolójukban tölteni az EV-t. Ha tényleg így volt, az amatőrség, az lett volna az alap, hogy a flottába vett autók száma szerint becsült szükséges töltőfejeket telepítik és a logisztikájukba beépítik a töltögetést. Így prémium szolgáltatást tudtak volna adni, és talán kisebbet buknak.

Még otthoni usernél és amatőrség előbb megvenni a kocsit, aztán gondolkodni, hogy hogy fogjuk tölteni, ezzel foglalkozó cég esetén pedig egyenesen halálos inkompetencia.

azzal szivatják a kuncsaftokat, hogy feltöltve kell visszahozni az elektromos kocsit, meg hogy nem tudják a parkolójukban tölteni az EV-t

A Hertz így képzelte, hogy feltöltve kell visszavinni és nem működik együtt a meglévő töltőhálózatokkal, oldja meg az ügyfél maga az töltést, ahogy tudja.

az lett volna az alap, hogy a flottába vett autók száma szerint becsült szükséges töltőfejeket telepítik és a logisztikájukba beépítik a töltögetést. Így prémium szolgáltatást tudtak volna adni, és talán kisebbet buknak

Meglepő módon a Sixt például nem feltöltve kéri vissza az autót, a telepein tudja tölteni és épít saját töltőhálózatot is, illetve együttműködik meglévő töltőhálózatokkal, hogy olcsóbban lehessen tölteni a bérelt autót.

ezzel foglalkozó cég esetén pedig egyenesen halálos inkompetencia

Nem véletlenül volt a Hertz már az EV flotta vásárlása előtt csődközelben, nem csak az EV kapcsán voltak balfaszok, hanem úgy általában nem voltak ügyfélközpontúak. Aztán, amikor a konkurencia jobb, az ügyfél meg oda megy, akkor néznek, mint a villámnyúl.

Kiadásnál és visszavételnél rögzítésre kerül a töltöttségi szint.
Amennyiben kiadásnál az 80% feletti, akkor a bérlö köteles minimum 80%-os töltöttségi szinten visszahozni.
Amennyiben 80% alatti volt a töltöttségi szint, akkor az azzal megegyezötöltöttségi százalékkal kell visszaszolgáltatnia.
Abban az esetben, ha a meghatározottnál alacsonyabb töltöttségi szinttel kerül leadásra és nem vette meg a Fueling/Charging szerviz extrát elöre, a hiányzó kwh költsége adminisztrációs díj felszámolása mellett, kiterhelésre kerül.

https://www.sixt.com/php/terms/view?language=en_US&liso=HU&rtar=000&vie…

és nem vette meg a Fueling/Charging szerviz extrát elöre, a hiányzó kwh költsége adminisztrációs díj felszámolása mellett, kiterhelésre kerül

Kiemeltem neked a lényeget: nem kell töltve visszavinned; hozzátéve, hogy a legtöbb külföldi országban nincs plusz díj, egyszerűen felszámolják a szokványos kWh költséget: "The applicable rates are similar to those for a high-power public charging station."

Neked, mint ügyfélnek, ha nem tudtad otthon/munkahelyen/bárhol olcsón tölteni, akkor egyszerűen nem éri meg feltöltve visszavinni, mert nem lesz drágább, mintha bárhol máshol feltöltenéd. Az Sixt egyszerűen ügyfélbarát, ennyi a titka.

Nem túl bőbeszédűek hogy mennyi az annyi:

Electric car charging card

0,00 Ft/ egyszeri

Elég sokat kellett keresnem euópai fővárosokban található felvételi pontok között mire találnam elektromos autót a kinálatban,
látszik hogy a flotta kicsi részét adja.

hanem úgy általában nem voltak ügyfélközpontúak

Ez amúgy érdekes, mert az egyetlen alkalomból, amikor velük bizniszeltem (tavaly tavasszal), az jött le, hogy teljesen rendben vannak. Mondhatni: túl ügyfélközpontúak voltak, szerintem konkrétan nettó ráfizettek a bérlésemre (2 hétre egy Suburbanért fizettem $680-at, teljeskörű biztosítással - amikor a végén rá kellett húzni még két napot a köcsög légitársaság miatt, akkor a fiókvezetővel intéztem személyesen, és ő mondta, hogy ez egy baromi jó ajánlat volt, még amcsiknak szóló biztosítás nélküli ajánlatok is magasabbak szoktak lenni).

És volt szexibb ajánlatuk is (V8-as Ford Mustang, Dodge Challenger vagy Chevrolet Camaro kb. $600-ért), csak nem voltam biztos benne, hogy elférünk az összes bőrönddel a csomagtartóban, és ezért nem kockáztattam meg ezt az opciót (nem lehetett a 3 modell közül előre foglalni, és a Camaronak ultrakicsi a csomagtartója).

Mondjuk arrol nem ok tehetnek, hogy a Tesla vegrehajtott egy nagy arcsokkentest, ami nyilvan a hasznalt piaci ertekeken is megerzodott.

arrol viszont igen, hogy 60 ezret vettek belole.

azert annyira nem olcso...

de legfokepp, amikor pilot-olsz valamit, akkor nem veszel belole 60 ezret. Veszel belole 60-at, 600-at, vagy legdurvabb esetben 6000-t. Aztan ha jo es bevalt, 1-2 ev mulva mar lehet skalazni 10x akkorara a flottat, megint 1-2 ev utan meg 10x akkorara. Mert ha meg nem jon be, akkor nem buksz akkorat, vagy eppen azt mondod, lenyelem ezt a veszteseget, mire beernek az EV-k.

Hajjajj, Gréta most nagyon szomorú :(

És írt 3 borítékot.

Viszont az alapötletért biztos felmarkolt annak idején egy kis bónuszt amiből jut üzemanyag a jachtba, meg homár a tányérra a következő 20 évben.

Nem ez volt a Hertz egyetlen melléfogása, úgyhogy nem sajnáljuk.

Hát úgy kb. a Tesla 3-ig, vagyis úgy 2018-ig. Azóta azért van bőven választék, de szinte kizárólag csak távol-keleti gyártóktól (Nissan, Hyunday, Kia, illetve most már Toyota is). Az európai EV gyártás aludt be teljesen, mert benzingőzös vén faszok vezetik mindegyik gyárat, a kötelező kvótát hozták a lehető legminimálisabb K+F mellett és 2021 végéig nem is volt értékelhető EU-ban gyártott EV autó, mert ezek a vén faszok nem értették az egészet. Most meg szalad a piac után a komplett EU autógyártás, 3-5 év lemaradással.

Milyen bo valasztek van nissan es toyota vonalon?

Egyrészt a Tesla választékához viszonyítva, másrészt a lista egyik eleme volt a Nissan, mint olyan gyár, ami már Tesla 3 korában is gyártott EV autót, a Toyota meg a végén azért került oda, mert végre lett EV autója 2022 végén (Lexus-t nem számítva).

Illetve mi lenne egy i5 touring tavolkeleti alternativaja?

Fogalmam nincs, keress utána, hogy a pontos típusra leszűkített kedvenc autódnak mi az alternatívája és ha nincs, akkor így jártál.

Mint írtam, a Tesla kb. 2018-ig jó volt, mert nem volt értelmezhető versenytársa, ha középkategóriás EV autót akartál venni 500 kilométer körüli hatótávval, akkor kb. a Tesla létezett. A Tesla 3 előtti évben volt kb. 2 - azaz kettő - EV autó, amit EV autónak terveztek és mind a kettő városi kisautó volt: a Nissan Leaf és a Renault Zoe - papíron 160 km hatótávú mind a kettő.

A Tesla 3 óta meg van minden nagy gyártónak már legalább egy középkategóriás EV autója, közel ~100 típusból választhatsz, amit mind EV autónak terveztek és van mindenféle, kisautó, hatchback, sedan, SUV és a többi. És ezek között nincsenek ott a kínai belpiacra szánt autók, ez a ~100 típus az, amit most besétálva egy magyarországi kereskedésbe meg tudsz venni kb. azonnal.

Szóval a Tesla 2018-ig jó volt, aztán felébredt a piac körülötte és jelenleg nem tud lépést tartani a termelést lassabban, de átgondoltabban felfuttató autógyárakkal, amelyeknek viszont van szervizhálózata és márkakereskedése minden nagyobb városban.

Nem néztem egyesével utána, de ezek szerintem nem EV szemlélettel tervezett autók, mint a Tesla is, hanem ICE vagy hibrid hajtást cseréltek EV hajtásra sok kompromisszumot kötve (akku elhelyezés, vezetékezés, súly és súlyeloszlás, hajtás helye, satöbbi) és/vagy nem Tesla méretű-kategóriájú autók.

A kontextus az, hogy milyen EV működésre tervezett választék volt a Tesla első három autója környékén - vagyis kb. 2018-ig. És ha így megnézed, akkor látod meg, hogy a Tesla miért volt akkor különösen sikeres és miért tarolta a piacot.

Én ezt írtam: "A Tesla 3 előtti évben volt kb. 2 - azaz kettő - EV autó, amit EV autónak terveztek [...]".

Ha ebből kivágod az elejét, aztán meg nem is arra reagálsz, azzal nem megyünk sokra...

Hozzátenném, hogy az Ioniq 28 az Tesla 3 korabeli...

A kis mitsu nem EV-nek készült, és lehet, hogy tévedek, de az i3 se EV alapra épült, hanem hibrid hajtásra is készült, aztán az EV változatban kihagyták belőle a belsőégésű hajtásláncot, ami miatt egy csomó kihasználtlan hely maradt benne és szintén kompromisszumos EV lett.

Lehet ezen rugózni, de nagyon nem mindegy, hogy egy autót nulláról terveznek EV autónak vagy pedig egy meglévő ICE/hibrid hajtásláncú autóból faragnak utólag EV autót, mert kell legyen a flottában olyan.

Na, hogy örülnek most a versenytársak, majd felszívják az amúgy is évek óta csődközelben lévő Hertz ügyfeleit. A Sixt pár héttel a Hertz döntése után már be is jelentette, hogy 250 ezer Stellantis hibrid és EV autóval bővíti az EU és USA flottáját, mert van rá igény (ha nem basznak ki az ügyféllel, mint a Hertz).

A fő kérdés itt az, hogy mi lesz a Tesla sorsa, mivel a köré felfújt lufi kezd leengedni...

Jól meg fog élni a töltőhálózatokból...

Azt nehéz eladni hosszútávon 550 milliárdos piaci értékű cégként.

Amúgy lehet, hogy a gyártás minősége hagy kívánnivalót maga után, de ökoszisztémát tudtak csinálni, ahogy az alma is. 

Hogyne, van termékük, működik is, csak a cég maga túlértékelt... ha viszont Musk nem tud újabb és újabb befektetőket találni, akiknek "el tud adni" növekedési álmokat, abból baj lesz.

Ez ugye mellékszála annak, hogy a flottás cégek szabadulni akarnak a Tesla flottájuktól és erre van kivetítve az, hogy az EV egésze haldoklik, pedig csak a Tesla startup működése üt most vissza, hogy milliószámra adják el az autókat és képtelenek kezelni a 6 éves autók megfelelő szervizelését, pedig akkor még csak ~100 ezer autót adtak el. Ha a 2023-as 1,8 millió autót kell majd szervizelni, akkor igen nagy kérdés, hogy hol és hogyan fogják ezt megoldani. Az első komolyabb szervizek az autó 5-6 éves kora után jönnek, addig csak kisszerviz van (olaj, szűrők), elektromos autónál kb. a pollenszűrő.

az baj. égess el. a drogfüggőség csak abban az esetben nem probléma magyarországon ha fideszes csinálja vagy alkohol formájában töltik magukba az emberek. ilyenkor elfogadott, de jobb nem is beszélni az ilyen kényes témákról!

pl arcod amikor a fidesz alapító tag egy eresz csatornán menekül a rendőrök elől droggal teli táskával egy homoszexuális partiról ahol jól seggbebaszták :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

vagy arcod amikor fideszes tag évek óta marihuána ültetvényt üzemeltet aztán azt mondja nem volt tisztában a tettével :D:D

vagy arcod amikor a fidesz fő tanácsadója leszedeti az ibizai szórakozóhely after party videóját ahol nyilvánvalóan látszik hogy kokózott. az az ember aki orbánnak tanácsot hogy hogyan vezesse az országot xD

 

de a legrosszabb ezek közül akinek egy orvos felírja terápia szerű használatra. az ilyennél nincs lentebb!

Szerintem ez teljesen lényegtelen. A lényeg az - és ezt hivatott bizonyítani a kísérlet, amit a szkepticizmusotok hívott életre -, hogy lehet belőle pénzt csinálni. 2030-ra fog kiderülni.

https://hup.hu/cikkek/20180207/1_bitcoin_1_btc_erteke_2030-ban_tippem_s…

trey @ gépház

Nyilván.

Csak például az első helyen lévő Tesla 1,8 millió autót gyártott tavaly, nullánál kicsit nagyobb szervizháttérrel (lásd a magyarországi egy darab) és 550 milliárd a cég piaci értéke; a második hely a Toyota 320 milliárd piaci értékkel, 11,2 millió autót gyártott tavaly és van 39 magyarországi márkaszervize, plusz száznál is több egyéb szervizben javítanak akár gyári alkatrésszel és gyári eszközökkel... és a javítás viszonylag olcsó dolog.

A 'piaci ertek' = reszvenyar * reszvenyek szama.

A reszveny ara attol fugg, mekkora a kereslet/kinalat ra.

Befektetok olyan reszvenyt akarnak venni, aminek rovid- vagy kozepes tavon felfele fog menni az ara; minel biztosabban es minel jobban, annal szivesebben.

Kovetkezeskepp, a reszvenyarat az hatarozza meg, hogy mekkora $$$-t latnak a befektetok a cegben rovid- illetve kozeptavon.

Ezert magas a tesla, apple, nvidia reszvenyek ara.

A toyota egy megallapodott ceg, ahol a ceg merete miatt a year-over-year novekedes boritekolhatoan max. 10%.

A tesla *image-e* (es ezt fontos kiemelni) viszont a brutalis, meglepetesszeru yoy novekedes.

Tehat a befektetesi portfolio 'rizikos-de-varhatoan-nagy-hozam' reszebe tokeletes.

Hat ezert.

 

PS: meg van osztalek is, de azt egyik emlitett ceg se viszi tulzasba, szoval itt, most, irrelevans.

ezt nem tudom. elvileg a tesla mar eleg regota nullszaldos, no persze nyilvan ugy, hogy a profitot visszaforgatja gyarepitesbe. nem ugy tunik, hogy az eves novekedes uteme csokkenne. igy pedig 5-10 ev, es mar a regi nagy gyartok nyakaban fog lihegni.

plane, hogy neki nem kell atalakitania/leirnia egy nagy halom ICE-gyarat.

ezt nem tudom. elvileg a tesla mar eleg regota nullszaldos, no persze nyilvan ugy, hogy a profitot visszaforgatja gyarepitesbe.

A profit és a tőzsdei érték két külön dimenzió. :D

nem ugy tunik, hogy az eves novekedes uteme csokkenne. igy pedig 5-10 ev, es mar a regi nagy gyartok nyakaban fog lihegni.

Egyelőre úgy tűnik, hogy képtelenek kezelni a szervizigényt. Belépni a piacra és gyártani könnyű, javítani és mozgásban tartani 15-20 éves koráig az autókat nehéz. Na, pont erről szól ez a téma is, hogy az autókölcsönző cégek szabadulnak a Tesla flottától, mert kurva drága javítani és jobban esik az ára a használt autónak, mint az várható volt.

plane, hogy neki nem kell atalakitania/leirnia egy nagy halom ICE-gyarat.

Ugyanazon a soron gyártható EV autó, a gyártástechnológia jelentős része azonos, a motort amúgy is teljesen külön divízió gyártotta eddig is. A hiányzó know-how továbbra is a szervizhálózat és az olcsó javítás lehetősége. És még egyszer hangsúlyozom: ez a téma onnan indult, hogy a Tesla drágán és lassan javítható. Ha egyáltalán javítható és nem GTK lesz egy koccanásból.

pont erről szól ez a téma is, hogy az autókölcsönző cégek szabadulnak a Tesla flottától, mert kurva drága javítani és jobban esik az ára a használt autónak, mint az várható volt.

ebbol mindkettot tudni lehetett. meg nekem laikuskent is nyilvanvalo: csak megnezem az arakat, bejelenteseket, meg esetleg (ESETLEG) ranezek az akkuarak per kwh, evenkenti bontasban chart-ra. Nem kell kristalygomb, hogy nyilvanvalo legyen az uj EV-k aresese, abbol pedig egyenesen kovetkezik, hogy 4-5 evesen sokkal nagyobb veszteseggel lehet majd csak tovabbadni a hasznalt EV-t.

A javitas meg ma mar ICE-nel is egyre gazosabb; ugye olvastuk a porlodo olajban futo vezermuszijrol a horrorsztorit, ahol a gyartoi utasitas az, hogy komplett motort cserelnek. Ez ma mar nem egyedi. Sajnos a gyartok a koltsegoptimalizacio cimszo alatt brutalisan hajmereszto javitasi modokat kepesek megadni, es fontos megerteni, hogy ez nem EV/ICE fuggo, hanem a profithahaszas es a vasarlo lesz*sa, nomeg a fogyasztovedelmi es kornyezetvedelmi torvenyek hianyossagai, amik nem kis reszben pont, hogy a regi, eros lobbival rendelkezo autogyartok miatt van... Szoval tl;dr, nem kis reszben sajat maguk astak meg a sirjukat a profit oltaran.

Es ahogy a fentebbi porlodo vezermuszijra is van igazabol megoldas fuggetlen muhelyektol, bizony az akkupakkot se kell egy az egyben cserelni, mert okos emberek szetszedik neked is csak a hibas reszeit cserelve toredekaron megoldjak. Csak ez nem gyari/garancialis (bar EU-ban mar lassan az lesz btw), es legfokepp, egyelore nagyon keves ilyen 'guru' van, nem volt ideje meg kialakulnia ennek az autoipar "lathatatlan" reszenek.

 

Ugyanazon a soron gyártható EV autó, a gyártástechnológia jelentős része azonos, a motort amúgy is teljesen külön divízió gyártotta eddig is.

Dehogyis! teljesen mas kasztni kell hozza, mert kb. semmilyen alkatresz nem azonos az ICE-vel, viszont van egy 300-500 kilos batar, hutendo akkupakk, aminek lent kene lennie, de ugyanakkor jol vedettnek is. Nemi (ok, nagy) tulzassal kb. az ulest meg az ajtonyitot lehet ujrahasznositani az ICE-bol.

Ugye meg a torestesztek is teljesen masok ugy, hogy elol a 'motorter' ures. sulyelosztas, vezetestamogato rendszerek, stb... : kb minden masmilyen, minimum egy ujratervezest/atprogramozast igenyel.

ebbol mindkettot tudni lehetett. meg nekem laikuskent is nyilvanvalo

Utólag könnyű okosnak lenni... :D

A javitas meg ma mar ICE-nel is egyre gazosabb; ugye olvastuk a porlodo olajban futo vezermuszijrol a horrorsztorit, ahol a gyartoi utasitas az, hogy komplett motort cserelnek.

Ezek egyedi és típusra jellemző tervezési/gyártási hibák, nem rendszerszintű problémák, mint a Tesla esetén, ahol nincs szervizháttér, se megfelelő alkatrész ellátás, se alapvetően javíthatónak tervezett autó.

Dehogyis! teljesen mas kasztni kell hozza, mert kb. semmilyen alkatresz nem azonos az ICE-vel, viszont van egy 300-500 kilos batar, hutendo akkupakk, aminek lent kene lennie, de ugyanakkor jol vedettnek is. Nemi (ok, nagy) tulzassal kb. az ulest meg az ajtonyitot lehet ujrahasznositani az ICE-bol.

Erről szerencsére az autógyárak nem tudnak és ugyanott, ugyanazon a szalagon gyártják az EV autónak tervezett EV autókat is.

Ugye meg a torestesztek is teljesen masok ugy, hogy elol a 'motorter' ures. sulyelosztas, vezetestamogato rendszerek, stb... : kb minden masmilyen, minimum egy ujratervezest/atprogramozast igenyel.

Hogyne, teljesen más tervezést igényel (írtam is korábban), de a gyártás és főleg az összeszerelés pont ugyanúgy történik, nem kell külön gyárat felépíteni az EV autók miatt.

Utólag könnyű okosnak lenni... :D

nem utolag. az akkuk ara mar 5-10 eve tartja ezt a lefele meno trendet, es minden tenyezo a tovabbi eses fele mutat.

 

Ezek egyedi és típusra jellemző tervezési/gyártási hibák, nem rendszerszintű problémák

Igen, az igaz; amire ra akartam mutatni, az az, hogy ilyenek ujabban az ICE-kben is egyre gyakoribbak; ez nem egy elszigetelt eset, es ha ma bekopogsz 10 random autoszerelohoz, hogy milyen uj autot ajanl, kb. 9 elhajt, hogy hagyd beken, mind szar. Ennek oka van.

 

a gyártás és főleg az összeszerelés pont ugyanúgy történik, nem kell külön gyárat felépíteni az EV autók miatt.

Nem. Egy adott tipus gyartasahoz elo kell kesziteni egy gyarat, (illetve az alkatreszek miatt tobbet is), ez nem ugy megy, hogy "akkor holnaptol itt az uj golfot gyartjuk". Szo szerint ujra meg kell tervezni, hogy hogyan tudod leghatekonyabban a gyartosorokkal elintezni a gyartast.

Minel elterobb az uj gyartando elem, annal macerasabb lesz ez.

Es ezert fontos, hogy az EV-k nagy resze nagyon eltero; annal dragabb, lassabb, koltsegesebb az atallas.

Ha ugy tetszik, kvazi minden atallas a gyartosor ujratervezeset es ujraepiteset jelenti; annyivel egyszerubb egy teljesen 0-rol epitesnel, hogy a szakemberek es a gyartosor, meg ugye maga az epulet, beszallitok, stb..., mar mind helyben van. De a szakembereket at kell kepezni, a gyartosort kvazi le kell bontani es ujraepiteni, uj beszallitok es raktar kell, stb..., szoval ez nem ingyenes vagy ilyesmi. Az elony korantsem akkora, mint beallitod.

nem utolag. az akkuk ara mar 5-10 eve tartja ezt a lefele meno trendet, es minden tenyezo a tovabbi eses fele mutat.

De, utólag, különben gennyesre kerested volna magad, ha biztosan tudod előre és most se tennéd rá minden pénzed arra, hogy szerinted épp merre mutat az autópiac.

Igen, az igaz; amire ra akartam mutatni, az az, hogy ilyenek ujabban az ICE-kben is egyre gyakoribbak; ez nem egy elszigetelt eset, es ha ma bekopogsz 10 random autoszerelohoz, hogy milyen uj autot ajanl, kb. 9 elhajt, hogy hagyd beken, mind szar. Ennek oka van.

Ezeket úgy hívják, hogy típushibák, minden autóra jellemző valamilyen típushiba, vannak kiemelkedően szar típusok, amin valamit beújítottak és nem jött be, de nem ez a jellemző.

Nem. Egy adott tipus gyartasahoz elo kell kesziteni egy gyarat, (illetve az alkatreszek miatt tobbet is), ez nem ugy megy, hogy "akkor holnaptol itt az uj golfot gyartjuk". Szo szerint ujra meg kell tervezni, hogy hogyan tudod leghatekonyabban a gyartosorokkal elintezni a gyartast.

Nem, nem úgy megy, hogy ma gondolnak egyet és holnaptól újat gyártanak, viszont nem is kell jobban átállítani, mintha ICE típust vagy egy facelift változatot váltanának. Egyik autógyár se épít annyi darab autógyárat és szalagot, amennyi főtípust gyártanak és nem építik át nulláról a teljes gyárat, ha típusváltás van. Például ott van a Motomachi (Toyota) gyár, ahol jelenleg a Century, Crown, Lexus LC, Mirai, GR Corolla, GR Yaris, Noah, Voxy, C+pod, bZ4X/Subaru Solterra, Lexus RZ típusokat szerelik össze, ugyanazon az két szalagon megy végig vegyesen felváltva az éppen összeszerelt autó, köztük ICE, hibrid, és EV is, egymás követik teljesen más autók a szalagon. Nem építenek új gyártat, szalagot, egyebeket, ha új típust vezetnek be, hanem beleillesztik a meglévő folyamatba és a meglévő szalagra az alkatrészek gyártását és az összeszerelését.

De a szakembereket at kell kepezni, a gyartosort kvazi le kell bontani es ujraepiteni, uj beszallitok es raktar kell, stb..., szoval ez nem ingyenes vagy ilyesmi. Az elony korantsem akkora, mint beallitod.

Szerintem neked halvány fogalmad nincs az autógyártás működéséről. Nem, nem úgy megy, hogy bejön egy új típus és lebontják a Motomachi gyár belsejét, újjáépítik, új beszállítókat keresnek, megáll addig a Century, Crown, Lexus LC, Mirai, GR Corolla, GR Yaris, Noah, Voxy, C+pod, bZ4X/Subaru Solterra és Lexus RZ összeszerelése, hogy aztán elinduljon újra és egyel több típust gyártsanak.

De, utólag, különben gennyesre kerested volna magad, ha biztosan tudod előre és most se tennéd rá minden pénzed arra, hogy szerinted épp merre mutat az autópiac.

Ha tudtam volna, hogy van ilyen lehetoseg, tettem volna par parezer eurot. Te tudsz ilyet? Szerintem nem fogsz, nincs az a hulye, aki az akkuk aresese ellen fogadna. A kerdes akkor is, es most is, inkabb csak az, hogy mennyit fog esni.

De tessek, itt van nekem az elso google hit: https://ourworldindata.org/battery-price-decline

Most akkor takard le 2010-tol a grafikont, es mutass nekem csak 1 vezeto pozicioban levo embert, aki erre ranezve azt mondana, hogy ez emelkedni fog.

---

Gyartas: nyilvan nem csak 1 gyartosor van egy gyarban. De igen, a gyartosort at kell epiteni, ha mast akarsz gyartani rajta. Nyilvan nem all le az osszes egyszerre.

Az EV alvaza pl. nagyon mas felepitesu; gyartotol fugg persze, de altalaban merevebbre gyartjak, ami kevesebb darabot jelent, ami viszont megintcsak azt jelenti, hogy elegge maskepp kell gyartani.

De ezen most feleslegesen vitazunk, igazabol altalanosat nem lehet mondani erre, mert teljesen gyartofuggo, es amugy se szamit semmit se.

Ha a 2023-as 1,8 millió autót kell majd szervizelni, akkor igen nagy kérdés, hogy hol és hogyan fogják ezt megoldani.

 

Ugye azért voltak intő előjelek.

Pl. parkolás közben megrepedt első lökhárító, a biztosító szerint gazdasági totálkár.

 

Vagy a konkrétan minden héten történő alkatrész változás, így már néha az se elég, ha tudod, hogy melyik év melyik hetében gyártották az autódat.

Így erre pótalkatrészt nem lehet gyártani.

De majd kiderül. Én az apple beforrasztott ssd-inel is fogtam a fejem, oszt' a népeket nem zavarja. (ráadásul azon van a bios, igy uj ssd-t nem is tudsz beletenni, ha tönkrement)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

tesla elvan, koszoni szepen. tudnak ok olcso autot is csinalni, ami piacon is versenykepes.

Gyártani tudnak. Olcsón és gyorsan szervizelni nem tudnak, de ezt már többen és többször is írták: a fő oka a startup-szerű működés, az akár napi szinten változtatott gyártással, ami megoldja a gyártás problémáit, viszont pokollá teszi az évekkel későbbi javításokat.

A cég a csőd szélén volt, a csávó pedig 19-re lapot húzott. Rövid távon sikeresnek is bizonyult, kapott befektetői lóvét és a nagy hype valószínűleg sok plusz ügyfelet is hozott. Csak elfelejtette, hogy nitro nem lesz végig a verseny során, azaz használja ki az előnyét, mert ha kifogy, utána ugyanaz a pár gyenge lóerő marad, ami már bizonyított, hogy ezzel a lendület fenntarthatatlan.

Szerkesztve: 2024. 03. 21., cs – 11:56

Nem tudom meddig tart még ez az EV autó hype de hogy az emberiség egyre kreténebb az biztos. Haverom a volánbusznál söför. Most már van jó pár BYD elektromos buszuk. Azt mondja 6 évre vannak az aksik szavatolva utána cserés. Az aksi csere meg X millió már nem emlékszem mennyi. Ehhez képest a 30 éves IKARUS buszokat simán tutujgatják oszt mennek tovább. Ha ez nem fog áremelkedéseket okozni akkor nem tudom mi a tököm fog. Megint adott az emberiség egy beteg választ a problémára. Nem aksival kéne teleszarni a földet miután CO2-vel teleszartuk. Mind1 hátha lesz majd valami csoda osztán mégse melegszik a föld. Majd az IMA a végén biztos segíteni fog.