- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 685 megtekintés
Hozzászólások
Mostmar azt kell mondjam: ezt a feature-t nagyon beneztek.
Az elso hireknel elhittem hogy par egeszseges false positive. De mostmar felmerul, hogy hogy volt ez egyaltalan tesztelve?
Garazscegek is van, hogy kikuldik a semmi kozepere a fejlesztot GPS-szel jatszani. Az Apple-nel nem volt ilyenekre process?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a feature az Apple Watchnál már régóta létezik, nem tudom, az ottani tapasztalat vajon megfelelő teszteset-e a telefon hasonló funkciójához. Tény, hogy a watch már produkált nálam false positive-ot, persze jelzett és időben le is állítottam. Mindegyik esetben bringázás közben volt a téves balesetészlelés, az órának igaza volt abban, hogy olyankor érzékelt problémát, amikor egy nagyobb kátyút fogtam. Szerintem a trigger az, hogy a nagy rázkódás után az óra nem észlelt további mozgást (persze én mentem tovább, de a sima úton nem érzékeli a giroszkóp, hogy mozgásban vagy). Síelés közben valóban érdekes lehet egy keményebb fékezéssel megállni, mert ott megint az lehet, hogy egy hirtelen gyorsulás, utána pedig szünet.
Majd márciusban beszámolok róla, hogy volt-e false positive (az utóbbi időben a COVID miatt elmaradtak a síútjaim, régebben meg még nem volt watchom).
Kíváncsi lennék, hogy más gyártók, ahol van ütközés-észlelés akár telefonban, akár sportórában, hasonlóan produkálnak-e false positive eseteket, vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de a sima úton nem érzékeli a giroszkóp, hogy mozgásban vagy
Ez egyértelmű a fizika törvényeiből, de pár GPS lekérdezéssel azért másodperceken belül kiderülhet, hogy az óra viselője halad tovább. (Ami persze hamis negatív jelzést ad olyan esetben, ha pl egy vonat folyosóján esik hasra a nagyi, de azért minden fizikatankönyvi határesetre nem lehet felkészülni)
De pont az ilyen esetek mutatják, hogy míg egy mai okosóra számára rendelkezésre álló adatsoraiból nagy magabiztossággal fel lehet ismerni, hogy egy idős ember elesett (és erre tényleg hasznos lehet), vagy valami rendszeres, egyenletes mozgással járó sport közben történik-e velem baj (országuti bicikli, futás, kirándulás), addig egy extrémsport normális gyakorlását képtelenség elválasztani egy eközben bekövetkezett balesettől. Egy síugrás, terepbiciklizés közben pont ugyanolyan szabadesések, gyorsulások és nyugalmi állapotok lépnek fel sűrű egymásutánban, mint egy baleset során, a különbség, hogy a földreéréskor a végtagok megfelelően állnak, törött-e csont, sérült-e bőr, van-e felettem másfél méter hó. Ezeket honnan tudná az óra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En peldaul jegkorongozok. Egy durvabb hockey stop is valoszinuleg bezavarja. Majd elkerem az ismerosomet megnezem hatha riaszt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen esetben a 'dugom a titkárnő' módot kell bekapcsolni, ahol nem ad riasztást, ha leestek az asztalról.
Nem tudom, a kukacosnak van e ilyen funkciója, amit mi fejlesztettünk, abban volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az országúti bringámon lévő garmin computer már adott hamis riasztást miután átmentem egy rázósabb kátyún. Meg is lepődtem, de szerencsére sikerült időben leállítanom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy gyors keresés alapján azt látom, hogy a Garminnal sem mindenki elégedett ebből a szempontból
Incident detection too sensitive? : Garmin (reddit.com)
Ez nem whataboutism, egyszerűen szeretném összehasonlítani a különféle eszközöket ebből a szempontból. Na meg arra is jó lehet, hogy ennél a funkciónál mire kell figyelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Garminnak mekkora a bevetele? Mekkora fejleszto es tesztelo csapata van? Es mekkorara van penze?
Na ezert ciki, hogy az eteren mindenkeppen sokszor akkora eroforrasokkal rendelkezo Apple nez be ilyesmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bevételtől ritkán függ a fizika :) A teszteléstől se.
Még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy benézte volna akár a Garmin, akár az Apple. Ahogy fentebb is beszéltünk róla, nem igazán lehet egyértelmű kritériumokat találni arra, hogy eldönthesse az eszköz, tényleg baleset történt-e. Emiatt vár az eszköz megerősítésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legnagyobb baj ezzel, hogy ha a segélyhívó központokba rendszeresen futnak be a félreértett események miatt hívások, akkor amikor valakinek valóban szüksége lenne segítségre, van esély, hogy nem veszik majd komolyan az automata hívást, mert biztos megint csak hibás riasztás.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor majd rakhatnak az iPhone-okra "ski mode"-ot, ha valaki rázósabb útszakaszra megy, a flight mode mintájára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, pont akkor kapcsolják majd ki a vészhelyzeti segélyhívót, amikor a legnagyobb esély lenne arra, hogy szükség lehet rá :D
Inkább hagyni kéne az ilyen marketing szarokat a picsába és bugfixekre fordítani a felesleges dev erőforrást.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hittem, ez leginkább autóbalesethez jó. Már ha feltételezzük, hogy jó bármire a marketing szarságon kívül.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert jobb ugy marketingelni az eszkozt, hogy mindenkor IS orkodik feletted :D
Holnap kiprobalom jegkorong edzesen (remelem nem torom ripityara :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni