Az Apple kiterjesztette szervizprogramját a "nincs hang" problémás iPhone 12 modellekre

Címkék

Az Apple megállapította, hogy az iPhone 12 és iPhone 12 Pro készülékek "nagyon kis százalékában" hangproblémák léphetnek fel a vevőmodul meghibásodása miatt. Az érintett eszközöket 2020 októbere és 2021 áprilisa között gyártották.

Ha az iPhone 12 vagy iPhone 12 Pro nem ad ki hangot a vevőegységből hívások kezdeményezése vagy fogadása közben, akkor jogosult lehet a tulajdonos a szervizre. Az Apple vagy az Apple hivatalos szervizszolgáltatója díjmentesen szervizeli a jogosult eszközöket.

Az iPhone 12 mini és iPhone 12 Pro Max modellek nem részei ennek a programnak.

Részletek az Apple weboldalán.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 08. 20., szo – 21:02

Ez csak a használt piacot érinti, minden tiszteséges iphone vásárló már lassan a 14. modellnek örvendezik :D

 

ui: 6S, 8 tulaj, családban látok 13-at is :D

Nagyon viccesnek tartom az Apple szokásos "nagyon kis százalékában" damage controlját, amikor darabszámra meg tudja mondani, hogy mennyi készüléket gyártottak  két tetszőleges nap közt. Természetesen, sokkal jobban fest egy ilyen bejelentésben a "nagyon kis százalékában" leírás, mint ha azt írták volna, hogy 100 332 vagy 1 043 654 darab készüléket érint.

trey @ gépház

Valószínűleg a gyártás pillanatában tudták, hogy nem 100% os a termék, jó lesz az... sw-ből megpatkolják ha nagyon sok meghibásodik csinálnak egy visszahívást.

Egyszer már eljátszották az intel vs qualcom modemmel, az egyiket vissza butították mert hisztiztek az userek akiknek a lassabból jutott. 

Mivel nem az adott időszakban gyártott összes készülékről van szó, így ez a szám korántsem annyira triviális, mint amilennyek gondolod. Én is viszonylag korán vettem iPhone 12-t, tehát gyártási időszak szerint nagyjából beleesik, mégsem tapasztaltam semmi hasonló problémát.

Amennyiben nem a teljes gyártási darabszámot érinti a két dátum között, akkor nem teljesen jogos. Sőt, simán lehet akár igaz is. Lássuk inkább, hogy mennyit fognak visszavinni - a közelemben egyelőre senkinél nem tudok ilyenről. Jó lenne majd adatokat látni valamikor, bár ez inkább utópikus igény. Amúgy ritka szerencsétlen megfogalmazással dolgoznak: egy általános iskolás 7-8. osztályos tanuló jobban megírná terelés nélkül, szerintem ez nagyobb probléma.

A hazai felhasználóknak pedig nem feltétlen kell extended megoldás, a néhai értéke miatt (okt 21-én br. 350-el nyitott) simán meglehet a 3 éves jótállás, ha tetszik az Apple-nek, ha nem. Feltéve, hogy 2021.01.01 után vásároltak és nem az árképzési görbe alsó felében vásároltak a legolcsóbb nevesincs cégtől.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerintem nem kockás füzetben vezetik ezeket az adatokat. Én dolgoztam informatikai oldalon SMD üzemben, pontosan meg tudták mondani szériaszámból, hogy abba az eszközbe melyik napon melyik alkatrészt mikor ültették be.

Ez egy kis gyár volt Magyarországon. Ha valaki azt mondja, hogy az Apple nem tudja megmondani, hogy két dátum közt pontosan hány darab készülékbe került potenciálisan szar alkatrész, azt körberöhögöm.

trey @ gépház

Persze, de nem pont erről van szó. Lehetőségről beszélünk, ami (feltételezem) adott alkatrészből kerül*het* ki: mondjuk "bejött (x) gyártótól (y) mennyiségű alkatrész, ami minőségi problémák miatt tartalmaz később törvényszerűen meghibásodó darabot. Nem mind lesz az, ám lesznek vele problémák." De mint írtam csak feltételezek, nincs konkrét infóm - ahogyan szerintem neked sincs. Egyszerűen hülyén fogalmazták meg.

Az viszont mégsem valószínű, hogy két dátum között minden darab érintett. Azt régen tudná mindenki és valóban nagy cirkusz lenne belőle.

Szóval várjuk ki a végét, vagy legalább lássuk mi kerekedik ki ebből. Szerintem.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Normális esetben, ilyenkor visszahívnak x dátumtól y dátumig mindent. Persze, olcsóbb megvárni, hogy valóban elromlik-e. Nyilván ezt az utat választja a cég, mert egy telefon esetében nem kötelezi törvény arra, hogy vissza kell hívni. Ha ez egy autó fékrendszere lenne, ne félj, pontosan tudnák, hogy mennyi az annyi ... itt is tudják, csak hát ... a profit.

trey @ gépház

Értem, ezzel nincs baj, tiszta (bár az autó fékrendszerén természetesen emberélet múlik -legalább egy emberé-, ott nincs pardon, az végtére más kategória). De tényleg ok, én nem ezen rugózok.

Ui én nem hívnám vissza 12-eseket, ez a lényeg. Ahol baj van azt készséggel javítanám garidőn túl is, csak annyit azért hozzátennék: bocs gyerekek, nem mi hibáztuk az elsőt, de ettől még többen elbasztuk. Ééés ismét utópiába futottam.. tadaam.wav

Viszont azt már nem tudnám megmondani, hány éves koráig javítanám :)

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Viszont azt már nem tudnám megmondani, hány éves koráig javítanám :)

Ameddig szoftveres update van rá, nem? Akkor az az életciklusa, ha ez egy gyártási hiba volt, akkor azt javítani kell. Mert hülyén nézne ki, hogy új firmware kijönne rá, csak éppen hallani nem lehetne a telefonálót :D

trey @ gépház

Itt most meg kell védjem Almáékat. Nem a szomszédokból, hanem Cupertinóból. A felhasználók használják rosszul a telefont. Ennek a letisztultság, minimalizmus lenne a lényege, előbb az audiojack lett lehagyva róla, most már a hang is. Erősíti a vizuális ingerbefogadást, amúgy is sok a felesleges zaj a mai világban.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)