Proton 4.11

 ( trey | 2019. július 31., szerda - 7:55 )

A Valve alkalmazásában álló Pierre-Loup Griffais bejelentette, hogy elérhető az immár Wine 4.11-re épülő Proton kompatibilitási rétegük 4.11-es verziójának első buildje. A szokásos, funkcionalitást javító fixek és az új Vulkan-alapú D3D9 implementáció mellett jelentős mennyiségű munkát öltek abba, hogy a multi-threaded játékok CPU overhead-je csökkenjen. Részletek a bejelentésben.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Aki hasznalja:

alakul a jatekok kompatibilitasa(e.g.: egyre tobbet tud futtetni gond nelkul)?

Igen, javul. A Hitman2 tavaly jött ki, és mikor kb két hónapja megvettem, akkor már 100% OOB működött Protonnal a gépemen. (Nem tudom mióta.)

Régebbi játékokból van 1-2, ami nem működik. A Hitman sorozat régi elemeit akartam végigjátszani, és abból 1-2 játék nem működött egyáltalán. Tippre ezek könnyen javítható bugok lehetnek, de a régiekkel szerintem nem foglalkoznak.

A Tomb Raiderből az újabb azt hiszem Protonnal ment, simán gond nélkül ment. Doom 2016 simán ment.

Ezek az én mintáim, de a https://www.protondb.com/ oldalon vannak statisztikák is, illetve meg tudod nézni konkrétan ami érdekel.

Kicsit érdekes a kereső: https://www.protondb.com/search?q=warcraft :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ha az a burkolt kerdes, megy-e vele a WoW, akkor a valasz igen :P

--
|8]

\o/

Na, megnéztem a bejelentést: nem csak magát a Protont fejlesztették, hanem Linux Kernel funkcionalitást is javasoltak, illetve a glibc-be is küldtek patchet a futexek implementációja kapcsán. Ilyen az igazi FOSS együttműködési modell! Gratulálok!

mk11 megy vele valakinek?