- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 10402 megtekintés
Hozzászólások
Szerintem okkal. A felhasználó szemszögéből az igények túlnyomó részét kielégíti. Semmi látható oka nincs a váltásra a legtöbb esetben, mert alapvetően alkalmas mindenre. Nyilván ez csak 32 bites rendszer esetén érvényes és amíg ezek a gépek működnek (P4, C2D ...) addig nem is fognak váltani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért P4-gyel netes böngészést megnézném... Mármint egy híroldal betöltésében is háromszor leizzad még a c2d is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem a gépet minősíti. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1 Egy régi P4 nagyon gyenge, a snapdragon 800-as tabom sokkal erősebb. Van olyan oldal ami simán elcseszett, de a P4 mindenre gyenge. A windows xp meg egy katasztrófa, érezhetően lassabb egy c2d-n mint a win 7.
Szerintem jobban megéri alárakni a vasat, összeszedni mondjuk egy 4 magos am3-as gépet használtan nem vész és az már jó is valamire, illetve nem kell vele szórakozni, hogy normálisan menjen. 5 évente 50k pc-re nem pénz, gondolon azért napi 1-2 órát biztos megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem igen jött át szerintem:)
Nézd meg az index.hu -t és az origo.hu -t. Utóbbi pörgösebb, alig terhel, nem fagyasztja be a böngészőt egy pillanatra sem. Ja, így is lehet híroldalt összerakni?
Az meg, hogy kinek mire van 50k-ja, necces téma :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érezni a különbséget már egy i5-2520m-el sem ami egy nem túl erős proci. Évente átlagban 10k-t rákölteni gépre nem sok, és abból már lesz egy alsó közép kategória mindig, egyesek telefont vesznek sokszor ennyiért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ellenőrizd már le légyszi jól írtam-e le a nikked
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értem, mi ebben a mém? Ami procit leírt, az a mai szemmel nézve nem egy "túl erős" processzor (core i7 pl. 2x ráver passmark-ban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ezt olyannak mondod, aki amiatt váltott IRC szervert, mert a 286-osa, amit routernek használt nem bírt el még egy kapcsolatot?
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg a kde se volt az igazi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a mi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újban egy i5 5200U-val van egy szinten, nem tudom hol erős ez neked? 2011-es kétmagos 35W-os mobil proci.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy "nem sok", emberenként változó. Egy 8 órás közmunkás 51 ezret kap, a többik segélyben kb 23 ezret kapnak. És van aki semmit sem kap és örül, hogy valahol meghúzódhat. Van aki örül, hogy még a netet ki tudja fizetni. Neked biztosan nem sok. Azok esnek áldozatul, akik nem tudják benyelni a fejlesztési költséget.
Sokan beszélnek arról, hogy milyen jó új gépek és új rendszerek, programok vannak. De arról nemigazán, hogy mit tesznek azokért, akik anyagi nehézségek miatt nem tudnak fejleszteni. A modzilla se ad ki light változatot miattuk, de pl a google is nagyon eleresztette magát a hardverigényes weboldalaival.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De arról nemigazán, hogy mit tesznek azokért, akik anyagi nehézségek miatt nem tudnak fejleszteni."
Es ok mit tesznek magukért, hogy ne legyenek ilyen anyagi problémájuk? Konnyu mindig masra kenni a felelőséget.
----------------
[=8]Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™[/size"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Es ok mit tesznek magukért, hogy ne legyenek ilyen anyagi problémájuk?
Pl. nem vesznek fél évente új gépet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek anyagi problémája van, arról nem tudhatod, hogy miért van. Azt mondd meg nekem, hogy a fejlesztők felelőségét miért akarod a felhasználóra hárítani. Kérdezd meg az ilyen nehéz helyzettben lévő felhasználót, hogy ő akarta e az egyre gépigényesebb rendszereket, programokat, weboldalakat. Meg egyáltalán ő diktálta, hogy mi hogyan legyen?
A felhasználóknak nagyon beleszólásuk nincs a dologba. Egy laikusnak probléma a rendszert lebútítania, a programokban egyes modult kikapcsolni, a weboldalon bizonyos funkciókat kikapcsolni. Ugyanis ehhez kevés szabadságuk van, többnyire nem értenek hozzá.
Igazából miért ne a felhasználó kapcsolhatná be az új funkciót pl egy programban, rendszerfrissítéskor, weboldalon, ha szükségesnek érzi? Csak nézd meg, hogy egy rendszerben, pl egy Libreofficeban vagy a facebookon mennyi minden fut. Olyan is, amire nincs igénye az embernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted a nehez helyzetben levo felhasznalo celcsoport barmelyik cegnek is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MyVIP? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kérdezd meg az ilyen nehéz helyzettben lévő felhasználót, hogy ő akarta e az egyre gépigényesebb rendszereket, programokat, weboldalakat."
Most amúgy 2015-ben komolyan arról megy a picsogás, hogy mi nem megy egy asztali gépen, ami egy 10 évvel ezelőtti gép színvonalán lévő mobilon, tableten minden további nélkül megy? Nekem kissé ellentmondásos az egész.
"A felhasználóknak nagyon beleszólásuk nincs a dologba."
Hogyne volna, eldönthetik, hogy használni akarják-e vagy sem.
"Igazából miért ne a felhasználó kapcsolhatná be az új funkciót pl egy programban, rendszerfrissítéskor, weboldalon, ha szükségesnek érzi?"
Mert az neki plusz munka, amivel nem akar foglalkozni. Egyébként lazzy loadról hallottál már? Szerintem meglepődnél, hogy hogy működik a felszín alatt egy halom dolog. Pl. "Olyan is, amire nincs igénye az embernek" nem töltődik be a lemezről.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Nekem kissé ellentmondásos az egész.
nekem nem :^)8
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondtak mar neked hogy mekkora egy faszkalap vagy?
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
And so, my fellow Americans: ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.
—John F. Kennedy, inauguration address, January 1961.
Nézd, megtehettem volna én is, hogy nem tanulok, hanem csak otthon verem a faszom, csak akkor valószínűleg nem a saját magam által vásárolt gépen a saját magam által fizetett internet előfizetésen fogunk itt vitázni erről a témáról.
Mindazonáltal, torkig vagyok attól, hogy egyesek másra sem képesek, mint mindig másban a hibát keresni és a markukat tartani. És igen, tisztában vagyok azzal, hogy vannak, akiket még az ág is húz, de a helyzet az, hogy *rengetegen* vannak, akik nem azért tartanak ott, mert a geci ez-az-amaz ezt vagy azt vagy amazt csinálta, hanem azért, mert egy lusta fasz, aki ahelyett, hogy törődne egy picit magával vagy az előremenetelével inkább otthon verte a nyálát.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elet nem mindig ugy mukodik ahogy eltervezed. Egyszer te is kerulhetsz onhibadon kivul olyan helyzetbe amibol nem tudsz segitseg nelkul kimaszni, es akkor majd jon nehany hozzad hasonlo bunko aki meg raadasul le is olt hogy milyen nyomorult is vagy!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy kerülhetek. Csak nem mindegy, hogy ahhoz kérek majd segítséget, hogy újrakezdjek és megteremtsem az önálló életre a lehetőséget, vagy csak ki akarok használni másokat/a rendszert.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es te nyilvan nagyon tudod am hogy ezek az ingyenelok a tisztes adoforintjaidra palyaznak, hogy aztan jol ingyenelhessenek mig te agyontanultad magad es most beleszakadsz a munkaba! :)
Nyilvan mar csak hulyulok, de legalabb te is latod, mennyire sarkos volt ez a kijelentes es ennek a helyzetnek a megitelese egyaltalan nem csak fekete vagy feher.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, csak ha az ember feszt olyan hozzaallasu emberekkel talalkozik, akik instant azt feltetelezik, hogy " ki akarok használni másokat/a rendszert", akkor egy ido utan nem fog akarni kerni, csak panaszkodni fog, mert mas nem marad neki. Persze meg akkor az ilyenek azt mondjak: "miert nem valtoztat, ahelyett, hogy itt ul es panaszkodik". Nehez az ilyeneknek a kedvere tenni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben ugyan mi a f*szom a faszkalapság, magyarázd már el, kérlek!
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
: "Es ok mit tesznek magukért, hogy ne legyenek ilyen anyagi problémájuk? Konnyu mindig masra kenni a felelőséget."
- akiben a szocialis erzekenysegnek lathatoan a csiraja sincs meg az ne nyilvanitson velemenyt szocialis kerdesekben.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
: "Es ok mit tesznek magukért, hogy ne legyenek ilyen anyagi problémájuk? Konnyu mindig masra kenni a felelőséget."
- akiben a szocialis erzekenysegnek lathatoan a csiraja sincs meg az ne nyilvanitson velemenyt szocialis kerdesekben.
Ebben hol nem látsz szociális érzékenységet?
Szerintem teljesen jogos elvárás, hogyha én (mint tehetősebb állampolgár) fent tartok TB-t, nyugdíjt, ingyé' oktatást, szociális védőhálót (szocpol, gyes, gyed, családi), akkor a kevésbé tehetős réteg is __tegyen__ a saját előrébb jutásáért.
Tanuljon ácsnak, villanyszerelőnek, könyvelőnek, valaminek, amire a piacon szükség van. (Nem vagyok továbbtanulási-tanácsadó, de boldog lennék, ha lenne ilyen szervezet, akár az ingyenes egyetemi helyek/ingyenes tb rovására.) Tanuljon még. Gyakoroljon. Biztosan van olyan szakma, amit képes megtanulni, és abból magát egy __normális szinten__ fent tartani. Biztosan tud hova továbbfejlődni __mindenki__, ami után többet fog keresni. Csak hogy tisztában legyünk, kevesebb, mint havi 1.000,--ról indult a szál!
Igen, ez nem egyszerű. Sokkal egyszerűbb otthon ülni, s várni a sült galambot a szájba. Meg keseregni, hogy én zenélni szeretnék, mert azt nagyon szeretem, akkor is, ha kurva tehetségtelen vagyok hozzá.
Én se szeretek minden reggel 7-kor kelni, tanulni, dolgozni, stb. De kurvára idegesít, hogy mások igen durván kihasználják az állami védőhálót.
És mielőtt félreértenél: nem azzal van bajom, hogy van szociális védőháló; azzal van bajom, hogy rengeteg embernek ez a kifogás, hogy "hátde' engem nem segít meg az állam, meg nem ad jólfizető munkát", mikor ezek az emberek __SEMMIT__ nem tesznek meg azért, hogy esetleg jobb dolguk legyen.
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az hogy ez a kérdés egyáltalán felmerült benned, jól mutatja hogy bizonyos réteg aki nem volt még soha hátrányos helyzetben, nem került még soha olyan helyzetbe amelyből képtelen volt segítség nélkül kimászni, mennyire egysíkúan, kizárólag a saját szemszögéből, másokkal szemben érzéketlenül látja ezt a kérdést.
tévedsz ha azt gondolod hogy a munkanélküli, hajléktalan, szociálisan hátrányos helyzetű réteg mind léhűtő, lusta naplopó aki másoktól várja a segítséget! érdemes lenne pár hónapot eltöltened szociális munkásként egy ilyen jellegű segélyszervezetnél, amely után jó eséllyel átértékelnéd amit most átgondolatlanul mondtál! ha pedig nem, akkor úgyis hiába magyaráznám...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Középiskola 11. osztály óta dolgozom, mert anyámék akkor épp' nem tudtak támogatni huzamosabb ideig. (Öcsém, amint betöltötte a 16-ot -- törvényi korhatár -- kezdett dolgozni, mert őt se.)
Azt hiszem, tudom milyen az, mikor csóró körülöttem a család.
Így is azt gondolom, amit az előbb mondtam.
Ettől függetlenül, ha végeztem az egyetemen, biztos, hogy szeretnék hajláktalanszállón önkénteskedni, mert pl. az egy olyan terület, amit nem tudok, így kivülről megítélni.
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze igy is fel lehet fogni, aki gyenge, szegény, elesett, az hadd hulljon! nincs szükség nyomorultakra, csak kolonc a társadalom nyakán, élősködők, ingyenélők, stb...
ez a klasszikus, tipikus hazai felfogást tükröző "én nem vagyok homofób/nem vagyok rasszista/de...!"-kezdetű mondatszerkezetek egyike is lehetne. én pedig ettől csak szomorú leszek.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Büszke vagyok rád, hogy a fentiből ennyit értettél meg.
Lefogadom, hogy 'pesti vagy, s a nagykörúton kívülre csak aludni jársz, ugye?
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abbol ahogy kepet alkottal rolam is az latszik, mennyire feluletes is a latasmodod. Nem nyertel hangszorot.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezt a faszparasztsag dolgot gondold mar at, foleg miutan nem én mondtam ilyet, hogy hulljon a gyengéje, stb.
Es egy kurva szoval nen mondtam, hogy nem kell segiteni a másiknak. De azert mar ne én legyek a hibas, mert neki szarul megy.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt valoban nem mondtad, de mondtal mast! Erre pedig en mondtam azt amit mondtam. Ha te eloszor azt mondod amit most utolag mondasz, akkor talan en sem mondtam volna, amit mondtam. De hat utolag mindig maskent latja az ember, igaz! ;)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, csak még mindig nem magyaráztad meg, hogy abból, hogy felteszem a kérdést, hogy a minimálbéren/segélyen élők mit tesznek azért, hogy ne minimálbéren/segélyen éljenek, abból hol következik mindaz, amit a számba akartál adni. :)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Es ok mit tesznek magukért, hogy ne legyenek ilyen anyagi problémájuk? Konnyu mindig masra kenni a felelőséget."
- ez a kijelentes feltetelezi hogy mindenki aki minimalberen es segelyen el, sunyi kis ingyenelo, aki alig varja hogy a sorsaert jol a magadfajta dolgos, tanult es jo aranyerzeku polgart tegye felelosse. Az pedig hogy ki mit miert akar a szadba adni, hogy jon most ide?! :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ez a kijelentes feltetelezi hogy mindenki aki minimalberen es segelyen el, sunyi kis ingyenelo, aki alig varja hogy a sorsaert jol a magadfajta dolgos, tanult es jo aranyerzeku polgart tegye felelosse."
"Az pedig hogy ki mit miert akar a szadba adni, hogy jon most ide?! :)"
Onnan, hogy első körben faszparasztnak nevezel, aztán meg kiderül, hogy te haluzol bele olyan dolgokat is az egyébként igen rövid mondatomba, amit sosem állítottam, pl.:
"ez a kijelentes feltetelezi hogy mindenki aki minimalberen es segelyen el, sunyi kis ingyenelo, aki alig varja hogy a sorsaert jol a magadfajta dolgos, tanult es jo aranyerzeku polgart tegye felelosse."
Mert kurvára nem feltételezi, főleg nem így általánosítva. Ugyanis a következő esetek vannak, léteznek és tapasztalhatóak bárki számára, aki egy picit is kinyitja a szemét:
a) szarul megy neki, de megpróbál tenni ellene
a/1) sikerül neki.
a/2) nem sikerül neki, mert gyakorlatban nincs meg hozzá a kellő elhatározása, akaratereje.
a/3) nem sikerül neki, mert a körülmények tényleg kibasztak vele.
b) szarul megy neki, de meg se próbál javítani a körülményein.
Na, most a b esettel nem tudok együtt érezni.
Szóval, esetleg elkezdhetnél elgondolkozni azon, hogy nem te vagy-e a faszparaszt az általánosításaid és belemagyarázásaid miatt.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A B-nek is lehet oka. Pl belefáradt a sok kudarcba. Vagy még nem érzi elég szarrul magát, hogy tegyen érte.
De én még hozzáteszem, hogy van aki olyan munkát szeretne, amit élvezi is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Vagy még nem érzi elég szarrul magát, hogy tegyen érte. "
Jó, ha nincs meg a belső motiváció, hogy javítson a saját helyzetén, mit kezdjek vele?
"De én még hozzáteszem, hogy van aki olyan munkát szeretne, amit élvezi is."
És ismételten felteszem a kérdést: ehhez mi kell? És azt kinek kell véghez vinnie? Nyilván a lehetőségek korlátozzák az embert, de ha meg se próbál keresni olyan munkát, akkor teljesen biztos, hogy nem lesz neki olyanja. Tudod, aki nem játszik az nem is nyer...
Apropó, lottózás, ironikus azért nem?
http://index.hu/belfold/2015/03/06/lotto_milliomos_gyor_nyeremeny/
"Kávézót nyit a hajléktalanból lett milliomos" [...] "Andraschek László azt mondja, a legnehezebb nemet mondani annak, aki pénzt kér tőle, de ezt is meg kellett tanulnia."
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész subthread atomjanitól indult.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eloszor is: te altalanositottal erzeketlen modon, amikor az altalad is utolag felvazolt lehetosegek kozul kiragadtal egyet, rahuztad az osszes hatranyos helyzeture, majd kijelentetted hogy maguknak koszonhetik a sorsukat es megerdemlik, mert semmit nem tettek hogy jobb legyen nekik. - ezert kijar neked a cimeres faszparaszt titulus!
Masodszor: en maximum azert lehetek faszparaszt mert a finom kis iskolazott es kvaziegeszseges kornyezethez szokott lelkivilagodhoz kepest naturalisan hoztam tudomasodra azt, aminek tartalak az alapjan amit mondtal es ahogy mondtad. Gondolj bele abba, az hogy erezheti magat akit a kijelenteseddel egyszeruen letaszitottal a tarsadalmi garbage-kategoriaba!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ragadod ki a B csoportot. Ugyanúgy igaz az A csoportra is. Különbség az, hogy legalább azok bizonyítottak. És mindenki magának köszönheti a sorsának alakulását. Nyilván nem egyenlő helyzetből indul mindenki, de az, hogy ki meddig jut onnan tovább, az nagymértékben függ attól, hogy ki mit próbál kezdeni az adott helyzettel. Legyen az csóró vagy kőgazdag.
Ha szerinted ez faszparasztság, hogy márpedig az embernek tennie kell magáért, akkor sajnálom, hogy ki kell ábrándítsalak, de ostoba vagy.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"És mindenki magának köszönheti a sorsának alakulását. "
- nem.
"Nyilván nem egyenlő helyzetből indul mindenki, de az, hogy ki meddig jut onnan tovább, az nagymértékben függ attól, hogy ki mit próbál kezdeni az adott helyzettel."
- részben igaz.
"Ha szerinted ez faszparasztság, hogy márpedig az embernek tennie kell magáért, akkor sajnálom, hogy ki kell ábrándítsalak, de ostoba vagy."
- ha szerinted a fent leírtak fedik a valóságot, akkor te meg síkhülye vagy.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönjük az alapos érveléssel alátámasztott... ja bocs.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lézer Dzsoni is megmondta „akinek nincs semmije, az annyit is ér!”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy Lézerjanó mit mond, az egnem hidegen hagy. Én ilyet nem mondtam.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez igaz, te pont ilyet éppen nem mondtál, te csak azt mondtad hogy aki szegény vagy hátrányos helyzetű, az mind magának köszönheti a sorsát. ez végül is mennyivel más, ugyebár...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem azt kérdeztem, hogy mit tesz azért, hogy neki jobb legyen. Elég nagy különbség.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a legtobben mindent amit csak tehetnek, de valoszinuleg meghaladja az erejuket. Pl. nem mindenki mogott van szuloi hatter hogy fizesse a tanulmanyait, az alberletet, kosztot, autot a segge ala stbstb, hogy aztan meg o mondogassa meg masoknak hogy kellene elni.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szál faszparasztozást követő része olyan, mint a párbeszéd a szembenállni látszó politikai pártjaink között...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most te tényként állítod, hogy ez így van az összes létező emberre?
Mert, ismerek olyan embert, akivel tényleg kicseszett az élet nagyon, mégis MSc-zik jelenleg. (Tény, kellett neki segítség az élettől, hogy lejusson odáig.) Ismerek olyat, akinek a szülei abszolút nem voltak gazdagok, viszont dolgoztak, a srác is, most jelenleg egy 15-20 fős céget vezet és az indulótőkét sok-sok maszekolással szedte hozzá össze. Ismerek olyat, akiről tudom, hogy sajnos nem fogja sokkal többre vinni, mint amire képes, mégis tisztelem, mert próbálkozik és keresi és próbálja tágítani a határait.
És ismerek olyanokat is, akinek
1) van *stabil* munkája
2) amennyire tudom nem éltek gazdag családban, de azért nem is mélyszegénység.
3) rendelkezik (ha nem is drága) okostelefonnal, internettel, számítógéppel, stb., tehát nem a létminimumon él.
4) folyamatosan panaszkodik, hogy szar a munka, kevés a fizetés.
5) nem próbálja meg képezni magát.
6) nem keres másik munkát.
7) a kormány/kolléga/vevő/beszállító/időjárás/ez/az/amaz mindig hülye, ő sosem.
Na az utóbbiakkal nem tudok szimpatizálni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, ezt te állítottad, te általánosítottál azzal amikor hoztad a lázári figurát. Egyáltalán nincs igazad amikor ilyen kijelentéseket teszel, és én most csak megmutattam hogy milyen az amikor egy kalap alá vesznek olyan dolgokkal, ami rád esetleg nem vonatkozik - csak hogy vedd már észre magad!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is az a baj, hogy nincs igaza, amikor ilyen kijelenteseket tesz, hanem az, hogy ezek a kijelentesek azt implikaljak, hogy o ranezesre donti el, ki mit tesz magaert, anelkul, hogy ismerne az illeto _valos_ hatteret. Es ez az, ami igazan rossz az egeszben. Mert ez kezd altalanos gyakorlatta valni, ez az instant prejudikacio, meg se szolaltal meg, de mar meg vagy itelve.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ezt te mi alapjan dontotted el? :) Kurva vicces, hogy ezerszer leirtam mar a szalban, hogy kire es kire nem gondoltam, de ettol fuggetlenul zitevvel kez a kezben toljatok tovabbra is ugyanazt a hulyeseget, amit a fejetekbe vettetek.
Ezek utan nagyon cikinek tartom, hogy te magyarazol "prejudifikaciorol". Bar, inkabb az a gaz, hogy utolag sem vagy kepes felulvizsgalni magad.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha erre gondolsz, a vegen nem valaszoltad meg a kerdesemet. Ezek utan megis milyen kovetkeztetest kellett volna levonnom?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tettel egy hatarozott kijelentest mindenfele kitetel nelkul - kb.: mindenki maga felel a sorsaert. Nem tolunk semmit, te ragaszkodsz a magad igazahoz, csak eppen nincs igazad!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, mindenkinek adott _valamilyen_ családi háttér, adott egy ismerősi, baráti kör (bár azt már csak félve merem leír,i, hogy a szocializálódás is olyan tevékenység, amihez mindenkinek aktív szereplőnek kell lennie), illetve adottak az iskolák, munkahelyek, állam(, egyház, stb. akámi) által nyújtott lehetőségek. Kinek több, kinek kevesebb. Áruld már el kérlek, hogy mégis kin múlik, hogy ezekből, amik rendelkezésére állnak, mit próbál meg igénybe venni?
És ha jól emlékszem, az eredeti poszt úgy szólt, hogy mit tesznek azért, hogy ne annyit keressenek, amennyit. Egy kérdőjellel a végén. Ugyanígy feltehetem a kérdést azoknak is, akik nettó 200-at keresnek itthon és írigykednek a nyugati fizetésekre.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit emlekeztet ez a hajlektalanok kriminalizalasara - szocialis halo nyista, lehetoseg semmi, es aki az utcan el az nyilvan bunozo lehet...
Rosszul teszed fel a kerdeseket. Olyan mintha azt kerdeznem: mi kell ahhoz hogy megertsd vegre, az egyen akarata nem minden, kell alkalom, lehetoseg, a tobbi resztvevo egyuttmukodesi hajlandosaga es segito szandeka, stb. Hiaba akarok nyerni a lotton ha csak nem jon az a franya otos...
En is egyike vagyok azoknak akik "irigykednek" a nyugati fizetesekre. Ugy alakult az eletem (fokent rajtam kivulallo okok miatt) hogy az orszag szerencsetlenebbik felen elek, negyven elmultam es egyre kevesebb eselyt latok a valtozasra, latvan hogy milyen modon lehet ervenyesulni a mai vilagban. De nem panaszkodom, ugyanis at csinalom amit szeretek es van bennem emberi egyutterzes es minimalisan elvarhato joszandek a nalamnal nyomorultabb helyzetben levok iranyaban. Erdemes lenne ezen neked is elgondolkoznod!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kicsit emlekeztet ez a hajlektalanok kriminalizalasara - szocialis halo nyista, lehetoseg semmi, es aki az utcan el az nyilvan bunozo lehet..."
Csak magam tudom ismételni: arról nem tehetek, hogy te más fasságát haluzod be egy egyszerű kérdésbe. Nagyon unom már, hogy biorobotként a TV-ben/Interneten szajkózott gyökérségeket tudod csak ismételgetni.
"Hiaba akarok nyerni a lotton ha csak nem jon az a franya otos..."
Ó persze, csak tudod van az a mondás, hogy "aki nem játszik..."
"Ugy alakult az eletem (fokent rajtam kivulallo okok miatt) hogy az orszag szerencsetlenebbik felen elek"
Lefordítom: TE saját magad hoztál egy tudatos, felelős döntést, hogy te ennyivel beéred. Nem a szomszéd Mariska, nem a Pistabácsi, nem Orbán Viktor, nem Lézerjani, és nem is én. Csak is kizárólag te saját magad hoztad meg ezt a döntést. Befolyásolt egy halom dolog a döntésed? Persze, hogy befolyásolt. Mindenkinek befolyásolja egy halom dolog a döntéseit. De attól még a végső döntés a tied, hogy elfogadod, vagy keresel más alternatívát. Igen, alkalmanként annak árán, hogy valamit be kell áldozni. De az megint a te döntésed, nem másé.
Mint ahogy egy barátomnak is a saját döntése volt, hogy nem éri be Kazincbarcelónával és, hogy ameddig kényelmesen tud, kimegy Nürnbergbe. Megjegyzem, ő sem az a típus, akit a szülei agyontámogattak (sőt...).
"Erdemes lenne ezen neked is elgondolkoznod!"
Neked meg egyszer elolvasni, amit írtam. És értelmezni. Meg nem más fasságát a számba adni és belehaluzni olyat, amit nem állítottam.
Hja, subthread folytatása meg erre, itt már túl vékony a kommentdoboz: http://hup.hu/node/139415
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak magam tudom ismételni: arról nem tehetek, hogy te más fasságát haluzod be egy egyszerű kérdésbe. Nagyon unom már, hogy biorobotként a TV-ben/Interneten szajkózott gyökérségeket tudod csak ismételgetni."
- en pedig azt, hogy ertetlenkedsz, nem vagy hajlando belatni hogy mekkora baromsagot mondasz.
"Ó persze, csak tudod van az a mondás, hogy "aki nem játszik..."
- csakhogy itt folyamatosan pont arrol van szo hogy aki hiaba jatszik, az megsem nyer.
"Lefordítom: TE saját magad hoztál egy tudatos, felelős döntést, hogy te ennyivel beéred."
- az mennyire tudatos dontes hogy az ember hova szuletik, es ott mik a lehetosegei?
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- az mennyire tudatos dontes hogy az ember hova szuletik, es ott mik a lehetosegei?"
A szuletesed helyet nem valaszthatod meg, de utana el tudsz menni egy olyan helyre, ahol tobb lehetoseged van. Nem mondom, hogy ez konnyu, nem mondom, hogy egyszeru, de a lehetoseg mindig ott van.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát hogyne! ha az élet így működne ahogy egyesek elképzelik...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi gond ezzel, az eszt nem egyforman merik ki mindenkinek, csak akkor nem kell megsertodni ha esetleg o is hasonlo mercevel lesz merve.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ember, egy kerdest tettem fel. Az, hogy ebbe te mit lattal meg bele, az mar a te bajod.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért mert te képtelen vagy felfogni még nem mással van a baj...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mibol tudod, hogy melyik eset forog fenn? Milyen alaposan vizsgalod meg a helyzetet, mielott iteletet mondasz? Mert a b) esettel en sem tudok egyutt erezni, ezzel egyutt ranezesre egy emberrol lehetetlen megallapitani, hogy melyik csoport tagja. Igen, meg akkor is, ha az illeto nem magyar szarmazasu.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De mibol tudod, hogy melyik eset forog fenn?"
Ezzel maris visszakanyarodtunk ahhoz a kerdeshez, hogy vajon mit tesz magaert.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt csak te erőlteted, az élet viszont nem így működik!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ahhoz kanyarodtunk vissza, hogy _te_ honnan tudod, hogy _o_ mit tesz magaert. Konnyu am a kanape kenyelmebol mas felett itelkezni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtehetném, hidd el, de nincs rá szükségem, hogy pár évente új alaplap/proci/memória/OS kerüljön beszerzésre, ugyanis a funkcióját, amire kell, azt ellátja az anno majdnem "tábla csokiért" megkapott alaplap+proci, meg valakitől itt szintén olcsón megvett 4G RAM. Igen, jó lenne 64 bites OS, mert RHEL7-et nem tudok virtualizálni, de ezt meg ha tényleg szükséges, megoldom a munkahelyen, hiszen ott van (lesz) szükség RHEL7-es tudásra. Otthon, ha nem muß, nem dolgoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ez a véleményed, de attól még a világon ezek a weblapok lesznek amiket a nem hozzáértő olvasgatni akar, bármit is csinálsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldás a User agent switcher
Átváltod a böngésző azonosítóját mobilra és a régi PC webböngészése megtáltosodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> nem hozzáértő
> user agent switcher
Such comprehension. Much insight. Wow.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek még ez is problémát jelent vegyen új PC-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> még ez is
Eeeember, hát hol élsz te, 2015-ben az IT-jellegű eszközök felhasználóinak 95%-ának fogalma nincs, hogy, és egyáltalán miért működik a keze ügyében levő telefon/tablet/PC/etc. Egy villanybolylerről nem tudják eldönteni, hogy egy tündér melegíti-e a vizüket vagy egy fizikai jelenség.
A thread arról szólt, hogy jó-e valamire az ikszéves penciumnégy, mert a papánakmamánakszomszédjózsinéninek még jó lesz "CSAK BÖNGÉSZÉSRE" bazmeg amikor a lyáva kódomat még tudom a 7 éves gépen tutujgatni de a fideszponthu már szaggat. Az IT-savvy emberek nagy része vált az újabb eszközökre, a régit próbálja lepasszolni az öreganyjának, aki meg pont meg van lőve, mert teljesen más a májndszete minthogy useragentswitchert telepítsen.
Érted, hallod, a májndszet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pufogtathatnék most ilyen magas labdákra szokásos szakállas poénokat, mint 'milyen anyagot tolsz? durva szer lehet!' meg hasonlók.
De azt gondolom, hogy csak rossz napod volt. A leharcolt P4 PC-k használatát egyáltalán nem tartom jó ötletnek. Desktopnak gyengék, routernek vagy nas-nak sokat fogyasztanak. Lakásfűtésre pedig van hatékonyabb megoldás is. De el tudok képzelni olyan élethelyzeteket amikor P4 van. Például amikor az "IT-savvy" unoka P4-gyel áll bosszút a nagyszülein mert gyerekkorában mindig étcsokival kínálták, pedig ő a tejcsokit szerette. Nem kellene P4 pc-t adni a nagymaminak de ha már úgy alakult, hogy a hulladéklerakó helyett a nagyszülő kapja legalább annyi legyen az IT-savvy unokában, hogy feltesz nekik egy user agent switchert. Menüből átállítható, bármely nem Alzheimer kóros nagyszülő képes megtanulni a használatát ha már a böngészést elsajátította.
Van igazság abban, hogy sok magyar webfejlesztőt minősít az a gépigény amit egy-egy nyitóoldal ma megkíván. Ezeknek a mobilweb változata képes elmenni egy 512 MB-os egy arm magos mobilon. Talán célszerűbb egy értelmes munkára már nem használható P4 pc-n is inkább ezzel a mobilwebes tartalommal próbálkozni, nem? Ha tíz perc helyett csak két perc alatt jön be a nyitóoldal már az is nyereség. A képek és betűk is szép nagyok lesznek egy pc képernyőjén, nagyszülőknek pont jó így.
Egyértelműen egy épkézláb pc konfiguráció használata lenne javallott. Ma úgy tűnik, hogy egy minimum Core i3 pc 4 GB rammal sok évig használható gép marad. A hardverigény számtalan tényező miatt nem nő oly meredeken mint korábban. De a belépő szint ettől még nem került le egy P4 szintjére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A leharcolt P4 PC-k használatát egyáltalán nem tartom jó ötletnek. Desktopnak gyengék, routernek vagy nas-nak sokat fogyasztanak
Ennyi a lényeg. A szájkareateráundtripp meg fölösleges, merthogy én is ezt mondtam.
> Ma úgy tűnik, hogy egy minimum [ bllaaaablablaaa ] rammal sok évig használható gép marad
7 éve is úgy tűnt, ma meg - ahogy te is mondtad - a hasonló képességű mobilon tudsz indekszet olvasni, a PC-n meg a nagyiágentswitcher nélkül nehézkesen.*
*: költői túlzás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Racionális érvek ellenére sajnos máig magyar valóság része rengeteg P4 pc. Talán az egykori Sulinet express is bűnrészes ebben.
Ha pedig valahol adott ez a helyzet még mindig jobban jár mobilweboldalakkal, amivel együtt még mindig lassú vacak lesz a pc, de valamivel elviselhetőbb. Ezért írtam ezt a szerintem egyeseknek hasznos infót ami annyira azért nem ismert. Ha van itt nagyszüleit büntető unoka, ezzel valamivel gyorsabbá teheti a böngészést.
Ennyi. Nem támadás volt ez és nem is univerzális mindent megoldó workaround.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bojler.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne már, hrrrrrrrrrrrrrrrrrr, hát ennyire?
aajj...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hrrr, hanem hrrrgy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óbazmeg...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óbaszdmeg. NEM ÉRTED!!?!?!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez se jó, mert felszólító mód. NEM ÉRTED!!?!?!!
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minnnyályan hüjék vagyunk akkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát hrogyne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
errol mindig eszembejut az,
hogy a gmail ie alatt egy csomo ideig megtartotta a regi feluletet, ha volt ActiveX.
Tobb ismerosom is igy hasznalta a gmail-t. (amikor a levelkuldes nem ilyen kicsi kis mutyur builtin-popup-ban volt).
Most nem tudom meg mukodik-e. De egy fel eve meg ment.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most is működik Gmaillel is és minden weboldallal ahol van mobil változat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mobilvaltozat meg a gmail 1.x -es webes guija nem ugyanaz.
Ugyanolyan volt mint a mostani webes, a kis idegesito popupok nelkul.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézted a facebook mobil változatát, hogy milyen fos? Még a tableten is inkább az asztali változatát használom minden weboldalnak, mert azon sokkal kevesebb gondom van. Szóval az ilyen user agent switcher varázslat nem mindig megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De gustibus non est disputandum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van benne valami de néha a 4 mag is fekszik, pedig csak szaros oldalakat olvasna az ember.
Sajnos a dizájnerek keze úgy elszállt, hogy Amerikában sem győzik az új erőműveket építeni a js font generáláshoz, meg a flash reklámok futtatásához.
Alapvető munkára alkalmasak lehetnek de főleg annak akinek nincs jobb, annak ebből kell kiindulnia.
Egyébként a váltóknak javasolnám: http://sourceforge.net/projects/zorin-os/ Talán nem hal még meg ez a módosított Ubuntu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért atomos cuccokkal is egész kellemesen el szoktak netezgetni emberek, az sem egy szélvész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D ... a HUP hasít, az tény, de egy VS már átlépett a józan ész határán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VS-t nem teszteltem még atomon :)
Pár hete hozott egy srác egy lapost (atom kategóriás procival), kapott rá egy Fedora LXDE Spint, Youtube 720-as videók akadásmentesen mentek rajta. Az Index is normálisan bejött.
Szoktam csodálkozni, amikor itt megy a sírás arról, hogy egy-egy site megeszi a 8 magos 16G ramos gépeket, majd mikor megnyitom a hozzájuk képest őskövület 2 magos 8G ramos gépemmel, semmi akadás, pörög az oldal rendesen (VS is pikk-pakk bent van, korrektül scrollozható).
Én valamit mindig rosszul csinálok, mert nálam ezek a hibák jellemzően nem jönnek elő (kivéve ha a siteba valóban elszabott JS-t pakolnak).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem hét éves gépem van egy két magos csodával, összesen 2 GiB memória, és érdekes módon nem fossa össze magát böngészés közben (Chrome), pedig alapállapotban vagy 20 fül meg van nyitva. Viszont az is igaz, hogy nincs alatta kismillió kiegészítő. Összesen talán hat cuccot tettem fel. És mellette fut Thunderbird, Krusader, Vivaldi browser, zenét hallgatok Deadbeef-el. Mindezt KDE alatt.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ésszel használva nincs gond a régi vasakkal: nálam 2009-es dátuma van a BIOS-nak a DG965RY alaplapban, amibe egy E2160-as Pentium proci van dugva, és teljesen jól teszi a dolgát. Jó, a RAM órajelét vissza kellett venni (szűrőkondik öregszenek), meg a négy SATA-II port kevés, de ezzel együtt lehet élni. Ha nagyobb/gyorsabb kell, akkor majd váltok, addig nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Türelmetlenek az emberek. Nekem van egy Acer Aspire (Atom proci egy mag). de lehet vele böngészni, igaz, nem egy szélvész, de működik, megy a vpn kliens, az rdp - mindaz, amire használni szeretném. És persze XP Home van rajta, mert azzal érkezett. Mivel munkaeszköz (mostanság inkább tartalék), így nem fogom piszkálni - működik, ennyi elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg jellemzően a végén kiderül, hogy aki sír egy erőművel, az telepakolja a böngészőt mindeféle olyan kiegészítővel, ami blokkolja a reklámokat, a flasht, a javat, az NSA-t, stb. Ilyenkor ne csodálkozzunk már annyira. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adblock+ a netbook-on is van - és a Flash/JS/Java sincs tiltva - viszont kellően türelmes vagyok - én még a modemes-BBS-es világban kezdtem, aztán amikor _az_ Internet is elérhetővé vált, akkor már 28.8-as modemmel tudtam betárcsázni az akkori munkahelyemre, ahonnan 64k-s vonal volt a nagyvilág felé. És azon levelezett, ftp-zett, gopher-t meg néha webet is nézett a kb. három és félezer felhasználó... Aztán amikor megérkezett a tán 512k-s vonal, akkor már lobogott a hajunk a sebességtől :-P
Az első saját internet-előfizetésem meg valami 2Mbit fel/le volt - bődületes gyorsaság! Igaz, nagyjából tizenöt évre rá már 200Mbit/50Mbit a le/fel irány...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt a DIGI gigabites sebessége már a soho routereknek jelent problémát. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit gondolsz, mi a pékért maradtam a 200Mbit-es verziónál? Így is cserélnem kellett a routert... A csigabites szolgáltatás jelenleg és szerintem e-pélót lengetni jó maximum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így túlzás. Ugyanúgy a ló másik oldala, mint a "minek sok magos, sok gigahertzes gép amikor megy a mostani sokéves is". Egy mai háztartásban már sok eszköz felé van megosztva a vezetékes internet. De cég is megteheti egy ilyen gigabites DIGI internettel, hogy helyben hostolja a servereit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Home felhasználásra jelenleg elegendő a 200Mbit lefelé - ne felejtsd el, hogy az országban nagyon sok helyen ennél egy nagyságrenddel kisebb a max. elérhető (és megfizethető) szolgáltatás.
A "megfizethető" nagyon fontos kritérium: a 200Mbit-es netet még simán ki tudod hajtani egy 20k HUF körüli áron megvehető eszközzel megosztva - az 500Mbit meg a csigabit az költségben más kategória. A céges saját szerver elhelyezése megint más téma: azt sem szabad elfelejteni, hogy ott megfordul a fel/le irány (a szervertől "kifelé" lesz vékonyabb a drót) - ha ez megfelel a cégnek, akkor hajrá, tegye le az iroda sarkába a szervert - kellő tűzvédelemmel megspékelve ugye...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a DIGI-nel jartam ugy, hogy toltok fel, ilyen tok jo netnel egy 400MB-os docker image-t, es az elso 100MB-ig nem volt gond (1.2MB/s), utana bekorlatoztak 17kB/s-re, es vagy 1.5 orat tartott feltolteni.
Nem tudom mi a policy naluk, de lehet, ha kitunsz a falkabol akkor rendszabaly jon automatan.:-\
Persze par ora utan visszaall alapbeallitasra.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kispénzű ismerősnek vettünk két hete egy 80e Ft-os laptopot. A benne lévő processzor semmivel sem erősebb, mint a c2d az én gépemben. Csak kevesebbet fogyaszt.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a c2d-k teljesítményszintja valószínűleg még marad egy darabig, szóval illene tervezni vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal van 64 bites változata is. De ha jól emlékszem, csak angol nyelven.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es azon kb. egy kezeden meg tudod szamolni, amelyik program fut rajta...
Office megy, anno solidworks-bol is volt ra valtozat, de rengeteg programnak nincs.
Mondjuk egy meg Vista elotti elmeny, lehet azota egeszen mas a winXP64
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyos felhasználóknak nincs alternatívájuk. Ott van pl. mamám, akinek egy P4 gépe van, nincs pénze újra, de kell neki a Word. Windows 7/8 már nagyon lassan fut a gépen, GNU/Linux-ra pedig nincs Microsoft Word, a Libre Office elrendezésére pedig nem tudna átszokni. Egy P4 gép bírja kb. 20 évig. 10 éve használja, 10 év múlva kénytelen lesz újat venni, nyilván használtan, amin max. Windows 7 fog futni (10 év múlva már Windows 20 lesz).
Ez nem egyedi eset, annak a sok millió felhasználónak, aki az XP-t használja, ugyanez az oka. A megoldás az lehetne, ha a Microsoft adna ki olyan végletekig lebutított változatot minden új Windowsból, ami a 10 éves gépeken is ugyanúgy futna, mint egy 10 éves oprendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony, ha valaki megszokta a Microsoft Office ribbon UI-t nehéz alternatívát találni. A LibreOffice bigott makacssággal utasítja el a ribbon bevezetését még plugin formában is. Pedig EU-ban nem érvényesek a Microsoft szabadalmai. Nyugodtan lehetne egy EU-LibreOffice változat ribbonnal.
Így egyre kevésbé lesz esélyes a LO a MS Office ellen. Ahogy egyre többen megszokják a ribbonos Officet, ami után nem alternatíva a "régi office" kinézet sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ópenszósz cuccokból egy dolog hiányzik nagyon: az ergonómia. Van, ahol már elindult valami ezen a téren is (Libre/OpenOffice),de sok egyéb esetben... Inkább nem kér belőle a felhasználó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
regebben azt rebesgettek, hogy az ms ribbont az userek utaljak, ezert szivesebben valasztjak a libre-t
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a ribbon az egy nagyon hatalmasan hatalmas nagy otvar okadek szar.
mindenki ruhellia kivel valaha is talalkoztam, van aki mar megszokta, de meg az is ruhelli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, persze. Meg volt már valaki aki hallotta, hogy valaki látott olyan felhasználót aki kimondottan szerette ribbonos felületet.
Valami oka mégis van annak, hogy annak ellenére alig használja valaki a LibreOfficet annak ellenére, hogy 95%-nak nincs szüksége olyan funkcióra amit a LO nem tud. A MSO továbbra is 90+% elterjedt és nem látszik, hogy lenne alternatívája. Leszámítva a Microsoft Officenak a webes változatát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valaki látott olyan felhasználót aki kimondottan szerette ribbonos felületet.
en ismerek ilyen embert. mondjuk napi szinten hasznalja, nem hebe-hoba
Valami oka mégis van annak
igen: nem látszik, hogy lenne alternatívája
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felhasználóknak az a baja vele, hogy ingyenes, és azt gondolják hogy ezért csak szar lehet. Megvetően tekintenek rá. Tehát nem azt mondják hogy 10-ből 6-os, hanem nulla. És nem lehet elmagyarázni hogy miért ingyenes és hogy működik az OSS fejlesztése.
Ez egy olyan fal, amit nehezen tudnak majd áttörni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lópikulát. Az MS officeról is azt hiszik, hogy ingyen van. Egyszerűen megszokták, mert ezt tolták az orruk alá ECDL-en.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma reggel a Pr-telekom -os kábel tv-m karbantartás miatt szunetelt, de az info csatornájukon egy windows xp-t láttam bootolni.. mondom fasza.. remélem a szerver is az
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs baj vele egyáltalán. Mint célrendszer bőven működhet stabilan és kiszámíthatóan főleg ha internetről elzárva teszi.
Az időt egy picit rosszul értelmezzük kulturálisan. Minden rendszer sebezhető, de nem mindent fogják javítani és nem is mindre fogják a javításokat telepíteni. Még a legjobb esetben is a legtöbb rendszer az éltet ciklusa 10-90%-ban sebezhető valamilyen formában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az xp és a stabilitás elég érdekes páros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linuxhoz hasonlóan, az említett páros is megválogatja a barátait :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Linuxos kernel panic-ot sűrűbben látok, mint XP-n BSOD-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is mivel minimum 5 éve nem használok xp-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg naponta használok XP-t már jóóó sok éve notebook, netbook, asztali gép, stb. és ha sw-esen nincs szétkufva, akkor nem gyakoribb a BSOD, mint Linuxon a kernel panic.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészségedre! Laptopon igen jó lehet az energia gazdálkodás mondhatom. Én jobban szeretem ha a gép vár rám nem pedig fordítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thinkpadet használok Red Hat 6.6-tal és csapnivaló az energiagazdálkodás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2.6.32-es kernellel nem csodálom. Thinkpadeken nagyon sokat dob a linux üzemidőben, ha valami mai kernelt használsz, kb. másfélszeres nálam a win7 vs suse 13.2. Viszont ehhez kell a mai kernel, a régiek tényleg nem voltak jók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ezt esetleg egy mezei usernek honnan kene tudnia? Ez egy supportalt OS, a 6.x szeria kurrens tagja, frisebb nincs. 2015-ben. Annyit tud, mint a Windows XP 14 eve. ezert nincs itt a desktoplinuksz eve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TBH a CentOS az nagyon nem desktop disztro. Persze, van benne valami alap desktop, de kb. ennyi. Azt meg egy mezei user is tudja, hogy a RedHatnek a Fedora a desktop distroja...
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.redhat.com/apps/store/desktop/
For Workstations.
Erre van support, Fedorara nincs. Megis mit hasznaljon az ember ceges kornyezetben, meselj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elavult csomagokkal nagyon nem desktopra való, lehet, hogy arra is reklámozzák, de egy 6 éves kernel még backportolt patchekkel ősi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a Red Hatnak mondd, ne a usereknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk van olyan HP Workstation ami gyárilag Red Hattal jött. Meg egy remek gyári firmware hibával, ami miatt máig fagy minden más Linuxszal. Az a vicc, hogy akkor is előjön ez ha hiba ha gyári Quadro kártya helyett más Nvidia kártya kerül bele. A gyári Red Hatben viszont fixálták a hibát, de ez más linuxokba valahogy nem jutott át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AFAIK RHEL 7.x client/workstation/desktop elerheto 64 bites rendszerre.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"kb. másfélszeres nálam a win7 vs suse 13.2."
melyik iranyba? nekem DELL-en a win7 - ubuntu hasonlo arany a win javara
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább warez RHEL-ot használsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Munkahelyi gépen? Dehogy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
el7 kezeli az intel_pstate -t, ill. turbot, lehet erdemes upgradelni.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A feladatnak megfelelő válaszidőket tudja, egyébként meg a netbook a beépített 3G-s modemmel anno távmunkára lett beszerezve - ott meg elsősorban a 3G-s sebesség az, ami a válaszidőket meghatározza. Ráadásul ezek olyan esetek, amikor a matatott távoli rendszer sem száguldó elmebeteg, és nekem sem kell (és nem is szabad) kapkodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"XP-re a támogatottsága lejártával pont az interneten leselkedik a legnagyobb veszély"
Elképzeltem, amint a Veszély kiles a sarok mögül. :)
Parasztbácsi felmegy Pestre. A villamosmegállóban megszólít egy fiatalembert:
- Mondjad fiam, ha rálépek a sínre, akkor megráz az áram?
- Igen bátyám, de csak akkor, ha a másik lábát felteszi a vezetékre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem két alapvetö oka van a jelenségnek:
1. az operációs rendszerek az elmúlt 10 évben nem fejlödtek jelentösen
2. a felhasználók sokkal tudatosabbak ma, mint régen, nem lehet mindent lenyomni a torkukon üres marketinggel.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezt gondold át mégegyszer...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, elfelejtettem a 3. pontot, azok, akik nem költenek feleslegesen újabb cuccokra, mert nem indokolja semmi, vagy mert technikai nehézségekbe ütközik a váltás.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igaza van. Mondj 1 olyan funkciót mondjuk a Win 8-ban ami fontos, és az XP-ben nem volt benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
File History
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinek mi a fontos. Nekem peldaul az UAC, UEFI tamogatas, WDDM, 64 bit fontosak igy hirtelenjeben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Multimonitor-os es egyeb taskbar fejlesztesek, uj gyorsbillentyuk, task manager. 'Asszem agyfaszt kapnek ha winxp-n kellene dolgoznom igy vista, win7, win8 utan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az "után"-on van a hangsúly. Aki egyszer belakta az XP-jét, működik, és használható arra, amire kell, nem érzi a szükségét a váltásnak, pláne sok sok pénzért, hogy utána ugyanazt a tevékenységet hajtsa végre azon is.
A felhasználók többsége nem használja ki sem az op.rendszer, sem az alkalmazások szolgáltatásainak nagy részét.
Az örökös megújulás sokaknál szenvedélybetegség és nem valós szükség. A Microsoftnál pedig a folyamatos bevétel garanciája.
Apropó, mikor jön az előfizetéses operációs rendszer?
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az "után"-on van a hangsúly. Aki egyszer belakta az XP-jét, működik, és használható arra, amire kell, nem érzi a szükségét a váltásnak, pláne sok sok pénzért, hogy utána ugyanazt a tevékenységet hajtsa végre azon is.
A felhasználók többsége nem használja ki sem az op.rendszer, sem az alkalmazások szolgáltatásainak nagy részét.
Nem vonom ketsegbe, de en erre irtam valaszt:
Mondj 1 olyan funkciót mondjuk a Win 8-ban ami fontos, és az XP-ben nem volt benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg sokalljátok a Windows árát? Kb. 33 ezer Ft 10 évre, ami napi 10 Ft...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó jó de ezt mondják a megyei autópályadíjnál is, hogy csak napi 20 forint. Dugódíj még nincs fixálva, az eddig hírek szerint az is "csak" napi két BKV jegy lesz. Sok ilyen napi kicsipénz végül sokra megy. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az XP-ből volt 64 bites (Technology Advancement Program :P)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak épp nem volt valami nagy siker.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem véletlen, hogy nem használta senki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért terjedt el kevésbé, mert
- a Win XP 32 bites változata már nagyon népszerű volt,
- akkora teljesítményjavulást állítólag nem hozott,
- kevés gép volt 64 bites,
- kevés program volt megírva 64 bites verzióban,
- a boltok raktárai a 32 bites verzióval voltak tele.
- én csak angol verzió láttam, de lehet, hogy minden nyelvre lefordították.
Igazából sok helyen örültek, hogy fent volt a régi 32 bites verzió és nem akartak különösen rendszert újratelepíteni ez miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kétlem. Egyszerűen nem volt 8GB memória minden 2.-3. gépben, senki nem érzett késztetést plussz a driver support sem volt jó ha az emlékezetem nem csal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindegyik felsorolt dolog nélkül bőven megvagyok, de szerintem más is! :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint irtam is, kinek mi a fontos... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a hasznalhatosag, es ezek pont ennek a rovasara mennek... de kinek mi a fontos... ;)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan! Elvégre: Mit adtak nekünk a rómaiak?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel itt valószínűleg nem diehard informatikusok mozgatják a statisztikát, főként inkább az a kérdés, hogy az otthoni átlagfelhasználónak mi a fontos. Írom:
- menjen a Face
- menjen a játék
- menjen a torrent
- menjen a Youtube
- menjen a kedvenc híroldal
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből mi működik normálisan egy régi xp-s gépen (amin nem futna el a 7-t mert akkor már rég az menne rajta)? Talán valami régi játékok futnak, illetve torrentezni lehet a kicsi hdd-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ebből mi működik normálisan egy régi xp-s gépen"
A kérdés az, hogy mi ne menne.
"(amin nem futna el a 7-t mert akkor már rég az menne rajta)"
Ez miből következik?
"Talán valami régi játékok futnak,"
A Steam még mindig támogatja az XP-t. Talán a DX11 exkluzív játékok azok, amik nem mennének vele.
"illetve torrentezni lehet a kicsi hdd-re."
Feltételezés, hogy kicsi a HDD. Miért lenne kicsi?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elfutna a gépen a windows 7 warez vagy nem warez már rég az futkorászna rajta, az xp-t elég könnyű kikészíteni, átlagban szerintem kevesebb mint 2 évente kell újra rakni, azt meg nem az csinálja aki képes xp-t használni, szóval előbb utóbb le lesz cserélve.
Ha viszont nem megy el a windows 7 akkor <=1GB ram, IDE hdd, max. P4 vagy hasonló proci, lassan már képet se ad gpu stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az xp-t elég könnyű kikészíteni"
Persze, ha olyan a júzer, amilyen. De az ellen meg a win7 sem véd.
Igaz kevés használattal, de nálam 6 évig ment XP újratelepítés nélkül. Csak azért szedtem le, mert lejárt az "egyetemi" licencem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem simán menne a gépemen a 64 bites Win7 - de minek? AMi kell, az működik XP-vel is. Ja, és legutóbb akkor lett újrarakva, amikor az Athlon-os alaplapról visszajöttem Intelre. (Így volt egyszerűbb). Az SSD-re költözéskor sem volt probléma - trükközött tükrözött dinamikus kötet jó dolog ilyenkor is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de vannak igazi túlélők, itt egy-kettőről valószínűleg hamarabb rohad le a COA matrica minthogy újra kelljen húzni. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így is van!
A lányom gépe is kikészült 4,5 év után - elromlottt a ventillátor. :)
Egyszer teljesen szétkaszálta a gépet, amelyet ún. javító install segítségével helyreállítottam.
Ez az "újrarakás" 8 egész percig tartott.
Természetesen a gépet úgy árulták, hogy csak a win7 megy rajta. :)
Bennem csak egy kérdés merül fel: Ha valaki tizenév alatt nem tudta megtanulni az xp-t, akkor honnan tudja, hogy a win7 jobb? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Puppet friss kliensverziója nem fut (3.5.1 az, ami még megy).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ebből mi működik normálisan egy régi xp-s gépen (amin nem futna el a 7-t mert akkor már rég az menne rajta)?"
Meg mindig vannak bongeszok, amik tamogatjak az XP-t, szoval a webes resze kivaloan mukodik. Jatekok teren aki meg mindig XP hasznalo, annak valoszinuleg nincsenek Half-Life 3 / GTA5 igenyei, szoval ez a resze is normalisan mukodik. Torrentezni meg a mezei userek nem is mindegyike torrentezik, de egyebkent csak szolok, hogy az XP mar ket teras diszkeket is siman tamogat (ami meg mindig olcsobb, mint egy komplett gep upgrade).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"annak valoszinuleg nincsenek Half-Life 3 igenyei"
aki gepen jatszik, annak Half-Life 3 igenye van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ebből mi működik normálisan egy régi xp-s gépen"
Ez most komoly kérdés? Szerinted A Vista előtt nem volt élet? Kőbaltával fejtették a szenet? Vagy mi?
Itt van mellettem egy XP-s gép, benne 4 TB HDD, dugig 1080p-s filmekkel. 4,5 éve lett installálva. Corel, PS, torrent, VMware, FF, Chrome, IE8, CoD MW 1-2 mind fut rajta. Csak a Corel lassú, de az W7 i5 8GB RAM mellett is képes lassúságra. Semmi szándék nincs a cseréjére, mert semmi ok nincs rá. Ha kell, majd újrarakjuk az OS-t. Ha nincs értelme W8-at venni akkor minek tömjem ki a Microsoftot 33 ropival?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is sokaig volt XP a regi gepemen (3800+ AthlonX2, 4G ram, halom vinyó, stb.), utana sebesség tekintetében megváltás volt a Windows 7, szimplán, mert egy halom modern hardvert jobban kezelt ellentétben azokkal, ami az XP idején nem is létezett. Példának okáért az XP a SATA-t, mint olyat nem ismeri, csak emulacioval.
Ugyan a fenti gepet mar lecseréltem, viszont, otthon szuloknel gondoltam, felrakom ra probakepp a 8.1-et. A helyzet az, hogy (miutan a 13 eves vinyót lecseréltem egy kb. 8 evesre) se az XP-t, se a W7-et nem lattam olyan fürgén indulni friss állapotban, mint a 8.1-et. Szokasos dolgok egyaltalan nem voltak lassabbak, cserébe egy halom plusz apró kenyelmi dolgot nyújt az OS, amit az XP nem. (Kezdve pl a GPU gyorsított desktoppal/compositorral) Szóval, nem sirom vissza én az XP-t egy pillanatig sem. Szép volt, jó volt, de köszönjük, irány a múzeum.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Példának okáért az XP a SATA-t, mint olyat nem ismeri, csak emulacioval."
Ez azért így nem igaz, legfeljebb nem ismered azt a 4-5 módszert, ahogy telepíteni lehet.
Ezen a gépen pl. átállítom az emulációt satára, aztán boot.
Természetesen nem az install közben megnyomott F2 segítségével készült. Viszont a módszer igen hasonlít a minimális hardvertámogatással installált AIX (drivert csak egy fajta géphez tartalmaz) klónozására eltérő hardverre. :)
Az xp legnagyobb hibája a fostalicska memória és file-cache kezelése. Amely megegyezik akár a 2008 server hasonló funkcióival. :)) Hja, amit egyszer elb megalkottak, ahhoz nem jó hozzányúlni.
Elég rosszindúlatúan, de az a véleményem, hogy az új rendszerek csak azért tűnnek gyorsabbnak, mert új gépen mennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, szoval, ha IDE-nek mutatjuk a SATA-t, akkor kezeli, bravo. :)
Egyebkent latom, nem értetted meg a hozzászólásom: Ugyanazon a gepen hasonlitottam ossze az XP-t, W7-et es a W8.1-et.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van amire célszerűbb legalább a Win7-et felrakni. Van amire meg csak xp-ét jobb felrakni.
Persze linuxot bármelyikre rakhatsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, szóval abszolút félreértetted. Azt írám, hogy tudok bootolni emulációs módban, de átállítva a biost sata módra - úgy is indul, mert mindkét driver fennvan.
Értettem, de a fürge indulást irrelevánsnak tartom a használhatóság szempontjából. Aztán az sem túl érdekes, ha valaki felrakja a fenti három rendszer "csak úgy". Könnyen kiderülhet, hogy bármelyik rendszernél gyorsabb az enyém. Egyszerűen nem használok ntfs-t, indexelő szolgáltatást, swap-ot (2GB memória mellett), prefech-t, és a rendszer is 16GB-os fat32 partíción van az egyik diszk gyors területén. Van még egy csomó eltérés, de az előbbi dolgok "benn vannak" a rendszerben, csak be kell állítani őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És amikor az XP megjelent:
- nem volt még Facebook
- fél éves sem volt a torrent
- nem volt még Youtube
- a kedvenc híroldalt msn.com-nak hívták (A Google a 12. volt látogatottságban közvetlen a Netscape után.)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
facebook: 2004
torrent: 2001
youtube: 2005
volt a microsoftnak ujabb rendszere?
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel itt valószínűleg nem diehard informatikusok mozgatják a statisztikát, főként inkább az a kérdés, hogy az otthoni átlagfelhasználónak mi a fontos. Írom:
...
En egyetertek, nemtudom hol lattad hogy az ellenkezojet allitanam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, hogy win8.akármi feature-e, de elég jó volt múltkor, hogy a wifi jelszavaim a pc-re is átkerültek telefonból. Épp kerestem volna a jelszót, mire látom, hogy már él a kapcsolat. Azt mondjuk nem mondom, hogy fontos, de nem felesleges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> "Mondj 1 olyan funkciót mondjuk a Win 8-ban ami fontos"
Azt, hogy a tudtod nélkül felhőben tárolja a saját hálózatod hozzáférhetőségének adatait én nem ide sorolnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Smartscreen? :P
Or the "Register your product key to get your real product key, oh and do not dare to make a mistake when it comes to language selection as even god cant revert that (implementing a confirmation window: 10 $ (5 $ if done by indians), handling the complains of the users that run into this scenario: priceless)" (tm) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tudtod nélkül" - valami konkrétum erről a FUD-on túl? Tőlem mindig megkérdezte eddig.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit kerdezett meg?
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most hardreseteltem a telóm, kiírja, hogy mentse-e a wifi jelszavakat a felhőbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es nem volt ott az eulaban?
szerk: ez valszeg nem, de user experience
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[off]Valamit kérdezett anno tőlem is, szinkronizálás, meg backup, meg anyámkínja gps. Hát tegye. Ha már meg lehet oldani, hogy a könyvjelzőim/fájljaim/nemtudommi megjelenjenek 3 eszközön, akkor legyen. Biztos nem fogok adatkábelekkel járkálni, meg ide-oda küldözgetni linkeket a cuccaim között. A wifi csak egy meglepő plusz volt. Előtte a telefonra "távtelepítésen" is meglepődtem, ugyanakkor nekem nincs vele problémám.[/off]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hat igy most a nagy gonosz Microsoft tudja a jelszavaidat! Ez naaaaaaaaggyon veszelyes am!!!!444negy! Olyan cegben nem bizunk meg, aki penzert ad operacios rendszert!
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma már elég ciki 444negyezni. Kb mint az elsőzés. Dedó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, mar akartam is mondani, kurvara uncsi mar, tiszta ovoda!!!444negy!!!
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
masodik! :-)
Amugy ez nalam pusztan ironia/trolling.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
added
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondd csak, ez a gyujtoszenvedely nem beteges nalad? Tudod, nem bantasbol.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogy vesszük, mindenesetre minden egészséges közösség igyekszik elszigetelni/kivetni/elpusztítani a hozzád hasonló beteg egyedeket
egyelőre ez a legköltséghatékonyabb módja, hogy ezen törekvéshez kontribútoljak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyben a legkevesbe effektiv.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyakkendőre támad a fogatlan pitbull.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos rákérdezett nála valamikor a telefon. De szerintem vannak adatok amiket nem lenne szabad egy egyszerű kérdéssel a felhőbe dobni. A saját vagy céges hálózatok hozzáféréséhez szükséges adatok pont ilyenek. Az átlag felhasználó nem fog emlékezni rá, hogy mire is mondott igent, mint ahogy jantyik sem emlékezett. Az ilyen adatok tárolásához szerintem írásos nyilatkozat lenne a minimum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még szerencse, hogy Androidon bár van ilyen funkció de legalább nem működik. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kényelmi funkció, számomra ezt jelenti.
Ontopicabb is legyek: teljes képernyős start menü, normálisabb feladatkezelő, ie11 hiánya, buta paint, nincs snipping tool. SSD-vel sem tudom, hogy hogy áll az xp. Optimus? Sőt, ha nem szabályosan válaszom le a külső hdd-t, akkor van, hogy be sem olvassa az xp-s gép azt. Igazából akkor szembesülök vele, hogy mit nem tud, amikor valamiért nagyritkán (máshol) használnom kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trim csak win7-től van, de ssd-re mégis ki akarna xp-t rakni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ment pendrive-ról, mintegy 476MB területet igényelt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartós használattal le lehet így amortizálni egy pendriveot. És még lassú is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tartos hasznalat eseten tok mindegy, mit teszel ra
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a boot az lassú volt, de csak azért, mert az usb2 driver nem állt a helyzet magaslatán.
Aztán az 512MB - no paging - rendszer annyira amortizálta a pendrive-ot, hogy még mindig használom. A rendszer egyébkén egy vlc kliens volt, amely a tévére "streamelt" s-video kimeneten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért nem átlagos desktop használat. Sokszor hallottam már, hogy torrentezéstől hamar tönkrement az SSD. Egy usb pendriveval csak rosszabb lehet helyzet. Ilyen célrendszerekhez amit itt írtál ezek szerint elég a pendrive is. Mivel hálózatról olvas és s-video kimenetre tolja ki a videót sok írás/olvasás művelettel nem terheli a pendriveot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt egy live linux sokkal jobban megoldja, nem amortizálja a pendriveot és nem kell szopni az xp telepítéssel. Sőt suse studioban olyat is össze tudsz dobni 2 perc alatt amiben csak vlc van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt! Olyan ubuntut is raktam fel, amiben kernel sem volt! :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak épp nem működött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Chroottal akár működhetne. :-) Csak nem önmagában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bent a cégnél egyik gépem egy P4, 3GB RAM, 120GB SSD, WinXP SP3-mal.
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nembaj, biztos a debian linux 3.0 is ugyanilyen feltörést mutat, elvégre már akkor is jobb volt mint a vindózikszpé
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öregem használ mai napig 64 bites XP-t. Mert igazából tud mindent, ami kell neki, és jól kiismerte, tudja, merre kell nyúlni, ha kell valami. Pl. a flash videókat simán kimásolja a firefox cache-ből meg hasonlók. Semmi kedve minimális fejlesztésért újra kitanulni egy másik rendszert.
Security: igazából amíg van hozzá chrome/firefox frissítés, addig teljesen OK a dolog.
Egyetlen gond a driverek hiánya lehet még, bár nemigen hallottam még hardvergyártóról, aki dobta volna az XP supportot.
Még egy gond: annyiféle új platform van: android, iOS, macOS, chromeOS, firefoxOS, windows phone, faszomkínja, hogy a régimódi power user választani se tud hirtelen. És igazából amíg can rajta chrome, lehet rajta böngészni jól, ergo nincs ok cserére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy éve a csapból is az folyt, hogy a Windows Xp-t ideje egy jól összerakott desktop linuyra lecserélni. Az igazság viszont az, hogy gyenge gépen(1 GB RAM vagy kevesebb) a böngészés mindkettőn hasonló erőforrásigényes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rosszabbul optimalizált flash miatt valójában desktop Linuxon erőforrásigényesebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, fel giga ram mellett flash plugin siman eleszik 200 megat neha, platformtol fuggetlenul -> UI hasznalhatatlan thrashing miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áh ti nem értetek hozzá... ;)
Élvezem mindíg amikor jön valaki s elnyeríti magát hogy milyen jól megy a P4 512MB memóriával, csak nem XP hanem Linux kell neki. Kínozni mondjuk jó az, véleményem szerint másra (net) nemigen. Sima programok jól elfutogatnak rajta, de a JavaScript meg a Flash megöli az egészet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkinek igaza van, de ki a rosseb használ flash-t? :)
A java-t kihagytad, de az sincs a gépemen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hiszen az XP-re a támogatottsága lejártával pont az interneten leselkedik a legnagyobb veszély, így pont, hogy az internetről kellene eltűnnie
mi a helyzet az online penztargepekkel?
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány olyan hitelesített online pénztárgépet tudsz, amin Windows XP fut?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Pénztárgép" létezik XP-vel és támogatott (Embedded XP vagy mi a rák, majd megkérdezem a kollégáktól, mert mindenféle híreszteléssel ellentétben sosem volt dolgom pénztárgépekkel (sem))".
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni