Hivatalosan támogatottá vált a Half-Life: Source Linuxon és OS X-en

Címkék

A Valve által 1998-ban kiadott eredeti Half-Life még egy erősen módosított id Software-es Quake engine-re, a Goldsrc-re épült. Amikor a Valve előállt saját, Source nevű játékmotorjával, portolta rá Half-Life sikerjátékát és megszületett a Half-Life: Source.

A Half-Life: Source már egy ideje béta formában elérhető volt Linuxon és OS X-en is. A szeptember 25-i frissítéssel azonban a játék kilépve a bétából hivatalosan is támogatottá vált Linuxon és OS X-en:

Changes in this update are:

Converted Half-Life:Source to the new SteamPipe content system, for optimized delivery of the game
Added support for Linux and Mac OS X operating systems
Added an optional HD pack, you can enable this via the Video tab in the Options menu
Numerous bug fixes contributed by community members

Hozzászólások

Ennek a Half Life Sourcenak mi az értelme? Régen próbáltam és a vízen meg pár fegyver modellen kívül semmi sem változott, ellenben mondjuk egy Black Mesa Source-al.

A HL:Source-ban maradtak a régi modellek, így ugyanazt a benyomást olvashatod le pl. az ellenfelek, emberek arcáról mint régen. Ugyanazt a játékélményt élheted át mint régen, jó ha nosztalgiázni akarsz.
Ellenben a Black Mesa már túl sokat változott, szebb, de nem ugyanaz a játék. A régi játékok szögletes, pixeles alakzatait mindenki a saját magának egészítette ki fejben, egyedi módon ahogy ő képzelte. A Black Mesa-ban ezt már megtették neked, úgy ahogy ők képzelik, és ez, mert más emberek vagytok, nem egyezik a tiéddel.

Grafikailag nekem a legfontosabb ugrás a Source-ban a valóságosabb fények. Sima HL-ben mintha nem lennének fények, mai szemmel nézve úgy látszik, mintha a tárgyak minden oldala egyformán világítana.

Itt van 2 video:
Half Life - Half Life:Source [Comparison|Vergleich]
Half-Life - Version Comparison - Half-Life: Source

Nem tudom, hogy te mit vartal a BM-tol, de a feladatát szerintem peldaertekuen veghezvitte: az eredeti jatek szellemiseget atemelje a mai korba. Modern, de mégis tiszteletben tartotta az elődjét*.

* Egy-két apróságtól leszámítva, pl. a hegyoldalas palyaszakaszin, ahol a helikoptert kellett levadaszni a hegy oldala a telepített kis raktárban található raketavetovel. Na ott a HL2-hol atemelt végtelenített doboz nalam kiverte a biztosítékot. Igaz, amennyire nem volt kibalanszolva a nehézsége néhol a játéknak oda kellett is.

---------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™