Hivatalos: Jön a Steam Mac-re, jatékokkal együtt

Címkék

A Valve bejelentette a Steam-et és a Source-ot Mac-re. A Steam a Valve játok/játszó szolgáltatása, a Source pedig a Valve játékmotorja. Természetesen játékok is érkeznek, többek között a Portal, Portal 2, Left 4 Dead, Left 4 Dead 2, Team Fortress 2, Counter-strike és a Half-Life széria. A stuff valószínűleg áprislisban érkezik, de az is lehet, hogy csak jövőre. További részletek itt és itt. Már csak az a kérdés, hogy miért kerestek fejleszőket Linux-ra.

Hozzászólások

Valoszinuleg dedikalt szerverek fejlesztesehez, de ne legyen igazam es jojjon a Linuxos kliens!

Tuti hogy nem a játékok portolására. Ha jól tudom az összes directX-et használ. Ha openGL-ben lennének, talán könyebb lenne protolni őket. De így? Meg minek, ha a hardware sem működik rendesen a Linuxokon?
Inkább kapná össze magát és PS3-ra is normális minőségben adhatná ki a cuccait. Ja...elfelejtettem hogy azt nyilatkozták ők arra nem is tudnak programozni, és ezért a PS3 szar :D

az X3 egy Elite szerű űrhajós/kereskedős/lövöldözős valami. a korábbi részei még jók is voltak, de a 3 eléggé szar lett. kb addig volt érdekes, még sikerült felnyomni a híresneves starforceát:) már legalább 5 éves, de vannak küldetés kiegészítései. imho van nála sokkal jobb a kategóriában.

Régi GoldSource engines cuccok eredetileg OpenGL-lesek voltak, másodlagos mód volt a DirectX (ami a HL 1.0.0.0 óta bugos, spriteket nem jeleníti meg), és az SW render. A Source engine persze más kérdés.

"Ja...elfelejtettem hogy azt nyilatkozták ők arra nem is tudnak programozni, és ezért a PS3 szar :D"

PS3-t sokan szidják, hogy nehéz programozni.

----------------
Lvl86 Troll

A manapság létező, komplexebb környezetek pikkpakk a Cell procihoz képest.
Nagyon jó meg minden, de tényleg csak egy japán fogja fel azonnal... Annyira más a felfogása az egész rendszernek, hogy az nem fehér embernek való.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Ha OpenGL már van, akkor elméletileg egy Linux kliens nem hatalmas munka. id software is rendszeresen kiadta a Linuxos verziókat...

id-sek szerint inkább a vacak driver-ek okoznak gondot (értsd: nvidia binaris-on kívül kb esélytelen, hogy menni fog egy játék rendesen).

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Ha OpenGL már van, akkor elméletileg egy Linux kliens nem hatalmas munka. id software is rendszeresen kiadta a Linuxos verziókat...

hmm, szerintem a grafikan kivul meg kismillio elteres van windows es linux kozott. A hang jut eszembe, de akar olyan trivialis dolgokkal is gondok lehetnek, mint a posix-kompatibilitas. Persze a dozer is implementalja a posix api-t, de nem muszaj azt hasznalni. Es akkor most kepzeld el portolni egy komplett game engine multithreading+synchronisation implementaciojat posix-ra - sok sikert. Vagy a halozati kod. Vagy esetleges windows-only developer libek. Es az ezernyi egyeb aprosag.

A fejlesztoi kornyezetrol ne is beszeljunk. Eleg komoly melo osszerakni mindent, es akkor lecserelni a build-et autotools-ra, a debugolas folyamatat valahogy megoldani linux alatt is, a sokezer tesztet valahogy futtatni linux-on, ...

A lenyeg, hogy ha a game engine + jatek designolasa alatt indifferens volt a hordozhatosag (marpedig van azoknak a developereknek epp eleg bajuk egy platform nyugjeivel es bugjaival), akkor eszmeletlen szopas tud lenni a portolasi melo.

Mesfelol viszont a 3 kulonbozo konzolplatform koraban viszont tenyleg doreseg a hordozhatosagot teljesen figyelmen kivul hagyni.

Nem portolasra, ott is van a valve-os cikkben:

"For example, Steam Play, in combination with the Steam Cloud, allows a gamer playing on their work PC to go home and pick up playing the same game at the same point on their home Mac."

"Portal 2 will be Valve's first simultaneous release for Mac and Windows."