- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2466 megtekintés
Hozzászólások
Valoszinuleg dedikalt szerverek fejlesztesehez, de ne legyen igazam es jojjon a Linuxos kliens!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tuti hogy nem a játékok portolására. Ha jól tudom az összes directX-et használ. Ha openGL-ben lennének, talán könyebb lenne protolni őket. De így? Meg minek, ha a hardware sem működik rendesen a Linuxokon?
Inkább kapná össze magát és PS3-ra is normális minőségben adhatná ki a cuccait. Ja...elfelejtettem hogy azt nyilatkozták ők arra nem is tudnak programozni, és ezért a PS3 szar :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Postal 3., Source Engine, menni fog Linuxon.
A tobbit kiadni innentol kezdve csak egy kis lepes, ha a Valve vissza kapja Linux portot a fejleszto csapattol vagy egyutt dolgoznak.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem menne OpenGL-lel, akkor az osx port sem johetne szoba.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF?
Sajnos szinte az összes jatékot cider segítségével "portolják". GYakorlatilag egy wine-szerű réteg.
NAgoyn-nagyon kevés natív OSXes jatékról tudok. Így hirtelen a Starcraft meg a Call Of Duty 4 jut eszembe.
Többi - amivel találkoztam - mint cider -es.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amivel en talalkoztam - bar az nem reprezentativ minta - az nem ilyen potcselekvesekkel mukodott.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket a "másik repóból" szerezhetted akkor. Az X3-ból készült hivatalos Cider-es port, de a vásárlók dühe miatt a VP Ltd bejelentette hogy lesz natív port is.
> NAgoyn-nagyon kevés natív OSXes jatékról tudok
Nem nagyon néztél szét
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az igaz, hogy nem is nagyon játsszom. ;)
X3 az mi, nem is ismerem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az X3 egy Elite szerű űrhajós/kereskedős/lövöldözős valami. a korábbi részei még jók is voltak, de a 3 eléggé szar lett. kb addig volt érdekes, még sikerült felnyomni a híresneves starforceát:) már legalább 5 éves, de vannak küldetés kiegészítései. imho van nála sokkal jobb a kategóriában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Direct3D rendering from version 6 (available but unsupported), to 9 with Shader Model 3. An unknown API is used on PlayStation 3. OpenGL is used on OS X"
wiki
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha jól tudom az összes directX-et használ. Ha openGL-ben lennének, talán könyebb lenne protolni őket. "
Muhaha, sajnos szarnak erre a jatékgyártók, egyszerűen becsomadolják cider -be, aztán kiadják, mint OSX-es port, akár directx-es, akár ogl-es a jaték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit megcsinálnak, hogy működjön Cider-rel, az nem működik már tipikusan Linuxon Cedega-val is? Ha jól látom, nagyjából ugyanaz a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdést passzolom, nem linuxozok, főlkeg nem cedegázok. Talán működik, próba-cseresznye. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régi GoldSource engines cuccok eredetileg OpenGL-lesek voltak, másodlagos mód volt a DirectX (ami a HL 1.0.0.0 óta bugos, spriteket nem jeleníti meg), és az SW render. A Source engine persze más kérdés.
"Ja...elfelejtettem hogy azt nyilatkozták ők arra nem is tudnak programozni, és ezért a PS3 szar :D"
PS3-t sokan szidják, hogy nehéz programozni.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...vagy már kihaltak a jó programozók. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég beteg a felépítése... Szokni kell.
Nem az a tipikus pikpakk beletanulunk...
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem az a tipikus pikpakk beletanulunk..."
Öööö, van manapság olyan komplexxebb környezet, ami "pikkpakk"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A manapság létező, komplexebb környezetek pikkpakk a Cell procihoz képest.
Nagyon jó meg minden, de tényleg csak egy japán fogja fel azonnal... Annyira más a felfogása az egész rendszernek, hogy az nem fehér embernek való.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"csak egy japán fogja fel azonnal"
wtf?! :O
Nem is tudtam, hogy a Cell proci utasításkészletét hentai movie szereplők nevével helyettesítették. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tuti hogy nem a játékok portolására. Ha jól tudom az összes directX-et használ."
A Postal eddigi részei hivatalosan léteznek linuxra,
OpenGL alapokon. Demo letölthető, a teljes játék pedig megvásárolható.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
RTFA
"We looked at a variety of methods to get our games onto the Mac and in the end decided to go with native versions rather than emulation," said John Cook, Director of Steam Development"
"The inclusion of WebKit into Steam, and of OpenGL into Source[...]"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hoho!!!!
Végre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MAC-en sincs sok DirectX.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha OpenGL már van, akkor elméletileg egy Linux kliens nem hatalmas munka. id software is rendszeresen kiadta a Linuxos verziókat...
id-sek szerint inkább a vacak driver-ek okoznak gondot (értsd: nvidia binaris-on kívül kb esélytelen, hogy menni fog egy játék rendesen).
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha OpenGL már van, akkor elméletileg egy Linux kliens nem hatalmas munka. id software is rendszeresen kiadta a Linuxos verziókat...
hmm, szerintem a grafikan kivul meg kismillio elteres van windows es linux kozott. A hang jut eszembe, de akar olyan trivialis dolgokkal is gondok lehetnek, mint a posix-kompatibilitas. Persze a dozer is implementalja a posix api-t, de nem muszaj azt hasznalni. Es akkor most kepzeld el portolni egy komplett game engine multithreading+synchronisation implementaciojat posix-ra - sok sikert. Vagy a halozati kod. Vagy esetleges windows-only developer libek. Es az ezernyi egyeb aprosag.
A fejlesztoi kornyezetrol ne is beszeljunk. Eleg komoly melo osszerakni mindent, es akkor lecserelni a build-et autotools-ra, a debugolas folyamatat valahogy megoldani linux alatt is, a sokezer tesztet valahogy futtatni linux-on, ...
A lenyeg, hogy ha a game engine + jatek designolasa alatt indifferens volt a hordozhatosag (marpedig van azoknak a developereknek epp eleg bajuk egy platform nyugjeivel es bugjaival), akkor eszmeletlen szopas tud lenni a portolasi melo.
Mesfelol viszont a 3 kulonbozo konzolplatform koraban viszont tenyleg doreseg a hordozhatosagot teljesen figyelmen kivul hagyni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mostani esetben viszont nem csak OpenGL-re, hanem OS X-re is portolták, akkor már érdemes lehet könnyen hordozhatóra csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem portolasra, ott is van a valve-os cikkben:
"For example, Steam Play, in combination with the Steam Cloud, allows a gamer playing on their work PC to go home and pick up playing the same game at the same point on their home Mac."
"Portal 2 will be Valve's first simultaneous release for Mac and Windows."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A korábbi hírben kifejezetten az volt, hogy portolásra keresnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van, total felreertelmeztem, keso volt ugy latszik mar :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni