Érkezik a Valve Source Engine-je Linux-ra?

Címkék

Ha igaz a hír, akkor komoly áttörés következhet be a linuxos játékfronton. A Phoronix azt állítja, hogy olyan információk jutattak birtokába amelyek megerősítik, hogy a Valve portolja a Source Engine névre hallgató 3D játékmotorját Linux-ra. A Source Engine olyan népszerű 3D-s játékok működtetéséért felel, mint például a Counter-Strike: Source, Half-Life 2, Day of Defeat: Source, Portal és a Team Fortress 2.

Half Life 2 - Source Engine

Régóta jönnek pletykák arról, hogy a Valve natív linuxos játékokat szeretne kiadni. 2007. szeptemberében arról írtunk, hogy a cég éppen állást hirdet vezető szoftvermérnök részére, akinek egyebek mellett a Windows-alapú játékok Linux platformra portolása lesz a feladata.

A Phoronix szerint nem annyira "fekete-fehér" információ, mint a Source Engine portolása Linux-ra, de szintén megerősítették nekik, hogy a Running With Scissors Postal 3 játéka a Source Engine-re épül, és elképzelhető, hogy játszható lesz majd natívan Linux-on.

A Phoronix cikke itt.

Hozzászólások

Van egy olyan sanda gyanúm, hogy Ryan "icculus" Gordon már dolgozik a Postal 3 portolásán és ő szivárogtatta ki az infót :)

--
trey @ gépház

CS:Source... hmm.. kiváncsi leszek. De jó lenne, én legalábbis örülnék egy kis windowed-mode CSS mókának. :)

Ugyan már! Még a dedikált szerverüket se tudják rendesen megcsinálni. Volt hogy 1,5 hónapig használhatatlanok voltak a linuxos szerverek mert lagoltak és fagytak és még ők maguk se tudták miért. És a közösségtől kérték a logfileokat. Most komolyan ezek után elhiszitek? Mert én marhára nem :D

Ha majd ez es ehhez hasonlo hirek minden naposak lesznek, akkor elmondhato, hogy eljott a linux desktop eve. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Hm lehet off, de Half-Life 1 -bol nem keszult Source "atirat" ?

Mintha lattam volna vmi Half-Life: Source -t vagy mit.

I mean HL1et nem "portoltak" Source engine-re ?

Udv
-krix-

Nem tudom, nekem nem tetszett az, hogy néhány fegyvert lecseréltek, valahogy nem illett bele szerintem.

Viszont most jut eszembe, hogy egy pályát átdolgoztak: a Surface Tension felyezet második pályáját (c2a5a), amikor azon a meredek hegyoldalon kell mászkálni mindenfelé. Az erdeti pályában csak a hegyoldal volt, a másik oldalon lévő "hegyeket" a skyboxokkal oldották meg (nem is lehetett volna igényesen, hl1 +/- 4096 egységnyit kezel egy pályán, (a karaktered ha jól emlékszem 96x48x48 vagy 128x64x64 egység magas) source engine ennél lényegesen nagyobb. HL:S-ben ennek megfelelően a túloldalra is építettek pár hegyet, meg készítettek egy szebb skyboxot, igaz, hogy kicsit elütött a szemben lévő hegyoldal (nem volt elég szögletes ;), de legalább értelmesen nézett ki.

Opposing Force MP-s pályái között volt még valami hasonló, ahol szintén két szembenálló hegyoldal volt. Valami CTF pálya volt, nem tudom, annyit nem multiztam.

HL:S egyébként vicces volt, mikor játszottam. Sok helyen reflexből akartam menni a megszokott módon, csak a fizika közbeszolt ;)

Remélem, hogy OSX-re is megcsinálják...

Az még tavaly lehetett, amikor az Apple összeborult az EA-vel és az kiadta egy-két kevésbé ismert játékát Macre.
Bár nálam nem a játékok száma az ismérve a desktop gépeknek, mert akkor játékkonzolok lennének a legdesktopabbak. ( holott azokat éppen nem asztalon használják. :-) )

Ave, Saabi.

Kérdés hogy milyen Linuxra.
--
the tide is turning

ez akkor azt jelenti, hogy az én általam megvett Half-Life, és azok a játékok amik ettől függenek, azok még nemfognak futni a linuxos motorral, ugye?

Anno én quake 1-el sokat játszottam win alatt. Mikor megtudtam, hogy létezik linuxos változat elég hamar kipróbáltam. Win után nem volt az igazi. Nem tudtam megmagyarazni, de ezt több kollegám is jelezte.
Úgy gondolom, hogy nagyon szép teljesítmény, hogy egy source típusú motort sikerül átírni linuxra. Viszont, ha jól tudom, akkor a HL2-t 2004-ben jelentették be. Azóta eltelt 4 év. Nem gondolom hogy olyan nagy piacot nyitna a linux-os változat (főleg a konzolok térhódítása miatt is). Ez inkább jelzés értékű. Linux alá is lehet Source típusú szép grafikát varázsolni. Viszont kíváncsian várom, hogy a nvidia, radeon kártyákon hogyan fog teljesíteni (a nagy gyártók linux driver hozzáálása miatt nem számítok túl jó teljesítményre).
Üdv:

s17jojo

Igen, az eredeti már ugyan 4 éves (3,5), de azóta 3 nagyobb frissítés is volt az Episode One, Day od Defeat:Source és Episode Two kiadások mellett, szóval annyira nem érdemes leírni ezt a motort. Ezt erősíti, hogy a most fejlesztésnek indult Postal3 is erre épül, szóval még mindenképp van jövője, szerintem hosszú is.

A teljesítményt meg majd meglátjuk, előbb csak készüljön el. Lehet hogy mire elkészül, addigra lesz normális 3d driver is.

Quake1-2-3, Doom3, Unreal 1-2 engine-eknek is van linux portja es az ezeket hasznalo jatekok 99%-a csak nem jott ki linuxra. Ugyhogy nem sokat fog erni. :)

Kezdenek a dolgok érdekesen alakulni. Kéne jegyezni az idei igéreteket,jövőre pedig meglesni mi is valósult meg belőlük.

Jo lenne ha a hl1 engine-t meg a CS1.6-ot megheggesztenék (vagyakozo smile)

nem kell, mert én meg az 1%-nál több játékot fogok tudni elsorolni, ami kijött, tehát az állítás nem helyes.

Most jött a hír ... kiadják rajta a Duke NukemForevert :D

Ugye loki installerrel települ majd? ;p
(a legjobb telepítő; GTK1 alapú, és még a CD-t se látja ha nem állítasz környezeti változót/nem írod bele static mountként az fstabba. Már 5 éve is elavult volt, mégis használják)

Már csak az a kérdés, hogy akik anno megvették a wines változatot, azok megkapják (letölthetik) pl. egy sorozatszám megadása után ingyen a linuxos verziót, vagy ismét fizetni kell érte?
--
Discover It - Have a lot of fun!

Természetesen nem kell megvenni újra a játékot (szerintem). Felrakod majd szépen a steam-et, az észreveszi, hogy Linuxon fut, kiválasztod, hogy melyik (előzőleg már megvett és aktivált) játékot akarod lehúzni netről, vársz egy kicsit, majd ha megjelenik a játszható játékok között, duplakatt rá és mehet a hent. Én legalábbis így képzelem el.

Szerintem meg inkább az a valószínű, hogy a Source Engine-t portolják, mert valamelyik megrendelőjük (és itt konkrétan a Postal3-t készítő Running With Scissors) szeretné, ha Linuxra is tudná a saját játékát kiadni.

Wikipedia szerint a Postal 3 lesz OSX-re és Linuxra is, gondolom úgy tűnt nekik, hogy egyszerűbb portoltatni az engine-t, mint házon belül elintézni.

Na amikor a CS:S natívan fog futni Linuxom alatt, az lesz a pillanat, amikor itthon nyugdíjazom a Windowst.

Sok ismerősöm van még igy ezzel..sajnos nekem jó lenne egy teljes fajta virtualizáció, vagy valami hasonló megoldás, ami tud DirectX-et is többek közt. Bár a legfontosabb dolgokat már tudja VirtualBOX is, de ... nem nagyon működik a legújabb kerneleken, és most a fejlesztés is eléggé megrekedt.. (GuestAdditions kéne számomra..olyan szintű kb. mint VMware..dehát ingyen mit várok. :))
_____________________________________
aurora-HWC @ 2.6.25-3.slh.1-sidux-amd64

mi lesz a neve?
netán open-source? :D
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 12.0 | 2.6.24.6-janos