A rendszer három és fél éves működése során kiderült, hogy az üzemeltető nem ússza meg a frissítést. Az eredeti online rendszer drága és lassú volt, nem nyújtott megfelelő minőségű szolgáltatást. A rendszert egy külsős cég (EDS) üzemeltette a Tfl számára.
A Tfl váltott. A Deloitte cég 18 fős csapatára bízta, hogy az szabja át a szolgáltatás online részét. A váltás előtt a rendszer felépítése teljesen rugalmatlan volt, így a Tfl nem tudta fejleszte(t)ni. A rendszer zárt volt, így a cég ki volt szolgáltatva az eredeti szolgáltatónak.
A szolgáltatóváltás után az új csapat egy új webes frontend-et épített a korábbi szolgáltató backend-jéhez. Az új online rendszert nyílt forrású szoftverek segítségével alkották meg: Linux, Apache, Jboss middleware.
A rendszer egyes komponensei proprietary megoldásúak maradtak, mert azok átállításához több időre lett volna szükség.
Az új rendszert 2007-ben állították termelésbe, és azonnal 80%-os megtakarítást értek el a rendszeres kiadások terén. Az új rendszer gyorsabb, jobban teljesít és nagyobb rendelkezésreállást biztosít.
A cikk itt olvasható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2645 megtekintés
Hozzászólások
De nekünk legalább vannak windowsos jegyautomatáink.. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gazdag országban nem úr, aki nem pazarol :)
Különben is mi a rákot csinálnának azzal a sok vizitdíj automatával? :) Ha jól hallottam, egy részük buszjegyeket fognak árulni?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehetne belőlük kihelyezett CS terminál.. vaagy office platform... vaagy kihelyezett adóbevalló állomás, ha már ilyen jól összehangolt itthon minden. Legalább lenne mit tanítani Titánián...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szavazógép? Lassan aktuális.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WINDOWSOS SZAVAZÓGÉP?!?!!!?!?????
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kormánynegyed alapjába belekeverik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem bannam ha a metrok signal rendszeret is atszabnak es akkor nem kene minden reggel megsulni mikozbe ket allomas kozott beregadunk... egyebkent a hirnek orulok, terjed a linux mint a bunozes
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze nem fogják rögzíteni, hogy ki merre járt a kártyával.. miért tennék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://index.hu/tech/jog/bb220508/
erre gondolsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van benne valami. Egyrészt nem tudod, hogy a "hivatal" mit csinál majd az adataiddal, másrészt szépen "elveszítik". (Nyilván nem adják el...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hallottam, hogy a paranoid kockáknak még perforált vakbéllel is kockázatos kórházba menni, mert ha elaltatják, akkor nanorobotokat építenek beléjük, a bőrük alá (nyaktájék) RFID chip-et ültetnek, a belsejükbe pedig GPS jeladót!! Természetesen mielőtt megoperálják, az összes adatát felveszik, és még a vérét is elemzik! A vércsoportját is rögzítik és adatbázisban tárolják. Mivel a TB-vel kapcsolatban vannak, le tudják követni a mozgását!!! A gyógyszertárakban beépített emberek állnak!!! Jól fontoljátok meg, mielőtt végzetes lépést követtek el!!! Inkább a biztos megdöglés otthon!! Az a biztonságos!!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki fogsz röhögni, de 2 napja voltam vérvételen!! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ettem trey!!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú, bazeg. Öreg hiba. Már benned vannak :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Múlt ősszel voltam Londonban, ezért nekem is van ilyen Oyster Card-om.
Tudják hogy merre mész...
A dolog azért jó mert annyit fizetsz amennyit valóban utaztál: Mikor bemész a metróba odaérinted a kártyádat egy érzékelőhöz, az rárak valami jelet és mikor kijössz, akkor veszi le a pénzt, annak függvényében hogy mekkora távot tettél meg. A buszokon egységes távtól függetlenül. Ráadásul egy bizonyos küszöb fölött már nem kell többet fizetni egy napon belül, tehát ha sokat utazol akkor előbb utóbb délután fele már ingyenes. Túristaként ez elég jó...
London zónákra van osztva koncentrikusan, és attól függ hogy mennyit fizetsz hogy melyik napszakban hány zónahatáron mentél át. A rendszer nagyon jó, de még így is drága.
Szóval feltételezve hogy tudják hogy egy adott kártya kihez tartozik, valóban tudják hogy kb hol vagy, de a kártyát jelenleg minden igazolvány nélkül használhatod, mint régen a magyar telefonkártyát: kifizetted viheted, használhatod... senki se kérdi kinek adod kölcsön vagy örökbe, nincs rajta név elektronikusan se meg máshogy se.
-----------------------------
Ubuntu 8.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet akarnak Budapesten is, nem?
Nekem tetszik az ötlet, de vajon a bliccelőknek ez a rendszer előny, vagy hátrány?
Egyébként technikailag szerintem nem a kártyára rak jelet, hanem a szerveren módosít valamit. (Új record egy db-be, ilyesmi.) (Nem kötözködés, csak szerintem így van megoldva. :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"valóban tudják hogy kb hol vagy"
A mobiltelefonok világában... qrván érdekes, hogy a metró figyel, hiszen valóban nincs a zsebünkben egy "sugárzó jeladó" állandóan...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem kell adatokat megadni, nem gáz. - Csak tippelek, hogy azért gondolom van kamera az érvényesítő helynél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az utcan es az allomasokon is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-----------------------------
Ubuntu 8.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkább a halál
-----------------------------
Ubuntu 8.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt Finnországban is ilyen rendszer van. Csak még nem lehet online feltölteni, de mobilról asszem már igen.
Aki nem csipogtat a kártyájával, azt nem engedik fel a járműre. Bliccelni gyak. lehetetlen, meg itt nem is nagyon szokás.
És igen, tudják merre jársz, de kit érdekel?
Az egyébként érdekes, hogy többféle fizetési módot is tölthetsz a kártyádra (pénzt, többféle bérletet), és azt használja, ami a _számodra_ legolcsóbb. Amúgy egy jeggyel annyit utazol, amennyit akarsz egy órán át, akárhány átszállással. Szerintem jól sikerült rendszer.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg olyan szempontból jó, hogy jegyzik, merre jár a kis elektronikus chip, hogy a járművek útvonalát (mondjuk csak buszoknál) és követési idejét tudják dinamikusabban szabályozni. Az nem lehet annyira gáz, hogy csúcsidőben nem kell dobozba zárt heringként viselkedni a tömegközlekedést igénybevéve.;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. A jelenlegi technikával olyan statisztikát készíteni, hogy melyik járat/vonal túlterhelt, elég macerás volna, így pedig könnyedén megy, és ha a tömegközlekedési vállalat hozzáállása megfelelő, ez igen hasznos lehet az utazó közönségnek.
Illeve nem tudom arra pl van-e lehetőség, hogy valaki 2 vonalra váltson csak bkv bérletet. Mert mondjuk minden nap megy metróval 2 megállót, majd villamossal 3-at a munkahelyére, meg ugyanez vissza, illetve ezen a vonalon jár el monjduk a kedvenc squash pályájára is délutánonként kikapcsolódni, és más irányban általában havonta egyszer utazik bkv-vel, mert egyébként kocsit,bringát, vagy a két lábát használja. Ha léteznek is ilyen bérletek (tudatlan vidéki vagyok), akkor az ellenőrzésük egész biztosan macerás. Egy ilyen kártyával pedig nyilván pofonegyszerű. És persze ha én az ilyen két vonalra vásárolt bérletemmel igénybe veszek egy másik vonalat havonta egyszer, akkor az is megoldható, hogy legyen egy egyenlegem, amiről ilyekor automatikusan lehúzza a jegy árát.
Nem felhasználói oldalról tekintve pl a mertók esetében könnyen meg lehet majd határozni, hogy az egyes hírdetési felületeknek mennyi az értéke, hiszen tudják, hány ember meg el előtte nap mint nap. Sőt akár lehet aszerint is számlázni.
Ez már abszolút utópia, szóval tényleg csak poén szinten, de ez akár még úgy is megjelenhetne, hogy az általam látott reklámért fizetett pénz egy része automatikusan az én jegyem árából vonódik le :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyen dolgoktól itthon nem kell tartani...
szar és drága a tömegközlekedés és benfentesekkel beszélgetve ez qrvára nem érdekli az illetékeseket
lehet, h az én beállítottságom a sz@r, de ha nem EU árakat kellene fizetni balkáni minőségért talán kevesebb bliccelő lenne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Londonban ki se nyílik a metroba vezető kapu, ha nincs kártyád, vagy jegyed! A rendszer ugyanaz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na nem is lottel tul messzire a dologgal, de a check-in meg check-out valojaban ugy mukodik hogy mikor bemesz, latszolag semmi nem tortenik a kartyan (marmint penz levonas) de a hatterben levonja a maximalis dijat, mivel ha valahol kislisszolnal megis a vegen akkor legyen csak biztos hogy a teljes arat fizetted :) es mikor kimesz akkor "visszateszi" a kulonbozetet. ezert mondjak be mindenhol allandoan hogy ne felejts el ki meg be checkolni hogy elkeruld a maximalis dijfizetest.
Az osszeeskuves elmelet gyartoknak: a kartyak kovethetok ja, csakhogy kepzeld a kartyat nem kotelezo regisztralni (van ahol csak regisztralt urlappal lehet kartyat kapni, de pl volt nemreg olyan hogy ha vettel egy heti jegyet akkor egybol egy oysteren adtak midnenfele reg urlap nelkul), tehat ha nem akarod akkor fogalmuk sincs hogy a kartya kihez tartozik es rohadtul nem is erdekel senkit, tekintve hogy elore kifizetted az utazast ami rajta van, es mivel tfl nem allami hanem maganceg (hogy milyen aranyban azt nemtudom) ezert csakis ez erdekli.
Ez olyan mint a prepaid mobil sim kartya... otthon meg egy prepaid szolgatasthoz is amit elore kifizetsz, ahhoz is 10 oldalas szerzodest irat ala a szolgatato 5 peldanyban, ami teljesseggel abszurd, tekintve hogy mi koze hozza, en mar elore kifizettem az arat, nem olyan mint egy egy eves szerzodes ahol meg kell talalniuk ha nem fizetsz... Itt (London) besetalsz barmelyik szolgaltatohoz, azt mondod h kersz egy prepaid sim kartyat, kezedbe nyomjak es kisetalsz (legtobbszor ingyen..., vagy ugy hogy fizetsz X fontot amit aztan le lehet beszelni egybol)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma meg már feltörték a hollandok az egész rendszert mindössze egy laptoppal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni