KoGa blogja

AdBlue

Elgondolkoztam, mit fog hozni ez az AdBlue mizéria. Várhatóan ha valóban beüt a krach, akkor a gyártók záros határidőn belül kötelezve lesznek rá, hogy kikapcsolható legyen az indítás tiltása AdBlue nélkül, mert közlekedni ugye kell. Innentől kezdve viszont csak az nem kapcsolja ezt ki, aki nem akarja, gyakorlatilag nullázva az AdBlue használatot és ezzel el is temetve a technikát. Érdekes kilátások.

[KV] Megkaptam az oroszt

Korábbi regisztrációs blogbejegyzésem okafogyottá vált. Mivel tagja vagyok egy önkéntes mentőszervezetnek, időközben megkaptuk az oltást ennek keretében. A Sputnikkal oltottak, kis kar zsibbadáson kívül eddig semmilyen jelét nem tapasztaltam, se láz, se fejfájás, semmi egyéb tünet.

Az oltás a Margit kórházban volt. Szervezetten és viszonylag gyorsan ment de azért elég sok embert hívtak egy időpontra, a regisztráció során a papírt 4 helyen kérték el, ezen azért talán lehetett volna egyszerűsíteni. És a folyamatban számítástechnikai eszközt nem nagyon láttam, mindenhol papír alapú adminisztráció, ikszelgetés ment.

Egyébként felmerült bennem, hogy vajon a regisztrációs rendszer ezt az eshetőséget lekezeli, vagy azért hívni fognak oltásra? Vagy van lehetőség a regisztrációt visszavonni? Megannyi kínzó kérdés.

[KV] Regisztráltam kiváncsiságból

Külön email címet használtam erre a célra, kíváncsi vagyok hol fogom viszontlátni. A telefonszám kitöltésénél nem egyértelmű, milyen formátumot kell használni, de a nemzetközit (+36..) nem engedi. Viszont legalább 10 karakter hosszúnak kell lennie, tehát önmagában a telefonszám, vagy akár a körzetszám + telefonszám sem elegendő. A 06-al kezdődőt elfogadja, de az meg ugye semmilyen szabálynak nem felel meg, hiszen a 06 csak előhívó. Úgyhogy lehet találgatni, a mezőben minek kellene lennie. Ellenben fura módon a TAJ szám mezőre sikerült validációt rakni, még ha megfelelő formátumban de kamut írsz be, azt sem fogadja el.

Természetesen a regisztrációról semmilyen visszajelzés, megerősítő email, stb. nem jött.

Hitelbiztosítéki nyilvántartás

Hallott már valaki erről a trágyáról? Az hagyjuk, hogy valaki 2021-ben hogy adhat ki egy így kinéző weboldalt a kezei közül. De milyen már, hogy

1. Néhány egyszerű adat megadásával bárki lekérdezheti (GDPR helló)
2. Kötelező a regisztráció ha pl. lízingelni akarsz
3. A regisztrációhoz közjegyző kell (éljen az elektronikus ügyintézés, chipes személyi és egyebek)

https://hbny.mokk.hu

Vodafone nem akarja a pénzem

Szóval végre a Tré-komon kívül végre más is szolgáltat a lakóhelyemen. Igaz, hogy szintén T infrastruktúrán, de elégedett véleményeket olvastam, gondoltam adok egy lehetőséget nekik. Kértem a weboldalon keresztül egy visszahívást, meg is kerestek. Az értékesítő elmondta a hőségidős árat, majd mikor rákérdeztem, hogy hűségidő nélkülit tud-e, természetesen tudott... De kb. itt véget is ért a beszélgetés, lezárta annyival, hogy azt viszont az üzletben kell elintéznem, klikk. Miért nem lehet ezt ugyanúgy intézni? Ügyfélszolgálatra járni 2020-ban? Ennyire nem kell nekik az ügyfél, aki ráadásul többet fizetne ugyanazért?

Subject: Átvételi értesítő (Feladó: NAV, Dokumentum: Elfogadó nyugta - blablablab

Én értem, hogy biztonságos dokumentum kezelés, meg minden, de miért kell olyan visszaigazoló levelet küldeni, amiből:

- nem derül ki, hogy miről van szó

- tele van hashekkel, meg kódokkal ami senkit nem érdekel

- hiába egy sima webes felületen kattingattam, valami tárhelyről hadovál

Nem lehet ezt 2020-ban kicsit felhasználó barátabban? Mondjuk:

 

Tisztelt Ügyfelünk!

1%-ról való nyilatkozatát befogadtuk.

Köszi, Nav.

Frissítettem Oneplus 3-ról Redmi Note 5-re

RIP Oneplus. A korábban képernyő cserés Oneplus 3-am csütörtökön úgy tűnik végleg megadta magát. Korábban csak a képernyő teteje vált le egy kicsit, majd elkezdett az üzemmód váltó kapcsoló nem működni megfelelően (hiába kapcsoltam vissza némából, továbbra sem csörgött ki a telefon), végül teljesen megszűnt működni a kijelző...

Sürgősen szükségem volt egy új telefonra, ezért (persze ünnepnap előtti este) végigrohantam a plázákat, és a legjobb ár/érték arányúnak a Redmi Note 5 tűnt, ezért vettem egy ilyet. Nyilván ha több időm lett volna a beszerzésre, jobban szétnéztem volna, esetleg jobban megfelelő eszközt is találtam volna, de most így jött ki a lépés.

Bye-bye T

Felmondtam a Telekomnak. Már vagy egy éve használhatatlan volt az internet elérés amit adtak. Igaz (jó régi) szerződés szerint csak 20/20-as net volt benne, de az utóbbi időben néha gyakorlatilag semmit nem lehetett betölteni rajta. Érdekes módon az első néhány évben tökéletesen működött, pedig még IPTV is volt mellette a dróton.
Fura módon meg sem próbált az ügyintéző marasztalni, pedig mondtam direkt neki, hogy szerződést felmondani jöttem, de meggyőzhető vagyok. Hát nem akart meggyőzni, egy 10 ezer forintos csomagot ajánlott a mostani 12 ezres helyett.
Mivel nálunk nincs más, egyelőre marad a Telenor mobilnet. Tapasztalatok szerint ez sokkal jobban teljesít mint az eddigi drótos elérés. TV nem kell, nem nagyon néztem. De ha nagyon hiányolom, MindigTV még mindig van.

Windows lassulás agyhalál

Történt tegnap este hogy gyanútlanul böngészem a netet, Facebookozom, ez-az. Egyszer csak látványosan belassul a gép, a beviteli mezőben a karakterek másodperces késleltetéssel jelennek meg, az oldalak rohadt lassan töltődnek, stb. Jól van, van ilyen, ugyan a Task Manager nem mutat semmi különöset, de újraindítom a gépet.
Eredmény: semmi. Reboot után is ugyanez. Mondom jó, ideje volt megzakkanni a Windows 10-nek, elvégre már ki tudja mikor lett újra húzva, de először megnézem a háttértárakat HDSentinellel, hátha mutat valamit. Egy rendszer SSD-m van, jó régi Crucial M4, 100/98, az "adatos" HDD 100/100, semmi hiba. Na jó, újratelepítés, azért a HDD-t kivettem, láttunk már kutyán gatyát.
Rendszer szépen felmegy, programok feltelepít, böngésző belő, 10 perc után ugyanez a probléma... Task manager továbbra is semmit nem mutat, memória 24%-ban használt, proci 10%-ig néha felmegy, a gépelés mégis lagol. Most itt tartok :(

RIP OnePlus 3

Sikerült összetörni a kijelzőjét. Elég sok mindent túlélt, köszönhetően a gyári toknak, de most a zsíros kenyér jellegű betonra ejtést nem :( A tok esés közben kinyílt..
Élt 1 év 4 napot :( Na jó, igazából működik még, de a kijelző darabokra tört... intézem az RMA-t.

login.live.com

"Something went wrong and we can't sign you in right now. Please try again later."

Tényleg ennyire bonyolult egy működő logint megcsinálni? Nincs elég programozójuk? És nem csak most romlott el valami, rendszeresen ezt dobja...

Penny Hírlevél

Jön ez a spam... Eleve nem iratkoztam fel rá, nem is vásárolok ott soha. Ezt még betudom annak, hogy nagyon általános az e-mail címem, könnyen megadhatta valaki más véletlenül. Viszont, az miért jó, hogy a leiratkozás linkre kattintva egy olyan oldal jön be, ahol meg kell adni az e-mail címet? Ilyen bonyolult lenne egy id-t hozzácsapni az URL-hez? Az extra pont már csak, hogy ha beírom a címet, azt nem találja a rendszer, erről ékes angol nyelven tájékoztat is, tehát leiratkozni lehetetlen.

Olcsó storage készitése?

Melóban van egy halom, különböző méretű és állapotú HDD amik csak állnak. Arra gondoltam érdemes lenne belőle valami olcsó storage-ot összerakni. Nem lenne rajta semmi fontos, inkább csak tanulási céllal készülne. Az ihletet a Storage Pod-ok (https://www.backblaze.com/blog/open-source-data-storage-server/) adták, de persze ennél valami sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldásra gondoltam.
Az alapja lehetne egy sima PC ház, van olyan szabadon amibe belemegy 5-8 diszk. Persze ha olcsón lehet építeni valami nagyobb kapacitású dolgot, akár az is belefér. Ehhez kellene gondolom valami SATA kártya, ami ennyi diszket tud vinni, plusz szoftver. Sima linux LVM? Más? Megosztani NFS-el, esetleg iSCSI-n megfelelő lenne, a sebesség annyira nem szempont.