Hirdetések esetén válaszadási kötelezettség

Címkék

Fontosnak tartod, hogy hirdetések esetén kötelező legyen a hirdetés feladójának válaszolni a termékkel kapcsolatos kérdésekre?

igen, ez a minimum ha már el akar adni valamit
53% (276 szavazat)
igen, segítene megismerni a terméket
14% (72 szavazat)
nem, ilyen nem várható el a hirdetőtől
11% (55 szavazat)
nem, nem érdekelnek a hirdetések
21% (108 szavazat)
egyéb, leírom
1% (7 szavazat)
Összes szavazat: 518

Hozzászólások

A "kötelező" szót kicsit erősnek érzem. Hirdetés esetén, ha az eladó nem kókler, saját érdeke, hogy válaszoljon a feltett kérdésekre.

trey @ gépház

eloszor is koszi hogy kitetted trey!

alapvetoen arra gondoltam, hogy a hirdetesek megkulonboztethetoek legyenek az alapjan hogy a hirdeto vallalja e a valaszadast, vagy nincs szandekaban

tobb hirdetes eseten lattam, hogy egy user megvalaszolja a felveteseket, viszont maskor csak kikerul a hirdetes es senki ra sem bagozik ha felmerul kerdes

Mondjuk az nem artott volna ha ez a kerdesedben definialva is lett volna. Halvany lila gozom sem volt mire vonatkozik a kerdes ezert nem is szavaztam semmire:

HUP-os hirdetesek? Webshopok? TV? (mint lathatjuk sokan arra asszocialtak es egybol megjelentek a nem ott vasarolok etc)

A tobbieket lathatolag ez nem zavarta es nyomtak mindent ami el es mozog :D

Megbocsáss de ezzel a "kötelezőséggel" attól tartok te itt olyasvalamit akarsz megváltoztatni, aminek vagy nem ismered a hátterét, vagy nagyobb annál, mint amekkorának gondolod. :-)

A marketinget a marketingesek intézik. Ezzel van egy kisebb, meg egy nagyobb probléma. A kisebb, hogy a marketinges a legritkább esetben szakmabeli. A marketinges az marketinges. A nagyobb, hogy ez - rajtad kívül - nem igazán érdekel senkit. Még a marketingest se.

A PR cikkek úgy születnek, hogy a marketinges szól Szakmabeli Dezsőnek, vagy ha ő nem elég készséges akkor Dezső főnökének, hogy kellene egy cikk. Mivel Dezső a céges tápláléklánc alján tartózkodik, mindenképpen cikket fog írni. Ha akar, ha nem, ha van írói vénája, ha nincs. Írni fog, ha beledöglik is.

Hogy mit, az már egy másik kérdés. De ha Dezső elég átlátóképességgel rendelkezi, akkor gyorsan rájön, hogy igazából akármit írhat. A főnöke azért nem fogja elolvasni, mert jobb dolga is van annál, mint hogy ilyen szarokat olvasson. A marketinges azért nem fogja elolvasni, mert úgyse érti, mi van odaírva. Az első ember, aki el fogja olvasni, te leszel. ;-)

Így esett meg, hogy annak idején, mikor még magam is szerkesztettem egy bizonyos sajtóterméket, kaptam olyan PR cikket, aminek konkrétan egy mondat közepén volt vége. És senkinek nem tűnt fel. Talán hajnali kettőkor Dezsőnek lecsukódtak a szempillái és billentyűzetre hanyatló busa fejével megnyomta a Send gombot, talán a szomszéd szobában felsírt a gyerek, vagy menni kellett az értekezletre amin csoportos leépítést jelentettek be amely sajnos Dezsőt is érintette.

Mégis kitől várod el kötelező jelleggel, hogy válaszoljon a kérdéseidre?!

Dezsőtől? (Legalább te hagyd már békén!)

A főnökétől? (Gondold érdekli?)

A marketingestől? (Hülye vagy? :-))

Hát így megy ez.

Nem állítom biztosan, hogy felfogtam az egysoros válaszod üzenetét, de ha jól veszem ki, akkor te ezt a dolgot még mindig nem érted, vagy érted ugyan, csak nehezedre esik elfogadni.

Én egyszerűen leírtam neked egy rendszer (PR/marketing) működését eddigi élettapasztalataim alapján. Erre szerintem értelmetlen azt válaszolni, hogy én ezt érdemlem. Már csak azért is, mert amúgy ez az egész engem nem különösebben izgat, hiszen - veled ellentétben - nem várok tőle semmit.

Senki nem ezt érdemli, de attól még ez van. A téli, depresszív, borús időt se érdemeltük ki, mégis ez van egy hete.

Vegyük tehát át röviden még egyszer. :-)

Neked van egy olyan prekoncepciód, mely szerint a PR cikkek célja, hogy te, vagy bárki más ezektől jól érezze magát, válaszokat kapjon a kérdéseire, valamint satöbbi. Ezért - gyakorlatilag kötelező jelleggel - elvárnád a rendszer résztvevőitől, hogy az igényeidet kiszolgálják.

Namost ez egyszerűen nem így működik. A marketingesek célja, hogy a kezelésükbe adott területek reklámanyagait valahogyan szétosszák egymás között.

Ennyi.

Nem érdekli őket, hogy neked ez tetszik vagy nem, nem érdeklik őket a kérdéseid, nem is tudják rájuk a választ és nem is kívánnak azzal foglalkozni, hogy keressenek neked valakit, aki majd válaszol rájuk. Te ebben a rendszerben senkit nem érdekelsz. Egy kattintás vagy egy bazi hosszú listán, meg esetleg egy okostojás nicknév lehetnél egy küldetése szerint szakmai portálon, már ha a marketingesek olvasnának szakmai portálokat (de nem).

Én értem, hogy ez, amit most leírtam, számodra egy trauma, egy felismerés, ami próbára teszi a pszichés alkalmazkodókészségedet, de rám hiába haragszol miatta. Bíztatásul csak annyit tudok neked mondani, hogy az ember személyisége az ilyen krízisek során fejlődik. ;-)

teljes mértékben értettem amit írtál és a válaszom is pontosan a fenti nézetedre vonatkozott:

ha nekem el akarnak adni valami, akkor elvárom, hogy tiszteletben tartsák amit várok tőlük

ha te megelégszel azzal, amit a képedbe nyomnak, "mert ez így működik", akkor nem is érdemelsz mást

remélem így három sorban egyszerűbb értelmezni :)

Akkor ezek szerint én is jól értelmeztem a helyzetedet: érted amit leírtam, csak nem tudod elfogadni.

Folytassuk hát a terápiát!

Van egy névtelen, arctalan rendszer, a marketing, amitől "elvárod" hogy "tiszteljen" téged, szintén név és arc nélkül.  Mert hiszen te vagy tiszteletreméltó NE0, ami vagy egy hálózati interfész, vagy Neo a Mátrixból az ASCII matyóhímzés szabályai szerint stílizálva.

Nem tudom, te hogy vagy vele, én nem szoktam tiszteletet érezni Malacka vagy Róbert Gida iránt, és UTP kábelt se szoktam imádni napkeltekor. Mondjuk nem is írt ki egyik se szavazást a HUP-on.

Ez az egész valahogy olyan gyermeki.

Eleve azt képzelni, hogy egy HUP-os szavazás bármin változtathat, igen komoly idealizmus egy felnőtt embertől.  Egy átlag marketingesnél nagyobb adrenalinlöketet vált ki, ha lepattant a műkörme, mint ha megjelenik a HUP-on egy szavazás, amire érkezik egy Petabájt hozzászólás.

Aztán hogy a marketingeseket is védjem egy kicsit, képzeld el, mi történne, ha elvárásodnak megfelelően tényleg tiszteletteljesen idegyűlnének és elkezdenének válaszolgatni a kérdésekre.  (Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy erre eleve képtelenek.)

Talán lenne néhány értelmes kérdés, de mivel a HUP gyakorlatilag moderálatlan, demokratikus közeg, bizonyosan megjelenne az "internet népe". Ők azok, akik a portál és a szál témájától, meg úgy általában mindentől függetlenül mindent megkérdeznek, megvitatnak.  Előbb a céget és marketingesét kezdenék anyázni, aztán egymást.  És ettől a ponttól kezdve kialakulna az a rendszer, amit a fizikában önszerveződő kritikus viselkedésnek hívnak.  Ez eredményezi többek között a fraktálokat.

Esetünkben egy dinamikus, önfenntartó hülyeségfraktál képződne, ami akkor is fennmaradna, ha a marketinges közben elmenne ebédelni, aztán kilépne a cégtől és elvégezné a pszichológus szakot.  Egy haszna lehetne az egészből: 5 év múlva pöpec szakdolgozatot írhatna a rendszerből, amelynek születésénél ő maga bábáskodott.

Persze van egy egyszerűbb megoldás is. Ha egy rendszer hajlamos az önszerveződő kritikus viselkedésre, akkor azt véletlen fluktuációk is kiválthatják belőle.  Mondhatni begerjesztheti önmagát, például egy szavazással.  

A marketingesnek tehát nincs semmi dolga, hiszen akár hozzászól, akár nem, a végeredmény ugyanaz lesz.  Akkor meg minek törje magát.  A megbízói díjat így is úgy is megkapja.

Hát ezért nem válaszolnak neked a gonosz marketingesek.
 

És most, hogy már tudod, szerinted mi fog történni?

a; Minden marketingest kirúgnak, a helyükre pedig egetverő szakértelemmel és az internetes közönség kezeléséhez föltétlen szükséges kötélidegekkel rendelkező übermenscheket vesznek fel.

b; Minden marad a régiben.

Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról.

Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla:
NE MÁSSZ KI! Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.

A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni,
az őr a géppisztollyal visszakényszeríti.

A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni a többi visszahúzza.

Jaj drága forradalmár honfitársam, dehogy tartóztatlak én téged ebben a kényelmes meleg kondérban.

Menj csak és harcolj a marketing démonával! Esetleg írjál néha helyzetjelentést, vagy ha nem, az se gond, majd megkérdezem a marketingeseket hogy mi volt, mikor ideérnek.

Én meg azt hiszem szólok ennek a Lucifernek hogy töltse már újra a pezsgőspoharamat.

És ami azt illeti egy kis eper is jólesne hozzá...

Kötelező :D Szabad tudni mi volt a konkrét kérdés ami szavazásra buzdított?

Termék és márkafüggő, de lehet, hogy jobban jársz ha nem a kereskedőt kérdezed, hanem a gyártót.

Eleve hülyeségnek tartom ezt az egész reklámos-hirdetős baromságot, ha venni akarok valamit, úgy is keresek először egy megfelelő webáruházat, ahol a termék paraméterei is le van írva. Eleve baromság ez az egész reklámozósdi, eddig még semmit sem vettem meg azért, mert reklámozzák.

Ha normális leírás is van a termékhez, akkor meg minek kérdezősködni? ... ennél meg már csak az a rosszabb, ha fel kell hívnom, vagy e-mailt kell írnom, hogy megtudjam valaminek az árát :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

> Eleve hülyeségnek tartom ezt az egész reklámos-hirdetős baromságot, ha venni akarok valamit, úgy is keresek először egy megfelelő webáruházat, ahol a termék paraméterei is le van írva. Eleve baromság ez az egész reklámozósdi, eddig még semmit sem vettem meg azért, mert reklámozzák.

És a webshopok listáját, amiket használsz, azt úgy születésedkor kaptad? :) Vagy ajánlásból, mindet?

> Ha normális leírás is van a termékhez, akkor meg minek kérdezősködni? ... ennél meg már csak az a rosszabb, ha fel kell hívnom, vagy e-mailt kell írnom, hogy megtudjam valaminek az árát :D

Sokszor futottam bele, hogy a gyártó se gondolt rá, hogy még ezt vagy azt bele kéne írni, mert pl. engem érdekelt. Megkérdeztem, jobb esetben megválaszolták, néha még bele is írták. Van ám ilyen is.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

“És a webshopok listáját, amiket használsz, azt úgy születésedkor kaptad? :) Vagy ajánlásból, mindet?”

En speciel azokra is rakeresek. Nem a reklam fogja eldonteni mit akarok venni, hanem a szukseg, aminek felmerulese utan alapos vegzek, hogy mi lenne a megfelelo.

Azt ugye tudod, hogy a google keresési találatai nem egészen isteni kinyilatkoztatások az egyetlen igazságról, hanem, dobpergés, marketingesek munkájának eredményeként születnek? És azt tudod-e, hogy nem ritka már a fórumokon se a fizetett vélemény, evangelizáció és influencelés nem annyira tiszta módja?

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Beütöm a google-ba hogy "terméknév ár ft", aztán válogatok a tengernyi cucc közül, tengernyi webáruház oldalán. Aztán nyilván azt választom, ahol a legjobb leírás van a termékről és legjobb az ár/érték arány. Úgyhogy nem kell lennie válaszadási kötelezettségnek, ha jó a cucc, és jó a leírás, akkor ott fogok vásárolni, nem pedig a "nesze, valami, vedd meg" hirdetésből, úgyhogy szerintem az eladónak is érdeke, hogy rendes leírást adjon a cuccáról.

Ezeket az "irányított hirdetéseket" meg nem sokra tartom, már rég megvan az adott termék, és még akkor is reklámozza nekem.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Egyébként szerinted ha nyitok egy cipőpucoló üzemet valahol, hogy kéne ügyfeleket szereznem máshogy, mint reklámmal? Megvárom, hogy rámtaláljanak? Vagy mindenki csak buszmegállókba és forgalmas utakra építse az üzletét, még a rétegtermékekkel rendelkezők is?

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

A jegyzékben mi alapján választasz? Amikor így működött a világ, akkor hirtelen sok "A" betűs cég jelent meg, majd AA, majd AAA. Vagy lett olyan, akinek a neve feltűnő más okból. A Zetamaximilianus Corp. valahogy nem kapott sok hívást.

Amiket leírsz, azok problémáinak megoldásaként született a mostani problémás rendszer. A jövő nem biztos, hogy visszafelé van.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Pontosan tudom milyen volt regen. Nem engednek pl. semmifele priorizalast a megjelentek kozott, se plus penzert eloresorolast, se kiemelest, semmit. Egyszeruen egy kvazi plain text jegyzek boven eleg lenne, pl. teruleti bontasban (varos/kerulet/utca), ugyis az az egyik elso szempont, hogy milyen kozel van egy uzlet, aztan ha az megvan, lehet jobban informalodni az arakrol es hasonlo feltetelekrol.

Ertem en, hogy ez a hirdetoknek a mostani helyzethez kepest rossz, kenyelmetlen, stb - de ne legyen felreertes, nem is azt akarom, hogy nekik legyen jobb vagy kenyelmesebb. A felhasznaloknak legyen az pl. azaltal, hogy nem omlik a szemet reklam mindenhonnan.

Nekem nem a közelség a lényeg, velem mi legyen?

Értem a törekvésed, de lefutott körnek tekintem. Azt mondod, hogy nem engednéd, mármint én nem állíthatok majd össze szaknévsort, google jellegű keresőt, semmit, mert reklám tevékenységet csak így vagy úgy lehet majd csinálni? Mi van ha írok egy blog-ot ahol ajánlok éttermeket. Az reklám vagy sem?

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Csak hát elfogadta az emberiség, hogy nem lehet mit kezdeni a hülyékkel, még csak a szavazati jogot se lehet megvonni tőlük, nemhogy az önmaguknak való vásárlás jogát, nemde? Hát, nincs mit tenni. (Érezd a szarkazmust, kerülgethetjük a kérdést, de valójában az intelligencia hiánya az eredő, mindkét oldalon, mert az etikátlan marketinges sem intelligens, ha nem látja be, hogy amit tesz az tönkretesz mindent.)

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Szerintem a hirdetésektől eleve meg kéne követelni, hogy tartalmazzanak infót a termékről.

Lógok a szeren (K. Frigyes)

Lógok az ereszen (Sz. József)

A nem válasz/nincs válasz is válasz! Minek ezt túlbonyolítani?

Hát én megőrülnék, ha pl. el szeretnék adni egy monitort és jönnének a kérdések, hogy pontosan hány mm a káva? A fekete műanyag az "mennyire fekete"? Vagy, hogy szerintem fel lehet rögzíteni a falra egy 80-as facsavarral? 

Majd, ha nem válaszolok maradéktalanul, akkor törlik a hirdetésem. Nem vágyom rá, bár nem is nagyon hirdetek....

Nem, de a kérdésben ez nem is szerepelt. Használt eszköz hirdetéséréről beszélek. Pl. jófogás. De pl. árukeresőn lévő, új terméket forgalmazó bolttól sem elvárható szerintem, hogy mindig, minden kérdésre azonnal válaszoljon. Főleg, hogy egyáltalán nem elvárható, hogy mindent tudjon róla. Rendelje be nagykertől, bontsa ki és mérje meg? Utána hogyan tudja bontottan eladni? 

Amiket felsoroltál paraméterek, általában a gyártó oldalán HITELESEN fellelhetőek. Attól hogy a sarki PC bolt kiírja a specs-et, még elbaszhatják, de erre van az apróbetűs, h. a technikai specifikációk csak tájékoztató jellegűek, ha biztosra akarsz menni keresd a gyártó hivatalos oldalát. Egy magánszemély eladótól ne várja el senki h. a speca sheet-et felmondja.

mindig is lesznek "üres körök" és építő visszajelzések

egy értékesítőnek szerintem ezt tudnia kell kezelni, ez is a dolga

ha viszont mindenttől elzárkózol, akkor lemaradsz azoktól az ötletektől, amik segítenének jobbá tenni a termékedet

pl. ha sokan kérdezik a "hány mm a káva" kérdést, akkor át kell gondolnod hogy érdemes annak csökkentésével foglalkozni, hisz ez egy fontos szempont

Nekem nincs termékem, a kérdésben sincs erre kitétel. Ha egy nem általam gyártott készülék kávájának a méretét kérdezi valaki, akkor miért is kellene és miért nekem csökkenteni azt? Ráadásul honnan tudjam, hogy azt szeretné-e, hogy kisebb legyen? Nem vagyok értékesítő, de ha az lennék, akkor sem hinném, hogy írogatnék pl. az LG-nek, hogy csökkentsék a káva méretét mert már 4-en megkérdezték a webshop-omon, hogy mekkora....

Szerkesztve: 2020. 12. 20., v – 13:58

Kötelező sosem lehet. Egészen egyszerűen, nem életszerű, hogy külön-külön alkalmazottat dedikáljanak minden egyes elmebetegnek, aki egész nap hülyeségekkel árasztja el a céget. Sok ilyen elmebeteg van, aki nem dolgozik, hanem az elmebetegségével megszállottan rászáll valamire vagy valakire. 

A reklámok kapcsán pedig a már eddig is létező szabályokat kellene betartatni. Felismerhető legyen, hogy ki és mit hirdet, ebből lehet tudni kit lehet akár felelősségre vonni. A tartalma pedig ne legyen félrevezető, illegális. Ha valami nem szabályos, akkor pedig a hatóság fog eljárni, nem pedig valami önjelölt elmebeteg zaklatását kell elviselnie a cég alkalmazottainak. 

Az pedig, hogy egy cég válaszol-e értelmes kérdésekre vagy készít-e olyan tájékoztatót, amiből a gyakori kérdésekre kiderül a válasz, ez üzleti érdek kellene legyen. A vásárló pedig a pénzével tud szavazni, hogy szerinte megfelelő-e a cég, a termék és a reklámja.