Megvásárolnál egy színvonalas, linuxos, 3D-s flipper játékot 14,99 dolláros áron?

Címkék

Persze. Végre készülnek kereskedelmi játékok is Linuxra.
8% (35 szavazat)
Igen, de a Windows verzió érdekelne, nem játszom Linuxon.
1% (5 szavazat)
Igen, de a Mac verzió érdekelne, nem játszom Linuxon.
1% (3 szavazat)
Igen, de csak ha megkapom egy csomagban a Windows és Mac verziót is.
2% (7 szavazat)
Nem, mert nem vagyok hajlandó fizetni játékért.
6% (28 szavazat)
Nem, mert drága. Ennyit nem adnék érte.
28% (123 szavazat)
Nem, mert nem játszom.
44% (192 szavazat)
Egyéb, leírom a hozzászólásokban.
10% (43 szavazat)
Összes szavazat: 436

Hozzászólások

(x) nem, mert nem érdekel flipperes játék

--
trey @ gépház

+1

A flipper tipikusan az a jatek, amiert mar a savszelesseget is sajnalnam.
Egyebkent az Androidosnak meg lehet ertelme ha hasznaljatok az accelerometert. (ugy a lokdosest/dontest is bele lehet vinni, hogy kicsit realisztikusabb legyen)
Utoljara DOS-os idokben tudott lekotni a flipper, de akkor sem sokaig. A jatektermi meg annyira sem erdekel.

A masik dolog ami a flipper baja: pontra megy a jatek. Az meg nem izgat. Ugy vettem eszre, hogy a jatekipar (talan a szar konzolok meg a flash-es/faszbukos jatekok kivetelevel) egyre kevesebb helyen hasznalja. Achievmentek/badge-ek meg vannak, de pont (szerencsere) egyre kevesebb helyen, es ott is egyre kisebb hangsulyt kap (mondjuk valami globalis toplista van, de jatek kozben meg csak nem is latod).

--
ezt tényleg ennyire nem értitek? - turdus :)

(x) Ha nem flipperes lenne, akkor sem érdekelne a Linux support.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Kb. 15 éve nem játszottam színvonalas flipper játékkal. Most nem tudom hogy nincsenek, vagy csak pont nem jutottak el hozzám. Mindenféle 3D pinball szörny viszont eljutott.
Pinball Fantasies volt, ha jól emlékszem. Olyan kellene :)

szerk.: nem is. Epic Pinball: http://www.classicdosgames.com/game/Epic_Pinball.html

Rettentő sokat flippereztem gyerekkoromban, mert egy játékterem mellett nőttem fel. Bizton állíthatom, hogy számítógépen flipperezni olyan, mint számítógépen autót vezetni, vagy motorozni -> sajtreszelővel rejszolni.

Még ha lenne force feedback, akkor is csak bóvli utánzat. Vannak dolgok, amit egyszerűen nem lehet élvezni számítógépen. Nekem ilyen pl. a flipper. Annak hangulata van, amikor a golyó ezerrel jön lefele, kajak középre (dolgozik az elektromágnes) és megpróbálsz olyan nagyot rávágni a kaszni oldalára, hogy a golyó ne menjen ki, de elég kicsit ahhoz, hogy még ne tiltson le. Ezt egészen tökéletes szintre ki lehet fejleszteni mechanikus gépen. Meg az, hogy a csavaralátétet hogyan tudod olyan szögben és erővel bedobni, hogy az öt forintnak elfogadja :DD Vagy mekkora élmény, ha "bekoppan" egy free ball, vagy egy free game a végén....

Viszont ez pont hiányzik a számítógépes megoldásokból.

--
trey @ gépház

Lehet hogy pont ezért voltak a régi DOS-os flipperek annyira jók - nem a valós flipper utánzatai voltak, hanem jó, nem túl reális, de nagyon hangulatos akciójátékok.

Ilyesmi problémám van a sportjátékokkal is. Minél közelebb vannak a valósághoz, annál jobban orrbacsap, hogy mennyire nem reális. Egy Microprose Soccer-nél ilyesmi eszedbe sem jut, csak játszol :)

De lehet hogy csak a nosztalgia beszél belőlem...

Ezeknek az igazi hangulatát a csillogó-villogó, beszélő gépekkel teli játéktermek adták meg. Azt az atmoszférát otthon nem állítod elő. Ráadásul sokkal jobban küzdesz egy-egy golyóért ha annak tétje (pl. 5 forint, amennyibe gyerekkoromban egy 5 golyós flipperen egy játék került) van. Teljesen más az egész. Csetteg, csattog, morajlik, remeg a kezed alatt. Szinte él.

--
trey @ gépház

Én ezt elfogadom, de ettől még sokan élvezik az autós játékokat is, és meg kell hogy mondjam, én a pinballokat is nagyon szeretem. Az iPadem tele van ilyen játékokkal. Igény biztosan van rá, mert pl. a Pinball HD hetekig vezette az eladási listákat iOS-en úgy másfél éve és a magyar Zen Studios flipperei (Pinball FX és Zen Pinball sorozat) is nagyon sikeresek Palystation 3-on és XBox 360-on. Meglátjuk, hogy milyen a fogadtatás, mert ez az a játék, amit nagyon könnyen csúnyán el lehet szúrni.
Egyébként köszönöm, hogy kiraktad főoldalra! Nagy segítség lesz...

"Nehez nem lelakott valodi darabot talani."

nem lehetetlen, csak a megfelelo helyen kell korbenezni.
ha mondjuk most bemesz a Corvin sorozobe, ott van egy korrekt allapotu Monster Bash. Vagy a lepukkant Akacfa sorozoben ( ha meg nem vittek el ) egy gyonyoruen felujitott Attack From Mars.

vannak paran, akik nem a jatekban, hanem a gepek rendbeteteleben lelik oromuket. mondjuk egy rendberakott/felujitott gep otthonra nemolcso az biztos.

Igen.... :)
Nem voltam öt éves amikor fater odatolta a cégnél a bárszéket, hogy három rézkettessel lekössön egy kicsit... :)
Ebből bizony végül szerelem lett... :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

a Pro Pinball sorozat kurva jó szerintem, nekem díszdobozos Collector's Edition van belőle. A Timeshock és a Big Race USA szerintem odaver, nekem ezek etalonok PC-n.

http://youtu.be/IAYG4qrhayA
http://youtu.be/1WTSFlg8fjw

mai szemmel nevetségesnek tűnő PC-n is mennek, mint az álom.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Aki azt választották, hogy túl drága ennyiért, azok itt kommentben leírhatnák, hogy szerintük mennyibe kellene kerülnie egy ilyen játéknak!
Ez egy előzetes felmérés részünkről, hogy van-e értelme a Linuxos portolással foglalkoznunk. A szándék megvan, most már "csak" az igénnyel kell találkoznia. :)

Azt tervezzük, hogy az alpha verzióból a Desura-n lesz több félkészen megvehető verzió, ami $4.99-ről indul, majd ahogy haladunk a fejlesztéssel, felmegy $9.99-re és a végleges lesz $14.99. Ha lecsengtek az eladások, akkor nincs kizárva, hogy 1-1,5 év múlva betoljuk egy bundle-ba, de ez koránt sem biztos.

Jó, persze, mindig is lesznek olyanok, akik úgy vannak vele, hogy a szoftverért akkor sem fizetnek, ha el is lehet lopni, még ha otthon talicskával tologatják a pénzt. Most ezek az egyének nem számítanak.

Csak saját és ismerősi körömben látom nem egy emberen, hogy azért utóbbi időben csak-csak elkezdtek játékokat venni. Ok, teljes áru, dobozosat kevesen, de ismerősöknél is látom, hogy gyűlnek Steamen azért a játékok, ahogy megjelengetett a fix kereset.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Eléggé árérzékeny vagyok mostanában, a következő fél évben nem valószínű, hogy futja rá. :( Akkor voltam hülye, amikor úgy 7 éve nem vettem meg 140-ért.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Engem olyan konstrukcioban erdekelne, hogy legyen egy alap game par dolcsiert, es kulonbozo palyak legyenek hozza megvehetok. Nem tudom, hogy a mostani game milyen, en csak azt mondom el, ami engem erdekelne.
Igy a kecske is jollakik (kapok egy flippert a penzemert) es a kaposzta is megmarad (a palyagyartassal szepen lehet keresni).
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Én 1-2$-nál többet nem fizetnék egy ilyen játékért. Azért mert nem köt le. Ha mégis úgy lenne hogy fizetnék érte ennyi valószínűleg azért mert tud valami olyat amiért megéri megnézni. De biztos vagyok benne hogy nem a flipper mint játék lenne az. Például ha tök új dolog lenne ma ez a mozgásérzékelés telefonban. És ez a flipper lenne a mostani angry birds és mindenki ezt nyomná mert érzékeli amikor rángatom a telefont. Na akkor fizetnék érte 1-2$ azért h megmutassam itthon h na ilyen is van. Persze itt van a kalóz kérdés is hogy ebben a helyzetben nem választanám e a letöltés lehetőségét. Valószínűleg nem azért mert minden játékot megveszek eredetiben ami érdekel és ez érdekel mert tud valamit amire kíváncsi vagyok és csak 1-2$. Abban az esetben ha több lenne mint 2$ már biztos hogy nem venném meg. Megvárnám az első leárazást. Mert a flipper az nem az én korosztályom játéka. Egyszerűen nem tudom élvezni a játékot. És még ha lenne demó ami tudja ezt a "Feature"-t akkor biztos hogy még azt az 1-2$ sem költeném rá.

Az is jó kérdés lenne, hogy hány ubuntu huszár adna ki csak 15 dezsőt a színvonalas oprendszerért, ha már az androidos telefonjára már egy dolláért is sajnál venni játékot... ;)

Én utoljára az indie Frozen Synapse-t vettem meg ~39 ojróért ehhez kaptam:
- mindenféle portot Win, Mac, Linux
- drm free zenéket külön kimentve hallgatásra
- a dlc-t
- még egy pédányt a játékból havernak(ez egy tök jó ötlet egyébként imho, főleg a multis opció miatt)

Tudom, hogy elég rétegjáték de nekem megérte.

Pinballból is eltudok képzelni használhatót csak lépjen túl a tik-tik-tik-taak +500 points bonyolultságon. (Lásd játéktermi gépek.)

No rainbow, no sugar

Epp most olvastam valahol egy cikket, hogy akik sirnak, hogy az Android warezplatform, azoknak nem jut eszebe, hogy az iPhone-ra eleve sokkal tobbet warezolnak. Illetve mintha vmi olyasmi lett volna, hogy regen nem voltak free appok iOS-ra, akkor nagyon-nagyon sokan warezoltak.

Es egy jo game-ert en is kiadok $15-ot.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

ha hozza a Pro Pinball széria színvonalát és teljesen multiplatformos, akkor talán. magában a "színvonalas" ígéret kevés, Linux bináris kevés. mármint nekem.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

soknak találom, egy jelképes összeget adnék érte, kb. mint amennyit utcai kalapos zenésznek dobok.
Vagy talán egy két ezret, vagy amennyit nem sajnálok, ha összeraknak még 5-6 játékot, és megkapom egyben.

Igen, nem fizetek szívesen olyasmiért, amit ingyen kell adni.
de de.. ingyen... nem érdekel a hülye duma...

Fuj mit csinálsz?!.. Nem szabad, KAKI!!

Mi sem. Pont erre próbált ő is célozni. Nekünk a játékfejlesztés a munkánk, másnak meg az autószerelés. Mindenki pénzt kap a munkája után, amiből kenyeret vesz. Ha valaki nem akar játékra pénzt költeni, azt megértem, és elfogadom. Neki ez nem ér ennyit. Pont. De azt nem tudom elfogadni, hogy ha azt mondja, hogy ingyen kellene dolgoznom, csak azért mert ez játékfejlesztés. Én sem várom el az autószerelőtől, hogy ingyen javítsa az autómat, pedig autó nélkül is lehet élni.

Ez kívülről nézve valóban így nézhet ki, azonban a valóság az, hogy nagyon sok a színvonalas, jó játék és pl. amit ma az Google Playen, vagy iOS App Store-ban a top 10-ben látsz, azoknak a játékoknak a nagy része a Chartboost vagy Tapjoy miatt ( meg egy vaskos, $50k-os marketing büdzsének köszönhetően) tudott oda jutni, nem pedig csak szimplán azért, mert jó játék. Az ma már alap. De ez tényleg messzire vezet, úgyhogy azt javaslom, ne menjünk bele! Ha érdekel a téma, akkor olvass utána, nagyon sok blogbejegyzés, cikk foglalkozik ezzel a problémával, témával.

valóban, én ehhez nem értek - kívülállóként viszont lehet hogy hasznosabbnak látnám azt a kérdésfeltevést, hogy "mi az a szoftver, amiért hajlandó lennél 15$-t fizetni?" - bizonyára lesz egy rakás tipp, amire talán érdemes lehet ráhasalni, de nem gondolom hogy a flipperjáték fog az élbolyban vezetni..

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

De vajon ki fogja akár ingyen is használni a 15$ helyett, ha nem kerül be a top xx-be egy jó marék dollárért, és emiatt nem tud róla senki, csak pár netes fórumon előforduló csávó akiknek a 60-90%-át meg nem érdekli az app?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Ebben igazad van, de mi egy nagyon pici indie fejlesztőcég vagyunk, végesek az erőforrásaink, így olyan fejlesztésekbe tudunk csak belekezdeni, amik működnek ilyen létszámmal és a lehető legtöbbet tudjuk kihozni belőle. Egyértelmű, hogy egy jó FPS-sel népszerűbbek lennénk, vagy mondjuk mobilon egy Farmville szerű építgetős, gyűjtögetős stuffal. Jelenleg nem az a célunk, hogy megostromoljuk a top 10-et, hanem az, hogy stabil, megbízható bevételi forrást jelentsenek a saját játékok és ne kelljen külsős megbízásokat vállalnunk mellette. Erre pedig jók az ilyen kisebb fejlesztések. Pl. a Fairy Mahjong játékunk is elég szépen teljesített az elmúlt két évben, pedig az aztán egy valóban nyúlfarknyi kis fejlesztés volt:

https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
http://itunes.apple.com/us/artist/artex-studios-inc./id399983944

Örök vita - itt is volt már jó néhányszor téma -, hogy páran nem értik, hogy a játékfejlesztés az egy ugyanolyan munka, mint bármi más. Rengeteg tanulás és felkészültséget igényel és meg is becsülik szakmán belül a jó szakembereket. Abból a munkából amit elvégzünk, mi abból élünk, mint ahogyan gondolom te is. Jobb esetben te is kapsz fizetést azért amit csinálsz. Vagy neked is ingyen kellene dolgoznod éd mindenki másnak is? :) Nem támadni akarlak, csak próbállak megérteni...

(x) nem mert nem lehet "toszigálni" a gépet hozzá :D))))

Szerinted mit használok? Wi... neeem! Na, na, na? Hát blackPanther OS v12.0(beta)-t * blackpantheros.eu

En szivesen fizetek azert ami jo mert ez ritka mint a feher hollo. De akkor legyen hozza support (nem a ubisoft fele patchelunk es elfelejtjuk kozolni: a savegame kompatibilitasnak annyi majd helyreallitjak a regit es aki azota jatszott vele az azert szivja meg). 2003 ota fizetek kb ennyit havi szinten (17,99 usd) jatekert plusz az evi megjelenes (40-80 usd) de ott rendes support (ingame es technikai illetve szamlazasi) jar hozza es evekre visszamenoen is segitenek ha kell... Jutalmaznak es elnezest tudnak kerni... Nyilvan ehhez kell tartalom es jatekido is.

nem, mert a VP9 -re minden normalis valodi asztalt megcsinaltak mar.
amugyis az igazi flippert kultivalom. az tudja a fizikat.
ha minden jol megy, oktober 20-an lesz az idei flipperek ejszakaja, ott ki is lehet probalni :D)

*szerk : mielott valaki a "VP9" -et a Windows Phonehoz kapcsolna, ez lenne az :
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_Pinball

Az ötlet jó, a szándék szuper....
Olyan, hogy valósághű flipper létezik, de baromi könnyen el lehet b-ni. Mert, ahogy már írták, az igazi játékélményt, környezetet nem fogja visszahozni a program (ahogy a billiárd fíling is necces gépen, pláne hogy nincs bárpult)
Inkább egy szórakoztató játékra gondolnék, amiben van némi extra. Annó ilyen volt a Balls of Steel. Nem szimulátor, de szórakoztat. Ha esetleg van benne multi, ami a pontot figyeli, vagy egyéb mást ami versenyre ösztönöz a játék során az még jobb.

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]&gt;

Én a 90-es évek közepén a - már windowsos - Stones and Bones flippert hajtottam rojtosra.

Nem, mert nem játszom flipperprogrammal. És játszani amúgy is inkább win alatt játszom.

annak, aki sokallja:
15 usd alapvetően lószar.
a mekiben is elbohóckodsz ennyit és az még rossz is.

Konkrétan flipperért nem fizetnék, mert mint kategória, egyszerűen nem hoz lázba. Viszont jelenleg kizárólag azért van win is a gépemen, mert az általam preferált játékok linuxon nem (vagy emuláció miatt nem kielégítő sebességgel) futnak. Az érdeklődési körömbe tartozó összes többi tevékenységre van linuxos alternatíva.

Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy a linux nem nevezhető erős játékplatformnak, de ha az lenne, akkor bottal se nyúlnék az ms termékekhez.

Igen, valami ilyesmi volt a sanda gyanúm.

Nem értek a játékfejlesztéshez, de ezek alapján 99%-kal tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés a DirectX, mint az OpenGL? Vagy nem ez a probléma gyökere?

Csak mert szerintem nem annyira valóságtól elrugaszkodott feltevés az, hogy ha lennének húzó játékok linuxra, akkor azok, akik csak játék miatt "tartanak" windowst, simán telepítenének linuxot, és élveznék ugyanúgy az életet, mint előtte.

Az API mindegy, ma már elég komoly fejlesztőeszközök vannak, amik ezt "elfedik" előled. Mi pl. Unity-vel dolgozunk, így ugyanazt a kódalapot tudjuk használni Windows, Mac, Linux, PS3, XBox 360, Wii, iOS, Android, Flash és Google NaCl játékok készítésekor. De mondhattam volna Unreal engine-t, ShiVa-t Marmalade-del, vagy bármi mást. Itt tényleg csak arról van szó, hogy megéri-e. Manapság már nem a fejlesztés része a legnagyobb kihívás, hanem az, hogy eljuttasd a játékodat a játékosokig. Ennek a költsége pedig az egekben van. Mondok egy konkrét példát. Elkészítesz egy viszonylag jó játékot iOS-re. Kiteszed az App Store-ba $0.99-os áron. Az esetek 99%-ban eltűnik a sok-sok próbálkozást közt. Ekkor jön az, hogy kezdjünk reklámozni. Igen ám, csak az a gond, hogy egy lojális (értsd, aki játszik is a játékoddal) játékos "bevonzásának" költsége, most olyan $1.5. Mindjárt nem is működik az üzleti modelled, váltani kell, mondjuk freemiumra. Szóval ilyen jellegű problémák miatt gondolja át százszor az ember, még mielőtt nekiugrik az adott platformnak.

Ebben az esetben megforditanam a kerdest: ha mar ugyis elfedi a kulonbsegeket a Unity, es gondolom ugyis van valami automatizalt build rendszeretek, akkor miert ne adnatok el az osszes tamogatott platformon, ha minimalis tobbletkoltseg? (esetleg eladhatjatok valami ertelmes modon "egybecsomagolva" is, gondolom a content a sok, nem a par MB meretu binaris) Ha valamelyik platform jatekosai felkapjak, huzzak magukkal a tobbit is.
Mondjuk pont egy flipper eseten ezt nehezen tudom elkepzelni, de biztos van valami jo jatekotok is.

--
ezt tényleg ennyire nem értitek? - turdus :)

Erre törekszünk. Ez a játék is jön majd Windowsra, Macre, Linuxra, iOS-re és Androidra is. A tervek szerint egybecsomagolva (kivéve az iOS, mert azt nem lehet).
Az, hogy mikor mi a sikeres (jó) játék, az nagyban függ a platformtól, célközönségtől, trendektől, stb. Pl. az iOS top listát hetekig vezette a Pinball HD.

Nincsen vele semmi para, csak egy példát akartam hozni. :)

A CR 2% körül van. Az átlagos ARPU Androidon $5, iOS-en $8 körül mozog. Tehát ha van 100 000 letöltésed, akkor abból nagyjából Androidon $10 000-t, míg iOS-en $16 000-t lehet összehozni. De ez nagyon változó tud lenni. Ha eléred az 1m+ letöltést, abból már elég jól el lehet vegetálni a következő fejlesztés befejezéséig. :)
Persze ez könnyűnek hallatszik elérni, de sok kísérletezés, sok tanulás, és egy jó játék (vagy app) is kell hozzá.

Még két kérdés:

1., Jó ötletnek találnátok-e, ha a 3 asztalt tartalmazó $14.99-es játékot szétbontanánk 3 különálló játékra és egy-egy asztalt külön lehetne megvenni $4.99-ért?

2., Felmerült egy olyan ötlet, hogy a játékot teljesen ingyen adjuk, de csak limitált számú coin áll rendelkezésre 24 óránként (1 coin = 1 játék, 1 játék = 3 golyó. Naponta 3 plusz coin ingyen). Ha pedig szeretnél többe játszani, akkor coins csomagokat lehetne venni in-app purchase formájában. Természetesen itt is lenne egy olyan csomag, amiért végtelen számú coint kapsz. Mellette lesz rewards rendszer is. Pl. ha megdöntöd a global highscore-t, akkor azért plusz coinok járnak, stb.
Mi a véleményetek?

1: igen!
2: ez is jo otlet, de csatlakozom ahhoz, aki azt irta, jok a badge-k is. Vagyis (eleg regen flippereztem, es nem ismerem a szakszavakat) ha sikerul mondjuk 100x (200x, 500x, ahogy tetszik) betalalni egy specko helyre (az MS Windows ME-hez adott Pinball-ban jobbra fenn volt egy ilyen luk, amibol egy bizonyos ido utan jott ki a golyo), akkor azert jarjon valami badge. Vagy ha sikerul tobb oran keresztul leesesmentesen tartani egy golyot, azert is jarjon egy badge. Mert ez cool, es mert ezert lehet kuzdeni.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Inkább az első. A másodikat csak akkor, ha az ingyenes coinokat mindenféle adat megadása nélkül automatikusan nyilván tudja tartani (az se gond, ha újratelepítéskor elvesznek az ingyenesek). Azzal nincs bajom, ha egy app hazatelefonál, de nem szeretek fölöslegesen fiókokat létrehozni.

a global highscore jo otlet, a valodi flippernel is voltak / vannak hasonlo gondolatok, de sajnos nem kivitelezheto, mert nem ugyanazokkal a beallitasokkal jatszanak.
( lejtes, tilto erzekenyseg, 3 vagy 5 golyo ; plusz kulonbozo opciok beallitasaval lehet konnyiteni/neheziteni a jatekot, peldaul a Hurricanen be lehet allitani, hogy hanyadik loop lovestol kezdve erjen milliot, mennyi ido alatt kell a kovetkezo kort megloni, a Monster Bash -nal ki lehet kapcsolni Dracula bacsit, ne ugraljon feleslegesen a playfielden, meg kb. estig sorolhatnam )

komputeres/okostelefonos jatekban mindenkinek ugyugy lejt a palya, tehat siman terjedhet a 'kinek nagyobb' effektus.

Ha elérhető lesz belőle egy normális demó, akkor talan. Nálam a flipper pont az a játék, amit csakis élőbe szeretek játszani, ráadásul igen ritka a normális flipper szimulátor (ha egyáltalán van ilyen). A 3D-s flipperekkel meg kifejezetten nem vagyok megbékélve. Amúgy egy tisztességes linuxos 3D billiárdnak jobban örülnék, pláne, ha még a snookert is tudná.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Lehet, ha nyújtana olyan élményt mint anno a win95-os Slamtilt, de nem feltétlenül ragaszkodnék a linuxhoz. Egyébként engem csak flipper köt le PC-s játékok közül...

Pinball Fantasies (amiga/dos) játéknál nem kell jobb a gépre.

Amikor még csodabogár számba mentek a linux felhasználók, nagyon jó lett volna néhány húzós, többplatformos játék; a későbbi desktop felhasználói tábor gyarapításához.

Pinball Fantasies pár napja jelent meg iOS-re. Én iPaden játszottam vele és azt kell mondjam, hogy a Cowboy Rodeo jó munkát végzett a portolás során.

Lehet, hogy annak, aki évek óta használja a Linuxot desktopra, annak ez természetes, de az emberek 99%-a még mindig csodabogárként néz rájuk.

Azok a flipperőrültek, akik hajlandóak számítógépen is játszani, azt mondják, hogy az Arcade Pinball (iOS, Android), illetve a Pinball FX (PS3, XBox 360) sorozat tekinthető jónak. A Pinball Dreams, Fantasies, Illusions sorozatot, illetve a Slam Tiltet én inkább a "casual pinball" kategóriába sorolnám. Mi is inkább a második kategória irányába szeretnénk tolni a játékunkat, hogy minél több ember számára legyen fogyasztható, még ha ezzel el is vesztünk pár fanatikus flipper rajongót. :)

Én kölyökkoromban imádtam a flippert, a David's Midnight Magic-et és szénné toltuk, miután jóapám nem igazán kultiválta az aprópénz játékteremben történő hasznosítását. Mondjuk utóbbi szoftverben legalább lehetett állítani hogy a ball az egy négyzet, vagy egy kvázi karika legyen. Ez a játék élmény szempontjából igen hasznos volt. Ahhoz képest hogy még c64-re írták, egész jó volt a gravitációs érzete..

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nem. Igazándiból játékért sosem adtam pénzt. Ez nem szép dolog tudom, de amikor igazán játszottam, akkor nagyon kevés volt a zsebpénzem a játékok árához képest (ennek a korszaknak a vége úgy 7-8 éve volt). Igaz, ma sincs önálló keresetem, tanulok.

Ma nagyritkán játszom, márcsak azért is, mert a PC-m igencsak öreg (arra nincs pénzem, nem hogy szoftverre). De mondjuk nagy kedvencem a GTA Vice City momentán kb 11$. Azt is letöltöttem, de ennyi pénzt hajlandó lennék adni érte.

Hogy van Linuxos változat az jó, de ez nekem nem előny (najó de, viszont csak másodsorban). Az igazi előny az, hogy a készítő/kiadó megcélozhatja a Linuxos gamereket is.

Szóval szerintem ez a gametípus eléggé nem menő manapság és azt gondolom, (látatlanban!) hogy túlárazott mondjuk az Google Play játékárait tekintve. Igaz, ezt a játékot (mégegyszer: látatlanban) le sem tölteném.