Az AWS céges kultúrájával frissít a Deutsche Telekom IT Solutions (x)

Címkék

A piacon elsőként adaptálja az Amazon Web Services céges módszertanát, toborzási és csapatépítési eljárásait a Deutsche Telekom IT Solutions (DT-ITS). A jelentős magyarországi érdekeltséggel rendelkező cég ettől mind munkavállalói, mind pedig az ügyfélélményoldalán jelentős javulást vár.

A nagy átalakulás egy úgynevezett J’DIS (Just Developers Doing Incredible Stuff) nemzetközi mérnöki munkacsoport létrehozásával kezdődik, amelyhez a felhős piacon jól ismert AWS nyújtja a rendkívül értékes szakmai tapasztalatot és tudást. A Budapesten induló programmal a DT-ITS gyorsabban építhet majd fel teljes, funkcióközi termékfejlesztési csapatokat, amelyek feladata az adott ágazatban vezető, komplex alkalmazások készítése, automatizálása és üzemeltetése lesz. Az első újonnan toborzott szakértői csoport heteken belül megkezdheti a munkát a budapesti központban.

A J’DIS (szabad fordításban: mérnökök, akik rendkívüli dolgokat alkotnak) program új alapokra helyezi a DevOps-csapatok komplett életciklusát, a toborzástól, a csapatalakításon át, a teljesítmény és a teljesítési sebesség maximalizálásáig. Az AWS-nél már bizonyított módszertannal szoftvermérnökökből, DevOps-mérnökökből és Scrum Masterből álló nyolcfős egységek jönnek létre, amelyeket az AWS-től érkező, magas rangú és elismert szakemberek mentorálnak 9 hónapon át.

Az AWS-en kívül mindeddig egyedülálló programba való bekerüléshez mindegyik szakértő átfogó szakmai és kulturális interjún vesz részt. A J’DIS-hez nem elég pusztán a szakmai tudás, az alapos felvételi eljárás során a céges értékeknek való megfelelés is nagy hangsúlyt kap. A program keretében létrejövő nyolcfős egységekben a csapat, illetve a közös értékek mindenek felett állnak. A felvételt nyert tagok az AWS-es felvételi után élesben is megismerhetik a piacvezető felhőszolgáltató egyedülálló céges módszertanát, hála a vállalattól érkező mentoroknak.

Az alapos és szigorú felvételi folyamatban a jelentkezők nagyjából 18 százaléka csúszik át az utolsó rostán is. A DT-ITS ugyanis erőforrásokat nem kímélve összesen mintegy közel 100 munkaórát fordít egyetlen jelölt kiválasztásába, hogy az adott pozíciót végül a lehető legmegfelelőbb szakember töltse be. Az interjúztatásba a HR-esek mellett legjobb fejlesztőit is bevonja a cég, amely az újonnan létrejövő csapatoktól nemcsak azt várja, hogy saját termékeiket sikerre vigyék, hanem azt is, hogy a mérnökinformatika éllovasai legyenek a telekommunikációs ágazatban.

"Alig várjuk, hogy összegyűjthessük a legjobban képzett magyarországi szakembereket a DT-ITS-nél. J’DIS-csapatainkat a régió legtehetségesebb szoftvermérnökei alkotják majd, ezáltal minden eddiginél gyorsabban hozhatjuk létre a leginnovatívabb termékeket" – mondta Cseresnyés Örs, alelnök, a Deutsche Telekom IT Solutions Hungary részéről.

Ez még csak a kezdet!

Érdekes kihívásokból jó darabig biztosan nem lesz hiány a DT-ITS-nél. A J’DIS-csapatok olyan komplex technológiai kihívásokon dolgozhatnak majd, mint a monolitikus alkalmazások mikroszolgáltatásokra bontása, illetve korábban leküzdhetetlennek vélt problémák megoldása a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével. A szoftverszolgáltatási folyamat automatizálása CI/CD-vel (folyamatos integrálás/teljesítés), valamint az alkalmazások ellenállóvá és hibatűrővé tétele a legkorszerűbb felhőinfrastruktúrákkal, ugyancsak fent van a cég listáján.

A vállalat tervei szerint a közeljövőben egy Mesterséges Intelligencia fejlesztési projekten is dolgoznak majd az első J’DIS-szakemberek. Feladatuk olyan, VASP-ra (Voice Application Service Platform, hangalapú alkalmazási szolgáltatásplatform) épülő komplex ügyfélszolgálati megoldás létrehozása lesz, amely egyszerre több platformon, így Messengeren és WhatsAppon is működik. Ez a platform alkotja majd azt az egyetlen legnagyobb kapcsolatfelvételi felületet, amelyen keresztül a Deutsche Telekom ügyfelei támogatást kérhetnek.

Az AWS módszertanának adaptációját később más leányvállalataira is kiterjesztené a Deutsche Telekom, amely nagy elvárásokkal vág az izgalmas projektbe. "Reményeink szerint az újonnan bevezetett toborzási és csapatépítési előírásoknak köszönhetően olyan jelentős mértékben növekszik majd az agilitás a Deutsche Telekomnál, hogy hatására az ügyfélélményben is kézzelfogható javulás tapasztalható majd. Az Amazon már bevált mérnöki és üzemeltetési gyakorlatainak bevezetésével még zökkenőmentesebb szolgáltatást, valamint gyökeres változást hozó megoldásokat tudunk majd nyújtani ügyfélkörünknek" – nyilatkozta Dr. Peter Leukert, a Deutsche Telekom informatikai igazgatója.

A programmal kapcsolatos bővebb információk a DT-ITS weboldalán érhetőek el.

[A Deutsche Telekom IT Solutions megbízásából készített, fizetett anyag.]

Hozzászólások

Hát ez csöbörből vödörbe lesz.

Hát valahogy engem ez a édzsájl meg szkrúm őrület nem kapott el,elviselem de nem a szívem csücske....Nem is én vagyok már ide a célcsoport gondolom de akkor is :D

Szakmai oldalon egy ekkora BS cikket lehozni :D

Normális helyen a hirdetéseket nem csak összerakják és elindítják, hanem a hatását mérik is.

Ebbe pl. beletartozhat az is, hogy valaki megnézi a kommenteket pár nap után, és pontozza a hangulatot. Nem tudom, hogy fórumon, magyar kommenteket kézzel kell-e átnézni, azt tudom, hogy vannak olyan termékek, amik pl. kulcsszavakra vadásznak angol nyelvű twitter commentekben, email visszajelzésekben, stb.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2021. 10. 12., k – 12:15

-

Ez egy különösen cringe-worthy "cikk".

Szerkesztve: 2021. 10. 12., k – 13:21

... az alapos felvételi eljárás során a céges értékeknek való megfelelés is nagy hangsúlyt kap ...

Ez mit jelent, előny ha buzi vagy és szeretsz rabszolga lenni?

Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez minden mérték alapja, minden élet csirája, számok, nevek építőköve.

Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez minden mérték alapja, minden élet csirája, számok, nevek építőköve.

Lehet, de nem javaslom, hogy a felvételin ezt kimondd hangosan: Fehér, keresztény, konzervatív, heteroszexuális vagyok!

Már csak azért sem, mert sem a DT-nél, de a magyar érdekeltségeknél sem releváns információ, hogy mi vagy. Mondjuk, ha rabbinak állnál, akkor ezek lényegi infová válnának.

Ugyanakkor az, hogy hogyan állsz hozzá egy  "Fehér, keresztény, konzervatív, heteroszexuális"-hoz vagy egy 'LMBTQ+'-hoz, nagyonis fontos kérdés. Csak, hogy világos legyen: nem a konkrét csoporthoz milyen a hozzáállásod a kérdés, hanem a tőled különbözőhöz. Ha azzal foglalkozol, hogy "Fekete párduc" vagy (már ha mond valamit ez), épp úgy probléma, mintha Kuklux tag lennél. Nem a tagság, hanem a "másik oldalhoz" való hozzáállás miatt.

Nálunk (kis cég) például komoly figyelmet fordítottak arra, hogy a szó nem elcsépelt, hanem valós értelmében "csapatjátékos" legyen az ember, akit felvesznek. Direkt el akarták kerülni, hogy bekerüljön egy "alpha-geek" a csapatba, aki technikai kérdésekben semmiféle ellentmondást nem tűr, minden úgy lesz, ahogy ő azt kitalálta, minden más ötlet szar, ezáltal mérgezve az atmoszférát.

Ennek eredményeképp egy nagyon pozitív, ötleteket megfontoló csapatban dolgozom jelenleg, ahol tényleg bárki felvethet bármit és nincs leugatva. Nem biztos, hogy minden ötlet megvalósításra kerül, de a csapattagok fogékonyak a konstruktív vitára.

Szerintem ilyesmire gondolhattak.

Én külsősként megfordulok az egy fős mikrovállalkozástól a multicégig mindenhol, de csak multinál tudtam olyat kérdezni ebéd közben, hogy lepisszegtek, mondván, itt ilyet még kérdezni sem lehet...

Szerintem, az meg, hogy csapatban olyan ember dolgozzon, aki tud csapatban dolgozni, az nem vállalti kultúra, hanem beugró szint :)

Sajnos a nagy cégek vezetői messiás komplexusban szenvednek és annyira tudják a megváltás titkát, hogy ha akarod ha nem, megkísérlik rajtad. Ég és föld a különbség a kicsi és nagy cégek között.

Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez minden mérték alapja, minden élet csirája, számok, nevek építőköve.

Szerkesztve: 2021. 10. 13., sze – 08:17

Az egész szövegbe, ha korhű szellemben beillesszük a 70-80-as évek moszkvai lózungjait.  Akkor egy szempillantás alatt a kommunista egyetemen talájuk magunkat. Liftezik a gyomrom, leokádjam a monitort vagy szaladjak ki a budira?

Én is így olvastam elsőre:

A program keretében létrejövő nyolcfős brigádokban a csapat, illetve az osztályharc mindenek felett állnak. A felvételt nyert tagok a politbüro felvételi után élesben is megismerhetik a vezető agitátor egyedülálló politikai módszertanát, hála a vállalattól érkező komisszároknak.

Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez minden mérték alapja, minden élet csirája, számok, nevek építőköve.

A szoftverszolgáltatási folyamat automatizálása CI/CD-vel (folyamatos integrálás/teljesítés)

Érdekes, hogy ezek szerint ezt nem sikerült megugrani eddig. Elég nehéz elképzelnem, de vagy szörnyen demotiváltak lehetnek az emberek akik ott dolgoznak, vagy egy CI/CD-t sem dönthettek el saját hatáskörben (fontos a szubszidiaritás ugye).

Ezzel a hirdetéssel meg elbukták rögtön a Joel Tesztet is, így távol tartják maguktól a fejlesztők (nagyobb?) részét.

Ha AWS kultúrában akarok dolgozni akkor elmegyek az AWS-hez dolgozni, AWS-es feltételekkel (mindent beleértve).

Szerintem egy x cég (menedzsmentjének) egyetlen hozzáadott értéke a céges kultúra megteremtése.
Ha ezt is kintről veszik akkor saját létjogosultságukat kérdőjelezik meg teljesen nyíltan és nyilvánvalóan. 
Vagy nem értem ...

Gábriel Ákos

Nem baj, mert a legtöbb helyen nem is értik, hogy mi a Spotify modell lényege. Átnevezik a team-et squad-ra, és azt várják, hogy ettől hirtelen minden jobb lesz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

CI/CD kialakítása létező projektekhez, vagy legacy projektek feldarabolása azért nem "incredible stuff". Ettől még bőven lehet belőle szakmai kihívás, de egy ilyen felvezetés után vártam az innovációt, amitől hátast dobunk, de sosem jött el. :)

Hát a DT csoport (de a többi versentársa sem) nem innovátorok. Szolgáltatók. K+F (túlzással azért) szitokszó. Néha-néha sikerül megfutni egy-egy projektet ami ténylegesen innováció, de nem az a fő foglalkozás.

Amúgy szerintem bizonyos szempontból fordítva ülnek a lovon. Szertik mondani magukról, hogy innoválnak és szeretnek innovátornak látszani, de alapvetően szolgáltatnak. Ami mondjuk nem meglepő, mert a befektetői szolgáltatóba fektettek be és nem innovátorba. Ennek megfelelőek az elvárások is. 

Egyébként ezzel a világon semmi gond nincs - kapásból fel tudnék sorolni tíz-húsz olyat kollégát, ismerőst, stb., akit sokkal jobban érdekel egy szolgáltatás profi üzemeltetése, mint a kísérletezgetés. A baj azzal van, ha az egyiket csináljuk, és a másikat hirdetjük: ebből lesz egy csomó elégedetlen, nem elkötelezett leendő exkolléga.

Van olyan, akihez közelebb áll egy legacy szemétdomb feltakarítása. Ettől lesz boldog. Ezek az emberek viszont nem az "agilis", "innovatív", stb. hívószavakra reagálnak jól. Miért nem a feladathoz keresik az embert?

Egyetértek, továbbviszem:

Egy ilyen átalakítás csak akkor nem kísérletezgetés ha már akkor pro vagy benne amikor odamész.

Amúgy tanulni/kísérletezni fogtok, ami jó lehet az embernek is mert fejlődik és a cégnek is mert meg lesz csinálva.

Alapvetően nem az aktuális top-notch tudáson múlik a dolog (ok, némi alapok kellenek) hanem a hozzáálláson. Hogy nem összebaszom és aztán otthagyom, hanem rendesen megcsinálom úgy, hogy folytatható is legyen. 

Gábriel Ákos

Sziasztok,

köszi a visszajelzést. A DT-ITS -nél én felelek a fenti cikk tartalmáért és a kommentek alapján, úgy tűnik, hogy elég lett volna valami olyasmit írnunk, hogy: 

Ha legalább hét éve szenior pozicióban dolgozol és releváns tapasztalatod van a következő technológiákban, akkor várjuk a jelentkezésedet: Java, Python, JavaScript (AngularJS), adatbázisok (SQL) 

és kimondani, hogy ez most nekünk is valami új és igazán izgalmas.

Köszi még egyszer,

 

Civin Péter

Szerintem valahol a kettő között lenne érdemes. :)

Azzal önmagában semmi baj nincs, ha a klasszikus bulletpointok (versenyképes fizu, dinamikus csapat, céges laptop, stb.) helyett valami egyedi sztorit írtok, sőt. Viszont a 9 hónapos mentorprogram alapján pl. nem mertem volna betippelni a 7+ éves tapasztalati szintet.

Köszi. Fair pont.

A mentorálás nem(csak) az egyes kollégáknak szól, hanem a csapatnak az új működési formában/formáról. Szívesen tanulunk erről az AWS -től és nem arra gondoltunk (mint az álláshirdetésekben gyakran) hogy nullából képeznénk/képeztetnénk ki a kollégákat. Szóval, jogos, köszi még 1x.