Szükségem lenne a címben említett szolgáltatásra, minimum az állandó lakhelyem szerinti körzetszámmal, de nem ártana, ha tudnék mellé egy budapestit is (21-es körzet nem játszik).
Alapvetően PC-ről használnám, windows/linux kliensből is várnék ajánlatokat (eszköz is jöhet, de klasszikus kagylós telefont nagyon nem szeretnék használni, PC-hez - Skype - is egy drótnélküli headsetet használok).
Kinek van ilyenekkel tapasztalata?
- 4716 megtekintés
Hozzászólások
Nekünk az ephone jött be, van vagy 20 számunk tőlük. Elvileg csak abbana körzetben kaphatnál számot ahol laksz, persze erre is vannak okosságok :) Persze kifele nem arra visszük el a hívásokat.
Nem tudom miért nem jó neked valami sima IP telefon, engem a szoftveres megoldások tettek a sírba, amióta fix szerkezet van az asztalon, azóta viszont minden sokkal simább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Igen ephone-ék jól tolják. Van is itt egy ephone-os kolléga, ha igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 az ephonenak, nekem nagyon bevált. DECT készülékkel és Cisco Linksys PAP2T VoIP adapterrel használom, beállítani kb 3.5 perc volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
ephone + Linsys pap2t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a kombo csak addig jó míg nem akarsz rajta túl sokat faxolni, mert faxnál kuka az egész, nekem emiatt kellett lecserélni egy rakás pap2t, spa 2102-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hittem VOIP-n nem is lehet faxolni. Ezért van minden szolgáltatónál fax szolgáltatás.
Egy használt Linksys RT31P2 készülékkel kezdtem, azzal mindig gondom volt. Végül lecseréltem pap2t-re és azóta nincs vele komolyabb gond. (2-3 havonta újra kell indítani, mert nincs vonal)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia, mi a helyi körzeted? Van már ott számod? opció a jelenlegi hordozása?
Ha nem helyhez kötött, akkor legtöbb (jogkövető) helyen 21-es körzetbeli számot kapsz, kifelé ez jelenik meg, a bejövő
bármilyen körzet beli számaid pedig díjmentesen át lesznek ide irányítva. (legalábbis nálunk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kapni nem fogsz, de a számhordozás lehetséges hagyományos és voip szolgáltatók között is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar szolgáltatók a kiváló szabályozás miatt csak egy adott címhez (telephelyhez, lakcímhez) kötve adnak körzetszámot (kivéve 21-es körzet, ahova viszont a hívás "bizonyos" esetekben elfogadhatatlanul drága).
Ezzel szemben, pl. a DIDWW, de egyéb külföldi szolgáltatók is, mint az EFax, simán ad 1-es körzetes számot, gond nélkül működött nekünk: www.didww.com.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért tegyük hozzá, hogy nem ok nélkül van így. más szabályozás vonatkozik a:
- mobil távközlésre
- helyhez kötött telefonszolgáltatásra
- nomadikus (IP) telefonszolgáltatásra
A mobil esetén segélyhívás megoldható háromszögeléssel, cellainfóval.
Helyhez kötöttség esetén a szolgáltatónak elvileg biztosítani kell a tápellátást a segélyhíváshoz (mondjuk szünetmentessel - lásd régi farmertelefon) - de legalábbis fel kell hívni az előfizető figyelmét az ilyen esetekre.
Az, hogy kaphatsz BEJÖVŐ irányban számot egy dolog. De képzeld el, ha bárhol kijelezheted a budapesti számot, ami az ADSL routeredbe van kötve.
Hétvégére elviszed anyóshoz, ráteszed a telefont, mentőt hív, a mentő pedig elkezdi Budapesten keresni a végpontot. De legjobb esetben is budapesti segélyhívóba köt ki a hívás, komoly időveszteséget okozva (mondjuk egy szívroham esetén).
Vannak bizonyos szabályok, amik nem azért vannak, h megkerüljük őket...
ps: az megint más kérdés, h magyar hatóság nehezen tud eljárást kezdeményezni külföldi szolgáltató esetén.
más: a 21-es számot tudtommal csak Vodafone-ról irreálisan drága hívni, több fórumon próbáltam már felhívni a hatóságok figyelmét erre, de mindíg azt a választ kaptam, "ha ennyiért is megveszik, akkor miért ne tehetnék meg"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezért hibás a magyar szabályozás: nem különbözteti meg a bejövő csatornákat a kimenőtől. Legalábbis én nem láttam még olyan magyar szolgáltatót akik külön DID számot árulnának.
A mentők / rendőrség / egyéb hatóságok ugyanazt a Caller-ID szolgáltatást használja, ami egyébként letiltható, illetve felülírható az ügyfél által (pl. Asteriskben is emlékszem ilyen lehetőségre)?
Ez elég súlyos tervezési hiba lenne.
Az, hogy mit írsz a kimenő hívás esetén a Caller-IDba (illetve, hogy milyen kimenő csatornán keresztül hívsz), az az adott helyzettől függ. Ma már egy sima mobiltelefon is válogathat a kimenő csatornák közül. Ugyanez a helyzet "vezetékes" telefonok / PBX-ek esetén. Szerintem az adott rendszer telepítőjének felelőssége, hogy segélyhívás esetén olyan Caller-ID legyen beállítva a kimenő híváson, ami segíti a gyors reagálását a segélyszolgálatoknak.
Ha a fenti feltétel teljesül, akkor miért ne lehessen egy bejövő számod akár USA-beli, hogy az ottani ügyfeleid könnyebben elérhessenek, illetve ha őket hívod, akkor ez az USA-beli szám kerülhessen a Caller-ID-be.
Üdv,
Gergely
Ui: A Vodafone-ról van szó valóban. Valószínűleg csak akkor módosítanának ezen, ha az ügyfeleik kellően hangosan tiltakoznának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Pont ezért hibás a magyar szabályozás: nem különbözteti meg a bejövő csatornákat a kimenőtől. Legalábbis én nem láttam még olyan magyar szolgáltatót akik külön DID számot árulnának.
Nem teljesen értem a problémádat. Mondd, melyik városból kell DID, és máris ráirányítom az általam adott 21-es számra, amit akárhol használhatsz - hívás fogadásra. Ez szabályozásilag nem tiltott.
>A mentők / rendőrség / egyéb hatóságok ugyanazt a Caller-ID szolgáltatást használja, ami egyébként letiltható, illetve felülírható az ügyfél által (pl. Asteriskben is emlékszem ilyen lehetőségre)?
A hívószámot MINDEN ESETBEN KELL KÜLDENI. Az, hogy a végberendezésen megjelenik-e vagy nem, az attól függ, h rejtettnek van-e beállítva, vagy nem.
Hidd el, ha a mobilodról rejtettként küldöd a hívást, akkor is látom...
Nem mondta senki, hogy nem lehet bármilyen bejövő számod. Szerintem mindenki azt mondta, h nem lehet bármilyen "kimenő" számod!
ui: valószínűleg a forgalom elhanyagolható része megy 21-es körzetbe, és pont lesz*rják, h ki mit mond (ill. lesz*rják ha az adott Ügyfelek átmennek a másik 2höz). Engem leginkább az bosszant, h minden hirdetésbe "flat" belföldi tarifát hirdetnek 15-25Ft áron, de uezen tarifacsoportokban 90-100-ert számlázzák a 21-est. (és a legtöbb user nem is tud róla, csak csodálkozik, ha beleszalad)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem teljesen értem a problémádat. Mondd, melyik városból kell DID, és máris ráirányítom az általam adott 21-es számra, amit akárhol használhatsz - hívás fogadásra. Ez szabályozásilag nem tiltott.
Ez jó hír, köszi az információt. A topicindítónak is jó hír, hiszen eszerint lehet neki 1-es körzetbe tartozó DID-je, csak a megfelelő szolgáltatót kell megtalálni.
Már csak az a kérdés, hogy kedvenc Vodafone-unk az ilyen 21-es körzetre irányított DID-et milyen díjszabással számlázza. A DIDWW-s megoldásnál nincs is mögötte másik számra irányítás, hanem ők adnak VoIP (SIP) csatornát, amit be lehet konfigurálni, hogy a saját PBX-edhez kapcsolódjon. Ilyet is tudsz csinálni?
> Nem mondta senki, hogy nem lehet bármilyen bejövő számod. Szerintem mindenki azt mondta, h nem lehet bármilyen "kimenő" számod!
Sajnos még nem találkoztam olyan magyar szolgáltatóval, ahol ez a megkülönböztetés a sales / support csapat számára ismert lett volna, de tény, hogy nem végeztem reprezentatív felmérést. Szerintem a topicindító számára is a bejövő budapesti szám lett volna érdekes, és nem az, hogy kimenő híváskor mit írhat a caller-id-be.
Konkrétan nem értem, hogy XY magyar faxszolgáltató és ZQ magyar VoIP telefon szolgáltató ezt miért nem ajánlja fel, hanem elkezdenek tőlem az adott körzetbe tartozó "létesítési címet" kérni, és sajnálkoznak, amikor mondom, hogy az nincs, ahelyett, hogy eladnának +1 DID-et az adott körzetbe.
Szerintem az emberek nagy %-át nem érdekli, hogy milyen a kimenő caller-idja, sokan úgyis letiltják a kijelzést "cégpolicy" alapján.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Már csak az a kérdés, hogy kedvenc Vodafone-unk az ilyen 21-es körzetre irányított DID-et milyen díjszabással számlázza. A DIDWW-s megoldásnál nincs is mögötte másik számra irányítás, hanem ők adnak VoIP (SIP) csatornát, amit be lehet konfigurálni, hogy a saját PBX-edhez kapcsolódjon. Ilyet is tudsz csinálni?"
Az átirányítás a 061xxxxxxx-> 0621xxxxxxx -re már a VoIP szolgáltatón belül kerül sor, így a mindenkori BP hívási tarifa vonatkozik mindegyik hívást indító szolgáltatónál (így a Vodafonnál is).
Amúgy, ha VoIP szolgáltatót keres valaki... legegyszerűbb a Hírközlési hatóság oldalára felnézni (http://webold.nhh.hu/aga/), hogy amelyik szolgáltatónak van Nomadikus (0621-es) száma, akkor VoIPot is tud. Utána már csak azt kell megnézni, hogy van-e az adott körzetben is Földrajzi száma).
Emlékeim szerint -bár ebben nem vagyok biztos- csak akkor tud egy szolgáltató hordozni, ha abban a körzetben van kijelölt földrajzi számmezeje.
Így még válogathatsz is neked megfelelő hívószámok közül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Emlékeim szerint -bár ebben nem vagyok biztos- csak akkor tud egy szolgáltató hordozni, ha abban a körzetben van kijelölt földrajzi számmezeje.
>Így még válogathatsz is neked megfelelő hívószámok közül.
ahhoz, hogy a szolgáltató tud-e hordozni, semmi köze a hívószámoknak.
Ha van szolgáltatókód (SK), akkor tud hordozni. Ha van számmezeje, akkor kötelező, hogy legyen SK - hogy tőle tudjanak hordozni. (De akkor már fordítva is megy)
Azaz, ha csak 21-es számblokk van a szolgáltatónak regisztrálva, még lehet hordozott földrajzi száma...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még szerencse hogy nálunk nem az én feladatom ;-)... inkább maradok a műszaki kérdéseknél...
Amúgy NHH helyében (kis bevétel reményében) azt mondanám, hogy legalább 1 db számmezőnek kell lennie abban a körzetben ahol az EFI hordozása történik... mert ügye akkor tud további számokat trükközés mentesen adni a saját szemmezejéből... bár ezzel a kicsiknek nehezebb volna.
szerk: már NMHH -nak hívják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Már csak az a kérdés, hogy kedvenc Vodafone-unk az ilyen 21-es körzetre irányított DID-et milyen díjszabással számlázza. A DIDWW-s megoldásnál nincs is mögötte másik számra irányítás, hanem ők adnak VoIP (SIP) csatornát, amit be lehet konfigurálni, hogy a saját PBX-edhez kapcsolódjon. Ilyet is tudsz csinálni?
mint azt az előttem szóló is jelezte, ehhez már semmi köze a Voda-nak. Te vezetékes számot hívtál, Ő ennyiről tud. Igen, természetesen saját SIP csatornát tudok adni. (akár virtuálisan korlátlan párhuzamos hívással)
>Sajnos még nem találkoztam olyan magyar szolgáltatóval, ahol ez a megkülönböztetés a sales / support csapat számára ismert lett volna
nem mindenkit érdekel a jogkövető magatartás, ha üzletről van szó. Én meg szeretek nyugodtan aludni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem egészen értem, ezt miért nem tudják megoldani normálisan.
Szerintem bőven elég lenne egy egyszerű nyilatkozat arról, hol üzemel a végpont... és innentől az ügyfél felelőssége.
Annak sincs több értelme, ha fizikailag ráülök egy vonal végére és "kihosszabbítom" neten keresztül, mondván, hogy szükségem van rá... mert megoldható ez is.
Azért mégis furcsa, hogy éppen segélykérő kiáltást nem lehet indítani róluk. Ennél még az is jobb, ha random kapcsolják valahova azzal a háttérinformációval együtt, hogy a helyszín nem ismert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit nem tudnak megoldani? A helyhez kötött telefonszolgáltatás miért helyhez kötött?
Földrajzi szám:
Az ANFT-ben meghatározott olyan szám, amely földrajzi helyre utaló számrészét a számkijelölés szerinti előfizetői hozzáférési pont fizikai helyére történő irányítására használnak.
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 188. § 30.
Szerinted elég lenne - a hatóság szerint nem elég.
Ebben nem kell értelmet keresni :-) (bár biztosan meg tudná indokolni az NHH), az hogy Te magadnak kihosszabbítod, egy dolog. Ismétlem magam: a (másik városba) kihosszabbított vonalról sürgős esetben valaki mentőt hív (mondjuk rosszul leszel) - mondjuk a szomszéd - na ilyenkor gond lehet.
Honnan nem lehet segélyhívást indítani? Nálam lehet. Nomadikus esetén az országosba küldöm. (jobb mint a semmi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerinted elég lenne - a hatóság szerint nem elég."
Erről beszélek.
"Nálam lehet. Nomadikus esetén az országosba küldöm. (jobb mint a semmi)"
Így van. Ahol én néztem, ott konkrétan leírták, hogy nem lehet.
Ha "országosba küldöd", már az is valami, mert lehetőséget ad a segélykérésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
linkek:
www.opennet.hu
www.telefonalo.hu -> saját felhasználói fiók(voicemail, hívásrészletező, átirányítás, stb. elérhető)
Lehet hordozni is, és jó esély van kapni is a te körzetedből új számot.
Nem közelező hardware-es eszköz használata, lehet használni pl.: twinkle(linux), sjphone(linux, bár nem feltétlenül ajánlom), expresstalk(win+wine), x-lite(win), 3cxphone(win+wine),...
A szokás hatalma, nem hét!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, az opennet nagyon jó (egyben subscribe)
------------------------------------------
Egyetlen vi-parancsot ismerek, a kilépést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
s
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hármas........alá............kettes.........................egyest írtam be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni