Mekkora a szénlábnyomod?

Fórumok

Hozzászólások

Total = 0.26 tonna CO2
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Jovo nyaron majd megnezem a hamuban, ha ujra rakunk tabortuzet...

48,16

de nem pontos, mert autókat egy évre kalkuláltam (annyi kilómétert írtam be), repülős utazást kb. egy évre (amúgy egy repülős út havannába oda-vissza 8-10 tonna CO2, ez r*hdt sok, tiltsukbe!!), lakás adatait meg kb. egy hónapra.

9.59/év, igaz, a házunkon megspórolt dolgokat elviszik a kocsik és a "másodlagos"... Amúgy azon mi a t*köm 3,69 tonna???

Elég érdekesek az eredmények.
Én beírtam egy Havannai repülőütat oda-vissza frankfurti átszálással, csak egyedül ez jelent 8 egész valamennyi tonnát. Ez elég hihetetlen eleve, de ha azt nézzük, hogy neked az egész éves lábnyomod akkora, mint egy személynek egy tengerentúli repülőút oda-vissza, akkor valami nagyon nem stimmelhet evvel a kalkulátorral. Ez irreális.

Igen ritkán repülök, és azt hiszem, az elmúlt évben egyáltalán nem tettem ilyent. Csak autózok, és hosszú utazáskor néha tömegközlekedek. (Kocsival összesen 30-35 ezret megyek egy évben. Ez nem a saját+céges futásteljesítménye, hanem kb. ennyit szennyezek én magam.) Viszont a házam rezsije (főleg a fűtésé) szinte semmibe nem kerül.
Ennyi a magyarázat. Amúgy valami tényleg fura a kalkulátorral. Pl. ennyi erővel a HMV előállítást is belerakhatták volna, az akkora nagyságrendű, mint egy éves fűtésszla; illetve azt sem hiszem, hogy összehasonlítható egy félig telt busz CO2 emissziója per kopf egy akármilyen autó emissziójával; csupán a busz és a kocsi fogyasztásából kiindulva.

Jaja, ha kiszamolod, hogy mennyi szenet kell ehhez vinnie a gepnek:
1 co2 = 44, ebbol a c = 12, o=16.
Tehat a 4.5 tonna fejenkent az (4.5*12)/44=1.22727273. Szoval fejenkent 1.2 tonna szenet kell vinnie a gepnek. Azt kellene meg kitalalni, hogy a kerozinban mennyi a C aranya. Es akkor kiderul, hogy fejenkent mennyi kerozin kell. Ezt majd valaki okosabb megmondja helyettem.

A masik mod:

Egy 747-400-asba kb 240370 L kerozin fer (0.775 kg/L - 0.840 kg/L) ~ 192 296 tonna. 80 Lie-flat seats, 234 seat, 16 Flat bed seats, tehat osszesen ~330 szek. A legenyseg letszama ugy 10 fo korul lehet (pilotakkal egyutt).
Ha tele tankkal, ures szek nelkul megy a gep, akkor 1 fore kb.: (240370*0.8)/340 = 565.576471 kg uzemanyag jut. Tehat nehezen jon ki ebbol a 1.2 tonna szen;) Pedig valojaban meg ennyi sem, mivel a gepekben marad tartalek uzemanyag: par korre a repter folott (varakozas), eleg uzemanyag az alternativ repuloterig, es ott is par kor a repter felett (varakozas).

"Egy 747-400-asba kb 240370 L kerozin fer (0.775 kg/L - 0.840 kg/L) ~ 192 296 tonna."
az nem 192 296 _kilogramm_ akar lenni? :)
Egyébként egyetértek a gondolatmeneteddel, tehát valami nagyon nem stimmel a kalkulatorral.

Amúgy a fenti geptipusra azt találtam,hogy 24000lbs/h a fogyasztása, ami kb. 10900kg/h.
Vegyük az utat 10 orasnak, ekkor egy irányba összesen fogy 109.000 kg uzemanyag kb.
Természetesen hozzájön meg a gurulas, esetleges körözés, egyebek.
Ha ezt elosztjuk az utasok számával, akkor az csupán kb. 330 kg uzemanyag per fő.
Tehát attól a sok tonnátol igen messze vagyunk...:)

nem ismerem az algoritmust, valoszinuleg csak a keszitoi tudnanak valaszt adni a kerdesedre, en csak megjegyeztem, hogy csak azert mert egy repuloutra fejenkent csak 330kg kerozin kell, az meg nem azt jelenti, hogy ennyi a teljes koltsege, es ezaltal karosanyag kibocsajtasa a repuloutnak.
ott van egy hatalmas hatterinfrastruktura (eszkoz valamint human eroforras), ami ahhoz kell, hogy az a repulogep eljusson a celallomasra, aminek mind van karosanyagkibocsajtasa.
szoval ez kb. olyan gondolkodas, mint ha a gyogyszer arat, vagy koltseget abbol akarnad kiszamolni, hogy az adott bogyoban mibol mennyi van.

de nem tudom, hogy ebbol a logikazasbol mennyit epitettek be az algoritmusba.

Tyrael

Ertem amit mondasz, de ott vagyok fennakadva, hogy egy repulout annyi CO2-t jelent a kalkulator szerint, mint egy haztartas egesz eves CO2 labnyoma...
Pedig erted, pl. a haztartasban az elegetett gaz sem csak ugy ott terem, annak is legalabb olyan komoly infrastrukturaja van, mint egy repuloutnak, csak az egesz evben, a repulo ut meg egyszeri.
Szoval a lenyeg, hogy azt mondom, valami nagoyn semi stimmel a kalkulatorral, ez a mondandom lenyege.

nem keresgeltem sokat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_and_the_environment

illetve egy masik repulogepes carbon szamlalo:

http://www2.icao.int/en/carbonoffset/Pages/default.aspx

Here is your footprint

1 passenger, flying round trip from BUDAPEST (BUD) to FRANKFURT (FRA) ( 1,664 Km ), in Economy Class, generates about 208.37 Kg of CO2

More information for you:

Route: from BUDAPEST (BUD) to FRANKFURT (FRA) ( 832 Km )

This itinerary is served by the following aircraft:
767,146,320,732,734,CR2,CR7,CR9
Each flight consumes an average of 3,622 Kg of fuel
The average number of seats per flight is 158
The average CO2 emitted per passenger is 208.37 Kg

1 passenger, flying round trip from FRANKFURT (FRA) to HAVANA (HAV) ( 16,254 Km ), in Economy Class, generates about 1,175.98 Kg of CO2

More information for you:

Route: from FRANKFURT (FRA) to HAVANA (HAV) ( 8,127 Km )

This itinerary is served by the following aircraft:
767
Each flight consumes an average of 45,810 Kg of fuel
The average number of seats per flight is 266
The average CO2 emitted per passenger is 1175.98 Kg

Tyrael

Azért ez az offsetting-alapú üzleti modell elég hálás... tehát kiszámolják a lábnyomomat (a WWF számológépének példája után borítékolható, hogy túl nagy lesz, monnyakle!), és segítenek offsetelni, ettől jó lesz nekem: elmúlik az imént általuk okozott lelkiismeret-furdalásom. Hát ügyes, nagyon ügyes, egészen kifinomult változata a "ha fizetsz, megvédünk magunktól" modellnek :).

A több is kevesebb:

Budapest - San Diego távolsága 10157Km: 3,5 tonna
Budapest - Bangkok távolsága 8231Km: 4tonna

A föld forgása ilyen kis sebességnél, mint egy repülő sebessége nem játszik, nem az a magyarázat!
A helyes magyarázat ez: http://caesarom.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=232085
Ugye a Nyugati-szél, ami nyugatról fúj keletre, ez az uralkodó szélirány az Északi mérsékelt övben.
Tehát odafelé szembeszélben repülsz, hazafelé pedig hátszélben!

Elég gáz ez a kalkulátor.
Egyrészt megy benne a vega térítés alaposan. A vega és nem vega táplálkozás közt 0.7 tonna a különbség, ami igaz lenne ha a vegák a mi égövünkön nem preferálnák a déligyümölcsöket és a primőröket a téli időszakban. Ugyanis a banán nem a saját lábán jön az országban és a paradicsom sem a szabad ég alatt nő télen. Az szezonon kívüli termékvásárlás a vegáknál csak 0.03 tonnát ad a lábnyomhoz, a húsevőknél 0.3-at. De legalább már tudom, hogy van szezonális húsféle is.
A karbon aktív szabaidő eltöltésére két és félszer annyit ad mint az egész rezsiköltsége a lakásomnak. Biztos tankvezetést vették alaphobbinak.
A bankolás 0.4 tonnát ad hozzá, viszont enélkül manapság már létezni is alig lehet.
A lakhatásnál a legkevesebbet a használt termékek vásárlására adja, holott egy új termék fogyasztása töredéke lehet a használtaknak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Tavhot nem kerdezi ?

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

10,90

lakás: 0,54
repülő: 5,76
autó: 0
motor: 0 :-(
tömegközlekedés: 0,28
másodlagos: 4,31

repülés nélkül egész jó lenne. Az viszont szükséges. Így megy ez.

Az a durva, hogy hiába akarok spórolni, pl. energiatakarékos világítás, meg biciklivel munkába járni, ez a teljes termelésem 10%-át sem éri el, és 0-ra egyébként sem lehet csökkenteni.

Ez az üvegházhatás tekintetében nem triviális kérdés. Kremálásnál, csak COX és NOX keletkezik, némi hosszú szénláncú vegyületekkel (égetthusiszag). Ráadásul az emberi test magas víztartalma miatt fosszilis energiabevitelt igényel.
Temetésnél csak minimális a NOX, viszont ha nagyon ledöngölik a talajt akkor megjelenik a metán is, anaerob lebomlás miatt.
Kútba ugrás a legrosszabb, mert ott túlsúlyba kerül a metán, az anaerob környezet miatt.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "