http://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx
A Carbon Footprint-ról részletesebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_footprint
- 2527 megtekintés
Hozzászólások
Total = 0.26 tonna CO2
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 3.65t/év.
Segítség a számításhoz: 1m3 földkáz fogyasztás kb. 10kWh-nak felel meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.8 tonna CO2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jovo nyaron majd megnezem a hamuban, ha ujra rakunk tabortuzet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
39 és feles
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szaggal vagy szag nelkul?" :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
11,26/év
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Total = 10.07 tonna CO2 (/hónap)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
48,16
de nem pontos, mert autókat egy évre kalkuláltam (annyi kilómétert írtam be), repülős utazást kb. egy évre (amúgy egy repülős út havannába oda-vissza 8-10 tonna CO2, ez r*hdt sok, tiltsukbe!!), lakás adatait meg kb. egy hónapra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
9.59/év, igaz, a házunkon megspórolt dolgokat elviszik a kocsik és a "másodlagos"... Amúgy azon mi a t*köm 3,69 tonna???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég érdekesek az eredmények.
Én beírtam egy Havannai repülőütat oda-vissza frankfurti átszálással, csak egyedül ez jelent 8 egész valamennyi tonnát. Ez elég hihetetlen eleve, de ha azt nézzük, hogy neked az egész éves lábnyomod akkora, mint egy személynek egy tengerentúli repülőút oda-vissza, akkor valami nagyon nem stimmelhet evvel a kalkulátorral. Ez irreális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez 988 kg-t mond, bar frankfurti atszallas nelkul.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évi 5.000 km-t, ha (egyedül) kisautóval teszek meg, akkor 1.1 tonna, ha busszal, akkor 0.7.
Ez tényleg irreális, vagy két embernél már környezetkímélőbb autózni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ritkán repülök, és azt hiszem, az elmúlt évben egyáltalán nem tettem ilyent. Csak autózok, és hosszú utazáskor néha tömegközlekedek. (Kocsival összesen 30-35 ezret megyek egy évben. Ez nem a saját+céges futásteljesítménye, hanem kb. ennyit szennyezek én magam.) Viszont a házam rezsije (főleg a fűtésé) szinte semmibe nem kerül.
Ennyi a magyarázat. Amúgy valami tényleg fura a kalkulátorral. Pl. ennyi erővel a HMV előállítást is belerakhatták volna, az akkora nagyságrendű, mint egy éves fűtésszla; illetve azt sem hiszem, hogy összehasonlítható egy félig telt busz CO2 emissziója per kopf egy akármilyen autó emissziójával; csupán a busz és a kocsi fogyasztásából kiindulva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ha kiszamolod, hogy mennyi szenet kell ehhez vinnie a gepnek:
1 co2 = 44, ebbol a c = 12, o=16.
Tehat a 4.5 tonna fejenkent az (4.5*12)/44=1.22727273. Szoval fejenkent 1.2 tonna szenet kell vinnie a gepnek. Azt kellene meg kitalalni, hogy a kerozinban mennyi a C aranya. Es akkor kiderul, hogy fejenkent mennyi kerozin kell. Ezt majd valaki okosabb megmondja helyettem.
A masik mod:
Egy 747-400-asba kb 240370 L kerozin fer (0.775 kg/L - 0.840 kg/L) ~ 192 296 tonna. 80 Lie-flat seats, 234 seat, 16 Flat bed seats, tehat osszesen ~330 szek. A legenyseg letszama ugy 10 fo korul lehet (pilotakkal egyutt).
Ha tele tankkal, ures szek nelkul megy a gep, akkor 1 fore kb.: (240370*0.8)/340 = 565.576471 kg uzemanyag jut. Tehat nehezen jon ki ebbol a 1.2 tonna szen;) Pedig valojaban meg ennyi sem, mivel a gepekben marad tartalek uzemanyag: par korre a repter folott (varakozas), eleg uzemanyag az alternativ repuloterig, es ott is par kor a repter felett (varakozas).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy 747-400-asba kb 240370 L kerozin fer (0.775 kg/L - 0.840 kg/L) ~ 192 296 tonna."
az nem 192 296 _kilogramm_ akar lenni? :)
Egyébként egyetértek a gondolatmeneteddel, tehát valami nagyon nem stimmel a kalkulatorral.
Amúgy a fenti geptipusra azt találtam,hogy 24000lbs/h a fogyasztása, ami kb. 10900kg/h.
Vegyük az utat 10 orasnak, ekkor egy irányba összesen fogy 109.000 kg uzemanyag kb.
Természetesen hozzájön meg a gurulas, esetleges körözés, egyebek.
Ha ezt elosztjuk az utasok számával, akkor az csupán kb. 330 kg uzemanyag per fő.
Tehát attól a sok tonnátol igen messze vagyunk...:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a sok keresgelesbe, szamolgatasban elirtam.
A gurulasnal kb 200 litert uzemanyagot eget el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet hogy a kalkulator beleszamolja azt is, hogy a kerozin eloallitasahoz mennyi karosanyag kibocsajtas tarsul.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor felmerul a kerdes, hogy meddig megy vissza a szamolassal?
Egeszen a vaskorba, amikor az osember tuzet rakott, hogy kiolvassza a vasat az ercbol? Es akkor ennek a tuznek is beleszamolja a CO2 kibocsajtasat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ismerem az algoritmust, valoszinuleg csak a keszitoi tudnanak valaszt adni a kerdesedre, en csak megjegyeztem, hogy csak azert mert egy repuloutra fejenkent csak 330kg kerozin kell, az meg nem azt jelenti, hogy ennyi a teljes koltsege, es ezaltal karosanyag kibocsajtasa a repuloutnak.
ott van egy hatalmas hatterinfrastruktura (eszkoz valamint human eroforras), ami ahhoz kell, hogy az a repulogep eljusson a celallomasra, aminek mind van karosanyagkibocsajtasa.
szoval ez kb. olyan gondolkodas, mint ha a gyogyszer arat, vagy koltseget abbol akarnad kiszamolni, hogy az adott bogyoban mibol mennyi van.
de nem tudom, hogy ebbol a logikazasbol mennyit epitettek be az algoritmusba.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem amit mondasz, de ott vagyok fennakadva, hogy egy repulout annyi CO2-t jelent a kalkulator szerint, mint egy haztartas egesz eves CO2 labnyoma...
Pedig erted, pl. a haztartasban az elegetett gaz sem csak ugy ott terem, annak is legalabb olyan komoly infrastrukturaja van, mint egy repuloutnak, csak az egesz evben, a repulo ut meg egyszeri.
Szoval a lenyeg, hogy azt mondom, valami nagoyn semi stimmel a kalkulatorral, ez a mondandom lenyege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ugye olvastátok a kalkulátor oldalán, hogy a magasan szálló repülőből kijövő x mennyiségű co2 sokkal jobban hozzájárul az üvegházhatáshoz, mint ugyanaz a mennyiség a föld felszínén kibocsátva?
Gondolom ez számíthat bele.
Vagy mittudomén :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem keresgeltem sokat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_and_the_environment
illetve egy masik repulogepes carbon szamlalo:
http://www2.icao.int/en/carbonoffset/Pages/default.aspx
Here is your footprint
1 passenger, flying round trip from BUDAPEST (BUD) to FRANKFURT (FRA) ( 1,664 Km ), in Economy Class, generates about 208.37 Kg of CO2
More information for you:
Route: from BUDAPEST (BUD) to FRANKFURT (FRA) ( 832 Km )
This itinerary is served by the following aircraft:
767,146,320,732,734,CR2,CR7,CR9
Each flight consumes an average of 3,622 Kg of fuel
The average number of seats per flight is 158
The average CO2 emitted per passenger is 208.37 Kg
1 passenger, flying round trip from FRANKFURT (FRA) to HAVANA (HAV) ( 16,254 Km ), in Economy Class, generates about 1,175.98 Kg of CO2
More information for you:
Route: from FRANKFURT (FRA) to HAVANA (HAV) ( 8,127 Km )
This itinerary is served by the following aircraft:
767
Each flight consumes an average of 45,810 Kg of fuel
The average number of seats per flight is 266
The average CO2 emitted per passenger is 1175.98 Kg
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez az offsetting-alapú üzleti modell elég hálás... tehát kiszámolják a lábnyomomat (a WWF számológépének példája után borítékolható, hogy túl nagy lesz, monnyakle!), és segítenek offsetelni, ettől jó lesz nekem: elmúlik az imént általuk okozott lelkiismeret-furdalásom. Hát ügyes, nagyon ügyes, egészen kifinomult változata a "ha fizetsz, megvédünk magunktól" modellnek :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A több is kevesebb:
Budapest - San Diego távolsága 10157Km: 3,5 tonna
Budapest - Bangkok távolsága 8231Km: 4tonna
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sőt a bp san diego és a san diego bp sem ugyanannyi, tuti, hogy összeesküvés van a dologban :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, van egy olyan, h forog a föld. Repülés szempontjából van, amikor hozzáad, van amikor elvesz a menetidõbõl. Persze csak K-Ny irányban :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem voltam elég ironikus :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és egy oda-vissza repülőútnál ez hogy tud eltérést okozni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy, hogy a föld forgásától van "némi" kelet-nyugati áramlás, ami az egyik irányba segíti a másikban akadályozza a repülőket.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A föld forgása ilyen kis sebességnél, mint egy repülő sebessége nem játszik, nem az a magyarázat!
A helyes magyarázat ez: http://caesarom.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=232085
Ugye a Nyugati-szél, ami nyugatról fúj keletre, ez az uralkodó szélirány az Északi mérsékelt övben.
Tehát odafelé szembeszélben repülsz, hazafelé pedig hátszélben!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez amugy teljesen realis, ha megnezed, a menetido sem ugyanannyi, az elso esetben pont szembe fuj a szel.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
100
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég gáz ez a kalkulátor.
Egyrészt megy benne a vega térítés alaposan. A vega és nem vega táplálkozás közt 0.7 tonna a különbség, ami igaz lenne ha a vegák a mi égövünkön nem preferálnák a déligyümölcsöket és a primőröket a téli időszakban. Ugyanis a banán nem a saját lábán jön az országban és a paradicsom sem a szabad ég alatt nő télen. Az szezonon kívüli termékvásárlás a vegáknál csak 0.03 tonnát ad a lábnyomhoz, a húsevőknél 0.3-at. De legalább már tudom, hogy van szezonális húsféle is.
A karbon aktív szabaidő eltöltésére két és félszer annyit ad mint az egész rezsiköltsége a lakásomnak. Biztos tankvezetést vették alaphobbinak.
A bankolás 0.4 tonnát ad hozzá, viszont enélkül manapság már létezni is alig lehet.
A lakhatásnál a legkevesebbet a használt termékek vásárlására adja, holott egy új termék fogyasztása töredéke lehet a használtaknak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi/új termék fogyasztása a lakásrezsiben szerepel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor mitől releváns a régi/új vásárlás? A régit is haza kell szállítani, a régit esetleg előtte szervizeltetni kell....érthetetlen és ez az egész csak megerősítette bennem csörcsil papi mondatát, miszerint: Jó dolog a statisztika, csak én csinálhassam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haverom most akar áttérni vegetáriánusnak. Azzal kezdte, hogy definiálta, hogy a hal nem állat, mert finom.
--
2e845cb4c3a5b5bd6508455b1739a8a2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mekkora! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 ez meghozta a jokedvem :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha a vegetarianusok annyira szeretik az allatokat, miert eszik el eloluk a kajat?"
--
Why do Muslims blow themselves up to meet 72 Virgins, when they can just get a job in IT!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"... Rossz nyelvek szerint volt olyan pap, aki böjti időben a húst változtatta át a mise latin szövegét utánozva halétellé. Fiat piscis! - Legyen hallá!"
Fuszenecker Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tavhot nem kerdezi ?
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10,90
lakás: 0,54
repülő: 5,76
autó: 0
motor: 0 :-(
tömegközlekedés: 0,28
másodlagos: 4,31
repülés nélkül egész jó lenne. Az viszont szükséges. Így megy ez.
Az a durva, hogy hiába akarok spórolni, pl. energiatakarékos világítás, meg biciklivel munkába járni, ez a teljes termelésem 10%-át sem éri el, és 0-ra egyébként sem lehet csökkenteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha morbid akarnek lenni, lehet nullara csokkenteni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nananana...Egy embernek még a halála után is van szénlábnyoma. Koporsó, halottashocsi, halotti-tor, stb. Arról nem beszélve, hogy lebomlás közben is keletkezik széndioxid...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezert jobb, ha elassa magat, vagy beugrik a kutba. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az üvegházhatás tekintetében nem triviális kérdés. Kremálásnál, csak COX és NOX keletkezik, némi hosszú szénláncú vegyületekkel (égetthusiszag). Ráadásul az emberi test magas víztartalma miatt fosszilis energiabevitelt igényel.
Temetésnél csak minimális a NOX, viszont ha nagyon ledöngölik a talajt akkor megjelenik a metán is, anaerob lebomlás miatt.
Kútba ugrás a legrosszabb, mert ott túlsúlyba kerül a metán, az anaerob környezet miatt.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni