A mai napon elvetették annak a lehetőségét, hogy "B" kategóriás jogosítvánnyal lehessen 50-125ccm robogót vezetni Magyarországon ezentúl.
A legtöbb országban lehet "B" kategóriás jogsival 125ccm -ig robogót vezetni. Ezek az országok: Ausztria, Belgium, Németország, Spanyolrszág, Franciaország, Anglia, Olaszország, Lengyelország, Szlovénia stb.
A szabályozás célja lett volna a dugók felszámolása a városokban. Így várhatóan továbbra sem sokan fognak robogóra váltani a hazai nagyvárosokban, mert egy 50ccm robogóval nem lehet felvenni a városi közlekedés tempóját, míg ennél nagyobb motorra "A" kat jogosítvány szükséges a jövőben is.
- 13251 megtekintés
Hozzászólások
Meglepne, ha valaha normalis dontest hozna egy politikus ebben az orszagban ... (s le merem fogadni, hogy az egesz arrol szol, hogy a kocsik tobb benzint fogyasztanak, sot! dugoban meg tobbet, igy szepen csordogal tovabb a jovedeki ado)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg ez most kivételesen normális döntés volt. Lásd villanybicikli: az is potenciális ön és közveszélyes egyedet csinál a használók 80%-ból (min. vizsgához kötném a használatát!). Egy 125 cm3 motor műanyag kasznival meg igenis tud menni annyira, hogy én nem engedném meg akárkinek, hogy csak úgy rápattanjon - és semmi garancia sem lenne arra, hogy csak olyanok száguldoznának velük, akik tudnak is motorozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostanaban a lakotelepen kis benzinmotoros "bicikliseket" is latok, nyugdijas neni szepen pofekel a kisgyerekekkel teli jatszoteren, persze buko nincs, szatyor van kormanyra akasztva. A multkor a jardan elozott meg egy ilyen szelarnyekbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnal kuldeni errol egy linket?
Szerintem nalunk nem lehetett vezetni 50-esnel nagyobb robogot B jogsival sosem.
tompos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan, 50 ccm-et lehetett vezetni B kategóriával. sose volt több...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is így tanultam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A mai napon elvetették annak a lehetőségét, hogy "B" kategóriás jogosítvánnyal lehessen 50-125ccm robogót vezetni Magyarországon."
Javítsatok ki ha tévedek, de "B" kategóriás jogosítvánnyal eddig sem lehetett 50ccm fölötti motorkerékpárt vezetni, csak segédmotoros kerékpárt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elvetették vs. elvették
Eddig sem lehetett, de indítványozták, hogy lehessen, de nem fogadták el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról szólt a javaslat, hogy terjeszék ki a "B" kategóriát a 125ccm-ig úgy ahogy azt Európában megtették.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, ezt benéztem. Azt hiszem megyek is pihenni egyet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak 50 ccm alatt lehetett eddig is.
Azt hagyjuk hogy megcsinálták sokan okosban hogy az 50ccm egy kicsit több volt, a papír meg maradt.
SZVSZ motorozni is meg kell tanulni, aki meg tud, annak csak a vizsga kell. Motoron könnyen meg lehet halni, főleg városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ész nélkül mész, mint a motorosok/robogósok kb. 95%-a, akkor kocsiban sem lehetetlen. Nem attól függ, hogy mivel, hanem attól függ, hogy hogyan közlekedsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon nem cm3 van megszabva, hanem Kw-ra, mégpedig 4,6kw-ra, ez a moped kategória. Hollandiában kétfajta rendszám volt robogókon, kék és sárga, a kék lehetett sisak nélkül max 30km/h-ra korlátozva, és ugyanaz vonatkozott rá mint a biciklire(behajtani tiloson is bemehetett büntetlenül), lehetett rajta vinni utast is jah és 14 év volt a korhatár. A sárga az nem mehetett bicikli úton, és a kresz szabályai vonatkoztak rá. Ha a Magyarországon döntéseket hozó politikusok kicsit kinéznének határainkon kívűlre és tanulnánk nem is olyan távoli szomszédainktól akkor könnyebb és egyszerűbb lenne az élet a mindenki számára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mielott butasagokat mond az ember.
Idezni csak pontosan, szepen...
"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50
cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW
teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb
és saját tömege legfeljebb 350 kg."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"behajtani tiloson is bemehetett büntetlenül"
Ezt sokan félreértik, nem minden behajtani tiloson, csak ahol tábla jelzi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hollandiában?
Szerintem ott lehet: http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23629978-one-way-rule-to…
Meg talán már Londonban is, ha ez átment azóta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaki nagyon motorozni akar, mert az gyorsabb, kevesebbet fogyaszt, stb. az szépen elmegy és letesz egy motoros jogsit. Én még azt is veszélyesnek tartom, hogy nulla gyakorlattal bárki felülhet smkp-ra simán B kategóriás jogsival, holott a gyakorlati órákon csak négy kerekű, stabil járművet vezetett. 125 tényleg húzós lenne csak úgy, "B kat. alanyi jogon".
Azt esetleg el tudnám képzelni, hogy akinek van B kat. jogsija, az kedvezményesebben tehesse le a motoros jogsit, de pl. KRESZ vizsgát ugyanúgy tetenék vele, hiszen most is elég siralmas, hogy aki 15+ éve tette le a jogsit, attól azóta meg se kérdezik, hogy mire emlékszik még belőle. Ebből jönnek az olyan betonkemény és megingathatatlan szabályok, minthogy a kerékpáros nem közlekedhet egy számjegyű főúton, meg hogy a gyalogosnak csak akkor van elsőbbsége a gyalogátkelőn, ha már lelépett.
Szóval igen, aki smkp-nál nagyobb motort akar vezetni, az tegye le rá a jogsit. Mivel a motor gyorsabb és kevesebbet fogyaszt a városban, azt a ~100.000 Ft-ot hamar behozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is közlekedhet biciklis egyszámjegyűn, mert mindenhol ki vannak tiltva. a maradék helyek meg életveszélyesebbek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1-es főútonon nem rémlik tiltó tábla, legalábbis Biatorbágyig nem. Majd ránézek legközelebb. Biciklizni nem para rajta, elég szélesek a sávok (tapasztalat).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem is 1-es az már, hanem 100-as! Attól még tilthatják. A 70-esen - ha jól emlékszem - sem lehet kerékpározni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy én és a Google Maps tudja rosszul, de én erre az 1-es főútra gondoltam. Tavaly még nem volt kirakva rá bringázni tilos.
Másrészt te is tudod, hogy nem arra gondolok, amikor táblával van kitiltva a bringás az egyszámjegyű utakról. Az tiszta. Arról beszélek, hogy van egy olyan téveszme, ami még kb. 40 évvel ezelőttről eredeztethető, hogy egyszámjegyű utakon tilos biciklizni. Pont. Na ez így nem igaz. Ezért kellene legalább 5 évente újra KRESZ vizsgázni, mert siralmas, hogy mennyire nem ismerik az emberek a KRESZ-t. Én is tévedek, rosszul emlékszem néha, pedig én viszonylag gyakran forgatom a közlekedési témájú blogok miatt.
Szerk: picit off:
Múltkor rákerestem, hogy "ellenmondások a KRESZ-ben", hátha van ilyen és akkor biztos össze van szedve egy helyre. Nincs. Namármost jól jellemzi a dolgot, hogy az átlag kommentelő szentül meg van győződve, hogy a KRESZ tele van ellentmondásokkal, de konkrétumot sehol nem találtam. Szóval ez így komolytalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értelek, csak pontosítottam, de igazad van. A KRESZ önmagában logikus felépítésű, és ellentmondást nem találtam eddig. Az igazsághoz hozzátartozik- és ezzel adós vagyok magamnak -, hogy a legutóbbi módosításokat csak átfutottam, és nem tettem a változásokat maradéktalanul magamévá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem az autóutakkal kapcsolatos tiltásból jött ez a tévhit?
mellesleg sokan meg vannak győződve arról is, hogyha van kerékpársáv, akkor az úton tilos biciklizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kerékpárSÁV az úton van.
Nem kerékpárútra gondoltál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha van kerékpárút, akkor tilos az úttesten bringázni, kivéve ha...
54. §
(11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs, (osztott) gyalog- és kerékpárút. Bár az nem kerékpárút, mert nem út...
13. § (2) ...
Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
Ez meg WTF.
21. § (13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
54. § (10) A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF: ez a mindenki figyeljen a másikra szakszerű megfogalmazása:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én meg azt tartom húzósnak, hogy libáért szerzett 2 napos jogosítvánnyal, városban 90-el, index, és körülnézés nélkül váltanak sávot az autós emberkék.
meg azt hogy le akar gyorsulni a pirosnál, és azt hiszi befér elém a szopatósávról. deee. nem. és még fel van háborodva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dettó. A jogsi nem alanyi jog. Szűrni kéne, hogy ki kaphat. Most nincs szűrve.
Ha elsőre átmész minden vizsgán, ugyanolyan kocsit vezethetsz, mint akit a 20.-on rugdosnak át jófejségből (ne jófejkedjen veszélyes üzemmel). Lehet, hogy autónál is be kéne vezetni (volt is róla szó) a sávos jogsit, mint a motornál. Kategória ugrás csak komoly továbbképzés után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogadjunk, motorozol!
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néha robogózom. Nagy A tervbe van véve a középtávú jövőben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem előtte legyen inkább minden robogóra kötelező a rendszámtábla, valamint a B kategóriások csináljanak egy A1-es vizsgaszerűséget, ha robogózni akarnak 125-ösökkel.
Jelenleg az a gond sztem, hogy mindegyik gyökér 50-es papírokkal mászkál a 100-as, 125-ös, 250-es robogókkal, van hogy bukósisak nélkül, van, hogy 2 személlyel. Elkapni nem tudják őket, aztán azt aki becsületesen megveszi a rendszámos robogót, meg minden papírt elintéz, azt baszogatják minden oldalról.
Ha meghozzák ezt a javaslatot anélkül, hogy rendszém kötelessé tennék a robogókat is, látunk majd 400as robogókat is rendszám nélkül.
A dugók azután is meglesznek, hogy a tahó autósok akik nem bírják a dugót átülnek robogóra, mivel utána is ugyanolyan agresszíven fognak vezetni, ugyanúgy balesetet fognak okozni, csak éppen lehet, hogy kicsit jobban megsérülnek (s aztán jön a rinya).
Ja aztán arról nem is beszélek, hogy nemrégiben megjelent az a réteg speed motorokkal, akik még B kategóriás jogosítvánnyal sem rendelkeznek (mivel nem felelnek meg feltételeknek).
Ergó hatalmas -1, tegye csak le mindenki a vizsgát, ha motorozni szeretne, ahogy én is megtettem, és jó pár motoros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az amit a motoros gyakorlati oktatáson csinálnak az egy vicc. Nekem is van "A" kat jogsim elég régen, és meggyőződéssel írom le, hogy attól hogy jogosítványt lenget valaki a kezében, még messze nem tud motorozni.
Másrészt a 125ccm 11Kw -os robogó tényleg nem a "gyorsasági motor" kategória, leginkább arra használnják az emberek hogy elguruljanak vele a városon belűl A-ból B-be.
Megkockáztatom, hogy egy 4kw-os robogón ülő és törvényesen szerencsétlenkedő "B" kat. vezető, nagyobb életveszélyben van mint egy a forgalommal lépést tartani tudó 125ccm-es motoron.
A te analógiád alapján be lehetne tiltani a segédmotor vezetését is B kat-al.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Másrészt a 125ccm 11Kw -os robogó tényleg nem a "gyorsasági motor" kategória, leginkább arra használnják az emberek hogy elguruljanak vele a városon belűl A-ból B-be"
Egy átlagos 125 ccm-es motornak mennyi a végsebessége és mennyi idő alatt gyorsul 100-ra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában 10-14 lóerő. Általában, tehát most ne állj neki keresni, mert tuti találsz olyat ami legalább 15le. A gyorsulás meg ilyen gépezetek esetében eléggé szubjektív. 198 cm 130kg vagyok. Ezzel szemben ugyanezen adatokkal nem mernék egy 50ccm-es géppel elindulni munkába mert az veszélyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom egy "átlagos" ember egy régebbi 125 ccm-s motorral is pillanatok alatt 100-on van (fürgébb robogók is képesek majdnem ilyen gyorsaságra), ilyen sebességnél már nem lehet kellemes akár csak elcsúszás..tehát indokolt, hogy legyen rutinja, aki ilyenre ül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motorozni, ahogy vezetni is tény, később tanulsz meg, de az alapok szerintem kellenek.
Nem az a gond, hogy 125-ös, illetve nem csak az, hanem az, hogy jelenleg is 50es papírokkal közlekedik mindenféle motor, anélkül, hogy félniük kéne bármiféle büntetéstől. Ha 125ös nagyrobogókat lehet majd vezetni rendszám nélkül B kategóriával, akkor az a fajta embertípus aki eddig 125össel járt szvsz 400assal fog pofátlanul. S 125ös motor amúgy azért már húz annyira, hogy egy autóhoz szokott ember nem biztos, hogy magabiztosan tudja azt megülni. Persze relatív a száguldás, de ezek már bőven tudnak 100al tépni, ami városban elég sok.
Hát mástól van életveszélyben. Az 50esen amiatt, mert az autósok bunkók, és türelmetlenek, az autóból átpattant 125-ös pedig amiatt, mert türelmetlen, és ugyanúgy teligázzal próbál menni, ahogy akart autóval.
Nem tiltanám be, de nagyobb ellenőrzés alá vonnám (rendszámtábla pl.) valamint azért egy alap tanfolyamot, egy alap vezetéstechnikát azért tartatnék nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem úgy van, hogy hamarosan az 50 ccm alattiak is kapnak rendszámot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dede, talán már 5 éve van az a hamarosan. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Megkockáztatom, hogy egy 4kw-os robogón ülő és törvényesen szerencsétlenkedő "B" kat. vezető, nagyobb életveszélyben van mint egy a forgalommal lépést tartani tudó 125ccm-es motoron"
+1
Az Árpád-híd egy 50-essel életveszély.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tobbi orszagot nem tudom, de Angliaban kell egy CBT(Compulsory basic training) nevu egy napos treninget csinalnod(nem vizsga, addig csinaltatjak veled a gyakorlatokat, amig nem megy), anelkul nem robogozhatsz ott sem hiaba van B-s jogsid. Ezt amugy azert vezettek be, mert kirivoan sok volt a robogos baleset az autobol atulo emberek miatt, akik elotte soha az eletben nem ultek meg motoron.
Amugy meg motor FTW, csak okosan...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb országban kiegészítő feltétel az Mkp tréning, ami van ahol ingyenesen végezhető vagy van ahol a tesztpálya használatnak van ára. Ahogy te is írtad 1 napi elfoglaltságot jelent.
De mindez sokkal egyszerűbb és hasznosabb mint egy több hónapos kötelező vizsgára rákényszeríteni azt aki le akarja tenni az autóját, de mégis közlekedni szeretne.
De mivel engem nem érint a téma, mert AB kategóriában vagyok, ezért nem különösen izgatom magam. csak azt sajnálom, hogy másoknak nem ennyire egyszerű az életük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motoros testalkattol fuggoen 90korul van a vege, gyorsulas szinten osszefugg az elobbivel de nem olyan veszelyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek.
60-ig egy 50 cc-s robogó is jól gyorsul, és arra legalább nem kell műszakit fizetni. Ha jól tudom 125-ösre viszont igen.
-------------------------
$ killall npviewer.bin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csattogj be vele egy forgalmasabb útra. Ahol 50 a megengedett ott általában mennek 70 körül ahol lehet és így tovább. Az utak minőségét is vedd figyelembe, és ilyen körülmények között előzgessen mást a BKV busz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez viszont nem az 50es robogó hibája, hanem a volán mögött ülőké.
btw Budakeszi úton engem toltak még akkor is mikor 70-80-nal mentem rajta fel, és ez a gond, hogy egyszerűen az emberek türelmetlenek, leszarják az 50es, 40es táblát, jópárszor a záróvonalat is, meg még egyéb ezer dolgot. Ezt a budakeszis dolgot is próbából nyomtam, és sajna az lett amire számítottam. Ugyanígy az Árpád-híd 70es, és 90el mennek rajta, van aki még ekkor is elkezd versenyezni, előzgetni index nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is állítottam ilyet, de ha a körülmények adottak akkor nem egy fikcióhoz választom az eszközt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem eddig sem lehetett 50 cm3 folott vezetni B-s jogsival.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasd már el még egyszer! Nem arról van szó, hogy eddig sem lehetett, hanem arról, hogy eztán lehessen, de a kormányzat keresztbetett a képviselői jogszabálymódosításnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan nem leszek népszerű, de szerintem legalább rutinvizsgát kellene tennie mindenkinek, aki motorozni akar, akkor is, ha van A-s jogsija (most a robogóhoz nekik nem kell). Tapasztalatból beszélek, a rutinpálya életszerű feladatokat tartalmaz, és attól, hogy van egy A-s jogsid, még nem fogsz tudni végigmenni a pályán robogóval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
Lemaradtam valamiről, vagy igazából a B-s jogsiról beszélsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról beszélek, csak összekevertem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a villanybicikliseknek sem ártana egy kresz vizsga..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1: néhány ismerősöm nagyot zuhant amikor a négy kerékről kettőre váltott!
---------------------------------------------------------------------------
Környezetvédelmi nyilatkozat: Ez a hozzászólás kizárólag reciklált elektronok felhasználásával íródott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"50ccm robogóval nem lehet felvenni a városi közlekedés tempóját"
Azért azt tudjuk, hogy ez az állítás nem igaz.
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ugye, ki mennyivel hajt városban... ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig az, ha az utas 100 kiló feletti
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy az, ha egy 50 cm3 motorra magad mögé felültetsz még egy hústornyot is :D (Bocsi, nem hagyhattam ki, korán van stb. :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyük pl a BMW C1-est amibe a gyárilag sem próbáltak még 10-éve sem 50ccm-es motort beleépíteni, praktikus okok miatt. A legkisebb motor a C1-ben 125ccm-s volt.
A mai autók alternatívája lehetne a hibrid Peugeot féle járművek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az vedd figyelembe, hogy itthon az 50cm3 Simpson is csak úgy lehetett "robogó" -azaz A kategória vagy smk jogsi kellett hozzá - ha lefolytották a teljesítményét két ponton is, szűkítették a kiomlő nyilást, és kiékelték a gázbovdent, hogy ne lehessen maximálisan húzni. Ez volt abban az időben, amikor a KRESZ szerint városban 60 km/h kint meg 100 km/h volt a megengedett sebesség! (Az már kérdés, hogy mindekinek az volt az első dolga, hogy a kötelező első szervíz után kidobálta ezeket a felesleges kacatokat a motorból :) )
Én hajtottam 50-s Simpsont meg 125-s ETZ-t is. Azért igencsak lórugás volt a kettő között a különbség, szerintem nagyon nem robogó kategória a 125 cm3!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a 125-ös TZ-t ne vedd egy kalap alá a mai motorokkal, mert egy autómata robogóval nem lesz lórúgás az elindulás. Próbálj egy 50ccm-es robogóval az Alkotmány utcai lámpától elindulni a Nyugati téri felüljárón felfelé. Nem igazán fogod a tartani a tempót. Ugyan ez áll még a BAH csomópontra, a hidakra és számos más útszakaszra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna messze vagyok, így nehéz lenne kivitelezni :) De elhiszem, hogy ilyen szituációkban kevés lehet az erő. Viszont nem csak a domborzati viszonyok miatt kevés az erő, hanem a közlekedési morál miatt is, ami szerintem semmit sem változna, ha az autók pld. 50% lecserélődne 125 cm3 robogókra (ráadásul rendszám nélküliekre). Mindenki siet! Ha nem is gyorsul úgy egy mai automata motor, mint egy régi kétütemű, a végsebességben azért ott van az is, és a sok száguldozó autó helyett lesz egy rakás száguldozó nagyrobogós, akik ugyanúgy sietnek ráadásul megrészegülve attól, hogy mindenhol elférnek. Nem hiszem, hogy biztonságosabb lenne a közlekedés. Igenis járják végig a szamárlétrát :), hogy legyen valami fogalmuk a motorozozásról, főleg ezeknek a kiskerekű robogóknak az esetében, mert régen legalább normális méretű kerekekkel voltak felszerelve a segédmotorok, és nem borultak egyből ha egy kis gödör volt az úton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai tempót pl döglött öszvérrel is fel lehet venni.
---------------------------------------------------------------------------
Környezetvédelmi nyilatkozat: Ez a hozzászólás kizárólag reciklált elektronok felhasználásával íródott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem bántam volna, ha lehetőség adódik erre.
persze én így 50-essel is robogózom, csak egyre hidegebb van. ezért sem robogózik a magyar, mert míg egy déli országban télen is lazán elő lehet venni, nálunk novemberben legkésőbb mindenki elrakja télire (egy-két fanatikust, pl. engem kivéve), mert hideg van, nem egészséges motorozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokat motoroztam kis és nagy motorokkal is. Nagyon veszélyes tud lenni az 50cm3 is, egy 125-ös robogó meg megy akár 100 km/h-t is - nem robogó még többet is. Egy kis vezetéstechnikai tréninget mindenkinek kötelezővé tennék, aki (bármilyen) motorra ül.
A dugók kezelése egy kicsit komplexebb probléma érzésem szerint, mint hogy azt (varázsütésre) megoldja a "nagy robogót a népnek" c. felkiáltás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy 50ccm robogóval nem lehet felvenni a városi közlekedés tempóját,
Egy mai 50ccm-es robogó minden megeröltetés nélkül képes 60-70km/h (esetleg nagyobb?) végsebességre is. Annál többel meg szabályosan városban nem nagyon mehetsz. Igaz, 50ccm-es, hivatalosan segédmotoros kerékpárnak minősített robogóval max. 40km/h-val mehetsz, ami inkább gáz. Főleg ha mondjuk egy Árpád-hídra vagy Soroksári útra gondolok, ahol elvileg lehet menni 70-nel. Ha ott menne valaki 40-nel, elég gyorsan letarolnák. Ezt a sebességkorlátozást kellene feloldani. ennek több haszna is lenne. Egyrészt nem kellene nagyobb robogókat használni B kategóriás jogsival, másrészt az egészségügy is több friss szervhez jutna a szervátültetésekhez.
Egyébként a dugókon ez se sokat segítene, mert az egy nyomon való közlekedés erősen szezonális jellegű, nem úgy mint meditárrán területeken. Én egyébként normális tömegközlekedéssel is beérném. BKV-val a napi munkábajárás oda-vissza 2 óra, kocsival ugyanez (dugókkal együtt) kb. 1 óra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg ha mondjuk egy Árpád-hídra vagy Soroksári útra gondolok, ahol elvileg lehet menni 70-nel.
Nem emlékszel Lindára? Ott nyomta az Árpád-hídon a külső sávban a sárga Babettával, sárga esőköpenyben... :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ő olyan volt mint chuck norris, csak akkor ütötték volna el, ha ő akarja. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy mai 50ccm-es robogó minden megeröltetés nélkül képes 60-70km/h (esetleg nagyobb?) végsebességre is. "
A végsebesség kevés, 50 felett már elég nehézkesen gyorsul egy 80-90kg-os emberrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megoldás tehát az, hogy súlyhatárt kell bevezetni a robogósokra is. Max. 70kg és kész :) Vagy csak max. 60 kg-os csajok használhatnak robogót B kategóriás jogsival :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen csak 2 részes bikiniben...
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyébként a dugókon ez se sokat segítene, mert az egy nyomon való közlekedés erősen szezonális jellegű, nem úgy mint meditárrán területeken."
Én sem Angliát sem Németországot nem sorolnám a mediterán országok közé, és mégis működik a robogózás az évnek a 2/3 részében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről beszéltem. tavasztól kb. késő őszig. Télen ők se robogóznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor csak tavasztól késő őszig segítene a dugókon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyáron nincs dugó, mert kb. az ország fele szabadságon van. Így nincs min segíteni.Így marad a tavasz meg az ősz. Akkor meg üljön robogóra, akinek jegesmedve a nagyanyja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nyáron nincs dugó, mert kb. az ország fele szabadságon van"
Szerintem te még nem jártál nagyvárosban nyáron. Amúgy nem feltétlenűl a dugót kell kiemelni ezen indítvány kapcsán, hanem a károsanyag kibocsájtását az "egyutasos autóknak", a szmogriadót (mert volt már erre is példa), parkolási helyzetet. Attól hogy te nem tennéd le az autódat még időszakosan sem, más lehet hogy megtenné.
Az meg csak demagógia hogy a motorosok nem tudnak közlekedni és ezért veszélyes a motorozás. Az autósok utálják a gyalogosokat, a bicikliseket, a motorosokat sőt egymást is nagyon utálják, mert egymás útjában állnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen az autóra sokan úgy tekintenek, mint a négykerekű esernyőre vagy télikabátra. Amikor elkezd esni az eső, mindenki autóba ül, ez a jó magyar mentalitás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...talán mert a bkv buszok még be is áznak? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD, minden busz kifogástalan műszaki állapotban van! Még Heves megyében is! :-P
--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja-ja, az Astoriánál kettétört busz is valami gonosz kapitalista ármány volt :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni