Fibernet 2010 tavasz

Fórumok

Sziasztok!

Furcsállom, hogy itt még nem olvastam senkitől róla, de az ügyfelek nagyrészének volt némi affér a fibernettel.
Sajnos nekem is.

2006 nyár óta van(volt) fibernet előfizetésünk. A_kipostázott_számlákat mindig befizettük.
2 év hűség lejárta előtt szóltunk a díjbeszedőnek, hogy szerződés módosítás, kisebb csomagba szeretnénk átkerülni. Válasz: Ej ráérünk arra még, majd 2 héttel előtte. - OK.
2 héttel lejárat előtt módosítottuk és újabb 2 évre hűséget vállaltunk. A következő számla emelt összegű volt. Kiderült a dinka díjbeszedő nem továbbította. A szerződésünket nem is találták odabent és listaáron mentünk tovább. Korrigálás, újabb szerződés kötés, köv. számla már jól jön.
Szóval itt volt egy kis kavar, amit elvileg lerendeztünk, utána nem is szóltak semmi egyebet.

Néha előfordult, hogy az aktuális számla késve jött...úgy befizetési határidő táján..lehet volt ami már le is járt. Előfordult olyan is, hogy a kerítésen belül a bokorban találtam meg a borítékot esős időben. Tuti nem a postás hozta ki, mert az tudja hol a postaláda. Gyanítom a dilettáns díjbeszedőnek adták oda, hogy "jaj ezt még nem küldtük ki, vidd már ki!". Hozzáteszem ez is lejárat közeli időben volt, vagy már le is járt.

Lényeg: 2010 április végén nincs net. Pár nappal rá látok egy kis papírt betéve a kerítés fokába (postaládát nem látja?), hogy díjtartozás miatt korlátozzák a netet (jó izmos korlát, lekötötték a kábelt a karóról, tehát nuku net, vizsgaidőszak fele jó dolog).

Telefonos érdeklődésre azt mondták, hogy ők írták a számlán a tartozást, de nem fizettük be.
Kiemelném: a csekken mindig az aktuális havi netdíj volt, egy fillérrel sem több. Az ember meg jobbára azt nézi, mennyit kell befizetni és megy vele a postára. Ha nem stimmel a megszokott összeg, akkor fürkészi azt a szándékosan elbonyolított számlakivonatot átrágva magát a sok reklám & marketing maszlagon.
A telefonos csaj azt mondta, hogy ott a számla alján (kisbetű?) közölték. Kértünk tőlük akkor erről csekket, hogy befizethessük, de ők olyat nem tudnak küldeni.
A paraszt verje haptákba magát és rohanjon a 40km-rel arrébb lévő város irodájába, mert csak ott lehet.
Nagyon konkrétan azt sem tudták megmondani, hogy mi ez. 2008-at emlegetnek (akkor kötöttük újra, talán a díjbeszedő hülyesége miatti dolog? 2 éve volt, miért most hozzák fel? Nem is a mi hibánk.). Meg 2009-es évet is emlegette talán (volt, hogy nem jött egy darabig csekk, utóbb kiderült nem volt díjbeszedő a községben. Azt nem értem,hogy ettől a posta miért nem működik??).

Mivel kikapcsolták, és az _Ő_hülyeségük miatt kapcsolták ki, ha ki is egyenlítenénk +10.000 HUF visszakötés. Nem kértük, így másik szolgáltatóhoz mentünk.
Következő havi számlán kiszámláztak egy újabb hónapot úgy, hogy közben nincs is net. Időközben jött egy szerződésfelmondásos levél is (hála égnek, neten olvasom valakinek 9 havi _ajánlott_postai levelezésébe telt mire elérte).

És a legrosszabb most jön: ezzel a dilettáns bandával nem lehet szót érteni, mailre alap, hogy nincs reagálás, telefonon is alig lehet őket elérni.
Most jött egy levél a Credit Controll behajtótól, hogy a fiber átadta nekik behajtásra.
Csak követelési azonosítók vannak. Az összegek persze nem stimmelnek. Eddig akárhány ilyen jött a fibertől, sosem tudtam kibogozni, hogy miről beszél. Hol 10k, hol 6 ezer, aztán -9 ezer, mindig más. Szumma 22 ezernél tartunk most a behajtó cég adminisztrációs díjával együtt.

Amúgy ezek az azonosítók vajon a csekkek sorszámai? Ilyen, hogy 21, 31, 42.
Ha az első csekk az 1., akkor a 31-es az gyanús, hogy a 3. év ami 2009. Na de 2009-ből épp megvan az összes csekk, mind befizetve (sajnos 2009 előttről nincs már meg).

Itt a községben 200 embert érint, Kecskeméten min. 1000 ügyfelet. Nem hiszem, hogy mind notórius nem fizető.
Egyfelől nagyon gáz, hogy a rendes emberből is bűnözőt csinálnak legalábbis éreztetik vele másfelől pedig most nem igazán tudom mi volna a helyes lépés.
Kifizetni és lenyelni a békát, hogy egy szemét banda megint megkárosított minket vagy kekeckedni velük. De amit ma megtehetnek ebben az országban félő, hogy hogy a legkisebb húzná a rövidebbet.

Konkrét kérdésem: milyen jogai vannak egy ilyen behajtónak? Elég kellemetlen lenne, ha egy ilyen relatív kis összeg később mindenféle mondvacsinált címszó alatt felkúszna a többszörösére aztán jönnének a tv, mosógép, stb dolgokért. Ne adj Isten, záloggal terhelnék a házat.

Egyébként ahogy neten utánaolvastam, országszerte vannak régi számlák behajtására irányuló törekvései a fibernek. Függetlenül attól, hogy azok valójában be lettek fizetve.

mod: Próbáltam kisakkozni.
Ha 2006. június az 01-es azonosító, akkor a keresett 21-es az 2008. február és a 31-es 2008. december. Sajnos ezek már nincsenek meg, de a csekkek tényleg elég rapszódikusan jöttek. Lehet az egyik késbe futott be, mert késve hozták ki? Passz.
Aztán említik még a 42-es azonosítót, az meg 2009.november, erről viszont garantáltan van csekk ellenpéldány.

Hozzászólások

Javaslat: csoportos beszedési megbízás, limitálva a havi díj összegére. Elvégre 2010-et írunk, postai csekk rég nem menő már.

Hiaba irunk 2010-et, a csoportos beszedes sok esetben nem kivitelezheto. Nalunk az a keveske is, ami bejon egy honapban, ket kulonbozo idopontba kerul atutalasra, es mintegy 8 szolgaltatotol 8 kulonbozo idopontban tortenik a kiszamlazas. Sajnos ra vagyunk kenyszeritve a csekkelesre. A tartozas behajtokrol annyit, hogy surgosen beszelni kell vele a tovabbiakrol, de sajat tapasztalatbol irhatom, hogy lenyegesen rugalmasabbak es humanusabbak, mint a szolgaltatok.
--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Jó ötlet volna, de a fibernetnél ez sem működik. Rokonom bankon belül intézte velük, mindig leemelték, majd egyszer abba maradt. Gondolták ők tudják, majd később. Igen később: jött a felszólítás, fenyegetés, behajtás.
Pedig itt aztán tényleg a fibernet volt a béna. Végülis kifizették visszamenőleg a fibernetnek, a kamatokkal egyéb jogcímekkel nem tudom mi lett.

Másik történet neten olvasva: felmondás megtörtént majd köv. hónapban is leemelte az összeget a fibernet. Visszafizetni pedig nem tudta, mert azt mondja nincs rá lehetőség (???).
Aztán hónapokkal később_egy_részét_visszaadták. Történet legvége már nem volt ott, lehet még tart a huzavona.

Tudom, nem segít rajtad, de a Fibernetről eddig csak rosszat hallottam. Amikor oda kerültem, hogy netet/tv-t kössek be, körülnéztem a piacon. Volt a Fibernetnek is ajánlata, de finoman szólva is gáz volt (a tv és az internet is). Így elmentem inkább a T-Home-hoz, ami szintén nem szent, de azért ennyire messze nem problémás, mint a Fibernet.
--
http://www.open-st.eu

Szintén Kecskemétről.
Emlékeim szerint a fibernet számlát mindíg hétvégén (jellemzően vasárnap) találtuk meg a postaládában. Tudtommal hétvégén nincsen postai kézbesítés (max távirat :-), így arra következtetek, hogy jóárasított alvállalkozóval küldik ki a számlát.
(lehet, hogy csak tömbházas környékre igaz, de ha kicsit utánaszámolsz: postai levél ~100HUF, egy lépcsőházban ahol van 30+ előfizető máris 3000Ft. valószínűleg 10k/nap díjból egy jóképességű diák a belvárosban/városrészben széthordja a több, mint 1000 számlalevelet)

Nekünk is lejárt a szerződésünk, köv. hónapra kaptuk a számlát TELJES kínálatról persze TELJES díjon, kedvezmény nélkül (~12k HUF).
Megkérdeztük, hogy igénybe tudjuk-e venni az eddigi csomagot régi áron, határozatlan idejű szerződéssel - NEM volt a válasz.
3napon belül felmondtuk (és köttettünk be T-Home-t).

Igaz, hogy a szerződés szerint megtehetik, de szerintem nem kicsit pofátlan, hogy nem is értesítik az embert, valamint aki folyószámláról automatán fizeti valószínűleg csak hónapok után veszi észre, nem túl sok esélyt látok, hogy visszamenőleg megkapjon párhavi díjkülönbözetet.
Legalább egy emailt v automata hívást megérdemelne az az Ügyfél, aki évek óta le van szerződve, hogy: Pistike, lejár a szerződésed, hosszabbíts,
vagy rába**ol!
De mit vár az ember egy olyan cégtől aki 2010-ben nem fogad el emailben hibabejelentést???

Javaslom tájékoztasd a felettes szervüket, az NHH-t, hogy legalább más nem szívja meg hozzád hasonlóan a későbbiekben.
Itt megteheted.


Nekünk is lejárt a szerződésünk, köv. hónapra kaptuk a számlát TELJES kínálatról persze TELJES díjon, kedvezmény nélkül (~12k HUF).

Ezt érzésem szerint a T-Home is ugyanígy eljátsza. Anno ha nem figyelem a hűségidő évfordulóját, akkor még ma is olyan internet csomagot számláznak ki nekem, ami már újonnan rég meg sem rendelhető. Sajnos az ilyen jellegű dolgoknál mindig észnél kell lenni, és fejben tartani, hogy mikor jár le a hűségidő, mert vagy önhatalmúlag meghosszabbítják neked, vagy pedig áttesznek a teljes fizetős tartományba. De ettől még én is hiányoltam bármiféle értesítést...
--
http://www.open-st.eu

én igazából azt nem értem, hogy a digi miért csak a szecskában terjeszkedik? oké, hogy panelek, sokan vannak, "kis" kábelezéssel sok előfizető szerezhető, így jobban megéri. de a belvárosban is vannak ugye panelek meg sorházak meg hasonlók, ott miért nincs digi? költői kérdés.

Egyik volt sulitársam a diginél dolgozik és azt mondta épp 2 napja, hogy jelenleg olyan soros leágazásokat nem tudnak kivitelezni (nem éri meg?), mint amit pl. fibernet is csinál, hogy a villanykarón végigvezeti és onnan ágaztatja le a házakhoz.
Ezzel szemben paneleknél a háztömbig elviszik az optikát, onnan pedig etherneten emeletenként 1-1 kapcsolószekrénnyel megoldják a dolgot.
1-1 kihúzott optikára így ~80 lakást bekötnek.

Legalább egy emailt v automata hívást megérdemelne az az Ügyfél, aki évek óta le van szerződve, hogy: Pistike, lejár a szerződésed, hosszabbíts

Tudom, hogy ez teged nem melegit, de nekem kuldtek ertesitot. Valaszthattam az aktualis akcios arakbol egy ev huseg terhe mellett, mint barmely uj elofizeto, vagy maradhattam a regi dijcsomagomnal a regi aron.

A szolgaltatas minosegevel sincs semmi bajom, este, csucsidoben is hozza az elvart sebesseget. Igaz, falun lakom, keves az elofizeto.

Ja, es nem fizetnek, hogy ilyeneket irjak... :-)

ugyanez történt velem is kecskeméten, lejárt hűség után az 1 megabites netet számlázták valami 12 ezer forintért!!! :O a legnagyobb csomagjuk nem kerül annyiba... ahelyett, hogy megbecsülnék a régi jó előfizetőt, próbálnák megtartani, ha már lejárt aszerződése, kedvezményekkel, akciókkal, stb.. neeem, jól megkínálják valami arcpirító számlával, szó nélkül. faszok.

Nálunk az BP.-en az ELMÜ, a FŐGÁZ és a Vízművek (és csatornázás) saját kézbesítővel küldi ki a csekkeket. Ha mondjuk a faszira rájön a hasmenés, és a csekkel törli ki a seggét, levédeni sem tudom magamat. Az utóbbi időben két alkalommal is el volt játszva a "mi kiküldtük én nem kaptam meg" játék. Júniusba a fasz szolgáltatók miatt majdnem volt nálunk gáz és villany kikötés. De sajnos nem tudom másképp megoldani. Ha fejenként párommal keresnénk 150 nettót, és nem 70-80 ezret, máris térnék át a csoportos beszedésre. Így nem megy. Ráadásul, amikor egy hónapra összejön a víz-csatorna (azt kéthavonta számlázzák) és a lakás-élet-munkaidő kiesés biztosítás (ezek negyedéves taksák, mindegyik máskor), akkor szokott igen csak felállni a hajam az izgalomtól, hogy most hogyan, melyiket hamarabb, melyiket később. És nem akarok politizálni, de ha a fideszék teljesen kivezetik az adóalap visszatérítést, akkor egyszerűbb lesz fölakasztani magunkat a párommal, mert 30 ezer forintnyi jövedelem kieséssel nem fogunk tudni időre fizetni. A zabálásról, ruházkodásról már nem is beszélve.
--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Fogyasztovedelem! (esetleg NHH) Sajat ASZF-uket szegik meg lepten nyomon! Hagy birsagoljak csak oket!

én ismerem a Credit Controll-t, szerintem írd meg / mondd el nekik amit kifogásolsz, ők továbbítják Fiber felé és tisztázzák a dolgot

Itt van melóhelyem mellett 20 méterre a fibernet budapesti irodája. :)
Bevágjak hozzájuk egy molotovot? Habár akkor ki venne annyi USB, UTP kábelt és CD-t nálunk amit a fibernet követel az előfizetőktől szerződéslemondáskor (legalább 20 naponta szerintem). :D

Na végre sikerült elérni az ügyfélszolgálatukat.
2008. augusztusban nem érkezett számla és azt állítják, hogy mindig ott szerepelt ez a tartozás. Tehát 2 éven keresztül nem vettük észre? És nekik is most jutott eszükbe behajtani? Nem hiszem. A több száz ügyfél szintén nem vette észre? Nehezen hihető.
2009. június. be van fizetve, itt van előttem a csekk.
2010. május. Azt mondja, hogy ez még az április havi.

Nézegetem a csekkeket, és pl. 2010. februári befizetési határidőnél oda van írva, hogy megbízás (befizetés) jogcíme: 2010/03.
Tehát _előre_fizettük mindig. Akkor a májusi számla júniusi hónapot fedezné.
Aztán mond olyat, hogy nincs még felbontva a szerződés, csak korlátozva van és üzemfenntartási díj címén 1650 Ft lesz majd még a jussuk havonta.
Régen ÁSZF-ben olyan volt, hogy a modemért kijönnek, biztosítsak lehetőséget. Most azt mondja nekem kell átvinni 40km-rel odébb.

ÁSZF: http://www.fibernet.hu/index.php?id=125
"Az elıfizetıi szerzıdés megszőnése esetén az Elıfizetı köteles a Szolgáltató tulajdonában lévı és a
hálózatról leválasztható kihelyezett távközlési berendezéseket és eszközöket (pl: HBO szőrı, kábelmodem
stb.) rendeltetésszerő használatra alkalmas állapotban visszaszolgáltatni. Ezen kötelezettsége megsértése
esetén az Elıfizetı köteles a kárt megtéríteni."

Nem írja konkrétan, hogy milyen módon szolgáltassam vissza. Áh, dinka csapat ez nagyon.

1) postai csekk egy jó nagy darab szívás szolgáltatói oldalról. időnként kapsz a postától egy marék pénzt bankon keresztül, majd valamikor a bankból megkapod (papíron), hogy azon utalások kihez tartoznak (jobb esetben az Ügyfél képes volt ráírni valamint, mondjuk nevet, számlaszámot, rosszabb esetben csak annyit: internet)

2) küldd át nekik a befizetések másolatát
3) küldj nekik egy ajánlott levelet, hogy a modemet két hét múlva az ajtód előtt megtalálják egy dobozban, vihetik - vagy kuldd vissza utánvéttel a modemet :-)

kispályás vagy, nekem a thome úgy kötötte ki az internetet, hogy nem volt tartozásom, de önhatalmúlag felmondták a szerződést...

én bementem a bankba és töröltettem a csoportos beszedési engedélyt. más kérdés, hogy miután én a másik oldalon szoktam állni, ami levelet írtam nekik, azzal secperc alatt lezártuk az ügyet.

Párszor próbáltam online bankolással fizetni. Eredmény: a szolgáltató váltig állította, hogy nem jött meg a pénze, a bankom állította, hogy átutalta, az elektronikus bizonylatot meg egyik sem fogadta el, mondván, az csak tájékoztató jellegű. Fasza mi?
--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

A csoportos beszedési megbízásnál csak picit macerásabb az online bankosdi, ahol lemented az utalnivalót template-be. Megvárod amíg megérkezik az összes befizetnivaló, leülsz és átküldöd őket (kb 1perc se/számla) - esély a szívásra kb 0, és azonnal kiderülnek a fenti gusztustalanságot.

A bankodtól online le tudod kérdezni a tranzakciókat, és személyesen biztosan ad papír alapú jegyzéket a tranzakciókról. A szolgáltatódnak meg lehetőleg adj meg minél több információt (név, bankszámlaszám, időpont), hogy neki is egyszerű legyen előkeresni a tranzakciók közül.

Nem vitatom, de tapasztalataim szerint kishazánkba, ha kicsi a jövedelme az embernek, az online utalásos, megbízásos bizbasszokkal csak többet árt magának, mint használ. Én igazán szeretném kihasználni a webes ügyintézés, fizetés, stb. előnyeit, de valahogy nincs ez nálunk jól kitalálva. Kezdve a magyarország.hu-tól a szolgáltatók webes oldalain át sok minden másig. Sajnos manapság még mindig egy rakás dolgot, ha nem is kifizetődőbb, de praktikusabb papíron intézni, mert lehet, hogy több ideig tart, de legalább le tudom védeni a seggemet egy esetleges affér alkalmával. Sok szolgáltató emailba még csak nem is tárgyal az emberrel, basznak válaszolni a panaszaikra. Ha esetleg történik is valami, csak az a nyilvántartás igaz, ami az ő gépükön szerepel. Sajnos ez az ország még mindig papír alapú, csak papírral tudom bizonyítani az igazam. Ez persze csak az én tapasztalatom.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

a csoportos beszedéssel az a gond, hogyha éppen megcsúsztál valami miatt, akkor nem tudsz manőverezni, hogy mit halasztol későbbre, mit nem. A csopbesz. megjön és legyalulják a számládról a pénzt kíméletlenül.

A visszakövethetőségével egyébként nem lenne szabad bajnak lenni, mert rendes hibakódokat adnak vissza a giro rendszerből. Az más kérdés, hogy egyes bankoknál az elvárosok nem mindig vannak pariban a szabályokkal...

Nekem juniusba majdnem kikototte az ELMU a villanyorat, mert szerintuk a februari utalasom nem erkezett meg. Az OTP meg valtig allitotta, hogy igen. Az atutalasi visszaigazolast az elmu nem fogadta el, raadasul jo kis ping-pong meccset jatszottak velem elmuek es a dijbeszedo. Ez az egesz affer 28 ezrembe kerult (ennyit kellett perkalnom a szereloknek, hogy ne kossenek ki). Aztan volt egy ilyen szopoagom a pannonnal is. Tehat reszemrol atutalas a tovabbiakba felejtos, a csekk kurva maceras, de legalabb van a kezembe papiralapu bizonyitek, ha love nem erkezik meg, verje le a szolgaltato a postan.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Szerintem ez a kivétel erősíti a szabályt (bár ez téged nem vigasztal). A csekk macerás, és van költsége is, nem utolsó sorban a postától kb hetekkel később jön meg az igazolás, mint Te befizetted.
(ellenben a banki igazolást is pont úgy lehet hamisítani mint a postai befiz.csekket - mindkettőre láttam már példát)

Jó lesz ez, oltsatok csak... :D
Két héten belül jönnek bekötni Fiberék a netet... :D
Felénk a Tisser lenne még, mindkettő vezeték nélküli szolgáltatást tud csak adni. De ahogy hallom utóbbi minőségben elég kifogásolható...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Szembeszomszédnak nincs baja velük, azon kívül hogy végül magának kellett felrakni az antennát. :D
De amúgy ez van, vagy a drágább és gyengébb minőségű Tisser, vagy a jelenlegi mobilnet 10kb/s sebességen... :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Minden szolgáltató szolgáltatásában lehet hibát találni, néha nem is keveset.
A Fibernetnél kiemelkedően sok a bosszantó dolog. Csak trágár mondtatokat tudnék megfogalmazni, ezért inkább nem is teszem. Részemről SOHA TÖBBÉ őket, szerencsére ahol most élek nem is árulnak semmit :)

Így az open/WEP wifi-k, és a 3G korában minek szerződgetni meg fizetni bekötéses netért? Soha nem tenném. Tényleg nem értem. :(

[ "Security people are leaches!" - Linus T. ] [ hupexpertize© || hupdiploma || harmatgyenge ]

Van_jól_használható 3G net amit napi 15 órában lehet tekerni? Úgy tudom korlátlan nem nagyon akad, max úgy, hogy szépen leszabályoz.
Ez még a kisebbik gond lenne. A nagyobbik az, hogy sok kis településen nincs jó lefedettség. Nálunk is zömmel csak a 2G működik jól.
Igazából ez a fele megoldva, t-online lett (mondjuk anno velük is volt afférünk, de most ő a kisebbik rossz). 4k/hóért_korlátlan_5Mbites net, ami gyakorlatilag 6.5Mbites.

tipikus magyar hozzáállás.
1) open wifi-t használni (elvileg) bűncselekmény (tegyük hozzá, hogy erre lehetőséget biztosítani hasonló szintű felelőtlenség, de gondolom ezt nem büntetik annyira - bár ha vki pedofil képet tradel a wifidről...)
2) a 3G nem szélessávú alternatíva, hanem kiegészítés. másra való a technológia. (és sokkal inkább best effort jellegű mint egy DSL)