Üdv mindenki!
Nem tudom, ki ismeri a "lapozgatós könyveket", még az 1990-es években volt menő, rég letűnt gyermekkorom egyik ismérve. Kaland-Játék-Kockázat (és társai), akinek így jobban rémlik: http://zagor.hu/konyvek.htm
Nos, a helyzet az, hogy unalmas óráimban szeretnék egy keretrendszert írni hozzá. A kérdés, hogy milyen módon lenne érdemes tárolni a fejezeteket és a tárgyakat. Mármint úgy értve, hogy vannak tárgyak, amelyeknek valami hatása van (pl. az ügyesség pontjait csökkenti, egy kulcs, mellyel egy ajtó nyitható, ill. más hasonló), amelyet első pillantásra nehéz lehet egy egyszerű szöveges állományban (vagy hasonlóban) tárolni.
Van-e esetleg már egy kész motor, amit esetleg fel lehetne használni, ill. vannak-e ötleteitek?
- 6399 megtekintés
Hozzászólások
Objektum, adatbázisban tárolt változókkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen ojjektum..?
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy akármilyen. Benne változók amelyek értéket kaphatnak vagy nem. És ha van az azonosítójához hozzárendelt változónak értéke amit minden kritikus pont előtt lekérdez, akkor nyitja az ajtót vagy kisebb lesz az ügyessége, ha meg nem, akkor nem. Csak az elvet mondtam ahogyan én csinálnám. Így folytathatja a játékot másnap is. Ismered ezeket a könyveket amiről szó van?
Ps: Most látom, hogy már meg is csinálták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hup.hu/node/88169#comment-1039219
Ezeket pl. hogy valósítod meg? Érted, hogy miért nem biztos, hogy megy az ötleted? Tehát tárolni kellene minden fejezetben, hogy milyen teszteket kell végrehajtani, kivel kell harcolni, sőt, még olyan is előfordul az egyik könyvben, hogy ha az ellenfél életereje egy bizonyos érték alá csökken, akkor lapozni kell (mert pl. elkezd könyörögni az életéért).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira azért nem érdekel. Ha programozás, akkor inkább AVR!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én python + LaTeX -ben csinálnám...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont tegnap olvastam egy blogbejegyzést erről, szinte minden könyv letölthető, illetve van már online játszható verzió kettőből is.
http://tengersam.fw.hu/kjk/
http://halallabirintus.uw.hu/
Szerintem vedd fel velük a kapcsolatot, biztosan segítenek, hiszen ők már egyszer megírták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, én is olvastam :)
"Amint gyorsabb iramra váltasz, az ogre megpróbál elgáncsolni. Tedd próbára a SZERENCSÉDET! Ha SZERENCSÉD van - lapozz a 78-ra. Ha nincs SZERENCSÉD - lapozz a 225-re."
http://tengersam.fw.hu/kjk/bp/310.htm
Nos, pl. ezeket szeretném "automatizálni", tehát pl. a csalás lehetőségét kizárni :D (lehet, hogy ezzel a játék öröme veszne el :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fogalmazhatnál egyértelműbben
mit akarsz? meglévő könyvet digitalizálni (hogy a gépen lehessen játszani), vagy egy ilyen gépi játék elkészítéséhez segédeszközt, vagy papír formába készíteni ilyen könyvet és ehhez egy segédeszközt?
vagy programozni szeretnél pl gyakorlásnak?
mindegyik esetre igazából az a válasz erre a rendkívül összetett feladatra: ami programnyelvben otthon vagy, vagy amit szeretnél gyakorolni, _tökéletes_ választás :D
(js+html, c+ps, .. hogy meglévő keretrendszer.. igazábol lol)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Programot írni rá. C-ben valamennyire otthon vagyok, és igen, valamilyen szinten gyakorlás céljából. Keretrendszer: miért ne lehetne?
Tehát akkor a kedvedért: egy programot írni, amellyel ezeket gépen lehet játszani (hasonló, mint pl. volt a Revenge On School), de úgy megírni, hogy ne kelljen minden egyes könyvre egy új programot írni, hanem csak maguk a könyvek ill. a kapcsolódó tárgyak, szabályok, stb. legyenek egy fájlban (pl. adatbázisban), tehát mint egy pályát, betöltenéd. Remélem, most már érthető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a helyedben azt csinálnám, hogy egy tar-ban tárolnám az adatokat, minden file egy helyszín (fejezet) leírása, valamint egy egyszerű menü, ahol minden opcióhoz egy primitív script található (ilyen parancsokkal, hogy addinventory, removeinventory, addexp, stb.). A konkrét megvalósítást rádbíznám, ízlés kérdése, lehet XML vagy akár C szerű is, pl:
descr {
...helyszín leírása...
}
option "Északnak megyek" {
gotoscene 1
}
option "Átkutatom a hullát" {
addinventory "kikutyafarka"
gotoscene 2
}
stb.
Ekkor minden könyv egy-egy targz file lehetne, amit külön le lehetne tölteni (így működnek egyébként a régi LucasArts-os kalandjátékok is, minden helyszín egy külön file, (sorszám).lfl, a scriptnyelv pedig a Scumm).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nekem is ilyesmi lenne az ötletem, hogy egy szkript-szerűségben kellene ezeket megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen ui-ra gondoltál? Szívesen segítek, márcsak azért is, mert önös érdekből én is szívesen játszanék gyerekkorom legelső interaktív játékaival :-) Küldtem pm-et.
Szerk: javaslom megtekintésre a libsdl-t, szerintem ő lesz a barátod. Van benne ttf, hang, stb. és multiplatform. Természetesen C/C++ binding alap. http://www.libsdl.org
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan még semmire, de úgy gondolom, hogy a(z G)UI már nem vészes, nem ott lesz a munka dandárja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehidd :-)
Összedobtam neked egy kis c proggit, ami kiolvassa a fileokat egy targiziből. Használd egészséggel.
http://www.turdus.hu/src/list_tar.c
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, majd kiderül még...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hasonlon gondolkoztam en is(a pontos terv az volt, hogy egy olyan frameworkot csinalni, amivel egy admin feluletrol felviheto az osszes lapozgatos konyv, vagy tetszes szerinti uj is irhato ezen keresztul), sosem alltam neki, de leirom, hogy hogyan terveztem elkesziteni.
A rendszernek 3 alapveto eleme van:
- Jatekos
- Lokacio
- Esemeny
A Jatekos-nak vannak tulajdonsagai(bizonyos jatekok eseteben kepessegei/varazslatai is), es egy targylistaja (inventory).
A Lokaciok tartalmaznak egy leirast, opcionalisan kepet, hogy hova lehet tovabbhaladni innen(ezek kozott lehet "rejtett" is, valamint lehet olyan irany, ami csak egy feltetel teljesulese eseten lathato, vagy valaszthato), hogy honnan lehet ide erkezni(ez elsosorban a "csalok" ellen van, illetve hogy pl. kikuszoboljuk az olyan eseteket, ahol a jatekos egy "talald ki hova kell lapoznod" jellegu kerdesre rosz valaszt ad), illetve tartalmazhat esemenyeket.
Az Esemeny olyan dolgokat jelent, mint pl:
- Kalandod veget ert.
- Kaptal valamit(bekerul inventory-ba).
- Elhasznaltal/elvesztettel valamit(kikerul az inventory-bol).
- Tulajdonsag +/- (sebzodtel/gyogyulta).
- Harc.
Mivel en nem egy fix harcrendszert akartam megvalositani, hanem az osszes jatek harcrendszeret megvalosithatova tenni, ezert a Harc az nalam komplikaltabb, de gyakorlatilag ott kell egy veletlenszam generator, illetve ha az egyszerubb konyvekbol indulunk ki, ahol nincsenek varazslatok, meg bonyolultabb szornyharcok, akkor a harcrendszer a kockadobas + tamadas nagyobb mint a celpont vedekezese, akkor sebzes koronkent valo valtogatasat jelenti, akinek elobb elfogy a hp-ja, akkor meghal.
Illetve ugye vannak meg olyan aprosagok, mint a targyhasznalat (barmikor, akar harc kozben is - ha a szabalyok engedik - meg tudja inni a jatekos a gyogyitalt pl.).
tuti kihagytam valamit, de nem akarok tobbet irogatni.
Technologiailag ugy nezett volna ki, hogy a jatek inditasakor legeneraljuk a karaktert, ez letrehoz neki egy uj jatekot a perzisztenciaretegben, es onnantol kezdve a lokaciok altal felalitott graf menten tud haladni a jatekban, halal eseten uj jatek lehetosegenek a felkinalasaval, illetve ha megnyerte a jatekot, akkor lehetne ilyen statok alapjan toplista, hogy az adott jatekot ki fejezte be a legkevesebb ido alatt, vagy ki fejezte be a legkevesebb lepes(lokaciovaltas)bol.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez profizmus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ezekhez a könyvekhez készült vagy mindenféle szerepjátékhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően milyen platformra gondoltál? Single app, van kliens/szerver architektúrájú (pl webes)?
Nézd meg ezt is: http://halallabirintus.uw.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Single app"-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en irtam anno szerkesztoprogramot hozza, aminek elkezdtem az uj valtozatat is, sajna idohiany miatt meg eleg felkesz :(
a hosszutavu tervek kozott szerepel hogy ne csak uj konyv irasaban segitsen, hanem jatszani is lehessen vele
akit erdekel: http://bokorn.uw.hu/kaland/
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint kiderült, az nslookup tökéletes erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet csináltam régen én is, még pascalban. Nálam minden egyes helyszín egy txt fájlban volt.
kb. így nézett ki:
###.txt:
1-5. sor: helyszín leírása
6-10. sor: milyen irányba lehet menni (mindegyikhez tartozott egy szám, és a helyszín a szám.txt-ben volt)
10-15. sor: adott helyszínhez tartozó speciális opciók
A karakternek voltak a tulajdonságai + inventory (egy tömbben), azokat változóban tároltam. Mivel nem akartam magam szívatni, túl speciális események nem voltak, csak olyasmik, hogy -2HP, "ha az inventoryban van xy tárgy, akkor...", stb.
Ezt így ~13 éves fejjel alkottam, ma már úgy állnék neki, hogy a helyszínek mondjuk XML-ben, az események meg egy egyszerű saját scriptszerűségben.
BTW, a Revenge on school is plain textben tárolja a helyszíneket, párbeszédeket, érdemes belenézni ötletért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a "szöveges kalandjáték" kifejezésre keress rá. Az nagyjából megfelel a lapozgatós könyvnek, csak ott alaphelyzetben kevesebb a szöveg, és több az elágazás.
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Z-code esetleg?
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most találtam ezt a kettőt:
http://tads.org/
http://qtads.sourceforge.net/
Szerintem ez lesz majd a barátunk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint találtam valamit:
http://code.google.com/p/instead/
Lassan már csak unalmas órák kellenének :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
---
microtroll.net
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nslookup -querytype=txt -domain=adventure - hastur.rlyeh.net
nyomj egy 1 -est.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, ezen átsiklottam :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni