FallDown Android játék

Fórumok

Írtam egy aprócska játékot, amely OpenGL-t használ, egyelőre csak Galaxy Spica-n tudtam kipróbálni, ha valakinek van kedve egy kicsit tesztelni, akkor a http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.0.0.apk címről lehet telepíteni. Mielőtt feltenném a Market-ra, "szűkebb" körben mutatom csak meg, hátha nem megy (jól) valamelyik elterjedtebb Android-os telefonon. :)

Egyelőre két pálya van kész... érdekel minden vélemény. :)

Update, 1.0.1 verzió, 20 pálya: http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.0.1.apk

Update, 1.0.2 verzió, javított OpenGL viselkedés: http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.0.2.apk

Update, 1.1.0 verzió, 100 pálya, OpenGL javítás: http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.1.0a.apk

Esetleg jöhetnek észrevételek a pályákról, hogy melyik pálya különösen szemétparaszt. :)

Hozzászólások

Kipróbáltam (NexuOne).
Szép folyamatos tunel, csak egy kicsit eseménytelen a játékélmény. :)
De egyébként ok.

Szia!

Kipróbáltam T-Mobile Pulse -l, gyári T-s rom, folyamatosan tudtam haladni :-)
________________
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 4 Gb ram, x86_64 2.6.31-gentoo-r10

Nekem nincs androidom, de érdekelne, hogy miféle játékról van szó. Képek, dokumentáció, esetleg egy s60v5-portolás? :)

Egy egyszerű kis játékocska... van egy függőleges cső, abban "zuhan" a játékos, persze vannak akadályok és azokat kell kerülgetni a telefon mozgatásával (a gyorsulásmérő szenzor vezérli a mozgást)... szóval semmi új, az ősöreg "kerüld ki az akadályokat" játék... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Pulzon, gyári ROM, decemberi update: pálya váltáskor not responding, ill. java hibával elszáll

Hm... más OpenGL program/játék megy rajta rendesen? Teljesen egyszerű OpenGL program.

A "nem kapcsol ki" a kijelző az azért hiba, mert az onStop metódusban van az, amikor "elengedem" a WAKE_LOCK-ot, ettől nem alszik el a telefon játék közben. Ezek szerint úgy kivágja az oprendszer, hogy nem fut le az onStop se (pedig az nem is az OpenGL activity-ben van :).

Köszönöm a visszajelzést, esetleg az jut még eszembe, hogy ne OpenGL onDraw közben térjek vissza, más ötletem nincs egyelőre... :(

Jah, az 1.0.1 verzió is ezt csinálja?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

adb logcat:

I/ActivityManager( 1067): Starting activity: Intent { action=android.intent.action.MAIN categories={android.intent.category.LAUNCHER} flags=0x10200000 comp={hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity} }
I/ActivityManager( 1067): Start proc hu.javaforum.android.falldown for activity hu.javaforum.android.falldown/.SelectLevelActivity: pid=1477 uid=10053 gids={3003}
I/ActivityManager( 1067): Process com.google.android.apps.maps:FriendService (pid 1363) has died.
I/WindowManager( 1067): Setting rotation to 1, animFlags=0
I/WindowManager( 1067): Config changed: { scale=1.0 imsi=0/0 locale=en_FR touch=3 key=1/1/2 nav=3 orien=2 }
W/WindowManager( 1067): performLayoutAndPlaceSurfacesLocked called while in layout
W/WindowManager( 1067): performLayoutAndPlaceSurfacesLocked called while in layout
W/Database( 1067): cannot read configuration file for seachable databases
I/ActivityManager( 1067): Process com.schwimmer.android.wifistatus (pid 1247) has died.
I/ActivityManager( 1067): Process jqsoft.apps.mysettings (pid 1381) has died.
I/WindowManager( 1067): Setting rotation to 0, animFlags=0
I/WindowManager( 1067): Config changed: { scale=1.0 imsi=0/0 locale=en_FR touch=3 key=1/1/2 nav=3 orien=1 }
W/WindowManager( 1067): performLayoutAndPlaceSurfacesLocked called while in layout
W/Database( 1067): cannot read configuration file for seachable databases
I/AdMobSDK( 1477): AdMob SDK version is 20100331-ANDROID-3312276cc1406347
I/AdMobSDK( 1477): To get test ads on this device use AdManager.setTestDevices( new String[] { "B7F50773AE52699BA47B34A0A469196A" } )
W/IInputConnectionWrapper( 1140): showStatusIcon on inactive InputConnection
I/AdMobSDK( 1477): Publisher ID set to a14bd4782aa41b7
I/ActivityManager( 1067): Displayed activity hu.javaforum.android.falldown/.SelectLevelActivity: 2843 ms
I/ActivityManager( 1067): Process com.google.android.partnersetup (pid 1287) has died.
I/AdMobSDK( 1477): No fill. Server replied that no ads are available (1072ms)
I/ActivityManager( 1067): Starting activity: Intent { comp={hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.MainActivity} (has extras) }
I/WindowManager( 1067): Setting rotation to 1, animFlags=0
I/WindowManager( 1067): Config changed: { scale=1.0 imsi=0/0 locale=en_FR touch=3 key=1/1/2 nav=3 orien=2 }
W/WindowManager( 1067): performLayoutAndPlaceSurfacesLocked called while in layout
W/Database( 1067): cannot read configuration file for seachable databases
I/WindowManager( 1067): Setting rotation to 0, animFlags=0
I/WindowManager( 1067): Config changed: { scale=1.0 imsi=0/0 locale=en_FR touch=3 key=1/1/2 nav=3 orien=1 }
W/Database( 1067): cannot read configuration file for seachable databases
W/HAL ( 1477): load: module=/system/lib/hw/sensors.qcom.so error=Cannot find library
W/HAL ( 1477): load: module=/system/lib/hw/sensors.U8230.so error=Cannot find library
I/AdMobSDK( 1477): No fill. Server replied that no ads are available (340ms)
I/ActivityManager( 1067): Displayed activity hu.javaforum.android.falldown/.MainActivity: 3454 ms
W/SurfaceFlinger( 1067): executeScheduledBroadcasts() skipped, contention on the client. We'll try again later...
I/AdMobSDK( 1477): No fill. Server replied that no ads are available (331ms)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/ActivityManager( 1067): Activity destroy timeout for HistoryRecord{44a50c88 {hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.MainActivity}}
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
W/WindowManager( 1067): Key dispatching timed out sending to hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity
W/WindowManager( 1067): Dispatch state: null
W/WindowManager( 1067): Current state: {{null to Window{44ac25e8 hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity paused=false} @ 1272487807898 lw=Window{44ac25e8 hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity paused=false} lb=android.os.BinderProxy@44b19670 fin=false gfw=true ed=true tts=0 wf=false fp=false mcf=Window{44ac25e8 hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity paused=false}}}
I/ActivityManager( 1067): ANR (application not responding) in process: hu.javaforum.android.falldown
I/ActivityManager( 1067): Annotation: keyDispatchingTimedOut
I/ActivityManager( 1067): CPU usage:
I/ActivityManager( 1067): Load: 2.35 / 1.88 / 0.91
I/ActivityManager( 1067): CPU usage from 7942ms to 42ms ago:
I/ActivityManager( 1067): system_server: 4% = 3% user + 1% kernel
I/ActivityManager( 1067): gs_wq: 2% = 0% user + 2% kernel
I/ActivityManager( 1067): events/0: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): kondemand/0: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): syncat: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): rild: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): oem_rpc_svc: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): adbd: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): com.huawei.sfp: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1067): TOTAL: 9% = 3% user + 6% kernel
I/ActivityManager( 1067): Removing old ANR trace file from /data/anr/traces.txt
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 0
W/WindowManager( 1067): No window to dispatch pointer action 1
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
I/ActivityManager( 1067): Killing process hu.javaforum.android.falldown (pid=1477) at user's request
I/WindowManager( 1067): WIN DEATH: Window{44ac25e8 hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.SelectLevelActivity paused=false}
I/WindowManager( 1067): WIN DEATH: Window{44ae7870 hu.javaforum.android.falldown/hu.javaforum.android.falldown.MainActivity paused=false}
I/ActivityManager( 1067): Process hu.javaforum.android.falldown (pid 1477) has died.
W/InputManagerService( 1067): Got RemoteException sending setActive(false) notification to pid 1477 uid 10053

Így hal meg:
- elindítom a programot, látom a menüt
- rábökök, hogy kettes pálya
- elindul a játék, játszom remekül
- pálya vége, vissza a menübe
- innentől nem reagál semmire (hiába nyomok a gombokra a menüben)
a logban: W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
- kis idő múlva megjelenik két opció: Force Close, Wait

Hm... van némi probléma, alig indult el SelectLevelActivity, és már dobja el a kanalat pár más program:
I/ActivityManager( 1067): Process com.google.android.apps.maps:FriendService (pid 1363) has died.
I/ActivityManager( 1067): Process com.schwimmer.android.wifistatus (pid 1247) has died.
I/ActivityManager( 1067): Process jqsoft.apps.mysettings (pid 1381) has died.
I/ActivityManager( 1067): Process com.google.android.partnersetup (pid 1287) has died.

Ezek után elindul a MainActivity, amelyben az OpenGL fut, de nem tud belőle visszatérni, a
W/SurfaceComposerClient( 1477): lock_layer timed out (is the CPU pegged?) layer=1, lcblk=0x419500a0, state=00000043 (was 00000043)
sor igen rosszul hangzik... :)

Ahogy utánaolvastam... ez eléggé valami OpenGL implementációs problémának néz ki... a program már zárja le a MainActivity felületét, hogy visszatérjen a SelectLevelActivity felületre, de az OpenGL még rajzolna rá, de már nincs hova, a SelectLevelActivity is rajzolna, de még fogja az OpenGL thread, és deadlock jön létre. Mások is szívtak ezzel bizonyos eszközökön, megnézem, létezik-e rá workaround.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Nos, kicsit módosítottam az OpenGL View-ból való visszatérésen, ha ez javít a helyzeten, akkor örülök, ha nem, akkor szomorú maradok, mert nem tudom, mi lehet a hiba oka. Egyelőre más nem jelezte ezt a problémát... :(

Az újabb build kikerült a http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.0.2.apk címre, esetleg egy próbát megér.

A programot publikáltam Marketen át is, így onnan is letölthető FallDown címmel az 1.0.2 verzió.

Köszönöm a tesztet... nemsokára megírom a cikkeket is, hogy hogyan kell ilyen programot írni Android platformra. Az egész program megjegyzésekkel és a 20 pályát leíró osztályokkal együtt 2500 sor, a pályák leírása nélkül mindössze 1800 sor.

Kicsit csinosítom, kap egy kis refaktort és még pár hiányzó JavaDoc is a helyére kerül, majd felteszem a többi nyílt forrású projektem közé... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Hali,

fuggetlen Hero, gyari rom, fut szepen, elso harom palyat csinaltam vegig, eddig problema nelkul.

1.0.0 verzió HTC tattoon:

A kép "alsó része" fehér, nem látszik a mintás fal, egyszerűen csak fehér.

Hogy kell kilépni?

Nem működik a menü gomb - vagyis nem ajánl fel semmit, talán hasznos lenne egy kis ablakban Exit és pl Info menük vagy hasonló..

PHPAdmin - Ha a táblázatkezelő már nem elég...

A kép "alsó része" fehér, nem látszik a mintás fal, egyszerűen csak fehér.

Hm... mindig? Ilyen, vagy csak akkor, amikor közel van a fal?

A kilépés a vissza gomb vagy a "Home", nincs külön kilépés. A menü jó ötlet, meg is feledkeztem róla... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Erre sajnos nem tudok válaszolni, játékot nem futtattam rajt eddig és nem tudom hogy melyik OpenGL-es alkalmazás azok közül, amit használok. Bár jobban belegondolva alig használok a gyáriakon kívül más alkalmazást...

Mondj valamit, amin le tudnánk tesztelni és szívesen megnézem azzal mit mutat.

1.0.2-t probaltam, eljutottam a 4. palyaig, de meg hibat nem tapasztaltam.
HTC Desire - Android 2.1update1

HTC Desire, marketről telepítve, műxik. A hatos pályán kicsit meg-megakadt, ezen csodálkoztam, de amúgy tök jó.
Update: jonci beelőzött :-)

A hatos pályától van forgás, ami nem szabadna semmit jelentsen... aztán persze jönnek a "szemétparaszt" pályák... :)

Vannak ötleteim a továbbfejlesztésre, de egyelőre megpihenek kicsit, meg kell írnom a cikkeket még, amihez szántam a játékot. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Ja, egy fontos megjegyzés: fekve nem a legegyszerűbb, de aki szereti a kihívást, az fekve is játszhat... :D

Normál esetben úgy megy, hogy a telefon a kezedben, mintha a padlót fényképeznéd... és úgy játszani finom mozdulatokkal... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

T-mobile G1, cyanogenmod friss stable-el minden rendben.
Köszi a játékot, igazán érdekes és egyszerű a játékmenet, jól eltaláltad :)

Köszi a játékot, igazán érdekes és egyszerű a játékmenet, jól eltaláltad :)

A pályák még kicsit kiegyensúlyozatlanok, de alakul. Olyan ötletem van még, hogy a Z irányt is beleveszem a játékba, és azzal lehetne gyorsulni-lassulni... de ez majd az 1.1.0 verzióban... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Egész sikere van a játéknak a Market-en, három-négy nap alatt 5000 fölé lendült a telepítések száma, és 4/5 az értékelése jelenleg. Többnyire két dolog miatt értékelték 3 csillag alá: vagy nem stabil és kilép, vagy túl nehéz... :)

A "túl nehéz" egyelőre nem változott, a megjegyzések között olvasható, hogy többen is végighajtották a játékot és új pályákat szeretnének, a játék kilépésére sincs ötletem egyelőre, a fejlesztőkörnyezet közelébe került telefonokon (ahol esélyem lenne debug-ra) gond nélkül futott.

Kitettem egy "félkész" új verziót a http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.1.0.apk címre, ebben van már Z irányra szenzorból jövő sebesség, illetve a falhoz érve fékeződés, van benne pályaidő mérés (last/best), illetve kissé átdolgoztam a pályákat is.

Akinek gond volt a programmal, kipróbálná ezt a verziót? Elvileg feldob egy ablakot egy stacktrace részlettel, az kellene, hogy kezelni tudjam a problémát.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

motorola milestone 2.1update1 es fw eddig a 4. pályáig semmi gond.

CoreDuo L2400, 4G, Ubuntu 9.10, 2.6.31

Van ennek valami köze az Apple App Store-ban megtalálható FallDown! játékhoz?

--
trey @ gépház

Kipróbáltam T-Mobile Android Pulse készüléken MoDaCo 1.7-es variánson. Nagyon jó! Gratulálok. Marketben a helye!

Huh... eltelt egy kis idő... :)

Azóta 110e letöltésnél járok, 32e telefonon van most is telepítve a játék.

Van benne PapayaMobile Social integráció, ebben lehet barátkozni, illetve ez adja a világranglistát. Lett 120 pálya, két textúra csomag, választható textúra minőség. Az eredmény 4 csillagos értékelés, és elég szép számú komment, többnyire elégedett felhasználókkal.

Az Android (és egyéb) Market-en FallDown3D, a közvetlen link: http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.2.8-zipped.apk
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD

Ugyan még nincs Androidos telkóm, de ha minden igaz 1-2 héten belül lesz egy Galaxy 3-asom.

Addig érdekelne, hogy a különböző Androidot futtató készülékek különböző képernyő felbontásait hogyan kezelik le általában, hogy ne legyek offtopic, ez a game hogyan működne 240x400 -as felbontáson (ekkora a G3 -as felbontása)?

Tesztelve LG Optimus-on 1.6-os Android-dal, működik szépen, csak hívás megfagyott és a pályaválasztó menübe dobott vissza. Az első 4 pálya unalmas kicsit az 5-östől izgalmasabb :D Grat a játékhoz, jópofa!

Újabb verziót adok ki nemsokára, aki ki szeretné próbálni (és visszajelezni róla): http://doc.javaforum.hu/android/FallDown-1.3-zipped.apk

Ami új dolog, az a "teknőc mód :)", amikor felezi a pálya sebességét, ezt 25 papajáért lehet megvenni, szóval került egy "in-game payment" bevételi forrás is a reklámok mellé, kíváncsi vagyok, mennyit hoz a konyhára. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Király játék (+5), főleg, ha az ember alatt nem kanyarodik a busz.

Tegyel bele Crash Reporter Tool-t. En az ACRA-t hasznalom, feltolti a crash logot Google Docs-ba.

(Szerk: Belepes utan nem tartotta meg ahova hozza szerettem volna szolni, szoval ide sikerult)

Az 1.1.0a verziót kipróbáltam Sony Ericsson X8 telefonon 2.3.3 custom ROMon (a gyári 2.1 lenne).
Az első öt pályát kipróbáltam, működött. Ami viszont felmerült bennem: jó lenne, ha a szenzor érzékenységét lehetne állítani, mivel jelenleg túl érzékenynek tűnik a telefonon a giroszkóp. (Sajnos nem egyforma a szenzorok érzékenysége a különböző telefonokon. Általában a játékok e miatt lehetőséget adnak az állításra.)

Szerk: most veszem észre, hogy régi a szál, és már nem aktuális ez a része. Na mindegy. Talán megnézem az újat is.

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.

Az 1.1.0 Desire alatt oké. Tableten nem tudom, mennyire cél futnia, de hátha segít egy visszajelzés: Xoommal nem történik semmi, ha bármelyik oldalára forgatom, a játék meg ilyet csinál: http://tinypic.com/r/9ixmw5/7

Elkezdtem szögelni Facebook integrációt a játékhoz, elvileg van már egy oldal: https://www.facebook.com/FallDown3DCommunity
Illetve (submission alatt) az alkalmazás saját oldala: https://www.facebook.com/appcenter/falldownthreed

Szeretnék némi segítséget kérni a tesztelésben, hogy működik-e rendesen az alkalmazás (mielőtt publikálom), az alábbi helyen van a fejlesztői bináris:
http://nexus.javaforum.hu/nexus/content/repositories/snapshots/hu/javaf…

A Facebook integráció elvileg annyit csinál, hogy a játszott pályákat beleteszi a felhasználó activity log-ba, illetve minden tízzel osztható pálya után feldob egy dialógus ablakot, ahol az üzenőfalra lehet postolni státuszt.

Mivel még submission alatt van az alkalmazás, nem biztos, hogy minden funkció rendesen működik, ekkor a tesztelők közé fel tudlak venni... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home