Előre is köszi a válaszokat.
U.I.: Tudom hogy ciki na!
- s3r3nity blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 8622 megtekintés
Hozzászólások
20ezredik km után el kell múljon ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egesd el a jogositvanyod es soha tobbet ne vezess. Ne veszelyeztesd masok eletet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
Thugliferól meg tudjuk hogy autóban született :p
Üdv
-krix-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neki ezért nem válaszoltam. Mondjuk az hogy a zebrát 100 m meglátva 20-25 km/h -ra lassítok az pont az óvatosság. :) Ledudálni leszoktak! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
42
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üdv.
Bár ekkora parával én nem indultam neki anno, de amit én javaslok az egyszerű :)
Vezetni! :) Vezetni kell, minél többet, akár kisebb távolságokra is, különböző időszakokban, stb.
Az 1 éves jogsi + ~5 vezetés az semmi, még jó hogy "parázol" :)
Minél többet vezetsz és vagy forgalomban, annál természetesebbé válik a dolog és annál hamarabb száll el a para :)
Esetleg vigyél valakit magaddal. Nem azt mondom hogy egy oktatóval, hanem barát, barátnő, apuka, anyuka, stb. Így első körben egy kis "biztonságérzetet" kaphatsz úgymond, hogy nem vagy egyedül :)
De hosszútávon ezt úgyis egyedül kell megoldanod és erre a legjobb az ha minél többet vezetsz. :)
Legalábbis nálam a 'minél többet vezetni, vezetni, menni' dolog jött be annó jogsi + saját autó után :)
Ps.: Bár tény, hogy én ezt tettem Kecskeméten, ami azért nem egy Pest. Pesten talán 2szer ha vezettem, ott még lehet most is bennem lenne 1 apró para :)
Üdv
-krix-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! :)
Próbálkozom, csak látszólag nem akar elmúlni az istennek se. Voltam azóta pótórákat venni vezetésből, az oktatóm szerint elég jól megy csak kicsit túl óvatos vagyok. Nem tom valahogy ilyen halálfélelm dolog van benn. A vicces az hogy valami perverz módon, ha autóban ülök azt meg élvezem legbelül.
Jah lehet csak egyedül nem megy... :s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha már érzed az autót, ha már nem gond váltani, kuplungozni, indexelni, sávodban maradni, akkor lehetne esetleg a budapesti specialitásokkal foglalkozni. (tempó tartása, sávváltás, párhuzamos közlekedés kanyarban is, táblák, változások, köcsögök, bénák figyelembe vétele, mozgásának követése, etc...)
Addig javaslom minden nap este (kisebb forgalomban) bejárni a várost. Tudd honnan, hová, hogyan kell/lehet eljutni. Naponta legalább 100km. Az kb 3-4 óra szórakozás és ismerkedés. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szervezz videki autos turakat, nekem a pesti stresszes forgalom utan feludito kimenni az orszagutra. erdemes megnezni pl a dunakanyart ;-)
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
pakolj fel - csalad + piknik kosar
lehet menni vilagga - duanakanyar, viesegrad, velencei to, eger, tokaj, pecs, koszeg, sopron, balaton
kivalo program + a vezeteshez rutin kell, amit vezetes nelkul nem lehet megszerezni, igy legalabb celja is van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dunakanyar tényleg szép, de vasárnap délután, pláne szép időben 11-es Pest fele elég tömött, a hegyi utak Pomáz-Dobogókő-Esztergom, Szentendre-Visegrád pedig a motorosok miatt jó móka :)
Egyébként kitartás és gyakorlás... ha mindig az jár a fejedben, hogy hibázol, előbb-utóbb sikerülni fog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BP-re én még most is bekészítek a biztonság kedvéért Seduxent.
Egyébként kezdetben mindenki parázik, teljesen normális. Van, aki ilyenkor elkezd vagánykodni, hogy elmúljon, (sajnos nem mindegyik teszi meg,) van, aki túlzottan óvatos, félénk. Javaslom, kis forgalmú utakon gyakorolj sokat, vigyél magaddal valakit, aki megnyugtat, és próbálj meg nem magadra figyelni.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezess sokat. Rövideket, hosszukat. Hosszabb utakban az a jó hogy nem folyamtosan fáraszt. Tehát egy BP-en belüli 20km nem azonos azzal hogy 3-4 falu között mégy 20km-t. Előbb a falus megoldást javasolnám. Kevés autó, kis forgalom, ha valamit elrontasz kis eséllyel törik össze az autódat, vagy téged. :)
Én inkább ugy javasolnám hogy egyedül vezess. Ha viszel valakit majd az fog a fejedben járni hogy mit szol a másik ha lefulladok, mit szol majd hozzá ha nem tudok parkolni, stb... Pesten parkolsz, és utánnad már áll a sor akkor 99% hogy nem sikerül 10.-re sem beállnod (ha gyakorlott vagy akkor sor sem fog képződni).
Ilyen esetben szerintem jobban viselhető a dudálás, anyázás mintha valaki van melletted. Egyszerüen csak le..arod.
Következő dolognak csinálnék olyan utat, amiben kevés városi forgalom van, de sok főutvonal. Ekkor vinnék magammal valakit, pl barátnő, és kirándulást szerveznék. Kellemeset a hasznossal, szokták mondani. :)
Gyakorlás, sok sok gyakorlás.
Vezess többet. Ha van lehetőség később más autóját is vezesd egy kicsit, de csak ha már jól megy a sajátoddal, és persze a másik is legyen bátor hogy odaadja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Én inkább ugy javasolnám hogy egyedül vezess.
-1..
egyszer igyisugyis megkell szokja h ulnek melette.. ha akkor fog beulni valaki amikor mar "fog tudni vezetni" akkor is paras lesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bízz magadban, az őrangyalodban és bízz a statisztikában, kicsi az esélye, hogy pont veled történjen valami. természetesen ésszerű körülmények között. Sose érdekeljen, hogy mit gondolnak mások, ha esetleg bénázol, ők is voltak friss jogsisok, ők is bénáztak eleget, csak hajlamos ezt elfelejteni az ember. Fentebb már említették, menj ki kevésbé forgalmas helyekre, ahol nyugodt körülmények között meg tudod ismerni az autódat, hogy mi az optimális és mik a határok, persze azért ne feszegesd őket, arra nem a közút való. És _bízz_ magadban, nem kell megijedni ha valami nem pontosan úgy sikerült ahogy akartad. az óvatosság nem gond, városban ha megtehetem, én is az vagyok, nagyobb követési távolság, pirosnál nem álok rá a másikra főleg nem emelkedőn, meg nem padlózom piros lámpáig a kocsit, hogy aztán szinte vészfékkel álljak meg, mint egyes ismerőseim... (jó ez azért erős túlzás) Ahogy édesapám mondja, gázzal kell vezetni az autót, nem fékkel. mondom mindezt úgy, hogy 3 éves jogosítványom van, idióta egy oktatóm volt, és csak július óta van autóm, mentem durván 4e kilométert, júliusban én is paráztam főleg mert az oktató mindenért lecseszett a sárga földig, és ez eléggé megragadt bennem, de egy kis aktív vezetés és elmúlik. de csak ha nem úgy ülsz a volán mögé, hogy jaj kit fogok elütni, vagy kibe fogok belemenni.
még1: olyanokra, akik már az anyjuk hasából is sportkocsival repültek ki, nem mindig kell hallgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előszőr csak környéken, ismert helyeken vezess amit pontosan ismersz (buszról, villamosról, stb).
Ha ott van legalább párszáz, de inkább 2-3000km tapasztalatod, akkor lehet poénból elmenni erre-arra.
Pl: Nem a közeli tescoba mész, hanem a messzibe, és társai.
Ja és az ablakot húzd le, hogy szokd a kocsi, meg a város zaját, aztis megkell szokni.
Eleinte zenét ne hallgass, csak ha már magazbiztosan mersz menni, de aztán jó hangosan :)
Parkolást kitünően lehet gyakorolni bevásárlóközpont parkolókban ingyen, nem tudsz kinek nekimenni, de érezni fogod a kocsit.
Ne keseredj, régen énis megszereztem a jogist, aztán 2,5 évig nem ültem kocsiba, aztán hozzámvágtak egy céges kocsit hogy akkor ezzel kell mindenhova menni, haza is, stb, énis fostam eléggé :)
Később olyan helyen voltam ahol a heti 3000-4000km is simán megvolt, és marhára élveztem, ki se lehetett rángatni a kocsiból :)
Azóta rendszeresen vezetek, és bekell valjam, néha már szivesebben ülök a dugóba, mint 1-2 ügyfélnél szopjak, néha vannak perverzségeim, pl: szándékosan a távolabbi helyre megyek bevásárolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg vmi, amit eddig senki nem emlitett: Tegyel ki egy T betut(ragasztosat) az auto hatuljara, hogy tudjak, hogy kezdo vezeto vagy. Ha ilyet latok, arra fokozottabban figyelek, es valoszinubben el lehet kerulni az utkozest, akkor is, ha vmi hulyeseget csinal(volt mar olyan, haladt a savban mellettem, egyszercsak index jobbra es mar indul is, fekezni kellett rendesen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van aki viszont jobban 'szivatja' az ilyen embereket, lekezeloen banik veluk a forgalomban, etc. Van hogy rosszabb a vegeredmeny, bar probat biztos meger.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ nagyon sok. sajnos sok ilyen állat van az utakon. ez kb olyan lehet mint a HIMYM-ben a leordítási lánc. amikor ők kezdtek páran ledudálták, és most azt hiszik, hogy ezt tovább kell adni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
imho a "BABY ON BOARD" jobb ilyesmire :)
esetleg kiakasztasz mellé egy ilyet is:
No rainbow, no sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki tudja hol árulják, ne tartsa magában!
Nagyon menő :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"T" betű?? sajnos tapasztalataim szerint az egyenlő a piros posztóval!!!
Vezess sokat! Nem feltétlen pesten, sőt! Ha hazautazol akkor szép nyugodtan, szedegesd a kilómétereket, csöndben ~20e km magától meghozza a nyugalmat és a békét a vezető ülésben!
No para!
Üdv!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Önbizalom kell sok! Ha összetöröd az autót, az nem tragédia! Szerintem rossz volt az oktatód, én magamtól rémültem meg, hogy túl nagy az önbizalmam, de az első pillanattól kezdve, ahogy megkaptam a jogsit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinnem 'ciki', szerintem sokan vannak ezzel. Oktato is lehet az oka, de van mas is. Foleg az ilyen 'bakik' / 'elso elmenyek' tudnak meghatarozoak lenni. Ha az embernek sikerul leamortizalni az autot, utana valoszinuleg lesz benne kis ideig egy kis...nagy felsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nagyon menthetetlen a para, akkor lehet utóképzésben részt venni, vagyis plusz órákat venni oktatóktól.
persze fontos, hogy kitől.
a statisztikák szerint a friss jogsisok baleseti statisztikája nem annyira rossz, mert annyira félnek, hogy odafigyelnek. kb. 10 ekm környékére kialakul az autó kezelési rutinja, ettől nekibátorodnak, mert közlekedni még nem lehet megtanulni ennyi idő alatt, de már eltalálják a sebességfokozatokat, stb. ezért 1000-10000 km között meredeken romlik a baleseti statisztikájuk. Majd 10e-100e között megint javul, és ahol elérik a 100e km-t, ott marad. ymmv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igyál előtte, és elmúlik a félelem! :)
Na de viccet félretéve:
1) vegyél automata váltós autót
2) iratkozz be egy újrakezdő tanfolyamra (van ilyen!)
3) a KRESZ-t nézd át újra alaposan, ha esetleg hiányosságod lenne. 1 év óta amúgy is változott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>1) vegyél automata váltós autót
zomg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig beválik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azért, mert nálunk nincs elterjedve, még nem kell fikázni. Más országban meg a manuálisra néznek furcsán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
epp azert mert nalunk nincs elterjedve eloszor manualissal kell megtanulni vezetni... es nem hiszem h a valtassal van a gond
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manuálissal bohóckodtam tinikoromban. Haver golfpályán dolgozott, szedőkocsit néha elkunyeráltam tőle. Jó kis régi zsiguli, azzal trükközni kellett a váltóval. Aztán megcsináltattam megcsináltam (huhh, majdnem lebuktam) a jogsit, szintén manuálissal. 1 év pihi, majd 3 év automata. Utána fél év pihi és manuális. Nem mondom, újra hozzá kellett szoknom, de a kezdeti lépéseimben sokat segített, hogy nem kellett kuplungolnom és váltogatnom, megoldotta azt magának. Nem volt lefulladás se, ugye.
És arra is jó volt ez, hogy azóta még jobban élvezem a manuálist. Pakolgatom ide oda, akkor váltok és oda, amikor és ahova kedvem van. Ha beülök egy automatába bal lábbal rögtön a féket taposom és csodálkozom, hogy nem ott kéne lennie a kuplngnak. Szóval sokkal jobban élvezem, mintha egyébként is azzal kezdtem volna, na.
Persze az első 500-1000 km azzal telt el, hogy hozzászoktam a dolgokhoz, de egyszerább volt, mert forgalomban volt tapasztalatom, így csak a váltásra kellett külön odafigyelni. Persze azóta is előfordul, hogy túl hamar lelépek a kuplungról és kicsit berángat, vagy az 1-est is szeretem 2-2500-ig húzni, mert ugye azt szoktam meg az automatában, de ez a 3 év kiesésnek köszönhető, 3 év múlva ezek sem lesznek meg, remélem.
Gázfröccsöt is meg kellett tanulni rendesen, mostmár ha nem muszáj nem fékezek, szépen visszapakolgatom a sebességeket (mint automatával, csak ott elég vlt pöcögtetni) és motorfék (nagyon remélem, hogy nem teszem tönkre vele a váltót, kuplungot, motort).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetni, vezetni, vezetni.
Szerezz minnél nagyobb autót (furgon, terepjáró, kisbusz) és azzal vezess minél többet. Ez több okból is jó:
A nehezebb autónak lassabb a menetdinamikája, azért hamarabb legyőzheted gázadási pánikot, és több időd van a forgalomra figyelni.
A nagyobb kasznihoz nagyobb motor és hosszú váltó is dukál, ezért üresen nehezebb lefulladni.
A nagy autó, nagyobb péniszt jelent a közlekedésben, ezért sokkal kisebb az esélyed, hogy egy agresszív balfasz megpróbáljon letolni az útról. Teljesen más a hozzáállása az embereknek egy kisteherhez, mint egy 1000-es szuzukihoz.
Nagyobb kocsival nehezebb parkolni, ezért jó gyakorlást jelent. Később inkább fogsz keresni egy nagyobb helyet egy kisebb kocsival, semhogy megpróbáljál egy necces helyre parkolni.
Plusz egy:
Egy nagy kocsiba több haver fér bele, tehát könnyebb lerendezni, ha valaki kritizálja a vezetésedet.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, én uaz 469, zil 130 pároson tanultam anno vezetni. Inkább tőlem "féltek" a kedves autóstársak.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Később inkább fogsz keresni egy nagyobb helyet egy kisebb kocsival, semhogy megpróbáljál egy necces helyre parkolni.
-1
Meg kell tanulni és kész. Mindenki átesett rajta (aki átesett) és senkinek sem hátrány, aki tud tükörből tolatni, szűk helyre beállni, stb.
--
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb ember azt HISZI, hogy tud parkolni, csak mert 15 másodperc alatt képes besuvasztani egy autót úgy, hogy a két oldala csak vajazva fér el a kocsinak. Csak épp ez nem parkolás, hanem a kocsi lerakása egy helyre.
Parkolás az, amikor MINDKÉT oldalon ki tudod nyit nyitni az ajtókat és a kiszállás nem úgy történik, hogy az ember a kocsira rátapadva kisiklik belőle.
Ha sokat vezet az ember egy adott autótípus, akkor ösztönösen úgy fog minden más kocsit is vezetni. Aki hozzászokott egy magas súlypontú kocsihoz, az lassabban egy be a körforgalomba és a kanyarokba.
Aki nagy autókhoz van hozzászokva az kisebbeknél is nagyobb íven fog fordulni.
De mondok egy másik példát:
Én igen sokat vezettem kisteherautókat, általában fullosra pakolva. Megfigyeltem, hogy emiatt igen sokszor nem használom a középső tükröt és parkolásnál, tolatásnál nem fordulok hátra, hanem az oldalsó tükröket használom még kisebb kocsikban is.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár helyen az ige kimaradt, de érthető. :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ha valaki 15 másodperc alatt be tudja suvasztani az autót egy normál parkolóhelyre (pl odal-, vagy hátraparkolás) az mégis jobban boldogul, mint aki 2-3 perc alatt tudja betenni, és még akkor sem biztos, hogy jól. Való igaz, szűk helyre besuvasztani egy autót nem annyira hasznos, viszont néha szükséges, a másik oldala a dolognak viszont az, hogy ahová leparkoltam, onnan ki is tudom vinni :) Én nem vezettem sokat kisteherautót, mégis tükrökből tolatok, nagyon ritkán fordulok hátra. Igaz, jó időbe telt, míg megszoktam, nagyon kicsi tükrei vannak a Vectrának. :)
--
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tuti modszer? Persze, neked egy sofor kell. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Javaslok egy frissítő tréninget pl. itt. (Nem, a weboldalt nem én...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra figyelj, hogy ne csak félvezető legyél. :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem ciki. Mindenki volt mindig kezdő valamiben. Vezess sokszor keveset, akkor nem fáradsz el, előbb-utóbb jobban meg fogod szokni. Esetleg úgy, hogy tapasztaltabb ül melletted, ha az biztonságtudatot ad.
Nekem is volt ilyen amúgy. :)
--
Wir sind erfaßt, sind infiziert,
Jedes Gespräch wird kontrolliert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdekes, nálam pont fordítva van. azt mondjuk nem tudom, hogy izgulás-e az oka (nem izgulok tudtommal), de bármilyen közúti járműben (kocsi, busz, troli, stb.), valamint hajón és repülőn is, hamar rosszul leszek és hányingerem lesz. pár perc után már érzem, és max. 1 órát bírok ki, de ha nagyon kanyargós városi útról van szó, akkor még annyit sem. gyógyszer nem használ, mindig dobom a taccsot. nem számít, hogy ettem-e előtte, vagy üres gyomorral...
érdekes, hogy pl. vonaton, villamoson nincs gond.
ja és az ebben az érdekes, hogy mindez csak akkor jön elő, ha nem én vezetek. emiatt nem is mertem jogsit letenni, de végül rászántam magam. utólag kiderült, hogy ha én vezetek, akkor semmi gond nincs, gyakran megyek 1000km-es utakra és semmi gáz, hányingernek nyoma sincs.
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez pont így van, a vezető sosem lesz rosszul. Állítólag azért, mert neki nem váratlan, hogy lassul vagy gyorsul az autó, hiszen ő irányítja.
KisKresz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg nincs ideje izgulni, helyette a forgalmat, meg az utat kell figyelnie. főleg most amikor kereket elnyelő kátyúk vannak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na jó, de én nem "izgulok" akkor sem, ha anyósülésen ülök, vagy hátul, vagy buszon, stb. legfeljebb tudat alatt lehet valami...? és akkor miért nem "izgulok" pl. vonaton? ott nincs soha hányingerem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán az h a vonaton biztonságban érzed magad, és nagyobb a tér (nem nem arra céloztam hogy klausztrofóbiás vagy) amúgy nekem is hasonló van, azzal a különbséggel, hogy belőlem nem jön ki semmi, mert azt még jobban utálom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki előre néz, kisebb valószínűséggel pakolja ki az ebédet, mint aki oldalra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem mindenki fosik eloszor, akiben van egy kis felelossegtudat nem is kicsit. Nagyon komoly es torekeny ertekekkel jatszunk vezetes kozben. En pl. minden kozeledo autora lassitottam, mert attol feltem mivan ha valami varatlan mozdulatot tesz, es nem megfeleloen fogok reagalni. Az oktatom tajtekzott, uvoltott. :D Pedig a KRESZ pont a kolcsonos bizalom elvere epit, vagyis hogy joggal varhatod el, hogy a kozlekedo partner is megfeleloen fog viselkedni. Ezt nem art tudatositani magadban, es megfigyelni, ahogy mukodik. Sokat segit, hogy megfelelo helyen ertekeld egy-egy szituacio "veszelyesseget".
En eleinte meg a sajat kocsimban is igy nagyon paraztam. Aztan az ember megszokja a kornyezetet, az agya megtanulja kiszurni a lenyegtelen dolgokat, es csak a lenyegesekre koncentralni, es akkor nagyreszt elmulik a para. Foleg mert en amugy szerettem vezetni, csak feltem, mi van, ha valamit elrontok. Illetve mivel meg nem volt meg az auto kezelesi rutin, nagyon sok volt egyszerre az autora, a KRESZ-re meg a tajekozodasra figyeles.
Emiatt a kutyaharapast szorevel modszer hive vagyok amugy. Ha nem megy, csinalni, csinalni, csinalni, gyakorolni, mert ha felsz tole es nem csinalod, nem fog jol menni sosem. En 500km-es jogositvannyal felpakoltam magam meg a 24 eves, akkor 1 honapja meglevo Skodat, es kimentem Nemetorszagba. 2100 km. Mire visszajottem, a vezetessel kapcsolatos paraim nagy resze elmult. :) Foleg, mert autopalyan ekkora tavon eleg ido van "megszokni" a volant, az autot, ahogy reagal arra amit csinalsz, a nagyobb sebesseget, nincs szembe forgalom, a "keresztiranyu" forgalom meg gyakorlatilag a jobbrol besorolokbol all, es minden "keresztezodest" kb. 3x jeleznek elore minimum. Ha lehetoseged van ra, akkor valami hasonlot tudok ajanlani. Akar az M0-ra is kimehetsz gyakorolni, ha eppen nem kell messzebbre menned.
Egyszoval senki sem szuletik Sumahernek, ne erezd cikinek, az igazan jo soforok mogott mindig rengeteg levezetett ora es kilometer, azaz gyakorlas van. Forditva pedig, van aki gyakorlas nelkul is tehetseges ugyan, de jo nemigazan lehet. Varatlan szituaciok ugyanis mindig vannak, amiket csak tapasztalattal es rutinnal lehet, tehetseggel viszont nem lehet kezelni.
A lassusagrol meg: a sebesseghez rutin kell, viszont a sebesseg hianya eppoly veszelyes, sot veszelyesebb lehet. Edesanyam (tipikus videki noi sofor, including Suzuki WagonR Opel Agila) pont par honapja sipitozott a Hungarian, hogy itt mindenki ugy szaguld, o nem mer gyorsabban menni. 40-el docogott a Hungaria kulso savjaban, hat persze hogy mindenki 80-al zuzott el mellette. Mikor ravettem, hogy legalabb 65-70 koze gyorsitson fel, akkor erdekes modon egybol nem szaguldottak el mellettunk, es az egesz hirtelen sokkal kevesbe tunt veszelyesnek... Pedig gyorsabban mentunk! :)
A masik, hogy majd ha kicsit rutinosabb leszel, fogod latni, hogy egy-egy auto mozgasa olyan mint a testbeszed. Nagyon lehet latni melyikben ul magabiztos, es melyikben bizonytalankodo sofor. Sajnos a folyamatos tutyimutyiskodassal magadra is huzhatsz bizonyos jelensegeket, peldaul hogy mindenki ugy erzi, elsobbsege van veled kapcsolatban, beleertve az elozessel teged ledudalo, segeddbe maszo hulyet, a szembol jovo, elotted keresztben az elsobbseg megadasa nelkul balra befordulo autot es a jardarol lelepo gyalogost is. A rutin szerzese ezek nagy reszet is segit lekuzdeni majd, mivel kivulrol is latszani fog, ha magabiztosabb vagy a volannal.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Csak félig tartozik ide, de nem akarok újat nyitni.
Van közetetek autóvezetés oktató?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs, de a Trau illetve Traumausi néven netező figura édesapja az...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltelt egy kis idő.
Még mindig félsz?
p.s.: itt kérek elnézést attól a 3 kerekű BMW motorbicikli micsodától akit ma a holt térben nem vettem észre és ezért ráhúztam az autót. Dudált, megijedtem más nem történt. Bocs'at!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni