BKV partizánakció - kapcsolódó filmajánló

"Partizánakció miatt volt kevés BKV-busz - A közelgő BKV-sztrájk előszeleként passzív ellenállásba kezdett a buszsöfőrök jelentős része: hétfő reggel sokszor apró-cseprő hibákra hivatkozva nem vették át a járműveiket. Így számos, főleg dél-budai járat reggel alig vagy egyáltalán nem közekedett."

Hozzászólások

Versus:
"Több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. [...] Legalább 130 járművet nem tudtak eddig üzembe állítani, és az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend. Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát. [...] A BKV és a szakszervezetek december 22-én jelentették be: nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik."

Érdekes módon a HVG-n nem olvastam sehol a "partizánakció" szót.
Szerintem felejtsük már el, hogy az index-ről linkelünk, mert az az oldal úgy gáz (bulvár, szenny, nevezze ki ahogyan akarja), ahogy van.

--
Elder Scrolls

Az index korábbi hírében sem volt szó ilyen pontosan az okokról, de a dél körüliben már igen. De ha nem felel meg az index, akkor linkelnék VEKE forrásból:

"A garázsok között jelentős különbségekről tudni: míg Kelenföldön és Délpesten a buszok nagy része nem állt forgalomban, addig az óbudai garázsban a kimaradások száma nem sokkal haladta meg a más téli napokon előforduló mértéket. Tekintettel arra, hogy a hideg időjárás az egyes garázsokat elvileg ugyanannyira sújtotta, a sokszoros eltérést mutató járatkimaradási számok arra utalnak, hogy a BKV-nál a valóban tűrhetetlen műszaki állapotokra immáron a sztrájkhelyzet előszele is rárakódik, ezzel lehetetlenítve el teljesen a felszíni közlekedést. [...] 2. A VEKE ezúton is kéri a járművezetőket, szállítsák el a megállókban fagyoskodó utasokat és keressenek más eszközöket munkajogi harcukhoz."

Igazából azzal együtt, hogy én is BKV-val utazom, már nem tudok mást tenni, mint nevetni a nyomorúságunkon. Ezért is linkeltem az abszurd humorral operáló angol sorozatot.

ma reggel ~30 percet kestem, mert a 4es nem indult a budai vegallomasrol, es a 212es se volt csucsformaban (ertsd: 30 percenkent jart, es durvan televolt)