- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3702 megtekintés
Hozzászólások
Tudomásul kellene venni, hogy az átállás hosszútávú befektetés. Az elején többe kerül és néhány év múlva olcsóvá válik. És nem csak az iskolákban, hanem a vállalkozásoknál is.
Nem értem ez miért olyan meglepő? Főleg az oktatásra igaz, hogy nem máról holnapra, hanem hosszútávon hoz eredményt.
--
http://pc.rulz.hu
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bar ez messzire vezet, de a vilag minden tajan a "tomegek" politkusokat a mostrol faggatjak, nem az 10-50 ev mulvarol. Ezert vannak lefaragasok, ki/meg/le/szoritasok, es hasonlo hangzatos szlogenek. :( Utoljara talan a japanok tudtak az oktatasba kello mindenfelet fektetni, remek eredmennyel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az elején többe kerül és néhány év múlva olcsóvá válik."
Ez mindennel igy van, de ki tudja hol a megterulesi pont (ha egyaltalan van). Egyebkent siman kinezem beloluk hogy ezzel az akcioval akartak kis arengedmenyt kicsikarni az MSbol :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha egyaltalan van"
Például egy állam nem függ egy másik állam béli óriásvállalattól? Nagyon fontos. Legalább annyira, mint az, hogy a vízellátást nem adjuk az "ellenség" kezébe. Az információ ma már legalább annyira lételem, mint a víz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem latom miert jobb egy opensource projekttol fuggeni mint egy vallalattol, akinek meglehetosen fontosan a vevoi. Az MS miota az ellenseged ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első kérdésed elején ott van a válasz is, a második meg: Nem ezt írtam, nincs is itthon MS termékem, bár tény, hogy nem is szeretnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mivel mindenki most rögtön azonnal akar meggazdagodni...
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg az MS-nek hosszú távú befektetés. Most $30-ért odaadja az XP-t, holnap meg ennek többszöröséért vehetik meg a 7-et. Na, politikusokat is ilyen egyszerű átverni (+egyéb juttatások, mint tudjuk Oroszország az egyik legkorruptabb ország, de ez úgysincs benne a statisztikákban).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rossz menedzselés az oka az egésznek.
1) nem is feltétlen kellene hozzá támogatás, lásd 4. pont
2) fölösleges központilag lemezeket gyártani, netről letölthető, lásd 4. pont
3) Amelyik informatika tanár nem tudja magát átképezni, az nem is való oda. Itt inkább a könyvekkel lenne a gond, de ebből is van már rengeteg nyílt, lásd még 4. pont
4) szerintem rengeteg cég (orosz, nemzetközi) felvállalná 30 dollárnál kevesebbért is a nyílt szoftverek biztosítását, akár még a telepítését, oktatását, támogatását is. Itt nem arra gondolok, hogy 30 dollárért mindent megcsinál, de annál biztosan többet, hogy odaadja a szoftvert egy lemezen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3). Csak nem mindegy, mennyi idobe telik az atkepzes. Ha 5-6 ev, akkor lehet, hogy nem is eri meg az egesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3) Ezt úgy értettem, hogy szünetekben (őszi, tavaszi, nyári) és mindig a következő órákra felkészülve meg kell tudja oldani egy tanár. Amit egy gyerek meg tud tanulni óráról órára, azt egy szakos tanárnak is meg kell tudnia tanulni, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pozitív konstans sorozat (MS-nek fizetett licencdíjak) összege végtelenhez tart, tehát idővel bármilyen konstans összeget (átállás egyszeri költsége) túlnő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép lenne, ha egyszeri költség lenne átállni egy olyan rendszerre, ahol félévente, évente jelennek meg a szoftverekből új kiadások, így félévente, évente át kell vizsgálni a tananyagot, mi változott, mi került be, mi ki (na, már nincs udev, hal, van helyette HwKit, akármi...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tananyag nem látom, hogy jön ide (ezek a rendszergazdának fontosak, középiskolában nem tanítanak rendszeradminisztrációt). Persze igaz, hogy különböző folyamatos költségei vannak a két rendszernek. Abban viszont nem lennék biztos, hogy ezek (ahogy a hozzászólásodból tűnt) a Linuxnál magasabbak - ld. MS Office 2003->2007, ami nem csak a rendszergazdákat, hanem az egyszerű felhasználókat és a tananyagot is érintik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig a tanarok atkepzeserol beszelgettunk, ezert jon ez ide. A tanarokat meg azert kell atkepezni, mert ok tanitanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy tanár==rendszergazda? Normális esetben egy rendszergazdának ilyen mértékű változásokat tananyag nélkül is tudnia kéne követni, de iskolákban lehet, hogy tényleg nem ez a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Vold a /dev, úgz statikusan, volt a devfs, az udev... X-nél a tacspadhoz eleinte pilótavizsga kellett, majd simán ette, kikapcsolni előbb így, aztán úgy, most meg a hald miatt egz el...ott xml-fájlt kell kitölteni, és utána boot re, és azt követően működik a ki/be kapcsolás... Soroljam?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> 1) nem is feltétlen kellene hozzá támogatás, lásd 4. pont
Aha, akkor úgy működne minden mint a linuxempire oldalon? Össze hord minden önjelölt támogató egy csomó baromságot, a náluk hülyébbek meg elhiszik. Jah, ez is járható, hiszen látjuk, hogy működik
> 2) fölösleges központilag lemezeket gyártani, netről letölthető, lásd 4. pont
Lehet, hogy ehhez meg kábelt kell fektetni?
> 3) Amelyik informatika tanár nem tudja magát átképezni, az nem is való oda.
Magyarországon ugyanez van, pepitában! Akkor ha kirúgjuk a tanárok 90%-át ki fog tanítani?
> 4) szerintem rengeteg cég (orosz, nemzetközi) felvállalná 30 dollárnál kevesebbért is a nyílt szoftverek biztosítását
Ebben én nem vagyok olyan biztos, tudva a gyarlatból, hogy egy ilyen átállás mivel jár és mennyi ideig égnének a vonalak, a vonalak végén ezer kérdéssel és problémával.
______________________________________________________________________________
- Igazi alternatíva az Ubuntu-ra: www.blackpanther.hu vagy ha ez nem jött be akkor a microsoft.com -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akkor ha kirúgjuk a tanárok 90%-át ki fog tanítani?"
Azok, az új tanárok, akik értenek hozzá. Nehogy már azért hagyjunk meg valakit a posztján, mert jaj szegény nem ért hozzá és nincs szívem kirúgni. Azok az idők már elmúltak - remélem. Lapátra az összes impotens tanárral, aki nem tud haladni a korral. Legyen az számítástechnika vagy akár történelem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy nem kell kirúgni az informatika tanárokat. Felmondanak azok maguktól. Aztán az igazgatók fogják a fejüket, hogy honnan szerezzenek a pozícióra embert.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi vagyok, hogy a ma informatikát oktató tanároknak hány százaléka alkalmas arra, hogy a "tudását" a versenyszférában is kamatoztassa.
Tudod: aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja. ;)
Szerintem az igazgatóknak sokkal nagyobb fejfájást fog okozni az rövidesen, hogy honnan szerezzen fizika, biológia, kémia tanárt. Informatikust hamarabb fog találni, akit be tud majd állítani. Viszont a fenti szakokon gyakorlatilag "megszűnt" a képzés, az alacsony érdeklődés miatt. Ha én ma tanár akarnék lenni, akkor tutira ezen szakok egyikére jelentkeznék az egyetemen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt nagy sokaságon végzett felmérésem, de 2007-ig tartó tapasztalataim szerint az informatika tanárok harmada különféle munkákat vállalt, hogy megéljen, újabb harmada fizetős tanfolyamokat tartott, a maradék egyharmad volt olyan, hogy nem lett volna képes megélni iskolán kívül. Az első kétharmad folyamatosan szivárgott a versenyszférába legyen az felnőttoktatás vagy IT állás.
Tudod: aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja. ;)
Én hét évig tanítottam. Nem azért, mert nem tudtam volna csinálni.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért IT álás és IT állás közt is óriási különbségek vannak. Szívesen látnék egy olyan felmérést, ami azt mutatja mondjuk, hogy a jelenlegi infós tanárok hány százaléka alkalmas valóban programozónak, aki mondjuk programozást oktat.
A mondást nem én találtam ki, úgyhogy ne engem ostorozz érte. Meg van az a másik mondás, hogy "tisztelet a kivételnek"! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy tanarnal sokkal tobbet nyom a latba az, hogy tud tanitani, mint a naprakesz tudas. Termeszetesen a trendekkel es a fobb dolgokkal legyen tisztaban, de semmi szukeg arra hogy versenykepes bitfarago legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezzel nem értek egyet. Egy tanárnak napra késznek kell lennie, főleg a számítástechnikában. Az meg szerintem alapkövetelmény, hogy TUDJON tanítani. Vajon miért van az, hogy pár helyen még ma is Pascalt akarnak tanítani. Csak nem azért, mert a tanár nincs képben, ha C/C++-ról vagy mondjuk Java-ról van szó?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat, hogy beleszólok... :)
Egyet tudunk érteni abban az alapkövetelményben, hogy át tudja adni a tudást és hatékonyan oktasson, illetve el tudja érni, hogy a gyerek órán kívül is foglalkozzon a tananyaggal.
Nem teljesen tudok egyetérteni azzal, hogy naprakésznek kell lenni számítástechnika órát tekintve, mert magadból indulsz ki. A számítástechnika órák nagyon nagy részét olyan diákoknak kell tartani, akik pusztán használni szeretnék a számítógépet, e tekintetben pedig kb. 10-15 éve nem változott jelentősen az interfész: ablak, menü, fülek, dialógus ablakok, stb. A szokásos felhasználói tevékenységeket tekintve se változott jelentősen az interfész: böngészők, szövegszerkesztők, képszerkesztők, média lejátszók, stb. Ezekre az alaptevékenységekre milyen naprakész tudást kellene elvárni? A jelenleginél szélesebb tudást el tudnék képzelni, tehát ne Word oktatás történjen, hanem szövegszerkesztést oktasson, de ehhez sok tanárnál szemléletváltásra van szükség, amelyre magától nincs ereje, lehetősége vagy tudása.
Programozásnál kb. mindegy, hogy milyen nyelven oktat az ember, én például oktattam programozás alapjai tantárgy keretében JavaScript alapokon, mert ezt a diákság jó része hasznosítani tudta _azonnal_ és az érdeklődésük is megvolt, otthon is szívesen foglalkoztak vele, és ingyenes tárhelyek tömegével voltak elérhetőek. Semmi értelme nem lett volna C/C++ vagy Java oktatásnak, mivel egyik se lett volna nekik _hasznos_, hiába jó dolog a C/C++ vagy a Java programozás.
Akkor van baj, ha a munkaerő piacra képez az ember, és közben fogalma nincs arról, hogy mi szükséges a munkaerő piacon.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A számítástechnika órák nagyon nagy részét olyan diákoknak kell tartani, akik pusztán használni szeretnék a számítógépet"
Ezzel most megint vitatkoznék kicsit. Azért nem mindegy, hogy 2009-ben ezeknek az embereknek DBase-t vagy SQL-t tanítasz, vagy az, hogy alapból az MS Office 2007 felületét ismerik meg, vagy a Word Perfect-ét. Mindezt akkor, amikor már az is komoly ellenállást vált ki, ha egy menü vagy funkció máshol van az egyik programban, mint a másikban.
"ne Word oktatás történjen, hanem szövegszerkesztést oktasson"
Ebben teljesen egyetértek. Akkor megszűnhetne a tabbal és space-szel pozicionáló emberek tömege. Vagy adatbázis kezelés esetén az adatszerkezeti ismereteket kellene megfelelően oktatni és nem rendszerspecifikusan. Talán akkor megszűnne ez a "nem akarom ezt használni, mert máshol van ebben az a menüpont, mint..." mentalitás.
"Semmi értelme nem lett volna C/C++ vagy Java oktatásnak, mivel egyik se lett volna nekik _hasznos_, hiába jó dolog a C/C++ vagy a Java programozás."
Ezt látom a magyar oktatásban a legnagyobb problémának!!! Neked (és a többi pedagógusnak) nem az lenne a feladatod, hogy a tanítványaid azonnal tudják hasznosítani a tudásukat OTTHON, hanem az, hogy piacképes, magasan kvalifikált, a piac igényeinek megfelelő, a külföldi "vetélytársaikkal" összemérhető tudású embereket neveljetek. Ez pedig jelenleg nem a JS-t bíró webfejlesztők tömege.
Manapság a tíz ujjamon meg tudom számolni, hogy hány megfelelő C/C++ vagy mondjuk objektum-orientált szemléletű fejlesztést ismerő ember jut a száz ilyen-olyan tudású PHP, JS, HTML fejlesztőre. Minek?! Kinek?! Ma már lassan mindenki webfejlesztő ebben az országban. Ezzel nem leszólni akarom a webfejlesztőket, mert ezen a területen is vannak professzionálisan dolgozó emberek, de jelenleg nincs arányban a kereslet és a kínálat oldal. Ezért pedig alapvetően az oktatás a felelős.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első részben amit írsz, az ellentmondásba kerül a második résszel. Most vagy konkrét termékeket oktatunk vagy elveket. Én az utóbbival értek egyet.
Harmadik rész. Ne felejtsd el, hogy nem egyetemi informatikus oktatásról van szó, hanem "köznapi emberek" (gyerekek) oktatásáról, akik nem programozókká válnak. Egyetértek azzal, hogy mindegy milyen nyelvet oktatnak, ha az érdekeli a gyerekeket. Képzeld el, hogy sok helyen Logo-t oktatnak és nagyon jól beválik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átlag felhasználóknak elveket. Az informatikusnak elveket és konkrét termékeket is. De ez csak az én véleményem.
Lásd informatikus vs. fodrász témájú hozzászólásomat.
A Logo az egy remek "nyelv" a programozás logikájának és szemléletének a kialakításához kisgyerekek esetén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel most megint vitatkoznék kicsit. Azért nem mindegy, hogy 2009-ben ezeknek az embereknek DBase-t vagy SQL-t tanítasz, vagy az, hogy alapból az MS Office 2007 felületét ismerik meg, vagy a Word Perfect-ét. Mindezt akkor, amikor már az is komoly ellenállást vált ki, ha egy menü vagy funkció máshol van az egyik programban, mint a másikban.
Valamit nem értesz még mindig, nagyon torz képed lehet az informatika oktatásról. Az informatika oktatás nem informatikus képzést jelent csak és kizárólag. Az informatika egy tantárgy a sok közül a fodrászoknál, a kőműveseknél és egyéb szakmákban is. Továbbá az informatika egy tantárgy a szakközépiskolákban is a sok közül. És az informatika egy tantárgy a sok közül gimnáziumokban is. Nincs kiemelt jelentősége.
A diákok nagy részének heti egy számítástechnika órája van, esetleg kettő, de akkor egy másik természettudomány tantárgy rovására (melyik ujjamba harapjak?). Szó nincs SQL-ről vagy akár körlevélről. A tanár örül, hogy három-négy év alatt eljut oda, hogy egy átlagos diák egy átlagos fél oldalnyi levelet 35-40 perc alatt megírjon és tűrhetően megformázzon, képes legyen egy képet betölteni a mobil telefonjáról (fényképezőgépéről) a számítógépére és annak a méretét lecsökkentse majd elküldje email-ben csatolva, illetve egyszerűbb számolásokat tudjon egy táblázatkezelőben megoldani. Egy átlag embernek erre van szüksége, semmi többre. Olyan emberekről van szó, akiknek nem egy számítógépes játék vagy internetezés a kikapcsolódás, hanem a focizni a haverokkal a téren vagy kiülni szomszédokkal a kapu elé egy üveg sörrel vagy nézni az aktuális valóságsót.
Ebben teljesen egyetértek. Akkor megszűnhetne a tabbal és space-szel pozicionáló emberek tömege.
Ismét egy nagy tévedés. A tabbal és szóközzel történő igazítás tökéletesen megfelel, amikor egy fél oldalas szöveget kell _valahogy_ megformázni és kinyomtatni papírra. A stílusok és bekezdésformázások akkor kapnak szerepet, amikor több oldalas szövegről van szó, amelyet címsorok tagolnak és várható az átformázás igénye. Átlagembereknek tökéletes megoldás az, hogy a címet középre igazítja, nyom három entert és írja a többit. Soha nem fog két oldalas levélnél többet írni, felesleges megutáltani vele a szövegszerkesztést olyan dolgokkal amelyek háromszor annyi munkát eredményeznek a kicsi és egyszerű feladatainak megoldása közben.
Ezt látom a magyar oktatásban a legnagyobb problémának!!! Neked (és a többi pedagógusnak) nem az lenne a feladatod, hogy a tanítványaid azonnal tudják hasznosítani a tudásukat OTTHON, hanem az, hogy piacképes, magasan kvalifikált, a piac igényeinek megfelelő, a külföldi "vetélytársaikkal" összemérhető tudású embereket neveljetek.
Igen, szükség van rá, hogy magasan kvalifikált kozmetikusokat, ácsokat, asztalosokat, háztartásigép szerelőket és egyéb szakmunkásokat és technikusokat képezzenek az iskolák. De nincs szükség arra, hogy _ezek_ a szakmájukban magasan kvalifikált emberek C/C++ nyelven programozzanak, tökéletesen megfelel nekik a JavaScript és a HTML, nem mellékesen pedig _hasznos_ is a számukra, és jobban fel tudja kelteni az érdeklődésüket egy weboldalon megjelenő szöveg, mint egy fekete ablak utolsó sorában megjelenő sor, amelyet nem tud megmutatni a haverjainak.
A piac igénye pont az, amit mondtam. A Te igényed nem piaci igény, hanem irreális ködös álmodozás azzal kapcsolatban, hogy a szakmádat mindenki legalább fele annyira ismerje, mint Te.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok nagyon beleszólni a dologba, de nekem a tab + space (valójában utóbbi) azt juttatja eszembe, amikor az illető megpróbál minden szöveget azzal a bizonyos hosszított billentyűvel pozícionálni a képernyőn, majd nyomtatás után megrökönyödve tapasztalja, hogy az a "hülye számítógép" már megint nem oda tette azt a szöveget, ahova kellett volna.
Úgy gondolom, alapvetően nem rossz dolog, ha hall az ember a formázás korrektebb lehetőségeiről, de legalább a tab-ot használja hozzá és megtalálja a billentyűzeten...
Egyébként egyetértek azzal, hogy célszerű felkelteni a diákok érdeklődését olyan anyaggal, amit hasznosítani tud... ha érdekli, akár máshoz is kedvet kaphat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 az elejére.
Az utolsó bekezdéshez meg annyit tennék hozzá, hogy attól függ, hogy kiket oktatsz és mi a cél. Lásd feljebb az informatikus vs. fodrász témát!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az informatika oktatás nem informatikus képzést jelent csak és kizárólag."
Ezzel tisztában vagyok, csak az a gond, hogy az informatikus képzésben is hasonló problémák vannak, mint ami az általad leírtak kapcsán felmerült bennem.
"tűrhetően megformázzon,"
Szerintem ez nem az informatika tanár feladata.
"...egyszerűbb számolásokat tudjon egy táblázatkezelőben megoldani. Egy átlag embernek erre van szüksége, semmi többre."
Csak az nem mindegy, hogy ezeket a feladatokat hogyan oldja meg. Láttam én már olyan - elvileg informatikai képzést kapott - titkárnőt, aki a táblázatkezelőben - mielőtt beírta a cella tartalmát - összeszorozta a két számot számológéppel. Szerintem elsősorban szemléletet kell oktatni és nem az a fontos, hogy MS Office 2007-ben hol van az adott menüpont, mert az csak "favágó" tudást ad a tanulónak, de ettőlmég space-szel fog pozicionálni.
"akiknek nem egy számítógépes játék vagy internetezés a kikapcsolódás, hanem a focizni a haverokkal"
Ezt örömmel hallom! annak ellenére, hogy számítógépes játékok fejlesztéséből élek, de ugyanakkor imádok focizni is. :) Szerencsére a világ nem fekete-fehér, hanem színes. Nem kell mindenkinek informatikussá válnia, csak azért, mert 2009-et írunk.
"A tabbal és szóközzel történő igazítás tökéletesen megfelel, amikor egy fél oldalas szöveget kell _valahogy_ megformázni és kinyomtatni papírra."
Ebben NAGYON-NAGYON nem értünk egyet! Lehet, hogy egy fodrásznak megfelelő így levelet írni, de a mai világban nem biztos, hogy nem kerül később olyan helyzetbe, hogy mondjuk titkárnő lesz belőle. Ott pedig már nem lesz elegendő az általad oktatott hibás szemlélet és adott esetben kivágják e miatt. Ha már valamit oktat az ember, akkor azt tegye normálisan és ne elégségesen!
Az oktatás is egy ugyanolyan munka, mint bármi más. Lehet úgy is csinálni, hogy elevickélsz és senki "nem kap rajta" és lehet úgy is, hogy bátran felvállalod szakmai körökben is, mert olyan szintű képzést biztosítasz a tanulóidnak. Volt szerencsém mindkettőhöz és nem csak az informatika területén.
Az egyiket hívom én tanárnak, a másikat meg pedagógusnak. ;)
"De nincs szükség arra, hogy _ezek_ a szakmájukban magasan kvalifikált emberek C/C++ nyelven programozzanak"
Valóban nincsen. Azonban, ha a fodrászokat is olyan magas színvonalon oktatják, mint ahány gagyi, frissen végzett C/C++ programozóval hozott össze az élet, akkor el kell dugni az összes ollót. :)
"tökéletesen megfelel nekik a JavaScript és a HTML"
Csakhogy ezeknek az embereknek egy jó része nem a szakmájában kezd el dolgozni, hanem webfejlesztőként, azonban a tudása nincs meg hozzá, csak az arca. Bejártak az óráidra és azt hiszik, hogy ettől ők már webfejlesztők. Nézd meg a hazai kínálatot ezen a területen. Nekem ezzel van bajom és nem azzal hogy fodrászoknak ne tanítasz C/C++-t. Az megint egy más kérdés, hogy az informatikus képzésben miért oktatnak elavult, ma már ritkán használt nyelveket, paradigmákat.
"A piac igénye pont az, amit mondtam. A Te igényed nem piaci igény, hanem irreális ködös álmodozás azzal kapcsolatban, hogy a szakmádat mindenki legalább fele annyira ismerje, mint Te."
Ezt nem igazán értem. Ha a fodrászok informatikai oktatásáról beszélünk, akkor ott nincs piaci igény. Csak az általános műveltséghez tartozó informatikai ismeretekről van szó, az pedig a munkájuk és a piac szempontjából irreleváns.
Azonban ha az informatikusképzést nézem, akkor igenis az én igényeim a mérvadóak, hiszen cégvezetőként az én cégem alkalmazza adott esetben őket és nem mindegy számomra, hogy az adott munkavállaló alkalmas-e arra a feladatra, amire nekem kell. Én nem sokat tudok kezdeni Pascalon nevelkedett, objektum-orientált fejlesztésről soha nem halló emberekkel. Nekem olyan programozóra van szükségem, aki a "nulladik" perctől kezdve produktív és alkalmas az adott feladat megvalósítására. Akkor most ki is álmodozik? ;)
Szerintem a dolog borzasztóan egyszerű. Ha fodrásznak tanítasz számítástechnikát, akkor tedd azt ennek megfelelő szinten és elsősorban a szemléletet próbáld meg átadni, valamint abból az alacsonyabb szintből hozd ki a maximumot. Ha viszont informatikust oktatsz, akkor a lehető legmagasabb színvonalon, a PIAC igényeihez igazítva oktass!
Itthon sajnos ez még nem így van. Gondold csak végig, hogy mondjuk kommunikáció szakon hány ember végzett az elmúlt tíz évben és hány olyan munkahely van Mo-on, ahol ezek az emberek a szakmájukban el tudnak helyezkedni. De elővehetnénk a közgazdász és egyéb területeket is, ahol nem vették figyelembe a piac elvárásait, csak tolták ki a végzős hallgatókat a semmibe. De ez már túl messzire vezetne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak az nem mindegy, hogy ezeket a feladatokat hogyan oldja meg. Láttam én már olyan - elvileg informatikai képzést kapott - titkárnőt, aki a táblázatkezelőben - mielőtt beírta a cella tartalmát - összeszorozta a két számot számológéppel."
Amirol itt es korabban is beszeltel, az az igenyessegre valo oktatas. Ezzel az a gond, hogy az igenytelen emberek (es mindenki az valamilyen teruleten, csak mindenki mashol), azok nem fogjak megtanulni igenyesen megoldani az ilyen jellegu problemakat. Akkor sem, ha vert pisalsz. Az oktatasi modszer meglehetosen irrelevans ebben a kerdesben. Aki nem akar, az nem fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igényesség vagy sem, sokszor jó lenne, ha az emberek legalább azt tudnák, hogy könnyítsék meg saját dolgukat... de legalábbis ne nehezítsék meg fölöslegesen.
...mint ahogyan egykor a "számítógépes rendszer"-re hivatkozva magyarázták az átállás utáni lassúságukat az egyes intézmények...
...így is lehet csinálni, holott ésszerű elgondolással valóban egyszerűsíti az életet... eszköz.
/Emellett furcsa belegondolni, hogy a mai napig is milyen összehagolatlanságok vannak az egyes intézmények elméletileg összefüggő rendszerei között, de ez már másról szól.../
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, hanem azert mert az a tanrend.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tanrendet kerettantervnek hívják, és nem ír elő konkrét nyelvet vagy eszközt... ezért van lehetőség például Gimp, JavaScript és OOo oktatásra, mert képszerkesztő, programozási nyelv és szövegszerkesztő van előírva. Ebben lesz minden iskolában egy helyi tanterv, amely jobb helyeken évente felülvizsgálatra kerül, rosszabb esetben több évig ugyanazt használják. Na, ebbe az utóbbiba kerülnek általában nevesítve programok... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába vizsgálják évente felül, ha az annyit jelent, hogy "tavaly is bevált...". Ilyenkor még programot sem kell nevesíteni, mert eleve a gépeken ott van, amit tanítani kell. Aki meg ezen változtatni akar, az megkapja, hogy jó, akkor (igen rövid határidővel) módosítsa a tanterv vonatkozó részeit, de a jogszabályoknak megfelelő legyen.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármely pedagógus előtt ott a lehetőség, hogy egyéni módszerekkel oktasson és ahhoz a kerettantervbe illeszthető tantervet készítsen.
Itt van például egy ilyen kerettanterv (2003-as): http://www.okm.gov.hu/letolt/kozokt/kerettanterv/korrekturas/szakkozepi…
Érdemes elolvasni, hogy mit és hogy írtak elő benne.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És azt engedélyeztetni kell.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell engedélyeztetni? Kivel? Mikor?
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tanmeneteket. Igazgatóval. Évente. Leggyakrabban az előző évit szokás leadni újra, egy idő után keveset változik. Ellenben, ha jelentősen változtattál rajta...
Tanterv dettó. Az általam ismert iskolákban a szervezeti és működési szabályzat tartalmazza a használt tanterveket is, ergo ha azokon változtatni kell, elég nehéz dolga lesz a kollégának.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? Az igazgató harap? Én minden évben javítottam az informatika szakos évfolyamok tanmenetét, és volt, amiért meg kellett harcolni. Persze egyszerűbb a régit felhasználni (kevesebb munkával jár).
Melyik az az elvetemült iskola, ahol az SzMSz tartalmazza a tanmeneteket? Mi alapján, mire hivatkozva?
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Csak visszadobja, de közben készítsd el határidőre. Ami nem változik. Egy idő után az ember kénytelen azt használni, ami addig is volt.
Van olyan iskola, tanítottam is ott. Hivatkozási alap a "központilag kidolgozott" volt. Nem magát a tanmenetet tartalmazta, hanem a hivatkozást, hogy mi alapján történjen az oktatás. Ilyen iskolában jellemzően nem kérik a tanmeneteket, hanem kiosztják. Vannak még egyéb furcsaságok is, köszönhetően az elbaszott, összevissza barmolt oktatási jogszabályoknak.
A gyakorlatban sokan úgy csinálják hogy van egy hivatalos tanmenet, amihez úgy tessék-lássék igazodnak, és mennek a saját meglátásuk szerint.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy kell, hogy határidő előtt két nappal kezded el az újat. Hanem még szeptemberben a következő évi tanmenetet. És van egy éved arra, hogy meggyőzd erről az igazgatót.
Nincs hivatalos tanmenet. Nincs központilag kidolgozott tanmenet. Nincs ilyen jogszabály. Ha valahol ilyen van az igazgató agymenése esetleg.
Egy ideje kompetencia és kimenet alapú az oktatás, nem azt írják elő, hogy hogyan és mivel kell tanítani, hogy milyen kompetenciákat és mennyi idő alatt (lásd a linket valamelyik előző hozzászólásomban).
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs hivatalos tanmenet. Nincs központilag kidolgozott tanmenet.
Ezt én is tudom. De minden tankönyvhöz beszerezhető egy-egy. Ez lesz a "központi" tanmenet.
Magát a tanmenetet nem két nappal előtte kezdem el, nyugodj meg. Ha nem is egy évvel előtte, de még a nyáron, az előző évi jegyzeteimet felhasználva. De gondold el: Leadod, mkv, ig ráül, kis idő múlva visszakapod, nincs elfogadva, és ez folyamatosan ismétlődik. Sajnos vannak ilyen betokosodott emberek, és nem csak az öregebb korosztályban.
Igen, kompetencia alapú oktatás jó lenne. Szép dolog. De nem tudom, milyen kompetenciát oktassak egy olyan gyereknek, aki gyakorlatilag nem tud se írni, se olvasni, mégis felsőbe került, mert az alsó négy osztályban csak szülői beleegyezéssel lehet évismétlést kiszabni. Néha azért az okos nénik meg bácsik leszállhatnának valahová vidékre, hogy megtapasztalják, milyen az élet a Fazekason meg az Apáczain kívül...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kellene holnap 12:00-kor átállni?
Mi lenne ha első körben az MS-Officet cserélnék le OpenOffice.org-ra? Ráadásul az a drágább, a Windows az olcsóbb. Aztán csinálnának egy szép listát, hogy milyen kereskedelmi szoftvert milyen szabad szoftverrel kell kiváltani, mondjuk egy éven belül. A következő lépés, hogy 3 éven át évente csökkenő pótlékot kap az a tanár aki Windows helyett Linuxon vagy BSD-n tanít. De maradjunk a Linuxnál, abból is egy konkrét Linuxnál, hogy egységesek legyünk. A negyedik évtől megszűnik a csökkenő pótlék és kötelezővé válik a Linux használata. A tanerő közben képezheti magát. Szervezett továbbképzések most is vannak abba bele lehet illeszteni a Linuxot is.
Közben pályáztatunk cégeket tankönyvek írására. Nem 15 cég nyer és negyvenféle könyv lesz forgalomban, hanem mondjuk 5 cég osztályonként (vagy korosztályonkánt) 2 könyvvel. A korsoztály allalt azt értem, hogy egy számtech könyv több tanév tananyagát is átfoghatja.
Ugyanígy pályáztatás útján nem elaprózva különböző tantárgyakhoz elektronikus oktatási anyagokat is fejlesztetünk néhány céggel. Mert ugye a számítógép használat nem öncélú dolog.
De ezek csak részletkérdések.
A lényeg, hogy lépésről lépésre kell haladni. Ki lehetne tűzni 4-8 éves teljes átállást.
A fakultáció a Windows és az egyéb kereskedelmi szoftverek oktatása lenne. Akár térítéses szakköri jelleggel.
Fordítsuk fejetetejéről talpára a világot!
Szer: Itt szeretném elismerésemet és gratulációmat kifejezni a Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium, Nyíregyháza számítástechnika tanárának, amiért a harmadikos (tizenegyedikes) lányom ügyesebben dolgozik a Gimppel mint én! Pedig taníthatna Photoshoppot is!
--
http://pc.rulz.hu
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszországban a kisebb településeken nincs elég tanár. Aki van, az is főleg nyugdíjas.
--
Kum G.
www.pingvinbolt.hu
Linux póló, HUP póló, miegymás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akkor ha kirúgjuk a tanárok 90%-át ki fog tanítani?"
Igen, aki nem képes tanulni, fejlődni, új dolgokat elfogadni, mindet, egytől egyig.
Azért ilyen katasztrofális, semmirevaló az oktatás (a felsőoktatás is), mert rengeteg az ilyen tanár.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, kirúgtuk a tanárok 90 százalékát... ez mennyiben oldotta meg a problémát? Folytasd kérlek a gondolatmenetet... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a, Felvesszel a versenyszferabol embereket, akik fele annyiert fognak dolgozni. :)
b, Kiadod hazi feladatnak, gepterem meg gyakorlasra hasznalhato.
c, Egy diakot jelolsz ki tanarnak. :)
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a, A versenyszférából érkező nem fog feleannyiért tanítani. :)
c, Biztosan jó pedagógiai érzéke lesz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszországban nem megy el senki a versenyszférából egy Moszkvától 3000 km-re lévő kisvárosba 3000 rubelért (~20000 Ft) tanítani. Amúgy egyetértek azzal, amit mondasz.
--
Kum G.
www.pingvinbolt.hu
Linux póló, HUP póló, miegymás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha oroszországba is annyi munkanélküli tanár van, mint itt, akkor el fog menni. Több mint a semmi.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A munkanélküli tanárok a versenyszférában helyezkednek el, jó messze a szakterületüktől.
Nem mennek el. Tanárhiány van a kevésbé frkeventált helyeken szinte mindenhol.
--
Kum G.
www.pingvinbolt.hu
Linux póló, HUP póló, miegymás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon is azok a tanárok munkanélküliek, akik sz.rt sem érnek a szakmájukban. Akik meg megfelelően képzettek, azok ma is túlterheltek.
Ez is olyan, mint az összes többi szakma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz. Sok tanár nagyon jó a maga szakterületén, csak amikor épp "fölöslegesnek" titulálják a tananyag egy részét, és óraszámot vesznek el, hogy a másik tárgynak, vagy épp a jóval korábban vissza nem tapsoltak felzárkóztatására legyen időkeret, akkor ők is "fölöslegessé" válnak. Jópár tárgyból rengeteg az eszkimó, és baromi kevés a fóka, ráadásul és azt javarészt csak "kihalásos" úton lehet megkapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát túlkínálat van az adott szakos tanárból. Hány fizika vagy kémia szakos középiskolást tanárt ismersz, aki jó szakember és munkanélküli? Nem hiszem, hogy túl sokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így, ebben a formában nem igaz. Nyáron például az összes határozott idős szerződésű tanár munkanélküli. De egy tanár felvétele és megtartása nem a szakmai tudás függvénye. Sőt, annak a legkevésbé... :(
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tegyük hozzá, nagyon durván ki is ...nak ezzel a pedagógusokkal... Évről évre 10 hónapos határozott idejű szerződések, fixen elvárva, hogy az augusztus végi tanévnyitó értekezleten azért ott legyen mindenki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a. -1
Attól hogy valakinek van tudása, még nem biztos, hogy azt át is tudja adni, mert ahhoz is kell bizonyos "tudás". Plussz a fenti, hogy nem fog félpénzért elmenni küzdeni olyan diákokkal, akik nagy ívben tesznek a fejére meg arra is amit tanítani akar nekik (igen, lehet hogy furcsán hangzik, de rengeteg diákot nem érdekel az informatika - de ez lehet bármi más tantárgy is) Meg szerintem aki eddig nem lett pedagógus, az ezután sem lesz, mert ha az akart volna lenni, akkor már az lenne :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
c, Egyáltalán nem biztos, hogy rosszabb lenne. Sőt, van egy-két fiatal diák/tanár/gyakornok/phd hallgató, akik sokkal jobban és értelmesebben magyaráznak és elmondják, mint az a Dr. Phd. adj. prof. Akárki János, aki 20-30 éve tanít.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kirúgtad az a 90%-ot, aki nem való tanári pályára. (Egyébként a fent említett dolgok mellett szerintem az sem való tanárnak, aki nem tud érthetően, hangosan, artikuláltan beszélni, és nem tud rendet tartani (bár tudom, hogy ez a diákokon is nagy mértékbe múlik))
Marad 10%, de az remélhetőleg minőségibb lesz, ezzel esetleg el lehetne azt érni, hogy tanulj is valami értelmeset mondjuk a felsőoktatásban, ne csak tömegképzés legyen, és akkor esetleg a diploma nem csak egy marhalevél lenne.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a maradék 10 százalék heti 24 óra helyett heti 240 órát fog tartani? Vagy van valami reális terved arra nézve, hogy a kirúgottak helyére jobbat vegyél fel?
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 3., majd 4. pontra: a könyveket nem is kellene kinyomtatni papírra - függetlenül attól, hogy Szibéria (is) tele van fával -, hanem állami segítség útján ellátni az átképzendő tanárokat pl. 10"-os netbookokkal (szigorú anyagi felelősség terhe mellett; nehogy má' eladja vodkáért a sarki kocsmában), és azon lehet tanulni (e-könyvet olvasni), gyakorolni (telepíteni), s alapvetően (!) tanulásra bőven elég. Esetleg ez még a(z) szovjet orosz elektronikai ipart is fellendíthetné (minek vásárolni külföldről hardvert, ha tudnának(?)/akarnak(?) saját maguk gyártani ezt-azt.
Vagy nem kell a hazai gyártás: állapodjanak meg egy nagy tajvani céggel, az meg kompletten oldja meg a problémát: gyárt, szállít, mellékeli az orosz (!) nyelvű szoftvert, szerviz háttér, rendszeres továbbfejlesztés a megrendelő igényei szerint, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az ország méretét ne felejtsük el! Itt az egyik legdrágább az, hogy mindent helyben kell csinálni.
--
Kum G.
www.pingvinbolt.hu
Linux póló, HUP póló, miegymás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis lépésekkel kell kezdeni. Például első lépésben MSO helyett OOo, jóval kevesebb oktatás kell hozzá, mint az MSO 2007 átálláshoz. Ezek után lehet majd hozzányúlni a többi használt programhoz és átírni őket multiplatform alapra... aztán lehet piszkálni az oprendszert.
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 De az Oroszok mindíg ilyen grandiózusak voltak :D . Az ilyen megváltom a világot ötletek ritkán jönnek be. Sokszor azért mert az emberek többsége birka. Ez van.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész arra volt jó, hogy letornásszák az árat a microbinál.
Mekkora érvágás lenne a microbinak ha soha nem venne senki pici-puhát, mert nem értenének hozzá? Illetve a piac is elkezdene orientálódni a Linux alapú szoftverek felé
______________________________________________________________________________
- Igazi alternatíva az Ubuntu-ra: www.blackpanther.hu vagy ha ez nem jött be akkor a microsoft.com -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ez utóbbi igaz, csak nem a desktop piacon. A win-telefonok szerintem 5 éven belül a kisebbik hányad lesz.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár lenne érte. Mondjuk azt látom már, hogy Ruszkiában is ugyanolyan lusta, megrögzött, betokosodott a tanárbanda, mint nálunk. :/
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán nem CD-t kellene gyártani, hanem "átállás hogyan-t".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Mon minden vasútállomás kapna az államtól négyezer forintot, hangzatos ígéreteket, pár színes képet arról, hogy majd milyennek kell lenni az új Miért Állunk Vazzegnek, és milyen új gyors pl. Nippon vonatok fognak ott később suhanni, de semmi nem változik az állami részről, tehát a régi beszállítói szerződések érvényben maradnak, továbbra is ugyanazokkal a cégekkel, akik továbbra is színesfémtelepről fognak szerezni "új" használt európai kocsikat, mozdonyokat. Valamin t a síneket sem újítják fel, de azért Karakaszörcsögén átadnának ötszáz méter mágnespályát + 10 földalatti gumikerekű liftet.
Akkor kiket kell szidni a végén, hogy jaj, veszélyben a FORRADALMI RENOVÁCIÓ? Utasokat vagy kalauzt?
Az oroszok amúgy még abban hisznek hogy bezzeg Mon hétmérföldes léptekkel terjed a FOSS a közoktatásban, mert hát itt is volt pár nagyon hangzatos durranás a kormányrészéről.
Szóval a szokásos linukszos "sikersztorik", működésben...
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most miért nekem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen még gondolkodnom kell, ui így utólag nem emlékszem a pontos miértre. :)
Olyan megbízhatónak, csendesnek tűntél, eddig. :-p
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak egy váll kell ahol kisírhatod magad, hát legyen! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj, ilyen szép elérzékenyülést rég láttam falme-nek induló (bár számomra érthetetlen) topik végén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az átállás költsége nálam 0Ft volt. Most ezt vagy túllihegik, vagy megint én csesztem el valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az utóbbi :)
Elsősorban nem vagy állam... egy államban mindig minden másképpen működik - sokszor a mezei halandók számára érthetetlen és felfoghatatlan módon :)
De egyébként vállalnád, hogy pld. ingyen és bérmentve feltelepítesz pld. 30 gépet, meg egyesével elmagyarázod mindenkinek, aki akkor látja először a nem MS felületet, hogy hogyan is működik, illetve merre keresse a Start menüt, meg ne keresse az Explorert :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a hiba. Dokumentáció az oktatás alapja. Csináld magad Howto szerintem jó dolog, ha a howto hülye-biztosra van tesztelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öö, már késő van... arra célzol, hogyha van egy tökéletes, mindent átfedő és elmagyarázó howto, akkor az átállás költsége 0?
- Ha igen a fenti, akkor:
Egy állami oktatási rendszer teljes informatikai átállásának hülye-biztos howto-jának megírása sem két fillér szerintem. Főleg mire eljut oda a dolog, hogy pld. ki fogja megír(at)ni, mennyiért, ebből mennyi megy a saját zsebébe és mennyi a tényleges munkadíj (ha már állami projectről beszélünk :) ) stb.
- Vagy totál benéztem valamit... akkor csendben vagyok, megyek aludni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem jó az a pár gigabyte doksi, ami ingyen elérhető a neten.
Az lehet, hogy nem kéne minden Micikét gép elé ültetni, ha papír-ceruza is jó - esetleg jobb - megoldás. Másrészt az ózdi bányászoknak azt mondták, mikor bezárták a bányát, képezzék át magukat. Nem rinyálni kell. A telepítésre meg ott a rendszergizda, aki eddig is elvégezte az ilyesmit. Frissítés, stb. Az egész azon múlik, akar-e valaki ingyenes szoftvert vagy nem.
Az állami szektortól elvárnám, hogy akarjon, mert az én pénzemet cseszik/lopják. Akinek erre van felesleges pénze, fizessen önként több adót. Mivel nekem nincs rá, én meg had fizessek kevesebbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszországról volt szó alapvetően. El tudom képzelni, hogy valahol a tundra közepén van egy iskola, ahol van már számítógép, de net pld. nincs, vagy alig. Sokat érnek a fellelhető gigákkal... Oda azért kellene valami nyomtatott doksi vagy cd vagy mittomén. Ezt pedig senki sem fogja ingyen megcsinálni, mert nem arról van szó, hogy a szomszéd gyereknek kell egy darab...
Mellesleg ez esetben jobb lenne ha nem gigányi, hanem csak megányi cucc lenne a neten, de az tuti és frankó lenne, nem lenne benne annyi worksforme. Arról nem is beszélve, hogy valszeg :) nem oroszul van mind megírva! (A szakemberek esetén elvárás, hogy szakmai szöveget értsenek angolul, a tanárok esetén nem! lásd tovább.)
Fentebb is érintve volt, (nem általam): nagyon ritka az a mezei iskola, ahol képzett rendszergazda van! Ezt a feladatot általában valamely reálszakos tanár nyakába sozzák (pld jobb esetben számtechtanár ami nem egyenlő a rendszergazdával!), akinek a tanítási feladatok mellett kell még sz*vnia a tantestület számtech-analfabéta kollégáival, diákokkal, elavult gépekkel stb. Emellet ingyen és jókedvből nem fogja munkaidején kívűl feltúrni a netet és kitapasztalni a sokezer leírásból hogy neki melyik is a jó. Vagy ha vannak ilyen ambíciói, akkor a legelső jobb állásajánlat alkalmával dobbantani fog a suliból, és elmegy rendszergazdának egy céghez - erre monentán itthonról ismeretségi körben gyorsan 3-4 példát tudnék említeni. Van olyan is aki nem dobbantott, de belőle igazgató lett :)(Nem vagyok tanár)
"Az állami szektortól elvárnám, hogy akarjon, mert az én pénzemet cseszik/lopják. Akinek erre van felesleges pénze, fizessen önként több adót. Mivel nekem nincs rá, én meg had fizessek kevesebbet."
Bocs, de ezt meg nem értem - lehet, hogy most meg korán van:) Arról volt szó, hogy nem érted, miért kerülne az átállás pénzbe, mert te ingyen kihoztad (Mellesleg hol? Otthon? Saját tulajdonú cégednél? Saját cégednél alkalmazottként? Valamelyik multinál?)Hogy jön ide az adó? Vagy kint élsz Oroszországban?
Vagy arra gondolsz, hogy az állami szférában dolgozóknak csak úgy kiadják ukázba, hogy "a mai naptól márpedig igenis bent maradsz munkaidő után min. 4 órát, és képzed magad a neten található infók alapján, ha bajod van akkor gugli a barátod! Ja, persze mindezt természetesen ingyen, hiszen az adófizetők pénzéből élsz - igaz, hogy te is fizetsz adót, de ez most mellékes :)!" Na ebből születne szerintem egy rakás szakmai favágó :) - meg gondolj bele, ha pld. te is állami szférában dolgoznál, mert "csak" ott tudtál elhelyezkedni. Neked sem esne jól egy ilyen.
Vagy a tanárokat az állam írassa be valami tanfolyamra? - ez sincs ingyen, mert a tanfolyamvezető nem fog ingyen oktatni (elvégre abból él!), azt az államnak valamiből ki kell fizetnie, erre pénz kell költségvetésből. De ha gondolod, akkor jelentkezz, hogy ingyen vállalsz oktatást - természetesen oroszul. Ha esetleg nem tudsz, akkor addig magánszorgalomból megtanulsz :) De a termet, ahol oktatni fogsz bérelni kell valakitől (nem hiszem, hogy a Kreml egyik nagyobb termét erre a célra átadják, főleg, hogy fűteni is kell), a tanárok utazási költségét állni kell valamiből stb.stb.stb. ami miatt egy állami beruházás, project, stb. mindig is pénzbe fog kerülni. Durva példa, de ha lágerszintre (kényszermunka - a legolcsóbb állami beruházás) visszük az ügyet, akkor is kell fizetni pld. az őröknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat ugy szulettel hogy mindent tudtal az OOrol amit most tudsz, igaz ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., Nállunk sem beszél mindenki angolul, aki PC-vel dolgozik, vagy gépkezelést tanul. A doksit le kell fordítani, mint ahogy most a windows-ét. Amúgy van magyarul és persze oroszul is a neten pl. linux doksi. 0Ft, 0 rubel.
2., Ha a rendszergazda nem ismer unix-like rendszereket, ki kell rúgni, meg azt is, aki felvette. A számítástechnika messze nem csak a windows-ból áll, szerencsére.
3., Igen, a tanárokat irassa be az állam valamilyen tanfolyamra. Ahhoz képest, hogy sok 100 milliárdot elköltöttek már (!) "informatikai fejlesztésre", ez semmiség.
Ez nem Oroszországra vonatkozik, ott nem tudom, mire mennyit költöttek. Sajnos én nem sokat tudok Oroszországról, hála a tájékoztatáshoz való jognak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Igen, le kell fordítani, a meglévőket gatyába kell rázni, lektorálni kell szakmai és nyelvi szempontból egyaránt, oktatóanyagnál azért nem árt, ha ezt is figyelembe veszik, ergo nem nulla a költsége -- nagyon nem. (Emlékszik még valaki a pingvin-füzetekre?) Ja, és persze karbantartani, frissíteni kell a cuccot...
2. Marhaság. Az informatika, a kommersz, otthoni informatika javarészt abból áll. El lehet rugaszkodni a valóságtól, de ez van. Ha durván felülreprezentált módon az oktatás felét Linux-alapokon tartják, akkor az még vállalható, ahhoz viszont mindkét területen oktatni képes tanárokra van szükség -- a diákok meg az anyag egyik felével vagy fognak kezdeni valamit, vagy nem, és unatkozni fognak minden második órán.
3. Ki fogja, és miből tanítani a tanárokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már le akartam állni a témával, de nem sikerült :)
1. és 3. pontot már kiveséztem korábban.
2. Ez szerintem baromság, már bocs! Ennyi erővel bocsássunk el minden buszsofőrt, aki nem tud repülőgépet vezetni, elvégre a személyszállítás messze nem csak autóbuszokból áll...
Még mindig érdekel, hogy te milyen körülmények között álltál át 0 forintból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2. Szerintem rossz a példád. Azokat a buszvezetőket kellene elküldeni, akik nem kapcsolják be a klímát az új buszokon, mert fogalmuk nincsen, hogy hogyan kell, ugyanis még a klíma nélküli buszokhoz vannak szokva, újat tanulni meg nem hajlandóak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, lehet, hogy túl drasztikus a példám, viszont a tied meg túl lágy :) Szerintem egy "MS rendszer rendszergazda szintű ismerete" - "valami unixlike rendszer rendszergazda szintű ismerete" arányaiban jobban hasonlít "buszvezetés" - "repülőgép vezetéshez", mint a "buszvezetés nemnyomommegagombot" - "buszvezetés megnyomomagombot"-hoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem Oroszországra vonatkozik, ott nem tudom, mire mennyit költöttek.
Forintban átszámolva, függően az árfolyamtól - 4 és 6 ezer forint között per iskola.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni