Externet / Interware szerverhotel = dead?

 ( Swifty | 2009. november 7., szombat - 1:47 )

Sziasztok!

Van egy szerverem a fent nevezett páros Hauszmann A. utcai szervertermében. Próbáltam elérni, de nem sikerült. Pingeltem pár környező gépet, próbáltam megnézni a subnetbe tartozó másik webszervereket, de az eredmény ua.

DEAD !!!

Jól gondolom, hogy ha karbantartanak, akkor szólniuk kellene előre?
Vagy most elszállt ott valami?
Kárpótolnak majd?

A subnet: 212.40.97.0/24

Swifty

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

én tudom pingelni a szerverem.
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...

És ebben a subnetben van?

--
Debian Linux rulez... :D

igen.
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...

Kösz!

Tényleg van pár gép, ami válaszol.
Mondjuk az enyém nem, és a mellette levő 5 sem...
Szóval valami baj azért van.

--
Debian Linux rulez... :D

lehet kicseréltek valamilyen eszközt, gondolták éjfél után nem zavar majd senkit...

------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...

64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=1 ttl=60 time=86.0 ms
64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=2 ttl=60 time=81.3 ms
64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=3 ttl=60 time=40.2 ms
64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=4 ttl=60 time=93.3 ms
64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=5 ttl=60 time=132 ms
64 bytes from 212.40.97.xx: icmp_seq=6 ttl=60 time=122 ms

------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...

4-bol 2 random ip-re jon ping. Traceroute rendben?

Nalam a szolgaltato (hdsnet) utan csak a bix van, meg a cel IP.

7 193.188.137.43 (193.188.137.43) 4.486 ms 4.198 ms 4.276 ms
8 xxxx.xxxx.hu (212.40.97.xxx) 5.436 ms 4.799 ms 4.824 ms

na ez nálam is érdekes...
3 139.00ec54.tvnetwork.hu (xx.xx.0.139) 241.823 ms 239.212 ms 239.213 ms
Unable to look up 193.188.137.43: Ideiglenesen nem lehetséges a név feloldása
4 193.188.137.43 15.909 ms 13.358 ms 13.644 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
és így tovább...

------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...

Pontosítok... :D
Visszajött... :D
Vagy olvassák a szerverterem rendszergazdái a HUP-ot :D

Tényleg... az ilyen kiesésről nem kellene kapnunk valami értesítést?

--
Debian Linux rulez... :D

A tervezettrol nyilvan kuldenek, ha meg nem az volt, akkor nehez.
Karpotlas: nem tudom mi van a szerzodesben garantalt rendelkezesre allas, de ha eves szintre kiszamolod, biztos van benne tobb ora kiesesre lehetoseg.

Most megint döglött...
Szólni kellene nekik ???

--
Debian Linux rulez... :D

Nálam válaszol random pingelésre pár IP

Közben újabb infó az externet ügyfélszolgálatával beszélve:
A gép válaszol... viszont az ADSL-em el lehet valami... Pontosabban:
Externetes ADSL-em van, és a szerver is náluk van.
Úgy tűnik, hogy egyik közbenső router sz*rakszik. Tehát mindenkinek van kapcsolata a gépemmel, csak nekem nem.

Azért mindenkinek kösz, aki segített. Én egyből a legrosszabbra gondoltam, pedig kisebb a hiba.
--
Debian Linux rulez... :D

megint kirúgták a kábelt

Friss, most érkezett :D
A Hauszmann A. u. teremben megszálló cégek jobb esetben szakadozva, rosszabb esetben egyáltalán nem elérhetőek. Minden bejelentett karbantartás állítólag lezajlott, tehát nem ahhoz kapcsolódik az esemény, és az egy órával ezelőttihez képest már a GTS callcenter is beismerte a problémát.

Externet IP címenként elérhetetlen (4 mailgw-jük pingelhető, a közötte található webszerverük nem), telefonon elérhetetlen

Azért az felettébb érdekes, hogy a mára tervezett karbantartás RENDBEN lezajlott, és ennek semmi köze a mostani gépelérési gondokhoz... :D

--
Debian Linux rulez... :D

Telefonon mit mondtak?

Sziasztok!

Nekünk is van két gépünk a Hauszmann-ban (Docler-rel vagyunk szerződve), Oct 12 01:56:02 óta nem érhetőek el, tehát gyanítom, hogy a nagy karkantartási munka során sikerült valamiről elfeledkezniük.

Telefon gondol ip alapu, mert ki sem csong. Nekem harom szerverem nem elerheto hajnal 2 ota.
Kicsit agyverzes kozeli allapotban vagyok.

Próbáltad már felhívni őket??? :D

Nekem csak egy mobil hotline számon válaszoltak a technikusok... de konkrétan fogalmuk sem volt, mikor fog menni...

Az összes többi (ügyintézők) sem érhetők el...
--
Debian Linux rulez... :D

Jól értem hogy még mindig halódik? Ha belegondolok, hogy csak a véletlenen múlt, hogy nem a Hauszmann-ba tettük az egyik gépünket... lutri ez az egész hosting.

Jól érted...

De ha azt nézed, hogy 2 éve volt utoljára gond velük...
Szóval ha nem nyúlnak hozzá, akkor megy... Ha meg hozzányúlnak...

Gondoltam már arra is, hogy felmegyek hozzájuk segíteni :D :D :D :D Talán van annyi kompetenciám, mint nekik... :D
--
Debian Linux rulez... :D

Lehet tényleg nem ártana valami help. Ennyi ido alatt illene mar ujrahuzni is a rendszert, hibas hw-t meg cserelni.
Ugyfeleim meglepo modon turelmesebbek most mint en vagyok, pedig uzletileg eleg gaz nekik :(

Ezen én is meglepődtem...
De ők nem az informatikában dolgoznak... Szerencsére :D

--
Debian Linux rulez... :D

Az a két év nem vigasztal most senkit se. Értem persze, de pl. mi anno beleszaladtunk az Invitel lengőparasztosába (http://hup.hu/node/70184) aminek köszönhetően már másnap (kb. 2 napja volt bent a gép http://hup.hu/node/67481#comment-751302) el is hoztuk, minket ne szívassanak. Fura módon nem kérdeztek semmit, vihettük a gépünket.

Az Interware egyszer megfőzte a gépünket (és másokét is, mert aznap este láttam bent kószálni pár felhős tekintetű, hasonszőrű embert). Eddig még a proserverrel nem volt gondunk, de ott csak a backup gép megy :D

Ja, és a Dataplex se dőlt még össze, de ott nem rég óta vagyunk még. Igaz néha belagol a hálózatuk (vagy azé akinél hostoltatunk), de lehet hogy a hiba az én készülékemben van.

Igazad van, nem vígasztal...
Viszont, hol nincsenek ilyen hibák??? Mármint, tényleg HOL nincsenek???
A mostani elég hosszú kimaradás...
--
Debian Linux rulez... :D

nem 2 éve...

A héten az Interware karbantartásoknak voltak cifra utóhatásai (meg tervezett időn túlcsúszások)

Nekem (mint Externetes) a topic indításakor, és most voltak/vannak problémáim... Nekem ez 2 év... :D
--
Debian Linux rulez... :D

nekem folyamatosan bajom van veluk. atlag kethavonta kapok fizetesi felszolitast mert szerintuk nem fizettem ki az adott havi hostingot, ilyenkor mindig szamlakivonatot kell psotazzak hogy megnyugodjanak, ezen felul ahogy az elottem szolo is mondta hetfon vol hogy 9kor meg nem voltak a vasak elerhetok, illetve par hete volt egy ugyanilyen.
sajat tapasztalatom szerint eleg suron van gond veluk, es ha nem lenne 100+ domainom, mar regen elhuztam volna mashova.

Mesés. Hol volt, hol nem volt (kapcsolat).

Az externet.hu elérhetetlen, a mail szerver sem megy...

Az meg a 212.40.96.0/24-ben van... Szóval valójában ua....

# nmap 212.40.96.0/23
Starting Nmap 5.21 ( http://nmap.org ) at 2011-10-12 11:32 CEST
Nmap done: 512 IP addresses (0 hosts up) scanned in 411.18 seconds

--
Debian Linux rulez... :D

Ez a jelen csúfos eredménye, néhány IP maradt a Victor Hugoban, a többi meg ment át...
nmap -sP 212.40.96.1-255

Starting Nmap 5.00 ( http://nmap.org ) at 2011-10-12 14:25 CEST
Host gw-1.externet.hu (212.40.96.1) is up (0.0017s latency).
Host sip.megafone.hu (212.40.96.3) is up (0.00098s latency).
Host kata-vlan114.externet.hu (212.40.96.5) is up (0.0011s latency).
Host gw-7.externet.hu (212.40.96.7) is up (0.0012s latency).
Host orbanviktor.hu (212.40.96.11) is up (0.00070s latency).
Host www.rencal.hu (212.40.96.63) is up (0.00073s latency).
Host algoritmic.hu (212.40.96.65) is up (0.00074s latency).
Host kata-vlan120.externet.hu (212.40.96.136) is up (0.0014s latency).
Host sql.megafone.hu (212.40.96.137) is up (0.00075s latency).
Host mail.ultraweb.hu (212.40.96.141) is up (0.00076s latency).
Host email.externet.hu (212.40.96.150) is up (0.00080s latency).
Host tnetp.externet.hu (212.40.96.151) is up (0.00069s latency).
Host mail-xsmtp1.externet.hu (212.40.96.152) is up (0.00075s latency).
Host mail-xsmtp2.externet.hu (212.40.96.153) is up (0.00091s latency).
Host mail-xsmtp3.externet.hu (212.40.96.154) is up (0.00072s latency).
Host mail-xsmtp4.externet.hu (212.40.96.155) is up (0.0012s latency).
Host mail-xgw2.externet.hu (212.40.96.156) is up (0.00090s latency).
Host chione.externet.hu (212.40.96.157) is up (0.00084s latency).
Host amenti.externet.hu (212.40.96.159) is up (0.00081s latency).
Host mail-xgw3.externet.hu (212.40.96.160) is up (0.00080s latency).
Host prins.externet.hu (212.40.96.161) is up (0.00072s latency).
Host ns.ultraweb.hu (212.40.96.164) is up (0.00076s latency).
Host shait.externet.hu (212.40.96.168) is up (0.00072s latency).
Host mail-xgw1.externet.hu (212.40.96.169) is up (0.00090s latency).
Host nermal.externet.hu (212.40.96.171) is up (0.0011s latency).
Host hathor.externet.hu (212.40.96.173) is up (0.0014s latency).
Host felix.externet.hu (212.40.96.176) is up (0.00072s latency).
Host stuny.megafone.hu (212.40.96.177) is up (0.00078s latency).
Host mail.externet.hu (212.40.96.181) is up (0.014s latency).
Host mail-xgw4.externet.hu (212.40.96.182) is up (0.0012s latency).
Host smtp.externet.hu (212.40.96.184) is up (0.0013s latency).
Host saberhagen.externet.hu (212.40.96.186) is up (0.00069s latency).
Host brigantia.externet.hu (212.40.96.187) is up (0.00072s latency).
Host node-mesuge-base-smtp.externet.hu (212.40.96.200) is up (0.00099s latency).
Host none.externet.hu (212.40.96.208) is up (0.00085s latency).
Nmap done: 255 IP addresses (35 hosts up) scanned in 3.29 seconds

Ez bezzeg működik hogy ... nem politizáluk...

Host orbanviktor.hu (212.40.96.11) is up (0.00070s latency).

+1
:D :D :D

Bár ez nem vígasztal.... :(

--
Debian Linux rulez... :D

Hétfő hajnalra és ma hajnalra is volt _előre_ bejelentett karbantartás (GTS küldött levelet, kb. 2 hete), de igaz hogy mai a bérelt vonalas ügyfeleket kellett volna érintse.

Ami gáz, hogy napközben is vannak szakadozások, mert valszin valamilyen nem várt hibára futottak rá.

Ha meg csak szakadozasok lennenek egy budos szavam nem lenne, de konretan mostmar 10 oraja nem elerhetoek a szerverek, ami mostmar durvan forintositva tobbszazezres veszteseget jelent csak nalam.

Én a szakadozást érzékelem és ezek szerint szerencsések vagyunk...

Melyik céggel szerződtél hosztingra? Direktben GTS/IW vagy egy közbülső?

externet

Van kéznél szerződésed? Mit mond erre? Kártérítés? (Én is Externet-es vok.)
--
Debian Linux rulez... :D

95%-os rendelkezésreállás. Szoval egyenlore csak kussolni van jogom.

Így max akkor lehet anyagi kiesésed ha többet vállaltál mint ők, ami akárhogy is nézzük, ez az öntököndöfés egyértelmü jele. Ha ugyanazt vagy kevesebbet vállaltad mint ők, akkor a te károdat nyugodtan gördítheted feléjük tovább. Ha a 95%-nál többet vállaltál, akkor azt azért tetted, mert esetlegesen bevállalod az anyagi minuszt.

nem, azért tettem, mert az első szerződés amit aláírtam ezzel a bandával még 99% volt, így én is azt vállaltam. aztán azóta a sok hosszabbítás alatt nem figyeltem hogy ezt megváltoztatták, én meg maradtam az eredetinél.
egyenlőre az ugyfelek nem akarjak ram terhelni a buktat, de nem tudom meddig lesznek meg turelmesek. Azert delutan 1 ora lesz lassan, ez mar kezd botranyos lenni. Semmi tajekoztatas, semmi informacio. Lassan kezdek remeket latni.

Ahh, nah igen, így már érthető a dolog. Ebben az esetben szokott az ember menekülési tervet készíteni, aztán a lehető legrövidebb idő alatt átköltözik egy megbízhatóbb helyre, mielőtt meg nem próbálják kihasználni azt a "maradék" 5%-os időt.

menekulesi terv jo gondolat, csak mint irtam feljebb is 3 vassal meg 100+ domainnel nehez mozdulni, foleg hogy ketten vagyunk ra, mind a ketten foallas mellett ...

ha ti adminisztráljátok a domaineket (saját vason), vagy tudtok batch modban dns-t módosítani ahol a domainek hostolva vannak, akkor minimális leállással tudtok költözni. Hülyén hangzik, de a főállás pont azért nem para, mert lehetőség szerint a hajnali órákban szokták ezt megütni:) Aztán lehet kómásan dolgozni menni.

Hidd el, a ti sorsotok még mindig jobb, mint az, amivel én szembesültem régi munkahelyemen. Egy bérelt webhostingtól kellett 100+ domaint weblappal átmozgatni úgy, hogy ne legyen leállás. Ráadásként agyonhaxolt és tákolt weblapokkal volt tele, így egyik hostingtol való költözés után csak reménykedik az ember, hogy a működő weblapja az új helyen is normálisan üzemel.

persze, ns nalunk van, de nem vagyunk regisztratorok, szoval a regisztratoroknal is kellene kerni a modositast.
nem mondom hogy lehetetlen, csak eddig mindig volt mas ami fontosabb volt, de azt hiszem ez kello jel volt a valtasra, mar ha nem a lokal MEH-re hordja ippeg a tisztel szolgaltato a vasakat :D

ha a domainek nem önmagukra mutatnak, vagyis a domain.hu NS rekordja nem az ns1.domain.hu, hanem a ns.zergekft.hu, akkor elég csak az ns.zergekft.hu megfelelő A rekordját módosítani. Ilyenkor a legjobb megoldás az, hogy ha a zergekft.hu egy külső hostingpartnernél van, így nem kell a regisztrátor felé a módosítást jelezni, elég csak a megfelelő A rekordok módosítását elvégezni (mivel nincs glue record).

Ha van mukodo NS-etek, es ez nem ugyanaz a vas, mint a webszero, akkor azt hozzatok el utoljara, akkor raer a NS migracio.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Jaja, az évi 19 nap offline... Több mint siralmas...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seageate Barracuda, Windows 7 Enterprise

És nehezen érthető, mert a GTS/Iw jóval többet vállal, sőt külön-külön részletezve van, hogy mennyi az áramellátásra, belföldi/külföldi hálózatra és klímára. A GTS hoszting ászf 38. oldalának elején egész jó értékek vannak. :)

"… mert valszin valamilyen nem várt hibára futottak rá."

Troll on: Akkor nyilván van várt hiba is. :-)

Vizuális típus vagyok, így megjelent lelki szemeim előtt a következő kép: Az operátorok ülnek a gépek előtt, kezük a billentyűzet felett, és lesik az órát, hogy mikor kezdődik már a havi tervben előírt hiba. :-)

-----
"Ember embernek farkasa." Ezért aztán "Holló a hollónak nem vájja ki a szemét."

viccesnek hangzik, de ismerek olyan helyet, ahol tényleg lesik az órát a havi tervben előírt hiba legenerálására. Pusztán azért, mert a főnök dilettáns, így ha azt látnák, hogy minden működik magától gond nélkül, helyből kirúgná a két operátort, arra nem gondolva, hogy azért működik, mert a két operátor bent ül.

+1

Például gépleállításnál. Rendszeresen készültünk a pár évente - évente egyszer leállított gépek tápjával, diskjével, mert az, hogy ment már 5 éve hiba nélkül, nem jelentette azt, hogy fél óra állás után el is fog indulni.

Így van, vagy a teszt környezetben előjött hibákról a feljegyzések, hogy mi volt a megoldás. :)

úgy 10 éve kellett utoljára routert konfigolnom, jó kis cisco ios volt már akkoriban is, BGP protokoll, miegymás, fasza volt... oké, nem voltam profi certified cisco engineer, de kb. egy nap doksiolvasás után fogtam magam, és elsőre bekonfigoltam az összes szükséges routert.

namost.

egy akkora cég esetében, mint a GTS, azon túl, hogy egy markoló kiforgatta a földből az optikai kábelt, vagy egyéb fizikai sérülés keletkezik az adatkábelen, elfogadhatatlan, hogy lassan 9 és fél órája, HÉTKÖZBEN, MUNKAIDŐBEN, képtelenek visszaállítani egy adatkapcsolatot. öt szerverünk (és nagyon sok ügyfelünk) szív éppen amiatt, hogy a GTS képzetlen majmokat vagy "leszarommilesz" hozzáállású "kollegákat" küld a helyzet javítására. senki ne mondja nekem, hogy egy ekkora cégnek nincs ixcsillió tartalék routere és egyéb hálózati egysége, ami ilyenkor bevethető lenne. (az externetes MAC-elbaszásról ne is beszéljünk, az is megér egy misét.)

per pillanat mi is vesztjük a pénzt (egyelőre nem tudom, mennyit, holnap megnézzük majd a tegnapi és a mai statisztikákat...), és garantálom, hogy az externet semmit nem fog fizetni, de még a GTS is kussolni fog. (a GTS honlapján persze nincs hír.)

idióta inkompetens barmok, azok.

+1
--
Debian Linux rulez... :D

napis cikkre a napinak persze pikkpakk valaszoltak:
"Az Externet arról tájékoztatta a Napi Gazdaság Online-t, hogy a hiba a GTS Hungáriánál van, az Externet másodlagos szolgáltatóként viseli ennek következményeit."

mit bérel az externet a GTS-től? Elvileg saját bix node végződésük van (és ez is van offline).

A Victor Hugo utcában már nincs szervertermük (Ott is az Interwarenél voltak), ezért lett átköltöztetve a Hauszmann Alajos utcába (ami ugyancsak Interware) és ugyebár az Interware meg bekebeleződött a GTS által.

A szégyen az, hogy egy ekkora névvel rendelkező szolgáltató minden elérhetősége egycsapásra szűnt meg. Jah és a BIX node-juk és a Hauszmann között nincs router IP cím, tehát olyan mintha egy switchport lenne áthúzva... Cáfoljon már meg egy Externetes hálózati mérnök!

A BIX routerstatisztika pedig csak azt mutatja, hogy a routing németországból visszakerült a BIX felé. Ezt UPC hálóból tapasztaltuk:

Reggel tracepath 212.40.96.160
1: gna.xxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxxx) 0.154ms pmtu 1500
1: pxxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx) 0.651ms
1: pxxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx) 0.885ms
2: no reply
3: catv-89-135-212-157.catv.broadband.hu (89.135.212.157) 9.660ms
4: catv-89-135-221-158.catv.broadband.hu (89.135.221.158) 13.910ms asymm 5
5: de-fra01a-rd3-xe-4-2-0.aorta.net (84.116.130.185) 30.413ms
6: de-fra01a-ri2-xe-1-0-0.aorta.net (213.46.179.97) 30.448ms asymm 7
7: no reply
8: vlan80.csw3.Frankfurt1.Level3.net (4.69.154.190) 37.393ms
9: ae-71-71.ebr1.Frankfurt1.Level3.net (4.69.140.5) 29.401ms
10: no reply
11: DOCLERWEB.bar1.Budapest1.Level3.net (212.162.26.18) 38.475ms asymm 6
12: TE-8-2.core1.vh.bud.docler.net (80.77.112.225) 30.608ms asymm 5
13: deninet.core1.vh.bud.docler.net (80.77.127.10) 33.991ms asymm 12
14: fe-1-210.deninet.hu (217.113.61.210) 29.824ms asymm 9
15: mail-xgw3.externet.hu (212.40.96.160) 30.219ms reached

Délben tracepath 212.40.96.160
1: gna.xxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxxx) 0.191ms pmtu 1500
1: pxxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx) 0.685ms
1: pxxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxx) 0.639ms
2: no reply
3: catv-89-135-212-157.catv.broadband.hu (89.135.212.157) 13.754ms
4: catv-89-135-221-158.catv.broadband.hu (89.135.221.158) 15.064ms asymm 5
5: bix.externet.hu (193.188.137.43) 13.480ms
6: mail-xgw3.externet.hu (212.40.96.160) 14.747ms reached
Resume: pmtu 1500 hops 6 back 59

T-s tracepath:

root@fw01:~# tracepath 212.40.96.160
1: fw01.xxxx.xxxx.hu 0.172ms pmtu 1500
1: xxx.xxx.xxx.xxx 0.774ms
1: xxx.xxx.xxx.xxx 0.764ms
2: 188.36.249.49 4.902ms
3: 81.183.2.58 9.464ms asymm 4
4: no reply
5: 81.183.2.133 9.658ms
6: mail-xgw3.externet.hu 8.988ms reached
Resume: pmtu 1500 hops 6 back 59

--
Debian Linux rulez... :D

Zinvitel

tracepath 212.40.96.160
1: opteron.weblap-tarhely.hu 0.163ms pmtu 1500
1: 212.24.179.81 0.640ms
1: 212.24.179.81 0.548ms
2: 91.83.56.89 1.359ms
3: bix.externet.hu 6.287ms asymm 5
4: mail-xgw3.externet.hu 6.876ms reached
Resume: pmtu 1500 hops 4 back 59

Ebből és a feljebb postolt nmapból is látszik nem a teljes externet /23 háló van a Hauszmannban, de van ráhatásuk, mert a 178 az előző scan-ben még offline volt...

Igaz... a hálójuk sokkal nagyobb... :D

whois 212.40.96.0

% Information related to '212.40.96.0 - 212.40.107.255'

inetnum: 212.40.96.0 - 212.40.107.255
netname: EXTERNET
descr: EXTERNET Kft.

% Information related to '212.40.96.0/19AS12594'

route: 212.40.96.0/19
descr: EXTERNET, Hungary
descr: HU
origin: AS12594
mnt-by: AS12594-MNT
source: RIPE # Filtered

--
Debian Linux rulez... :D

sry, azt nem néztem, csak az általam ismert 2 hálót.., de a nol blikk tartományről nem is tudtam...

a 212.40 -es tartományból még nagyon sokkal rendelkeznek ők maguk, mi annó béreltvonalasként 212.40.119-120 -as C tartományt kaptuk, illetve egy 9x.x.x.x-el kezdődőt, de ennek már sok éve;)

Bix node a Victor Hugo-ban van, Extrenet gépek a Hauszmann Alajos utcában. A kettő közé kell valami/valaki, ha nincs saját kabelük. A mai nap eseményei után asszem logikus, hogy ki lehet az..:-)

Externet áthelyezte az IP-jét vissza a Victor HUgoba és kitett egy semmitmondó nyilatkozatot fél napnyi offline után.

Azóta én már felhúztam egy ideiglenes smtp-t az ügyfeleknek 3 órája, csak az elsődleges DNS-ünket nem tudtam még arrébb rakni. de az se késik már...

És 95% ide 95% oda, több mint fél napnyi kiesés egyhuzamban, és a tájékoztatás totális elmulasztása bizony súlyos szolgáltatói mulasztás.

nol.hu, blikk.hu, es.hu
csak nehany aprobb portal. azt hiszem komoly elvandorlasok jonnek

nemzetisport.hu.

Ezt most olvastam és majdnem leestem a fittness-labdáról...
http://hup.hu/node/107621

( Snitt | 2011. október 11., kedd - 9:20 )
Kozvetett informacio:

"A mai napon a BIX-en keresztül elérhetetlenné váltak az alábbi tagok:

BIX RS1 193.188.137.1
Hungarnet 193.188.137.13
3C Telecom 193.188.137.18
Google 193.188.137.163
A hiba időtartama: kb 2011.10.10. 6:40 – 8:40-ig CET

A hiba oka: Az Externet routere forgalmazott a fenti MAC címekkel is, ezért az egyik VH-ban lévő switch mac táblája az Externet felé állt be. A hiba másodszor fordult elő.
A hiba megoldása: A hibás mac címek törlése a switch-ből, az Externet portjára szigorúbb MAC limit állítása."

Hátha p*csánrúgják már őket cseppet... főleg, ha nem első eset...

amikor még csak simán ultraweb voltak, akkor is volt pár szép húzásuk: eltűnő UPS, számla küldése pár nappal a fizetési határidő lejárta UTÁN, ÉS EZUTÁN szolgáltatás letiltása fizetési késedelem miatt, az, hogy MÁS FIZETÉSI KÉSEDELME MIATT tiltottak le minket (MERT KÉT ÉVEN KERESZTÜL KÉPTELENEK VOLTAK UPDATE-ELNI A SAJÁT BELSŐ NYILVÁNTARTÁSUKAT, HOGY MELYIK IP-N MELYIK ÜGYFÉL VAN), IP cím tartomány váltás (na az volt csak kellemes...), az, hogy a szerződésben vállalt secondary DNS szolgáltatás létesítése *heteket* vett igénybe... tényleg csak azért nem mozdultunk (eddig) tőlük, mert 100+ domain van az itt elhelyezett primer DNS-ünkre bejegyezve. kaotikus banda.

(bocs a nagybetűkért, ne akarjátok tudni, mi volt itt a mai leállás miatt...)

Én csak kontakt voltam egy cégnél, 2003-2004-ben, megadtam nekik a mobilszámomat.
Minden évben felhívtak valami problémával kapcsolatban, mindig elmondtam, már nem dolgozom ott, töröljenek a listából, megígérték, vagy azt mondták nekik nincs joguk, hozzá. Idén júliusban is próbálkoztak még, de most valaki olyan volt aki kitörölhetett, és azóta nem hívtak.

Hát erre én is eldobtam az agyam... :D
Mi az hogy: "A hiba másodszor fordult elő." ????
Másodszor b*szták el?
Vagy sávszélt akartak nyerni vele???
Vagy WTF ???

Mellesleg a BIX nem tud MAC-Port kombinációt force-olni???

--
Debian Linux rulez... :D

Hát mókásan hangzik. Gondolom sok Externet ügyfél kacarászik most.
Azért vigyázz magadra. :-D

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Én már működök !!! :D

--
Debian Linux rulez... :D

Én ezt ma már vagy tízszer jelentettem ki. Az ímént volt ismét egy ~20 perces kimaradásunk. Pedig nem is Externet ügyfelek vagyunk... :(

egyébként, ha megnézzük az IW switchport forgalmát:
http://bix.hu/index.php?lang=en&page=graph&swid=vh-e1200i-1&portid=Te3/2

akkor azon túl, hogy szépen látszanak a napközbeni szakadások nyomai is, külön érdekes, hogy valamiért drasztikusan nagyobb a forgalom, mint az elmúlt időszakban. mintha valami peering nem működne, vagy valami jelentősebb forgalom is jönne BIX-en keresztül, aminek nem arra kellene...

Én azért tartom a tartalék smtp-t

Na, vegre, igy 14 oranyi piheno utan vegre elerem en is a sajatjaim.

Wazz... látszik te is gép addict vagy... Olyan ez, mint egy kapcsolat... :D Csak ha megszakad, akkor agyvérzés/szívinfarktus... :D
Remélem (min 2 éveig) nem fogunk újra-itt-et játszani ebben a topikban!!! :D
--
Debian Linux rulez... :D

Csak kicsit. Csodálom hogy nem diffundált a seggem még a székhez :D

arp: 195.70.36.254 moved from 00:08:e3:ff:fd:90 to 00:18:74:1c:77:00 on vlan25
arp: 195.70.36.254 moved from 00:18:74:1c:77:00 to 00:08:e3:ff:fd:90 on vlan25

értem én, hogy villanymotor, de legalább a default gatewayem ne ugrabugrálna jobbra meg balra...

(gondolom kicserélték az eszközt, sz.r volt, aztán inkább visszacuppantották a régit...)

nem ugrál, valaki elfoglalta!:D

A dúrva hogy amióta visszatért az externet.hu is, még csak nyomát sem látod az oldalukon, vagy akár a GTS-nél, hogy esetleg kommunikáljanak róla, és az se kutya hogy sehol nem közölték le a bakit a napi.hu-n kívül.

fércbúk:

19 perce: Tájékoztatjuk Önöket, hogy a szerver szolgáltatás néhány perce már elérhető!

--

12 perce: Az Externet Nyrt. másodlagos szolgáltatóként viselte a szerver szolgáltatás kimaradásának következményeit. Szakembereink mindent megtettek, hogy a hibát mihamarabb elhárítsák.

Köszönjük a türelmet és a megértésüket.

egyébként pedig, nyilván nem a hálózatos srácok fognak publikálni cikket, emacs-ben szerkesztve az index.html-t :) hanem a kommunikációért felelős elvtársak fognak szülni majd valami hivatalos sajtóközleményt 1-2 napon belül.

"hé józsikám, kell még kávé?"
"persze, ferikém, hozz!"
...
"bazz, beledőlt a kávé a switchbe!"
"hozzam a rongyot, józsikám?"
"hozd!"

mindent megtettek...

LIKE !!! :D
--
Debian Linux rulez... :D

"bazz, beledőlt a kávé a switchbe!"
"hát ezt MACcsináltad haver"
"MACnézzük, van e valami baja?"
"Minek? Úgy is karbantartás van..."

ilyen infót a saját oldalukon soha nem fognak publikálni, mert ennél jobban semmi nem rontaná az üzletet. Inkább sunyítanak mint sz*r a fűben. Két hónap múlva már senki nem fog emlékezni erre, lesz más csámcsognivaló. Egy ilyen hír a weboldal hisztorijában viszont a létezú legrosszabb önreklám (neadj istenem még a gúgli bekesseli és ezt fogja visszaadni a keresőben 1. találatnak).

Nekem most a dataplexben lévő gépem érhető el szaggatottan, több hálózatból pingetve van... illetve most már csak volt csomagvesztésem. Valakinek van hasonló tapasztalata?

Szevasztok!

Kar, hogy csak most utolag latom a fejlemenyeket.

Nekem ebben az idoszakban a vitro hugo-ban es a hauszmann-ban is volt egy-egy szerverem.

A hauszmannos szervernel vagy feleve tapasztaltuk azt, hogy bizonyos kulso szegmensekrol idoszakosan nem volt elerheto a szerver - egyik porton sem.

Ugyanakkor az altalatok vegigduhongott oktoberi idoszakban a Victor Hugos szerverunkkel is voltak hasonlo kiserteties kapcsolati problemak. Naponta kertem az operatortol ip konzolt es mire felrakta, megjott a kapcsolat. Halokabel problemara gyanakodtam, de megnyugtattak, hogy csak a legjobb cuccokkal dolgoznak.

Aztan kesobb kaptam fulest, hogy a halozati eszkozok is dramai allapotban vannak / rendszeresen betojnak / nincs csereeszkoz, stb.

Egy par hete azonban hal'istennek, vagy eppen a gts-nek rendben van minden...

"de megnyugtattak, hogy csak a legjobb cuccokkal dolgoznak"

Sajnos ilyet hazudni nem kerül egy fillérbe se a telefon másik végén. Én ilyenkor azt szoktam válaszolni, elhinném ha látnám saját szememmel, addig mindenki azt mond amit akar.

Ez ( http://downforeveryoneorjustme.com/externet.hu ) azt mondja, hogy nem csak nekem, de másnak is döglött...
Most épp Németországból próbálom...

Nálatok is?

--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Nálam jó (HU).

Úgy látom, a nemzetközi elérés döglött...

Amazon (Frankfurt) traceroute:

# traceroute externet.hu
traceroute to externet.hu (212.40.96.179), 64 hops max
  1   54.93.0.16  0.414ms  0.574ms  0.491ms 
  2   54.239.4.217  0.942ms  0.871ms  0.863ms 
  3   54.239.106.50  16.793ms  21.828ms  21.957ms 
  4   54.239.106.103  1.045ms  0.950ms  0.888ms 
  5   *  *  * 
  6   46.33.91.189  2.410ms !N  2.579ms !N  1.596ms !N 

--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Itt szinte minden piros: https://www.uptrends.com/tools/uptime (externet.hu-t próbáltam...)
Itt indiából 192.168.100.52-es IP jön externet.hu-ra : https://www.site24x7.com/public/t/results-1497912612883.html
--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Menj mar egy rendes szolgaltatohoz :) Komolyan. Ott az OVH ha normalis aron akarsz berelni gepet. Rackforest meg ha Magyarorszaghoz ragaszkodsz.

Köszi! :)

De:
1. Nem bérlem a gépet, hanem az enyém, így kicsit másabb szolgáltatás (co-location)... :)
2. Az IP cím sajnos nem vihető magammal... És már eléggé be lett járatva... Tudom, az én problémám.
3. Az esetek nálam 2-6 évente jöttek eddig elő... Azaz nem annyira sáros a szolgáltató, legalábbis technikai oldalról...

Azért köszi a hozzászólást!
--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Vidd már át légyszi másik szolgáltatóhoz a prohardver szerverét is, mert ma reggelig az se jött be holland ip-ről.

Telekomtól se jött be, de nem valami karbantartásuk volt?

Mintha ez egy olyan BIX-es "karbantartás" lett volna...
--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Digigől sem jött be...