digitális keverőpult

egyik rokonom keverőpultot szeretne már egy ideje. a hagyományos analóg keverőknek iszonyat árai vannak. léteznek ezekből digitális változatok? főleg olyan érdekelne, amit computerhez lehetne csatlakoztatni, és az érdemi munkát software végezné ott. azaz olyan keverőpultra gondoltam, ami csak egy HID, sok digitális potméterrel. és nem egy notebook áráért. létezik ilyen?

Hozzászólások

Szoftveres keverést tudsz USBén MIDI vezérlővel bizergálni. Ez sem olcsó dolog, tudtommal az egyik leglightosabb értelmes megoldás a behringer BCF 2000 és BCR 2000 cucc. Olyan 50e forint körül van az új ára:
http://www.soundonsound.com/sos/jan05/articles/behringercontrollers.htm

Nem tudom élő hangot vagy felvételt akar-e keverni, ha élőt, akkor még kell egy csillió forintos hangkártya is a sok csatornának. Ha ilyesmit kell akkor sok notebook árába fog kerülni. Van kész rendszer is, a nyáron megtapiztam az aktuális csodát Neil Young koncertre kipakoláskor, de az ilyen rendszerek megvételéhez a teljes rokonság összes belső szervét el kell adni.

A rendes digitális keverőpultok drágábbak mint azonos analóg társa. Tehát aminek hang ki és bemenete is van.
A fent emlitett behringet MIDI vezérlő csak szárnypróbálgatásra jó.
MACKIE vezérlők nagyon jók általában, de abból 8 poti egy noti árával vetekszik.

Általában az ilyen pultokat csak utómunkára szokták használni, mármint a MIDI-s vezérlőket.
Ha live-ra kell akkor kell hozzá egy bivaj gép, de legalábbis stabil legyen. Egy vagy több jó hangkártya, ez több 100e-s kategória + Szoftverek...

"és nem egy notebook áráért..."
A válasz tehát: pontosan, nem egy áráért! :) van

iszonyat árai vannak az analóg keverőknek? lol. használtban 10-20ért lazán kapsz olyat, amin még nincs szarrá menev egy poti sem. újban meg 30-tól egy gagyi behringert vagy valamit. szerintem ez nem iszonyat ár, de mindegy.
"digitálisban" ami nekem van: m-audio x-session pro, ez 100 euró, ez az egyik legolcsóbb és nagyon jól használható cucc, valamint van még evolution (m-audio) uc33-e, ez meg olyan 180 euró. behringerek ebben a kategóriában is olcsók (bcr2000, bcf2000, stb.) de ezek nem túl masszívak.
nézzél szét itt

"az ebben a kategóriában behringer" pl. a BCF2000 egy kicsivel több mint a x-session pro. Motorfader nem tudom jelent e valamit. Zeneszerkesztéshez, és a felület kibővtéséhez jól jön néha. A másik dolog pedig a hang ki és bemenetekben rejlik, amig az nincs egy pultnak, addig csak vezérlő, nem pedig keverő.
Pl. a Tascam DM-24 már keverő. Motorfaderrel, 24 csatornával, sokmindennel..... jó drága

persze, motorfader jelent valamit, csak nem nekem, nekem totál felesleges. arról nem beszélve, hogy ilyen áron te is tudod, milyen minőségűek azok a motorfaderek. :)
én itt most ÁRkategóriáról beszéltem, mivel az eredeti hozzászólásban az van, hogy ne legyen horror ára, és ezek a legolcsóbbak, amiket írtam.
valamint azt is írta a kérdező, hogy neki igazából csak egy csomó poti kell és _szoftver_ végezze a keverést. tehát nem kell neki olyan keverő, amiben hang interfész is van.
szerintem amiket én javasoltam, az minden szempontból megfelel az eredeti hozzászólásban leírtaknak.

Analóg keverőröl is szó esik, aminek általában vannak bemenetei. Szerintem annak sok értelme nincs hogy 8 meglévő hangsávot live keverjem. :)
A behringer-ről meg annyit hogy vannak jó cuccaik is. Általában ugyanannyiért többet nyujtanak mint a versenytársaik. Tartósságban viszont vannak hiányosságok, főleg az olcsóbb dolgoknál. De valamit valamiért.

Csak a margóra: érdemes kipróbálni, nálunk hentereg két ilyen behringer cucc és szerintem remek minőségű. Persze nem a félmillásokhoz hasonlítva, de más "kis" gyártó motorfaderes cucca 3-4x áron kezdődik (mire fel?) és nem jobb. Tartósságról nem tudok nyilatkozni, mert nem bizergáljuk minden nap, de már több mint egy évesek és eddig hibátlanok.

mitől jobb minőségű egyik, vagy másik digitális mixer? később törik le a potméter a drágábbról?:) az érdemi munka úgyis a computerben történik, digitális adatokkal, így nincs veszteség. a kényes pont az analóg digital konverter, de erre lehet találni a szekrényben pár jó Turtle Beach fiji kártyát:)

Úgy, ahogyan az SB hangkártyák sercegnek az egér mozgásának hatására. Van benne egy pár kondi és ellenállás, ha nem tévedek, ott léphet be zaj a játékba. Amúgy meg bárhol, ahol valami nincs kellően árnyékolva.

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog

Vigyázzatok hogy mikor keverőről... és mikor van szó kontrollerről!
pl. Van motorféderes kontroller (semmilyen hang jelet nem dolgozik fel)
pl. Van digitális keverő, amin még digitál bemenet sincs, se kimenet, se motorfader, de a feldolgozás digitális (van hanggal kapcsolatos része)

Volt egy DM-24-esem. Szériahibája, hogy a képernyője 1-2 év alatt megdöglik, s majd 50e volt 5-6 éve is a cseréje. Egyébként ezt leszámítva nagyon meg voltam vele elégedve. Szépen lehetett használni a szoftverek vezérlésére is, bár én inkább fordítva csináltam, a Cubase vezérelte a kicsikémet. Némileg több értelme volt :)

Ha csak controller kell, akkor szinte bármit. Absolute.hu a barátod.

Az analóg keverők pedig tényleg drágábbak (most itt azért ne a Pistike játékszere Behringerekre gondoljunk). A jó minőségű, zajmentes analóg áramkörök nem olcsó mulatságok sajnos.

az alapvető különbség a digitális és analóg keverők között, hogy előbbinek van digitális kimenete (is), ami azt jelenti, hogy a digitális jelet képes csatornánként továbbítani. ilyet akkor érdemes használni, ha valamit egyszeri eljátszásra akarsz több szólamban (mondjuk hangszerenként, dobot darabonként stb.) rögzíteni. ha ténylegesen keverésre kell, az analóg sokkal olcsóbb (adott minőség mellett).

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog

:)))))) Szerintem azért nézz utána, mert ez így elég röhejes volt, már meg ne haragudj :)))))))

A különbség a jelfeldolgozásban van. Egy digi keverő ugye az analóg bemenetet (pl: mikrofon, hangszer) egy A/D konverter segítségével jelfolyammá alakítja, s ezt a digitális jelet manipulálod.
Egy analóg keverővel is lehet sávonkénti rögzítést végrehajtani, ha az adott keverőnek van több kimenete. Ez elérhető akár Aux-okkal, de akár dedikált kijáratokkal is.
Manapság ha minőséget szeretnél olcsón, inkább digiben gondolkozz.

Csak egy példa analógra:
Soundcraft GHOST LE 32 (32 csatorna, 4 sávos EQ, 10 aux busz) cirka 1.700.000.- HUF
Ezzel 32 mikrofon, vagy hangszer jelét veheted egyszerre (vagy a felvett anyagot játszhatod ki HDR-ről, s keverheted le), s akár egyidejűleg 10 sávot fel is vehetsz HDR-re. Hm.... digiben ezt olcsóbban is megkapod.
Már csak az a kérdés, hogy megelégszik-e az ember a digitális technika sajnos korlátozott dinamikatartományával, s egyéb hasonszőrű "hiányosságaival" (hozzáteszem, átlag ember nem hallja meg az életbe soha).

A keverőkön általában ADAT, ADAT-OPTICAL, SPDIF-OPTICAL, SPDIF-COAX, AES-EBU az amivel a hang digitálisan ki és be megy.
Ha pl. egy ADAT-OPTICAL-on 8 csatornát megfelelő hangkártyára rákötsz akkor a gép adhatja neki a hangot...
Ez a digitális keverő.
Ha midikontrollerről beszélsz akkor ne keverő szót használd, az keverni nem tud semmit, a szoftver kever amit használsz vele.