Játékfejlesztési tárgymodul a győri Széchenyi Egyetemen

Címkék

Februártól kezdve elindul a győri Széchenyi István Egyetemen az ún. "Interaktív Multimédia" névre hallgató tárgysorozat, aminek keretében a hallgatók többek között játékfejlesztéssel foglalkoznak majd.

Magyarországon és a környező országokban ez lesz az első egyetemi szintű játékfejlesztéssel kapcsolatos modul. Ugyan hazánk és a régió nem számít játékipari nagyhatalomnak, talán az első akadály elhárult ezzel.

Ugyan ez nem jelent külön, speciális szakot, csak egy tantervbe illeszthető tárgysorozatról van szó, és a részt vehető hallgatók létszáma is erősen korlátozott, talán egy lépést jelent a felsőoktatás részéről a terület befogadására.

Az Gamestar információi szerint a tantárgysorozat első félévében a CryTek budapesti stúdiójának közreműködésével a CryEngine2 elméleti alapjai és az arra épülő SandBox editor lesznek a terítéken.

Hozzászólások

Volt azert par jatek, amiben eleg sok magyar fejleszto is benne volt:
-Battlestations: Midway
-S.W.I.N.E.

--
I don't always dress in a T-shirt and jeans. Sometimes people give me awards, and I dress like a penguin instead. - Linus Torvalds

Igen, meg az Imperium Galactica, és még van pár.
szerk.: meg a SantaFakk, az Oláh Action, a Suli, meg még 1-2 (ezeknél komolyabb). Ettől viszont még nem lettünk jelentős régió a játékiparban.

********************
http://holo-media.hu
http://holo-media.hu/wordpress

Vannak magyar fejlesztesu jatekok, de 1-2 sikeres jatek miatt, es az itthoni sajto ezeknek adott hangos tapsa miatt tovabbra is el az illuzio, hogy jatekfejleszto nagyhatalom vagyunk. Egy francokat. A magyar jatekfejleszto ipar jo 70%-a arrol szol, hogy ugyanaz a 250-300 ember kering korbe cegekben, es sikertelen projekteket halmoznak tucatjaval, mikozben ok maguk is meg vannak gyozodve rola, hogy mekkora developer szupersztarok, boduletes fizetesi igenyekkel, es igy minden rendben van... Es sajnos eddig mindig talaltak bepalizhato befektetot, akinek a penzebol 4-5 even at eleve kudarcra itelt projekteket futtathatnak.

Kulon kiemelt tisztelet a maradek 30%-nak, akik tobbnyire csendben, de sikeres jatekokat irnak, amirol nem is tudod, hogy itthon keszult. De ok meg kevesen vannak, hogy nagyhatalomma tegyek az orszagot.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

"Kulon kiemelt tisztelet a maradek 30%-nak, akik tobbnyire csendben, de sikeres jatekokat irnak, amirol nem is tudod, hogy itthon keszult. De ok meg kevesen vannak, hogy nagyhatalomma tegyek az orszagot."

mik ezek? (tényleg érdekel, nem flame...)

-----------------------------
Ubuntu 8.10

Én mint híres magyar (khm, a befektetőket most ne emlitsünk) játékfejlesztő cégeket ezeket ismer(t)em, laikus emberként:

www.3dmagicbox.com
www.blackholegames.com
www.digitalreality.hu
most-wanted-entertainment.com (ex www.mithis.hu)
www.stormregion.com

Érdekelne, kik vannak még?

Na meg vannak a nagyok (Eidos, anyámtíkja) Budapesti kihelyezett valamik...

Mint írtam, na meg a nagyok blablái...

Ubisoft Entertainment:

A Guillemot családból öt testvér alapította a Ubisoftot számítógépes játékkiadóként 1986-ban, Franciaországban.
...
Főhadiszállásuk a franciaországi Montreuil-ben van. A cégnek több mint 20 országban van még központja...

Melyik _magyar céget_ vásároltak fel, melyből később Ubisoft Hungary lett?

Wohooo! Elasto Mania... :)

Mondjuk volt még pár hasonlóan kellemes kezdeményezés itthon. Gondoljunk csak a Terepre, amiből később "kinőtt" a debreceni Invictus csapat és az Insane off-road szimulátoruk. Bár nekem Diviánszky Ákosék mindig az Amigás onEscapee-t jegyző cég lesznek.. :)
De ha már Invictus, akkor ne maradjon ki a "nagy ellenfél", a Clevers Games sem és az ő off-road játékaik, vagy a PC-s Terminator 3.

Csak pontositas miatt, a Humansoft-nak SEMMI koze nincs az Ecco the Dolphin jatekhoz,
meg ugysem, hogy ott dolgozna barki abbol a csapatbol aki ezt a jatekot irta.
A Novotrade-bol a Humansoft-ba szerzodesszegessel kerultek az elso programozok, akik egy fejlesztes kozepen alltak fel.
Szoval ne csinaljunk mitoszt valamibol csak azert mert regen volt...

Van valahol publikus tanterv? Mert ez igy eleg halovany deli holdfeny es PR targy, illetve a szokasos "tanitunk valamit, de inkabb megse" mozzanat.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Európában szinte egyedülálló módon a hallgatók megismerhetik a videójáték fejlesztés menetét és

Meg jo hogy ott van a szinte. Van par norveg/sved ismerosom akiknek a jatekfejlesztes konkretan egyetemi szakiranya volt. Meglepo modon most jatekfejlesztenek. :)

Eleg sovany ez a tematika.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Jo dolog, de igy tenyleg homalyos kicsit... Mennyivel tobb ismeretet ad?

En nem tanultam konkretan jatekfejlesztest, de tanultam mesterseges intelligenciat (amiben eles sok jatekrol volt szo marmint az AI reszrol), OpenGL-t , halozatokat, Ezek utan szerintem egy jatekot ossze lehet pakolni, mint ahogy az annak idejen demo szinten ment is, ugyhogy kivancsi lennek ez a tantargy milyen tematikat kovet.

DirectX :(

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Es akik pc-n jatszani akarnak azok 99%ban azt a platformot (is) hasznaljak.
A linuxnak, mint jatekplatformnak akkor lenne eselye, ha 4-5 vagy tobb nagy jatekot _csak_ ra adnanak ki. Egyebkent marad a frozen bubble meg szarakodas wine-al.
---
http://c4nn1b4l.crudens.hu
Nem az a szanalmas, ha az alairasodba linkeled a blogod, hanem az, ha igyse nezi senki.

Szo se rola, en is elvagyok a SimCity vagy az Age of sorozat tagjaival sokaig, ettol fuggetlen teny, hogy nem nativ verziok, marpedig jo lenne (SC-bol tudom, volt, csak mar az istennek nem lehet beszerezni sehol sem, meg a demot se igen latom).
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

A PC-s jatek a mult, foleg amiatt mert szetwarezolnak mindent... A jelen a konzole (bar az XBox360 miatt ott is szoba johet a DirectX, de a legelterjedtebb konzolokon (PS2, DS, Wii) nem az van). A jovot meg meg nem tudjuk...

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Nincs az elcseszve, a fo gond max. az lehet, hogy nem mindent tesz kotelezvo es az egyes vendorok basznak impementalni az opcionalis funkciokat, beagyzott rendszereken jo is ez igy.
Nvidia a legjobb vendor ilyen szempontbol, ha minden driver azt tudna desktopon modjuk, mint az NV OGL 2.1-el akor nem volna semmi baj.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Ha jol latom ez 2.1-es OpenGL implementacio. Ezzel eleg sok mindent nem fogsz tudni megcsinalni, amit a DX10-zel igen. Hadd ne kezdjem el itt osszehasonlitgatni a ket platformot. Megtettek mar paran rajtam kivul. Javaslom keres ra!
Felreertes ne essek, en is OpenGL es multiplatform parti vagyok, de ettol a teny meg teny marad, hogy a 3.0 el lett cseszve.

a tapasztalat az, hogy egy 3 hónapos kurzus az égvilágon semmire nem elég, bármilyen témáról is van szó. ha tárgysorozat, akkor meg ott van a bukta, hogy nagyon nehéz minden félévben időt szakítani egy "hobbi" tárgyra a kötelezők mellett, időpont-ütközések stb., szóval aki ténylegesen végig tudja vinni az egészet, az nagyon kevés ember. na de majd kiderül.

A Pázmány ITK-n is indul ilyen (ugyancsak februárban), csak ott a Képzőművészeti Egyetemmel együtt lesz a kurzus, azt viszont most nem tudnám megmondani, hogy milyen engine-t fogunk használni.

Persze. Mellerakhatsz LUA-t, ODE-t, stb. Csak sokan azt hiszik rola, hogy komplett game engine, aztan jon a csodalkozas. Egyebkent a Blender project kapcsan nagyon sokat fejlodott a Crystal Space is. Azt is erdemes megnezni. Az a Blenderrel egyutt egy komplett fejlesztoi kornyezetet ad.
Ami meg nekem nagyon szimpatikus, bar nem FOSS, a Unity3D (Mac) es a ShiVa (Windows). Mindket engine multiplatform (Win, Mac, iPhone, Wii, stb.).

Játékfejlesztős tárgy már 4 éve is volt a BME-n. Jártam is rá, össze is raktunk jó kis lövöldözős játékot gyakorlaton.

Azert ez meg eleg messze van mondjuk az angliai kepzestol, ahol komplett szakok indulnak minden szakteruleten. Mert hat ugye nem csak grafikus, meg programozo van egy jatek projektben, hanem game designer, producer, stb. De legalabb itthon is megmozdult valami. Persze az angolok allami szinten penzzel is tamogatjak a honi jatekfejlesztoket, mert tudjak, hogy komoly adobevetelek jonnek majd vissza belole. De ez masik tortenet.