Ugyan ez nem jelent külön, speciális szakot, csak egy tantervbe illeszthető tárgysorozatról van szó, és a részt vehető hallgatók létszáma is erősen korlátozott, talán egy lépést jelent a felsőoktatás részéről a terület befogadására.
Az Gamestar információi szerint a tantárgysorozat első félévében a CryTek budapesti stúdiójának közreműködésével a CryEngine2 elméleti alapjai és az arra épülő SandBox editor lesznek a terítéken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5332 megtekintés
Hozzászólások
Volt azert par jatek, amiben eleg sok magyar fejleszto is benne volt:
-Battlestations: Midway
-S.W.I.N.E.
--
I don't always dress in a T-shirt and jeans. Sometimes people give me awards, and I dress like a penguin instead. - Linus Torvalds
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, meg az Imperium Galactica, és még van pár.
szerk.: meg a SantaFakk, az Oláh Action, a Suli, meg még 1-2 (ezeknél komolyabb). Ettől viszont még nem lettünk jelentős régió a játékiparban.
********************
http://holo-media.hu
http://holo-media.hu/wordpress
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik tanárom is részt vett egy játékfejlesztésben, valami konzolra portoltak egy játékot az egyetemen. (Zsidi Károlynak hívják egyébként, hátha ismeri innen valaki... :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nem Paks/ESZI?:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miket nem tud a Google, ugye? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy az az öt év, amit oda jártam... Persze gondolom a google kellemesebb opció:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehh, boobaa után (ha jól emlékszem) te vagy a második ember itt a hupon, akiről tudom hogy oda járt. Kíváncsi lennék, van-e még volt eszi-s?
Szerk: talán cappa72? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony!
A legelső évfolyamba jártam...
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor indult, akkor még "Paksi Atomerőmű Műszaki Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet"
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már ott a Suli, akkor ne felejtsük ki a Csöves-t. :)
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak magyar fejlesztesu jatekok, de 1-2 sikeres jatek miatt, es az itthoni sajto ezeknek adott hangos tapsa miatt tovabbra is el az illuzio, hogy jatekfejleszto nagyhatalom vagyunk. Egy francokat. A magyar jatekfejleszto ipar jo 70%-a arrol szol, hogy ugyanaz a 250-300 ember kering korbe cegekben, es sikertelen projekteket halmoznak tucatjaval, mikozben ok maguk is meg vannak gyozodve rola, hogy mekkora developer szupersztarok, boduletes fizetesi igenyekkel, es igy minden rendben van... Es sajnos eddig mindig talaltak bepalizhato befektetot, akinek a penzebol 4-5 even at eleve kudarcra itelt projekteket futtathatnak.
Kulon kiemelt tisztelet a maradek 30%-nak, akik tobbnyire csendben, de sikeres jatekokat irnak, amirol nem is tudod, hogy itthon keszult. De ok meg kevesen vannak, hogy nagyhatalomma tegyek az orszagot.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kulon kiemelt tisztelet a maradek 30%-nak, akik tobbnyire csendben, de sikeres jatekokat irnak, amirol nem is tudod, hogy itthon keszult. De ok meg kevesen vannak, hogy nagyhatalomma tegyek az orszagot."
mik ezek? (tényleg érdekel, nem flame...)
-----------------------------
Ubuntu 8.10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az IG melyik csoportba tartozik?
-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én mint híres magyar (khm, a befektetőket most ne emlitsünk) játékfejlesztő cégeket ezeket ismer(t)em, laikus emberként:
www.3dmagicbox.com
www.blackholegames.com
www.digitalreality.hu
most-wanted-entertainment.com (ex www.mithis.hu)
www.stormregion.com
Érdekelne, kik vannak még?
Na meg vannak a nagyok (Eidos, anyámtíkja) Budapesti kihelyezett valamik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ubisoft Hungary
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam, na meg a nagyok blablái...
Ubisoft Entertainment:
A Guillemot családból öt testvér alapította a Ubisoftot számítógépes játékkiadóként 1986-ban, Franciaországban.
...
Főhadiszállásuk a franciaországi Montreuil-ben van. A cégnek több mint 20 országban van még központja...
Melyik _magyar céget_ vásároltak fel, melyből később Ubisoft Hungary lett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Argh! Eidos-szal kevertem őket össze. Eidos Hungary meg ugye a Mithis -» Sales Curve Interactive (SCi) -» Eidos felvásárlásokkal keletkezett. Ubi Romániában van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, köszönöm. Bonyolult ez a ki kicsodát kebelezte be játék.
Közben eszembe jutott a világhíres elma és a magyar fejlesztője, Rózsa Balázs! :)
Csak azért felejtettem ki korábban, mert cégekre koncentráltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wohooo! Elasto Mania... :)
Mondjuk volt még pár hasonlóan kellemes kezdeményezés itthon. Gondoljunk csak a Terepre, amiből később "kinőtt" a debreceni Invictus csapat és az Insane off-road szimulátoruk. Bár nekem Diviánszky Ákosék mindig az Amigás onEscapee-t jegyző cég lesznek.. :)
De ha már Invictus, akkor ne maradjon ki a "nagy ellenfél", a Clevers Games sem és az ő off-road játékaik, vagy a PC-s Terminator 3.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amigás onEscapee
Letoltheto(http://invictus.hu/ /Jatekok/onEscapee) PC-re is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar felsorolgatjuk itt az ismertebb magyar fejlesztocegeket, akkor illetlenseg lenne Kadas Gaborekat kihagyni. A Novotrade-bol Humansoft-ta avanzsalt cegnek koszonhetjuk ugye Ecco-t a delfint es sok-sok Gameboy Advance es Nintendo DS jatekot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak pontositas miatt, a Humansoft-nak SEMMI koze nincs az Ecco the Dolphin jatekhoz,
meg ugysem, hogy ott dolgozna barki abbol a csapatbol aki ezt a jatekot irta.
A Novotrade-bol a Humansoft-ba szerzodesszegessel kerultek az elso programozok, akik egy fejlesztes kozepen alltak fel.
Szoval ne csinaljunk mitoszt valamibol csak azert mert regen volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Basszus! Termeszetesen a Novotrade-bol az Appaloosa lett es nem a Humansoft! Valoban regen volt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DR-nek az utolsó _tényleg_ jó játéka az IG2-volt.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem úgy tűnik, otthon vagy a hazai játékfejlesztés témában. Mondanál erről többet is?
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most vOrOnnak, vagy nekem szolt? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Chain-Q-nak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Panzers
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak hogy meg legyen említve (minősíteni nem akarom):
Philos
készítettek linuxos verziót is a windows játékból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oket szandekosan hagytam ki. Zsoltek korul tobb port kavartak a botranyaik, mint a jatekaik. Ezzel en sem minositeni szeretnem a Philost, mert nagyon sok kollegam es baratom dolgozott naluk. Csak hat a tenyek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van valahol publikus tanterv? Mert ez igy eleg halovany deli holdfeny es PR targy, illetve a szokasos "tanitunk valamit, de inkabb megse" mozzanat.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akárhogy is, ez még mindig az egyetem színvonalának növelésével fog járni ha máshol PR tárgynak számítana is... Programozáson kívül két egész hasznos tárgyat találtam náluk, feltéve h azokat jól leadják!! Szánalmas...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami, hatha segit. Szokasos SZE idiotasag. SZE meg a minosegi oktatas, vicc.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Európában szinte egyedülálló módon a hallgatók megismerhetik a videójáték fejlesztés menetét és
Meg jo hogy ott van a szinte. Van par norveg/sved ismerosom akiknek a jatekfejlesztes konkretan egyetemi szakiranya volt. Meglepo modon most jatekfejlesztenek. :)
Eleg sovany ez a tematika.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megis mit vartal ettol az intezmenytol?
Ha Csik "flortolok az oran a lanyokkal" Arpad fogja tartani, akkor ... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint arra gondoltál, hogy PR célokat megvalósító tárgy?
Szóljatok ha infó karon PR-t tanítanak.
-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo dolog, de igy tenyleg homalyos kicsit... Mennyivel tobb ismeretet ad?
En nem tanultam konkretan jatekfejlesztest, de tanultam mesterseges intelligenciat (amiben eles sok jatekrol volt szo marmint az AI reszrol), OpenGL-t , halozatokat, Ezek utan szerintem egy jatekot ossze lehet pakolni, mint ahogy az annak idejen demo szinten ment is, ugyhogy kivancsi lennek ez a tantargy milyen tematikat kovet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DirectX :(
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen mi a meglepo? Kronosek eleg kemenyen elcsesztek az OpenGL 3.0-at, eleg jelentos lemaradasban van a DX-hez kepest, es itt is ervenyesul az eszkozt a celhoz elv.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DirectX-szel csak egy gond van: csak egyfajta celplatformra lehet jatekot gyartani vele.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es akik pc-n jatszani akarnak azok 99%ban azt a platformot (is) hasznaljak.
A linuxnak, mint jatekplatformnak akkor lenne eselye, ha 4-5 vagy tobb nagy jatekot _csak_ ra adnanak ki. Egyebkent marad a frozen bubble meg szarakodas wine-al.
---
http://c4nn1b4l.crudens.hu
Nem az a szanalmas, ha az alairasodba linkeled a blogod, hanem az, ha igyse nezi senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jó játéknak nem alapfeltétele a DirectX.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Definiald: jo jatek.
---
http://c4nn1b4l.crudens.hu
Nem az a szanalmas, ha az alairasodba linkeled a blogod, hanem az, ha igyse nezi senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
én mai napig eljátszok olyan klasszikusokkal mint pl.: fallout 1, fallout 2
és simán megy wine-val, semmi "csili-vili 3D", de a játék élmény felülmúlhatatlan...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szo se rola, en is elvagyok a SimCity vagy az Age of sorozat tagjaival sokaig, ettol fuggetlen teny, hogy nem nativ verziok, marpedig jo lenne (SC-bol tudom, volt, csak mar az istennek nem lehet beszerezni sehol sem, meg a demot se igen latom).
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A PC-s jatek a mult, foleg amiatt mert szetwarezolnak mindent... A jelen a konzole (bar az XBox360 miatt ott is szoba johet a DirectX, de a legelterjedtebb konzolokon (PS2, DS, Wii) nem az van). A jovot meg meg nem tudjuk...
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon a konzolok nagy részén szintén warez fut. Vannak játék kategóriák, amiket nem játszanak konzolon. Jellemzően az összetettebb elhúzódó játékok, stratégia, tycoon félék, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Repülőgép szimulátor sincs konzolra. Egy-egy komolyabb darabhoz a billentyűzet 105 gombja is csak a Shift-Alt-Ctrl váltókkal együtt elég, a konzolok ebből a szempontból elég gyérek :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez amúgy csak hülye megszokás, mióta az usb-t feltalálták...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs az elcseszve, a fo gond max. az lehet, hogy nem mindent tesz kotelezvo es az egyes vendorok basznak impementalni az opcionalis funkciokat, beagyzott rendszereken jo is ez igy.
Nvidia a legjobb vendor ilyen szempontbol, ha minden driver azt tudna desktopon modjuk, mint az NV OGL 2.1-el akor nem volna semmi baj.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erdekes, mert ennel nalam joval hozzaertobbek iteltek szemetnek. S mivel tudom, h mivel foglalkoznak, nekik elobb elhiszem. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom nalad hozzabertobek is szoktak atportolni a DiretX-es dolgokat OpenGL-re, holmi generalt igenyek miatt.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ket kezen ossze lehet szamolni hanyan foglalkoznak ezzel ha eppen veletlenul nincs alapban OpenGL render modul az adott engine-ben. Altalaban nekik out source-oljak a melot.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos igaza van Pontscho kolleganak. A Khronos group valoban kesve adott ki egy olyan OpenGL 3.0 specifikaciot, ami le van maradva nehany dologban a DirectX mogott. Szakmai korokben ez nyilt titok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OpenGL renderer string: GeForce 9500 GT/PCI/SSE2
OpenGL version string: 2.1.2 NVIDIA 177.82
Ezzel cuccal mit nem tudok megcsaniltatni, amit DX10 -el meg tudnek ? A nyilt titokban az is benne van ?
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jol latom ez 2.1-es OpenGL implementacio. Ezzel eleg sok mindent nem fogsz tudni megcsinalni, amit a DX10-zel igen. Hadd ne kezdjem el itt osszehasonlitgatni a ket platformot. Megtettek mar paran rajtam kivul. Javaslom keres ra!
Felreertes ne essek, en is OpenGL es multiplatform parti vagyok, de ettol a teny meg teny marad, hogy a 3.0 el lett cseszve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugysem hiszi el. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hat, amig nem latok egy feladatot amit nem tudok megoldani vele.
Igen 2.1, halom extensionnel, de ha olyat tudsz amit 3.0-val sem tudnek megoldani az meg jobb pelda volna.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valahol olvastam, hogy a játékok túlnyomó többsége krvára nem használja ki a dx újdonságait... szóval csupán ez alapján dönteni nem biztos, hogy célszerű
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tapasztalat az, hogy egy 3 hónapos kurzus az égvilágon semmire nem elég, bármilyen témáról is van szó. ha tárgysorozat, akkor meg ott van a bukta, hogy nagyon nehéz minden félévben időt szakítani egy "hobbi" tárgyra a kötelezők mellett, időpont-ütközések stb., szóval aki ténylegesen végig tudja vinni az egészet, az nagyon kevés ember. na de majd kiderül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Pázmány ITK-n is indul ilyen (ugyancsak februárban), csak ott a Képzőművészeti Egyetemmel együtt lesz a kurzus, azt viszont most nem tudnám megmondani, hogy milyen engine-t fogunk használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha trollok elfogytak jok az ogre-k is .
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OGRE3D az egy nagyon jo kis engine. Egy "baj" van vele, hogy az egy rendering engine es nem game engine, igy lesz meg egy "kis" plusz melotok vele, ami nem baj, csak idoigenyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, de eleg sok iras van arrol, hogy mivel erdemes kombozni.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Mellerakhatsz LUA-t, ODE-t, stb. Csak sokan azt hiszik rola, hogy komplett game engine, aztan jon a csodalkozas. Egyebkent a Blender project kapcsan nagyon sokat fejlodott a Crystal Space is. Azt is erdemes megnezni. Az a Blenderrel egyutt egy komplett fejlesztoi kornyezetet ad.
Ami meg nekem nagyon szimpatikus, bar nem FOSS, a Unity3D (Mac) es a ShiVa (Windows). Mindket engine multiplatform (Win, Mac, iPhone, Wii, stb.).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gamebryo engine lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az szinten egy nagyszeru engine, bar en meg valamikor 2001 kornyeken dolgoztam vele utoljara. Biztosan sokat fejlodott azota. Akkor meg par tool hianyzott belole.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a hittudományi karral? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be akarsz előzni itkfikázásban, engem? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem azért képzőművészekkel lesz együtt, mert azok a grafikusok, emezek meg a programozók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van. Főleg ez volt a célja a kurzusnak, hogy a grafikusok és a programozók már egyetem alatt elkezdjenek megtanulni összedolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg hogy legyenek csajok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Játékfejlesztős tárgy már 4 éve is volt a BME-n. Jártam is rá, össze is raktunk jó kis lövöldözős játékot gyakorlaton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert ez meg eleg messze van mondjuk az angliai kepzestol, ahol komplett szakok indulnak minden szakteruleten. Mert hat ugye nem csak grafikus, meg programozo van egy jatek projektben, hanem game designer, producer, stb. De legalabb itthon is megmozdult valami. Persze az angolok allami szinten penzzel is tamogatjak a honi jatekfejlesztoket, mert tudjak, hogy komoly adobevetelek jonnek majd vissza belole. De ez masik tortenet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni