minden nap rejtélyes SMS érkezik, pénzt vesz le.

Fórumok

Anyám egy ideje nagyjából minden nap kap egy sms-t, ami nagyjából 1000ft-ot levesz a kártyájáról. egészen biztos, hogy nem rendelt meg semmilyen szolgáltatást.
adatok:

Feladó: 5030 (már ez önmagában is furcsa)
kártya: t-mobile, domino
üzenete tartalma: nem jeleníthető meg!

Mi a franckarika lehet ennek az oka, hogy lehet megállítani? Tapasztaltatok esetleg hasonlót? :S köszönöm szépen!

Hozzászólások

témobil ügyfélszolgálat mit mondott?

sajnos most nincs itt a telefon (jókor nyitottam a topikot, mi?:D), anyám telefonált kétségbeesetten, hogy még egyet kapott, most már muszáj csinálni valamit. Ergo még nem tudtam arról a telefonról felhívni az ügyfélszolgálatot. Tmobile honlapon találtam ilyen funkciót, hogy 1430 telefonszám felhívásával le lehet tiltani a különböző emeltdíjas szolgáltatásokat (bejövő emelt díjas smseket is), de azok között csak 06-90-***-***, 06-91-***-*** és 1*** formátumú emelt díjas számokról volt szó, 5030-ról nem :S

A TV-ben reklámozott SMS játékok ilyenek.
pl.: Küld be az "1+1" helyes megfejtését az xy számra, és válaszolj a naponta sms-ben érkező kérdésekre, amiket megintcsak te fizetsz.
(Egyszer elolvastam az apróbetűt, és nagyot néztem.)

Bye Bye Nyuszifül

"hogy lehet megállítani?"

Szolgáltatónál letíltani, vagy ha a készülékben
van olyan menupont ahol letíltható reklámok fogadása.

[Sziasztok! Emeltdíjas Jamba sms-ek fogadását és az összes emeltdíjas sms fogadását a T-mobil Dominó kártyás feltöltés esetében a következő tel.számon tilthatjátok le:

Küldjetek sms-t a 1430 ra a következő szöveggel: +EDSMST

(idéztem!)

Úgy általában: bakker.... nem vagyok(voltam) T-mobilos, de akkor is! Erre valahol biztos (a legapróbb betűkkel) van valami utalás, de akkor is. (még1x) Én pofátlanságnak tartom, hogy ilyen lehúzó "szolgáltatás" alapból engedélyezve van!! Azt még elfogadom, hogyha én küldök sms-t valahova, akkor az lehet méregdrága, de azt én tudatosan küldöm. De azt, hogy bármikor bárhonnan kaphatok ilyen szutykot.... Pannonnál is van ilyen szemét szolgáltatás? (Én legalábbis annak tartom!)
(Ha default ezek nem fogadhatók, akkor nem szóltam... illetve de :) )

Ha a szolgáltató letiltja az ilyet alapból, az igazából semmit nem old meg. Aki fogékony az ilyenre, az nagy nehezen majd beaktiválja egy 240-es sms-re, pl. valami szavazós játékra, és később ugyanugy megszívja a következő lenyúlós céggel...

+az ügyfélszolgálatosok még hallgathatnák 24/7 a bömbölést mindenkitől, aki be akarja aktiválni. (mert tippre kb. az emberek 1%-a találja meg előbb a megoldást neten)

Egy hasznos dolgot mégis tettek: az általuk ipari mértékben terjesztett zenélős flash reklámok elterjesztették az adblockokat (én a jamba reklámok miatt váltottam vissza firefoxra és raktam fel az adblock plus-t).

Andi, really. Take it from me. If I tell you something, I'm usually right.

-1
Aki fogékony és rájön, az szándékosan teszi. Ha a következővel meg lehúzzák, az már teljesen az ő felelőssége, hibája. Minek aktiválta, ha tudta, hogy mire való, nem? (Itt kedvenc sláger a :"Rendszergazda jogokkal netezel? Úgy kell neked!" - ez is pont hasonló. Aktiváltad? Úgy hagytad? Akkor ne csodálkozz! :) )
Akinek gőze sincs, hogy létezik ilyen, az meg benyeli rendesen. Valószínűleg ő az életben nem akarná ezt használni. Ezért nem értem a "semmit nem old meg"-et. Ha alapból tiltva, akkor csak azt érheti kár, aki ezért szándékosan, tudatosan tesz valamit. De Mari nénit, aki csak azért vette a telefont, hogy tudjon vele telefonálni, így semmiféle ilyen kivédhetetlen veszély nem fenyegeti. Leginkább az a bajom vele, hogy - ha jól értem - teljesen kivédhetlen dologról van szó! Egy sms-nél nem jön kérdés, hogy le akarod tölteni vagy sem, az egyből ott van, és már ugrott is a pénz érte.

Ügyfélszolgálat: az a dolguk, nem :)? Ha meg nagyon megunják, akkor telenyomják óriásplakátokkal az országot, hogy hogyan kell aktiválni. Viccet félre: egyébként tényleg ennyire siralmas a helyzet itthon, hogy az összes telefontulaj azért verné a falat, hogy "Én miért nem kapok emelt díjas sms-t, túl sok a pénzem, én is szórni akarom, mint szomszédjános!" ?

A papir alapu vagy netes pdfes tajekoztatoban le van irva hogy van net start mindenkinek. O wap es mobilinternet kepesnek reklamozza a telefont, ha nem lenne ra net start, akkor ebben a reklamban nem mondana igazat. Ha nem kered a szolgaltatast ki tudod kapcsolni, vagy kitorolni beallitasokat telefonbol. Ha nem olvasod el amit alairsz, attol meg nem a szolgaltato a hibas, ha nagy lesz a telefonszamlad.

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű

1) nem most lettem t-mobile elofizeto, az en szerzodesemben szo sem volt netstartrol
2) annak tudataban kapcsoltam be a telefonomon az automatikus email letoltest, hogy nincs edge elofizetesem. Ez igy is volt mostanaig; a leveleim kizarolag wifi csatlakozas eseten jottek le
3) egyszer csak szo nelkul bekapcsoltak egy fizetos szolgaltatast, amivel most jol megszivattak
Szerintem ez minimum tisztessegtelen haszonszerzes. Na de majd kiderul.
--
kövi

En kaptam toluk levelet 1 vagy 2 honappal a net-start kotelezo bekapcsolasa elott... a havi szamlaval kultek ilyen tajekoztato szeruseg formajaban amit szinte mindig kuldenek.

Szerk: A tajekoztatoban nem _konkretan_ a net-start bekapcsolasarol irtak, hanem arrol hogy valtoznak a szerzodeskotessel jaro dolgok, es valtozik az alapszolgaltatashoz kapcsolod kiegeszito szolgaltatasok alapertelmezett dolga. En ezekutan atneztem az internetes tajekoztatot, es lattam hogy a net-start mostantol mindenkinek aktiv.

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű

1 dolgot azért ne felejtsünk el. Ilyen sms-t "csak úgy" senki sem kap, az büntetőjogi kategória, és ezt a cégek is tudják.
Ahhoz, hogy emelt dijas sms-t kapj, először egy sms-sel fel kell iratkoznod a szolgáltatásra, aminek keretében kapod az emelt díjas sms-eket. Na ezen a ponton nem szoktak figyelni az emberek, és így lesz belőlük "áldozat".

Ez kb. olyan mint amikor régen voltak a becsapós dialup-os programok, amik külföldi számon keresztül építették ki a modemes kapcsolatot. Ebbe is többnyire ártatlanok futottak bele, akik előtte letöltötték a programot ami végtelen pornót ígért, és természetesen ott is a Matávot szidták...
Szerintem az ilyenekért nem a szolgáltató a hibás, hanem a jogi szabályozás, és a naiv user.

A kérdésedre pedig igen a válasz. Ennyire siralmas a helyzet itthon. A UPC-nél dolgoztam rövid ideig, még az egyetem alatt, amikor indult a voip szolgáltatásuk, és ott pl. le volt tiltva egy adott limit elérése után az emelt díjas hívás, pont az ilyenek megelőzése miatt. Ne tudd meg, micsoda fröcsögés volt a válasz az üfiseknek, hogy miért nem tudják felhívni a kedvenc emelt díjas telefonszámukat. Aztán amikor megtudták, h. miért, akkor meg nagy kuss. :)

Csak egy analógia:
arra mit szólnál, ha holnaptól nem engedné a szolgáltatód az ssh-t (mert mondjuk az egyik implementáció sebezhető,és így védené meg a usereit), az smtp-t (hogy ne küldj spamet), a p2p-t (mert biztos warezolsz), a skypeot (nehogy a kisfiad felhívjon egy pornó vonalat véletlenül), és még mondjuk az összes 1024 feletti portot, csak hogy megkeserítse az életedet(csak hogy megvédje a naiv usereket)... Na, hogy hangzik?

Amikor egy szerződés az egyik fél előnyeit szolgálja csak - itt nem kell találgatni hogy melyik félről van szó - az nem fair szerződés. Természetesen a szolgáltató nem fog lemondani az etikátlan bevételekről, amíg akkora büntetésekkel vagy presztizsvesztéssel nem sújtják, ami rákényszerítené. Egy normális világban a szolgáltató feladata lenne az előfizetőit megvédeni a hiányos és megtévesztő tájékoztatásból adódó anyagi kártól, ami szervezetten zajlik. Nézz meg egy nyolc éveseknek készített bannert ahol majmot kell etetned az ajándék csengőhangért. Etikus ez az egész ipar ami emberek, gyerekek, öregek, együgyűek kihasználásán alapul? Tiltanám mint a dohányzást.

Szerintem mindenben egyetérünk, kivéve 1 dolgot: te az emberek érdekeinek védelmét az ÁSZF-től várod, én meg a törvényektől :)

Egy kapitalista cég önmagától csak akkor lépne meg egy ilyet, ha PR szempontból többet hoz neki, mint amennyi költsége lesz belőle. A törvényt viszont a nagyobb cégek azért szokták követni, ergó ha lenne _normális_ törvényi szabályozás, akkor annak megfelelnének.
Szerintem pont az a baj, hogy a törvényi szabályozás nem alkalmazkodik az ilyen esetekhez, hiszen az elég nonszensz, hogy ez a fajta átverés jogi oldalról nem megfogható(hiszen ott van az apró betűs 30 oldalas szerződés a weboldalon), és már évek óta ez megy...

Inkább azt mondom, gondolkodjunk együtt. Keressük fel képviselőnket, kérjük meg hogy nézzen utána a törvény adta lehetőségeknek - bár ez az ügyvédünk munkája - és szólaljon fel az ügy érdekében.
Vagy beszéljünk a gyermekünkkel ha meglátná a banánzabáló majombannert és törődjünk a nagypapa mentális egészségével is.

A törvények nem túl általánosak és nem túl konkrétak. Valószínűleg azért ilyenek, hogy alkalmazkodni tudjanak. Azaz, a lehető legjobb módon tudják alkalmazni őket egy-egy ügyben. Azért van az iskola (és az élet:), hogy felkészüljünk olyan történésekre, amikor magunknak kell döntenünk. Igen, gondolkodjunk együtt és legyenek jó törvények, de ha épp egyedül vagyunk, gondoljuk át, mi történik most velünk, és mit vállalunk egy-egy tettünkkel.

:)

Sajna efelé halad a világ. Mindenki elvárja, hogy az állam gondoskodjon róla, de öngondoskodás, gondolkodás az mindenkinek luxus. Egyszerűbb úgy élni, ha mindenkinek a segge alá van tolva minden. Csakhogy ez nem fér össze a kapitalizmussal. A kapitalizmus épít az emberi hülyeségre, és ki is használja. A kapitalizmus nem hülyéknek való. Aki hagyja, hogy vezessék, az csináljon csak nyugodtan szocializmut.
Mindig is mondtam: mindenkinek szíve joga hülyének lenni, de tessék vállalni a következményeket.

Menne, csak úgy kevesebben értik. A jelenlegi rendszerben nem a szolgáltató feladata, hogy az emberi hülyeségből eredő károk ellen megvédjen. A szolgáltató feladata, hogy szolgáltasson. Azt amiben megegyeztetek. Az érdekvédelmi szervezetek feladata, hogy megvédje a vélt vagy valós jogaidat.
Másrészt lehet olyan szerződés, ami csak az egyik félnek válik előnyére. Ilyenkor szimplán hülye volt, aki megkötötte azt és kárára vált.

Pl. Geronimo-t de ismerek valakit akit a pannon vert át. Minek nevezzük ha te nem akarsz igénybevenni net szolgáltatást, ezért le is mondasz minden ilyesmit, erre a tudtod nélkül (értsd: tájékoztatás nélkül) aktiválnak egy általános net hozzáférést irreálisan magas tarifával?

Ezt képzeltem el: Valaki feltöltőkártyás előfizetést vásárol, és alapból aktiválják a havidíjmentes, forgalmi díjas internet-hozzáférést (ez az információ szerepel sok szórólapon és tájékoztató füzetben, valamint rajta van a számlán). Aztán emberünk megrendel valamilyen havidíjas internet-csomagot. Nem tetszik neki, ezért lemondja. Mivel lemondja, a Pannon újra aktiválja a havidíjmentes, forgalmi díjas internet-hozzáférést. Azért aktiválja, mert alapértelmezésben díjtalan, csak ráutaló magatartással lehet elérni, hogy fizetni kelljen érte. Ez egyeseknek kényelem, másoknak teher. Ha így történt, szerintem nem volt átverés. Nincs olyan opció, hogy "lemondok minden internetes szolgáltatást". Kivéve, ha levélben vagy az ügyfélszolgálaton személyesen/telefonon mondja le az ember a dolgot. Ha levélben vagy telefonon mondja le, tudja bizonyítani, hogy minden internetes szolgáltatás megszüntetését kérte. Nem feltételezek szándékos átverést, csak valaki figyelmetlen volt a Pannonnál. Ilyenkor valószínűleg a Pannon elnézést kér és kártalanítja az ügyfelét.

:)

Persze, az autóbalesetekért meg az autógyártók a felelősek, vagy az útépítők. Nemár. Olyan emelt díjas csengőhangos szextelefonos vagy akármilyen szolgáltatásra iratkozol fel, amilyenre akarsz. Ha nem olvasod el az apróbetűt, akkor így jártál, nem a szolgáltató sara, hanem a tiéd. (Anyám is járt így, vett egy csengőhangot, aztán havonta 4e Ft-al megtoldották a számláját) Ha már felelőst keresünk, akkor azok inkább a szar törvényeink, amik nem védik eléggé a fogyasztókat. Semmilyen szolgáltatás/termék esetén nem engedném, hogy bármilyen lényeges paraméterét apróbetűsen közöljék. Amíg ezt lehet, addig viszont a jamba félék teljesen legálisan működnek és mindig lesznek olyanok, akik nem olvassák az apróbetűs részt, aztán csodálkoznak.

Nem értelek. Egy jó tájékoztatás mellett persze hogy nem kellene alapvető védelmet jelentő korlátozásokat biztosítani, de egy megtévesztésen, tudatlanságban tartáson alapuló, a technikai analfabetizmust kihasználó lehúzás ellen igenis kéne egy felelősségvállalás a szolgáltató részéről.

Köszi az infót. Akkor oké, mégsem olyan necces a helyzet. Én a topiknyitó hozzászólásból indultam ki, és abból vontam le - ezek szerint helytelen - következtetéseket. Elnézést!

"egészen biztos, hogy nem rendelt meg semmilyen szolgáltatást."
Akkor ezek szerint mégis?

Ebben a felállásban nincs semmi bajom a dologgal, mert pont úgy működik, ahogyan kell. Aki beregisztrál valahova (aktivál), az megtette :). Az más kérdés, hogy gondolom a "lehúzós" részletek a lehető legapróbb betűs részben vannak, de ez már megszokott, hogy manapság a legvadabb ötletekkel jönnek elő emberek egy kis pénzcsinálásra.

A voip esetnél szerintem az is köztejátszott, hogy igazából a közember csak annyit sejt a voip-ról, hogy interneten keresztül lehet telefonálni, azaz totál ingyen van. (A legtöbb reklám is ezt hangsúlyozza leginkább). Sztem ott sem jártak utána, nem olvasták el az apróbetűt. (Mint ahogyan én sem jelen szál esetében :) )

"Akkor ezek szerint mégis?"

igen. ha nem ő, akkor egy jóakarója, de kell hozzá a telefon fizikailag, mert fel kell iratkozni egy sms-sel.
hozzáteszem, hogy ha valaki telekom körökben mozog, az tudja, hogy nem olyan nagy cucc más nevében sms-t irni, de ez egy másik történet...

Ha kb. olyan nehéz, mint más nevében emailt küldeni, akkor sztem a szolgáltató igenis tiltsa alapból ezen sms-k fogadását (akár küldését is! - arra legyen valami külön opció/kód/stb.) Bár aki meg ebből él, az biztos beindítaná az ellenlobbyt.

Egyébként mennyire követhetőek ezek az sms-ek? Akit pld. így csőbe húznak, be tudja bizonyítani valahogyan az igazát, hogy nem az ő készülékéről/sim kártyájáról ment el az sms?

Annyira azért nem egyszerű, mint egy email hamisítás, sms gateway-hez kell hozzaferes, csak mint technikai lehetőséget említettem meg.
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mennyire részletesen visszakövethető egy sms, mert nem mobil vonalon dolgozom, de a charging miatt biztos tudjak, hogy hol jön be a hálózatba, és az segíthet.

OFF:
Sajnos ez van az országos lakcím nyilvántartónál is. Ha Te konkrétan nem tiltod meg, akkor bármikor "eladják" a címedet reklámterjesztőknek.

--------------------------------------------------------------
"Tegnap reggel addig röhögtünk a főnök viccén, míg ki nem derült, hogy az a napi feladat."

Na persze. Nekem is ez volt az első lépésem. De talán fordítva lenne logikus. Egy olyan szervezet, amelyet az én adómból tartanak fenn ne kereskedjen már a személyes adataimmal.

--------------------------------------------------------------
"Tegnap reggel addig röhögtünk a főnök viccén, míg ki nem derült, hogy az a napi feladat."

Szerintem ilyenkor az lenne a legkorrektebb megoldás, ha a szerződés megkötésekor lenne egy olyan kötelezően megválaszolandó kérdés, hogy kíván-e élni az emelt díjas SMS fogadás lehetőségével.
A meglévő ügyfeleknek meg mondjuk egy tájékoztató SMS-t küldeni, hogy a "Az emelt díjas SMS fogaádst aktiváltuk a tlefonján. A letilsához küldje a Letilt szót díjmentesen a 1230 számra".. Vagy valami hasonló módon.

én az ilyen dada féle átb@szós oldalakra tippelek... :)
------------------------------------------------------------~
http://b3nc3.eu - személyes blogom | kommenteld köszi :)

Kérjél fogadott emeltdíjas sms tiltást, és melette számlareklamációt. Ha nem volt emeltdíjas regisztráció, akkor jóváírják mindet.
A tiltással nem kap többet ilyet, még ha akar is. A tíltás díjmentes.

Ez az úgynevezett MT típusú emelt díjas SMS-t, amikor rendszeres időközönként érkezik SMS telefonra és ennek emelt díjas ára van.

A leállítása úgy történik, hogy a 90-es számra vissza kell küldeni egy STOP szót!

---------------------------------------
My site: www.emeltdijassms.hu

ok, game on. Arra utaltam, hogy eros ketlyeim vannak, hogy valodi lenne az elnezest keresed. Semmi nem indokolta a semmitmondo valaszaidat (fyi: egyaltalan a 100 eves topik felrangatasat sem), amiben az egyetlen valodi kozlendo a reklamod.

Felreertes ne essek, nekem aztan nincs gondom a hupon megjeleno juzer reklamokkal, magam is nem sokara inditok majd, de a tettetesed gaz. Nem, erre sem kell(ene) valaszolnod...

De, válaszolok.

Láttam itt már elég egyértelmű reklámokat, szolgáltató ajánlásokat és sajnos tapasztaltam olyat hogy számomra ismeretlen emberek nyilatkoztak rólam vagy a cégről valótlanságokat, azért hogy lejárassanak (majd ezt követően ajánlottak egy másik szolgáltatót).
Ezt tartom én erőszakosnak és agresszívnek és nem azt amit én csináltam, bár ezt megítélés kérdése természetesen.

Azt gondoltam, hogy én nem fogok odáig lealacsonyodni, hogy másokat mocskoljak be és ezért nem gondoltam hogy erőszakos lenne vagy agresszív ha válaszolok a témával kapcsolatban. Ez max az indirekt reklám fogalma szerintem. Bár én nem gondoltam annak és nem is szántam annak, de elnézést kértem az agresszivitásért, ha ez zavart.

---------------------------------------
My site: www.emeltdijassms.hu