Quake 3 Arena - hova lett a konzol?

Fórumok

Felraktam Ubuntu-ra a Quake3-at, de nem tudom előcsalni a console-t. Gamer koromban (6-8-10-nemtudomhány éve) ez a 0 gombon volt. A konfig fájlban átírtam más bill-re, de nem jön össze. Sehol sem találom.

UPDATE: Hát megöregedtem. ALTGR+1

Hozzászólások

köszíííí

hú hogy én már mennyit keresgéltem!

amúgy kérdés még mindig van. hogy lehet a 0 ra varázsolni? a cfg ben a 0 ra van bindelve. linuxban más a 0 mint vindózban? vagy netán van neki valami más funkciója is?

bind ~ "toggleconsole"
bind ` "toggleconsole"

ez volt a cfg ben eddig is.
akkor viszont a windózos magyar bill kiosztás hibázott a 0 val. nem tom honnan van a cfgm (ollózott mixtúra) viszont ha alapból így volt akkor valami oka csak volt. :) relytély.

bind 0 "toggleconsole" persze nem is műkszik. :(

Így: http://www.starr.net/is/type/intlchart.html

A ~ neve tilde és a US International English billentyűzetkiosztáson ott található ahol a magyar kiosztáson a 0.

A magyar kiosztáson az 1 mellett ábrázolják, tehát értelemszerűen altGr+1.

Az már külön érdekesség, hogy Neverwinter Nights-ba is tilde-vel lehet előhívni a konzolt, de ott csak az altGr+6 hajlandó ezt negtenni.

ctrl+alt+d, ctrl+alt+esc, alt+tab nem működik game alatt. (ubuntu+gnome+q3)

ötlet?

Bár nem a konzolról szól, de van egy Quake3 kérdésem.
Simán elindítom a q3ded dedikált szervert:

cd /usr/local/games/quake3/
./q3ded

Erre ezt írja ki a program:

Q3 1.32b linux-i386 Nov 14 2002
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/q3/.q3a/baseq3
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak8.pk3 (9 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3
./q3ded/baseq3

----------------------
4073 files in pk3 files
execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: akarmi
IP: 127.0.0.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**

Viszont mégsem tudok hozzákapcsolódni a játékkal... ha a localhoston szeretném, akkor csak várakozik és számol, de semmi változás. Csináltam neki külön felhasználót, hogy azzal fusson a szerver, de így sem jó.

Mi a franc lehet a baja, vagy hogyan lehetne egyáltalán a szervert (részletesebb) naplózásra bírni?

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Egy kis help a console eléréséhez linux alatt:

általában a legtöbb distro-ban található egy kis programocska a neve: xev

terminal-ban indítsd el, nyomd le azt a billentyűt amire a console-t szeretnéd rakni, kapni fogsz egy hasonló output-ot:

KeyPress event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
root 0x1a5, subw 0x0, time 2560489251, (-374,-214), root:(337,308),
state 0x10, keycode 49 (keysym 0xa7, section), same_screen YES,
XLookupString gives 2 bytes: (c2 a7) "§"
XmbLookupString gives 2 bytes: (c2 a7) "§"
XFilterEvent returns: False

keresd meg benne azt a részt ahol a keycode és keysym szók szerepelnek, a 2 szó utáni értékek fognak kelleni.
Én például a scroll lock-ra raktam a console-t mert ugy kényelmes, a scroll lock kódja az én billentyüzetemenen: 78
Készíts 1 kis bash script-et:

#!/bin/sh
Q3_DIR="/usr/games/quake3/${1}"
Q3_BASEPATH="$PWD/.q3a/${1}"
Q3_EXEC="./quake3.x86 +set fs_basepath $Q3_BASEPATH +set fs_cdpath $Q3_DIR"
Q3_OSS="/proc/asound/card0/pcm0p/oss" 
SCROLL_LOCK=`xmodmap -pke|grep " 78"|cut -d "=" -f 2`

xmodmap -e "keycode 78 = quoteleft asciitilde asciicircum asciicircum asciicircum"

cd $Q3_DIR
if [ ${1} = "116n" ]; then
	echo "erase" > $Q3_OSS
	echo "quake3.x86 0 0 direct" > $Q3_OSS
	# aoss
	exec  $Q3_EXEC
else
	export LD_PRELOAD="$Q3_DIR/et-sdl-sound.so ./quake3.x86 +set fs_basepath $Q3_BASEPATH +set fs_cdpath $Q3_DIR"
	./quake3-sdl-sound 
	unset LD_PRELOAD

fi 

xmodmap -e "keycode  78 = ${SCROLL_LOCK}" 

xrefresh -black
xrefresh -white

ebben a példában a kékkel szedet rész a lényeg, azaz xmodmap-al tudjátok átvariálni a billetyűzetkiosztást, xev-el meg lekérni hogy mejik billetyünek mi a kódja.

Régi a topic, és nem is ugyanaz a kérdésem, de jobbnak láttam ide írni, mint új témát létrehozni neki.

Szuperül fut a Q3 64-bites Ubuntu Jaunty alatt (és hála ennek a topicnak a konzolt is megtaláltam :-)), viszont valami miatt időnként kiugrik kis képernyőre. A vas, amin fut, egy Dell XPS M1530. Az Ubuntuban a színek felkavarodnak, a Quake kis képernyőben fut tovább. Az egeret tudom a Quake és az Ubuntu között mozgatni: tudok tehát kattingatni az oprendszerben, de a Quake-ben is tudok lőni (mást, például mozogni egyáltalán nem lehet). Kb. 20 másodperc után minden helyreáll, újból teljes képernyőben fut a Quake. Aztán kb 15-20 perc után megismétlődik az egész. Ez mitől lehet, illetve mit lehetne ez ellen kezdeni?

Viszont pl. az ioquake-seknek sikerült megoldani, hogy a beállításoknál megadhatod a widescreent, míg az eredetiben a konfigfájlban kellett turkálni. Plusz az ioquake támogatja az OpenAL, és más azóta megjelent vagy elterjedt dolgokat.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Nem arról a két parancsról van szó, hanem pl. Linux alatt a hangkezelésről, illetve arról, hogy a grafikus motor mennyire tart lépést a mai videókártyák tulajdonságaival és képességeivel.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Evek ota kiporgeti fixen a 125 fps-t, de nemtudom ez szamodra monde valamit miert jo. Tevedes ne essek nem akarlak meggyozni ha ioq3 akkor hajra arra tenyleg jo hogy pistekevel munka utan lanon ugrabugralunk meg nezzuk hogy deszepfustje van a raksinak erdemi jatekra nemnagyon mivel nem hasznaljak.

ioquake lesz a te barátod! Az ioquake a Quake 3 forráskódjának a folyamatos karbantartása, javítgatása. Nem mellesleg Linux barátabb, mint a legutolsó Q3A kliens. A céges LAN party-kat is ezzel játszuk.

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára