Cenzúráz a szolgáltatóm?

Sziasztok!

Egyes weboldalakat (amelyek eddig simán bejöttek) nem tudok megnézni.
A böngésző elakad a 'kapcsolódás ...-hoz' vagy az 'adatátvitel ...-ról' résznél és nem történik semmi.
Csak néhány példa (ami nem jön be): Youtube, Wikipedia stb.
Cseréltem böngészőt, oprendszert is, de semmi változás. Más gépeken gond nélkül bejön mindegyik oldal.
Olyan az egész, mintha az én ip-címemre nem akarnák továbbítani az adatokat.

Az üfsz szerint semmi probléma a kapcsolatommal.
Ilyenkor mi a francot csináljon az ember? Hogy lehet ennek az ellenkezőjét bizonyítani?

Hozzászólások

Üdv!

Milyen kapcsolat?
Mert nagyon MTU/MRU/MSS "szaga" van a dolognak...

Nincs routered a géped és a szolgáltató között?

Tilla

"Az üfsz szerint semmi probléma a kapcsolatommal."
hazudnak...
nalam is volt hasonlo gond, igaz mas isp mas orszag, es eccercsak megoldodot

voltak kint?

Nem jöttek ki. Telefonon keresztül annyit közöltek, hogy a kapcsolatom él, tehát 'csakis az én készülékemben lehet a hiba'.
Időnként változik az elérhetetlen oldalak listája, de a Youtube és a magyar Wikipedia már legalább másfél hónapja van rajta.
Ez egy elég sz@r szolgáltató. Az állandó kapcsolati problémák miatt hőbörgőket is állandóan ugyanazzal a szöveggel szerelik le:
"az Ön által bejelentett hibát kivizsgáltuk. A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a hibát a kábeltelevízió hálózaton fellépő kiesés okozta"
Ha jól tudom 360 helyiségben biztosítanak netet, tehát a kábelhálózat mindenhol hibás.

Szemét trükk a nagy adatforgalom kivédésére, a feltehetően elég alulméretezett sávszélességükön (leggyakrabban látogatott oldalak ugye). Fel kell bontani velük a szerződést.

Szerződésszegés nem történt, ugyanis a csomagok mennek, jönnek, a garantált minimális sávszélesség a végpontod és a szolgáltató hálózata között megvan -- a külföldi irányuk feltehetően a csűcsidőszakban nem elég a (de)generált forgalom kiszolgálásához... Egyébként jó lenne tudni, melyik szolgáltatóról van szó (Egyről tudok, akinél le van rakva néhány Allot...).

Kábeltévés net? Az naccerű... Ott még azzal is tudnak játszadozni (és ha szakadozik a net, akkor akár meg is teszik...), hogy a modemre távolról rátöltenek egy a minimális garantált és a hirdetett sávszélesség közötti értékre beállított konfigot, majd modem rebutty (ekkor észlel az üf. rövid leszakadást... Ugyanis a modem-fejállomás közötti sávszélességet a modembe boot során letöltődő konfig adja meg... Persze ehez az kell, hogy a modem státusz-oldalát (se) lássa a (magasról le)tisztelt űgyfél.

Nálam w2k-nál volt így (ADSL), érdekes módon semelyik browser sem máx normálisan, a VMWare-ben indított XP alól viszont gyönyörűen működik minden...

muhaha.... veluk enis szoptam 2 evig... meg annoi mikroval. Egyszeruen lehetletlen volt napkozben haszmalni a rendszert. ejjel 1-2 -ig ugy szarra volt terhelve hogy ilyen 300-400 ms alatt nem jott vissza semmi es erossen lossos is volt. Meg be is "vallottak" hogy hat mert tul van terhelve a savuk... hat kosz...

szerintem nincsen külföldi sávjuk ennyi
nekem a TVNET nél vettem észre hogy pár külföldi oldal nem jön be.

drága a külföldi sáv, és a sok torrent is viszi.

szóval egyszerüen kevés a sáv

Celeron-M 1400Mhz, 768M, Ubuntu 7.10, 2.6.22

A TVNetnek elég korrekt a belföldje és a külföldje is... dolgoztam is ott... inkább a kábelneten voltak / vannak problémák, ahol a béreltvonal alapból gáz... ADSL (ahol jó a vonal!) / LAN területen viszont semmi probléma nincs velük.
Az ügyfélszolgálat viszont botrány :S

Úgy látom a nemzetközi sávszélességeddel lehet a probléma. Nálam is hasonló a helyzet, a gmail lassú nagyon...
Lehet globális probléma?

Cseréltem böngészőt, oprendszert is, de semmi változás. Más gépeken gond nélkül bejön mindegyik oldal.
Ezt úgy érted, hogy azonos ADSL kapcsolat mögött? Mert akkor lehet DNS beállítási probléma is.

Érdekes. T-onlinenál soha semmi ilyen gond nem volt ezidáig, belföldre, külföldre, mindenhova szélvész. A legjobb szolgáltató amit valaha láttam , s minek valaha tagja voltam/vagyok :)

Mas $random szolgaltato nem vesz at egy szolgaltatast, amit utanna keptelen normalisan folytatni. (Emitel -> T-Online)
Kerdezoskodjel a kollegaidtol, miert is fujjogok, egy rakas mas elofizetovel egyutt... Mi az, hogy elfelejtenek karacsony magassagaban ip -t osztani, random idokozonkent lehajigal es meg az ugyfelszolgalat sem elerheto? Es ezert fizetek kb. 10 KHUF-ot.

kötöjelkötöjel
//:wladek's world

Erről biztosan máshogy vélekednének például a TVNet/UPC ügyfelek (de vannak még hasonló sikersztorik, a migráció sosem könnyű).
Ahogy a fenti esetben is (nagyrészt) normalizálódtak a dolgok, a szolgáltatás minősége végső soron nőtt, talán a te esetedben is ez lesz a helyzet.
Persze ez nem mentség, de azt kimondani, hogy csak a T-Online/Magyar Telekom esetén van, volt és lesz ilyen eset, erős sarkítás.

Legjobb tudomásom szerint az érintett ügyfeleknek jóváírták a decemberi havidíjat. Kérdés tehát, hogy valóban fizettél-e ezért 10 ezret, vagy sem. Ha igen, verni kell az asztalt (sajnos ez van). Ha nem, nos -szépen fogalmazva- nem mondtad el a teljes igazságot (ismét: ez nem menti fel a szolgáltatót, de az ebben az esetben legalább korrektnek volt mondható, mert elismerte a hibáját).

Egyes érintett ügyfeleket nem a számla érdekli, hanem a szolgáltató hibájából keletkezett kára, ami nagyságrendekkel magasabb mint a havi számla. Volt utazásszervező iroda akinél a T-online-t cseréltük le UPC-re, azóta nincs panasza sem. Van akinél a UPC használhatatlan. Persze korrektnek tartanám ha az ISP-k lehetőséget adnának az előfizetéstől való azonnali elállásra is és nem kezdenének el jogoskodni.
A legtöbb cégnél magasan tesznek ügyfélre ha már leszerződött. Aláírtnak vele egy hűségnyilatkozatot aztán nem foglalkoznak vele.

Ne haragudj, de ez is hülyeség. Ha az internet-kapcsolat elérhetőségétől komoly bevétel függ, ennek megfelelően kell azt kialakítani.
Lehet venni poresz nézésre, otthoni bohóckodásra kitalált DSL-t, és oda, ahol fontos a rendelkezésre állás, bérelt vonalat is.

Én azt tartanám korrektnek, ha azok a "szakemberek", akik visítva röhögnek a zöldfülűn, aki szervernek hív egy (darab) (S)ATA diszkes desktop pécét kicsit tovább látnának, és a nagytömegű, "konzumer" elérésektől nem várnának ötkilences rendelkezésreállást (habzó szájjal reklamálva, ha ez nem teljesül).

Azt kellene bithajlításra felkent szakiként megérteni, hogy a rendelkezésre állási paramétereket nem véletlenül foglalják bele a szerződésbe, annak műszaki, gazdasági és jogi okai vannak. Ezzel számolhatsz (általában kötbér ellentételezéssel), ha ennél többre számítasz és nem kapod meg, akkor rosszul választottál.
Ha 95%-os havi rendelkezésreállású ADSL-t javasolsz az ügyfelednek oda, ahol egy óra kiesés százezres veszteséget termel, az nem a szolgáltató, hanem a te hibád.
Lehetne sorolni az analógiákat, de minek.

"Ne haragudj, de ez is hülyeség. Ha az internet-kapcsolat elérhetőségétől komoly bevétel függ, ennek megfelelően kell azt kialakítani."
Ezt eldönteni általában nem esik kívűl a cégvezető döntési kompetenciáján, aki nem feltétlenül szakember.

"Ha 95%-os havi rendelkezésreállású ADSL-t javasolsz az ügyfelednek oda, ahol egy óra kiesés százezres veszteséget termel, az nem a szolgáltató, hanem a te hibád."
Mint mondtam ez nem az én kompetenciám, de inkább lenne annak az üzletkötőnek a feladata aki megköti vele az "Üzleti előfizetői szerződést" azt mondani: Nézze Uram az ADSL kalap szart sem ér, azt arra találták ki hogy otthon bohóckodjon vele. Vegyen inkább havi 95.000Ft+ÁFÁ-ért béreltvonalat!
Még soha nem találkoztam sem nálatok sem máshol olyan ÜF-el ahol el is tudták volna mondani hogy mit is szolgáltatnak.
Ellenben csak olyan ÜF technikai kollégával találkoztam nálatok is akinek szaktudása kimerült abban hogy Startgomb->Controllpanel--> stb. még abban az esetben is ha elmondtam neki, hogy pl. linux platformot használok, és elhiheti hogy a kapcsolatot egy 6 éves gyerek is nagyvalószínűséggel be tudja állítani a segítsége nélkül is. Általánosan ez a "speak only" üzemmód jellemző a srácokra. Ismerem a nagy ISP-nél (T-com, Monortel, stb.) dogozók egy jelentős részét, fitalabb koromban én is ott dolgoztam, -azután szerencsére sikerült szerttenem egy informatikusi diplomára, így ma már a "versenyszférában" fejlesztgetek-.
Van rálátásom hogy a nagy ISP-knél mennyire nemfizetik meg a "szakembereket", így aki teheti az elvándorol versenyképes fizetésért. Ez hat a szolgáltatás színvonalára is. Csak megemlítem azt az esetet amikor egy ügyfél PC bedöntötte a fél Adatparkot, ami egyértelműen a "szakemberek" hibás tervezésének róható fel.
Amikor ISP-nél dolgoztam a szokásos informatikai auditok előtti napon a vezetés kihírdette, hogy reggel 8-9 között jön az auditor. Aki elbukna az auditor keresztkérdésein, az később jöjjön dolgozni! :)

elég durván hangzik... nem tudod kipróbálni egy notin, mondjuk?

Mondjuk tcp traceroute a wikipedia.org-ra, és megnézni, hol akad el?
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

bocs hogy szovateszem, de ez mar tenyleg szanalmas, hogy replaced, nagyz meg meg par ember (bastya_elvtars es snq ha mar igy rakerdeztek) ertelmeset sosem tud hozza szolni, de azert kioktat meg beszol par embernek. orulok, hogy ti ilyen nagy esznek gondoljatok magatokat, de lehetne ezt egy kicsit szolidabban is hirdetni (azt mar felve emlitem meg, hogy mi van ha tevedtek es megsem vagytok olyan okosak mint hiszitek).

tudom nagy tahosag ilyeneket irni es foleg felesleges, de nem igaz hogy lepten-nyomon ebbe a szemetbe botlok ezen a portalon.

- Use the Source Luke ! -

primitiv kerdesekre nem fogok idot fecserelni hogy valaszoljak, bonyolultabb kerdesekre meg szoktam hozzaszolni konstruktivan is, ha olyan, errol ennyit.

de had oltsam mar a linuxfanboyokat altalaban akik azt hiszik hogy az open source gyogyitja a rakot es hogy a microsoftnal csak pancserek dolgoznak... ez a szanalom inkabb szerintem, nem az, hogy neha rantelunk egyet. (gyk a microsoft nelkul nem tartana ott a szamitastechnika ahol most tart, es ez elvitathatatlan szerintem)

Lattam mar sokszor olyan traceroute-ot hogy

[..]
n-1. * * *
n. 111.111.111.111
[..]

Szoval szerintem ebbol csak annyi kovetkezik, hogy az n-1.dik hop nem kuldott vissza ICMP timeoutot. Pl olyan rajta a tuzfal hogy csendben mindent eldob amivel nem tud jobbat kezdeni. Vagy a timeout timeoutolt :)
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.

A tűzfal volt a ludas.

Ugrás Gépnév IP Idő 1 Idő 2
1 static-*.dunaweb.hu * 4.341 2.687
2 192.168.5.254 192.168.5.254 64.634 58.967
3 192.168.1.254 192.168.1.254 43.972 89.743
4 213.163.62.49 213.163.62.49 42.558 112.945
5 62.77.200.121 62.77.200.121 91.583 86.377
6 213.163.53.37 213.163.53.37 85.114 379.351
7 213.163.53.229 213.163.53.229 395.460 323.946
8 info-p0-ten2-3.vivendi-th.net 213.163.52.10 281.346 276.029
9 pcg1-info-br0.vivendi-th.net 213.163.52.249 278.078 286.537
10 Gi8-0-0-209.bud-001-access-100.interoute.net 84.233.170.1 307.462 *
12 Gi6-0-0.prg-001-access-100.interoute.net 212.23.50.117 109.403 93.482
14 PO1-0.ams-koo-core-1.interoute.net 84.233.190.21 190.871 226.129
15 Gi0-0.ams-001-inter-1.interoute.net 84.233.190.42 91.668 284.721
16 cr1.nl.p80.net 195.69.145.52 356.150 225.169
17 ams-ix.ge7-1.csw1-knams.wikimedia.org 195.69.145.176 179.893 133.404
18 rr.knams.wikimedia.org 91.198.174.2 120.455 110.162

Egyes weboldalakat (amelyek eddig simán bejöttek) nem tudok megnézni.
A böngésző elakad a 'kapcsolódás ...-hoz' vagy az 'adatátvitel ...-ról' résznél és nem történik semmi.
Csak néhány példa (ami nem jön be): Youtube, Wikipedia stb.
Cseréltem böngészőt, oprendszert is, de semmi változás. Más gépeken gond nélkül bejön mindegyik oldal.
Olyan az egész, mintha az én ip-címemre nem akarnák továbbítani az adatokat.

Az üfsz szerint semmi probléma a kapcsolatommal.
Ilyenkor mi a francot csináljon az ember? Hogy lehet ennek az ellenkezőjét bizonyítani?

The Internet Control Message Protocol (ICMP) is one of the core protocols of the Internet protocol suite. It is chiefly used by networked computers' operating systems to send error messages—indicating, for instance, that a requested service is not available or that a host or router could not be reached.

ICMP differs in purpose from TCP and UDP in that it is not used to send and receive data between end systems. It is usually not used directly by user network applications, with some notable exceptions being the ping tool and traceroute.

Each ICMP message is encapsulated directly within a single IP datagram, and thus, like UDP, ICMP is unreliable.

Tehat mit tudunk: megbizhatatlan, mint az UDP, elsosorban hibauzenetek kuldozgetesere hasznalatos, illetve a halozat(ok) felterkepezesere, adatkuldesre nem.
miert nem all meg a "debug" jelzo?

bastya_elvtars tudsz mondani egy olyan site-ot, ami nem jon be, ha tiltom az ICMP csomagokat? kivancsian varom.

Tyrael

PMTU Discovery.
Ha a kliens vagy a szerver a két host közötti úton előforduló legkisebb MTU-nál (PMTU) nagyobb MTU-val kommunikál, és ezen kisebb MTU-jú link két oldalán lévő router nem fragmentál, akkor a PMTU-nál nagyobb csomagokat érinti ez a kérdés.
A PMTU Discovery alkalmazása esetén a csomag az küldő fél MTU-jával indul Dont Fragment bittel, és ha valamelyik router kimenő interfészének MTU-ja kisebb a csomagnál, akkor "ICMP Fragmentation Needed, but DF set" üzenetet küld a router a küldőnek a link MTU-jának megadásával, amely immár a megfelelő nagyságú csomagot képes előállítani. Ha a küldő fél felé menő ICMP-t letiltja valaki, akkor a küldő nem értesül erről, TCP-nél nem kap ACK-ot, a timeout lejártával párszor újraküldi ugyanazt a csomagot, majd feladja, és bezárja a socketet. Ilyenkor nem jön le a weblap, nem jön meg a mail, egyáltalán semmi sem működik, amely a PMTU-nál nagyobb csomagot akarna küldeni.
Tehát elég egy ADSL plusz egy ICMP-t nem átengedő tűzfal. Kerülő megoldás a két érintett hoston az MTU csökkentése, vagy TCP esetében a kezelésedben lévő routeren vagy tűzfalon az MSS csökkentése (pl. iptables -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu, --set-mss).

Tehát az ICMP-t teljes egészében nem érdemes tiltani, tudni kell, hogy mi szűrhető belőle illetve mi biztonsági rés, és mi az, ami az IP-s kapcsolatoknál kifejezetten hasznos.

viszont ha ez lenne a problema, akkor egyaltalan nem jonne be semmilyen weblap, nem?
hisz ha mar a szolgaltato kerne a darabolast, akkor mindig kerne, ha pedig mashol jon elo a problema, akkor ugysem neked kell ujrakuldened fragmentalva a packetet, hanem a kerdeses router/szervertol hozzad egyel kozelebbb esonek, nem?

Tyrael

Weblapok bejönnek, de csak azok, amelyek kiszolgálásakor a szerver nem ad PMTU-nál nagyobb csomagot feléd. A PMTU-nál kisebb csomagok esetén máködik rendben. Tehát mondjuk egy 1362 byte méretű oldal hiba nélkül lejön.

A szolgáltató nem kér darabolást. Darabolást a csomagot küldő fél engedélyezheti azzal, hogy nem állítja be a DF-et (ekkor lemond a PMTUD-ről). Viszont a szolgáltatók nem szívesen darabolnak, mert CPU-t eszik ez a funkció. Az újraküldést nem a közbenső routerek végzik, hanem mindig a kapcsolatban résztvevő küldő fél.

Példa:
A---Ethernet---B---ADSL---C-...---D---E
, ahol A a munkaállomás, B és C router, D tűzfal, E szerver

Ha A lekér egy nagyobb oldalt E-ről, akkor összejön a TCP kapcsolat, elmegy a HTTP-kérés A-tól E-ig, majd a weblap tartalmát
E elküldi egy 1500 byte-os csomagként DF-fel, ez a C routernél nem fragmentálódik, hanem eldobja a csomagot, és visszaküld E-hez egy ICMP üzenetet, hogy nála 1492 az MTU. Ezután E újraküldi a csomagot immár 1492 byte méretben. Ha ezt az ICMP-t kiszűri valaki egy közbenső D routeren vagy tűzfalon, akkor egy idő után E rájön, hogy az általa küldött csomag valószínűleg elveszett, mivel nem kap TCP ACK-ot A-tól, így újraküldi, majd egyszercsak leáll.

A helyzet szinte ugyanez, ha az A gépen pl. POP3 szervert üzemeltetsz, és a B-n vagy A-n kiszűröd az ICMP-t. Ekkor kintről nem fogod tudni lekérni a nagyobb leveleidet.

Hogy lesz egy fontos témából veszekedés?
Bocs, nem tudom hogy lett dupla! :)

Hogy lesz egy fontos témából veszekedés?

Itt biztos, hogy nem es otthon sem hinnem, hogy ip cim alapjan szurnek a kimeno forgalmat. SZVSZ tobb a galiba mint a haszon, pont az ilyenek miatt. Aztan reszletes informaciot kell szerezni az adott szolgaltato forgalmarol (melyik ip honnan mit stb. ez a routeren 10-20% extra CPUt add) ezt az infot aztan ossze kell vetni a kinek milyen aktualis ip cime volt mert nagyresze ( ha jol ertettem akkor a tied is) dinamikus. Szoval nem hinnem, hogy a szolgaltato szurne.

Szerintem valami kisebb gubanc lehet valahol a szolgaltato halozataban.

Ezert egy traceroute tenyleg segitene valamit, hogy ugy megis hol akad el a csomag, mert ugy tunik, hogy a nevfeloldas mukodik csak a kapcsolat nem jon letre valamiert.

Hogyha telnetelsz a 80-as portra megnyitja rendesen vagy csak "trying" lesz? Nem lehet, hogy transparens proxy-t hasznal a szolgaltato?

Ahogy elnézem ... "égjen az a tűz" :) Nem flamelésből szóltam hozzá mindösze annyit írtam hogy a T-onlinenál semmi ilyen gondom nem volt, a netem SOHA nem szakadt ezidáig a 2év alatt, mindig korrekt felek voltak. Nem tudom...ha valaki pocsékot akar ..régi kábelszolgáltatómnál alap volt a 2500ms ping, 20gb adatforgalom és MÉG MINDIG 2mbps -et szolgáltatnak 10kért ... "musthave".. :D

Ezek a megjegyzések azért számítanak flame-nek ( pláne nagy szolgáltató esetén ), mert tuti van kivétel. Nekem például hónapokig nem volt folyamatosan netem, sokszor napi 20 ip-t is kaptam, szakadozott a forgalom, 2 megával jött a cucc a 8 megás csomagban, stb, mindez a t-online-nál. 3 hónapig nem tudták kideríteni a hibát. Havi 13k-ért, előre fizetve kicsit gáz. Az üfsz-ük meg egy nulla! Persze ez az én tapasztalatom. Az más kérdés, hogy - vélhetően - a telefon kábellel volt a gond, de hiába kértem többször is ( vállalva azt is, hogy csengetek 5k-t, ha hiába szállnak ki ) senki nem csekkolta le.

üdv: pomm

Ehm nem tudom. Akkor elnézést. Nekem csak JÓ tapasztalataim vannak. Szomszédunknak szakadt a net kb úgy óránként. Betelefonált, elérte nagy nehezen az útvesztőbe az emberi központost, szóltak hogy megnézik. Másnap kijöttek, megállapították a telefonkábel minősége rosz, és AZONNAL, INGYEN kicserélték az egész erre vonatkozó szakaszt. Szóval nekem tényleg nem lehet egy szavam sem :)

Én konkrétan a UPC-ről és az Invitelről tudnék mesélni vad dolgokat, mégsem hiszem, hogy általánosságban véve gonoszak, trehányak és "szar" szolgáltatók lennének.
Előbbivel néhány hibát leszámítva kifejezetten meg vagyok elégedve, de ennek nyilván az az oka, hogy láttam már belülről több ISP-t is és emiatt ritkábban hőzöngök és általánosítok egy esetből.
Sajnos az ügyfélszolgálat is olyan (hol nem?), hogy nagyban függ az ügyed sikeressége attól, hogy milyen embert fogsz ott ki, illetve hogy később a láncba milyenek kerülnek bele.
Ha már itt tartunk a UPC-nél múltkor például egymás után (kisebb eltérésekkel) háromszor telefonáltam az ügyfélszolgálatra. Az első negyed óra beszélgetés után nem értette mit akarok, elbúcsúztam tőle. A második segítséget kért egy tapasztaltabb kollegájától, majd ketten nem értették mit akarok, de el tudtam nekik magyarázni, majd beállították.
A harmadikat megkértem, hogy mondja el, hogy akkor most mi is van beállítva nekem, mire rájöttem, hogy a második nem értette meg mit akarok és rosszat állított be. Ő viszont megértette mi a pálya és közölte, hogy ilyet a rendszerük nem tud és visszaállította az eredeti állapotot (közben más is megerősítette ezt, így elhittem).

Most mit mondjak? Ettől még elégedett ügyfelük vagyok, a szolgáltatás megbízható, jó minőségű és árban is versenyképes. Néha, ha hiba van, kiakadok, olyankor 3G, vagy a szomszéd wifije (akinek nem UPC-je van :), fenyegetőzés, anyázás, aztán lenyugvás. :)

Jó UPC és Invitelről nem mondok véleményt , SZERENCSÉRE még egyiknek sem voltam ügyfele. Rosszat már RENGETEGszer hallottam, jót mégy SOHA. Szerintem ez bőven elég. :) UPC se lehet azért annyira rosz annak aki nem torrent mániás, szimplán internet hozzáférésre vágyik.

koszi, h megmosolyogtattatok... :D a fent emlitett egyik nagyobb szolgaltatonal dolgozok, mint az ugyfelek segget nagyon nyalo vip ugyfelkezelo. eddigi szolgaltatasok, amiket kiprobaltam:
t-online - egyelore semmi gond nem volt vele
invitel - szinten nem volt vele semmi gond
belcom (vp-i szolgaltato) - egy ideig nem volt vele gond, aztan jottek a problemak, kisebb nagyobb kimaradasok, hirtelen, szamomra erthetetlen konfigmodosulasok (majd adatvesztesre valo hivatkozas : LOL)
upc - az elejen jo volt nagyon, orultem, mint majom a farkanak, mostanaban meg egy rakas szar.

az eddigi tapasztalatok alapjan, a legkisebb szolgaltatora haragszom, a tobbire nem, de a upc egy kicsit kezd az idegeimre menni, csak nekem nincs lelkem anyazni az uszin, mert en is hasonlo helyen dolgozok...

-------------------------------------------------------------------------
remember: ha nyakig vagy a szarban, akkor fejre kell allni! maris csak bokaig er ;)

A 3G meg aszomszéd Wifije tényleg segít abban hogy az embernek jelentékenyen növekedjen a rendelkezésreállása. Érdemes is megdumcsizni a szomszédokkal, ha más-más ISP n vagyunk hogy ugyanmár osszuk meg az erőforrásainkat... és így sokkal kevesebb az esélye annak hogy net nélkül marad az ember. vajon hány szomszéd kell a 99.999% hoz? tippek?

__________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"

Ha a szomszéd a Victor Hugo u. 18-22, akkor csak 1... :)