Hali!
Sokan kérik tőlem, hogy szeretnének az első lenni a google találtai listáján. Én azt szoktam mondani, hogy ez nem olyan egyszerű, de amit meg lehet tenni az a meta adatok kitöltése (keywords, description, title) és regisztrálni az oldalt *.lap.hu-s oldalakon, vagy egyéb társoldalakon.
Ezen felül mit lehetne még tenni?
Most hallottam, hogy alakítsam át az oldalam iframe helyett div-re, és akkor valaki pénzért be tudja állítani, hogy első legyen az oldal. Hát a div-et nem igazán ismerem, nem használtam . Csak táblázatokat és iframe-t használok. Ha div-re "alakítom" akkor az miért jobb? Az iframe azért kell nekem, mert egy táblázat cellájába az a változó rész, ha a menüben kattintgatnak.
- 3934 megtekintés
Hozzászólások
"...valaki pénzért be tudja állítani, hogy első legyen az oldal."
szerintem ez a bullshit kategória, de javítsatok ki, ha tévednék...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felhívtam a srácot, azt mondta az a baj, hogy a google nem lát be az iframe-be.
Mondott olyasmit, is, hogy nem kell div-re alakíani, hanem PHP-val includoljak valamit, de nem értettem, mert iszonyatosan haradt, hiába kérdeztem vissza. Tudtok ebben segíteni?
Addigis nézegetem, hogy mit mondott: http://hu2.php.net/include/
Köszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ha tudod, hogy a gúgli leindexeli az oldalad teljes szöveges tartalmát! És nagyon okos progranyocskákkal ki is elemzi. Na már most ez úgy megy, hogy ha a szövegek közt szignifikánsan sok pld a "feminista" szó, akkor úgy értékeli, hogy ebben a témakörben ez az oldal sok infót nyújt. De ha egymás után sokszor szerepel valami eldugott lábjegyzetben pld, pláne ha az alapszínnel megegyező színnel, hogy "feminista feminista feminista" - nos akkor észreveszi hogy csalás! És leértékeli az oldaladat emiatt. Vannak a Google-nak olyan szemantikai elemzőrutinjai is, hogy a ragozás bizonyyos fajtáit is észreveszi, tehát a "feminista, feminizmus, feministák" valószínűleg ugyanaz a szó lesz a számára. Amennyiben a feminizmus-szó tegyük fel gyakran szerepel a nők illetve a férfiak szavakkal együtt, ez tovább valószínűsítheti a számára, hogy ez releváns oldal a témában. (ez persze csak egy kitalált példa). Ha más oldalakon melyek szintén a feminizmussal foglalkoznak, gyakori e szó mondjuk a "férfigyűlölet" szó szűk szövegkörnyezetében, akkor a gúgli úgy véli, ha ez nálad is így van, valószínűleg komoly az oldalad - mégegy súlyozó tényező hát ahhoz, hogy a page rank értékedet megnövelje! Az se mindegy persze hány link mutat az oldaladra, s ezek milyen honlapokról - ha 100 link mutat rád olyan oldalakról melyek 0 vagy 1 pagerank értékűek, nem sokat ér, ennél jobb akár 1 is, aminek pr-je 4 vagy 5 (pláne ha nagyobb). Fórumokban elhelyezett linkek nem érnek annyit, mint "igazi" weboldalakon szereplőek. A google leértékeli azon linkek jelentőségét is, melyek linkfarmokon vannak, azaz egybeömlesztve 100-200 link - ez szerinte egyszerű linkcsere aminek nincs releváns értéke. Nagyra értékeli ellenben, ha a honlap aloldalai gondosan hivatkoznak egymásra, gyakorta, ezt a jól strukturáltság, koherencia jelének tartja, szerinte ez az oldal komolyságának egyfajta jele. Levon az oldal értékéből, ha rajta halott linkek szerepelnek. A gúgli többre értékeli azt a linket aminek van neve, és alárejtve a http cím, mintha csak odalököd nyersen a szövegbe a hivatkozást. Előbbiből ugyanis tudja, minek a linkje... Sokat lehet nyerni a képek megnevezésével is. Az ugyanis szöveg amit a gúgli kielemez. Ha te úgy nevezed el a képeket hogy "kép1, kép2" stb, abból a gúgli mit sem tud. De ha a kép neve az, hogy "feminista tüntetés", abból máris tudja, hogy na ez megint egy feminista infó, e témában gazdag az oldal. Ha a képhez tartozó leírás is ki van töltve plusz pont. Pláne az előbbi példában ha az mondjuk "szélsőséges feministák vonulnak fel New York utcáin 1972-ben". Ehhez jöhet a képaláírás amit a látogató is lát: "A rendőrség nem oszlatja szét a feminista tüntetőket". Ezek után ha pld valaki rákeres arra a gúgliban, hogy feministák, tüntetés, rendőr, 1972 - valszeg kiadja az oldaladat a kép miatt az első néhány találat közt. Most képzeld el, ha az oldaladon van mondjuk 100 kép, mit nyerhetsz ha mindegyiket rendesen dokumentálod így!
Elárulom azt is, a google kifejezetten SZERETI a mediawiki szoftvert. Úgy hallottam rém profi módon ki van hegyezve kifejezetten ennek a kielemzésére. Nyilván, mert itt szoros a kohézió az egyes oldalak közt. Egyáltalán nem okvetlenül jó tehát saját weboldalt építened. Lehet, hogy látványosabb mint egy wiki, de tuti hogy a sok egyéni megoldás miatt a keresőrobotok valóban nehezebben tekintik át, mint a wikit. A látogatók számára lehet hogy vonzó egy csicsa oldal, képekkel és villogó flash-szarokkal telepakolva (bár a legtöbb látogató flash-t nem néz, én sem). De a KOMOLY látogatók szerintem többre becsülnek egy wiki-alapú oldalt, ahol az infókat könnyebben megtalálják és megszokott a kezelőfelület. A gúgli is így van ezzel. Az sem mindegy, egy aloldalad milyen hivatkozási mélységben csücsül. Úgy hallottam, a 6-os szintnél mélyebben levő oldalakat a gúgli néha "meg sem nézi", de ha igen, akkor sem ad rá sok pontot. Az igazán fontos infókra mutasson tehát link a főoldalról, vagy legalább a második-harmadik szintű aloldalakról.
Azt én is igaznak tudom, hogy a keretes szerkezeteket a gúgli valamiért nem kedveli. Úgy hallottam viszont, még a linkeket is elemzi szövegként, tehát nem mindegy hogy egy aloldal hivatkozása nálad http://akármidomén/aghdt528k.html, vagy http://feministafotok.html
utóbbi esetben ugyan lehet hogy nem tudja mit jelent a szó, mert egybe van írva, de tudja hogy az első része ennek is "feminista".
Azt is jó ha tudod, az indexelésben a google nem tesz különbséget kis-és nagybetű közt, valamint a betű ékezetes variánsai és az ékezet nélküli példány közt.
-------------
:::A GoboLinux felhasználók hivatalos magyar fóruma: http://linux.birodalom.net/smf
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a kimerítő, részletes választ, sok új dolgot olvastam.
Egy kérdés merült fel bennem most először, amikor a képekről írtál.
Tehát töltsem ki minden kép alt és title paraméterét, és a neve is legyen valamiképhez tartozó? Mert a haladás érdekében és is 01.jpg, 02.jpg-nek neveztem el a képeket, viszont az alt és title paraméter nincs kitöltve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan erről van szó: a 01.jpg nevű elnevezési megoldások a lehető legrosszabbak! Erről a keresőrobot "szegény feje" csak annyit tud, hogy ez valami kép. Fogalma sincs, hogy milyen kép. A képbe kódolt (bittérképes) szövegeket a gúgli (még...) nem tudja kielemezni, az ábrákat pláne nem - lehet a képen egy pénisz vagy egy Mona Lisa, nem tudja hogy mi az! CSAK a névből képes tájékozódni!
Azaz, igen, az alt és title paraméterek egyaránt kitöltendőek, releváns, a képhez illő névvel, és a kép neve is legyen normális, "beszédes" név. Ha akár egyetlen értelmes szó is, de odaillő. Ezenfelül ahol a kép van, annak környezetében az oldalon jó ha van a képhez tartozó, a látogató számára látható megnevezés. A keresőrobotok majdnem mindig képesek felismerni, hogy ez a szöveg valszeg a képhez tartozó duma a látogató számára.
Láttál talán te is olyasmit google-keresés során, hogy "képtalálatok"... nos ebbe csak akkor kerülhet bele valami képed, ha tudja a gúgli, MI az a kép, ahhoz pedig megnevezés kell...
Még infók: a keresőrobotok LEÉRTÉKELIK az oldaladat, ha nehezen olvasható! Azaz ne 5 pontos betűméretet adj meg, és lehetőleg ne valami perverz színkombinációt alap- és írásszínnek! Mondjuk vörös alapon rózsaszín betű akkor sem jó ötlet ha netán épp a kommunizmusról készítesz weboldalt. A keresőrobotot ugyan nem izgatja a kommunizmus, de az annál inkább, hogy ez a színkombináció gyakorlatilag olvashatatlan. Pláne kis betűmérettel. Talán az sem meglepő, hogy figyelembe veszi, mely szavakat emelsz ki félkövérrel, dőlttel, aláhúzással, nagyobb betűmérettel, stb. Persze az előbbi példánál maradva nem helyes ha a "feminizmus" minden előfordulását kiemeled, mert akkor a robot "tudja", hogy "á, ez a faszi csak nagyon be akar kerülni a feminizmusra kiadandó első találatok közé - trükközik"! De NÉHA jó kiemelni azt a szót, amire optimalizálsz.
Továbbá: egy-egy egyedülálló szóra rém nehéz optimalizálni. Tegyük fel, a "hitel" szóra akarsz, mert kölcsönöket adnál. Milliónyi vetélytársad lesz, aki mind erre optimalizál maga is! Helyesebb, ha inkább egy egész kifejezésre optimalizálsz, bízva abban, a faszi úgyis továbbkeres, meglátva a rengeteg találatot. A "Lakáshitel" tehát már jobb, mint a közönséges hitel. De az igazán profi ebben a példában valami olyasmi volna, hogy a honlapod főoldalán óriási betűkkel virít: "Lakáshitel kiskeresetűeknek", alatta: "szegényeknek is elérhető a lakáshitel", és a honlapod szövegében sűrűn fordulna elő a lakáshitel szó, s állandóan olyan kontextusokban, hogy hozzá nagyon közel - 2-3 szó távolságra csak! - olyan szavak szerepeljenek, hogy "kevés pénz", "kis fizetésűek", "jövedelemigazolás nélkül", "kezes nem szükséges", "kezesek nélkül", "hitelbírálati díj nincs", "mindenkinek elérhető".
Ezt ügyesen megcsinálva, valószínűsíthető, hogy ha a "hitel" szóra te talán az 1200-adik találat leszel is, de akik TÉNYLEG fel akarnak venni lakáshitelt, és kevés a jövedelmük, mégis majdnem mind téged találjanak meg végül. Mert lehet hogy előbb más honlapokra mennek, de azok úgysem jók nekik, mert nem nekik készültek, nem az ő jövedelmeikhez. S így egyre újabb keresőfeltételeket betáplálva a gúgliba, végül eljutnak ahhoz, aminél már a te honlapod az első tíz közt szerepel majd, talán épp legelsőnek is. Végeredményben neked nem az a célod, hogy legyen napi 1 millió látogatód, amiből 3 vásárol. Te jobban örülsz neki talán, ha csak napi 30 látogatód van, de abból 28 vásárol. Vagy tévedek?
-------------
:::A GoboLinux felhasználók hivatalos magyar fóruma: http://linux.birodalom.net/smf
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy olyan szakaga a webfejlesztesnek, hogy SEO
( http://hu.wikipedia.org/wiki/Keres%C5%91-optimaliz%C3%A1l%C3%A1s )
Nem egyszeru dolog, sok mindentol fugg, hogy a google-ban mien keresesre, hol jelensz meg.
pl a "megemeszthetetlen" kulcsszora eleg konyen elerheted, hogy az elso legyel a keresesi listaban, de ki az aki erre a szora fog keresni? Magyarul: nem mindegy mik az oldalad fo kulcsszavai... es meg 1001 dolog van amit figyelembe kell venni.
Letezik konyebb es biztosabb ut is: Vannak cegek, akik csak ezzel foglalkoznak. Konkretan ugy nez ki a dolog, hogy felkeresed oket, ok atnezik a site-od, megmondjak mit valtoztass rajta es hogyan. A kellemetlen resze a dolognak mikor benyujtjak a szamlat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így teljesen korrekt.
Viszont akik azt állítják, hogy pénzért első helyre "rakják" az oldalt a google-ben, azok szvsz. átvernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontositok:
Soha senki nem garantalhatja azt, hogy bizonyos kucsszora* egy bizonyos oldal fog megjelenni barmikor es barhonnan rakeresel, ugyanis, a google nem "huje", sot manapsag mar kezd idegesito lenni az az intelligencia, amit a "gy.k." (gyengebbek kedveert) epitettek bele.
Webprogramozokent sokszor szerepel a keresesemben a php, mysql... kulcsszo, ezert ha egy kemeny melo utan, mikoris sokat hasznaltam ilyen keresesekre, rakeresek egy teljesen mas dologra, o azt hiszi meg midnig ilyen temaban keresek, s eleg erdekes eredmenyeket produkal.
Azaz figyelembe veszi az aktualis keresesnel az elobbi kereseseid is. Tehat ha te pl rakeresel egy bizonyos kulcsszora es raklickelsz valamej linkre azt kesob elobre fogja neked hozni, ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek! A masik dolog meg az IP cimed, volt (nem tudom, hogy meg fejlesztike vagy kidobtak) egy olyansmi is, hogy elonyben reszesiti azokat az oldalakat amejek IP cime kozelebb esik hozzad (most nem a konkret ertekrol beszelek, hanem az IP zonakrol). De annyi ilyen okossag van az ugyes kis google-ban, hogy ember legyen a talpan aki az osszesrol tud. Tuti lehetne egy Ujszovetsegnyit predikalni arrol, hogy miket vesz figyelembe, miket tart fontosnak, miket pontoz le...
* - olyan kulcsszora gondolok ami egy ertelmes szo/kifelyezes. A "hulyesegeket" nem lehet kulcsszonak nevezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtriviálisabb hiba SEO szempontjából pl. a 404 hibaoldal rossz kiszolgálása. Minden oldalon előfordulhatnak hibás linkek, amiket sok esetben átirányítással kezelnek le a szolgáltatók. Ezt a robot akár csalásnak is értékelheti.
http://weblabor.hu/cikkek/baratsagos404
http://weblabor.hu/blog/20060817/404statuszkod
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
figyu!
menny be egy/több suliba/irodába, összes gépen álísd be a kezdőlapot a srác oldalára
ha xp vagy stb.. láthatatlanító progival tüntesd el, és kb 5percenként töltse be az oldalt újra (valami scriptel)
egy javaslat nem tom hogy müxik e most pattant ki... iroda, van központi server belsőháló stb...
belsőhálóra berax egy google.hu oldalt, 2frame, az egyik 0széles, és oda betöltöd a hawerod oldalát. de ezt eljáchatod más weboldalakkal is.
//mondjuk ez szerintem hülyeség :D rendszergazdi nem engené
hibá fizecc az addgoogelval, nem úgy működik, ha sok találat érkezik egy oldalra, és több mint egy fizetősre akkor is a több találatosat fogja előre rakni. meg asszem a google azt is figyeli hogy a többi oldalon megvan e a link...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam még SEO irodalmat ami azt állítaná, hogy ha adwords hirdetésed fut, akkor a találati listában jobb eredményt érhetsz el. SZVSZ az Adwords teljesen független a találati listától.
Alapvetően az oldal PR értéke, a sitemap.xml és még sok más szempont szerint rangsorol a google. Egy 5-ös PR értékkel az első 10-be be lehet hozni nagy biztonsággal egy weboldalt.
Nagyon sok dolog van amit könnyen el lehet baltázni egy weboldalon, és a googlebot érzékeny rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nagyon sok dolog van amit könnyen el lehet baltázni egy weboldalon, és a googlebot érzékeny rá."
Minden szavad figyelem, csak folytasd kérlek ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.seochat.com/
Termeszetesen angolul, gondolom aki ilyen kemeny dolgokba szeretne belekostolni rendelkezik kozep-szintu angol tudassal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... és középszintű magyar helyesírással ;)
---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem erdekel, nem kell hozzaszolni :P
(Errol nem vagyok hajlando vitat nyitni, kulonben sem ehez a post-hoz passzolna)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem nem azt várod, hogy bárki 1-2 postban leírja, hogy hogyan kell egy sikeres SEO-t végig csinálni!? Általános recept nincs, mert ha volna akkor mindenki azt csinálná és máris nem érne semmit. Van a google-nek iránymutatása, van egy halom anyag fent a neten, van egy nagy rakás nyomtatott irodalom a témában.
Érdemes használni SEM szoftvereket akár ingyenest, akár kereskedelmit. Van egy altudományág a számítógépes nyelvészetben amit automatikus kulcsszó keresésnek neveznek. A fenti témakörben létezik jópár matematikai módszer. Ezeknek a megismerése jó alapot adhat egy sikeres SEM kampányhoz.
További okulás pl. sempo.org találsz. Aztán meg nézz körül a nagy keresők környékén is: Google, Yahoo!, Microsoft Live, Ask.com, Baidu, Yandex, Rambler
Aztán néhány nagy SEM cég:
http://blog.webmama.com/
http://www.sitelab.com/
http://www.did-it.com/
http://www.digitalimpact.com/
http://www.keyrelevance.com
http://www.iprospect.com/
http://www.alchemistmedia.com/
Mindíg mindenki figyeli, hogy a jobb helyezést elérő mit csinál. Hogyan van szerkesztve az oldal; hova, honnan, hogyan linkel, és folyamatosan elemzi a konkurenciát. Következésként a SEM nem egy egyszeri tevékenység, henm folyamatos szolgáltatás, és folyamatos fejlesztés. A nagy cégek vagy saját marketing részleget tartanak fent vagy megbíznak egy profi céget a napi feladatok elvégzésével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni