Sziasztok!
Szereplők: Regisztrátor, Üzemeltető, Ügyfél.
Ügyfél megbízza Üzemeltetőt az ugyfel.hu domain regisztrációjával, fenntartásával és üzemeltetésével.
Üzemeltető Regisztrátornál regisztrál és biztosítja a DNS szervereket.
Ügyfél nem elégedett Üzemeltetővel, ezért bejelenti, hogy megszűnteti az üzemeltetési szerződést.
Üzemeltető a szerződés lejárta előtt kap Regisztrátortól egy levelet, hogy az esedékes éves domain fenntartási díjat fizesse ki.
Üzemeltető válaszában közli Regisztrátorral, hogy nem fizet. Üzemeltető nem továbbítja az információt Ügyfélnek.
Senki nem fizet fenntartási díjat, az ugyfel.hu domain felszabadul. Ügyfél nem tud levelezni, nincs honlapja, ideges.
Kit lehet hibáztatni és miért?
- 1006 megtekintés
Hozzászólások
Üzemeltetőt, de nagyon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kérdés, hogy a fenntartási díjat a regisztrátor miért az üzemeltetőnek számlázta? ő lett megjelölve költségviselőnek? esetleg még a domain is az ő nevén van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Költségviselő. Nem tulajdonos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaaa...
hát...
az ügyfél - persze valószínűleg tudatlanságból, jóhiszeműen - aláírt egy előnytelen szerződést, hogy nem ő a költségviselő. (és ez nem esett le a szerződésbontáskor sem - mármint az, hogy megnézze, hogy a domainnek ki a költségviselője)
kérdés, hogy az üzemeltetőnek miért volt jó, hogy ő volt a költségviselő. én is üzemeltetek domaineket, eszembe nem jutna más kötelezettségeit "csak úgy" felvállalni.
mivel az üzemeltetési szerződést felmondták, gondolom, hogy van új üzemeltető a képben. elvégre, a DNS szervereket biztosítani kell. az új üzemeltető nem vette fel a kapcsolatot a regisztrátorral?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt szerződés az üzemeltető és az ügyfél között? az mérvadó tud lenni...
--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az ex-üzemeltető nem kezeli a domainhez tartozó szolgáltatásokat, akkor a mostaninak meg kellett keresnie a regisztrátort.
Akkor, ha ez így van, nem kellene tudnia a mostani üzemeltetőnek, hogy mikor jár le a domainreg, illetve hogy fizetni kell?
Egyébként szerintem teljesen normális az, hogy a költségviselő az üzemeltető. Sokan komplex szolgáltatást rendelnek, s az üzemeltető feladata a teljeskörű ügyintézés is.
Mi detto ugyanezt tesszük. Minket megkeres a registrar, mi megkeressük az ügyfelet. Ha az ügyfél elmegy tőlünk, akkor általában minimális költségért, ill. ingyen megy a domain átregisztrálás is.
Ha ezt nem kéri, akkor átjegyeztetjük az ip-t és felhívjuk az ügyfél figyelmet, hogy innéttől minden az Ö problémája.
Ha az ex-üzemeltetővel nem áll fent szerződéses kapcsolat, mi alapján hibáztatnám?
Nem létező fájl vagy könyvtár while trying to determine device size
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nem lehet a tulajdonosnak is nyomon követni a regisztráció lejártát? Ha napra pontosan nem is, de illik tudni, hogy kb mikor jár le. Az hogy eljut odáig a dolog hogy a domain felszabadul az a tulajdonos hibája.
Amikor az ügyfél felmondja szerződést akkor nyilván az üzemeltetőnek már nem kötelessége tovább szolgáltatni, max figyelmeztetheti az ügyfelet hogy X ft árért meghosszabbíthatja ha akarja. A domaint el lehet vinni más szolgáltatóhoz, kérni kell a regisztrátort hogy állítsa át. Ha nem szimpi a regisztrátor, akkor van más reg is.
Hibáztatni csak magadat hibáztathatod; az ember vigyázzon a domaneire!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a domain felmondás alatti állapotban van, akkor roppantgyorsan adjátok le egy másik regisztrátorhoz. Ez esetben átregnek minősül és 1-2 munkanapon belül újra élhet ha alákerül a szükséges szolgáltatás is.
Az üzemeltető/tárhelyszolgáltató általában viszonteladja a domain reg szolgáltatást és ő a számlafizető. Így lehet jó árakat kapni a regisztrátortól és mindenki azt csinálja, amihez ért és van rá infrastrukturája. Ez persze a papírforma.
Szerintem amint elégedetlenség merült fel adott üzemeltetővel kapcsolatban, azonnal kérni kell a domain helyzetének tisztázását. A regisztrátor mivel a számlafizetővel állt igazából kapcsolatban nem tudom mennyire hibáztatható. Nekem nemrég volt egy olyanom, hogy adott .com domaint nem mi, hanem az ügyfél szerette volna fizetni. Ezt jeleztem a regisztrátornak és megírtam az ügyfélnek hogy mit kell tennie (mit hova kell jeleznie) és teljesen szépen sikerült lerendezni. Gyakorlatilag egy költségátvállalás történt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni