- sért-e a Linux bármiféle Microsoft szabadalmat?
- egyetért-e Linus azzal a Mark Shuttleworth véleménnyel, hogy a Linux disztribúciók számára egyik legfontosabb, hogy azok ingyenesek (free like free beer) maradjanak?
- mit gondol a GPLv3-ról?
- mit lehet tanulni a Microsoft-tól?
- mi a véleménye a Microsoft-Novell egyezségről?
- mi a véleménye arról az Eben Moglen véleményről, hogy a Google-nek jobban együtt kellene működnie az open source világgal?
- mikor lesz a Linux desktop éve?
- valami nagy újdonság a Linux kernelbe (esetleg 2.8-as Linux kernel)?
- kedvenc disztribúciója?
- élvezi-e még a Linux kernel útjának egyengetését?
- stb.
Az interjú itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3818 megtekintés
Hozzászólások
a free like free beer pont az ingyenes, nem a szabad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg nem. a sor miota ingyenes? ellenben ihatod szabadon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt egyben kell értelmezni a "free beer" kifejezést
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
free like a "free beer" or free like "free speech"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
free like free beer, free like freedom
"ingyenes mint az ingyensör" és "szabad mint szabadság"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem ez a rész tetszett:
OOS:
A curiosity: which is your favourite distribution, and which on e do you consider more secure?
LT:
I don’t really tend to care much, I’ve changed distributions over the years, and to me the most important thing tends to be that they are easy to install and upgrade, and allow me to do the only part I really care about - the kernel.
So the only major distribution I’ve never used has actually been Debian, exactly because that has traditionally been harder to install. Which sounds kind of strange, since Debian is also considered to be the “hard-core technical” distribution, but that’s literally exactly what I personally do not want in a distro. I’ll take the nice ones with simple installers etc, because to me, that’s the whole and only point of using a distribution in the first place.
So I’ve used SuSE, Red Hat, Ubuntu, YDL (I ran my main setup on PowerPC-based machines for a while, and YDL - Yellow Dog Linux - ended up the easiest choice). Right now, most of my machines seem to have Fedora 7 on then, but that’s only a statement of fact, not meant to be that I think it’s necessarily “better” than the other distros.
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Which sounds kind of strange
talán akkor nem kéne ezt állítani
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
el van lustulva, pedig debian alá a legkönnyebb betolni a vannilla kernelt mindnféle hülyéskedés nélkül.
make oldconfig
make -j3 deb-okg
dpkg -i kernel-csomag
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linus ferdít, hisz' az Ubuntu is a Debian telepítőjét használja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, mert a livecd-s cucc az "nem" azt haszálja
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sas ferdít, hisz' az Ubuntu a saját telepítőjét használja alapértelmezetten (ubiquity) ;)
--
ubuntu linux member
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"the most important thing tends to be that they are easy to install"
UHU-t neki:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen! A Fedora 7 uralkodik!
(Pedig a végére az FC6 jobb volt, mint amilyen az F7 most, és a CentOS 5 is sok mindent jobban csinál, mint az F7.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze a szezont ne keverjuk a fazonnal, a centos szerverekre van,
a fedora meg desktopra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik állításod sem igaz - a CentOS-ben minden benne van az RHEL-ekből, a Fedora meg eleve általános akar lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
So the only major distribution I’ve never used has actually been Debian, exactly because that has traditionally been harder to install.
A Linux kezdeti disztribúciómentes szakaszában nyilván ő is LFS-like módon telepített Linuxot, ezek után érdekes azt olvasni, hogy a telepítés nehézsége miatt nem próbált ki egy disztrót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem ellustult és csak a kernellel akar foglalkozni, meg fedora is RH-like dist
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg par evvel tul van azon a szakaszon, amikor az emberek meg hobbibol programokat telepitgetnek, meg konfigolgatnak, disztrokat probalgatnak. Az kell neki, hogy fent legyen es mukodjon.
Munkara hasznalja.
Vegso soron uazt irtam le, az ellustulassal nem ertek egyet :)
--
B+ - http://pozor.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és SüsüRetek? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
corporate linux distrok ...
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letettem a hajam, bakter! Linus nem használt még Debian-t! Tényleg furcsa hiszen az ő tudásával könnyedén testre lehet úgy szabni, hogy utána könnyedén tudja használni...
Tényleg lusta lenne? RH meg Süsü? Ááá, nem hiszem, ha nem olvastam volna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell azon semmit testreszabni :-) a synaptic +biztos tényleg nem oly nehéz :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a jó a synapticban, hogy aktívan fejlesztik hozzáértő emberek :-) Kár, hogy a nulla C++ gyakorlatommal úgy hiszem, hogy jobban tudok C++-ban programozni, mint ők. Merthogy ekkora baklövést elkövetni (és 1 éve szó nélkül hagyni a bugtrackerben), hát, no comment:
http://savannah.nongnu.org/bugs/?17079
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Tényleg furcsa hiszen az ő tudásával könnyedén testre lehet úgy szabni, hogy utána könnyedén tudja használni...
A "lehet" és a "van kedve" között hatalmas különbség van!!! Elvileg én is tudok kézzel-lábbal hangkártyát konfigolni, nyomtatót telepíteni, modeline-okat vadászni, a rendszer millió egyéb tulajdonságát baszkurálni, de miután már csomószor csináltam ilyet, egyszerűen nincsen kedvem. Ha használok vagy használni akarok egy rendszert, elvárom hogy működjön és kész. Persze ha én rakom össze azt a rendszert, az más.
Nem értem, mi nem érthető ebben Linus részéről. Szerintem teljesen helyes ez a hozzáállás. És ne feledjük: ami időt megspórol azzal, hogy nem _kell_ konfigurálgatnia a rendszert, annyival több ideje van a kernelt fejleszteni. Teljes mértékben megértem, hogy elkerülte/elkerüli a Debiant. (Arról nem is beszélve, hogy a Debian minőségéről is megvan az egyáltalán nem pozitív véleményem, lásd pl. a bugtrackerükben az általam küldött hibákat, de ez egy másik sztori...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van még olyan aki nem használ Debiant-t ... :)
Én se nagyon ... otthon ...
(- Nagymama ! Miért olyan nagy az arcod ?
- Mert Debiant használok !)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon tetszett, amit az open source (és a linux) evolválódásáról mondott. Lehet, hogy AI-t is így kéne csinálni?
Csaba
(az evolúcióbiológus)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegében azt mondta, hogy a Linux akkor is kifejlődött volna, ha nem ők csinálják.
Vagyis az AI, amit akarsz csinálni, majd kifejlődik, ha ki akar.
open source works well in a complex environment. Maybe nobody at all understands the big picture, but evolution doesn’t require global understanding, it just requires small local improvements and a open market (”survival of the fittest”)
Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy a Linux él. Az open-source project-ek előlények, amik vetélkednek egymással az erőforrásokért (fejlesztők), és szép lassan meghódítják a rendelkezésre álló életteret (értsd: kiszorítják a "teremtett", azaz kereskedelmi project-eket).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy a Linux él.
Ez nagyon találó. Csak annyit fűznék hozzá, ha élő rendszerekről beszélünk, akkor (sem) szabad túlhangsúlyozni a versenyt. Sőt, szerintem az együttműködés sokkal fontosabb - és az a Linux még jobban mutatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szvsz, ha linux nem csinálja meg a linux-ot, akkor lehet, hogy ma a bsd tartana itt
és akkor lehet, hogy épp a bsd fejlesztési modelje lenne a linuxéhoz hasonló a sok patch miatt. de ezt már nem tudjuk meg ..
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni