Múlt hónap képe? :)

Címkék

Berlini a metróban az új ubuntu verzió:

A szöveg amivel reklámozzák:

"The free OS Ubuntu is available in version 7.04 from April 19th. For more information: http://www.ubuntuusers.de"

(Forrás)

Hozzászólások

szererencsere amikor en voltam csak az idojarast kellet neznem, egyebkent nagy hulyesegnek tartom az ilyen reklamfeluleteket, mert olyan kurva hozzu ideig utaztam 1 vonalon csak hogy beerjek a belvarosba (>45 perc) hogy akaratomon kivul is a reklamokat bamultam

A jo benne, hogy nem kell nezned. Vigyel konyvet, vagy nintendot vagy kvarcjatekot.

Amugy orulnek, ha magyarorszagon lennenek ilyenek, mert az azt jelentene, hogy a kozlekedesi vallalat mar nem felne, hogy 1.2sec utan valamelyik baromallat osszefirkalja, karcolja, festekezi az adott monitort.

Kinaban LCD monitor volt minden metroban, ami amugy hoszabb egyteru, mint a combino, es nagyon urhajo benyomasa van benne az embernek, annyira modern :)

p.s.
ami igaz, hogy le az idiota reklamokkal, es ne nezzenek mar total idiotanak a derek marketingesek.

Szivacsagyu zombi :) Ez jo. Nekem azok zombik, akik pl. kortars "muvszet" szines kockait bamuljak. A tv nekem annyit jelentene a tomegkozlekedesi eszkozon, hogy vegre valamifele kozerkolcs kezd kialakulni, es nem lopnak el mindent. A lenyeg, hogy nem kell nezni. Van monika show, meg baralzs meg ilyenek, de ezekben a legjobb, hogy nem kotelezo nezni. Tudni sem rola. De ne legyunk mar olyan tulkulturaltak, hogy minden ami nem Haboruesbeke, Tolsztoj, Ady Endre az mar szenny, es mocsok, mert mostanaban ez nagyon divatos.

KIRÁJJSÁG!
Erre had idézzem be egy másik fórumon írtam:

Szerintem a bringázás a közlekedés GPL -je.
És az üzemanyag biznisz + jövedéki adó, mint a Szoftverszabadalmak megfelelője.

Mottó: „Chuck Norris biciklivel is halálra tud gázolni autósokat, bár kimondottan a HEMMEResekre pályázik.”

Gondolom az átlagember nagyon tudja, hogy mi az a "free OS Ubuntu"... Valószínűleg ha csinálnának egy statisztikát, hogy mit gondol az utca embere az 'operációs rendszerről', akkor az jönne ki, hogy a többség valami orvosi műtéti eljárásra vagy a kormány valamiféle államigazgatási rendelkezésére gondol.

Egy átlagembernek készült reklámban nem az a cél, hogy mindent részletesen leírj, hanem hogy halljon róla, felkeltse figyelmét, tudjon róla. Egy reklámnak a figyelmet kell megfogni, nem pedig kiselőadást tartania.
Ha nagyon érdekli, úgyis utánanéz, ha meg nem, akkor meg úgyse foglalkozik vele. Lényeg, hogy rögzüljön, hogy van ilyen is...

Van olyan reklámfogás, hogy hosszú ideig mondogatnak a rádióban egy-egy szót, vagy mutogatnak pár másodpercre a TV-ben egy-egy képet. Pl. a "Djuice" szót hónapokig nyomta így a TV. Már majd megette az embereket a rosseb, hogy mi lehet az, mindenki arról beszélt. Működhet ez az "Ubuntu" szó és egy url-lel is. Kíváncsiak arra, hogy mi a rák lehet az Ubuntu, és megnézik az interneten. Az emberek kíváncsi természetűek.

--
trey @ gépház

Ez igaz, de Ubuntu esetében kicsit speciálisabb dologról van szó, nem pedig egy GSM szolgáltató díjcsomagjáról és mindenféle hozzátartozó kedvezményről. Ez kb. olyan, mint ha neked reklámoznák, hogy cseréld le a vízvezetékcsövet Alphacan Barbi-ra (tényleg van ilyen :). Megcsinálnád? Felbontanád a fél lakást emiatt?

Az átlagpolgár mondjuk tegyük fel, hogy egyáltalán rendelkezik számítógéppel, sőt internettel is. (Hint: hazai lakosság 34%-a internetezik, németeknél talán valamennyivel jobb a helyzet). Rákeres az Ubuntu-ra, aztán látja, hogy ez egy Linux-rendszer. Fogalma sincs, hogy mi ez a Linux dolog, de tegyük fel, hogy szorgalmas, ezért erre is rákeres. Látja a sok kiccsávót a fórumokban, ahogy hypeolja, ezért hát még kedvet is kap, hogy kipróbálja. Látja, hogy van valami ISO file, iszonyat méretben, de fogalma sincs, hogy mire való... Rákattintva nem történik semmi, csak a Windows megkérdezi, hogy mivel próbálja megnyitni, szerencsés esetben egy CD/DVD író szoftver megnyitja neki, sőt még fel is ajánlja kiírásra. Emberünk ezt meg is teszi, majd az eredményt nézi Windows alól, de sok mindent nem tud vele kezdeni. Egy részük talán még ezen is túl jut és rábootol a lemezre. Majd valami partíciós bigyó jön be neki, ahol már nem tudja igazán, hogy mitévő legyen, de bátor, ezért rákattint a teljes HDD felhasználására. A rendszer feltelepül, de nem találja a munkájához szükséges dokumentumait, a családi fényképalbumot és az eddig telepített játékait sem. Próbál legalább valami zenét lejátszani, de valami codec-re való hivatkozás megtorpantja. Talán még ezen is túl jut, de a filmnézés egy újabb akadályt gördít elé. A weboldalakon nem jönnek be a Flash tartalmak és a TV-tuner beállítása vagy a nyomtató még fel sem merült.

Szitkozódik egy jót és szól az informatikus ismerősének, - aki miután tudtára hozza, hogy a képei és a dokumentumai örökre elvesztek - visszarakja neki a Windowst és ő megfogadja, hogy soha többet nem csinál ilyen baromságot. ;P

-flame on-
sajnalom de pont most telt be a pohar :-S

"Megcsinálnád? Felbontanád a fél lakást emiatt?"

neha csodalkozom, ertelmes emberek mekkora marhak tudnak lenni. Hunger te komolyan azt hiszed, hogy a reklamok azert vannak, hogy akkor most azonnal rohanj es vedd meg/kottesd be/iratkozz fell/vedd igenybe? vagy csak arrol van szo, hogy egysikuan gondolkozol, esetleg faradt voltal es nem is gondolkodtal. Egy autot reklamozo hirdetes nem azert van, hogy mindenki aki latja vegyen. Egyaltalan nem ez a cel. Minden egyes reklam elsodleges celja az agymosas. Legyen a marka ott a fejedben. ugyanis elobb utobb veszel autot(ha nem, akkor meg ki nem szarja le melyik tetszik, ugyebar?) es akkor majd a szerint dontesz, hogy melyik marka a szimpatikusabb. ha masban nem legalabbis a kiprobalas, erdeklodes sorrendjeben. A vizvezetek csore van igeny, egyesek vizet akarnak vezetni. a reklam biztositja, hogy ezek az emberek "Alphacan Barbi" -t vegyenek.

annal is jobban zavar ez a tevhit a reklamokkal kapcsolatban, hogy a Google mar evek ota fut azzal, hogy rajott, egy csomo reklam pocsekba megy.. merthogy nem akarok vizet vezetni momentan, hanem porszivo kell mondjuk. ezert porszivoreklamot mutatnak porszivot kereso embereknek es vizvezetekcsovet a kanalizaloknak. igy nem idegesit a folosleges reklam hiszen erdekel, azert vagyok ott, azert kerestem ra, es a hirdetonek sem kell a folosleges reklamot megfizetnie.
-/flame off-

az, hogy a metroban ubuntut reklamoznak ugyanaz mint amikor egy hirportal hireiben minden 5. O betu nagy es piros. mert kijott a cocacola zer0. es oruljunk neki.

az a masik dolog, hogy manapsag ha ubuntura keresek akkor nem csak annyit tudok meg rola hogy linux.

ugye elso talalat ubuntu.com

"Ubuntu is a community developed, linux-based operating system that is perfect for laptops, desktops and servers. It contains all the applications you need - a web browser, presentation, document and spreadsheet software, instant messaging and much more."

ebbol nem erti, mert hat lama, de ha erdekli akkor nem a linuxra fog rakeresni, hanem rakattint a learn more -ra

ezutan meg vagy keres, vagy megnezi a desktopot, szerver ugye nem kell neki. elobb utobb eljut oda, hogy: get ubuntu now.

de itt mar valoszinuleg ra fog jonni, hogy nem a windows alol fog ez futni. es ha nem is. ha nem megy akkor ker supportot. mert ez van itt is :) vagy megveszi vagy eljut a forumokra.

es itt jon a kovetkezo tevedesed, legalabbis szerintem. az atlag user ugyanis a forumokat NEM OLVASSA. azt csak azok csinaljak, csinaljuk akik tudjak mit akarnak, mit keresnek. az atlag userek GENERALJAK :) ok ugyanis ahogy megerkeznek a forumra nyitnak szo nelkul egy topicot es megkerdik mi ez a szar ubuntu. es kapnak majd valaszt, ilyent vagy olyant. de el lesz magyarazva.

Egy "Ubuntu"-val nagyon sokáig kell mosni az agyát az átlagpolgárnak, hogy az megragadjon... Valószínűleg fél év múlva (de lehet már jövő héten sem ;) nem fogsz te sem emlékezni az "alphacan barbi"-ra, ha valamiért vízvezetékcső csere történne mégis a lakásban. Nem írtam sehol, hogy azonnal bontja-e fel a lakást, ha viszont nem (és ugye ez a valószínűbb), akkor ennyi reklám kevés ahoz, hogy megmaradjon egy idegen szó az ember agyában. Főleg mivel a vízcsővel ellentétben az Ubuntu reklámban nincs is mihez kötni az idegen szót (tetszik érteni: "omgwtf diz bubuntu meen" :). Ez többekközt amiatt is van, mert reklámok (vagy tágabb értelemben véve információk) százaival bombázzák az embereket minden nap és senki sem emlékezik vissza több hétre/hónapra visszamenőleg minden ilyenre. Persze tudatallat valamilyen szinten megragadhat, de kell valami, amihez kötni tudja a dolgot. A Djuice reklám azért más ebből a szempontból, mert ott egy-két hétig ment az "agymosás" a folyamatos reklámmal, majd utána jött a "leleplezés", amivel elérték azt, hogy az emberek agyában össze lett kötve a név (márka) és a fogalom, mint egyfajta rejtvénynek a megoldása, amely jobban megragad.

A google példád pont ezt támasztja alá, hisz ott is a kereséshez vannak kötve a reklámok. Célzottan az adott témakörhöz, kapsz egy nevet/márkát és egy kis leírást hozzá, nem csak egy random idegen szót.

A support kéréssel az a legnagyobb baj, hogy nehéz odáig eljuttatni az alanyt, hogy olyan szinten legyen kiváncsi, hogy munkát, időt és akár pénzt áldozzon csak az adott "termék" megismerésére. És itt most nyilván nem a kiváncsi infos fiatalokról van szó, akik kipróbálnak naponta 10 új programot a gépükön...

De egyébként nem fejezted be. Szerinted mi lesz akkor a történet vége? :)

Amit te mondtál, max. annyi, hogy nem lesz adatvesztés (talán), és az első sudo nano /etc/akarmi-ig bírni fogja.
Szerintem nem sulykolják elággá azt, amiről tegnap annayit "beszélgettünk" trey-jel: "koma, ez ingyenes, ha felrakod, előfordul, hogy tökörészni kell vele, de ezért nem kérünk érte annyit, ill. nem kell túrnod a netet aktivációs és WGA-crackért sem".
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)

Minden reklámnak van egy célközönsége, az ubuntu reklám gondolom nem azoknak az embereknek készült akik nem tudják mi az a partíció, úgy ahogy nekem se a always ultra meg valóvilág stb..., mégis ezeket kapom a képembe ha arra vetemedek, hogy bekapcsolom a TV-t. Az más kérdés, hogy mekkora ez a célközönség és mennyire éri meg nekik reklámozni, de ez már az ő bajuk.

Basszus, csak most olvastam el a feliratot, de persze már az elején gyanús volt:
Kedves felhasználó!

Tájékoztatjuk, hogy korszerű Ubuntu számítógépe lefagyott, a hibát valószínűleg egy hiba okozta.
Amennyiben ön nem képes azt a kernel debuggerrel (van olyan Linuxban? :), vagy gdb-vel helyrehozni, kérem várjon türelmesen a következő (Gipsy Gizmo) kiadásig.

Türelmét és megértését előre is köszönjük.