Játék jól scriptelhető MI-vel (AI-vel)

 ( ngy_tms | 2007. február 18., vasárnap - 18:53 )

Sziasztok!

Valaki fel tudna nekem sorolni olyan játékot,
amiben jól scriptelhető AI/MI van?

Ez alatt azt értem, hogy minimum egy
gráfalgoritmust be tudok programozni,
nem úgy mint a Starcraftban.

Tamás

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

mire készülsz? :P vagy csak gyakorlni akarsz?

--
status: no carrier

komolyabb MI algoritmust szeretnék(kell) programozni.

Igazából a Total Annihilation I-hez szerettem volna,
de ha jól látom, annak MI scriptnyelve nincs.
Azon a játékon sokmindent meg lehetett volna mutatni :(

A Baldur's Gate-ről is hallottam, valaki ismeri a
script nyelvét?

Tamás

Tic-Tac-Toe? :D

Vannak direkt olyan jatekok, amit erre talaltak ki. (pontos nevet nem tudok, valami robotos harcrol szol)
Itt egy/tobb robot programjat kell megirni, es azok a csapatok harcolnak egymas ellen.

Ha nem ilyenre gondoltal, akkor elvileg a quake-nek van egy sajat c-re epulo nyelve (meg az engine amugy is nyilt).
---------------------
Time is like a drug. Too much of it kills you. - Pratchett

jah, ha írnál egy jó tremulous botot akkor megköszönnék sokan :)

--
status: no carrier

Az micsoda?

egy elég bonyolult rendszerű (sok stratégiai elem) fps, úgyhogy nem lehet egyszerű botot írni hozzá

--
status: no carrier

ibm roboworks? vagy hasonlo a neve.

FPS-sek környékén nézelődj: Quake sorozatnak a forráskódja GPL egészen a 3-asig, valamint tudom még ajánlani a Half-Life-t is. Magát a grafikai engine-t leszámítva minden forráskód elérhető, ami csak MOD készítéshez kell, tehát neked elvileg bőven elegendő. Igaz, csak win-n, Visual Studio 6-l. A hl2-t meg nem tudom mivel, de mintha azt írták volna valahol, hogy VS2005 expresszel is lehet. Forráskódba meg azt írsz bele, amit akarsz.

Esetleg még nézegetheted az Unreal motorokat, Unreal Editorral lehet scriptelni, gondolom egész szépen, ha egyesek Total Annihilation remake-t készítenek UT2004-ben.

---
A Linux nem Windows, de a Windows se Linux.

Meg valami eszembe jutott:
van egy csomo MUD, meg webes jatek.
Az elobbihez en is irtam anno AI-t, gyakorlatilag egy scriptelheto telnet-kliens kell hozza, ami a bejovo adatokra regularis kifejezest illeszt, es visszakuldi a megfelelo parancsokat. Ma mar a technika eljart felette, mert a 3D divatosabb, mint a szoveges jatek. Ennek ellenere erdekes lehet.
Ugyanezt tetszoleges webes jatekkal meg tudod csinalni (van, ahol elvileg tilos a szabalyzat szerint). Megnezed az oldalak felepiteset, a libcurl segitsegevel a bejelentkezes/interakcio konnyen megoldhato. A letoltott oldalra meg mondjuk pcre segitsegevel illeszthetsz regexpet, es a bemenetet sajat formatumra alakithatod.
---------------------
Time is like a drug. Too much of it kills you. - Pratchett

MUD, szöveges játék kizárva. Térben való intelligens tájékozódás és harc
vagy intelligens döntés lenne a cél.

up! Szerdáig kell döntenem help!

a corewars jutott nekem is eszembe, de fentebb mar emlitettek. ami eszembe jutott meg az nem scriptelheto, de rendesen programozhato, es meg sokan orulnenek is neki: OpenTTD AI-jenek a programozasa, gyakorlatilag szuz terep, mert jelenleg nincs.

Ez mondjuk igy ebben a formaban nem igaz, merthogy van egy uj AI, ami mar kozuton mukodik, es jol mukodik meghozza.
Raadasul hogy ontopic legyek, meg jol is scriptelheto, lasd Openttd.gpmi fork, ami azert rendszeresen submittal kodot a projektbe...
Bovebb info a GPMI forkrol itt.

Szerintem a te eseted az Operation Flashpoint (OFP), ill. ma már inkább az utódja, az Armed Assault (ArmA). Röviden taktikai FPS-nek lehetne nevezni, de ez a fogalom túl szűk ennek a játéknak a jellemzéséhez. Az "összetett taktikai szimuláció" már talán valamivel közelebb áll a valósághoz. A játék a szabadságról szól, nincs megkötve benne semmi, arra mehetünk (hatalmas, több száz km^2-es területeken) és azt csinálhatunk (beleértve a különböző fegyverek, járművek, stb. használatát), amit akarunk, a lényeg, hogy a játék (vagy saját magunk) által kitűzött célokat teljesítsük. A "hogyan" mellékes... :)

Röviden jellemezve a te szempontodból:
Maga az egész "félig" nyílt forrásúnak is nevezhető, mivel tulajdonképpen csak a grafikus kernel és néhány "ilyesmi" zárt benne, minden más (többé-kevésbé) nyitott, (vagy "visszafordítható") sőt, a fejlesztők adtak ki hozzá különféle eszközöket buzeráláshoz. A játék egyébként, gyakorlatilag C-ben scriptelhető, ami némi tanulást igényel, azok az előre definiált (időjárással, járművekkel, fegyverekkel, stb. kapcsolatos) osztályok, objektumok, stb.

Ráadásul, hatalmas hagyományai vannak a moddolásának, sőt, úgy tudom, hogy már ilyen AI javító modok is készültek hozzá, úgyhogy lehet, hogy azok is a segítségedre lehetnek.

Ahová érdemes elnézned:

http://ofp.info (a legnagyobb OFP-s mod, és információs oldal)
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint:_Cold_War_Crisis
http://www.armedassault.info/ (az előzőhöz hasonló, csak az ArmA-hoz)
http://www.bistudio.com/ (a fejlesztők oldala, jó a kapcsolódó fórum!)
http://www.virtualbattlefieldsystems.com/ (az OFP-ből moddolt katonai szimuláció, ref.: US Marine, ADF)
http://en.wikipedia.org/wiki/VBS1
www.ofp.hu (magyar oldal, bár nem mindig megy, helyette most van a http://ofphu.blog.hu/ )
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1116602507

Még annyit, hogy, mivel az ArmA az OFP folytatása, tekintettel a rengeteg OFP-s modra, az ArmA és az OFP scriptrendszere tudtommal elég jól átjárható, tehát, ha OFP-hez találsz valami jó anyagot, az valószínűleg az ArmA-nál is felhasználható lesz, és fordítva is.

[off]tamagocsi?[/off] kikivankozott belelem

Up!

Nézd meg az OFP-t, ha esetleg nem olvastad volna az előző hsz-omat. Az lesz a te játékod.

Ha csak az AI a lényeg (és nem a játék), akkor van egy csomó robot harc játék (kis játékrobotok/tankok játszanak egymás ellen, van radar, forgó lövegtorony, üzemanyag, páncélzat... etc. Vagy spec. nyelven (ASM szerű) vagy tetszőeges nyelven írhatod a robotvezérlőket (ez utóbbi a stdin/out-on keresztül a kommunikál a szimulátorral).

Ez például?

http://robocode.sourceforge.net/

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Ubuntu 6.06, Windows XP Pro