- mbaron blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 970 megtekintés
Hozzászólások
Ha gondolod, kis anyag még:
http://www.inf.u-szeged.hu/oktatas/jegyzetek/KubaAttila/opengl_html/ind…
http://www.inf.u-szeged.hu/oktatas/jegyzetek/KubaAttila/grafika_html/sz…
Szerintem hülyeség az opengl. Lehet csak azért gondolom, mert gyülölöm a grafikát...
----
A sör nem alkohol, a nő nem ember, a linux nem játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Grafikus játékot mégsem írhat konzolra... :) Bár nem lehetetlen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem hülyeség az opengl. Lehet csak azért gondolom, mert gyülölöm a grafikát...
Nekem is mániám a karakteres felhasználói felület, de nem árt, ha az ember tud olyan programot is írni, ami képes legalább valami minimális grafika megjelenítésére...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Swing, awt stb.
----
A sör nem alkohol, a nő nem ember, a linux nem játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem ilyesmire gondolt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglehet. De ha már 3d, akkor vannak az openGL-nél hatékonyabb megoldások is.
----
A sör nem alkohol, a nő nem ember, a linux nem játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részletesebben kifejtve? (AFAIK az SDL 3D része is az OpenGL-re épül...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglehet. De ha már 3d, akkor vannak az openGL-nél hatékonyabb megoldások is.
Hat... jelenleg ket elterjedt API van. DirectX (ami nem csak 3D-re hasznalhato) es az OpenGL. Gyanithato, hogy melyik hasznalhato linux alatt. :)
Ha nem ezekre, akkor mire gondoltal ?
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
glide :)
cairo nem 3D-nek deklaralva.
Más elterjedt 3d megoldás nincs, ha csak nem számítunk pár renderelő progit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hülyeség az opengl. Lehet csak azért gondolom, mert gyülölöm a grafikát...
Gyanus, hogy ezert. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=01 (NeHe OpenGL turorial)
http://iam035.inf.unideb.hu/mobidiak/listdocument.mobi?id=101 (Magyar OpenGL.pdf)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NeHe tutorialjaival kezd. Elso lepesben elegseges a glBegin()-glEnd() paros (es a hozza valo fuggvenyek), utana johetnek a display listek. Aztan a VBO es tarsai, hogy teljesitmeny is legyen. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SDL ajánlott, glut -ot nem ajánlom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
freeGLUT ajanlott, SDL-t nem ajanlom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sem SDL sem *GLUT nem OpenGL :) Max. egy platform fuggetlen API ami elrejti a context krealas, beallitas buffer csere satobbi platform fuggo reszeit (WGL, GLX, AGL, CGL, stb...).
En azt ajanlom a ketto kozul, amelyik pl. FSAA-t, stb. be kepes kapcsolni. :) freeGLUT doksiban ezt nem talaltam, es ketelkedem abban is, hogy SDL kepes erre. Sok ilyen "ficsor" van, ami kellemesebbe teszi a dolgokat.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szep meg jo, de ha mar ajanlunk, akkor a kevesbe rosszat (sdl <-> fGlut).
Egy kezdo pedig szerintem ne az ablak krealassal kedje. Elobb rajzoljon, hasznaljon egy keretrendszert, aztan elobb utobb ugyis mindenki ir maganak egyet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy van.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni