OpenGL próbálkozás

Elkezdtem tanulni az OpenGL használatát a Codex cikkei alapján. Kissé azt a korszakot idézi, amikor QBasic-ben próbáltam még annak idején összebarkácsolni egy Legyen ön is milliomos játékprogramot, ami végül működött is, de annyi hülye megoldást tartalmazott, hogy szégyelltem magam miatta. :-) Hmm... Lehet, hogy jobb lenne valami olyat tanulni, aminek az iskolában is hasznát veszem? Főleg most, hogy közeleg az érettségi, és nem állok túl jól...

Hozzászólások

Meglehet. De ha már 3d, akkor vannak az openGL-nél hatékonyabb megoldások is.

Hat... jelenleg ket elterjedt API van. DirectX (ami nem csak 3D-re hasznalhato) es az OpenGL. Gyanithato, hogy melyik hasznalhato linux alatt. :)

Ha nem ezekre, akkor mire gondoltal ?

---
pontscho / fresh!mindworkz

NeHe tutorialjaival kezd. Elso lepesben elegseges a glBegin()-glEnd() paros (es a hozza valo fuggvenyek), utana johetnek a display listek. Aztan a VBO es tarsai, hogy teljesitmeny is legyen. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Sem SDL sem *GLUT nem OpenGL :) Max. egy platform fuggetlen API ami elrejti a context krealas, beallitas buffer csere satobbi platform fuggo reszeit (WGL, GLX, AGL, CGL, stb...).

En azt ajanlom a ketto kozul, amelyik pl. FSAA-t, stb. be kepes kapcsolni. :) freeGLUT doksiban ezt nem talaltam, es ketelkedem abban is, hogy SDL kepes erre. Sok ilyen "ficsor" van, ami kellemesebbe teszi a dolgokat.

---
pontscho / fresh!mindworkz