"A bemutatás napján okozott tömegbalesetet a Tesla rendszere"

Ezt biztos nem kívánta Elon Musk: a hivatalos bevezetés napján rögtön komoly, számos sérüléssel járó tömegbalesetet okozott a Tesla önvezető szoftverének legújabb verziója.

A bemutatás napján okozott tömegbalesetet a Tesla rendszere A Tesla-frontember és többségi tulajdonos Elon Musk 2022. november 24-én jelentette be, hogy a korlátozott hozzáférésű próbaperiódust követően a márka felhasználóinak szélesebb körében is elérhetővé tették a „Full Self-Driving Beta” (FSDB), azaz az önvezető szoftver újabb változatát. Nem telt el sok idő addig, míg a program balesetet okozott: San Franciscóban egy Model S már aznap komoly bajt kevert egy aluljáróban.

A „The Intercept” által megszerzett felvételen az látható, ahogy a Tesla a legkülső, bal szélső sávba húzódik, ahol le is lassít, a mögötte érkezők pedig harmonikaszerűen egymásra futnak. A hírek alapján összesen kilenc autóban kilencen sérültek meg a ráfutásos esetben (köztük egy kétéves gyermek is), igaz, mindenki „könnyű” sérülésekkel úszta meg. Az incidens miatt több mint egy óráig állt a forgalom, a sofőr a híradások alapján saját bevallása szerint a vadonatúj FSDB-re hagyatkozva „vezetett”.

Link: https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/01/12/a-bemutatas-napjan-okozott-balesetet-a-tesla-rendszere/

Hozzászólások

a legkülső, bal szélső sávba húzódik

Ezt nem a legbelso savnak hivjak? A legkulso nekem a jobb oldali sav.

Naívan feltételeztem, hogy hasonlóan a ráckeveihez, ahol tud menni a másik oldalon a szerelvény, mikor épp basznak valamit, ott is menne, de lehet igazad van. :D

Mármint nyilván át kéne szerelvényezni pár dolgot, de azért annyira nagy bazmegnek így 80 év távlatban nem tűnik.

Ez nagyon meglepne. Annak idején a MÁV is beszélt 'helyes' és 'helytelen' vágányról, vagyis megvolt a megszokott közlekedési rend. Ennek ellenére a biztosítóberendezések mindenhol fel voltak készítve mindkét irányú közlekedésre. Mindez akkor, amikor én tanultam ezeket, azaz >45 éve. Meglepne, ha a HÉV-en máig nem lenne meg. Inkább a megállók kialakítása, az utazóközönségnek szóló jelzések elhelyezése és hasonlók miatt maradt meg a baloldali közlekedés.

Egyébként ez nekem akkor előnyös tud lenni, ha az Örs vezér tér felé szeretnék menni olyan helyen, ahol HÉV és buszmegálló is van (pl. Nagyicce), mert így bármelyik jön, nem kell úttesten/vágányon/lámpán átmenni, hogy a hamarabb érkező járműhöz oda tudjak menni. Kifelé meg mindegy, mert ott mindenképpen át kéne menni az úttesten.

Mellesleg a 70-es évekbeli felújításig az 1-es metró (vagyis a kis-földalatti) is baloldalon ment.

De van, néhány speciális kivétellel:

36. § (1) *  Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) *  A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) *  A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.

(4) *  Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

Pontosan. Lakott teruleten belul szemelygepjarmuvel folyamatosan haladhatsz a belso savban.

Az, hogy nem tarthatsz fel gyorsabban haladot, nem tudom mennyire relevans, hiszen lakott teruleten belul by default 50-es sebesseg limit van, szelesebb utaknal esetleg felemelik 70-re.

Nyilvan nem a belso savban kell autot vontatni, meg hasonlok.

Ha az "itt" a balesetet jelenti, akkor egyfelől egy csomó sávon átmenni, hogy megálljon nem egyszerű.

Másfelől ahogy látom a dashcam videókban, teljesen bevett szokás, hogy pl. ha a rendőr megállítja, vagy valakivel összekoccantak és meg akar állni, akkor nem kimegy a külső sáv melletti leállósávra, hanem a leggyorsabb belső sáv melletti leállósáv méretű padkára húzódnak le.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Van egy haverom, aki mondta, hogy Budapesten az akármilyen lámpától csak nagy gázzal indulva és erősen gyorsítva mittudomén 140-ig tudja elérni a következő lámpánál a zöld hullámot.

Erre mondta valaki a társaságból, hogy egyébként normálisan gyorsítva és 50-nel haladva is el lehet érni, csak az egy lámpaváltással később van.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Zöldhullám alatt a gépjárművel közlekedő ember a következőt érti: Az adott útra lényegében bárhonnan érkezve, a járműfolyammal együtt a megengedett sebességgel haladva, minden további jelzőlámpás csomópontot úgy érjen el, hogy a legnagyobb valószínűséggel ott szabad jelzés (zöld) legyen. Ezt műszakilag az összehangolt jelzőlámpás forgalomirányítással el lehet érni.

Az, hogy nem tarthatsz fel gyorsabban haladot, nem tudom mennyire relevans

A párhuzamos közlekedés szabályai szerint nyugodtan megelőzhet "jobbról" is, de tény hogy minimum nem illik 50-nel tötymörögni ott, ahol 70-es tábla volt és párhuzamos sávok. Erre is van valamiféle szabály (forgalom akadályozása talán).

De ha 70-nel mész akkor valószinüleg már csak a defenziv vezetés kritériumai és a józan paraszti ész parancsolhat ki jobbra, szabályok nem.

Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek. Ez alapján tehát ha egy több sávos úttesten folyamatosan haladnak az autók, ám az egyik forgalmi sáv „belassul”, emiatt a tőle jobbra lévő forgalmi sávban gyorsabb a haladás, nem valósul meg semmilyen szabályszegés a jobb oldali sávban haladók részéről. Ők ugyanis ebben az esetben csak elhaladnak a gépjármű vagy gépjárművek mellett, ám nem térnek vissza a belső forgalmi sávba, így cselekedetük nem fog előzésnek minősülni. Annak a kérdésnek a mérlegelése azonban már a hatóságok, illetve bíróságok feladata, hogy pontosan milyen időtartamon belüli sávváltás minősül előzésnek.

Nem egészen tudom, hogy miről beszélsz éppen, ha a "hülyék amerikájában..." kezdetről, akkor az egy fél szállal odébb van. De szerintem azt senki nem is vitatta, itt csak az van, hogy 

[gyuszk] nyugodtan megelőzhet "jobbról" is,

[szomi] Tévedsz. Jobbról tilos előzni. Amire gondolsz az az elhaladás.

[ricsi] elhaladás nem tilos idehaza sem jobbról

[szomi] <kissé nagypofájú stílusban> pont ezt mondtam.

Te meg ezt félreértetted, és elkezdted megmagyarázni, hogy hogy van.

Köszi, hogy levezetted. En már belefáradtam az ilyenekbe. Csodálom trey türelmét néha... Ezt a nagypofájú stílusra.

De nem nyelvtannáciztam. Egy esetleges balesetnél bírósági tárgyaláson teszel egy ilyen nyilatkozatot, hogy jobbról előztél, és ha ok-okozati összefüggés van a baleset bekövetkezése és a te magatartásod között, a te felelősségedet is megállapítják. Ahogy az "öregek" tanították annak idején: "Minden szónak súlya van!" 

Nem kötöttem beléd. De ha pontatlanul fogalmazol, abból nem lesz konstruktív együtt gondolkodás. Nem élő szóban beszélgetünk, nincs semmi más, csak amit leírtál. Ebből nekem nem derült ki, hogy pongyolán fogalmamztál. Amit leírtál így ebben a formában nem volt igaz. A gondolatjelet eszrevettem, de csak a jobbról volt macskakörömben, az előzés nem.

Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest)

Megeskudtem volna, hogy a "ket vagy tobb forgalmi sav van" (felfestik vagy hasonlo) az "parhuzamos kozlekedsre kijelolt", amelyik meg csak szimplan bazi szeles (jopar ilyen utca van/volt Budapesten), az "parhuzamos kozlekedesre alkalmas".

Lehet, hogy ujra kene olvasni ezt is.

Nem biztos, hogy ertem a mondatot...

De most olvasgatom a KRESZ-t, de meg nem talaltam rendes definiciot a parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttestre. A 36. paragrafus eleg furan irja le.

Eloszor mintha definialni probalna, hogy mi a parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttest:

Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.

Ebbol arra kovetkeztetnek, hogy a definicio az, hogy etto vagy tobb forgalmi sav van kijelolve az azonos iranyu forgalom szamara. De a 36.x bekezdesek tobb (illetve talan csak egy?) mondatabol az jon le, hogy parhuzamos kozlekedesre alkalmas olyan uttest is van, ahol nincs kijelolve tobb sav. Peldaul:

Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve...

Az en emlekeimben ugy elt valamiert, hogy a parhuzamos kozlekedesre alkalmas az, ahol kulon nincs kijelolve a sav; a parhuzamos kozlekedesre kijelolt uttest pedig az, ahol ezt utburkolati jel jeloli. De nem igy van.

Viszont a definiciot meg mindig keresem :)

A 36. §-t egyben érdemes olvasni és értelmezni, hiszen a szabályok együtt érvényesek, és egy mondatban nem lehet megfogalmazni őket.

A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest az, amelyiknek a szélessége lehetővé teszi a párhuzamos közlekedést, _és_ erről táblákkal és útburkolati jelekkel tájékoztatva van a közlekedő. A táblák szükséges feltétel, mert bizonyos esetekben nem látszanak az útburkolati jelek (hó, lekopott felfestés stb.), viszont az út ettől nem válik egysávossá.

:)

magyarul eddig én még senkit nem hallottam, akinek ne a bal lett volna a külső, és a jobb a belső. 

Ne már! Tényleg?

Én csak úgy hallottam még használva, hogy az út közepe felé eső sáv a belső. Vagyis Magyarországon egy 2x2 sávos útnál pl. a jobb oldali sáv lenne a külső és a bal oldali a belső.

És ezt nem csak kétirányú közlekedés esetén, hanem mondjuk egy 2 sávos autópálya lehajtónál is ugyanígy külső és belső sávnak hívnám, annak ellenére, hogy a "belső" sáv szintén az út szélén van ilyenkor.

Angliában nagyon zavar pont ezért, hogy az út közepe felé eső sávot hívják outside lane-nek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

USÁ-ban a keleti parton vezettem autópályán, ahol a bal szélső sáv(nálunk belső sáv)-ból lehetett balra kanyarodni. Semmi kanyarodósáv, kivezetősáv, semmi.

Ja, és USÁ-ban abban a sávban hajtasz, amelyikben akarsz, kivéve a fast lane-t, ahol államtól függően kötelező legalább 2 főnek utaznia (vagy viszel életszerű bábút), vagy megbüntetnek.

Majd akkor lesz önvezetés, mikor lesz A.I. addig csak marketing bullshit van ...

Fedora 42, Thinkpad x280

Nos ez megint szenzációhajhászat. A tesla megállt, valószínűleg a szar szoftver miatt. A mögötte érkező autó, nos nem egyértelmű, de szerintem lett volna olyan vezető aki megáll a tesla mögött. De egyértelműen a tesla hibája, értelmetlenséget csinál. De ha jól számolom az 1 autó. A második autó szabályosan megáll, a harmadik irányváltással kikerül a többi meg nekirohan az állónak, mert nem tartotta be a haladási távolságot. 

tudod linkelni? azt megtaláltam, hogy hazudik az fsd-ről és utólag változtatta erre a vallomásást.

https://techau.com.au/tesla-driver-blames-fsd-beta-on-8-car-pileup-but-…
tldr, Szépen leírja, hogy mivel ez highway, így nem lehetett FSD módban. Az autopilot mód meg nem csinál ilyen szituációban ilyen sávváltást. És az fsd v11 még nem volt publikusan elérhető azon a napon.

Utólag módosított a vallomásán a sofőr, gondolom addigra kioktatta valaki, hogy mire kell fogni 
https://www.documentcloud.org/documents/23569059-9335-2022-02256-redact…

elsö link utolsó videóján látszik a twitteres videó szép nagyban. a bácsi a balról 2. sávból akart az balról 1. sávba váltani, jöttek az 1. sávban mögötte és félt, h eltalálják ezért megállt. minden más a mögöttük jövö vezetök hibája akik vagy nem figyeltek vagy nem hagytak elég követési távolságot. Még akkor is, ha nem illik így megállni a forgalomban.

a legszebb, hogy valamelyik influenszer még eljátszotta a szituációt is. Csak ott sántít a dolog, hogy ők már a v11 verziót próbálták, amiben már elérhető a highway fsd mód. A bácsi csak akkor használhatott ilyet, ha tesla dolgozó :)

Amúgy azt hittem, hogy van már vizsgálati eredmény is, ha már így 2 hónappal később terjesztik a "friss" hírt.

Szerkesztve: 2023. 01. 17., k – 13:00

Nekem az autógyártásban ez a "béta" szoftver teljesen érthetetlen, elfogadhatatlan, hogy ezt a végfelhasználó megkapja.

Kiváncsi vagyok, majd ha lélegeztetőgépet gyárt Musk, arra is csak így kirakják a béta szoftvert? Vagy előtte szólnak, hogy:

- Na, most vegyetek nagy levegőt! Hátha nem működik.

Most nem a Teslát akarom védeni ezzel, de szerintem az, ha valaki lelassít és megáll, egy egyenes és belátható útszakaszon, az nem baleset okozása. Az, hogy a mögötte jövők között volt olyan, aki nem figyelt vagy nem tartott követési távolságot és ezért nekiment egy előtte lassító vagy megálló autónak, az a baleset igazi oka.

És persze szar az önvezető rendszer, és hülye volt, hogy megállt, (mondjuk azt nem tudom, hogy a sofőr miért nem bírálta felül, korábban azt írták a zöld lámpánál fantom megálló Tesla önvezető rendszerről, hogy ha a sofőr gázt nyom, akkor az autó továbbmegy) de ugyanígy lehetett volna bármilyen ember vezette autó (benzines vagy elektromos), ami műszaki hiba, egészésügyi probléma, elfogyó üzemanyag, vagy ostoba sofőr miatt megáll az út közepén.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Hogy a Tesla miért lassított le a belső sávban, azt nem tudhatjuk, de akármiért is tette, a hibásak azok, akik mögötte összecsattantak. (Követési távolság!)

Egyébként, bármilyen gyártó bármilyen vezetéstámogató rendszere úgy működik, hogy ha olyan szituációval találkozik, amivel nem tud mit kezdeni, onnantól visszadja a vezérlést neked. Ha az FSD visszaadta a vezérlést, akkor kérdés, hogy az autóban ülő, ugynevezett vezető(!) miért nem nyomta a gázt / ment tovább.

A másik, amit már n+1 alkalommal leírtam hasonló esetben: van sok személyes tapasztalatom Teslával és tucatnyi más autóval is, amikben különböző szintű vezetéstámogató rendszerek vannak. Általánosságban véve elmondható, hogy eddig messze a Tesla megoldása volt a legjobb. Mondjuk tény, hogy konkrétan FSD beta még nem jött szembe, mert az Európában még nem érhető el, ugyanakkor, az is csak egy vezetéstámogató rendszer, NEM önvezető képesség, mint ahogy a marketing-neve mutatja.

Tudtommal idén január1-től már amerikában se hülyítheti a tesla az ottaniakat az "önvezetés" c. félrevezető kifejezéssel. Ha a reklamokban mindig ezt hallod, évek alatt elbiszed. Durva a média agymosásalának hatása amerikában. Idehaza a hazudozós reklámok fasorban sincsenek az amerikai félrevezetésekhez képest. Meg itt van legalább egy látszat gvh, ami seggbekúrja a megtévesztő reklámok miatt a cégeket. Aprópénzre, és évekkel később a hiszékeny hülyéket ez már bem vígasztalja, de legalább csinálnak valamit. A hülyék amerikájában tudtommal nincs semmilyen gvh erre. Az FTC meg messzeföldön híres róla, h. impotens (azaz lefizetett) vezetője van hosszú évek óta. Boccs, az az FCC :)

Szerkesztve: 2023. 01. 17., k – 14:27

aki szerint ez a tesla hibája, az tudja mi az a követési távolság amúgy? :D jó pár éve részese voltam egy balesetnek, ahol a mellettem ülő sofőr megijedt attól, hogy bevágnak elé jobbról a buszmegállóból ezért ő fogta és elég erősen lefékezett majdhogynem állóra. (kezdő sofőr volt) először belénk jött a mögöttünk haladó suzuki swift (szintúgy kezdő sofőrrel) majd abba egy audi a6. az útrol is levittek minket. a rendőr mindenki hibás volt csak mi nem.

bármikor megállhat bárki ha valamiért úgy érzi hogy meg kell állnia, erre minden mögötte levő sofőr fel kell, hogy legyen készülve.

a fenti videón azok az emberek okozták a balesetet akik ebbe beleszartak egy nagyot. 

>majd jött egy fasz, aki még valahogy kiválltott

Egyébként ez egy olyan dolog, amire a legtöbb ember nem számít: hogy az előtte lévő azért vált sávot, mert akadály van előtte, nem csak azért mert arra van dolga. A mögötte jövő hozzá képest még jó követési távolságot tart, és nem látja az akadályt. Mire meglátja, addigra késő, mondjuk jönnek mellette és nem tud kerülni sem. És meg is van a baj. Ezért ha autópályán előttem valaki jobbra lemegy, akkor egy kicsit le szoktam maradni. Tipikus egyébként, hogy a türelmetlen "seggbe beálló" autósok még gyorsítanak is és még jobban belemennek a másik seggébe, hogy esélyük se legyen előre látni. (Ezt a mostani esetet nem néztem meg, csak eszembe jutott ez a szisztematikus probléma a közlekedésben.)

Amit írsz igaz, bár a rágyorsítás azért ilyenkor sokszor olyan, hogy látok előre, hogy nincs ott semmi, aki elől megy szépen jelez, hogy ki fog menni előled, akkor te is "átugrod" minél gyorsabban, hogy ne szoruljon ki. De ja, ha nem látunk előre, akkor nem csináljuk ezt.

A konkrét esetben azért volt fasz, mert ők sehova nem váltottak, az előtte levő meg tudott állni, ő meg csak át tudta rántani egyel beljebb különben belecsattant volna, nem volt meg a követési távolsága.

először belénk jött a mögöttünk haladó suzuki swift (szintúgy kezdő sofőrrel) majd abba egy audi a6. az útrol is levittek minket. a rendőr mindenki hibás volt csak mi nem.

Az első autó biztos nem hibás, a második biztosan hibás. A harmadik az érdekes kérdés. Ugye úgy kell vezetni, hogy minden olyasmit ki tudjunk kerülni vagy meg tudjunk állni előtte, amire számítanunk kell.

Amikor követési távolságot tartunk, akkor azt úgy állapítjuk meg, hogy mondjuk onnantól kezdve, hogy elkezd az előttem levő fékezni, kb. egy másodperc eltelik, mire az én autóm féke elkezd működni. Ez alatt megtesz az autóm az eredeti sebességével valamennyi utat. Onnantól kezdve feltételezzük, hogy hasonló mértékben lassulnak. Szóval ha 1,5-2 másodpercre vagyok az előttem haladótól, akkor ő vészfékez, én vészfékezek és megállunk egymás mögött. De ha ő nem vészfékez, hanem belecsattan az előtte haladóba és ezzel hirtelen megáll, azzal nem tudok mit kezdeni. Hiába tartottam követési távolságot, mire elkezdek fékezni, odaértem az álló autóhoz. Csatt. Ez nem az én hibám, mert arra nem kell számítani, hogy bármi autó 0 idő alatt megáll. Ha erre is kellene számítani, akkor nem 2 másodperces követési távolságot kellene tartani, hanem a követési távolság + teljes fékút távolsága kellene. Az meg jó hosszú.

Persze lehet, hogy a rendőr látott valamit, amiből kiderült, hogy valamiért tuti biztos volt a harmadik is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 01. 17., k – 14:46

Mindig azt szokták mondani, hogy a balesetek 99%-át nem egy mozzanat okozza, hanem döntések és körülmények sorozata. Természetesen ezek közül lehet kitűzni elsődleges okokat. A videót szemlélve az tűnik ki, hogy az autósok minimum fele a másik seggében lovagolt, vagyis megszegte a szabályokat a követési távolság be nem tartásával. De a tesla valóban bevágott a másik sávba, ha nem is padlófékkel, de igen erőteljes fékezéssel, ráadásul teljesen ésszerűtlen és váratlan lépés volt.

Szóval 50% tesla, 50% követési távolság. Éppen ezért szoktam padlófékes elkerüléshez elegendő távolságot tartani. A bánat tudja, hogy az idegbeteg sofőr előttem aznap épp milyen drogot szedett be, vagy milyen ócska teslája van. :)

Nem kell duplát. A rendes követési távolságnál is meg tudsz állni. De persze nem csak a Tesla, az összes többi autónál is érdemes a rendes követési távolságot megtartani. Bárki vészfékezhet előtted.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nincs itt semmi látnivaló, megállt. A többiek nem tartották be a követési távolságot.

Ismerek embert, aki mikor érezte, h a szíve táján nyomás van, beült a kocsiba, és bement a legközelebbi kórházba. Nem engedték ki onnan egy ideig, szívroham.

De ettől független tartom a véleményem, az itteni nagy arcúak nagy része is tuti beszopná ezt a szitut egy éles szituban. Itthon ha nem a legális tartomány +10-al hajtasz, akkor már nyomulnak a seggedbe, h wtf.