Elérhető Linuxra natívan a windowsos Space Cadet flipperjáték

Címkék

A legendás Space Cadet elérhető natívan Linuxra (és Mac-re és ... stb.). Na, nem azért, mert a Microsoft elérhetővé tette (probléma), hanem azért, mert visszafejtették a zárt forrású játékot. Az eredmény elérhető a GitHub-on (még).

Hozzászólások

data fileok nincsenek a repoban.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Ez bevett gyakorlat az átportolt game engine-eknél. Csak a binárist portolják át, magukat a data file-okat továbbra is védi a szerzői jog, nem mennek át FOSS szoftverbe. Tehát a data fájlok beszerzése, meg a licenc a te felelősséged, mikor ezeket a portokat használod, a fejlesztők nem terjeszthetik, mert nem ők a szerzői jogtulajdonosok. Elvileg a data fájlokat ki tudod csomagolni egy Windows .iso-ban lévő .wmi lemezképből, vagy az eredeti játék beszerzésével.

Más részről viszont ez jelen esetben nem fogja megmenteni ennek a projektnek a fejlesztőit. Mivel a kód visszafejtésével dolgoztak, ezért ez az USA-ban mindenképp szerzői jogsértés, és el fogják távolítani a repójukat. A reverse engineering, clean room re-implementation az más, az legális lehet, ha nem a visszafejtett kódot használták fel hozzá közvetlenül.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Szerintem ennyi erõvel leimplementálhatták volna nulláról az egészet mondjuk godot-ban. És annak még értelme is lett volna.