Megoldva: Fluktuáló WAN, de mitől?

Helló, a csatolt képen egy több napos teszt után 5 perces mintavételezéssel látható a 'zinternet speedtest.net-tel mért eredmény egy részlete. A sávszélesség nevetséges (40Mbit/3Mbit) és a szolgáltató állítja, hogy semmi gond nincs a kábellel - ami az ő nyilvántartásuk szerint föld-, de a valóságban légkábel.

A képről kiolvasható, hogy átlag 25 percenként a WAN port fel/le sebessége elkezd degradálódni, 50%-ra esik vissza, sikeres esetben 0-ra, a ping 20-30%-a elvész. A teszt IPv4-en készült, bár Ipv6 is elérhető.

Közben a LAN hálózat 880Mbit/880Mbit, 0 veszteséggel.

Ez elméletileg egy ADSL VDSL router, full a szolgáltató beállításaival. Alapvetően az érdekelne, hogy mitől döglődik a kapcsolat? Az modem újratárcsáz?

Konkrétan ha erősen fúj a szél, elmegy a net..

degradálódó net

 

UPDATE: ma megjelent egy brigád a háznál és elkezdték ásni a lyukat az optikának! Minden vágyunk így teljesüljön :D

Hozzászólások

Hogyan okozhatna túl nagy MTU ilyen jellegű hibát? MTU hiba folyamatos lassulást szokott eredményezni. Vagy úgy gondolod, hogy pont 25 percenként változik az útvonal az ISP hozzáférési hálózatán, aztán vissza? Ráadásul akkor sem kellene 0-ra mennie, csak a fragmentáció miatt lassulnia.

Szerkesztve: 2020. 03. 04., sze – 21:21

Ez nekem gyanúsan szabályos intervallumnak tűnik. A szél nem tud ennyire szabályos ütemben fújni... Én inkább valami gép/berendezés által keltett zavarra tippelnék...

- vagy -

valami ütemezett, periodikus adatforgalom okoz túlterhelést, akár nálad, akár a szolgáltató felhordó hálózatában. Az előbbi kizárásához, azt próbáltad, hogy minden más klienst leválasztasz a netkapcsolatról, kivéve a tesztelő eszközt?

ADSL-en 40/3 megabit nem tud lenni, VDSL lesz az.

A csatolt kép idején a végponton - hacsak a kutyának nincs laptopja - konkrétan senki nem volt és semmi más eszköz nem volt a hálózaton azon kívül, ami mért.

Bár ugyanez a degradálódás a hétvégi forgalomban is fenn áll: amikor többen használnák wifin (3-4 ember), és minél több a kliens, annál szarabb a hálózat is.

~ubuntu, raspbian, os x~

Hello,

Ay MSAN/DSLAM portok és a Te modemed(szolgáltatói router) közötti kapcsolat lehet elég rossz minőségű. A nagyobb szolgáltatóknál biztosan van olyan funkció, hogy ha elér egy bizonyos szintet a vonali CRC/hiba számláló,elreseteli a feléd néző portot, hogy Ne maradjon "halott a vonal"...ettől a Modemed is újra szinkronizál...kezdődik elölröl a periódus.

Solution: Add le hibára a kijárós szerelők gyakran pontosan tudják a vonali paraméterekből, hogy ez van nálad..., lehet egy modemcsere megoldja a gondodat...

Konkrétan ha erősen fúj a szél, elmegy a net..

Ez a kontakthiba.

Szerkesztve: 2020. 03. 05., cs – 01:54

Nagyon szabályos a dolog..
DSL modem/router vagy tápja (is lehet). Első körben én ezeket cseréltetném a szolgáltatóval..

A szeles dolog pedig lehet egy ettől független másik hiba (érintkezési).

40Mbit/3Mbit <- ennél többet kapsz mobil interneten, például Telenornál 16e Ft/hóért vagy ha 1 TB alatt maradsz, akkor ePhone-nál 7e Ft/hóért.
(ha bárki tud ezeknél jobb ajánlatot, ahol szintén publikus IPv4 címet kapsz mobilon, azt szívesen fogadom)

Szerkesztve: 2020. 03. 05., cs – 07:06

Ha linuxos speedtest-tel mérted, akkor vigyázz, mert jártam úgy hogy állandóan 3Mbittet mért több szerveremen is, én meg baszogattam az ügyfélszolgálatot miatta. Ők állították, hogy jó. Én mutattam a mérést.

Aztán ipref-fel is mértem két saját de eltérő hálózatban lévő szerveremet és hirtelen "meglett" az 50Mbit.

Ez a szakadásra nyilván nem magyarázat. A grafikonod alapján persze lehet hogy nem szakadás csak épp akkor valami más is foglalja netet. (Nem látszik a skála, de nem megy 0-ra forgalom)

A modemben kell legyen uplink/downlink jelszint mérés. Mit mutat a problémás időszakokban?

Nem vagyok képben hogy milyen eszközöd van, de nincs valami log az eszköz felületén?

" Minden vágyunk így teljesüljön :D "

a nyilvánosság ereje legyen veled :)