Game engine oktatáshoz

 ( makgab | 2019. június 11., kedd - 20:40 )

Üdv!
Komoly Game engine-ek közül melyikkel érdemes foglalkozni? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Arra gondolok, hogy amivel lehet JAVA/C#/C++ nyelven kisebb játékokat írni (1-2 hónap).

Unity, Blender..?

update (06.13): Cél egy egyszerű 3D játék elkészítése valamelyik 3D engine használatával.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kérdés, mi a cél, milyen szinten vannak akiket tanítanál, és mennyi idősek? Egy "snake" és egy mostani AAA játék enginje között elég nagy eltérés van. Valós, egyből kamatoztatható gyakorlati tudás, vagy inkább elméleti alapozás kéne? Ti akarjátok megírni 0-ról a motort, vagy egy létező engine-t vesztek alapul, és a tartalomra gyúrnátok?

(Én annó egy Wolf3D szerű raycaster engine howto-ból tanultam elég sokat (és értelmet nyert sok matek, amit előtte nem tudtam hova tenni a "valóságban"), de előtte 2D-s alapok megvoltak erősen.)

Hány évesek ?

A nagy fiam a 16 éves kisfiamnak 2d platform játék készítését tanította Unreal Engine -vel. Nulla kódolással (blueprints) összehoztak valamit.
Nekem személy szerint a szemem is kifolyt azoktól a folyamatábráktól amiket összehúzgáltak így én inkább a C++ preferálnám a blueprints helyett. De szerintük én ehhez már nem értek.

Bocs, ezt nem írtam. Érettségi utáni infosok ("technikus") és szoftverfejlesztés témakörben van egy rövid rész játékfejlesztés címen.
Tehát weben, C#-ban (kicsit java-ban) programoztak már, OOP-t is ismerik.
A UnityEngine-t használják több helyen, de hátha mást is érdemes használni.
Cél egy egyszerű 3D játék elkészítése valamelyik 3D engine használatával. (Legyen egy kis rálátás a 3D játékkészítésre, ez érdekli is őket.)

https://godotengine.org/
szerintem jó kezdésnek

igen, ez a legjobb és nem csak játékra.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Elteszem magamnak, sub.

Én is ezt ajánlom. Kicsi, van egy saját integrált fejlesztőkörnyezete, lehet egy python szerű nyelven és C#-ban is fejleszteni (meg persze C++-ban, de minek ezen a szinten).

Vannak kész példaprojektek, pl. egy 3rd person shooter is. És van benne egy csomó hasznos feature, amit a nagyok sem tudnak, pl. a projektformátuma Git-barát, ellenben a blobokra épülő Unityvel és Unreallel.

Mindjárt itt a 3.2-es release, benne visual shader editor fejlesztések, meg egyéb nyalánkságok.

(feliratkozás)

+1 :)

+1

+1

+1

+1

+1

+1

ha hasznosítható tudást akarsz nekik adni akkor unity vagy unreal engine.
Ha fontos, hogy open-source legyen a projekt és meg tudjátok nézni hogyan épül fel egy game engine akkor pl. az OGRE nagyon jó alap.

Ez javascript alapú: https://phaser.io/
Látom, hogy Java/C#/C++ nyelvhez kerestél tippeket, azért gondoltam megemlíteni a phaser-t, mert ezzel biztos lehet gyors és látványos eredményt elérni (én nem használtam még, a todo listámon van, hogy egyszer kipróbáljam).
-----
A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

Unity. Nagyon nagy előnye, hogy rengeteg mindent készen ad, lehet arra fókuszálni, hogy ténylegesen hogyan kell játékot készíteni, mind fejlesztői, mint designeri szempontból - játékfejlesztés nagyja ma szerintem designeri munka, semmint szoftverfejlesztői - és nem veszi el a fókuszt felesleges körökkel.

Mondjuk elég alulspecifikált a kérdés.

+1 unity
kivéve, ha nem a fejlesztés a cél, hanem a játékdizájn, akkor valami fps motor + hozzá tartozó leveleditor lehet hogy jobb és egyszerűbb.

+1.

libGDX. Rengeteg tutorial van hozzá és rengeteg példa.
---------------------------
Oszt jónapot!

Én is ezt tervezem megnézni/oktatni, középiskolásoknak.

Korábban én is használtam, de a godotengine sok kört ver rá, és nem nehezebb elkezdeni. Csak egy kis idő kéne Java bindinget gyártani Godothoz...:)

Én is néztem már, csak jó lenne a Java használatát elmélyíteni a diákoknál. Néztem a Phasert is, de ugyanezen oknál fogva nem abba az irányba megyek el.

[Feliratkozás]

sub

Unreal, Unity esetleg Ogre3D (rég láttam, nem tudom) lenne az én tippem, ha a gyerekem játékot akar majd csinálni, valószínű a Unity-t mutatom majd meg neki. Blender meg jó modellek gyártásához. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Ogre3D és hasonlókkal az a probléma, hogy nagyon csak egy engine, nincs hozzá semmi, gyakorlatilag mindent neked kell összelegózni. Játékfejlesztésnél meg ezek elég killer tényezők, hogy ha neked kell még összerakni az engine felét meg a teljes toolchaint hozzá.